Recommended Posts

"بومی سازی تروفی"

تولید بخش عمده ای از اجزاء سامانه دفاع فعال تروفی در خاک ایالات متحده

trophy_m1a2_us_1021.jpg

تل آویو : شرکت لئوناردوDRS اعلام نمود که قراردادی به ارزش 193 میلیون دلار با ارتش ایالات متحده  برای تولید سامانه های دفاع فعال تروفی جهت بکارگیری بر روی تانک اصلی میدان نبرد آبرامز در قالب "نیازفوری عملیاتی" را منعقد نموده است .

نیروی زمینی ارتش ایالات متحده  سامانه فوق را برای تجهیز یک گردان سازمانی از دو هنگ زرهی که هم اکنون از تانک اصلی میدان نبرد  M-1A2 SEP2 به شکل عملیاتی استفاده می کنند را پس از آزمایشات گسترده میدانی و اطمینان از آمادگی سامانه فوق ، انتخاب نموده بود .

hankins.jpg

آرون هینکز ، جانشین مدیرعامل و رییس دپارتمان سامانه زمینی این شرکت می گوید :

" ما فعالانه سرمایه گذاری را خود را برروی تروفی ادامه خواهیم داد تا این اطمینان حاصل آید که سامانه فوق تبدیل به یک بستر اصلی برای برنامه آینده حفاظت از خودروهای زرهی ارتش گردد "

سامانه دفاع فعال تروفی ، محصول شرکت سامانه های پیشرفته دفاعی رافائل رژیم عبری بشمار می آید و در حال حاضر در چند تیپ زرهی و پیاده در مقیاس گسترده  استفاده می گردد که شامل 1000 سامانه عملیاتی است و می تواند یک گزینه مطلوب برای حفاظت از تمامی پیکربندی های زرهی در حال خدمت و آینده باشد.

261_US_M1_Abrams_main_battle_tanks_to_receive_Rafael_Trophy_Active_Protection_System_925_001.jpg

با این وصف ، ایجاد یک مجموعه تولید تروفی  در خاک ایالات متحده ، فرصت جدیدی را  برای اسراییل فراهم می آورد تا جریان کمکهای نظامی آمریکا را همچنان باز نگاه دارد . طبق قراردادی که در آینده میان اسراییل و ایالات متحده منعقد خواهد شد ، ایالات متحده متعهد میشود تا در یک بازه زمانی 10 ساله ، 38 میلیارد دلار کمک نظامی را به رژیم عبری اعطاء نماید . با این حال ، واقعیت آن است که صنایع دفاعی اسراییل نگران این مساله است که این کمکها ، منوط به ایجاد تاسیسات تولید تروفی در آمریکا و استفاده از نیروی کار آمریکایی گردد .

imagesvc_timeincapp_com.jpg

اما موشه الیعازر ، معاون اجرایی و مدیر دپارتمان سامانه های زمینی و دریایی شرکت رافائل نیز معتقد است:

" بخش عمده ای از قطعات تروفی توسط صنایع دفاعی آمریکا در حال تولید است و ما از فرصت بدست آمده برای توسعه فعالیتها و همچنین افزایش تولید این سامانه بسیار هیجان زده هستیم "

صرفاً برای میلیتاری / مترجم MR9

 

 

  • Upvote 14

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
4 hours قبل , MR9 گفت:

"بومی سازی تروفی"

تولید بخش عمده ای از اجزاء سامانه دفاع فعال تروفی در خاک ایالات متحده

اون اوایل فرمادهان ارتش آمریکا می گفتن که تروفی استانداردهای مورد نیاز ما رو نداره .... انگار یا واقع گرایانه تر شدن  ، یا هزینه ی پروژه بالاتر می رفت برای همین رفتن سراغ سامانه ای امتحان پس داده ...

امتحان نسخه های بعدی تروفی ، با همکاری مشترک اسرائیل و آمریکا تولید می شه ، بهتر خواهد شد .... اونوقت باز جولان تانک ها را خواهیم دید ....

  • Upvote 8

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

خودروی بازیابی جدید از بریتانیا

همکاری نزدیک BAE سیستمز با ارتش ایالات متحده برای طراحی مفهومی خودروی بازیابی آینده

1434573876503.jpg

لندن : BAE Systems بریتانیا اعلام نمود که این شرکت همکاری نزدیکی را با ارتش ایالات متحده آمریکا برای تبیین نیازمندی های مربوط به خودروی بازیابی زرهی آینده  آغاز نموده  تا با همکاری دوطرف ، بهترین فناوریها و راه حل های در دسترس ، شناسایی گردد .

