Recommended Posts

نه برادران .

[quote]به نظر شما چرا خلبانی که در دوره های آموزشی خودشون 100 ها سورتی پرواز می کنند اینقدر ضریب اشتباهاتشون بالا هست ولی خلبان های ایرانی نه ؟ [/quote]


اگر یک آمار بدید با منبع معتبر برادر .

همین چند وقت پیش بود که یک بالگرد آموزشی افتاد در یکی از دریاچه های اصفهان . ببین دوست عزیز شما باید به نظر من اگر می خوای در این زمینه مقایسه ای رو انجام بدی باید شجاعت و دلیری خلبانان ایران با سابقه های عملیاتیشون رو با خلبانان آمریکایی مقایسه کنید .

در زمینه سقوط به هیچ وجه نمی شه پیش بینی کرد . اصلا مقایسه ناوگان هوایی آمریکا با ایران با هم جور در نمی یاد . مثل مقایسه فلکس واگون یا مینی ماینر با یک دستگاه ماکسیما یا بی ام وی هست .

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
خبرگزاري فارس: نيروهاي ويژه ارتش آمريكا در درگيري سنگين با نيروهاي پليس افغانسان تعدادي از آنها را كشته و مجروح كردند.

به گزارش فارس به نقل از شبكه خبري "سي‌ان‌ان"، نيروهاي ويژه ارتش آمريكا در يك عمليات نظامي سنگين در ولايت زابل افغانستان، 6 تن از افسران پليس اين ولايت را كشته و 13 تن از آنها را نيز مجروح كردند.
بر اساس اين گزارش اوضاع افغانستان همچنان در حال بدتر شدن است و بويژه در مناطقي كه نيروهاي انگليسي مستقر هستند اين وخامت اوضاع بيشتر به چشم مي‌خورد.
به گفته مقامات نظامي آمريكا، نيروهاي ويژه ارتش اين كشور در يك عمليات نظامي عليه يكي از فرماندهان شبه‌نظامي افغانستان در ولايت جنوبي زابل با شناسايي اشتباه نيروهاي پليس به سمت آنها آتش گشودند كه در نتيجه اين آتشباري 6 تن از نيروهاي پليس افغانستان كشته و 13 نفر از آنان نيز مجروح شدند كه حال برخي از آنها وخيم گزارش شده است.
در بيانيه‌اي كه از سوي ارتش آمريكا در اين زمينه منتشر شد آمده ‌است، در ابتدا پليس افغانستان به روي نيروهاي آمريكايي آتش گشود كه از عملياتي نظامي عليه يكي از شبه‌نظاميان مسلح در شهر كلات افغانستان بر مي‌گشتند.
بر اساس اين بيانيه نيروهاي آمريكايي زمانيكه كه از عمليات نظامي خود برمي‌گشتند با نيروهاي پليس افغانستان روبرو شدند كه پس از پايان عمليات مذكور در مركز ولايت جنوبي زابل 6 تن از نيروهاي پليس كشته شدند. بنا براين گزارش درگيري مذكور سنگين اما كوتاه بود.
سرهنگ جري او‌هارا يكي از سخنگوهاي ارتش آمريكا در اين زمينه گفت كه نيروهاي آمريكايي زماني متوجه اشتباه خود در شناسايي نيروهاي پليس افغانستان شدند كه درگيري بين آنها تمام شده بود. اين در حالي است كه در اين درگيري همچنين يك غيرنظامي افغاني نيز كشته شد
بر اساس گزارشهاي واصله، اشتباه نيروهاي ويژه ارتش آمريكا در شناسايي نيروهاي پليس افغانستان، حاكي از عدم توانايي آنها در كنترل اوضاع اين كشور دارد كه مي‌تواند هشداري براي هر دو كشور بشمار آيد.
از سوي ديگر "گلاب شاه علي‌خيل" معاون والي استان زابل افغانستان در اين مورد گفت كه نيروهاي ويژه آمريكا در روستايي كوچك در نزديكي پاسگاه ايست بازرسي پليس در حومه شهر كلات عملياتي نظامي انجام دادند كه هنگام بازگشت با نيروهاي پليس اين پاسگاه مواجه شدند و به سمت آنها آتش گشودند.
در ادامه اين درگيري نيروهاي آمريكا بوسيله يك هليكوپتر جنگي به سمت پاسگاه اين منطقه آتش گشود و آن را كاملا تخريب كرد.
شاه علي خيل در اين زمينه گفت كه نيروهاي پليس افغانستان فكر كردند كه با نيروهاي طالبان روبرو شده‌اند بنابر اين به سمت آنان آتش گشودند.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
با توجه به تعداد هواپيما و تعداد پروازهاي روتين صورت گرفته در امريكا فكر مي كنم امار اونها كمتر از ايران باشه...
سوانح هوايي خيلي پر بها هستن و معمولا" بيشتر به چشم ميان مثلا ما هي مي گيم كشته شدگان در پرواز ولي داريم سالي 24000 نفر كشته تو جاده مي ديم!!!

