worior

جنگ، تنها راه نجات اقتصاد ورشکسته آمريکاست!

امتیاز دادن به این موضوع:

Recommended Posts

به نام حق


با سلام خدمت دوستان

جنگ، تنها راه نجات اقتصاد ورشکسته آمريکاست!
توصيه "رند کورپوريشن":

[color=red]مي گويند، «رند کورپوريشن» (RAND Corporation) اخيراً با ارائه يک پيشنهاد تکان دهنده و شوک آور به پنتاگون، وزارت دفاع آمريکا را تحت فشار قرار داده است تا در راستاي تقويت اقتصاد اين کشور و پيشگيري از رکود، جنگي عليه يک قدرت بزرگ خارجي به راه اندازد! [/color]

سايت «پريزن پلانت» به نقل از معتبرترين مطبوعات چين که اين مطلب را فاش ساخته اند، مي نويسد: درپي اين پيشنهاد، بحثي داغ ميان چين، روسيه و حتي ژاپن که گمان مي رفت هدف اين تهاجم باشد، در چين درگرفت. مطبوعات چين خود نيز از منابع اطلاعاتي فرانسوي نقل مي کنند که به پيشنهاد «رند کورپوريشن» دست يافته اند. به اين ترتيب، پيشنهاد مزبور توصيه مي کند که 700ميليارد دلاري که به پر کردن صندوق هاي «وال استريت» و بانک هاي ورشکسته آمريکا اختصاص يافته است، به کار تامين هزينه جنگي جديد آيد که به نوبه خود بازارهاي رو به موت بورس را جان تازه اي مي بخشد.
«رند کورپوريشن» يک سازمان غيردولتي است که به داشتن قدرت فراوان اشتهار و ارتباطي عميق با مجموعه نظامي- صنعتي آمريکا و روابطي بسيار نزديک با بنيادهاي «فورد»، «راکفلر» و «کارنگي» دارد. مديريت کنوني اين سازمان نيز افرادي چون «فرانک چارلز کارلوچي سوم»، وزير اسبق وزارت جنگ و معاون سازمان «سيا»، «رونالد ال اولسون» رئيس شوراي روابط خارجي و وزير کار اسبق و همچنين «کارل بيلت»، عضو ارشد «بيلدربرگ» و نخست وزير سابق سوئد، را در برمي گيرد. «کارلوچي» در سال هاي 1989 تا 2005 رياست گروه «کارلايل» را برعهده داشت و بر سودهاي عظيم دست اندرکاران جنگ نظارت مي کرد که درپي اشغال افغانستان پس از وقايع 11سپتامبر 2001 با دولت قرارداد بسته بودند. گروه «کارلايل» مبالغي نيز از صندوق هاي خانواده «بن لادن» دريافت کرده است. پيشنهاد بي شرمانه «رند کورپوريشن» مصرانه بر اين مهم تاکيد مي ورزد که بايد جنگ تازه اي به راه انداخته شود که به سود اقتصاد آمريکا باشد، اما اين موضوع را نيز خاطرنشان مي سازد که کشوري که هدف قرار مي گيرد نيز بايد قدرتي بزرگ و بانفوذ باشد و نه کشوري کوچک به ابعاد افغانستان و يا عراق!

انتشار مقالات مطبوعات چيني موجي از بحث و جدل عمومي و تنش بسيار درباره احتمال نقش گرفتن يک منازعه جهاني جديد در افق، به راه انداخته است: «سوهو دات کام»، بزرگترين رسانه چين، چنين نتيجه گيري مي کند که هدف جنگ تازه احتمالاً چين و روسيه خواهد بود، اما مي تواند کشوري از خاورميانه نيز باشد. ژاپن نيز به عنوان هدف بالقوه ذکر شده است، چراکه بستانکار اصلي بدهي هاي آمريکاست و کره شمالي نيز به عنوان هدف مدنظر قرار گرفته و سپس از فهرست حذف شده است، زيرا که وسعت اين جنگ با نيازهاي «رند کورپوريشن» همخواني ندارد.

