arshya4171

بازگشت به اینده

Recommended Posts

تا سال 2018
[align=center][size=18]نسل جديد بمب افکنها مي آيند[/size][/align]

[align=center][img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/100896304973%7E0.jpg[/img][/align]
جام جم آنلاين: نسل جديد و فوق مدرن بمب افکنهاي مافوق سرعت B-2 تا سال 2018 به بهره برداري خواهند رسيد.
به گزارش مهر، در حال حاضر بمب افکنهاي B-2 که مي توانند با سوخت گيري هوايي تنها در مدت 44 ساعت خود را به آن سوي دنيا برسانند از فناوريهايي سود مي برند که به تدريج در آستانه از رده خارج شدن قرار دارند.

فناوري به کار رفته در پردازش هاي کننده هاي اين بمب افکنها به سال 1982 باز مي گردد و از اين رو چند سالي است که جايگزين سازي آنها به اولويتي مهم در نيروي هوايي آمريکا تبديل شده است.

نيروي هوايي آمريکا براي اين جايگزين سازي دو برنامه ميان مدت و بلند مدت در دست دارد. در برنامه ميان مدت تا سال 2018 بالغ بر يکصد فروند بمب افکن جديدي ساخته خواهد شد که از هر لحاظ بر نمونه هاي فعلي برتري دارند.

در برنامه بلند مدت نيز قرار است تا سال 2037 بمب افکن مافوق سرعتي عظيمي طراحي و ساخته شود که به راحتي بمب افکنهاي B-2 فعلي را خانه نشين خواهد کرد.

در اين پروژه دو شرکت بوئينگ و لاکهيد مارتين همکاري مشترکي را آغاز کرده اند تا بهترين طرح ممکن را ارائه کنند.

به گفته مقامات نيروي هوايي آمريکا ، بمب افکني که در برنامه بلند مدت ساخته خواهد شد بايد قادر باشد تا مسافت 2 هزار مايلي را بدون هيچگونه سوختگيري مجدد هوايي بپيمايد.

جام جم

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
خبر جالبی بود ولی مشخصات بیشتری رو اعلام نکردن.

دوستان کسی اطلاعی نداره که ممکنه تغییرات در چه حوزه ای باشه؟
و سوالی که مدتهاست فکر منو مشغول کرده اینه که چرا هر چقدر که تکنولوژی پیشرفت میکنه هزینه های تولید و یا فروش هواپیماها افزایش تصاعدی پیدا میکنه ؟

ایا این افزایش بسیار زیاد قیمتها باعث روی اوردن دولتها به سمت بهپادها با هزینه تولید کمتر و خطرات انسانی صفر نمیشه؟

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
خوب مطمئنا با گذشت زمان ، تکنولوژی نظامی پیشرفت و نمونه های مختلفی از بمب افکن های مدرن ارائه خواهد شد . این تنها محدود به آمریکا نمی شود و نامداران بزرگ این صنعت مثل روسیه هم در این زمینه پیشرفت های عظیمی خواهد کرد .

ولی چیزی که حائز اهمیت هست این که ، با به وجود آمدن چنین بمب افکن هایی در آمریکا مطمئنا روسیه بیکار نخواهد نشست و همونطور که در سال های گذشته شاهد اون بودیم پدافند های بسیار قدرتمندی رو برای مقابله با این گونه بمب افکن ها عرضه خواهد کرد . یعنی در مقابل هر سلاح جدید آمریکا ، روسیه سلاح ضد آن را درست می کند . یعنی در حقیقت هیچ سلاح یا جنگ افزار نظامی آمریکا ، در سیستم دفاعی روسیه بی جواب نخواهد ماند .

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
البته فكر كنم با اين شرايط اقتصادي كه پيش امده قدري ديرتر از پيش بيني گفته شده اجرا گردد

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
به نظر من دلیل افزایش قیمت هرچه پیشرفته تر شدن یه هواپیما این هست که هنوز تمامی الیاژها و.... مورده نیاز این هواپیماها به صورت ارزان قمیت و نیز به وفور یافت نمیشه

به خصوص جنگنده های به اصطلاح نسل پنجم...

