Recommended Posts

دوست من، تسلیحات نظامی به دو دسته استراتژیک و تاکتیکی تقسیم بندی میشوند که فروش انواع تاکتیکی به دیگر کشورها بلامانع است اما نوع اول از هر نظر کاملا "طبقه بندی شده" بوده و امکان فروش آنها به هیچ کشوری جز کشورهای متحد استراتژیک و آن هم تسلیحات درجه 2 یا 3 استراتژیک وجود ندارد. اینکه روسها ستون فقرات پدافند ضد بالستیک خود را به کشوری دیگر حتی چین بفروشند تنها شبیه یک جک و بلوف سیاسی است. روسها هرگز چنین سلاحی را نه به ترکیه بلکه حتی به چین نیز نخواهند فروخت. از نظر ایجاد تغییرات و داونگرید کردن باید گفت این قبیل کارها درباره تسلیحات استراتژیک مانع از دستیابی طرف مقابل به فناوریهای بکار رفته در آن نخواهد شد و کافی است کشور ثالث به کل سیستم دست یابد تا با کمک متخصصین بومی از سایر اطلاعات آن نیز مطلع گردد. اگر سیستم اس400 ول داونگرید شده در اختیار کشوری غربگرا مانند ترکیه قرار گیرد این کشور براحتی و کمک شرکتهای عظیم آمریکایی و اسرائیلی قادر خواهد بود به تمام فرمولها و فاکتورهای آن سیستم دسترسی یافته و نیازی هم به نمونه اصلی رادارهای روسی نبوده و امکان جایگزینی آنها با رادارهای ساخت آمریکا و ... وجود خواهد داشت.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
ارتش کشورهای پیشرفته ی جهان در حال حاضر از روبات های پرنده متفاوت و گوناگونی بهره مند هستند که اغلب انان جهت انجام ماموریت های شناسایی طراحی و ساخته شده اند.این روبات های پرنده را (UAV(UNMANNED AERIAL VEHICLES می گویند.

در اینجا به معرفی دو مدل از UAV می پردازیم :

۱)RQ-1 : مدل پریدتور RQ-1 یک UAV شناسایی است که حرف R در ان مخفف واژه ی RECONNAISSANCE به معنای شناسایی و بازدید مقدماتی از وضع دشمن است.

تصویر
طراحی ساده و سبک بدنه پریدتور ظرفیت حمل بار ان را به ۲۰۴ کیلو گرم رسانده و از یک مخزن سوخت ۵/۳۷۸ لیتری نیز بهره مند است.این خصوصیت پرید تور را به یک هواپیمای جاسوسی تمام عیار تبدیل کرده است.بطوری که که میتواند بیش از ۲۴ ساعت را در حال دیده بانی مواضع دشمن در اسمان سپری کند.

تصویر
این UAV همچنین از سیستم ها و تجهیزات فوق پیشرفته ای برای دیده بانی و شناسایی دشمن بهره مند است که از جمله ان میتوان به دوربین های دماغه ای رنگی جهت هدایت هواپیما توسط اعضای واحد کنترل که کیلومتر ها دورتر از پریدتور در محیطی امن و ارام مشغول دیده بانی مواضع دشمن در خط مقدم هستند و همچنین دوربین های مختلف مادون قرمز برای دید در شب و رادار های ترکیبی پیشرفته جهت دید در مه و ابر و دود اشاره نمود .

تصویر
واحد کنترل پریدتور شناساگر RQ-1

۲)MQ-1 : داشتن یک ‌UAV که علاوه بر شناسایی برای مبارزه نیز اماده باشد ضروری است اینجاست که پرید تور شکارچی MQ-1 وارد عمل میشود.


تصویر
تعویض دوربین های متعدد RQ-1 با یک سیستم هدف یابی پیشرفته به نام MTS و مجهز کردن ان به دو موشک HELL FIRE ان را به یک مبارز اتوماتیک در خط مقدم جنگ تبدیل کرده است.MTS دارای سیستم هدف یابی موشک HELL FIRE AGM-114 می باشد:

تصویر
موشک HELL FIRE AGM-114

سازمان اطلاعات امریکا (CIA) از MQ-1 برای تعقیب یکی از عاملان حوادث یازدهم سپتامبر بهره برد.همچنین به تازگی نیز (CIA) از انها برای حمله به تروریست های القاعده در پاکستان استفاده می کند.

