ALI

زره کوب سنتارو ( CENTAURO B1 )

امتیاز دادن به این موضوع:

Recommended Posts

همانطوریکه آرش جان اشاره داشت ، تایرهای این خودرو از مواد مخصوصی ساخته شده است که در برابر گلوله های 12.7 میلیمتری مقاومت صد در صد دارد و اگر احیانا در اثر برخورد گلوله هایی با کالیبر بالاتر از 12.7 میلیمتر سوراخ شود به کمک سیستم CTIS و کمپرسور قدرتمند باد به راحتی میتواند تایر آسیب دیده را آماده رزم نگه دارد و اگر چهار تا از تایر ها هم نابود شود باز هم میتواند با چهار جرخ باقیمانده خود را به پایگاه برساند.

خیلی جالب icon_cheesygrin

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

چشمان تیزبین قنطورس های اردنی

Centauro_armored_of_Jordanian_army.jpg

در سال 2014 اردن اعلام کرد که  قرار است 80 دستگاه زره کوب چرخدار B1 Centauro دست دوم را از ایتالیا دریافت کند. در سال 2018 با دریافت تمامی زره کوب های چرخدار  Centauro از ایتالیا، ارتش سلطنتی اردن اعلام کرد برای نوسازی و به روز رسانی زره کوب های خود با شرکت اسپانیایی  SDLE یک قرار داد همکاری امضا کرده است. شرکت اسپانیایی SDLE  در یک رقابت بین المللی با حضور شرکت های محتلف از جمله سازندگان اصلی زره کوب Centauro یعنی Iveco و  Oto Melara برنده نوسازی و به روز رسانی زره کوب های اردنی شد. قرارداد مابین ارتش سلطنتی اردن و شرکت اسپانیایی SDLE  پس از دو سال مذاکره  با نظارت وزارت دفاع اسپانیا منعقد شد. شرکت دفاعی  SDLE در زمینه تولید و توزیع قطعات خودروهای نظامی فعالیت دارد. این شرکت یکی از تأمین کنندگان اصلی تجهیزات نظامی در اسپانیا است و هم اکنون در حال صادرات محصولات و خدمات به بیش از 25 کشور جهان است. 

 

به روز رسانی زره کوب های  Centauro با تمرکز بر بهبود سیستم کنترل آتش و افزودن دوربینهای حرارتی خواهد بود. البته فعالیت شرکت SDLE  فقط به بخش به روز رسانی خلاصه نمی شود و قرار است این شرکت کمک های فنی مورد نیاز برای عملیاتی نگه داشتن Centauro های اردنی را نیز بر عهده داشته باشد. علاوه بر نوسازی و تأمین قطعات یدکی و ابزارهای ویژه توسط SDLE، این شرکت مختصصین فنی اردنی برای نگهداری از زره کوب های Centauro را نیز آموزش دهد. شرکت SDLE در مهم ترین بخش پروژه نوسازی قرار است زره کوب های Centauro  را در سال 2019  به دوربین های حرارتی نسل سوم مجهز کند. قبل از نصب نهایی دوربین های حرارتی، این شرکت ابتدا 10 دستگاه از Centauro اردنی را به این دوربین ها مجهز کرد سپس آنها در بیایان های اردن مورد تست قرار گرفتند. عملکرد قابل قبول این دوربین های حرارتی در شرایط بیابانی (دمای بالا و ذرات معلق در هوا)  نشان دادند دوربین های حرارتی جدید Centauro های اردنی در شرایط عملیاتی توانایی کشف اهداف تا فاصله 11 کیلومتری را دارد. باتوجه به رضایت طرف اردنی از عملکرد دوربین های حرارتی قرار شده است تمامی 80 دستگاه Centauro اردنی به این تجهیزات مجهز شوند.

 

  • Upvote 7

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ایجاد یک حساب کاربری و یا به سیستم وارد شوید برای ارسال نظر

کاربر محترم برای ارسال نظر نیاز به یک حساب کاربری دارید.

ایجاد یک حساب کاربری

ثبت نام برای یک حساب کاربری جدید در انجمن ها بسیار ساده است!

ثبت نام کاربر جدید

ورود به حساب کاربری

در حال حاضر می خواهید به حساب کاربری خود وارد شوید؟ برای ورود کلیک کنید

ورود به سیستم

  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.