به گفته مقامات ارشد این شرکت ، سیر تکامل تانک اصلی میدان نبرد به شکل خاص ، مدرنیزاسیون خودروی بازیابی M-88 را بیش از پیش پراهمیت ساخته است ، چرا که این سخت افزار ها ، در ردیف سنگین ترین خودروهای زرهی حاضر در ناوگان یگانهای زرهی فعلی قرار دارند .

جان تیل ، مدیر برنامه  خودروی بازیابی شرکت BAE سیستمز ، در این زمینه می گوید :

" خودروی زرهی ام-88 ، تاریخچه طولانی و در عین حال یک نمونه  بسیار قابل توجه در حوزه فناوری خودروهای بازیابی زرهی بشمار می رود و ما در حال حاضر از اینکه برای ارتقاء این سخت افزار ، بعنوان یک شرکت پیشرو محسوب شده ایم ، بسیار هیجان زده هستیم "

1205dp-012Bmay-2012-military-power2Btank-tow-truck.jpg

 

به گفته وی ، فراهم کردن زمینه لازم برای مدرنیزاسیون ناوگان این خودروهای زرهی ، قطعاً تاثیر بسیار زیادی بر بازیابی تانکهای غیر فعال و سایر خودرهای زرهی موجود در واحدهای پیاده نظام خواهد داشت . ما (BAE Systems) در حال حاضر بدنبال راه هایی برای حفظ و تداوم این قابلیت و حتی ارتقاء آن ،  برای بازیابی خودروهای سنگین تر ، هستیم .به منظور حفظ هماهنگی میان قابلیت خودروهای بازیابی فعلی با سخت افزارهای سنگین تر ، ام- 88 می بایست بطور کامل مدرنیزه شود که این به معنای تداوم حضور این نمونه و کاهش تلفات رزمی نیروی زمینی خواهد بود .

ND42959_MOD_169-e1491473066277.jpg

در حال حاضر و به احتمال زیاد در آینده ، ام-88 بعنوان اسب کاری نیروی زمینی ، بیشترین کارایی را برای کاربران آن درپی خواهدداشت . به گفته این مقام ارشد ، ما همیشه بدنبال آن هستیم تا منحنی مدرنیزاسیون ام-88 به گونه ای پیش رود  تا در مواقع  ضروری ، خدمه خودروهای زرهی و سخت افزار رزمی مربوطه با ضریب اطمینان بیشتری از یک وضعیت خطرناک به شرایط ایمن منتقل گردد ، این هدف اصلی بهینه سازی ام-88 خواهد بود .

hercules-150.jpg   CJO8WATUwAAhamJ-1024x683.jpg

سامانه بازیابی و تخلیه خودروهای زرهی سنگین ام-88 هرکولس ، یک وسیله نقلیه زرهی است که برای جابه جایی خودروهای سنگین رزمی تا وزن 70 تن مورد استفاده قرار می گیرد . هرکولس در حال حاضر از ویژگی هایی نظیر حفاظت زرهی مطلوب ، زره های جانبی بالستیکی ، یک بوم 35 تنی ، وینچ با قابلیت حمل 140000 پاوند بار با 280 فوت کابل فولادی  و یک وینچ سه تکه کمکی برای افزایش قابلیتهای آن است

صرفاً برای میلیتاری / مترجم MR9

 

  • Upvote 14

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
33 minutes قبل , MR9 گفت:

خودروی بازیابی جدید از بریتانیا

همکاری نزدیک BAE سیستمز با ارتش ایالات متحده برای طراحی مفهومی خودروی بازیابی آینده

با عرض سلام 

ببخشید یک سوالی داشتم: خودرو های بازیابی زرهی  در میدان نبرد به صورت مستقل کار میکنند یا ؟ و دوم اینکه زیرنظر قسمت مهندسی ارتش قرار داند ؟ و سوم اینکه در صورت قرار گرفتن زیر آتش دشمن چه عکس العملی نشان می دهند ؟

با تشکر :rose:

  • Upvote 3

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

جانشین جدید برای مهمات هوا به هوای فرانسوی

mica_launch_1021.jpg

پاریس : دپارتمان تامین تسلیحات وزارت دفاع فرانسه  (DGA) ،  پس از تامین بودجه مورد نیاز ، در صدد است تا برنامه توسعه گونه ای مدرنیزه شده  از مهمات "میکا" ، در دو نسخه هوا به هوا و زمین به هوا که در حال حاضر با شناسه  MICA- NG  شناخته میشود را دردستور کار خود قرار دهد .

mica.jpg

تصمیم به توسعه این برنامه جدید ، بیشتر بدلیل قدیمی شدن موشکهای کنونی میکا است که برای اولین بار در سال 1996 به بازار تسلیحات هوایی معرفی گردید . عمر خدمتی موشکهای عملیاتی میکا ، تا سال 2030 برنامه ریزی شده بود ، با این حال گفته می شود که  به احتمال زیاد ، این موشکها ، در نهایت می بایست تا سال 2026 از خدمت خارج شوند . به همین دلیل انتظار میرود که تولید مهمات جدید و تحویل آن به  نیروی هوایی و دریایی ارتش فرانسه از سال 2031 آغاز گردد .

ORD_AAM_MICA-RF_MICA-IR_lg1.jpg

به اعتقاد تحلیگران نظامی ، اندازه ، وزن  و خطوط اتصال الکتریکی موشکهای MICA- NG ، موثرترین عامل در شروع  این برنامه بعنوان جایگزینی مهمات عملیاتی فعلی در ارتش فرانسه است . این موشک جدید ، به یک کاونده ( جستجوگر ) ارتقاء یافته مجهز خواهد شد که مزیت چابکی بیشتر و عملکرد موثرتر در برابر تهدیدات پیشرفته را بدان خواهد بخشید .

صرفاً برای میلیتاری / مترجم MR9

 

  • Like 1
  • Upvote 13

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

سامانه های جدید جنگ الکترونیک برای  کوروت های کلاس سار-6 نیروی دریایی رژیم عبری

1.jpeg

تل آویو : ( 7 اوت 2018) ، شرکت البیت سیستمز اسراییل ، اعلام نمود که قراردادی را با وزارت دفاع اسراییل (IMOD)  به ارزش 85 میلیون دلار منعقد نموده تا سخت افزارهای جنگ الکترونیک پیشرفته ای را برای شناورهای رزمی سار-6 نیروی دریایی این رژیم فراهم نماید .

انعقاد این قرارداد ، موجب خواهد شد تا البیت سیستمز ، سامانه های جنگ الکترونیک  ویژه ای ، شامل گیرنده های جدید دیجیتال ، سامانه های پیشرفته پردازش سیگنال و همچنین ابزارهای تجزیه و تحلیل سیگنالی مدرن ،  که همگی از مزیت " معماری باز " بهره برده  و می توانند با تهدیدات فعلی و آینده مقابله نمایند را  برای شناورهای این کلاس فراهم نماید .

به گفته آگاهان ، این قرارداد می بایست در یک بازه زمانی 10 ساله ، اجرایی گردد .

ins-hanit-2006-saar-v-corvette.png

به اعتقاد تحلیلگران نظامی ، فناوری های مورد استفاده  در این سخت افزارها ، با همکاری نزدیک میان اداره توسعه تسلیحات و زیرساختهای فنی وزارت دفاع  ، نیروی دریایی رژیم عبری و البیت سیستمز توسعه یافته است و پس از اتمام موفقیت آمیز آزمایشات فشرده میدانی ، قرارداد فوق میان دوطرف امضاء گردید. پس از طی فرآیندهای فوق ، البیت سیستمز موظف خواهد بود تا تمامی شناورهای رزمی نیروی دریایی اسراییل از جمله کوروت های کلاس سار-6 را به این فناوری پیشرفته مسلح نماید .

index~20.jpg

ادگار مایمون ، جانشین مدیرعامل و رییس دپارتمان سامانه های جنگ الکترونیک و جاسوسی الکترونیکی البیت سیستمزدر این زمینه می گوید :

" برای البیت سیستمز ، مزیت  بزرگی است که نیروی دریایی اسراییل این شرکت رابرای تامین سامانه های جنگ الکترونیک خود برگزیده است و یقیناً شرکت ما برای تامین فناوری مورد نیاز که می بایست توانایی نیروی دریایی را برای انجام ماموریتهای پیچیده رزمی و همچنین حفظ حداکثر پوشش ایمنی برای شناورهای موجود افزایش دهد ، حداکثر کوشش را بعمل خواهد آورد . سابقه  البیت سیستمز در تامین این سامانه ها برای IDF در زمین ، هوا  و دریا ، مصداق این تلاش است "