و اما، پيشنهاد نسبت داده شده به «رند کورپوريشن» با اظهارات و تفسيرهاي اخير «جو بايدن»، «کالين پاول»، «مادلين آلبرايت» و سايرين مبني بر اين «ضمانت» که «باراک اوباما» بلافاصله پس از دستيابي به قدرت با يک «بحران بين المللي» عمده روبرو خواهد بود، کاملاً هماهنگ است. همينطور، با هشدار «مايکل باير»، رئيس يک گروه مشورتي بسيار مهم پنتاگون، که اعلام مي کند، دولت آينده آمريکا در نخستين ماه هاي کاري خود با يک بحران بين المللي مواجه خواهد گرديد. اميد است که اشخاصي خردمند يا دست کم افرادي با عقل سليم- مانند ژنرال هاي ارشد آمريکا که «بوش» را تهديد کردند در صورت صدور دستور حمله به ايران، استعفا خواهند داد- که مايل نيستند يک جنگ جهاني هسته اي به راه انداخته شود، با پيشنهاد «رند کورپوريشن» به مخالفت برخيزند. درياسالار «ويليام فالون»، رئيس فرماندهي مرکزي آمريکا نيز مارس گذشته به دليل مخالفتش با سياست دولت «بوش» در قبال ايران، از مقام خود استعفا داد


منابع:
سايت هاي «انفووار» و «آلترانفو»
روزنامه کیهان شماره 19248ص12

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
قبل از جنگ ويتنام هم آمريكا دچار مشكلات اقتصادي شده بود , اما پس از جنگ با ويتنام آمريكا از لحاظ اقتصادي بسيار قدرتمندتر از گذشته شد .
البته آمريكايي ها بايد به يه نكته توجه داشته باشند كه بزرگي و قدرت كشوري كه براي حمله انتخاب مي كنند نبايد به اندازه اي باشه كه عملا منجر به شروع جنگ جهاني سوم بشه!!
جنگ آمريكا با چين يا روسيه منجر به جنگ جهاني خواهد شد.

من فكر مي كنم پاكستان يا سوريه مي تونن گزينه هاي خوبي باشن.البته جنگ با سوريه درصورتي مي تونه همون چيزي باشه كه آمريكايي ها مي خوان كه ايران وارد عمل نشه.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
معمولا جنگهاي آمريكا از دل مشكلات داخلي به خصوص اقتصادي آن بوجود مي آد.اگر شرايط انتخابات آمريكا به گونه اي ديگر رقم مي خورد جنگ ناگريز بود.

اما سياستهاي اقتصادي اوباما بدور از درگيري و جنگ است.با اينحال سياستمداران يهودي آمريكاقابل پيش بيني نيستند. اما اميدوارم جنگي رخ ندهد يا سمت سوي آن به سوي منطقه ما نباشد. :mrgreen: چون ممكنه آمريكا و متحدانش سالها نتوانند سرپا بايستند. :lol: icon_eek

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
اونها دنبال کشوری هستند که برای جنگ با اون نیاز به هزینه زیادی باشه عمق زیادی داشته باشه توان پاسخگویی مناسب و پدافند قوی جهت برخورد داشته باشه تا بتونن بخوبی خسارت بدن و دوباره تولید کنند. پاکستان بهترین گزینه است اما نیاز دارند تا یک جنگ منطقه ای بزرگ در بگیره و از جهات مختلف بهره برداری کنند . مثلا آمریکا با سوریه و پاکستان اعراب باایران و ایران با اسراییل تا اینطوری شکل جغرافیایی منطقه هم بهم بخوره و کشورهای نفتی به شدت ضعیف و محتاج بشن بیشتر هم به خرید های تسلیحاتیروی بیارن . به اضهارات رئیس جمهور آذربایجان و امارات توجه کنید همچنین برخوردی که با پاکستان دارند . به احتمال زیاد یک در گیری نا محدود فراگیر طوری که آمریکا هم درگیر اصلی نباشه و بیشتر آتش بیار معرکه به کمک کشورهای دشمن ایران.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
اگه الان صدام زنده بود به خوبي اين هدف آمريكايي هارو به واقعيت تبديل مي كرد. جنگ صدام با كشورهاي عربي!!! اين كشورهاي عربي هم كه كه خوب بلدن پول خرج كنند و از آمريكا كمك تسليحاتي بگيرند!!

در حال حاضر كدوم كشور مي تونه اين نقش را بازي كنه؟ كشوري كه وقتي آمريكا بگه بجنگ , بجنگه و وقتي بگه آتش بس , جنگ را تموم كنه!

فكر كنم رژيم اشغالگر بهترين گزينه باشه. البته در مقابل كشوراي عربي :mrgreen:

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
دوستان متاسفانه ايران مدنظرشون قرار ميگيره٠ با توجه به درگيريهاي سياسي چند ساله و ارايش نيروهاي امريكايي اولين هدف كه به فكر ميرسه ايرانه٠ :mrgreen:

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote]دوستان متاسفانه ايران مدنظرشون قرار ميگيره٠ با توجه به درگيريهاي سياسي چند ساله و ارايش نيروهاي امريكايي اولين هدف كه به فكر ميرسه ايرانه٠ [/quote]

اگه با ايران وارد جنگ بشن , كنترل جنگ از دستشون خارج مي شه!! اونها مي خوان با راه انداختن يه جنگ بر مشكلات اقتصادي كشورشون غلبه كنند , اونوقت اگه ايران تنگه هرمز را ببنده چي مي شه؟؟ ميشه قوز بالا قوز

يه بحران اقتصادي خيلي بزرگ تر كه خيلي از كشورها را از پا مي ندازه!!

