Recommended Posts

 ژاپن به دنبال جنگ افزارهای جدید آمریکایی/آغاز دور جدید مسابقه تسلیحاتی در شرق آسیا

 

زمانی که توکیو پیش نویس نهایی اولین راهبرد امنیت ملی خود را منتشر کرد، به خوبی مشخص بود که این کشور شدیدا نگران افزایش تنش های ارضی است؛ تنش هایی که هرازگاهی سر باز کرده و باعث بروز جنگ لفظی میان ژاپن با یکی از کشورهای همسایه می شود.
همین موضوع همواره دولت این کشور را به داشتن ارتش قدرتمند ترغیب کرده و «شینزو آبه» نخست وزیر ژاپن تلاش زیادی دارد تا کشورش به قدرت نظامی سابق خود در دوران جنگ جهانی دوم بازگردد.
تغییر در قانون اساسی کشور، آخرین تلاشهای توکیو برای رهایی از وضعیتی است که از سوم نوامبر سال 1946 و پس از شکست این کشور در جنگ جهانی دوم و اشغال آن توسط نیروهای متفقین، برای این کشور رقم خورده است.
جدیدترین گزارش های منتشره حکایت از آن دارد که آمریکا به منظور حفظ بازار تسلیحاتی خود در شرق آسیا، موافقت خود را برای فروش جنگ افزارهای جدید به ژاپن اعلام کرده و این کشور به زودی تعداد قابل توجهی از هواپیماهای مدرن نظامی خود را تحویل توکیو می دهد.

وزارت دفاع آمریکا با تایید این خبر، گزارش داد که در اولین مرحله از فروش سلاحهای نظامی، فروش 17 فروند هواپیمای شناسایی و عمود پرواز «اسپری» (Osprey) به ژاپن در دستور کار قرار گرفته است.
خبرگزاری دولتی ژاپن (کیودو) روز جمعه ارزش این قرارداد را حدود سه میلیارد دلار و شامل تامین قطعات یدکی و پشتیبانی لجستیکی عنوان کرد.
«استیون وارن» سخنگوی پنتاگون در این رابطه گفت: ایمنی این هواپیماها مورد بررسی و آزمایش قرار گرفته و مشکلی از این بابت وجود ندارد.
آژانس همکاری امنیت دفاعی آمریکا اعلام کرد که فروش این هواپیماها به ژاپن، توانایی نیروهای نظامی این کشور موسوم به «نیروهای دفاع از خود» را در عملیات های بشردوستانه و امداد و نجات افزایش می دهد.
این آژانس افزود: هواپیماهای اسپری همچنین می توانند در عملیات های آبی و خاکی نیز مورد استفاده قرار گیرند.
دولت ژاپن تصمیم دارد 17 فروند هواپیمای مدل «اسپری» خریداری شده را در پایگاه هوایی «ساگا» در جنوب غربی این کشور مستقر کند.

خرید این تعداد هواپیمای نظامی ظاهرا اولین اقدام ژاپن نبوده و این کشور برای مدرنیزه کردن ارتش خود طی سالهای اخیر تلاش های گسترده ای داشته که خرید جنگنده های پنهان کار «اف 35» از آن جمله است.
ضمن آنکه وزارت دفاع ژاپن پیشتر اعلام کرده بود که برنامه هایی برای خرید «هواپیمای V-22» و پرنده هشدار زودهنگام هوابرد « E -2D» و همچنین پهپاد گلوبال «هاوک» برای ارتش این کشور دارد.
اقدام دولت ژاپن برای خرید 17 فروند هواپیمای شناسایی و عمود پرواز «اسپری» (Osprey) در حالی صورت می گیرد، شهروندان این کشور به شدت با استقرار آن در خاک ژاپن مخالف هستند.
مردم ژاپن اوایل اردیبهشت ماه جاری نیز نسبت به طرح بازنگری دولت ژاپن در زمینه از سرگیری روابط نظامی با آمریکا، تجمع اعتراض آمیزی را مقابل دفتر شینزو آبه، نخست وزیر ژاپن برگزار کردند.
پیش از این نیز، شهروندان ژاپنی به شدت با اسقرار 12 فروند از همین نوع از هواپیما در پایگاههای آمریکایی در «ایواکُنی» و 20 فروند دیگر در پایگاه «فوتنما» دست به تظاهرات زده بودند.
هواپیماهای «اسپری» ترکیبی از هواپیما و بالگرد هستند که قادرند به صورت عمودی از جای خود بلند شوند. این هواپیما به طور گسترده ای در افغانستان و عراق مورد استفاده قرار گرفته شده است.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