از طرف دیگه هم توانایی های تکنولوژیکی جهان هنوز در سطح پائینی هست و مطمئنا با پیشرفت هرچه بهتر و بیشتر قیمت همچین چیزایی میاد پائین تر در اینده

یهو دیدی 50 سال بعد اف 22 هم قیمت پراید شد! ولی سه جنگنده اینده مثل الان اف22 قیمتش بالا باشههرچند در کل به نظر من به صرفه نیست همچین تسلیحاتی.....سلاحی خوبه که هم به روز باشه هم قیمت معقولی داشته باشه....
لامصب 4 تا اف22 به اندازه 400 تا جنگنده است! چشمک!

ممنون از خبر

یا حق

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
اینها بیشتر جنگ روانی است تا کشورهای رقیب را به انحراف بکشند و بطور مثال کشور روسیه مجبور به سرمایه گذاری و توجه به پروژه های خیالی آمریکایی شود که شاید هرگز نتواند به تولید برسد و شاید هم اصلا چنین پروژه ای در کار نباشد ولی باعث اتلاف وقت و بودجه در روسیه خواهد شد.

اینکه میگویند بمب افکن بی3 فلان و فلان مشخصات و توانائیها را خواهد داشت درست و بله خطرناک است با شرایط امروزی اما در سه الی چهار دهه آینده حتی با مشخصاتی بهتر این هواپیما شانسی در برابر رادارهای نسل جدید و توپهای لیزری ضد هوایی و انواع تسلیحات جدید نخواهد داشت. قضیه مثل هواپیمای جاسوسی اس آر71 هست که سه دهه قبل زدنش بسیار سخت بود و قبل از آن شناسایی کردنش سختتر! اما اکنون براحتی میتوان این هواپیما را به کمک پدافندهای جدید چه روسی یا چینی یا آمریکایی و ... کشف و منهدم کرد. بمب افکن بی3 نیز با مشخصات اعلامی برای جنگهایی نیم قرن آینده هیچ توانایی خاصی نداشته و حداکثر کارایی آن میتواند محدود به دو دهه پیش رو باشد که در این مدت زمان به تولید نمیرسد.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[color=red][size=18]باز گشت به اینده - تاپیک مرجع اینده علوم[/size] [/color]


سلام

بنا به صحبتهایی که با مدیر سایت داشتم قرار شد تاپیکی ایجاد بشه تا کاربران بتونن خبرهای مربوط به پیشرفت علوم در سراسر دنیا رو ارسال کنند. این خبرها ( با مرجع معتبر) مرتبط به تمامی بخشهای علمی است. طرحهایی که متعلق به اینده بود و هنوز در حد طرح و یا ایده هست. طرحهایی که هر یک به مثابه یک جرقه برای طرح ایده های نو هست. شاید در نگاه اول بپنداریم این اخبار تخیلی باشند ولی این تخیل روزی به حقیقت خواهد پیوست. انشاالله

در همین جا از مدیر کل سایت دوست بزرگوارم سعید میخوام که [color=red]اعتبار پستهای این بخش رو بالاتر برده تا مشوقی برای شرکت هر چه بیشتر دوستان عزیز در این تاپیک بشه. [/color]
اولین پست رو خودم با نام خدا اغاز میکنم :


[b][color=red]محققان يک گام به ساخت شنل نامريي کننده نزديک تر شدند[/color][/b]

محققان به دنبال کسب موفقيت که مي تواند عصر جديدي را در دانش فناوري انسان رقم بزند، يک گام به ساخت سپر نامريي کننده نزديک تر شده اند.