SAAR-6_2.jpg

نیروی دریایی رژیم عبری ، چهارفروند کوروت کلاس سار-6 را در اختیار دارد که از سال 2015 وارد سازمان رزم این نیرو شده است . طراحی این کلاس شناور ، براساس الگوی شناور آلمانی کلاس برونشویگ صورت گرفته ،اما در طراحی اسراییلی ، تغییرات زیادی از جمله تقویت پیکربندی شناور انجام پذیرفته است .

صرفاً برای میلیتاری / مترجم MR9

  • Like 1
  • Upvote 12

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

اژدهای فراصوت

آزمایش موفقیت آمیز وسیله نقلیه هوایی فراصوت سوار بر امواج متلاطم هوایی

img~0.jpg

به اعتقاد تحلیلگران نظامی ، سرعت و ارتفاع پروازی این برنامه که احتمالا جنبه نظامی هم پیدا خواهد کرد ، در آینده به یک کابوس برای سامانه های دفاع موشکی تبدیل خواهد شد

پکن : برای نخستین بار ، چین با موفقیت یک وسیله نقلیه سنگین تر از هوا فراصوت سوار بر امواج متلاطم هوایی  را مورد آزمایش قرار داد ، این وسیله هوایی با سرعت 6 ماخ به پرواز در آمد و مانورهای طراحی شده  را بخوبی انجام داد .

این وسیله سنگین تر از هوا با شناسه  Xingkong-2  ( ستاره آسمانی -2) در زمان پرتاب ، برروی یک موشک به هوا پرتاب شد و پس از جداسازی از حامل موشک خود ، وارد مرحله پرواز فراصوت گردید و قبل از بازیافت مجدد ، مانورهای مد نظر را با موفقیت به اجرا گذاشت .

China-successfully-test-fire-Star-Air-2-waverider-hypersonic-aircraft.jpg

این وسیله هوایی ، با پرواز در لبه جو با اتکاء بر امواج ضربه ای (shock waves)  که در نتیجه پرواز در سرعتهای فراصوت پدید می آید ، به جلو حرکت می کند . این پرواز آزمایشی ، روز جمعه ، سوم اوت 2018 در محدوده میدان آزمایشی واققع در شمال غربی چین صورت پذیرفت .

به گفته سخنگوی مرکز طراح این وسیله هوایی (Academy of Aerospace Aerodynamics) ، ستاره آسمانی -2 روی یک حامل موشکی به هوا پرتاب گردید . براساس اطلاعات منتشر شده ، این وسیله پس از جدا شدن از حامل مادر در ارتفاع 30 کیلومتری ، به مدت 6 دقیقه با سرعتی درحدود 5 تا 5.6 ماخ  ( 7344 کیلومتر درساعت ) به مسیر خود ادامه داد و درپایان ماموریت ، با موفقیت بازیابی گردید .

Project_0901.jpg

چین ، پروژه 901

به اعتقاد برخی تحلیلگران نظامی ، پروژه ستاره آسمانی -2 که توسط آکادمی  Aerospace Aerodynamics که تحت نظر شرکت فناوری هوا-فضای چین مشغول فعالیت است ، طراحی شده ، میتواند قابلیت حمل تسلیحات متعارف و هسته ای را نیز داشته باشد .

Boeing_X-51.jpg

بوئینگ X-15

پروژه های مشابهی نیزدر روسیه و ایالات متحده در حال پیگیری است ، چنانکه انتظار می رود ، روسها با توسعه این طرح ، فناوری آن را با موشکهای بالستیک قاره پیمای جدید خود تا انتهای سال 2019 ترکیب کند . ایالات متحده  نیز ، برنامه خود را دنبال میکند ، ولی هنوز این پروژه به دوران بلوغ خود نرسیده است .  

