Seps

فاكتورهاي مقايسه هواپيماهاي جنگنده

امتیاز دادن به این موضوع:

Recommended Posts

1-مانور پذيري:يعني توانايي شيرجه زدن سريع و ناگهاني-اوجگيري قدرتمندانه و گردش كردن تند و بسته براي پيشدستي نمودن در متوجه كردن دماغه هواپيما بسوي هواپيماي دشمن


2-ديد:با وجود تمامي امكانات راداري-كنترل كنندگان زميني و هواپيماهاي AWACS(هشدار زود هنگام)خلبان جنگنده براي پيروزي در نبرد هوايي نزديك به آنچه ميبيند متكي است. ديدن بدون مانع به

خلبان امكان برتري بيشتري ميدهد.نمونه هاي موفق اين ديدگاه هواپيماهاي P-51D موستانگ و F-16 فايتينگ فالكن ميباشد.


3-برد:يعني توانايي حمل سوخت كافي براي نبرد از بلند شدن از پايگاه يا ناو و جنگيدن و بازگشت دوباره به خانه.


4-بقاپذيري:يعني توانايي تحمل و جذب صدمات قابل توجه حين نبرد و بازگشتن به پايگاه مادر يا نهايتا يك مكان امن.


5-قدرت آتش:قدرت آتش يك جنگنده نيز عاملي تعيين كننده در پيروزي است.


6-سقف پرواز:بيشترين ارتفاعي كه يك جنگنده از آن به گونه اي موثر به اجراي ماموريت بپردازد.


7-سرعت:سرعت يك جنگنده به آن كمك ميكند كه در كمترين زمان ممكن وارد صحنه نبرد شده يا آن را ترك نمايد.


8-نسبت شكار:عبارتند از نسبت هواپيماهاي سرنگون شده دشمن توسط يك نمونه خاص از هواپيماهاي خودي به نسبت تعداد سرنگون شده همان نوع هواپيماي خودي.




منبع: انجمنهای هوا-فضا

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
فاکتورهای اساسی و خوبیه.
دوستان فکر کنن ببینند که می تونند چیزی بهش اضافه کنند یا نه؟

مثلا سطح مقطع راداری کم. یا تجهیزات جنگهای الکترونیکی و ضدجنگ الکترونیک یا..... هر کس هر چی به ذهنش می رسه لطف کنه و بنویسه.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
با تشکر از دوستان بابت درج این مطلب مواردی هم هست که بنظر من بد نیست بمطالب بالا اضافه شود:
1-سیستم های جنگ الکترونیک
2-سیستم های ضد جنگ الکترونیک
3-قابلیت استفاده از اغتشاش گرهای گرمایی و راداری.
4-توانایی نبرد BVR یا فراتر از دید که لازمه جنگنده های امروزی است.
5-قابلیت استفاده از سیستم های هدایت هواپیما و سلاح ماهواره ای.
6-تسلیحات هوا به هوا به جای قدرت آتش و تسلیحات هوا به زمین
اینها مواردی بود که بذهن بنده رسید . با تشکر

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
با تشکر از جناب جک توربو!
مورد چهارمی که دوستمون اشاره کرد امروزه خیلی مهمه.
چیز بیشتری به فکرتون نمی رسه.
مثلا ارتفاع گیری سریع یا توانایی نشست و برخاست در باندهای کوتاه و ناهموار یا...

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
اگه بخوايم كمي جزءي تر بگيم ميشه اينها رو هم گفت:
حداكثر سرعت بدون استفاده از پس سوز
تك موتوره يا دو موتوره بودن
ميزان حرارت خارج شده از موتور
تك سرنشينه بودن يا دو سرنشينه بودن
داشتن مدل مخصوص ناو هواپيما بر
داشتن قابليت كاربري هاي مختلف : رهگير و بمب افكن و ...
براي جنگنده هاي نسل چهارم: داشتن يا نداشتن قابليت سوخت گيري هوايي
براي نسل پنجمي ها:
داشتن قابليت بارگذاري موشك در داخل بدنه
تكنولوژي كه براي سرد كردن گاز خروجي بكار ميره
سيستم ارتباط مستقل و يونيك بين جنگنده هاي همان مدل با هم حين پرواز

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
يك چيزرو همه جا انداختند اونم شرايط تعمير و نگهداري اسان و كم هزينه است.
مثلا يك تامكت به ازاي هر ساعت پرواز رزمي به 1400 ساعت تعمير ونگهداري با 6 پرسنل نيازمنده!

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote]يك چيزرو همه جا انداختند اونم شرايط تعمير و نگهداري اسان و كم هزينه است.
مثلا يك تامكت به ازاي هر ساعت پرواز رزمي به 1400 ساعت تعمير ونگهداري با 6 پرسنل نيازمنده![/quote]
[size=18] :lol: :lol: icon_wink [/size]
خوبي بليز جان؟!
اصلاح بفرماييد آقا جان.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ایجاد یک حساب کاربری و یا به سیستم وارد شوید برای ارسال نظر

کاربر محترم برای ارسال نظر نیاز به یک حساب کاربری دارید.

ایجاد یک حساب کاربری

ثبت نام برای یک حساب کاربری جدید در انجمن ها بسیار ساده است!

ثبت نام کاربر جدید

ورود به حساب کاربری

در حال حاضر می خواهید به حساب کاربری خود وارد شوید؟ برای ورود کلیک کنید

ورود به سیستم

  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.