کره شمالي موشک بالستيک زير دريايي آزمايش کرد

 

خبرگزاری رسمی کره شمالی KCNA از شلیک آزمایشی موشک بالستیک زیر دریایی خبر داد و این اقدام را «سلاحی راهبردی در سطح جهانی» توصیف کرد.
 این خبرگزاری صبح شنبه به وقت محلی اعلام کرد :«شلیک آزمایشی موشک قدرتمند زیر دریایی انجام شد. این موشک به ابتکار افراد quotation mark کیم جونگ اون quotation mark فرماندهی عالی ارتش خلق کره طراحی شد.»
این منبع افزود رهبر کره شمالی دستور شلیک موشک زیر دریایی را صادر و شلیک را مشاهده کرد.
خبرگزاری رسمی کره شمالی این موشک را بر اساس آخرین استانداردهای فن آوری و نظامی و آزمایش را موفقیت آمیز توصیف کرد. این منبع افزود:« داشتن این فن آوری موجب خواهد شد ارتش کره شمالی سلاحی راهبردی در سطح بین المللی در اختیار داشته باشد و نیروهای متخاصم را که به حاکمیت و کرامت کره شمالی تجاوز می کنند نابود کند و عملیات زیر دریا انجام دهد.»
این آزمایش در حالی انجام شد که پیونگ یانگ اتهامات آمریکا را در مورد توسعه برنامه موشک های بالستیک تحت پوشش تحقیقات فضایی رد کرد و وعده داد ماهواره های بیشتری به فضا بفرستد.
هرچند تردید اندکی در مورد وجود برنامه فعال توسعه موشک های بالستیک کره شمالی وجود دارد، کارشناسان در مورد پیشرفت واقعی آن تردید دارند.

466.jpg
 

  • Upvote 3

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
  1. صنایع Aselsan ترکیه جدید ترین دستاورد پدافندی خود را تحت عنوان "حصار" در دو مدل برد کوتاه و برد متوسط رونمایی کرد.
    خبرگزاری مهر-گروه سیاست : در نمایشگاه دفاعی ترکیه تحت عنوان IDEF ۲۰۱۵ جدیدترین دستاورد پدافندی این کشور با نام "حصار" رونمایی شد. این سامانه که شامل دو مدل برد کوتاه و متوسط می باشد بوسیله ی سیستم کنترل آتش جدید مدرنیزه شده.

    نمونه ی کوتاه برد این سامانه تحت عنوان "Hisar-A" بر روی خودرو زرهی ACV-۳۰ نصب شده که قادر به حمل ۴ تیر موشک این سامانه به همراه رادار سه بعدی اسکن آسمان، سامانه ی الکترواپتیکی و سامانه ی جستجوگر IR می باشد
     
     
نمونه برد متوسط این سامانه با نام "Hisar-۰" با حداکثر برد درگیری ۱۵ کیلومتر نیز از همان ویژگی های نمونه برد کوتاه آن برخوردار است با این تفاوت که لانچر این سامانه قابلیت حمل ۶ تیر موشک را دارد.
مراحل ساخت و تولید این سامانه از سال ۲۰۱۱ میلادی با عقد قرارداد بین صنایع نظامی Aselsan و دبیرخانه صنایع دفاعی ترکیه آغاز شد.
 