به گزارش خبرگزاري فرانسه، مهندسان دانشگاه دوک در کاروليناي شمالي با پيشرفت هايي که در طرح ريزي "آلگوريتم" بدست آمد، موفق به ساخت "متامواد" شدند.
نتايج مطالعات دانشمندان چيني و آمريکايي در شمار 16 ژانويه مجله "ساينس" منتشر شده است.
اين مواد مي توانند "امواج الکترومغناطيسي را در اطراف يک جسم هدايت کنند تا در آن سو ظاهر شوند، چنان که گويي اين امواج از درون حجم خالي فضا عبور کرده اند.
به گفته "ديويد اسميت" پژوهشگر ارشد اين تحقيق، پديده نامريي کردن اجسام مشابه سراب هايي است که در يک روز بسيار گرم در مسافتهاي دور ديده مي شود.
اسميت گفت: در اين سراب ها چيزي مشابه آبي که در جاده مانده است به چشم مي خورد، اما اين آب در واقع انعکاسي از آسمان است.
وي افزود: در اين مثال، سراب جاده را در زير پنهان مي کند. در واقع ما با طراحي شنل يک سراب مصنوعي، ايجاد مي کنيم.
اسميت گفت: اين شنل از طراحي اوليه آن بسيار بهتر است.
وي گفت: اين ابزار جديد مي تواند طيف بسيار وسيعتري از امواج - تقريبا نا محدود- را پنهان کند.
وي افزود: اين شيوه به ما کمک مي کند توانايي هايمان را براي پنهان کردن انواع مختلف موج ها گسترش داده و بهبود ببخشيم.
اين موفقيت جديد دانشمندان مي تواند به پيشرفت فناوري هاي بي شمار کنوني و طرحهايي که هنوز تحقق نيافته اند کمک کند.
اين گروه تحقيقاتي اعلام کرد ابزارهاي نامريي کننده با از بين بردن تاثير موانع، مي تواند موجب تقويت ارتباطات بي سيم شود و يا شنل هاي صوتي مي تواند همانند سپر محافظ عمل کند و از نفوذ ارتعاشات، امواج لرزه اي يا صدا جلوگيري نمايد.
اين شنل از 10 هزار قطعه پشم شيشه که در رديف هاي موازي قرار گرفته اند ، ساخته شده که 6 هزار قطعه از 10 هزار قطعه منحصر به فرد است.
الگوريتم هاي منحصر به فردي که مي توانند بر امواج الکترومغناطيسي تاثير بگذارند، شکل و محل قرار گرفتن هر قطعه را تعيين مي کنند.

منبع خبر گزاری ایرنا

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
يکي از مهم ترين اختراعات تاثيرگذار جهان در سال 2008 متعلق به يک جوان مخترع ايراني است که به رغم بازتاب گسترده در رسانه هاي جهان، تقريباً از چشم همه رسانه هاي داخلي دور ماند و مطابق معمول کمتر توجهي به آن شد...


بي نظير بودن هوش و نبوغ ايراني، واقعيتي پذيرفته شده است و در هر شرايط اجتماعي، سياسي و اقتصادي که بر جهان پرتلاطم قرن بيست ويکم حاکم شود، خود را بروز مي دهد و به ندرت پنهان مي ماند، از همين رو مي بينيم کمتر پروژه علمي و تحقيقاتي بزرگ و ارزشمندي در جهان، بدون مشارکت و ياري ايرانيان به انجام مي رسد.

يکي از مهم ترين اختراعات تاثيرگذار جهان در سال 2008 متعلق به يک جوان مخترع ايراني است که به رغم بازتاب گسترده در رسانه هاي جهان، تقريباً از چشم همه رسانه هاي داخلي دور ماند و مطابق معمول کمتر توجهي به آن شد و اين سکوت خبري، بار ديگر ضعف اعتماد به نفس و خودباوري ما را برجسته و تبليغ کرد.تقريباً سه ماه پيش بود که سرويس فناوري خبرگزاري آسوشيتدپرس، گزارش ساخته شدن نخستين کتاب سخنگوي جهان به دست يک مهندس ايراني را داد.«رامين صديقي» نام دانشمند جوان ايراني است که با ثبت اين اختراع بي نظير، جايزه هاي جشنواره اختراعات در کشورهاي روسيه، انگليس، ايتاليا، لهستان، بلغارستان و ترکيه را درو کرد و هم اکنون متقاضيان بسياري در سراسر دنيا منتظر توليد انبوه محصول او هستند.کتاب الکترونيکي سخنگو

E-book Gizmo ساخت «رامين صديقي» به يک کارت خوان پورت USB مجهز است که کارت حافظه SD را در خود جاي مي دهد و فايل هايي با فرمت

PDF و DOC را بازخواني مي کند. حافظه داخلي اين کتاب خوان الکترونيکي 512 مگابايت است و امکان افزايش نيز دارد.