صرفاً برای میلیتاری / مترجم MR9

  • Like 1
  • Upvote 12

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

پهپادهای  عبری با قابلیت  جاسوسی الکترونیک برای ماموریتهای  نجات

1~130.jpg

تل آویو : شرکت التا سیستمز ( یکی از زیرمجموعه های تابعه صنایع هوا- فضای اسراییل ) در حال توسعه یک گونه بدون سرنشین از سامانه RES-Q-CELL است که با همکاری شرکت TLC Solutions صورت می گیرد . این سامانه جدید که بیشتر برای ماموریتهای جستجو و نجات مورد استفاده قرار دارد ، عمدتاً با موقعیت یابی دستگاه تلفن همراه  قربانیان  مدفون شده  زیر آوار در مناطق زلزله زده  به تیم های نجات کمک خواهد نمود

Esti_Peshin_VP_General_Manager2C_IAI27s_

به اعتقاد استی پشین ، مدیر دپارتمان سایبری IAI  ،  عملیات موسوم به RES-Q-CELL که قرار است با پرنده های بدون سرنشین  انجام پذیرد ، انعطاف پذیری عملیاتی بسیاری را در اختیار گروه های جستجو و نجات زمینی قرار میدهد ، چرا که  بکارگیری این سامانه ،  به  خودروهای زمین پایه  که قابلیت عملیاتی کمتری دارند ، محدود نخواهد شد .

این ابتکار عمل از سوی IAI ، بیشتر بدلیل نیاز مشتری برای  بهبود چابکی این سامانه  و پاسخ بهینه تر به شرایط اضطراری است. به  اعتقاد ناظران امر ، استفاده از این سامانه جستجو ونجات  ، می تواند موجب  کاهش تلفات ناشی از زمین لزره ، طوفان ، سیل و یا آتش سوزی گردد .

index~21.jpg

همکاری این دو شرکت برای توسعه این سامانه جدید و رساندن آن به یک بلوغ سیستمی ، مسیر ورود به بازار بزرگ ایالات متحده را برای این شرکت عبری هموارتر خواهد نمود . براساس اطلاعات منتشر شده ، این برنامه به شکل مشترک از سوی ایالات متحده  و اسراییل  ، شامل بنیاد توسعه صنعتی آمریکا- اسراییل (BIRD) ، مدیریت علم و فناوری وزارت امنیت داخلی ایالات متحده (DHS) و همچنین دپارتمان  علم و فناوری وزارت امنیت داخلی رژیم عبری (MOPS) پشتیبانی می شود . در نتیجه انتظار میرود که علاوه برکمکهای مالی این بخش ها ، شرکتهای خصوصی بیشتری ، به این پروژه ملحق شوند .

پشین در این زمینه  می گوید :

"با اســـتفاده از پرنده های بدون سرنشین ، بسرعت می توان به یک ناحیه خسارت دیده دسترسی داشت ، بخصوص در زمانی که تمامی جاده های منتهی به این ناحیه مسدود شده باشد "

صرفاً برای میلیتاری / مترجم MR9

  • Like 1
  • Upvote 13

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

فیل دریایی

اتمام آزمایشات برای ورود به خدمت شناور EPF-10

5~56.jpg

سیدنی : شرکت طراحی  Austal  اعلام نمود که  آزمایشات نهایی مربوط به شناور موسوم به  (EPF-10- Expeditionary Fast Transport) ، در هفته جاری  ( 10 اوت 2018) با موفقیت در خلیج مکزیک به اتمام رسید و قرار است این شناور با شناسه USNS Burlington در پاییز سال جاری میلادی ، پس از تایید نیروی دریایی ایالات متحده  به این نیرو ملحق گردد  .  ارزش این شناور جدید ، در حدود 1.9 میلیارد دلار برآورد میگردد .

گرک پرسیوال ، مدیرعامل شعبه  مستقر در خاک ایالات متحده  شرکت Austal  در این زمینه می گوید :

" این آزمایش برای سنجش توانایی های EPF-10 به شکل فوق العاده ای به اتمام رسیده است و این برای شرکت  یک نقطه عطف بشمارمی آید ، چرا که بودجه موردنیاز برای ادامه برنامه  تامین خواهد شد "

01b3e683e0db0ad0afbcabb6b1d440b5_XL.jpg

این آزمایشات جامع که توسط یک تیم متخصص از شرکت Austal   رهبری میشد ، به نیروی دریایی اثبات نمود که  سامانه های اصلی شناور و تجهیزات جانبی آن ، بطور کامل براساس سفارش داده شده ، عمل می کند . طبق یک استاندارد پذیرفته شده ، آزمایش  های  قبل از الحاق یک شناور به خدمت رزمی  ، نقطه عطفی برای  فروشنده ، خریدار و سخت افزار بشمارمی آید .

