EMPEROR

بنی آدم اعضای یکدیگرند - که در آفرینش ز یک گوهرند

امتیاز دادن به این موضوع:

Recommended Posts

با سلام خدمت تمامی دوستان

در این تاپیک به رخداد ها و وقایع در خصوص جنایات علیه انسانها در جهان پیرامون ما رخ داده است صحبت خواهم کرد. این موارد شامل بی تفاوتی سران سیاسی و دولتها- جنایات نظامی و قتل عام انسانهای بیگناه خواهد بود. امید است با تلاش انساهای نوع دوست جهانی عاری از جنگ و کشتار داشته باشیم.

البته این تاپیک با همکاری و مساعدت دوستان حتما به مرجع خوبی برای همه ما تبدیل خواهد شد.

---------

بخش اول

--------

[size=24][color=red] رواندا در سال 1994 میلادی[/color][/size]

در روز 7 آوريل سال 1994 ميلادي نسل کشي توتسي ها در رواندا ، يكي از وحشتناكترين وقايع قرن بيستم آغاز شد. در روز قبل از آغاز قتل عام هواپيماي حامل ژوونال هابياريمانا رييس جمهور رواندا از قوم هوتو در شرايط مرموزي بر فراز كيگالي سرنگون مي شود.

در همان شب راديوهاي افراطي قوم هوتو كه اكثريت مردم رواندا را تشكيل مي دهند، فرياد انتقام از توتسي ها را سر داده و از فرداي آن روز قتل عام سازماندهي شده قوم توتسي با وحشيگري و سبعيت آغاز مي شود.

[color=red]طی 100 روز، 800 هزار نفر کشته شدند و صدها هزار زن مورد تجاوز جنسی قرار گرفتند.[/color]

قتل عام 800 هزار زن و كودك و مرد در ميان بي تفاوتي جامعه بين المللي صورت مي گيرد در واقع ، رقابت فرانسه و آمريكا عامل اصلي اين جنايت گسترده بشري در اين كشور كوچك آفريقايي بود.

نزديك به يك دهم جمعيت رواندا فقط در جريان 3 ماه كشته مي شوند.[color=red]هوتوهاي افراطي كودكان نوزاد را با زدن ضربه چماق به سرشان مي كشتند و زنان و مردان را با داس قطعه قطعه مي كردند.[/color]

[color=red]آنها توتسي ها را در داخل منازلشان زنده زنده به آتش مي كشيدند[/color].حتي هوتوهاي ميانه رو نيز از آتش غضب دژخيمان در امان نماندند.

سازمان ملل متحد قبل و در جريان قتل عام يك نيروي حافظ صلح را در رواندا مستقر كرده بودند اما آنها قادر به جلوگيري از قتل عام نبودند.

با اينكه رومئو دالر، ژنرال كانادايي ، فرمانده نيروهاي كلاه آبي درخواست نيروي بيشتري براي جلوگيري از كشتار كرد ، اما سازمان ملل متحد تعداد نيروها را كاهش داد.

تا اينكه سرانجام در روز 4 ژوييه سال 1994 ميلادي شهر كيگالي توسط حبهه ميهني رواندا كه از توتسي ها تشكيل شده بود ، تصرف مي شود و قتل عام خاتمه مي پذيرد.

به اين ترتيب ، در روز 7 آوريل سال 1994 ميلادي قتل عام توتسي هاي رواندا توسط هوتوها آغاز مي شود.يك قتل عام سازماندهي شده كه توسط هوتوهاي افراطي با توسل به وحشيانه ترين روش ها صورت گرفت.

كشتار وحشتناكي كه عامل اصلي آن رقابت فرانسه و آمريكا در اين كشور كوچك مركز آفريقا بود.

