AM4

Editorial Board
  • تعداد محتوا

    302
  • عضوشده

  • آخرین بازدید

  • Days Won

    3

AM4 آخرین امتیاز شما در روز 1 فروردین

AM4 شما بیشتری مطالب مورد علاقه کاربران را دارید!

اعتبار در انجمن

922 نشان لیاقت

درباره AM4

  • رتبه حساب کاربری
    گروهبان یکم

Profile Information

  • Gender
    Male
  • Location
    ANY WHERE BABY
  • Interests
    war history - strategy and tactics -

Contact Methods

  • Yahoo
    Amirhosainghaforian@yahoo.com

آخرین بازدید کنندگان پروفایل

1,476 نمایش های پروفایل
  1. با سلام مقابله با تیم های "MAN-PAD" در اطراف فرودگاه هایی مثل بگرام و قندهار و ... که هاب های لجستیکی شوروی بودن چطور صورت میگرفت ؟ سوال دوم اینه که شوروی ترجیح میداد کودتا صورت نگیره ؟! اگر بله با اهداف بلند مدت وارد افغانستان شدند یا کوتاه مدت ؟ یا اصلا با هدف و برنامه مشخصی برای دستیابی وارد شدند ؟ با توجه به این نکته که بیشتر تصمیم ورود به افغانستان توسط سه گانه " وزیر دفاع - وزیر امور خارجه و دبیر ( رئیس ) ک.گ.ب " گرفته شده بود و تاحدی با توجه به وضیعت سلامت برژنف - رهبری سیاسی از دور تصمیم گیری خارج شده بود !! . نکته سوم اینه که امروز در نیروهای مسلح روسیه سرویس و نیروی جداگانه ای برای نیروهای ویژه ( SOF) داریم که شامل تیپ های نیرو های ویژه " اسپاتناز " می شود آیا می توان نتیجه گرفت که تشکیل این نیرو های درس های گرفته شده از افغانستان هست ؟ سوال بعدی این هست که در دوره 1980-1988 رهبری شوروی با توجه به تنش ها با چین مجبور به مستقر کردن 25+ لشکر از لشکر های نوع A در خاور دور داشت و همچنین یگان های دیگه ای در غرب و سایر نقاط مستقر بودند چگونه با خطر انقلاب یا شورش اقلیت مسلمانان در آسیای مرکزی و در مسیر خطوط ارتباطی زمینی "LOL" را خنثی میکرد و برای کاهش روحیه پرسنل از سیستم چرخشی که مثل آن را در 2003 مشاهده کردیم استفاده کردند یا ... ؟ سوال یا مسئله بعدی این هست که چرا ک.گ.ب یا در کل شوروی با دخالت ها و پشتیبانی های ISI " پاکستان " و عربستان و سایر کشور های به صورت مستقیم یا غیر مستقیم مقابله نکرد ؟ با تشکر
  2. تصمیم بستن حریم هوایی یک کشور بر عهده دولت و مراجع غیر نظامی هست یا نه ؟! دوم اینکه این اتفاق اخیر (هر اسمی میخواهید بگذارید روش ) فاجعه بود ولی سوال مهمتر اینه که ادامه راه به چه صورت خواهد بود الان تنها مشکلات ما PR بد ( فاجعه بار ) نیست . تصمیمات اصلی مثل آینده برجام ... سیاست خارجی و داخلی ... تغیرات و اصلاحات در نیرو های مسلح و سایر ارگان ها ... مبارزه با فساد و مدیریت بی کفایت سوالات اصلی اینها هستند لطفا از موضوع منحرف نشوید حالا که گذشته چه کمکی میکنه کی مقصر بود کی بی گناه !! کی چه تحلیل یا بهتر بگم تئوری ای خرابکاری و توطئه ای داره ... متاسفانه ملت جوگیری هستیم .
  3. نه تنها اشاره ای نشد بلکه اخبار ضد و نقیض هستند بعضی منابع اشاره به این دارند که 5 تا موشک شلیک شده 2 تا با موفقیت به هدف خورده بعضی ها هم اشاره به 3 تا موشک و 2 برخورد موفق دارن !!! بعد اهمیت هدف قرار گرفتن اربیل نمادین بود یا هدف عملیاتی ای داشت ؟
  4. گمان نکنم توجه کنید که برج مراقبت اجازه افزایش ارتفاع تا 7500 متری را داده بوده و هواپیما در 8000 پایی دچار مشکل شده ... در رابطه با نوع انفجار خیلی احتمال کمه که هواپیمایی که 26 هزار لیتر سوخت جت حمل میکنه و تازه بلند شده در صورت انفجار / برخورد ترکش منفجر نشه ...