1684941.jpg
http://www.mashreghnews.ir/fa/news/414297/رونمایی-از-جدیدترین-سامانه-پدافندی-ترکیهعکس
  • Upvote 2

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
کره شمالی با حضور رهبر خود موشک بالستیک زیردریایی آزمایش کرد
کره شمالی از پرتاب موفق یک فروند موشک بالستیک زیر دریایی پرتاب در این کشور خبر داد.
 

 

به گزارش شبکه خبری العالم، خبرگزاری رسمی کره شمالی روز شنبه اعلام کرد این موشک بالستیک زیر دریایی پرتاب با نظارت "کیم جونگ اون" رهبر کره شمالی پرتاب شد.

رهبر کره شمالی این نوع موشک بالستیک هدایت شونده که از زیردریایی پرتاب می شود را سلاحی راهبردی در سطح جهان توصیف کرد.

خبرگزاری کره شمالی روز شنبه با اشاره به پرتاب این موشک بالستیک افزود: کیم جونگ اون در"سینبو" شهری در سواحل شرقی کره شمالی و پایگاه معروف زیردریایی های این کشور، حضور داشت.

"دان پینکستون" کارشناس مسائل کره در گروه بین المللی بحران در سئول گفت: پرتاب این موشک بالستیک زیردریایی بیانگر آن است که کره شمالی موفق شده بسیار زودتر از آنچه انتظار می رفت به فناوری آزمایش این نوع موشک دست یابد.

وی افزود :توانایی موشک بالستیک با قابلیت پرتاب از زیردریا ، بدون شک باعث افزایش خطر اقدام های تلافی جویانه کره شمالی خواهد شد.

کره شمالی تحرکات نظامی امریکا و هم پیمانان منطقه ای این کشور بویژه کره جنوبی در آب های منطقه را عاملی برای برهم زدن ثبات و امنیت شبه جزیره کره می داند و همواره به دخالت های نظامی واشنگتن در این شبه جزیره هشدار داده است.

http://www.khabaronline.ir/detail/415024

------------------------------------------------------------

 

واکنش منفی آمریکا به آزمایش موشک زیردریایی کره شمالی

ه گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، دولت آمریکا بعنوان حامی نظامی دولت‌های ژاپن و کره‌جنوبی، آزمایش یک فروند موشک بالستیک زیردریایی در کره شمالی را محکوم کرد.

 
بر اساس گزارش روزنامه گاردین، یکی از مقامات وزارت خارجه آمریکا به شلیک آزمایشی این موشک واکنش نشان داده و مدعی شده که این کار، به تنش‌های منطقه‌ای دامن می‌زند و کره میبایست از تکرار اقدامات مشابه پرهیز کند.
 
این مقام آگاه و بی‌نام وزارت خارجه آمریکا با ارسال نامه‌ای الکترونیک به تحریریه گاردین، گفته که استفاده از سامانه‌های بالستیک، چندین قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل متحد را یکجا نقض می‌کند.
 
در نامه این فرد آمده: «از کره شمالی می‌خواهیم که از اقدامات تنش‌زا خودداری کند و روی برداشتن گام‌های عملی در مسیر اجرای تعهدات بین‌المللی خود تمرکز کند.»
 
کره شمالی بامداد شنبه مدعی شلیک موفقیت‌آمیز یک فروندموشک بالیستیک زیردریایی پایه شد.
 
در اختیار داشتن این فناوری به معنی آن است که یک کشور از قابلیت پاسخ‌دهی تلافی‌جویانه به یک حمله هسته‌ای برخوردار است. 
 
عکس ها 
 
 
 
 
 
 
فیلم
 
 
  • Upvote 3

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

 گزارش پنتاگون از تهدیدهای پیشرفت‌ تسلیحاتی چین علیه آمریکا

 

 وزارت دفاع آمریکا در گزارش سالانه خود درباره استراتژی‌ نظامی این کشور گفت، مدرن شدن سریع ارتش چین این پتانسیل را دارد تا روند حرکت رو به جلو هسته‌ مرکزی پیشرفت‌های تکنولوژیکی ارتش آمریکا را کُند کند.