هوتوهای خشن با استفاده از نشستهای سری، و پخش برنامه های رادیویی تحریک آمیزی که به ترس و نفرت از اقلیت توتسی دامن می زد، از ماهها پیش قتل عام این اقلیت که زمانی بر کشور حاکم بودند را با دقت طراحی کرده بودند. سازمان دهندگان این عملیات قبلا جوخه های مرگ را آموزش داده بودند، لیستی از هوتوهای میانه رو نیز که می باید در کنار توتسی ها کشته شوند را آماده کرده، و [color=red]ساتورهای قصابی ساخت چین را وارد و در محلات مختلف بین افرادی که آماده کشتن همسایگان خود بودند، پخش کرده بودند.[/color]

ترور رئیس‌جمهور آبیاریمینا که رهبر قوم هوتو بود “و هنوز هم که هنوز است عاملان ترورش مشخص نشده‌اند” هوتو‌های ساتور به دست را به خیابان ریخت، رادیو عملن در نقش رهبر نسل‌کشی ظاهر شد “نمونه‌ای برای آسیب‌شناسی‌ی رسانه”. کشندگان دسته‌ای نظامی بودند که قومیت آنها هوتو بود اما برای مردمان قوم هوتو هم به اندازه‌ی کافی در کشتار توتسی‌ها نقش کنار گذاشته شده بود؛ خلق هوتو طوری وارد جریان توتسی‌کشی “وهوتوی میانه‌روکشی” شد که انگار به اجباری اجتماعی تن‌ می‌نهد و در واقع به عنوان یک شهروند مسئول وظیفه دارد که توتسی بکشد! کشتار توتسی ها و هوتوهای میانه رو برای یکصد روز ادامه داشت تا این که یک ارتش شورشی، که عمدتا از توتسی ها تشکیل می شد، کنترل کشور را به دست گرفت. حدود ۵۰۰ نفر در رابطه با قوم کشی در رواندا اعدام شده اند و ۱۰۰ هزار نفر دیگر همچنان در حبس بسر می برند. نکته‌ی جالب لج‌بازی‌ی اعضای حق وتودار شورای امنیت در باب اطلاق نام نسل‌کشی به این جریان شرم‌آور بود:” د[color=red]ر آن زمان، کشورهای غرب، به ویژه بریتانیا و آمریکا، تبانی کردند[/color] تا مدارک مشهود دال بر قوم کشی را نادیده بگیرند و از کمک به یک نیروی کوچک سازمان ملل متحد که تلاش داشت مانع از این قتل عام بشود سرباز زد.

یکی از نکات مهم و جالب درباره‌ی ارتباط دو قوم هوتو و توتسی این است که شباهت های موجود میان این دو قوم فراوان است. آنها به یک زبان تکلم می کنند و مکان زندگی و سنن آنها نیز مشترک است. در واقع این بلژیکی‌ها بودند که پس از استعمار رواندا در ۱۹۱۶ سعی کردند به دوگانه‌ی توتسی/هوتو دامن بزنند و با ارجحیت دادن به توتسی‌ها عملن آتش اختلاف در بین این دو قوم را شعله‌ور سازند. نکته‌ی جالب‌تر این‌که توتسی‌ها و هوتوها حتی پس از وقوع ژینوساید سال ۹۴ و شکستن بیش از پیش جام دوستی “مجبورند” که در کنار یک‌دیگر زندگی بکنند، به قول “ژان داماسن ان دایامباژ” استاد روان‌شناسی‌ی دانشگاه رواندا یکی از ویژگی‌های جامعه‌ی کن.نی‌ی رواندا این است که جلادان و جان به دربردگان از انتقام در کنار یک‌دیگر می زیند و این موردی منحصر به فرد است که در هیچ یک از ژینوسایدهای قرن بیستم نطیر آن دیده نشده، این هم‌زیستی‌ی اجباری تبعاتی داشته که دایامباژ آنها را این‌گونه دسته می‌کند:
مقایسه‌ی احساسی میان قربانیان و جلادان:
مشکل در رابطه برقرار کردن با قربانی = مشکل در رابطه برقرار کردن با جلاد
احساسات قربانی……….احساسات جلاد
غم ………..ندامت
نفرت از جلاد……… پشیمانی
خشم……… خشم
احساس گناه به خاطر زنده ماندن………. احساس گناه به خاطر کشتن
کاهش احترام به خویش‌تن………. زودخشمی
انتقام……….ترس از انتقام

علاوه بر 800 هزار كشته اين قتل عام بيش از 5/1 ميليون نفر آواره مي شوند.

امروز افرادي هستند كه همه اعضاي خانواده خود را در اين قتل عام از دست داده اند و در اين جهان پهناور تنها مانده اند.

نسل کشي رواندا يكي از سياهترين صفحات تاريخ جهان در قرن بيستم و شايد در تمام تاريخ بشريت محسوب مي شود.


