Electro_officer

JuLang 1 موشک بالستیک چینی شلیک ‌شونده از زیردریایی

امتیاز دادن به این موضوع:

Recommended Posts

[center][img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/jl-1-5%7E0.jpg[/img][/center]
موشک JuLang 1 (کد ناتو CSS-N-3) گونه‌ای از موشک‌های بالسیک شلیک شونده از زیردریایی‌ است که جهت استفاده در یگان زیرسطحی هسته‌ای SSBN نیروی دریایی چین PLAN طراحی شده‌است. یک فروند زیردریایی اتمی Type 092 (کد ناتو Xia) قادر است تعداد 12 فروند JuLang 1 را حمل کند. گونه‌ی ابتدایی این موشک حوالی سال 1980 طراحی شد. گونه‌ی بهبودیافته‌ی این موشک که احتمالا JuLang 1A نام‌گذاری شده‌ است حوالی 1990 معرفی شد. مدل پایه خشکی این موشک با نام DongFeng 21 شناخته‌ می‌شود.
JuLang 1 توان بازدارندگی اتمی خوبی را برای چین فراهم آورده است. برد این موشک 1700 کیلومتر اعلام شده و زیردریایی جهت انجام عملیات باید آب‌های چین را ترک کند که البته مزیت این کار در این است که یافتن زیردریایی توسط یگان‌های ضدزیردریایی دشمن بسیار دشوار خواهد بود. گفته‌می‌شود گونه‌ی بهبود یافته یعنی JuLang 1A دارای برد 2500 کیلومتر است. در حال حاضر چینی‌ها در حال کار بر روی پروژه‌ی موشکی JuLang 2 با برد 8000 کیلومتر هستند این موشک‌ها در آینده جایگزین JuLang 1 خواهند شد.

[b]تاریخچه‌ی توسعه[/b]
چینی‌ها کار تحقیق بر روی پروژه‌ی موشک‌های سوخت جامد را در سال 1956 و تحت نظارت دکتر Qian Xuesen، پدر سامانه‌های موشکی چین، آغاز کردند. در سال 1960 اولین موشک‌های سوخت جامد کوچک (با قطر 65 و 107 میلیمتر) تولید شد. در سال 1965 موشک سوخت جامدی با قطر 300 میلیمتر ساخته و آزمایش شد و محققان چینی شروع به کار بر روی موشک‌های با قطر بیشتر (تا 1400 میلیمتر) کردند. در دسامبر 1966 موفقیت چین در دستیابی به فن‌آوری ساخت موشک‌های سوخت جامد اعلام شد.
تحقیق بر روی پروژه‌ی موشک‌های SLBM در سال 1967 آغاز شد. کار بر روی موشک‌های تک مرحله‌ای به علت برد کم آنها رها شد و با وجود پیچیدگی‌های فراوان کار تحقیق بر روی موشک‌های دومرحله‌ای متمرکز شد. در سال 1967 پروژه‌ی JuLang 1 انتخاب شد و در سال 1968 ویژگی‌های موشک اعلام شد. در سال 1970، Huang Wei-Lu به عنوان طراح اصلی JuLang 1 معرفی شد.
[center]
[img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/84parade1.jpg[/img][/center]