فايل هاي بازيابي شده توسط نرم افزار اين کتاب خوان، متن را همانند نوشته هاي واقعي يک کتاب روي صفحات شفاف LCD نمايش مي دهد و به صورت هوشمند، به واحد هايي از کلمات مجزا تقسيم مي کند. در صورتي که کاربر با کمک قلم نوري مخصوص همراه دستگاه، روي هر يک از کلمات متن کليک کند يا بخشي از نوشته را برگزيند، امکان دسترسي به ترجمه و فونتيک هر عبارت و واژه را خواهد داشت که اين قابليت براي زبان آموزان، دانش آموزان و دانشجويان رشته هاي مختلف وابسته به زبان انگليسي بسيار مفيد خواهد بود.اما مهم ترين بخش کار اين کتاب خوان الکترونيک، آن است که همه کلمات يا سطرهاي انتخاب شده توسط گوينده مجازي، خوانده مي شود و براي اين کار، تنظيمات انتخاب لهجه و تناژ صداي گوينده نيز وجود دارد.

ظاهرE-book Gizmo ايراني به شکل يک کتاب داراي جلد طراحي شده و ابعادي برابر با يک لپ تاپ 13 اينچي دارد ضمن اينکه براي حمل و نقل، به اندازه کافي سبک است. همچنين براي مصرف انرژي دستگاه نيز باتري قابل شارژ و آداپتور برق در نظر گرفته شده است.گفته مي شود توليد انبوه اين دستگاه به زودي آغاز خواهد شد و بسياري از موسسه ها، شرکت ها و دانشگاه ها به ويژه از امريکا، درخواست خريد آن را ارائه داده اند.گفته مي شود اين کتاب خوان الکترونيکي قابليت تبديل شدن به يک کتاب خوان چندزبانه را نيز دارد و ممکن است در آينده کارکردهاي فعلي براي ترجمه، تلفظ و نمايش آوانگاري واژگان و عبارات را براي زبان هايي همچون فارسي و عربي نيز فراهم کند.

اختراع «رامين صديقي» يکي از صدها اختراع و دستاورد علمي ارزشمندي است که ايرانيان در طول سال هاي اخير به آن دست يافتند و مي تواند تا مدت هاي مديد در تاريخ علم و فناوري جهان، مورد احترام و در يادها باشد.آنچه اهميت دارد، بازيابي دوباره جايگاه علمي ايران در سطح جهان است که صدها سال به دست فراموشي و بي توجهي سپرده شده بود.

در حال حاضر که کشورمان از حيث تعداد مقالات علمي چاپ شده در فهرست ISI در برخي رشته ها به جمع 15 کشور برتر جهان و از لحاظ تعداد اختراعات نيز به جمع 30 کشور نخست دنيا پيوسته است، اين وظيفه بر دوش همه ما هست که از اين جريان پشتيباني کنيم و فناوري را دستمايه سربلندي و افتخار بين المللي براي کشورمان سازيم.بدون شک امروزه تنها مردم کشورهايي مي توانند در جهان سربلند باشند و به خود ببالند که فناوري، محصولات علم و تکنولوژي آنها در زندگي روزمره ، خانه، مدرسه، محل کار و دانشگاه هاي ديگر کشورها مورد استفاده و نياز باشد و چه ناخوشايند خواهد بود که ايرانيان با سابقه 7500ساله فرهنگ و تمدن علم گراي خود، نتوانند بار ديگر به اين جايگاه دست يابند.

برچسب: فناوري اطلاعات
پیوند مطلب: http://www.novinnews.com/article.asp?id=307&cat=1
[img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/namaye.jpg[/img]
ياعلي.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
با تشکر از آرمانی بزرگوار که زحمت ایجاد این تاپیک را متقبل شدند.

خدمت کاربران گرامی عرض شود که به پاس قدردانی به کاربران فعال در این بخش اعتبار کاربری داده و درجه تشویقی داده میشود و نیز قابل ذکر است از کاربرانی که با فعالیت غیر مفید باعث انحراف مباحث شوند اعتبار کاربری کسر میگردد.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
سعید جان سلام

از حسن توجه شما ممنونم. امیدوارم که هر چه بیشتر به سمت خبرهای علمی رفته و از دستاوردهای دانشمندان در اقصی نقاط جهان با خبر بشیم.