دیدن فیلم های [color=red]"هتل رواندا " و " به سگها شلیک کنید " و " با شیطان دست بده "[/color] را به دوستان برای آشنایی بیشتر با این حادثه هولناک پیشنهاد میکنم.


[size=18][color=red]دوستان عزیز عنایت کنند که فقط طی 100 روز 800000 نفر قتل عام شدند و بیشتر قربانیان ( زن - کودک و سالخورده و ... ) براثر ضربات کارد - ساتور های قصابی که قبلا از چین وارد شده بود و قمه یا چوبهایی که بروی آنها میخ نصب شده بود به قتل رسیده و مثله شده اند. :oops: [/color][/size]


عکسها :


[align=center][img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/100935197418.jpg[/img][/align]

[align=center][img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/rwanda-genocide.jpg[/img][/align]

[align=center][img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/image566616x.jpg[/img][/align]

[align=center][img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/normal_jpg_genocide_rwanda10-31be8.jpg[/img][/align]

[align=center][size=18][color=red]شکنجه یک هوتویی فقط بدلیل مظنون شدن به او در همکاری با مردم توتسی!!![/color][/size][/align]

[align=center][img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/normal_james_nachtwey_ted.jpg[/img][/align]

[align=center][img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/jpg_untitled-2-4e27c.jpg[/img][/align]

[align=center][img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/normal_1000232.jpg[/img][/align]

------

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
اين شكل از كشتار فاجعه آميز در اين كشورهاي آمريكاي جنوبي سابقه تاريخي درخشاني دارد و تقريبا خيلي از اقوام تاريخي مثل مايا ها اينكا رو با مخالفين ميكردند آزتكها كه ديگه نگو اون قلعه آزتك ها شهرت بسياري داره از قرار معلو در بالاي قلعه و مكاني كه كشيشان مي ايستادند تا پايين زيگورات كشتاري فجيع رخ ميده كه طي اون هزاران نفر كشته ميشن و قلبشون رو در ميارن تا به خورشد هديه بدن. :oops:

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote]( مدیریت سایت : متاسفانه نمی توانم عکسها را آپ لود کنم - لطفا بررسی شود )[/quote]

چه مشکلی دارید؟ فرمت و حجم و ابعاد عکسها چقدر است؟

البته تاپیک هم تکراری هست و قبلا جناب هانس تاپیکی مشابه ایجاد کرده بود.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
بنی آدم اعضای يك پيكرند - که در آفرینش ز یک گوهرند

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote]بنی آدم اعضای يك پيكرند - که در آفرینش ز یک گوهرند[/quote]

دوست من شعر را که درست نوشته ام ، منظور شما را متوجه نشدم

--------------

سعید عزیز - پس از ورود به گالری در هنگام آپ لود کردن عکسهایی که انتخاب کرده ام - پیغام ( شما دسترسی به این بخش را ندارید ) نمایش داده می شود.

متشکرم از پیگیری شما

------------

موفق باشید

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
لطفا یکی از مدیران پست تکراری را حذف کند.

[quote]بنی آدم اعضای يك پيكرند - که در آفرینش ز یک گوهرند[/quote]

دوست من شعر را که درست نوشته ام ، منظور شما را متوجه نشدم

--------------

سعید عزیز - پس از ورود به گالری و بخش بارگذاری عکسها - پس از زدن آیکون آپ لود برای ارسال کردن عکسهایی که انتخاب کرده ام - پیغام ( شما دسترسی به این بخش را ندارید ) نمایش داده می شود.

متشکرم از پیگیری شما - در ضمن لطفا در صورت تکراری بودن کلیه مطالب تاپیک حذف و در غیر اینصورت به تاپیک قدیمی تر انتقال داده شود.

------------

موفق باشید

امپراتور

------------

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
امپرور عزیز

باور کن زمانی که فیلم هتل رواندا رو میدیدم تا چند ساعتی از انسان بودنم پشیمون بودم. حالا که دوباره این پست رو خوندم تمام بدنم یخ کرده.

ابعاد این فاجعه به علت حضور کم خبرنگاران هنوز کاملا کشف نشده.
این نسل کشی نبود. یک بلای عظیم بود که هیچ وقت از خاطر تاریخ نخواهد رفت.