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote]اگر یک آمار بدید با منبع معتبر برادر . [/quote]

یعنی شما منظورت اینه که خلبان ها در ایران از ساعات پرواز آموزشی بیشتری نسبت به آمریکا برخوردار هستند ؟ :lol:


[quote]در زمینه سقوط به هیچ وجه نمی شه پیش بینی کرد . اصلا مقایسه ناوگان هوایی آمریکا با ایران با هم جور در نمی یاد . مثل مقایسه فلکس واگون یا مینی ماینر با یک دستگاه ماکسیما یا بی ام وی هست .[/quote]


دقیقا با این حرف شما موافقم ولی نه با منظورتون چون اگر یک فولکس واگون بر اثر مثلا بریدن ترمز تصادف کنه هیچ کس تعجب نمی کنه ولی وقتی یک ماکسیما بر اثر ایرادی این چنینی تصادف کنه همه باید تعجب کنند . اینطور نیست ؟ :mrgreen:


[quote]در مورد سقوط هواپیما در ایران و آمریکا به این نکته توجه کنید که هواپیماهای ایران بسیار فرسوده هستند ولی هواپیماهای آمریکا این طور نیستند و بعد از تمام شدن عمر مفید از رده خارج می شوند ولی هواپیماهای ما خیلی هاشون مدت هاست از رده خارج شدند[/quote]

با شما کاملا موافقم ...

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
nasirirani ببخشید . اگر یک منبع معتبر بدید ممنون می شم .

شما از کی تا کی رو حساب می کنید ؟ منظورم اینه که از چه زمانی تا چه زمانی این میانگین رو گرفتی.

سقوط جنگنده یا هواپیما غیر قابل پیش بینیه . ممکنه در یه روز 40 تا هواپیما توی آشیانه منفجر بشند . خوب این هم هست . هیچ وقت در مورد هواپیما یا جنگنده نمی شه پیش بینی کرد که آیا پروازی که قراره دو روز دیگه بکنه ، سالم بر می گرده یا نه .

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
دوستان سقوط جنگنده يه چيز طبيعي است و نميشه اسمش رو افتضاح گذاشت. البته اگر از يه مدل خاص باشه ميشه اين جور فكر كرد. مثلا سقوط بي-2 ها در گوام و قطر واقعا عجيب بود و يه فاجعه براي نيروي هوايي امريكا بود ولي سقوط اين هورنت اصلا عجيب نيست. به هر حال پيش مياد ديگه.

البته بنده منكر تلاش هاي متخصصين ايراني نيستم و معتقدم اين متخصصان تمام تلاششان را براي اورهال و ارتقا جنگنده هاي موجود انجام ميدهند. ولي به نظرم قياس ايران با امريكا در اين زمينه زياد درست نباشه
[quote]این یعنی تمام ماجرا . البته اگر حقیقت داشته باشه . و اگر این اقا راست بگه . اگر واقعا واقعا واقعا این برادر خلبان مست بوده در هنگام پرواز ، ربطی به قطعات و جنگنده نداره .
[/quote]
ارش جان اين يعني چي؟ مگه رانندگيه كه مست كنه. اين كه ميگه با حالتي گيج قدم ميزد يعني اين كه بر اثر عوارض اجكت كردن گيج ميزده نه به خاطر مصرف الكل
[quote] ولی اگر نستور جان میخوای مقایسه بکنی بهتره با اون هواپیمایی ( دقیقا خاطم نیست کی بود ) مقایسه کنی که خلبان شجاع ایرانی برای اینکه روی منازل سقوط نکنه تا اخرین لحظه در کابین موند و جوری هواپیما رو هدایت کرد که از منازل فاصله گرفت ولی خودش به درجه رفیع شهادت رسید
[/quote]
بله تو خلباناي ايراني كه اين مسئله هميشه وجود داره. در حادثه اخير سقوط ميگ-29 روسيه نيز خلبان دقيقا به همين دليل اجكت نكرد و كشته شد
ولي مثل اينكه در امريكا خلبانان جان خودشون رو بر جان مردم مقدم ميشمارند