اونها بايد يه جنگ كنترل شده راه بندازند
هند - پاكستان
رژيم اشغالگر - كشوراهاي عربي
جنگ بين دو كره
و.....

اين ها گزينه هاي مناسب تري هستن :mrgreen:

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
جنگ هند و پاکستان راحتتر هست چون هم به اندازه ی کافی پر تلفات هست و هم مرزهای چین و ایران رو به خطر می اداره و هم به احتمال زیاد می تونه با پیروزی هند تموم بشه ( اگه اتمی نشه )
سرباز های هندی هم میرن افغانستان و امریکا به این بهانه تو خلیج پارس نیرو هاش رو بیشتر می کنه .....
جنگ با ایران هم خیلی دور از انتظار نیست :mrgreen:

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
در این مورد که قبلا بحث کردیم و همون دکترین میلیتاریستی دهه 60 میلادی برای نجات اقتصاد آمریکاست. متاسفانه اگر این دکترین اجرا بشه فرقی نداره طرف آمریکا چه کشوری باشه حتی چین یا روسیه! محتمل هست که این طرف ایران باشه! امیدوارم به هر دلیلی این کار صورت نگیرد چون در این دکترین هر چقدر به آمریکا بیشتر ضربه بزنی بیشتر سود میبره! طرف مقابل هم نابود میشه!

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote]در این دکترین هر چقدر به آمریکا بیشتر ضربه بزنی بیشتر سود میبره! طرف مقابل هم نابود میشه!
[/quote]

مسلما اين دكترين يه سري محدوديت ها و خلاصه يه حدي داره , و اگه قدرت ضربه اي كه آمريكا ممكنه بخوره از يه حدي فراتر بره ممكنه حتي فرصت سود بردن را هم بهشون نده!

اين دكترين را قبلا آمريكا در كجا استفاده كرده؟ :mrgreen:

البته به جز ويتنام و عراق كه هيچ كدوم قابل قياس با چين , روسيه يا ايران نيستند. :lol:

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
بله ضربه وارده یک حدی دارد ولی این حد اونقدر بزرگ هست که بدون جنگ هسته ای نشه بهش رسید!

آمریکا تا حالا که با این دکترین موفق بوده و با معکوس این دکترین هم شوروی رو فرو پاشوند! جنگ کره ، ویتنام و عراق از این روش طرح ریزی شدند.

البته امکان رسیدن به حد مورد نظر بدون جنگ هسته ای هم وجود دارد مثل بلایی که سر شوروی در نتیجه جنگ افغانستان اومد اما اون فروپاشی یه دلیلش هزینه های نظامی بود و دلیل دیگر نارضایتی مردم از حکومت و نیز نارضایتی اطرافیان گورباچف از وی که در نهایت شوروی رو از دورن متلاشی کرد.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
الان آمریکا برای اینکار یک مشکل داره اونهم توجیح چنین کاریه . باید مسئله ای به اندازه 11 سپتامبر دوباره پیش بیاد تا مردم رو بتونند به جنگ بکشونند ولی این بار بدتر از قبل که به نظر من دلیل خاصی علیه ایران نمیتونند پیدا کنند مگر در ماجرای هسته ای که این جور مواقع اروپا با ایالات متحده برای این جنگ هماهنگ نمیشه چون در تیررس خواهد بود . ضعف زیادی در روحیه ارتش آمریکا وارد شده همچنین اسراییل و متحدین و اکثر دولتها و ملتهای مختلف به نقشه های کهنه این کشور برای جنگ راه انداختن پی بردن فکر نمیکنم طرف این جنگ ایران باشه به احتمال بسیار زیادی پاکستان میتونه گزینه مناسبی باشه چون هم تروریست پرور و هم در کمک به القاعده مشکوک هم هسته ای و دشمن اسراییل و ...


نمیدونم روش این جنگ و برنامه ای که برای اون ریختن چیه اما بهترین و مناسبترین کشور ژاپنه بدلیل اینکه بیش از هزار میلیارد دلار از طلب های آمریکا در این کشور خوابیده و اگر جنگی صورت بگیره باید این سرمایه نابود بشه تا یه طلبکار آمریکا حذف بشه و به نظر میرسه شاید با براه انداختن جنگی میان کره شمالی و ژاپن بشه به این نتیجه رسید و....

