STORM

سوخو موفق تر هست یا میگ؟

امتیاز دادن به این موضوع:

Recommended Posts

برد موشك AIM-120D كه در رپتور تست شد +180 km و برد مفيد آن 120 km اعلام شد.

منبع:Raytheon; issued May 14, 2007


بله من نمي خواستم اين موشك را لو بدم چون بلاخره ...........

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

اقا سعید ممنون .

Survivor عزیز

شما داری می گی چون سوخو 27 و میگ-29 ضعیف عملکردند ( که البته من نمی دونم این رو از کجا اوردی . البته شما باید مشخص کنی کدوم میگ-29 ) بنابراین بقیه جنگنده های این کمپانی ها بدرد نمی خورند .

مثل اینه که بگی چون 30 سال پیش نیروی هوایی ایران سومین قدرت هوایی جهان بوده الان هم سومین قدرت هوایی جهان هست .

ما هیچ وقت نمی گیم که اف-22 جنگنده ضعیفیه . و هیچ شانسی نداره بلکه اف-22 جنگنده واقعا خوبیه ولی تاکید زیاد ورزیدن بر اینکه اف-22 برترین جنگنده جهان هست و جنگنده های روسی مثل سوخو 35 بی ام بدرد نمی خورن و همش تبلیغاته بنابر اطلاعات انچنان هم ضعیف نیستند .

به نظر من بهتره اول از همه به تحلیل زیر که توسط اقا سعید برای من پی ام شد یک نگاه انداخت تا به وضعیت هر دو جنگنده پی ببریم . التبه با اجازه اقا سعید :

...

جنگنده های امریکایی جنگنده های بدی نیستند ولی نمی شه گفت جنگنده های روسی بدرد نمی خورن و از این جور حرف ها .

در ضمن بحث رو علمی کن نه احساسی .

اگر قصد بررسی سیستم ها و تجهیزات هست بحث عالی خواهد بود ولی نه اینکه بیایم بگیم سوخو 35 بدرد لای جرز می خوره و ..



کرکس جان با اجازه ویرایش شد!
یه توضیح کاملتر دارم با اجازه اونو ارسال میکنم اگه دوستمون مایل به بحث منطقی باشن.
SAEID :lol:

و دستت درد نكند و نمي دانم چرا انقدر سريع ويرايش شد اما خبر خوش حال كننده ايي براي من بود و اگر مطالب ديگري از اقا سعيد داريد بگوييد كه ما هم اگاه شويم icon_wink و به نظر من ادامه اين بحث بي فايده است و بهتر است ديگر ادامه ندهيم
اقا سعيد من با حرفهايي كه زده بوديد كه البته ويرايش شد مخالفم چون شما سوخو 35 را دست كم گرفتيد و به نظر من سوخو35 قادر است F-22 را در هر شرايطي شكست دهد F-22 هر چند سوخو35 را زودتر شناسايي مي كند ولي به دليل نداشتن موشك هاي دور برد :rose: بايد به سوخو35 نزديكتر شود يعني در فاصله ي 90 كيلومتري و رادار سوخو قادر است F-22 را شناسايي كند و با موشك خود انرا از اسمان محو كند :crying:
بهتر است ديگر از بحث منحرف نشويم !!!!!!!

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

شما جواب پست قبلی منو بدی کافیه ، کاری به پست کرکس و پی ام من نداشته باش.
ولی چون خیلی مشتاق هستی پی ام رو مینویسم.
 

نمیتوان با قطعیت رای به برتری سوخو35 داد و اف22 یک جنگنده از نسل بالاتر و با قابلیتهای خاصی است که میتواند با پوشش آواکس سوخو35 را غافلگیر و شکست دهد.
در اف22 از سیستمهای بسیاری استفاده شده و اخلالگر راداری قدرتمندی هم دارد که میتواند رادار جنگنده های قدیمی و نسل پائینتر را از کار بیندازد!
البته این موضوع درباره رادار ایربیس ای نباید صادق باشد و این رادار جزو رادارهای نسل جدید میباشد هر چند از روش اسکن آرایه فازی استفاده میکند.
رادار AN/APG-77 یک رادار فوق العاده قدرتمند بوده و زاویه اسکن 120 درجه ای دارد که 30 درجه بیشتر از زاویه اسکن Irbis-E است!
این رادار قادر به شناسایی سوخو35 با سطح مقطع راداری 5 متر مربع از فاصله 300 کیلومتری است و این برگ برنده اف22 میباشد.
اگر اف22 از جهتی مابین ساعت 2 الی 4 و 8 الی 10 به سوخو35 نزدیک و حمله کند شانس پیروزی بیشتری خواهد داشت. (این نظر شخصی من بود.)
اما سوخو35 هم چندان ضعیف نبوده و مجهز به یک سیستم اسکن غیرفعال حرارت یاب با برد +100 کیلومتر و یک سیستم لیزری هشدار دهنده قفل راداری و شلیک موشک است.
همچنین سوخو35 یک رادار عقب نگر با برد احتمالی +80 کیلومتر دارد که مانع از غافلگیری از پشت میشود.
اما واقعیت این است که اگر اف22 قصد درگیری با سوخو35 را داشته باشد یک قضیه داریم و اگر سوخو35 صرف آنرا شناسایی کرده باشد یک قضیه دیگر.
اف22 اگر وارد درگیری با سوخو35 نشود و فرض کنیم از فاصله 90 کیلومتری شناسایی شد. در اینصورت امکان فرار با سرعت مافوق صوت بدون پس سوز و خارج شدن از محدوده راداری سوخو35 را دارد.
اگر هم اف22 قصد درگیری با سوخو35 داشته باشد که در اینصورت طرفی پیروز است که سریعتر دشمن را شناسایی و از موشک سریعتر و دوربردتری برخوردار باشد.
اف22 قادر به حمل 6 موشک AIM-120D با برد نهایی 110 کیلومتر و مفید 70 کیلومتر و سرعت 4 ماخ است.
سوخو35 نیز میتواند تا 10 فروند موشک R-77 با برد 160 کیلومتر و سرعت 3.5 ماخ یا 8 موشک R-27EA/ET/ER/EP با برد از 120 الی 130 کیلومتر و سرعت 4 ماخ حمل کند.
از نظر توان درگیری رو در رو سوخو35 شانس پیروزی بیشتری به میزان 30% خواهد داشت. (طبق بررسی شخصی خودم.)