اگر دوستان اعتراض نمیکنند من اشاره به اولین نسل کشی تاریخ اسلام رو دارم که اتفاقا در شرف سالگرد اون هستیم.
این فاجعه و مصیبت عظمی هم قابل تصور نیست. سر بریدن یک مرد جلوی زن و بچه ها و اهل منزل چیزی جز .....
نتونستم ادامه بدم. حسابشو بکنین مرد خونه و پدر بچه ها همیشه نمونه شجاعت اون خونه هست.حالا چند نفری بریزن روی یکی و سرش رو از بدن جدا کنن. شما اصلا به این فکر نکنین که ایشون امام ما بود. نعوذ بالله به دیده یه ادم عادی به این قضیه نگاه کنین.

[color=red]چیزی حدود 100 نفر زن و مرد از حج برگشته در برابر چند هزار ادم تا بن دندان مسلح[/color]

و بعد هم حتی به جنازه های این عزیزان هم رحم نکردن. وااای بر ما

:oops:

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
تحلیل تاریخی خیلی خوبی بود که به درستی ریشه های این واقعه غیرانسانی رو بررسی کرده بود.
مرسی از زحمت شما.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote]امپرور عزیز

باور کن زمانی که فیلم هتل رواندا رو میدیدم تا چند ساعتی از انسان بودنم پشیمون بودم. حالا که دوباره این پست رو خوندم تمام بدنم یخ کرده.

ابعاد این فاجعه به علت حضور کم خبرنگاران هنوز کاملا کشف نشده.
این نسل کشی نبود. یک بلای عظیم بود که هیچ وقت از خاطر تاریخ نخواهد رفت.

اگر دوستان اعتراض نمیکنند من اشاره به اولین نسل کشی تاریخ اسلام رو دارم که اتفاقا در شرف سالگرد اون هستیم.
این فاجعه و مصیبت عظمی هم قابل تصور نیست. سر بریدن یک مرد جلوی زن و بچه ها و اهل منزل چیزی جز .....
نتونستم ادامه بدم. حسابشو بکنین مرد خونه و پدر بچه ها همیشه نمونه شجاعت اون خونه هست.حالا چند نفری بریزن روی یکی و سرش رو از بدن جدا کنن. شما اصلا به این فکر نکنین که ایشون امام ما بود. نعوذ بالله به دیده یه ادم عادی به این قضیه نگاه کنین.

[color=red]چیزی حدود 100 نفر زن و مرد از حج برگشته در برابر چند هزار ادم تا بن دندان مسلح[/color]

و بعد هم حتی به جنازه های این عزیزان هم رحم نکردن. وااای بر ما

:oops:[/quote]

آرمانی عزیز - انشاالله با کمک دوستان میخواهیم در این تاپیک به بررسی همه رخداد های ضد بشری بپردازیم - شخصا خوشحال خواهم شد در مورد نسل کشی که فرمودید در این تاپیک اطلاعات خود را بفرمایید.

رضای عزیز - نظر لطف شما است. امیدوارم مطالب ارائه شده که اکثرا از سایتهای مختلف گرداوری شده اند. مورد استفاده قرار گرفته باشد.

----------

موفق باشید

امپراتور

------

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
امپرور جان
منظور من از اولین نسل کشی تاریخ اسلام همون واقعه عاشوراست که همه شماها بهتر از من بلدید. واقعه ای که در نبود خبرنگار و عکس و اینترنت هزار و اندی ساله سینه به سینه در حال نقل اون هستیم.
جالبه که یکی از دوستانی که در امریکا تحصیل کرده بود و از بچه مذهبیها به شمار میومد میگفت که استاد امریکایی در کلاس درس به این جمله اشاره کرده بود که :
در دین مسلمانها ادم خوب و پاکی بوده که عده ای مزدور در بیابان بهش حمله میکنن و همه خانواده اش رو تارو مار ( به شهادت میرسونن) میکنن .
این استاد مسیحی مسلک در ادامه میگه : از این ادم خوب یک جمله به من درس بزرگی داد:
[color=red]اگر دین ندارید لااقل ازاده باشید !!![/color]

منتظر پستهای خوبت هستم عزیز :oops:

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote]امپرور جان
منظور من از اولین نسل کشی تاریخ اسلام همون واقعه عاشوراست که همه شماها بهتر از من بلدید. واقعه ای که در نبود خبرنگار و عکس و اینترنت هزار و اندی ساله سینه به سینه در حال نقل اون هستیم.
جالبه که یکی از دوستانی که در امریکا تحصیل کرده بود و از بچه مذهبیها به شمار میومد میگفت که استاد امریکایی در کلاس درس به این جمله اشاره کرده بود که :
در دین مسلمانها ادم خوب و پاکی بوده که عده ای مزدور در بیابان بهش حمله میکنن و همه خانواده اش رو تارو مار ( به شهادت میرسونن) میکنن .
این استاد مسیحی مسلک در ادامه میگه : از این ادم خوب یک جمله به من درس بزرگی داد:
[color=red]اگر دین ندارید لااقل ازاده باشید !!![/color]

منتظر پستهای خوبت هستم عزیز :oops:[/quote]

شرمنده آرمانی جان که قابلمه بنده کج است و متوجه منظورتان نشدم :oops: برای جبران اشتباهم چند بیت از حافظ که به موضوع بی ربط نیست می آورم.

[align=center]زان یار دلنوازم شکریست با شکایت - گر نکته دان عشقی خوش بشنو این حکایت

بی مزد بود و منت هر خدمتی که کردم- یا رب مباد کس را مخدوم بی عنایت

رندان تشنه لب را آبی نمی دهد کس - گویی ولی شناسان رفتند از این ولایت

در زلف چون کمندش ای دل مپیچ کانجا - [color=red]سرها بریده بینی بی جرم و بی جنایت[/color]

چشمت به غمزه ما را خون خورد و می پسندی - جانا روا نباشد خون ریز را حمایت

در این شب سیاهم گمگشت راه مقصود - از گوشه ای برون آی ای کوکب هدایت

از هر طرف که رفتم جز وحشتم نیفزود - زنهار از این بیابان وین راه بی نهایت

این راه را نهایت صورت نمیتوان بست - کش صد هزار منزل بیش است در بدایت

عشقت رسد به فریاد ور خود بسان حافظ - قرآن زبر بخوانی بر چارده روایت[/align]

-------------

دوستان عزیز راستی مردمی که این جنایت را رقم زدند چه کسانی بودند ؟ و چرا باید قبول کنیم که این مردم به ایرانیان ظلم نکرده اند. اصلا وللش دوباره میشه آب به آسیاب دشمن و آبپاشی و ...


گذشته ، گذشته حالا رو بچسبیم ولی متاسفانه این روزها همه چسبها چینی و قلابی شده لامصب نمی چسبه :?


مخلص و کوچک همه عرب زبانهای هموطن و غیر هموطن (اما عاشق و دوست واقعی ایران زمین ) هستم. حساب آنها با این قوم بربری ( نام نوعی نان که مورد علاقه من است و نام یک بیماری هم با کسره میباشد :oops: - این توضیحات برای این بود که توهین خدای ناکرده تصور نشود ) همیشه جدا خواهد بود.

-------------

موفق باشید

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
سلام مجدد خدمت همگی دوستان

برای شروع خوبه این مبحث عاشورا رو برای تاپیک ارزشمند نسل کشیهای تاریخ ذکر کنیم. غرض من دوباره گوییها نیست. بلکه میخوام به نکته بسیار ریزی اشاره کنم که شاید دوستان جوان بنده کمتر دقت کرده بودند.

چند سال پیش توفیق حضور در محضر عالم بزرگواری پیدا کردم که دیدگاههای جالبی در هر موضوعی داشتند.
ایشون در نقل واقعه عاشورا سوال کردند که ایا فکر میکنید چه کسانی در لشگر یزید لعنت الله علیه حضور داشت و اون فاجعه عظیم رو به راه انداخت؟ هر کسی مطلبی گفت ولی لب مطالب این بود که اکثرا اعتقاد داشتند که این لشگر افراد فاسق و فاجر بودند و خیلی اشنا به مسائل دین نبودن.
ایشون دوباره پرسید میدونید چرا امام حسین علیه سلام چندین بار اصل و نسب خودشو با صدای بلند اعلام کرد ؟؟؟