[quote]امریکا 1000 فروند 50 سقوط در سال (فقط اعلام شده و نظامی نه آموزشی و یا مسافربری)
[/quote]
فارغ از اينكه امار سقوط ها درست باشد يا خير بايد بدانيد تعداد هواگردهاي نيروي هوايي امريكا 5500 فروند است نه 1000 فروند. البته اگر اموزشي ها را هم حذف كنيم باز هم بيشتر از 1000 فروند ميشود

موفق باشيد
نويد

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
من نميدونم سر چي بحث ميكنيد؟
همه توافق دارند كه خلبان ها و كادر پروازي ما در دنيا كم نظير هستند.
باز هم همه توافق دارند ايران و آمريكا رو نبايد در سطح تجهيزات و رسيدگي به هواپيما مقايسه كرد. جالب اينه كه باز هم همه توافق دارند اين براي آمريكا هيچ وجه خوبي نداره و حيثيت نداشتشون رو ميبره! فقط بحث سر اينه كه اين يك افتضاحه يا يك امر عادي! خوب هر كس يك نظري براي خودش داره نظر من هم اينه كه وقتي يك اف 18 سقوط ميكنه ٬ وقتي يك بي 2 سقوط ميكنه اين موضوع براي بعضي ها عادي و روتين محسوب ميشه ولي خدا نكنه يه دونه قارقارك از ما بيفته اونوقته كه صغير و كبير و رو ميبرن زير سوال و چرا چراها شروع ميشه خودتون بگيد اين انصافه؟

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
متاسفانه من متوجه نمی شم دوستان دارن در مورد چی بحث می کنند . :mrgreen:

الان بحث اصلی سر چیه .

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote]فقط بحث سر اينه كه اين يك افتضاحه يا يك امر عادي! خوب هر كس يك نظري براي خودش داره نظر من هم اينه كه وقتي يك اف 18 سقوط ميكنه ٬ وقتي يك بي 2 سقوط ميكنه اين موضوع براي بعضي ها عادي و روتين محسوب ميشه ولي خدا نكنه يه دونه قارقارك از ما بيفته اونوقته كه صغير و كبير و رو ميبرن زير سوال و چرا چراها شروع ميشه خودتون بگيد اين انصافه؟[/quote]


بحث سر همین نکته هست که رامتینا عزیز بهش اشاره کرده :mrgreen:

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[b]خريد مخفيانه هواپيماهاي جاسوسي اسرائيل از سوي روسيه[/b]

مقامات نظامي روسيه در حال مذاكره براي خريد هواپيماهاي بدون سرنشين شناسايي از رژيم صهيونيستي هستند، ولي اين مسئله بخاطر مخالفت آمريكا و نيز توليدكنندگان داخلي رسما تاييد يا تكذيب نمي‌شود.
به گزارش فارس به نقل از روزنامه «كامرسانت»، نظاميان روسي درصدد خريداري هواپيماهاي بدون سرنشين شناسايي از اسرائيل هستند.
در حال حاضر مذاكرات فعالي در اين زمينه بين وزارت دفاع روسيه و رژيم صهيونيستي در حال انجام است، البته مقامات روسي ترجيح مي دهند توضيحي در اين خصوص ندهند.
يك منبع خبري در صنايع نظامي روسيه اعلام كرد، در اواخر نوامبر سال 2008 هيئتي از طرف وزارت دفاع روسيه به سرپرستي سرهنگ ولاديمير پاپوكين، معاون وزير دفاع و رئيس نيروي هوايي ارتش روسيه و آلكساندر گوربونوف، نائب رئيس دفتر وزير دفاع و مسئول صنايع تدافعي اين كشور به سرزمين‌هاي اشغالي سفر كردند.
به گفته وي، هدف از اين سفر انجام مذاكراتي با مقامات نظامي اسرائيل در خصوص امكان خريد چند فروند هواپيماهاي بدون سرنشين شناسايي بود.
در وزارت دفاع اسرائيل گفته مي شود كه تصميم گيري در اين خصوص از هم اكنون در بالاترين سطح اتخاذ شده است و تنها جزييات قرارداد بين دو طرف است كه همچنان مورد بررسي طرفين قرار دارد.
اين در حالي است كه يوگني استكولشيكوف، دبير اجرايي كميسيون همكاريهاي فني- نظامي روسيه و اسرائيل در پاسخ به سئوال خبرنگار اين روزنامه، تفسيري در اين رابطه نداد.
وي گفت: «ما اين اطلاعات را نه تكذيب و نه تاييد مي كنيم.»
به نوشته اين روزنامه، حجم و ارزش اين قرارداد هنوز مشخص نشده است. بر اساس اطلاعات منتشره در مطبوعات اسرائيلي، رقم اين قرارداد بين 10 الي 20 ميليون دلار است. البته طبق ارزيابي كارشناسان، اين مبلغ بسيار كم است. طبق خوش بينانه ترين ارزيابيها، اين مبلغ تنها براي خرديد سه فروند هواپيماي بدون سرنشين كفايت خواهد كرد.
به عقيده روسلان پوخوف، مدير مركز تجزيه و تحليل مسائل راهبردي روسيه، «تصميم گيري در خصوص خريد هواپيماهاي بدون سرنشين شناسايي اسرائيلي بدون ترديد بخاطر دو مسئله مخفي نگه داشته شده است».
به گفته وي، «از يك سو آمريكا از هم اكنون تلاش مي كند تا اسرائيل را از انعقاد چنين قراردادي با روسيه منع كند و از سوي ديگر توليد كنندگان تسليحات داخلي قطعا علاقه چنداني براي بسته شدن چنين قرادادهايي براي خريد تسليحات خارجي ندارند.»