از جمله طرح های دیگر میتوان به جالب طرح هانترکیلر اشاره کرد که یک پهپاد کم هزینه و یک بار مصرف میباشد که دارای برد ۳۰۰۰ ناتیکال مایل و مداومت پروازی ۱۲ ساعت است.این پهپاد با موتور ملخ دار به منظور حمل توسط پرتابگر بمب افکن های ب-۱ و ب-۲ ساخته شده است.بر روی هر پرتاب گر می توان ۶ فروند پهپاد راجای داد که هر کدام ۵۰۰ پوند مهمات را حمل میکنند.برای این پهپاد ها میتوان تا ۳۰ دقیقه پیش از حمله هدفی را مثلآ توسط نیروهای ویژه تعریف نمود.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
الان متوجه شدم
مطالب در مورد اين پهباد قبلا توسط آقا حامد در سايت گذاشته شده

http://www.military.ir/modules.php?name=Forums&file=viewtopic&t=5047#img_8055
اقا حامد ببخشيد
ولي مطالب باهم فرق مي كنند

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
موشک های بالستیکی مداری پاسخی به سپر ضد موشکی آمریکا
مسکو، 4 مرداد، خبرگزاری «ریا نووستی»/سرلشکر ویکتور یسین رییس اسبق ستاد نیروهای استراتژیکی موشکی روسیه و نایب رییس آکادمی مسائل امنیتی، دفاعی و انتظامی معتقد است که روسیه در پاسخ به استقرار کمربند سوم سپر ضد موشکی آمریکا در اروپای شرقی می تواند برنامه ایجاد موشک های بالستیکی مداری را اجرا کند.

به گفته وی در پاسخ به عملکرد آمریکا در استقرار تجهیزات سپر ضد موشکی در اروپای شرقی، روسیه می تواند تدابیری فنی و نظامی بکار بندد.

به گزارش «نووستی» ژنرال یسین طی کنفرانسی مطبوعاتی در مسکو اعلام کرد: بعنوان مثال می توان برنامه ایجاد موشکی های بالستیکی مداری را ایجاد کرد که قادر هستند از طریق قطب جنوب سپر ضد موشکی را دور زده و به آمریکا برسند.

وی افزود: چنین تدابیر فنی را می توان از هم اکنون اجرا کرد. در مورد تدابیر نظامی باید گفت که این مسئله در حال حاضر کاملا زود هنگام است. چرا که کمربند سوم سپر ضد موشکی فعلا خیالی است و روسیه نباید از الان موجب وحشت اروپا شود.

به اعتقاد وی تجهیز موشک های جدید بالستیکی به کلاهک های مانوری می تواند از جمله تدابیر فنی باشد.

در میان تدابیر نظامی نیز این کارشناس به استقرار سیستم های اسکندر در کالنینگراد پایگاه های بمب افکن های استراتژیکی دور پرواز نیروی هوایی اشاره کرد.


ایجاد اسکادران زیر دریایی های اتمی جدید روسیه


مسکو، 4 مرداد، خبرگزاری «ریا نووستی»/ دریاسالار ولادیمیر ویسوتسکی فرمانده نیروی دریایی روسیه روز جمعه به «ریا نووستی» اطلاع داد که ساخت زیر دریایی های اتمی چند منظوره و زیر دریایی های استراتژیکی نسل چهارم از اولویت های توسعه ناوگان نیروی دریایی روسیه محسوب می شود.

وی اطلاع داد که به زودی انتظار می رود زیر دریایی اتمی طرح 955 "یوری دولگاروکی" که به موشک های جدید بالستیکی "بولاوا-ام" مجهز است در اختیار ناوگان شمالی نیروی دریایی قرار گیرد.

به گفته دریاسالار روسی نیروی دریایی در ترکیب خود از ناوهای هواپیمابر نیز استفاده خواهد کرد.

در حال حاضر تنها ناو هواپیمابر روسیه "آدمیرال کوزنیتسوف" در خدمت نیروی دریایی ارتش روسیه قرار دارد. بر روی این ناوهواپیمابر بیش از 50 فروند هواپیماهای جنگنده سوخوی-33 و هلیکوپترهای "کا-27" در نمونه های مختلف مستقر شده است.
فرمانده نیروی دریایی اعلام کرد: ساخت کشتی های آینده نیز ادامه دارد. کوروت جلودار "استریگوشی" سال 2007 در خدمت نیروی دریایی روسیه قرار گرفت.

کوروت مذکور با استفاده از فناوری های "استلس" ساخته شده است. به خاطر استفاده از موادی که در ساخت بدنه آن بکار رفته قابلیت رویت آن برای رادارها به مراتب دشوارتر از کشتی های معمولی است.