[color=blue]مدیران محترم سایت
لطفا تاپیکهای مرتبط این بخش رو به این تاپیک منتقل کرده تا کاربران از مزایای اون بهره لازم برده و دیگران هم از مطالب علمی پست ارسالی کمال استفاده رو ببرن. حق نگه دارتان
[/color]

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
تک خبر : سازمان فضایی آمریکا که یکی از بزرگترین و معتبرترین سازمانهای تحقیقاتی، کاوشگری و علمی در سطح جهان است 10 دستاورد برتر خود در سال 2008 را اعلام کرد.

به گزارش مهر، ناسا برترین دستاوردهای تحقیقاتی فضایی اش را در سال 2008- سالی که ناسا در آن 50 ساله شد- اعلام کرد.

1- تکمیل قریب الوقوع ایستگاه بین المللی فضایی: در این سال سازمان ناسا چهار ماموریت فضایی به منظور حمل سخت افزارها و تجهیزات مورد نیاز ایستگاه بین المللی فضایی را با موفقیت به اتمام رسانده و توانسته است با اتمام این ماموریتها توانایی های علمی، وسعت و ظرفیت این ایستگاه را گسترش دهد.

2- ماموریت موفقیت آمیز فونیکس: کاوشگر فونیکس که به تازگی ارتباط آن با زمین به کلی قطع شده است در سال جاری توانست اطلاعات بی سابقه و با ارزشی را از سیاره مریخ به زمین ارسال کند.

3- تکمیل طرح راکت فضایی آرس 1: سازمان ناسا با موفقیت توانسته است طرح اولیه راکت آرس 1 را در سال 2008 به اتمام برساند. این راکت قرار است در سال 2015 فضاپیمای اکتشافی را به همراه 6 سرنشین و تجهیزاتی برای افزوده شدن به ایستگاه فضایی بین المللی به فضا پرتاب کند.

4- کشف کاهش سطح یخهای قطبی: کاهش سطح یخهای دریاهای قطبی در ماه سپتامبر به دومین و پایین ترین سطح خود رسید که این اطلاعات توسط رصدخانه ملی مرکز اطلاعات برف و یخ در دانشگاه کلرادو و وابسته به سازمان ناسا کشف و منتشر شد.

5- کشف دلیل روشناییهای ناگهانی آسمان: محققان با استفاده از پنج ماهواره ناسا در سال اخیر کشف کردند که انفجار انرژی مغناطیسی در انرژی شبه طوفانهای سیاره ماه که باعث روشنایی ناگهانی و و حرکات ممتد شفق شمالی در آسمان می شود، تاثیر گذار است. دلیل اصلی این پدیده اتصال مداوم و مجدد مغناطیسهاست، پدیده ای رایج که در پی تغییر شکل ناگهانی خطوط میدانهای مغناطیسی در جهان ایجاد می شود.

6- کشف سیاره ای جدید در مدار ستاره ای دوردست توسط هابل: اختر شناسان در سال 2008 اعلام کردند که تلسکوپ فضایی هابل موفق به ثبت اولین تصاویر از سیاره ای شده که در حال چرخش در مدار ستاره ای دوردست است.

7- تکمیل اولین آزمایشهای نسل جدیدی از موتورهای راکتهای فضایی: مهندسان سازمان ناسا در این سال اولین سری از آزمایشهای موتور J-2X که انرژی رسانی راکتهای آرس 1 و آرس 5 را به عهده دارد با موفقیت به اتمام رساندند.

8- دریافت نشان کولیر: سازمان ناسا و محققان آن توانستند در سال 2008 و به عنوان قسمتی از یک گروه، یکی از معتبرترین و با ارزشترین جوایز هوانوردی را در ماه ژوئن به خود اختصاص دهد.

9- شرکت در ماموریت به ماه کشور هند: این سازمان در سال اخیر با مشارکت با سازمان فضایی کشور هندوستان در ماموریت به ماه شرکت جسته و دو سری از تجهیزات علمی - فضایی را از طریق فضاپیمای چاندرایان به ماه ارسال کرد.