طراح موشک JuLang 1، پیشران گازی (شلیک سرد) را جهت استفاده در موشک انتخاب کرد. جهت آزمایش شلیک زیرسطحی موشک، تیم طراحی ساعت‌ها بر روی شبیه‌سازی شلیک کار کرد و مدل کوچک ساختگی موشک در یک حوضچه آزمایش شد. در اکتبر 1972 مدل هم‌اندازه‌ی موشک اصلی با موفقیت توسط زیردریایی دیزل-الکتریک Type 031 (کلاس Golf به شماره‌ی بدنه‌ی 200) از زیر آب شلیک شد.
حوالی سال 1970 چینی‌ها پیشرفت غیرمترقبه در زمینه‌ی ساخت این موشک کردند. JuLang 1 حاصل همکاری سازمان‌های متعدد چینی است. کلاهک هسته‌ای (600 تا 700 کیلوگرمی)، توسط موسسه‌ی هسته‌ای 14، سامانه‌ی هدایت‌کننده توسط موسسه‌ی کشتی‌سازی 717، رایانه‌ی مورد استفاده در موشک توسط موسسه‌ی فضایی 771، موتور سوخت جامد توسط آکادمی فضایی چهارم، سامانه‌ی شلیک توسط موسسه‌ی کشتی‌سازی 701 و سامانه‌ی هدایت ماهواره‌ی موشک توسط موسسه‌ی کشتی‌سازی 707 طراحی شده‌است. گونه‌های اولیه‌ی موشک توسط کارخانه‌های 212 و 307 ساخته‌شد. ساخت سایت شلیک زیرسطحی، سامانه‌ی ارتباطی و پایگاه زمینی پیگری و دورسنجی حوالی سال 1980 به پایان رسید.
کار آزمایش موشک در سه مرحله انجام شد: شلیک از طریق مقر زمینی، شلیک توسط شبیه‌ساز مقر زیرسطحی مستقر در خشکی و شلیک از طریق زیردریایی. اولین آزمایش موفقیت‌آمیز JuLang 1 توسط پایگاه زمینی شمال (پایگاه آزمایش موشکی Wuzhai) در 17 ژوئن 1981 انجام شد و پس از آن دو شلیک موفقیت آمیز در ژانویه و آپریل 1982 توسط شبیه‌ساز زیرسطحی مستقر در خشکی انجام شد.
نخستین شلیک زیرسطحی در دریا توسط زیردریای کلاس Golf به شماره‌ی بدنه‌ی 200 صورت گرفت. نخستین آزمایش اصلی در 7 اکتبر 1982 انجام شد، اما طی این آزمایش مدت کوتاهی پس از شلیک، موشک از کنترل خارج شد. پس از این اتفاق برخی اصلاحات بر روی موشک انجام شد و در 12 اکتبر همان سال یک شلیک دیگر با موفقیت انجام شد. تلاش برای شلیک موشک از طریق زیردریایی استراتژیک Type 092 (شماره‌ی بدنه‌ی 406) در سال 1984 آغاز شد. بین مارس و آپریل سال 1984 تعداد چهار شلیک موفقیت آمیز توسط زیردریایی کلاس Golf جهت آزمایش سامانه‌ی شلیک زیرسطحی انجام شد. در 28 سپتامبر 1985، JuLang 1 توسط برای اولین بار توسط زیردریایی Type 092 شلیک شد اما موشک پس از شلیک منفجر شد و آزمایش‌های بعدی نیز با شکست مواجه شدند.
با وجود این شکست‌ها مشخص شد که در سامانه‌ی شلیک زیرسطحی و زیردریایی Type 092 مشکلی وجود ندارد. پروژه طبق برنامه ادامه پیدا کرد. آماده‌سازی برنامه‌ی شلیک مجدد در حوالی سال 1987 آغاز شد. در ساعت 9:00 صبح 15 سپتامبر سال 1988، یک ناوگروه متشکل از حدود 30 فروند شناور مختلف به همراه زیردریایی Type 092 پایگاه خود را به مقصد دریای زرد جهت انجام آزمایش ترک کردند. در ساعت 12:30 زیردریایی شروع به غوص کرد تا برای شلیک آماده‌شود. در ساعت 14:00، JuLang 1 از زیردریایی شلیک شد و با موفقیت نقطه‌ی مشخص‌شده را مورد هدف قرار داد. آزمایش دیگری در 27 سپتامبر انجام شد که آن هم با موفقیت همراه بود.
[center]
[img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/b11c4b3286bdf2f3_dVi8tpUj6S.jpg[/img][/center]