بعد از تمام شدن نظرات ایشون فرمودند :
[color=red]در قدیم نیروی نظامی با تشکیلات منظمی وجود نداشت و غالبا جنگها توسط اهالی و مردم عادی صورت میپذیرفت که شغل اصلیشون جنگ نبود. یکی خیاط بود و دیگری کشاورز و .....
هر کس لباس و ملزومات جنگ رو در منزل داشت. ایشون با لحنی تاسف بار گفتند در لشگر یزید ادمهای زیادی بودند که نماز شب رو هیچگاه ترک نکرده بودند. کسانی بودند که محضر پیامبر (ص) رو درک کرده بودند. ادمهایی بودند که اصل و نسب این خاندان رو تا چند جد میشناختند . بودند ادمهایی تمام روز ها رو روزه داشتند و ......[/color]

همگی با تعجب پرسیدیم پس چرا این مصیبت رو رقم زدند و فرزند رسول خدا (ص) رو به شهادت رسوندند.
ایشون با لبخند تمسخر امیزی گفتند : امان از معاویه ، امان ، امان.....
[color=red]معاویه لعنت الله علیه چنان دستگاه عظیم تبلیغاتی رو براه انداخته بود که در نوع خودش بی نظیر بود. .افرادی با توجه به موقعیتی که در جامعه داشتند از مدتها قبل چنان تبلیغات مسمومی رو به راه انداخته بودند که مردم ساده لوح زود باور رو به صف نبرد با امام حسین کشونده بودند. معاوبه برای رسیدن به این مقصود از هیچ کو ششی دریغ نکرد.به یکی زمین داد و دیگری منصب......[/color]

گفتنیها زیاد هست و از حوصله دوستان خارج. در همینقدر من بسنده میکنم و منتظر نظرات خوب دیگر دوستان اندیشمند میشینم.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
باسلام خدمت دوستان
واقعا وحشتناك هست
واقعا بعضي از انسان ها بدترووحشي تر از حيوانات هستند .اصلا نميشود اسم انسان رو روي اونا گذاشت.
اما درمورد فاجعه بشري !! اصلا چرا ازآمريكاييها واروژاييها گله كنيم
مثلا درهمين همسايگي ايران تو افغانستان مگه طالبان درباميان قتل عام عمومي به راه نينداخت؟؟؟ من خودم از زبان خود طالبان شنيدم كه ميگفت حتي به حيواناتشون هم رحم نكرديم
ولي متاسفانه درتلويزيون جمهوري اسلامي ايران فقط هراز گاهي خبر درگيري احمدشاه مسعودرو باطالبان پخش ميكرد...هزاران شيعه در بامبان قتل عام شد ولي درايران كسي ازاون باخبر نشد ولي وقتي احمد شاه مسعود كشته شد تلويزيون ايران عزاداري ميكرد...نميدونم چه سري بين مقامات ايراني هست؟؟ واقعا من موندم چه جوري باور كنم كه درايران ولايت فقيه كه نمايندگي از آقا امام زمان ميكنه حاكم هست..!! چون ولايت فقيه نميگه كه هزاران شيعه قتل عام بشن وتواصلا باخبرنشوي ولي يك نفر اون هم از اهل سنت كشته بشه تو براش عزاداري راه بندازي!!!!!
اگه كسي باور نداره ميتونم عكسهاشو بذارم تا باورشون بشه

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote]باسلام خدمت دوستان
واقعا وحشتناك هست
واقعا بعضي از انسان ها بدترووحشي تر از حيوانات هستند .اصلا نميشود اسم انسان رو روي اونا گذاشت.
اما درمورد فاجعه بشري !! اصلا چرا ازآمريكاييها واروژاييها گله كنيم
مثلا درهمين همسايگي ايران تو افغانستان مگه طالبان درباميان قتل عام عمومي به راه نينداخت؟؟؟ من خودم از زبان خود طالبان شنيدم كه ميگفت حتي به حيواناتشون هم رحم نكرديم
ولي متاسفانه درتلويزيون جمهوري اسلامي ايران فقط هراز گاهي خبر درگيري احمدشاه مسعودرو باطالبان پخش ميكرد...هزاران شيعه در بامبان قتل عام شد ولي درايران كسي ازاون باخبر نشد ولي وقتي احمد شاه مسعود كشته شد تلويزيون ايران عزاداري ميكرد...نميدونم چه سري بين مقامات ايراني هست؟؟ واقعا من موندم چه جوري باور كنم كه درايران ولايت فقيه كه نمايندگي از آقا امام زمان ميكنه حاكم هست..!! چون ولايت فقيه نميگه كه هزاران شيعه قتل عام بشن وتواصلا باخبرنشوي ولي يك نفر اون هم از اهل سنت كشته بشه تو براش عزاداري راه بندازي!!!!!
اگه كسي باور نداره ميتونم عكسهاشو بذارم تا باورشون بشه[/quote]