یکی از مثال‌هایی که در گزارش سالانه پنتاگون ذکر شده است، پیشرفت فوق العاده سریع ظرفیت‌های تسلیحات موشکی متعارف چین است. چین انواع مختلف موشک بالستیک 21 -DF با برد متوسط را آماده استفاده کرده است. این نوع تسلیحات با کلاهک‌های مسلح قابلیت حمله به ناو هواپیمابر در غرب اقیانوس آرام را دارد.
براساس گزارش پنتاگون، چین در حال سرمایه‌گذاری بر قابلیت‌هایی است که برای شکست دشمن و مقابله با طرف سوم از جمله آمریکا در جریان بحران یا درگیری استفاده می‌شود. این ظرفیت ها شامل تسلیحات ضد ماهواره‌، عملیات سایبری تهاجمی و قابلیت‌های جنگ الکترونیکی است.
در ادامه این گزارش آمده است: اگر چه چین به دنبال جلوگیری از رویارویی مستقیم با آمریکاست و می‌خواهد که بر توسعه داخلی و رشد آرام چین تمرکز کند اما رهبرانش در سال 2014 نشان دادند که می‌خواهند تنش‌های منطقه‌ای زیادی وجود داشته باشد. به عنوان مثال آن‌ها ادعای ارضی در دریای چین شرقی و چین جنوبی را تکرار می‌کنند.

این گزارش شامل "بخش موضوعات ویژه" است که شامل ادعای اراضی چین در پنج نقطه از جزایر اسپراتلی واقع در مجمع الجزایر دریای چین جنوبی می‌شود که هم چین و هم همسایگانش بر روی آن ادعا دارند.
وزارت دفاع آمریکا در گزارش خود تاکید می‌کند، تحلیل‌گران گمان می‌کنند چین تلاش دارد تا حقایق علیه ژاپن را از طریق ارتقای زیرساخت های دفاعی در دریای چین جنوبی تغییر دهد.
براساس گزارش پنتاگون، پایگاه‌های آمریکا در ژاپن در برد شمار گسترده‌ای از موشک‌های بالستیک میان برد چین و انواع مختلفی از موشک‌های کروز قرار دارد.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

سوالی که برای من پیش امد این است که این موشک از نوع موشک های پرتاب افقی است یا پرتاب عمودی؟

چون الان ما پرتاب موشک اژدری در نیروهای خودمان مشاهده کرده ایم

  • Upvote 2

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

 کره جنوبی یک خودروی شناسایی مناسب جنگ شیمیایی، بیولوژیکی و هسته ای ساخت

 

کره جنوبی یک خودروی شناسایی متناسب برای شرایط جنگ هسته ای، بیولوژیکی و شیمیایی (ش.م.ر) تولید کرده است.
 کیم مین سئوک سخنگوی وزارت دفاع کره جنوبی امروز اعلام کرد که این نوع جدید از خودروی جنگی را اداره برنامه ریزی دستاوردهای دفاعی وابسته به این وزارتخانه با کمک فناوری های بومی و داخلی تولید کرده است.
وی در یک کنفرانس خبری در سئول گفت: این اداره در دسامبر سال 2011 با همکاری شرکت تولید تجهیزات دفاع محلی موسوم به دوسان دی اس تی با کمک فناوری بومی این پروژه را به ارزش بیش از 20 میلیون دلار با موفقیت آزمایش کرده بود و به این نتیجه رسید که این خودرو می تواند در شرایط سخت رزمی کاربرد داشته باشد.
این سخنگوی نظامی کره جنوبی درعین حال از عزیمت ناوجنگی کلاس اینچه ئون به سوی سنگاپور خبر داد و افزود: این رزم ناو قرار است در نمایشگاه و کنفرانس بین المللی دفاع دریایی و زیردریایی در سنگاپور شرکت کند.
کره جنوبی طی دو دهه اخیر پیشرفت قابل توجهی در طراحی و تولید جنگ افزارها داشته که از جمله آنها می توان به خودروی رزمی پیاده نظام نسل بعدی K-21 یا به اختصار K-21 NIFV اشاره کرد که توسط بخش زرهی صنایع دوسان کره جنوبی به منظور جایگزینی با خودروی رزمی پیاده نظام KIFV طراحی و ساخته شده است.
توسعه این خودرو به سال 1999 باز می گردد و تولید 900 دستگاه از آن بین سالهای 2008 الی 2009 صورت گرفته است و نسبت به سایر خودروهای رزمی پیاده نظام قیمت ارزان تری دارد.
به عنوان مثال قیمت آن معادل نیمی از قیمت خودرو رزمی پیاده نظام آمریکایی ام 2 بردلی است. بنابر ادعای شرکت کره ای سازنده K-21 از اکثر خودروهای رزمی پیاده نظام مدرن امروزی برتر است.
این خودرو از زره ترکیبی یا کامپوزیتی بهره می برد که باعث حفظ وزن آن تا حداقل میزان ممکن و در کنار آن حفظ سطح مناسبی از حفاظت شده است.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