10- شرکت در موفقیت شناگر آمریکایی در المپیک 2008 پکن: محققان ناسا با طراحی لباس شنایی مخصوص برای مدال دار المپیک پکن موفق به مشارکت در ثبت رکورد جهانی و کسب 8 مدال طلای المپیک در سال 2008 شدند.

[img]http://www.jamejamonline.ir/Media/images/1386/11/08/100929214436.JPG[/img]
ياعلي.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
برای تشویق دوستان به فعالیت در این تاپیک در شروع به کاربر mke که اولین مطالب را ارسال کرد 10 اعتبار کاربری به عنوان جایزه داده شد.

البته از این کارها دیگه شاید اتفاق نیفته! icon_razz

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[color=brown]تاپیک خیلی علمی و مفیدی میتونه باشه . منتظر باشید تا منم 2 هفته بعد که یه خرده از کارام راست و ریست شد بیام و با هم یه بحث علمی راه بندازیم . یه مدته که مغزم اصلاً کار نمیکنه icon_razz [/color]

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
یک وسیلهٔ نقلیهٔ پویش‌گرِ قابل کنترل از راه دور (ROV) زیردریایی، «ربات زیرآبی است که به اپراتور این امکان را می‌دهد که این وسیله‌ را در اعماق آب کنترل و هدایت کند و از طریق اعمال فرامین عملیات‌ مورد نظر را از طریق تجهیزاتِ ربات، انجام دهد»، که اختصارا «ربات زیرآبی» خوانده خواهد شد. ربات‌های زیرآبی در اندازه‌ها و ابعاد متفاوت و با گسترهٔ متنوعی از تکنولوژی‌ها و امکانات در سال‌های اخیر طراحی، ساخت، آزمایش و به‌کارگیری شده‌ و حتی در برخی موارد به تولید صنعتی رسیده‌اند. انواع این ربات‌ها از نمونه‌های کوچک و ساده‌ای که صرفاً مجهز به دروبین فیلم برداری کوچکی هستند تا گونه‌های پیشرفته و بسیار پیچیده‌ای که در اعماق بیش از شش هزار متری دریا امکان انجام عملکردهای متنوع و متعددی را دارند، شامل می‌شوند. اجزای ربات زیرآبی که توسط کابل ارتباطی به اپراتور واقع در سطح دریا متصل است، عبارت‌اند از سیستم هدایتی جهت کنترل ربات، سیستم رانش، سیستم به آب‌انداختن ، منابع تامین قدرت و کابل ارتباطی که توان لازم جهت عملکرد پروانه‌ها و نیز دستورات و سیگنال‌های کنترلی را به ربات و داده‌های تولید شده توسط حسگرها را به اپراتور در سطح دریا منتقل می‌کنند. در اغلب موارد این کابل شامل غلاف مقاومی است که آن را در برابر بارهای وارده و نیز برخوردهای احتمالی با اجسام واقع در زیر آب و پارگی و خرابی ناشی از آن، محافظت می‌کند. ربات‌های زیرآبی، می‌توانند دارای تجهیزات متفاوتی باشند که از دوربین تلویزیونی کوچک، که جهت مشاهدات ساده به کار می‌روند تا مجموعه‌های پیچیده‌ای از ابزارآلات مانند بازو‌های مکانیکی ماهر متنوع و قدرت‌مند، دوربین‌های تلویزیونی و ویدئویی و دیگر ابزار و وسایل پیشرفته را در بر می‌گیرد.
[img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/170px-200px-ROVworking_on_a_subsea_structure.jpg[/img]
امروزه ربات‌های زیرآبی پیشرفته‌ای ساخته شده‌اند که بدون استفاده از کابل، امکان هدایت‌شان در اعماق دریا وجود دارد.این گونه از ربات‌های زیرآبی را «ربات خودکار زیرآبی(AUV)» می‌نامند که جهت جستجو در اعماق اقیانوس و انجام مطالعات اقیانوس‌شناسی و نیز مصارف‌ نظامی، کاربردهای فراوانی دارند. در عین‌ حال که اغلب تکنولوژی طراحی و ساخت ربات‌های زیرآبی با قابلیت‌ها و توانایی‌های متنوع، بسیار گران قیمت و پرهزینه‌است اما در سال‌های اخیر تلاش‌هایی نیز برای ساخت ربات‌های زیرآبی با صرف هزینهٔ پایین صورت پذیرفته‌است.