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
این که ایران توان پاسخگویی فراتر از حد قابل تحمل آمریکا را دارد محتمل هست و میتوان گفت در همان روز جنگ هیچ کدام از پایگاههای آمریکا و اسرائیل در منطقه سالم نخواهد ماند!

پاکستان گزینه مناسبی هست اما نه برای جنگ با آمریکا چون کشوری که در حال نابودی باشد و هسته ای هم باشد حتما از این سلاح استفاده خواهد کرد. پس قبل از آن باید توان موشکی و هسته ای پاکستان نابود شود که اگر اینطور شد میشه گفت به این کشور حمله خواهد شد. یا هم در صورت بروز درگیری بین هند و پاکستان چون هر دو طرف تقریبا توان نظامی برابر و هسته ای هستند احتمال بکارگیری سلاحهای هسته ای کمتر میشه و آمریکا میتونه در فرصت مناسب برای حمایت از هند وارد جنگ شده و این کشور را اشغال کند. به انفجارهای اخیر هند و پاکستان نگاه کنید که چطوری به طرفین نسبت دادن!

ژاپن رو احتمال نمیدم هر چند بهترین گزینه هست و مثل زمان حمله صدام به کویت میشه که به متحد خودش حمله کرد برای رهایی از ورشکستی اقتصادی اما اگر آمریکا به ژاپن حمله کند کل اقتصاد دنیا فلج میشه! هرگونه درگیری در این منطقه هم این نتیجه را خواهد داشت. بدترین گزینه در حال حاضر دست گذاشتن رو کره شمالی و تحریک ژاپن و کره جنوبی و چین و تایوان هست.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
نمی دوم چرا این برنامه که دیگه تا کنون جواب درستی نداده هم توی عراق افغانستان گرجستان پاکستان و خیلی جاهای دیگه .دوباره اینطور بشدت پیگیر شدن به نظر شما اگر وارد فاز دوستی بطور موقت بشیم و در این حالت کلی هم ضد حال بزنیم اقتصاد این کشور دچار بحران و نابودی اساسی نمیشه.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote]اما، پيشنهاد نسبت داده شده به «رند کورپوريشن» با اظهارات و تفسيرهاي اخير «جو بايدن»، «کالين پاول»، «مادلين آلبرايت» و سايرين مبني بر اين «ضمانت» که «باراک اوباما» بلافاصله پس از دستيابي به قدرت با يک «[color=red]بحران بين المللي[/color]» عمده روبرو خواهد بود، کاملاً هماهنگ است. همينطور، با هشدار «مايکل باير»، رئيس يک گروه مشورتي بسيار مهم پنتاگون، که اعلام مي کند، دولت آينده آمريکا در نخستين ماه هاي کاري خود با يک[color=red] بحران بين المللي[/color] مواجه خواهد گرديد.[/quote]

اگر به جملات دقت کنیم گفته بحران بین المللی . یعنی اینکه یک طرف این آمریکا باشه و احتمالا قرار است تنش و درگیری بزرگی بین کشورهای مختلف براه بیندازند که آمریکا به طرفداری از بعضی از آنها وارد جنگ شود که محتمل ترین مناطق دنیا. خاور میانه ((ایران و اعراب))
خاورمیانه ((ایران و اسراییل)) . هند و پاکستان یا شرق دور(( چین تایوان )). شرق دور ((دو کره و ژاپن)) و در کل اکثر مناطق بحران خیز که یک پای اونها ایالات متحده باشه . اینطور به نظر میاد که محتمل دو گزینه بیشترین امکان همزمانی رو دارند . جنگ همزمان ایران با اعراب و اسراییل و به تبع اون پاکستان و هند که امریکا میتونه با استفاده از این فرصت مناسب بیشرین درگیری از لحاظ هوایی دریایی و زمینی رو داشته باشه هم به دلیل وارد شدن کشورهای زیادی در جنگ طرف درگیر یعنی ایران نتونه خسارات بسیار زیادی به همه طرفهای درگیر وارد کنه و بیشترین خسارت رو متحمل بشه.
البته اینها احتمالات.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ایجاد یک حساب کاربری و یا به سیستم وارد شوید برای ارسال نظر

کاربر محترم برای ارسال نظر نیاز به یک حساب کاربری دارید.

ایجاد یک حساب کاربری

ثبت نام برای یک حساب کاربری جدید در انجمن ها بسیار ساده است!

ثبت نام کاربر جدید

ورود به حساب کاربری

در حال حاضر می خواهید به حساب کاربری خود وارد شوید؟ برای ورود کلیک کنید

ورود به سیستم

  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.