نوع موشک پرتابی از زیردریایی کره شمالی 

 

Almost all of North Korea's existing submarine fleet is made up of diesel-electric submarines with limited range, including about 20 based on the 1950s Soviet Project 633 ("Romeo") design imported from China or locally built. A new submarine with one or two vertical missile launch tubes in its sailwas spotted being built at North Korea's Sinpo South Shipyard last summer. North Korea alsoobtained 10 Soviet Golf-II diesel-electric ballistic missile submarines, built in the late 1950s, from Russia in 1994. The Golf-II, or "Project 629A," submarines, which are capable of carrying three SLBMs, were transferred by Russia as scrap to North Korea. However, it is now believed that North Korea has been working on reactivating some of the subs and that one was used for the test launch this weekend.

The Golf-II class carried the R-27 missile toward the end of its active duty in the Soviet Navy and had an operational range of 9,500 nautical miles (about 11,000 miles). They were capable of 17 knots (about 20 mph) when running on the surface and 12 knots (about 14 mph) when submerged. So in theory, a North Korean Golf-II submarine could get in range of the United States for a launch, but it would require being at sea for two to three months to get close enough to strike, transiting a lot of open ocean. The Korean Peoples' Army Navy is mostly a coastal force with no deep-water experience, and diesel subs transiting the Pacific would be easy targets for US sensors and patrols.

 

http://arstechnica.com/tech-policy/2015/05/north-korea-test-launches-polaris-1-ballistic-missile-from-submarine/

 

مطابق خبر بالا زیردریایی ای که این موشک را پرتاب کرده است از کلاس Romeo-class submarine بوده که در سال 1957 توسط شوروی ساخته شده و بعدا چین شروع به ساخت طرح آن نمود

http://en.wikipedia.org/wiki/Romeo-class_submarine

 

 

http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/b/b4/Romeo_class_SS.svg/770px-Romeo_class_SS.svg.png

http://en.wikipedia.org/wiki/File:%E6%BD%9C%E8%89%87.JPG

 

تصاویری از زیردریایی احتمالی

http://38north.org/2014/10/jbermudez101914/fig1_z-66-meter-submarine-sinpo-2014-07-24-overview-digitalglobe/

http://38north.org/2014/10/jbermudez101914/fig2_z-66-meter-submarine-sinpo-2014-07-24-close-up-digitalglobe2/

http://38north.org/2014/10/jbermudez101914/

 

-----------

نوع موشک نیز r-27 حدس زده شده است که 

http://en.wikipedia.org/wiki/R-27_Zyb

http://commons.wikimedia.org/wiki/File:SSN6_mod1.svg

 

وجالبی این قسمت ذکر ایران به عنوان کاربر این سلاح است

  • Upvote 4

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

انشالله تکنولوژیشو به ایران منتقل کنه

 

تکنولوژیش از ایران رفته....