[b][size=18]کاربردهای نظامی‌[/size][/b]
[img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/200px-DSCN0849.JPG[/img]
کاربرد نظامی‌ ربات‌های زیرآبی در آغاز به انجام عملیات‌ جستجو و بازیابی وسایل و تسلیحات غرق شده، محدود می‌گشت. به مرور با افزایش سرمایه‌گذاری بر روی این تکنولوژی در صنعت نظامی، قابلیت‌های ربات‌های زیرآبی در این زمینه‌ نیز افزایش جالب توجهی یافت. یکی از مهم‌ترین موارد کاربرد ربات‌های زیرآبی استفاده از آن‌ها در چیدمان و نیز خنثی‌سازی مین‌های جنگی است، که اغلب انجام آن با استفاده از شناورهای سطحی و یا غواصان سخت، مشکل و خطرناک است. استفاده از ربات‌های زیرآبی می‌تواند نقش مهمی‌ در طراحی استراتژی‌های جنگی و تدافعی و تامین امنیت مرزهای ساحلی در زمان صلح و نیز کشف و خنثی‌سازی محدودهٔ آب‌های سرزمینی، از مین‌ها و هم‌چنین تسلیحات و ادوات مستعمل به جای مانده از دوران جنگ، داشته باشد. با توجه به گسترش ربات‌های زیرآبیِ خودکار، به نظر می‌رسد استفاده از این تکنولوژی در صنایع نظامی بسیار وسیع و مطلوب باشد. چرا که در کاربردهای نظامی اغلب مطلوب است ربات در گسترهٔ وسیع حرکت کند و از موانع متعدد گذر کند و لذا مطلوب است که ربات بدون کابل بوده و مجهز به تکنولوژی‌های پیشرفتهٔ کنترل و هدایت از راه دور باشند و ضمنا بتوانند به صورت خودکار مسیر مطلوب را یافته و نیازی به منبع انرژی خارج از ربات نباشد.

[url=http://fa.wikipedia.org/wiki/%D8%B1%D8%A8%D8%A7%D8%AA_%D8%B2%DB%8C%D8%B1%D8%A2%D8%A8%DB%8C]منبع[/url]
ياعلي.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[color=red][size=18]خودروی هوانورد[/size][/color]

فناوری - خودروی جدید که طی 15 ثانیه به هواپیما تبدیل می‌شود، رویای رمان های جاسوسی و فیلم‌های علمی- تخیلی را به واقعیت تبدیل کرد

خودروی جدید، آخرین مدل از خودروهای پرنده‌ای است که قرار است در فرودگاهی در نزدیکی شما به زمین بنشیند. تقریبا از زمانی که خودرو اختراع شده، در مورد خودروی پرنده نیز صحبت شده و حالا نمونه ساخته شده توسط یک شرکت آمریکایی کوچک، آماده است تا این رویا را به واقعیت تبدیل کند.

مبدل ترافوگیا، هواپیمایی با قابلیت حمل 2 سرنشین است که با فشار یک دکمه تبدیل به خودرو می‌شود. این مدل قرار است ماه آینده پرواز کند و تا یک سال دیگر در نمایشگاه‌ها جای بگیرد. فکر کنید اگر باب ناردلی و ریک واگنر زمانی که دربه‌در به دنبال پول بودند، به اندازه کافی آینده‌نگری داشتند که به جای جت‌ها سراغ داج وایپر و کادیلاک اسکالاد بروند، در پول دولت غرق می‌شدند؛ چه رکود اقتصادی بود و چه نبود.

رییس ترافوگیا، کارل دیتریچ با افتخار می‌گوید: « این خودرو مانند یک مبدل کوچک است. این اولین طرح کامل واقعی است که در آن بال‌ها به طور خودکار جمع می‌شوند و تمام قطعات در یک خودرو جای گرفته‌اند. فقط کافیست بال‌ها باز شوند؛ به همین دلیل تغییر حالت از پرواز به رانندگی 15 ثانیه بیشتر طول نمی‌کشد.»