تا اونجا که من یادمه تلویزیون ایران ساکت نبود، اخبار وقایع رو مرتب پخش میکرد، صحنه های جنایات طالبان رو به همچنین، و حتی مکرر از آهنگهای افغانستان با مضمون مصائبی که بر مردم میرفت هم استفاده میکرد ، بعد هم ایران هم رسما موضع ضد طالبان داشت، و از اتحاد شمال (تا اونجا که من میدونم هم تاجیک بودن و هم هزاره) حمایت میکرد، بحث احمد شاه هم از اون جهت گسترده مطرح بود که ایشون فرمانده ائتلاف شمال بود و ترورش کردن، اصلا بحث مذهبی نبود، قضیه حمایت ایران از شیعیان افغانستان بر کسی پوشیده نیست و من خودم مرتب در سایتهای مختلف خبری-تحلیلی و همچنین تالارهای گفتگوی فرنگی زبان و فارسی زبان مربوط به افغانستان و غیر اون شنیدم که مخصوصا پشتونها از این امر شکایت دارن و اون رو مظهر دخالت سیاسی مذهبی ایران میدونن، حالا شما میگی که ایران به شیعیان افغانستان بی توجهه؟

انشاءا... که شخصیت اینترنتی شما حقیقی باشه، چون من زیاد دیدم که در اینترنت پشتونها خودشون رو هزاره یا حتی تاجیک جا بزنن و حرفای نامربوط پشت سر ایران و تشیع بگن. باورش سخته که فردی از اهل تشیع و معتقد باشه و اینطوری در مورد ولایت فقیه و آقا صحبت کنه.

اصلا در درجه اول چه کسی اینجا گفت که اون مصائب و کشتارها اتفاق نیفتاده؟

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
با سلام خدمت دوستان گرامی

[color=red]خواهشی از بزرگواران دارم که در هر موردی که مربوط به جنایات علیه بشر است. با ذکر آمار - نوع جنایات انجام شده و توضیحات مکفی به ارسال مطالب بپردازند. [/color]

آرمانی عزیز در خصوص واقعه عاشورا و جنایات صورت گرفته ، منتظر مطالب ارزشمند شما هستم .

آلپا عزیز - لطفا در خصوص جنایات طالبان در افغانستان مطالب خود را بفرمایید. ( متشکر خواهم شد که به بررسی تمامی جنایات طالبان از آغاز تا پایان حکومت آنها بپردازید )

-----------------

GRIPEN عزیز ضمن تایید اکثر صحبتهای شما ، یک سئوال از شما بزرگوار دارم .

[color=red]چرا ایران درحالی که کل دنیا برای جنگ با این وحشی ها اقدام به اعزام نیرو به افغانستان میکرد. از اعزام نیرو یا حتی اعلام آمادگی برای اعزام نیرو تحت نظر یونیفل خودداری کرد؟[/color]

می دانید که اگر ما در آنجا حتی 500 نیرو تحت نظر سازمان ملل داشتیم چقدر برای مملکت در جهان برد تبلیغاتی و سیاسی داشت. که ایران بدلیل مخالف با تحجر و افراط گری به کمک جهان و سازمان ملل آمده و ... عین همین سوتی را هم حزب الله در لبنان داشت at_wits'_end_new!

بخدا نمیدانم چرا مسئولانی که در بالا تصمیم گیرنده هستند به این نکات [size=24]ریز[/size] دقت نمیکنند. at_wits'_end_new!

اگر بنده اشتباه فکر میکنم یا اطلاعاتم نادرست است لطفا با مدرک پاسخ دهید.


-----------------

موفق باشید

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ایجاد یک حساب کاربری و یا به سیستم وارد شوید برای ارسال نظر

کاربر محترم برای ارسال نظر نیاز به یک حساب کاربری دارید.

ایجاد یک حساب کاربری

ثبت نام برای یک حساب کاربری جدید در انجمن ها بسیار ساده است!

ثبت نام کاربر جدید

ورود به حساب کاربری

در حال حاضر می خواهید به حساب کاربری خود وارد شوید؟ برای ورود کلیک کنید

ورود به سیستم

  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.