پرسیوال در این زمینه می افزاید :

"تمامی کارکنان شرکت ، مدیران ، متخصصان فنی از این نتیجه بسیار هیجان زده هستند ، چرا که گسترش ناوگان شناورهای EPF به معنای  افزایش توانایی نیروی دریایی است . این ناوگان تا کنون  ماموریتهایی  متنوعی نظیر نجات پناهندگان در دریای مدیترانه  ، ایفای نقش سکوی کنترل برای  اجرای  تمرینات  ضد مین  ریزی در شرایط خشن آب و هوایی اقیانوس آتلانتیک  را به انجام رسانده است . این بدان معناست که  افزایش کمیت این شناورها ، کمک بزرگی به 355 فروند شناور موجود در سازمان رزم نیروی دریای بشمار خواهد آمد "

برنامه  تولید شناورهای EPF با تحویل 9 فروند به نیروی دریایی و سه فروند در حال ساخت ، وارد مرحله بلوغ خود شده است . این شناور فوق العاده ، با درازای 338 فوت  ، می تواند حجم قابل توجهی از تجهیزات و پرسنل را با سرعت بالا در اختیار ناوگان و فرماندهان رزمی قرار دهد .

84313c706b203722fc9984d8a43dd455_XL.jpg

فضای  قابل توجه  موجود در این  شناور حمل و نقل این امکان را فراهم می کند تا طیف متنوعی از ماموریتهای  بشردوستانه  ، امداد رسانی را در حوزه غیرنظامی و  ماموریتهای رزمی شامل  پشتیبانی از عملیاتهای ویژه  ، سکوی فرماندهی و کنترل و عملیات  پزشکی  صحنه نبرد را بر عهده گیرد .

این شــناور با توجه به قابلیتهای شگفت انگیز ، از جمله  برخورداری از مزیت دسترسی به  بندرهایی با  شرایط نامناسب  ، گزینه منحصربفردی برای فرماندهان ناوگان  محسوب خواهد شد .

شرکت Austal علاوه بر ادامه برنامه  EFP ، قراردادهای مربوط به  شناورهای  LCS  برای نیروی دریایی  را به ارزش 4 میلیارد دلار نیز منعقد نموده است . تا کنون هشت فروند شناور LCS   به نیروی دریایی تحویل  داده شده  و شش فروند نیز در مراحل مختلف تولید قرار دارد .

صرفاً برای میلیتاری / مترجم MR9

 

  • Like 1
  • Upvote 11

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
بر 20 مرداد 1397 در 11:51 , MR9 گفت:

پهپادهای  عبری با قابلیت  جاسوسی الکترونیک برای ماموریتهای  نجات

 

سلام

با تشکر از پست های مفید و اخبار خوبی که قرار میدین. به نظر این حقیر این ماموریتی که براش تعریف شده پوششی برای ماموریت اصلی این طرح هست و اونهم استفاده در ابعاد نظامی این طرح. یک جورایی الینت برای موبایل های ساده هست که میتونه چند هدف رو دنبال کنه مثلا ترور شخصیت ها با استفاده از هوم کردن روی موبایل فرد توسط پهپاد انتحاری یا پیدا کردن محل برخی تجمعات مثلا پیش از عملیات ها که افراد با موبایل های روشن و در برخی موارد در حین عملیات با موبایل روشن حضور دارن و یا استفاده از بستر گوشی های هوشمند که شما نمیتونید باتری اونها رو دربیارین و غیره.

در کل به نظرم این پروژه ی فوق العاده ای میتونه باشه برای ما چون نیروهای آمریکایی در پایگاه هاشون از موبایل به وفور استفاده می کنند.

  • Upvote 2

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
1 ساعت پیش, MR9 گفت:

چشمان جدید برای عقاب

 

دشمنان ما ، دیگر به چه زبانی به ما اعلام کنند که به شکل جدی قصد داریم توانایی های دفاعی شما را محدود کنیم !!!!!!!

صرفاً برای میلیتاری / مترجم MR9

 

شما خدا رو شکر کن که هنوز پول خرج « موشک های بالستیک » می کنند ... همینجور پیش بره به احتمال زیاد به جای اینکه سایر بخش ها رو توسعه بدهند ،  ، بودجه ی موشک های بالستیک رو قطع می کنند و خرج موارد « مهم تر !!!!!!!!! » می کنند تا ده سال دیگه نیروهای موشکی هم به فلاکت سایر نیروها بیافتند و بینشون « عدالت » بر قرار بشه ....