متن فوق رو در تاپیک کرکس ارسال کرده بودم به شخصیت قبلی شما!
به هر حال ، بنده حاضر به یک بحث علمی و تخصصی درباره اف22 و سوخو35 هستم بر پایه اطلاعات موجود. نتیجه هر چه شد مورد قبول طرفین.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
درمورد بررسی عملکرد جنگنده های روسی در برابر جنگنده های غربی از دو منظر می توان می توان بررسی کرد. یکی درگیری های گذشته: از انصاف به دور است که جنگننده های شرقی را بازنده این میدان بدانیم، در درگیریهای برابر پرنده های روسی کارنامه خوبی در این زمینه دارند میگ های 15-17-21-23-25 تا کنون توانسته اند جنگندهای هم سطح خود مانند میراژ3,5 - F4 F5 A4 و ... را در جنگهای اعراب و اسراییل – ویتنام – ایران و عراق و... را سرنگون کنند. نمیدونم چرا هروقت بحث مقایسه دو طرف میاد همه میرند طرف جنگ های آمریکا با عراق و اسراییل با سوریه. یه کم دقت کنید این جنگ ها کاملا نابرابر است یک طرف جنگنده های روسی نسل سوم با تعمیر و نگهداری و آموزش ناکافی و طرف دیگر جنگنده های غربی نسل چهارم هستند که سال به سال با آخرین تکنولوژی ها ارتقاء پیدا می کنند. چه انتظاری میتوان داشت وقتی یک Mig-23 ضعیف شده سوری در برابر یک F-16C پیشرفته اسراییلی قرار بگیرد. Mig-29A از اکثر جهات (رادار، مانورپذیری و موشک)بر F-16A برتری دارد ولی درگیری های این گونه تا کنون فقط با F-16C بوده که یک نسل جلوتره به همین خاطر نادرسته اگر بگیم فالکروم از فالکون ضعیف تره. ایران هم اگر با فالکروم های پایه ای که از روسیه گرفته به جنگ F-15 های آمریکایی بره احتمال پیروزی 10درصد بیشتر نیست دوم درگیری های احتمالی آینده: اجازه بدید برای این قسمت درگیری نابرابر F-22 را با Su-35 مثال بزنیم که دوستان در موردش بحث دارند. در مورد درگیری فراتر از میدان دید باید اعتراف کرد که برتری با رپتوره. اما قضیه به این جا ختم نمی شود رپتور برای هدف قرار دادن سوپرفلانکر از موشکهای امرام استفاده می کند که در حالت استیلت 6تا از ان را با دو AIM-9L/M/X سایدوایندر حمل می کند پس از شلیک رقیب اصلی فلانکر امرام است که بر علیه آن ترکیب یک خلبان ماهر، سیستم هشدار و اخلال الکترونیکی کارامد (که روس ها در این مورد چندان هم ضعیف نیستند فقط صادر نمی کنند )، مانورپذیری عالی ( که نیازی به تعریف از بالرین روسی نیست ) وحتی موشک های R-77 ( که گفته می شود با آشیانه یابی رادار فعال امرام حتی میتواند آن را نیز هدف قرار دهد( اینو از خودم نمیگم از قول صنایع هوایی)) می تواند کار ساز باشد. شاید Su-35 برای کشف F-22 مشکل داشته باشد ولی متقابلا رپتور هم برای هدف قرار دادن فلانکر مشکلات خود را دارد. پس از تمام شدن ذخیره موشک های امرام رپتور مجبور به رویارویی نزدیک خواهد بود که در این حالت 65 به 35 پیروزی از آن سوپر فلانکر است بنا بر دلایل زیر AIM-9L/M

