Ghalam

Monitored Members
  • تعداد محتوا

    1,470
  • عضوشده

  • آخرین بازدید

  • Days Won

    16

Ghalam آخرین امتیاز شما در روز 10 آذر 1399

Ghalam شما بیشتری مطالب مورد علاقه کاربران را دارید!

اعتبار در انجمن

3,284 نشان شجاعت

4 دنبال کنندگان

درباره Ghalam

  • رتبه حساب کاربری
    سروان

Profile Information

  • Gender
    Male

آخرین بازدید کنندگان پروفایل

3,583 نمایش های پروفایل
  1. صنایع خودروسازی و اکثر صنایع سنگین ما که محتاج بردهای الکترونیکی هستند، نیاز به تراشه های الکترونیکی دارند ، هزینه هاشون کاهش شدید پیدا می کنه .... مثلا صنایع خودرو سازی ما به جای ویلاسازی و خرید سهام بانک ها ، باید توی صنایع الکترونیک سرمایه گذاری می کرد که ، خب ...
  2. بحث نمایشی بودن و اراده ی برای تولید صنعتی کردن هست . هیچی که نخواد ، ساخت جنگنده نیاز به سوله های بسیار تمیز داره که از لحاظ ساختمانی باید در حد و اندازه های خطوط تولید پراید و حتی بزرگتر باشه که با این قیمت مصالح ساختمانی و تجهیزات ، بالای 100 میلیارد تومان هزینه ی ساخت یک سوله ی مناسب می شه . پس رونمایی که پشتش بودجه ی هنگفت برای تولید انبوه نباشه ، فایده ای نداره .
  3. جالبه سال آخر احمدی نژاد رونمایی شد ، سال آخر روحانی هم دوباره رونمایی می شه ، احتمالا سال آخر ریاست رئیس جمهوری بعدی برای بار سوم رونمایی میشه ...
  4. فکر مقابله ی متعارف یا حتی نا متعارف با یک قدرت نظامی و اقتصادی در خارج از منطقه رو بدون داشتن اقتصادی که حداقل بتونه به اندازه ی یک سوم اقتصاد دشمن ، ثروت تولید کنه رو از سرتون بیرون کنید . در بهترین حالت جنگ تبدیل یک نبرد فرسایشی می شه که در اون هر کی زودتر منابع مالیش تموم بشه ، شکست می خوره . ( حالا اگر دو کشور همسایه باشند یا در یک منطقه باشند ، باز می شه امیدی به تاکتیک های نظامی و نوابغ نظامی داشت که مثلا خطوط دشمن رو در یک جبهه بشکند و در عمق خاک و مواضع دشمن نفوذ کنند ، ولی برای قدرت های فرا منطقه ای ، چنین چیزی غیر قابل تصور هست ... اصلا یکی از دلایلی که بریتانیای کبیر یا روس ها مقابله باهاشون اینهمه سخت بود ، همین در دسترس نبودن و عمق استراتژیکشون بود ) عراق اگر 3000 تا جنگنده ی آماده هم می داشت ، تا زمانی که مرزهاش به مرزهای امپراطوری هخامنشیان + ساسانیان ( از جنوب ) نمی رسید و به صورت دریایی استراتژی Anti Access رو اجرا نمی کرد و به عمق خاک آمریکا حمله نمی کرد ، در یک جنگ فرسایشی 6 ماهه از آمریکا و متحدان اروپایی شکست می خورد چون اقتصادش توان مقابله با این ها رو نداشت . امام علی ع یک جمله داره ، در 90 درصد جنگ های دنیا همین یک جمله مشخص کننده ی پیروز جنگ بوده : « خوار شد کسی که در خانه با دشمن جنگید »
  5. همین حالا حجم پرواز های شناسایی ، جنگ الکترونیک و تانکر های آمریکایی رو بررسی کنید . فکر می کنید موقع جنگ واقعی چند برابر می شه !؟ آیا اقتصاد ما توان ایجاد ثروت لازم برای خرید و تجهیز ارتشمون جهت بازدارندگی متعارف رو داره !؟ یا یک سوال کلی تر ، آیا سایه جنگ و تهدید همیشگی حمله همه جانبه به ایران ، مانع از ایجاد امنیت روانی لازم جهت رشد اقتصادی نمی شه !؟ به صورت صریح : تا زمانی که این حجم از تهدیدات مستقیم علیه تمامیت ارضی و زیر ساخت های ما وجود داره ، اقتصاد ما رشد نمی کنه و تا زمانی که اقتصاد ما رشد نکنه ، نمی تونیم هزینه ی لازم برای ایجاد بازدارندگی متعارف علیه این حجم از تهدیدات متعارف رو پرداخت کنیم . ( پارادوکس امنیت و اقتصاد ) ساده ترین و ارزان ترین نوع بازدارندگی در این سطح ، سلاح هسته ای هست .