  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

من از این موشک و اینا چیزی بارم نیست....

ولی نشون دادن این موشک، با خروجی شبیه به موشک ایرانی بعد از یکی دوماه در حالی که کلاهک اتمی داره، پیغام بخصوصی (از طرف ایران) داره یا بی‌ربط هست؟

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

من از این موشک و اینا چیزی بارم نیست....

ولی نشون دادن این موشک، با خروجی شبیه به موشک ایرانی بعد از یکی دوماه در حالی که کلاهک اتمی داره، پیغام بخصوصی (از طرف ایران) داره یا بی‌ربط هست؟

 

بعید می دونم موشک ایرانی با موشک امتحانی کره از یک نوع باشند

مال ایران بیشتر شبیه موشک اژدر پرتاب بود 

این لینک بحث بچه ها در مورد موشک سپاه

http://www.military.ir/forums/topic/29105-%D8%B1%D8%B2%D9%85%D8%A7%DB%8C%D8%B4-%D9%BE%DB%8C%D8%A7%D9%85%D8%A8%D8%B1-%D8%A7%D8%B9%D8%B8%D9%85-%DB%B9-%D8%B3%D9%BE%D8%A7%D9%87-%D9%BE%D8%A7%D8%B3%D8%AF%D8%A7%D8%B1%D8%A7%D9%86-%D8%A7%D9%86%D9%82%D9%84%D8%A7%D8%A8-%D8%A7%D8%B3%D9%84%D8%A7%D9%85/page-37

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

رزمایش کره شمالی در مرز دریایی با کره جنوبی
ارتش کره جنوبی امروز ( چهارشنبه) اعلام کرد، مقامات کره شمالی به این کشور اطلاع داده‌اند که قصد دارند در روزهای آینده رزمایشی با گلوله های جنگی در نزدیکی مرز دریایی پرمناقشه میان دو کره برگزار کنند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، سال گذشته میلادی نیز ارتش کره شمالی در نزدیکی مرز دریایی با کره جنوبی رزمایش‌های مشابهی برگزار کرد که در جریان آن بیش از صد گلوله در قسمت جنوب این مرز که متعلق به کره جنوبی است، فرود آمدند. در مقابل این اقدام نیز کره جنوبی اقدام به شلیک صدها گلوله به سمت شمال این مرز کرد.

رئیس ستاد مشترک ارتش کره جنوبی دربیانیه‌ای گفت: کره شمالی به سئول اطلاع داده که از 13 تا 15 مه در شمال مرز دریایی موسوم به خط جدایی شمالی، رزمایش برگزار خواهد کرد.

در این بیانیه آمده است: اگر کره شمالی هرگونه اقدام تحریک‌آمیز علیه آب‌های کشور ما انجام دهد، ما پاسخی قدرتمند به آن خواهیم داد.

این در حالی است که ارتش کره شمالی چند روز پیش تهدید کرد دست به حملات هدفمند علیه نیروی دریایی کره جنوبی خواهد زد و سئول را متهم به نقض آبهای خود کرد. 

http://www.tabnak.ir/fa/news/500034/%D8%B1%D8%B2%D9%85%D8%A7%DB%8C%D8%B4-%DA%A9%D8%B1%D9%87-%D8%B4%D9%85%D8%A7%D9%84%DB%8C-%D8%AF%D8%B1-%D9%85%D8%B1%D8%B2-%D8%AF%D8%B1%DB%8C%D8%A7%DB%8C%DB%8C-%D8%A8%D8%A7-%DA%A9%D8%B1%D9%87-%D8%AC%D9%86%D9%88%D8%A8%DB%8C

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ایجاد یک حساب کاربری و یا به سیستم وارد شوید برای ارسال نظر

کاربر محترم برای ارسال نظر نیاز به یک حساب کاربری دارید.