قرار است که برای تمامی ناوگان های نیروی دریایی روسیه تا 40 فروند از چنین کوروت هایی ساخته شود.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
بچه در امان باشيدكسي به ما حمله نمي كنه چون آمريكا وروسيه حسابي دارن از خجالت هم درميان :lol: icon_cool منتظر جنگ جهاني سوم باشيد :evil:

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

بچه در امان باشيدكسي به ما حمله نمي كنه
چون آمريكا وروسيه حسابي دارن از خجالت هم درميان :lol: icon_cool
منتظر جنگ جهاني سوم باشيد :evil:


دوسته من جنگ جهانیه دیگری در کار نخئاهد بئد

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
آمریکائیها فقط بلوف سیاسی میزنند و توان محدود کردن موشکهای روسیه را ندارند. کشوری که از شرق تا غرب آن 10 قاچ اختلاف زمانی داشته و برای خودش یک قاره محسوب میشود را نمیتوان با پدافندهای تاکتیکی ضد بالستیک محصور کرد. در نهایت روسیه مجبور خواهد شد زرادخانه های موشکی خود را چند صد کیلومتر به عمق بیشتری از خاک خود منتقل کند.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
چه خبره 100 میلیون . :lol: به جاش می ریم میگ-29 می خریم . یا دو تا سوخو 35 . icon_cool

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
((سازمان اطلاعات امریکا (CIA) از MQ-1 برای تعقیب یکی از عاملان حوادث یازدهم سپتامبر بهره برد.همچنین به تازگی نیز (CIA) از انها برای حمله به تروریست های القاعده در پاکستان استفاده می کند.)) از آنجایی که عاملان 11 سپتامبر خودشون بودند و در پاکستان و افغانستان به مجالس عروسی حمله میکنند معلوم میشه که خیلی IQ هستند که اینهمه پول بالاش دادند .

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
درست آقا سعيد اما امريكا مي خواد در ادامه طرح سپر دفاع موشكي در شرق اروپا موشكهاي انرژي جنبشي رو در فضا مستقر كنه همچنين ليزر هاي قوي رو روي هواپيما ودر نقاطي از زميني ادامه طرح اوناست

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
كركس جان همين طور اما فكر كن قيمت گذاري اون شبيه بي2 باشه بي2 قيمتش2ميليارد بود بعداز ساخت ميگ31قيمتش1.2ميليارد رسيد

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
خیلی خوب شد که این بحث کیفیت تسلیحات صادراتی مطرح شد - اصلا این مسله برای من سوال خیلی مهمی همیشه بوده- در این صورت کیفیت موشک های تور-م1 ما هم پایین هست؟؟ و همانند سیستم های اورجینال روسیه کار نمی کنه؟ اگر اینجوری باشه آمار اصابت به هدف این پدافندها هم با آمار اعلام شده از طرف مقام های نظامی روسیه یکی نیست و اون آمار مخصوص سیستمهای داخلی روسیه هست!!!

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
زیاد نگران روسا نباشید و براشونهم کف نزنید اینها با آنها هر دوشون بقولی سرشون تو یک تبره یا آخور است. نه این به ان حمله میکنه و نه دیگری. به فکر خودتون باشید روسها هر روز سروتمند تر میشند این جریان تحویل دادن نیروگاه هستهای را ببینید درس خوبی میشه. تا حالا چندین بار قیمت تحویل را بالا بردنند، زکی بابا icon_cool

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
در اینكه سپر موشكی امریكا در شرایط واقعی جنگی چقدر بتونه موفق باشه هنوز خیلی بحثه ولی فراموش نكنید در این سپر دفاع در ارتفاع بالا با موشكهای تاد نیز پیش بینی شده است كه موشكهای متخاصم در ارتفاع حتی 200 كیاومتری سطح زمین قابل رهگیری از طریق كیل بای هیت هستن روش مداری روسها هم در هر صورت نیاز به ورود مجدد به جو زمین در آمریكاست كه در آنجا هدف واقع خواهد و از بین میرود بنابراین فقط با اینكار سپر دفاع موشكی اروپا دور زده میشود نه كل سپر به نظر میرسه آمریكاییها خیلی هم نا موفق نبودند از سال 1994 تا همین یكی دو سال پیش خیلی اوضاعشون تعریفی نداشت ولی الان خیلی موفق ظاهر شده این سپر... نباید فراموش كنیم كه اونها در طی 13 سال چیزی حدود معادل بودجه كل ایران رو در این طرح خرج كردنو باید هم جواب بگیرن... امیدوارم بتونیم از درگیری آمریكا و روسیه برای به دست آوردن تكنولوژیها روسی مناسب استفاده كنیم علی الخصوص كه ما نیازمند به فناوریهای موشكی زمین به هوا و ساخت هواپیما هستیم كه اگه خودمون بخواهیم به اونها برسیم یك 100 سالی طول میكشه icon_cool :lol: :evil: :x :cry:

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
براي كسب اطلاعات از SA-16 تا SA-24 به لينك زير سر بزنيد
http://www.centralclubs.com/viewtopic.php?t=32978
اس400 موشك هاي مختلفي داره
گمان نمكنم روسيه دوربرترين موشك هاشو كه برد 400 كيلومتر دارن
ويا موشك هاي ضد موشكي كه توانايي انهدام اهداف تا ارتفاع50كيلومتري دارن رو در اختيار تركيه قراردهند

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ایجاد یک حساب کاربری و یا به سیستم وارد شوید برای ارسال نظر

کاربر محترم برای ارسال نظر نیاز به یک حساب کاربری دارید.