  5. سلام یک سوال اگر هواپیما قصد فرود به وسیله "ILS" را داشته در این صورت خلبان باید یک دور دیگه میزد ( جهت هواپیما را عوض میکرد ) تا هم راستا با باند بشه ! ... بعد چرا در سمت مخالف باند فرود نیومده ؟! سوال بعدی که پیش میاد اینه که سابقه داشته هواپیما ها با گلاید کردن خودشون را به فرودگاه برسونن و در شرایط عادی یک موتور کافیه سوالی پیش میاد اینه که مشکل در خلبان اتوماتیک ( Auto pilot ) بوده یا در سیستم هیدرولیک ؟! کسی از سابقه خلبان و کمک خلبان اطلاعی داره ؟ با تشکر
  6. بدون داشتن وقایع و حقیقت های کامل و قطعی نمی توان هیچ سناریو یا موضوعی را رد یا تائید کرد .
  7. خبر فوری خبر ها حاکی از آن هستند که در 20دقیقه آینده نخست وزیر کانادا جاستین ترودو سخنرانی ای خواهد داشت درباره اتفاقات اخیر به خصوص حادثه سقوط هواپیمای-هواپیمایی اوکراین ... لازم به ذکر است که خبرگزاری رسمی کانادا یا همان CBS " حادثه سقوط هواپیما را ساقط کردن از طرف پدافند و اشتباهی و سهوا خوانده است " . منبع پ.ن : البته باور بنده مطابق با خبر و ادعای بالا نیست احتمال ساقط شدن از طرف پدافند چه عمدا چه سهوا را غیر محتمل می دانم . 2 . قوانین درگیری این اجازه را تنها در شرایط استثنایی و بحرای/جنگ به فرمانده پدافند منطقه می دهند که بدون تائید تهران اقدام به مقابله و ساقط کردن تهدیدات را دارد . 3. هواپیمای غیر نظامی با فلایت پلن مشخص تهدید محسوب نمی شود و تنها در صورت عدم امکان برقراری ارتباط اقدام به رهگیری میشود .
  8. چند تا مورد هست که باید مورد توجه قرار بگیره : 1. در صحت تصاویر ماهواره ای و میدانی تردید هست . 2. ممکن هست دلیل عدم ایجاد گودال بر اثر انفجار استفاده از فیوز مجاورتی و انفجار در چند متری زمین به صورت ( Air burst ) بوده باشه . 3. پایگاه هوایی مقاوم سازی شده بوده در قبال چنین حملاتی ... پ.ن : در رابطه با پدافند هم ممکن نیست تنها اقدام به جمع اوری اطلاعات از موشک های ما کرده باشن و اقدام به رهگیری نکرده باشن فرضا به دلیل عدم نشان دادن توانایی یا عدم توانایی پدافند در قبال موشک های بالستیک ایران . با تشکر
  9. در صورتی که صحبت شما درست بوده چرا در بقایای بدنه اصلی موشک که جدا شده آثاری از انفجار یا حتی آتش سوزی نیست ؟
  10. البته بنده اطلاعاتی که خبرگزاری ها و منابع مختلف را باز نشر کردم ... ولی هنوز نوع موشک به صورت قطعی مشخص نیست ! و اگر هم یگان پدافندی بوده در پایگاه حتما دلیلی بوده ضعف پاتریوت در قبل موشک های کروز شناخته شده است ولی باز ...
  11. خیر هواپیمایی اوکراین یک خطوط هواپیمایی بودجه کم ( low cost ) هست و از 737 مکس در ناوگان خود استفاده نمیکنه ... کسی به جز 140 نفر ایرانی آماری از 27 نفر دیگه داره ؟ چه ملیت هایی داشتن ؟ Ukraine International Airlines Flight 752 crashed after takeoff from Tehrans Imam Khomeini Airport in Iran, on 8 January 2020. State media initially reported that the aircraft suffered a technical issue shortly after takeoff from Tehran Imam Khomeini Airport. The aircraft involved UR-PSR was a 3 year old Boeing 737-800. There were 176 passengers and crew on board
  12. مهمان محسوب نمی شدند ؟! البته سفارت هم به باور عموم اینگونه هست ولی در واقع جز خاک کشور میزبان هست تنها از قوانین کشور مهمان تبعیت میشه ( یکم پیچیده هست و تبصره زیاد داره ) ولی در کل خیر .