ایجاد یک حساب کاربری

ثبت نام برای یک حساب کاربری جدید در انجمن ها بسیار ساده است!

ثبت نام کاربر جدید

ورود به حساب کاربری

در حال حاضر می خواهید به حساب کاربری خود وارد شوید؟ برای ورود کلیک کنید

ورود به سیستم

  • مطالب مشابه

    • توسط MR9
      با سلام
      آزمایش سامانه دریاپایه "lora"

      طبق اخبار منتشر شده ، صنایع هوا- فضای رژیم عبری (IAI) موفق شده تا آزمایشات سامانه تسلیحات توپخانه ای برد بلند ( Long-Range Artillery weapon system) خود را با موفقیت به اتمام رساند که این تستها ، عمدتاً بعنوان  بخشی از برنامه  تبلیغاتی و همچنین گسترش رزمی  که در نهایت منجر به خرید آن توسط IDF خواهد شد ، در نظر گرفته شده است . در این آزمایش ، یک تیر موشک از روی عرشه یک شناور غیر نظامی ، بسوی یک هدف در عمق دریا شلیک گردید . سامانه تسلیحاتی LORA ، در رده  راکتهای توپخانه ای تاکتیکی  برد بلند قرار دارد  که توسط بخش MALAM از صنایع IAI توسعه پیدا نموده  است .

      براساس اطلاعات موجود این سامانه برای انهدام اهداف در بردی فراتر از 400 کیلومتر و با دقتی در حدود 10 متر طراحی و از یک سکوی دریاپایه به مورد آزمایش قرار گرفت . به گفته تحلیلگران دفاعی ، گونه آزمایشی این سامانه راکتی به این دلیل از روی یک شناور غیر نظامی به سوی هدف شلیک گردید تا کارشناسان فنی قادر باشند تا کاراکترهای این سلاح را بطور کامل بررسی و تجزیه و تحلیل کنند . این سامانه رزمی ، از یک تریلر بعنوان پست فرماندهی و یک لانچر زمینی تشکیل شده و می تواند اهداف مورد نظر را در برد مشخص شده ، با دقت مورد اصابت قرار دهد  . در این تست رزمی ، سامانه های اصلی و جانبی و هم راکت شلیک شده ، با موفقیت عمل نموده و رضایت ناظران را برآورده کردند .

      بواز لِوی ، معاون اجرایی IAI و مدیر سیستم های تسلیحات راکتی این شرکت در این زمینه معتقد است :
      " این تست ، یکی از پیچیده ترین آزمایشات IAI در یک دهه گذشته بشمار می رود ، چرا که این رویداد ، یک طرح تمام عیار عملیاتی شامل ارزیابی نحوه مانور سامانه ، نحوه عملکرد در مرحله نهایی (ترمینال ) و همچنین دقت در انهدام هدف ، می گردید . وی تاکید نمود که  این سامانه به بلوغ خود نزدیک شده و یک ترکیب بسیار پیشرفته را برای کاربران احتمالی آن به ارمغان خواهد آورد .
      پی نوشت :
      علی الظاهر ، جمهوری اسلامی ایران ، تنها کشوری نیست که روی سامانه های موشکی تاکتیکی با دقت بالا مشغول کار هست !!!!
      صرفاً برای میلیتاری / مترجم  MR9
       
    • توسط Ahmad6644
      اندونزی به دنبال خرید 6 فروند جنگنده‌ی سوخو است
       
      مقامات اندونزی روز گذشته اعلام کردند که به دنبال خرید 6 فروند جنگنده‌ی روسی سوخوی SU-30 هستند. این قرارداد که در کنار نمایشگاه هوایی روسیه (MAKS-2007) و در روز اول آن منعقد شده است ارزشی در حدود 330 تا 350 میلیون دلار در برخواهد داشت. این جنگنده‌ها که تکنولوژی آنها به اواسط دهه‌ی 90 بازمی‌گردد، به صورت تدریجی و از سال آینده تحویل داده خواهند شد.

      منبع : AVIA.IR
  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.