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ایجاد یک حساب کاربری و یا به سیستم وارد شوید برای ارسال نظر

کاربر محترم برای ارسال نظر نیاز به یک حساب کاربری دارید.

ایجاد یک حساب کاربری

ثبت نام برای یک حساب کاربری جدید در انجمن ها بسیار ساده است!

ثبت نام کاربر جدید

ورود به حساب کاربری

در حال حاضر می خواهید به حساب کاربری خود وارد شوید؟ برای ورود کلیک کنید

ورود به سیستم

  • مطالب مشابه

    • توسط MR9
      با سلام
      آزمایش سامانه دریاپایه "lora"

      طبق اخبار منتشر شده ، صنایع هوا- فضای رژیم عبری (IAI) موفق شده تا آزمایشات سامانه تسلیحات توپخانه ای برد بلند ( Long-Range Artillery weapon system) خود را با موفقیت به اتمام رساند که این تستها ، عمدتاً بعنوان  بخشی از برنامه  تبلیغاتی و همچنین گسترش رزمی  که در نهایت منجر به خرید آن توسط IDF خواهد شد ، در نظر گرفته شده است . در این آزمایش ، یک تیر موشک از روی عرشه یک شناور غیر نظامی ، بسوی یک هدف در عمق دریا شلیک گردید . سامانه تسلیحاتی LORA ، در رده  راکتهای توپخانه ای تاکتیکی  برد بلند قرار دارد  که توسط بخش MALAM از صنایع IAI توسعه پیدا نموده  است .

      براساس اطلاعات موجود این سامانه برای انهدام اهداف در بردی فراتر از 400 کیلومتر و با دقتی در حدود 10 متر طراحی و از یک سکوی دریاپایه به مورد آزمایش قرار گرفت . به گفته تحلیلگران دفاعی ، گونه آزمایشی این سامانه راکتی به این دلیل از روی یک شناور غیر نظامی به سوی هدف شلیک گردید تا کارشناسان فنی قادر باشند تا کاراکترهای این سلاح را بطور کامل بررسی و تجزیه و تحلیل کنند . این سامانه رزمی ، از یک تریلر بعنوان پست فرماندهی و یک لانچر زمینی تشکیل شده و می تواند اهداف مورد نظر را در برد مشخص شده ، با دقت مورد اصابت قرار دهد  . در این تست رزمی ، سامانه های اصلی و جانبی و هم راکت شلیک شده ، با موفقیت عمل نموده و رضایت ناظران را برآورده کردند .

      بواز لِوی ، معاون اجرایی IAI و مدیر سیستم های تسلیحات راکتی این شرکت در این زمینه معتقد است :
      " این تست ، یکی از پیچیده ترین آزمایشات IAI در یک دهه گذشته بشمار می رود ، چرا که این رویداد ، یک طرح تمام عیار عملیاتی شامل ارزیابی نحوه مانور سامانه ، نحوه عملکرد در مرحله نهایی (ترمینال ) و همچنین دقت در انهدام هدف ، می گردید . وی تاکید نمود که  این سامانه به بلوغ خود نزدیک شده و یک ترکیب بسیار پیشرفته را برای کاربران احتمالی آن به ارمغان خواهد آورد .
      پی نوشت :
      علی الظاهر ، جمهوری اسلامی ایران ، تنها کشوری نیست که روی سامانه های موشکی تاکتیکی با دقت بالا مشغول کار هست !!!!
      صرفاً برای میلیتاری / مترجم  MR9
       
    • توسط Ahmad6644
      اندونزی به دنبال خرید 6 فروند جنگنده‌ی سوخو است
       
      مقامات اندونزی روز گذشته اعلام کردند که به دنبال خرید 6 فروند جنگنده‌ی روسی سوخوی SU-30 هستند. این قرارداد که در کنار نمایشگاه هوایی روسیه (MAKS-2007) و در روز اول آن منعقد شده است ارزشی در حدود 330 تا 350 میلیون دلار در برخواهد داشت. این جنگنده‌ها که تکنولوژی آنها به اواسط دهه‌ی 90 بازمی‌گردد، به صورت تدریجی و از سال آینده تحویل داده خواهند شد.

      منبع : AVIA.IR
  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.