دیتریچ در مورد اقتصادی بودن این هواپیمای جاده‌ای دلایل بسیاری دارد. آنها قول داده‌اند که خودروی جدید امکان تعاملات درون‌شهری سریع‌تری را فراهم کند، در یک گاراژ معمولی جا شود (که به معنای حذف هزینه آشیانه هواپیماست) و با سوخت بنزین بدون سرب کار کند. با این حال وی مهم‌ترین دلیل هیاهوی این مبدل را در صنایع خودرو‌سازی و هواپیماسازی از قلم انداخت! خودرو‌های پرنده عالی‌اند، جیمز- باندی‌اند، بلید-رانری‌اند، سفر به آینده‌اند.

با این حال خودرو ترافوگیا بیشتر شبیه چیتی‌چیتی بنگ‌بنگ هستند تا جت‌سونز. این مدل مبدل که در کارگاه کوچک ترافوگیا واقع در ووبرن ماساچوست توسط گروهی از مهندسان جوان تازه‌کار ام.آی.تی و ناسا ساخته شده، از موتوری به قدرت یکصد اسب بخار سود می‌برد که هم چرخ‌ها و هم پروانه هواپیما را به حرکت در می‌آورد. این خودرو دارای چرخ، شتاب‌دهنده و پدال ترمز معمولی است، اما به‌جای استفاده از جعبه دنده مجهز به سیستم انتقال قدرت متغیر پیوسته، cvt است.
درست است که این خودروی پرنده می‌تواند با بال‌های باز و پروانه‌ای گردانش از هر فرودگاهی بلند شود، اما نمی‌تواند از روی جاده‌ها بلند شود. در تمام ایالات‌متحده به جز آلاسکا که جمعیتی بسیار پراکنده دارد، این کار ممنوع است. این هواپیما با مخزن پر از سوخت و در سرعت حدود 115 متر بر ثانیه می‌تواند تا 800 کیلومتر پرواز کند؛ حداقل قرار است که این طور باشد. با این که در آزمون‌ها سرعتش به 90 متر در ثانیه هم رسیده، اما هنوز از زمین بلند نشده است.

این امر دلیل فنی ندارد. بلکه به خاطر قوانین متعدد جاده‌ای و فرودگاهی است که نمی‌دانند این مورد را در چه دسته‌ای جای دهند. دیک گرش، وکیل شرکت بیمه خودرو و معاون کنونی ترافوگیا می‌گوید:« فقط 6 ماه طول کشیده که جا بیفتیم. دولت، شرکت‌های بیمه و وکلا هرگز به یک خودروی پرنده فکر نکرده‌اند. من خودرویی می‌خواهم که بتوانم هم با آن رانندگی و هم پرواز کنم. اما بدون بیمه، هیچ‌کدام را نمی‌توان انجام داد.»

گرش مطمئن است که وقتی آزمایش پرواز این مبدل موفقیت‌آمیز باشد و فرود امنی داشته باشد، می‌تواند آن را بیمه کند. با وجود این‌که لزوما نباید آخرین ویژگی‌های امنیتی را داشته باشد و قبل از پرواز قرار نیست آزمایش تصادف را بگذراند، اتاقکی امن و بخش‌های جمع‌شونده‌ای دارد.

وی می‌افزاید: «برای تولیدکنندگان درجه بالایی مثل لامبورگینی، سیاست‌هایی برای معافیت وجود دارد. ما از عهده‌ تحقیقات بسیار و پیشرفت لازم برای داشتن کیسه هوای حساس به حرکت برنمی‌آییم و قطعا نمی‌توانیم روی تنها مدلمان آزمایش تصادف انجام دهیم. اگر این خیالتان را راحت می‌کند، باید بگویم بوئینگ هم روی جت‌های بزرگش آزمایش تصادف انجام نداده است.»


[img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/09-1-18-5315flying_car.jpg[/img]

[img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/normal_poster_time_final_small_7.jpg[/img]

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
مهمان
این موضوع نسبت به پاسخ بیشتر بسته شده است.

  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.