  6. آغاز صادرات برق ترکیه به عراق صادرات برق ترکیه به عراق از امروز سه شنبه آغاز شد. به گزارش ایرنا از پایگاه اینترنتی خبر اکونومی صادرات برق ترکیه به عراق از طریق خط انتقال انرژی سیلوپی- زاخو آغاز شد. صادرات برق ترکیه به عراق بعد از تغییر لیسانس شرکت خصوصی توزیع برق آکسا آکسن از سوی شورای تنظیم بازارهای انرژی ترکیه و فراهم آوردن امکان صادرات برای این کشور فراهم شده است. این شرکت منطبق با مجوز شورای تنظیم بازارهای انرژی ترکیه از امروز تا اول نوامبر سال ۲۰۲۱ امکان صادرات برق به عراق را خواهد داشت. میزان برق صادراتی به عراق ۱۵۰ مگاوات اعلام شده است. آغاز صادرات برق ترکیه به عراق (asriran.com)
  7. نخست وزیر پیشین عراق جزئیاتی درباره نامه عربستان برای ایران که قرار بود سردار شهید سپهبد «حاج قاسم سلیمانی» فرمانده نیروی قدس در آخرین سفر خود به بغداد پاسخ ایران به آن را به دولت عراق بدهد، فاش کرد. به گزارش ایرنا، «عادل عبدالمهدی» نخست وزیر پیشین عراق در مستند «الرحله الاخیره» (آخرین سفر) که قرار است امشب از شبکه تلویزیونی «العهد» عراق پخش شود، از میانجیگری خود بین ریاض و تهران و نامه عربستان برای ایران و پاسخی که قرار بود سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی از جانب ایران در جریان آخرین سفرش به بغداد ببرد، سخن گفت. وی در این مستند تلویزیونی درباره میانجیگری خود بین عربستان و ایران و نامه‌ای که از عربستان دریافت کرد، گفت: نامه‌ای رسید. این نامه خشک بود؛ یعنی نه سلامی و نه بسم الله (الرحمن الرحیم) و نه چیزی داشت ... من گفتم که انتقال چنین نامه‌ای به طرف ایرانی سخت است. آن‌ها هم، یعنی سعودی‌ها گفتند که نخست وزیر عراق آن را ببیند و اگر ملاحظاتی دارد، نامه را با این ملاحظات بازپس بفرستد. آن‌ها (سعودیها) عملا نامه دیگر جدیدی نوشتند که دیپلماتیک‌تر بود. مفاهیم (نامه) تغییر نکرده بود، اما از نظر شکلی و کلمات مقداری تغییر کرده بود و من آن را برای شهید سلیمانی فرستادم و وی گفت که به آن پاسخ خواهیم داد. (شهید سلیمانی گفت) ما به این نامه پاسخ خواهیم داد. عملا بعد از آن، (شهید سلیمانی) آمد و گفتم که ما از شما چیزی دریافت نکرده ایم و وی گفت که دفعه بعدی پاسخ را خواهم آورد و این سفری بود که وی به شهادت رسید. مستند «الرحله الاخیره» در شبکه العهد عراق تهیه شده و در آن به ابعاد و جوانب ترور فرماندهان شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس و همقطاران آن‌ها پرداخته شده است. سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه و ابومهدی المهندس معاون سازمان الحشد الشعبی عراق به همراه ۸ نفر دیگر از همرزمانشان بامداد جمعه ۱۳ دی ۹۸ در مسیر فرودگاه بغداد در اقدام تروریستی کاخ سفید و به دستور مستقیم «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا و با شلیک راکت از پهپاد‌های ارتش این کشور، به شهادت رسیدند. در پیامد این اقدام تروریستی کاخ سفید، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بامداد چهارشنبه ۱۸ دی‌ماه چندین فروند موشک بالستیک را به سمت پایگاه آمریکایی «عین‌الاسد» در استان «الانبار» عراق شلیک کرد. در پی این موشک باران، پنتاگون در چندین مرحله و به صورت تدریجی اعلام کرد که تعداد ۱۱۰ نفر از نیرو‌های آمریکایی حاضر در پایگاه عین الاسد دچار آسیب مغزی شده و تحت درمان قرار گرفته‌اند. این جنایت پلید آمریکا علیه فرماندهان شهید سلیمانی و المهندس باعث شد که نمایندگان منتخب مردم عراق در پارلمان این کشور مصوبه اخراج نیرو‌های بیگانه از کشورشان را تصویب کنند تا مرحله دیگری از مبارزه مردم عراق علیه اشغالگری آمریکا آغاز شود. فرارو | جزئیات نامه عربستان به ایران توسط عبدالمهدی فاش شد (fararu.com)