فارس

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
کی گفته مخفیانه خریدن قبلا با اعلام رسمی از روزنامه ریانووستی مدتها اعلام کرده بدون که قصد چنین کاری دارند . این هم بخاطر تجربه جنگ گرجستان بود .

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
روسيه در پي راز گشايي هواپيماهاي بدون سرنشين شركت كننده در جنگ گرجستان هست كه فعاليت خوبي انجام داده بود.

حيرت من از اين روسها اينه كه اين مردمان گاهي به ميخ ميزنن و گاهي به نعل :mrgreen:

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[b]روسيه 10 فروند ميگ 29 به ارزش 300 ميليون دلار به لبنان مي دهد [/b]


بيروت - روزنامه السفير روز چهارشنبه نوشت روسيه 10 فروند هواپيماي ميگ 29 به ارزش 300 ميليون دلار به شکل کمک بدون عوض در اختيار لبنان قرار مي دهد.

به گزارش ايرنا از بيروت ، السفير افزود مسووليت تامين و نگهداري اين هواپيماها برعهده دولت لبنان خواهد بود.
به نوشته اين روزنامه الياس المر وزير دفاع لبنان ليستي از درخواست ها شامل هواپيماهاي جنگي و تانک تي 90 را به اناتولي سرديوکف همتاي روس خود در مسکو ارايه داده است .
السفير نوشت دولت لبنان براي دريافت و استفاده از هواپيماهاي ميگ به آموزش 30 خلبان و 100 نفر کادر فني نياز دارد اما وضعيت مالي در شرايط کنوني اجازه تامين آن را نمي دهد.
اين روزنامه لبناني نوشت استفاده از اين هواپيماها همچنين نيازمند نصب سيستم رادار و تامين نيروهاي فني است و بدون آنها اين هواپيماها نيز ارزشي نخواهند داشت .
روزنامه المستقبل رسانه نوشتاري گروه حريري نيز به نقل از الياس حنا کارشناس نظامي لبناني نوشت لبنان بهتر است در انتظار روشن شدن موضوع راهبرد دفاعي باشد که قرار است در گفت و گوهاي ملي ارايه شود.
اين روزنامه افزود : اگر راهبرد دفاعي آينده لبنان متکي به جنگ خياباني باشد در آن صورت تحويل هواپيماهاي جنگي چندان مفيد نخواهد بود.
ايرنا

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
آخه تو جنگ گرجستان اين پهباد ها حسابي روسها رو اذيت كردند.
اسراييل واقعا تو اين زمينه بعد از آمريكا دومه.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ایجاد یک حساب کاربری و یا به سیستم وارد شوید برای ارسال نظر

کاربر محترم برای ارسال نظر نیاز به یک حساب کاربری دارید.

ایجاد یک حساب کاربری

ثبت نام برای یک حساب کاربری جدید در انجمن ها بسیار ساده است!

ثبت نام کاربر جدید

ورود به حساب کاربری

در حال حاضر می خواهید به حساب کاربری خود وارد شوید؟ برای ورود کلیک کنید

ورود به سیستم

  • مطالب مشابه

    • توسط Ahmad6644
      اندونزی به دنبال خرید 6 فروند جنگنده‌ی سوخو است
       
      مقامات اندونزی روز گذشته اعلام کردند که به دنبال خرید 6 فروند جنگنده‌ی روسی سوخوی SU-30 هستند. این قرارداد که در کنار نمایشگاه هوایی روسیه (MAKS-2007) و در روز اول آن منعقد شده است ارزشی در حدود 330 تا 350 میلیون دلار در برخواهد داشت. این جنگنده‌ها که تکنولوژی آنها به اواسط دهه‌ی 90 بازمی‌گردد، به صورت تدریجی و از سال آینده تحویل داده خواهند شد.

      منبع : AVIA.IR
  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.