ایجاد یک حساب کاربری

ثبت نام برای یک حساب کاربری جدید در انجمن ها بسیار ساده است!

ثبت نام کاربر جدید

ورود به حساب کاربری

در حال حاضر می خواهید به حساب کاربری خود وارد شوید؟ برای ورود کلیک کنید

ورود به سیستم

  • مطالب مشابه

    • توسط MR9
      با سلام
      آزمایش سامانه دریاپایه "lora"

      طبق اخبار منتشر شده ، صنایع هوا- فضای رژیم عبری (IAI) موفق شده تا آزمایشات سامانه تسلیحات توپخانه ای برد بلند ( Long-Range Artillery weapon system) خود را با موفقیت به اتمام رساند که این تستها ، عمدتاً بعنوان  بخشی از برنامه  تبلیغاتی و همچنین گسترش رزمی  که در نهایت منجر به خرید آن توسط IDF خواهد شد ، در نظر گرفته شده است . در این آزمایش ، یک تیر موشک از روی عرشه یک شناور غیر نظامی ، بسوی یک هدف در عمق دریا شلیک گردید . سامانه تسلیحاتی LORA ، در رده  راکتهای توپخانه ای تاکتیکی  برد بلند قرار دارد  که توسط بخش MALAM از صنایع IAI توسعه پیدا نموده  است .

      براساس اطلاعات موجود این سامانه برای انهدام اهداف در بردی فراتر از 400 کیلومتر و با دقتی در حدود 10 متر طراحی و از یک سکوی دریاپایه به مورد آزمایش قرار گرفت . به گفته تحلیلگران دفاعی ، گونه آزمایشی این سامانه راکتی به این دلیل از روی یک شناور غیر نظامی به سوی هدف شلیک گردید تا کارشناسان فنی قادر باشند تا کاراکترهای این سلاح را بطور کامل بررسی و تجزیه و تحلیل کنند . این سامانه رزمی ، از یک تریلر بعنوان پست فرماندهی و یک لانچر زمینی تشکیل شده و می تواند اهداف مورد نظر را در برد مشخص شده ، با دقت مورد اصابت قرار دهد  . در این تست رزمی ، سامانه های اصلی و جانبی و هم راکت شلیک شده ، با موفقیت عمل نموده و رضایت ناظران را برآورده کردند .

      بواز لِوی ، معاون اجرایی IAI و مدیر سیستم های تسلیحات راکتی این شرکت در این زمینه معتقد است :
      " این تست ، یکی از پیچیده ترین آزمایشات IAI در یک دهه گذشته بشمار می رود ، چرا که این رویداد ، یک طرح تمام عیار عملیاتی شامل ارزیابی نحوه مانور سامانه ، نحوه عملکرد در مرحله نهایی (ترمینال ) و همچنین دقت در انهدام هدف ، می گردید . وی تاکید نمود که  این سامانه به بلوغ خود نزدیک شده و یک ترکیب بسیار پیشرفته را برای کاربران احتمالی آن به ارمغان خواهد آورد .
      پی نوشت :
      علی الظاهر ، جمهوری اسلامی ایران ، تنها کشوری نیست که روی سامانه های موشکی تاکتیکی با دقت بالا مشغول کار هست !!!!
      صرفاً برای میلیتاری / مترجم  MR9
       
    • توسط Ahmad6644
      اندونزی به دنبال خرید 6 فروند جنگنده‌ی سوخو است
       
      مقامات اندونزی روز گذشته اعلام کردند که به دنبال خرید 6 فروند جنگنده‌ی روسی سوخوی SU-30 هستند. این قرارداد که در کنار نمایشگاه هوایی روسیه (MAKS-2007) و در روز اول آن منعقد شده است ارزشی در حدود 330 تا 350 میلیون دلار در برخواهد داشت. این جنگنده‌ها که تکنولوژی آنها به اواسط دهه‌ی 90 بازمی‌گردد، به صورت تدریجی و از سال آینده تحویل داده خواهند شد.

      منبع : AVIA.IR
  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.