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
از ارسال پست هاي متوالي ( پشت سرهم ) خودداري كنيد.
ادغام شد.
STORM

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
دوست عزیز راهدار ارسال پست متوالی مجاز نیست. از بابت نظر خوب شما هم متشکرم. ساده و کلی بود و بحث ما هم سر همین است. ما نمیایم از سوخو35 یک ابر جنگنده بسازیم و توانائیهای اف22 را نادیده بگیریم! فقط به دنبال بررسی روشهای غلبه سوخو35 بر آخرین شاهکار فناوری غرب یعنی اف22 هستیم که تا قبل از تولید جنگنده نسل پنجم روسیه این فلنکرها هستند که با آیونیک جدید وظیفه عقب زدن اف22 و اف35 را دارند. مسلما شانس اف22 برای پیروزی بیشتر است همانطور که شانس اف14 در برابر میراژ اف1 بیشتر بود. اما اگر موشک فونیکس اف14 بی اثر میشد نتیجه چه بود؟ در جنگ تحمیلی چنین اتفاقی خوشبختانه رخ نداد اما اگر ... در آنصورت اف14 توان فرار از چنگ موشکهای سوپر530 را نداشت. رادار اف22 و سوخو35 از نظر کارایی و میزان برد تقریبا مشابه هستند اما پنهانکاری اف22 باعث میشود که سوخو35 از فاصله 90 کیلومتری آنرا شناسایی کند ولی برای اف22 این برد 300 کیلومتر است! معلومه که در این 210 کیلومتر خلبان اف22 با کمک آواکس میتونه سوخو35 را غافلگیر کند. ولی مساله اینه که ما برای هر موشکی یک برد مفید در برابر هر نوع هدف مختلف داریم. برد مفید موشک آمرام در برابر هدفی مثل سوخو35 که از سرعت مافوق صوت و قدرت مانور زیاد برخوردار است با برد مفیدش در برابر یک بوئینگ747 بسیار متفاوت است. موشک آمرام بعد از شلیک به سرعت 4 ماخ دست میابد که سرعت جنگنده به این سرعت اضافه میگردد. بعد از زمانی سوخت موتور تمام شده و پرواز بصورت اینرسیایی انجام میشود. در این حالت باید سوخو35 در زمان رسیدن موشک از نظر سرعت و اختلاف ارتفاع و بردار پروازی برتر از آمرام نباشد. یعنی طوری نشه که بعد 100 کیلومتر آمرام با سرعت 1.5 ماخ به جنگ هدفی با سرعت 2 ماخ برود! پس مشکل اصلی شناسایی سریعتر نیست و محدودیت موشکی شاید باعث کشاندن دو جنگنده به فواصل نیمه نزدیک مثلا 50 کیلومتری هم بشود. در این خصوص یه فیلم تو یوتیوب هست که لینکش رو میزارم. گزارشی درباره تهدید شدن برتری هوایی آمریکا توسط چین و روسیه هست. در صورت تمایل دوستان یک تاپیک برای این بحث ایجاد کنید. بعد از این پست هم درباره اف22 و سوخو35 پستی ارسال نشود و پستهای نامربوط حذف خواهد شد.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
شرمنده icon_wink حق با شماست ولی از بس بحث ها قاتی می شه که آدم مجبوره یه چیزی بگه :lol: در مورد پست متوالی چون بحث جدا بود گفتم بهتره جدا بفرستم

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
دوستان!! اگه سعيد نباشه بحث ها راكد ميشه؟!! با همكاريه هم ادامه بديد :lol:

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
ارش جان .

این متنی که اقا سعید اخر پستش نوشته رو بخون :

بعد از این پست هم درباره اف22 و سوخو35 پستی ارسال نشود و پستهای نامربوط حذف خواهد شد.


من هم تا این رو دیدم دیگه از ارسال پست خودداری کردم .

در ضمن تاپیکی من یک یا دو ماه پیش ارسال کردم در مورد مقایسه جنگنده اف-22 و سوخو 35 بی ام که متاسفانه اون هم به بیراهه رفت .

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
متاسفانه برخي كاربران چنان بحث رو به بيراهه ميبرن كه سعيد هم عصباني ميشه و سرانجام هم كه بحثه به اين مهمي راكد ميمونه! حالا خودش بياد ببينيم چي ميگه

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ایجاد یک حساب کاربری و یا به سیستم وارد شوید برای ارسال نظر

کاربر محترم برای ارسال نظر نیاز به یک حساب کاربری دارید.

ایجاد یک حساب کاربری

ثبت نام برای یک حساب کاربری جدید در انجمن ها بسیار ساده است!

ثبت نام کاربر جدید

ورود به حساب کاربری

در حال حاضر می خواهید به حساب کاربری خود وارد شوید؟ برای ورود کلیک کنید

ورود به سیستم

  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.