  8. مخالفان دولت ارمنستان به خیابان‌ها آمدند/آمادگی پاشینیان برای استعفا - خبرآنلاین (khabaronline.ir) به گزارش ریانووستی، مخالفان نیکول پاشینیان نخست‌وزیر ارمنستان بار دیگر اقدام به برگزاری تظاهرات گسترده علیه وی در خیابان‌های ایروان کرده و با مسدود کردن خیابان معروف مارشال باقرامیان که کاخ نخست‌وزیری و پارلمان ارمنستان در آن واقع شده است، خواستار کناره‌گیری یا برکناری پاشینیان از سمت خود شدند. ریانووستی گزارش داده است که تظاهرات کنندگان با شعار «ارمنستان بدون نیکولا» اعتراض خود به ادامه حضور نیکول پاشینیان در سمت نخست‌وزیری را ابراز داشته‌اند و در این میان نیروهای پلیس ایروان نیز با حضور در صحنه تلاش کردند که خیابان مارشال باقرامیان را بازگشایی کنند. نیکول پاشینیان به دلیل امضای توافق آتش‌بس در منطقه قره‌باغ با جمهوری آذربایجان که به موجب آن بخش‌هایی از قره‌باغ به جمهوری آذربایجان بازگردانده شده است، مورد خشم گروه‌هایی از مردم ارمنستان قرار گرفته و معترضان از وی می‌خواهند که هرچه زودتر از سمت خود کناره‌گیری کند. ساعتی پیش پاشینیان طی پیامی در حساب کاربری خود در فیس‌بوک اعلام کرد: «من آماده استعفا هستم اما فقط به خواست همه مردم. من همچنین آماده‌ام که در صورت اعتماد مردم به من، همچنان به کارم به عنوان نخست‌وزیر ارمنستان ادامه دهم.»
  9. فرانسه حداقل 70 ساله که توی ثبات اقتصادی هست ، با صحبت در مورد افزایش 10-20 درصدی قیمت سوخت به مدت یک سال دچار بحران بود تا کرونا بساط رو جمع کرد . شما از پیرمردهای 70 و 80 ساله انتظار دگرگونی شخصیتی اونم رو به بهبودی رو دارید !؟
  10. من بین موارد زیر تفاوت زیادی قائل هستم : - ایران / مردم ایران - حکومت فعلی ایران که به خودش می گه جمهوری اسلامی ایران و مردم ایران کمابیش تکلیفشون روشنه ، طبق تاریخ ؛ اگر از حکومتی ناراضی باشند ، ازش دفاع نمی کنند حتی به قیمت اشغال کشور .... آخرین نمونه شهریور 1320 هست . بین اوج کشور گشایی ساسانیان با سقوطشون کمتر از 30 سال طول کشید . بین ایران شاه سلطان حسن صفوی و ایران نادرشاه ، کمتر از 10 سال فاصله بود . بین مبعوث شدن پیامبر تا اشغال ایران و مصر و شمال افریقا توسط اعراب هم کمتر از 40 سال فاصله ی زمانی بود . حداقل 6 خط نوشتم برات ، ولی خب ، پاک می شد .
  11. درصد مشارکت در انتخابات کسری بودجه عظیم فانتوم و تامکت های ۵۰ ساله و ...
  12. بزار یک پیش بینی برات انجام بدهم . اگر خودشون نترسند ، می تونند راحت وارد بشوند ، راحت هم خارج بشوند و هیچ اتفاقی براشون نمی افته ... امن ترین نیروی نظامی در خلیج فارس براشون هم نیرو های نظامی ج.ا هستند و بس .
  13. به صورت مشروح و با بیانی تند ولی واقعیت گرا ، قضایا رو شرح دادم ولی مدیریت به خاطر اینکه علاقه داره من به گونی منتقل نشم ، از دیدرس خارجش کرد . به صورت خلاصه می گم ، باور کن اگه آمریکایی ها همین حالا تمام مراکز هسته ای و نظامی ما رو هم بزنند ، ج.ا اراده ای برای واکنش دادن نداره چون نه پشتیبانی مردمی لازم رو داره ، نه پشتیبانی مالی لازم ، و نه تجهیزات جنگی متعارف برای این کار ... نیروهای نظامی ما به اصطلاح One trick pony هستند . One-trick Pony | Definition of One-trick Pony by Merriam-Webster (merriam-webster.com)
  14. یک سوال می پرسم ، جوابش می شه پایان گمانه زنی ها : « آیا شما فکر می کنید که اگر زیر دریایی اسرائیلی روی آب با پرچم بر افراشته ی اسرائیل از تنگه ی هرمز وارد خلیج فارس بشه ، جمهوری اسلامی اقدامی آشکار علیه اون انجام می دهند ؟ » آری / خیر
  15. اگر گاو ، هوشی به اندازه ی انسان داشته باشه ، سرعت و قدرتش بیش از اونچه شما فکر می کنید باشه و مکان گاوبازی هم دالانی به عرض 1 متر باشه ، اونوقت چطور گاو بازی می کنید ؟