hamed_713

جانوران نظامي

امتیاز دادن به این موضوع:

Recommended Posts

تصویر


جانوران نظامی، موجوداتی هستند که در جنگاوری و میدان جنگ برای انسان خدمت می‌کنند. آن‌ها برای برای انجام خدمتی ویژه از گروه جانوران خدمتگذار هستند. بیش‌تر این حیوانات، موجودات اهلی و رام‌شده هستند مانند سک یا اسب؛ بهره از حیوانات عجیبی چون فیل و خوک نیز برای جنگاوری مشاهده شده‌است.

برای ترابری و بارکشی
اسب حیوانی بوده‌است که بیش از همه در تاریخ نگاشته شدهٔ جنگاوری به کار رفته‌است. سواری‌ها(مرکوبات) در گذشته برای کشیدن ارابه یا حمل جنگجویان سبک‌زره بوده‌است. با ظهور سواری‌های سنگین و اختراع رکاب، سواره‌نظام و اسب‌سواری به باحیثیت‌ترین رستهٔ نظامی در اروپا برای چندین سده تبدیل شد. اسب جنگی یک شوالیه به گونه‌ای تربیت می‌شد تا بتواند گاز بگیرد و لگد بزند. ترکیب رزمجویان سواره‌نظام با یک کمان ارتش مغول را به نیرومندترین نیروی نظامی در تاریخ آسیا تبدیل کرد.


تصویر
یک سگ ضد تانک که به یک تانک T-34/85 نزدیک می‌شود.


با ظهور سلاح‌های نوین و وسایل‌نقلیهٔ موتوردار، استفاده از اسب برای اهداف نظامی به شدت کاهش یافت. اگرچه اسب هنوز هم به طور گسترده توسط ارتش آلمان در طول جنگ جهانی دوم برای ترابری تدارکات و تجهیزات شامل توپخانه به‌کار گرفته‌شد. ارتش آمریکا نیز از اسب‌های باربر در طول جنگ استفاده کرد و قاطرهای باربر را در جنگ کره به‌کار برد.

با توجه به اینکه فیل‌ها می‌توانند رام شوند، می‌توان آن‌ها را برای سوار شدن و یا حرکت دادن بارهای سنگین آموزش داد. سرودهای سانسکریت بهره از آن‌ها را برای اهداف نظامی در ۱۱۰۰ سال پیش از میلاد نگاشته‌است. گروهی از فیل‌ها به‌طور برجسته بدست «هانیبال» در طول جنگهاي‌ سه‌گانه‌ رم‌ با کارتاژی‌ها، به کار گرفته شدند. اخیراً نیز از آن‌ها در جنگ جهانی دوم توسط هر دوی ژاپنی‌ها و همپیمانان(متفقین) استفاده شد. فیل‌ها می‌توانستند کار ماشین‌ها و دستگاه‌ها را در مناطقی که برای وسایل‌نقلیه امکان نفوذ و رخنه وجود نداشت انجام دهند.

- شترها بیش‌تر به عنوان باربر در مناطق خشک دیده شده‌اند. آن‌ها بهتر از اسب‌ها می‌توانند بیابان‌‌های شنی را بپیمایند و کمتر به آب نیاز دارند. شترها در هر دو جنگ جهانی به‌کار برده‌شدند. شترها توسط ارتش هند و برای امنیت مرزها در منطقهٔ بیابانی راجستان (هند) به کار گرفته می‌شوند.
- قاطرها توسط ارتش آمریکا در طول جنگ جهانی دوم برای حمل تدارکات و تحهیزات در سرزمین‌های دشوارگذار(صعب العبور) به کار گرفته شدند. حیوانات باربر که ذاتاً بردبار، هوشیار و پرطاقت هستند، می‌توانند از مسیر‌های دشوارگذار بگذرند. قاطرها در شمال آفریقا، بورما، فیلیپین و در ایتالیا به کار گرفته شدند. آن‌ها همچنین برای ترابری تدارکات به جاهای کوهستانی به‌کار می‌روند.
- گاونر در جنگ به طور گسترده به عنوان یک چهارپا برای بارکردن سنگین به‌کار گرفته شده است، به‌ویژه برای ترابری توپ‌های سنگین از زمین‌های بسیار ناهموار.

منبع: wikipedia

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
عجب! من شنیده بودم که آمریکا از دلفین تو جنگ با عراق استفاده کرده. آقا دستت درد نکنه یه جورایی خنده‌داره! :|

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
جالب بود. مردن انسانها در جنگ کافی نبود رفتیم سراغ حیوانات زبان بسته! ای کاش روزی را شاهد باشیم که از این حیوانات در راه صلح استفاده شود و انسانها بجای کشتن یکدیگر در عدل و صلح زندگی کنند.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
ایران هم از دلفین های تربیت شده استفاده می کند!!(با یه مربی ایتالیایی)

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
چند روز پیش اخبار سی ان ان از کشف یک حیوانی که شبیه به همای خودمون بود خبر داد . این حیوان که سرش شبیه عقاب و دستانش شبیه سگ بود در سواحل شرقی آمریکا پیدا شد. عده ای از کارشناسان می گویند که این حیوان قابلیت نظامی داره . چون پوست ضخیمش باعث غیر قابل نفوذ بودن در برابر گلوله میشه و کش میاد . و همچنین قابلیت تیکه پاره کردن انسان ها رو هم داره . جالبه که در نزدیکی این سواحل جزیره ای است که آمریکا در آن تحقیقات ژنتیکی انجام میده .

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
با سلام جایی مطلبی در این مورد میخوندم نوشته بود : خیلی از ارتش های مدرن دنیا در استعداد یک تیپ از این حیوانات با هوش و فداکار دارند و در مناطقی که عملا سلامت نیرو های رزمی در خطر باشد به عنوان پیشمرگ و نیروی تجسس و نجات وارد عمل می شوند. حتی در زمان جنگ هشت ساله خودمون هم در بعضی از مناطق از گله حیوانات برای باز کردن معابر در میدان مین استفاده می شده یا برای رد به اشتباه انداختن رادار سونار از حیوانات اسفاده می شد.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ایجاد یک حساب کاربری و یا به سیستم وارد شوید برای ارسال نظر

کاربر محترم برای ارسال نظر نیاز به یک حساب کاربری دارید.

ایجاد یک حساب کاربری

ثبت نام برای یک حساب کاربری جدید در انجمن ها بسیار ساده است!

ثبت نام کاربر جدید

ورود به حساب کاربری

در حال حاضر می خواهید به حساب کاربری خود وارد شوید؟ برای ورود کلیک کنید

ورود به سیستم

  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.