[b]طرح[/b]
موشک JuLang 1 از یک موتور سوخت‌جامد دو مرحله‌ای استفاده می‌کند. این موشک دارای برد 1700 کیلومتر (JuLang 1A دارای برد 2500 کیلومتر) است و دقتی که سامانه‌ی هدایتگر آن فراهم می‌آورد 700 متر است. این موشک دارای یک کلاهک هسته‌ای 600 کیلوگرمی است. در این موشک اثری از باله‌های هدایتگر دیده نمی‌شود. زیردریایی Type 092 قادر است تعداد 12 فروند JuLang 1 را در مقرهای مستقر در پشت قسمت برجک حمل کند.
موشک‌ها قبل از حرکت در مقر استوانه‌ای خود قرار می‌گیرند. شلیک موشک به روش شلیک سرد "Cold-Launch" انجام می‌شود. در زمان آغاز فرایند شلیک، از سوخت گازی جهت شلیک موشک استفاده می‌شود. پس از خارج شدن موشک از آب موتور مرحله‌ی اول به‌کار می‌افتد. از آنجایی که بدنه فاقد سطوح کنترل‌کننده است موشک بر محور چرخشی خود باقی می‌ماند. در مرحله‌ی دوم جهت کمک به جداسازی سر جنگی سه موتور موشکی کوچک به کار می‌افتند.
[center]
[img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/image005%7E3.jpg[/img][/center]

نصب موشك بر روي زيردريايي كلاس Xia
[center][img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/Xialoadout.jpg[/img][/center]

[b]شلیک‌ها[/b]
[b]17 ژوئن 1981:[/b] محل شلیک: سایت Wuzhai؛ نتیجه: موفقیت‌آمیز؛ هدف: آزمایش در خشکی.

[b]7 ژانویه‌ی 1982: [/b]محل شلیک: سایت Wuzhai؛ نتیجه: موفقیت‌آمیز؛ هدف: آزمایش در خشکی از طریق مقر شبیه‌سازی‌شده.

[b]22 آپریل 1982:[/b] محل شلیک: سایت Wuzhai؛ نتیجه: موفقیت‌آمیز؛ هدف: آزمایش در خشکی از طریق مقر شبیه‌سازی‌شده.

[b]7 اکتبر 1982: [/b]محل شلیک:محدوده‌ی دریایی Bohai؛ نتیجه: شکست؛ هدف: نخستین شلیک زیرسطحی توسط زیردریایی دیزل-الکتریک کلاس Golf؛ موشک پس از شلیک از کنترل خارج‌شده و توسط سامانه‌ی انهدام از بین رفت.

[b]12 اکتبر 1982:[/b] محل شلیک: محدوده‌ی دریایی Bohai؛ نتیجه: موفقیت‌آمیز؛ هدف: شلیک زیرسطحی توسط زیردریایی دیزل-الکتریک کلاس Golf.

[b]28 سپتامبر 1985: [/b]محل شلیک: محدوده‌ی دریایی Bohai؛ نتیجه: شکست؛ هدف: نخستین شلیک زیرسطحی توسط زیردریایی اتمی کلاس Xia.

[b]15 سپتامبر 1988: [/b]محل شلیک: محدوده‌ی دریایی Bohai؛ نتیجه: موفقیت‌آمیز؛ هدف: شلیک زیرسطحی توسط زیردریایی اتمی کلاس Xia؛ این نخستین آزمایش موفقت‌امیز بود که توسط این زیردریایی صورت می‌گرفت.

[b]27 سپتامبر 1988:[/b] محل شلیک: محدوده‌ی دریایی Bohai؛ نتیجه: موفقیت‌آمیز؛ هدف: شلیک زیرسطحی توسط زیردریایی اتمی کلاس Xia؛ این آزمایش مهر تاییدی برای موشک JL-1 بود که باعث شد تولید موشک وارد فاز نهایی شود.
[center]
[img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/normal_css-nx-3_launch.jpg[/img][/center]

[b]خصوصیات[/b]
پیشران: سوخت جامد، دومرحله‌ای
گونه: پایه‌دریا شلیک‌شونده از زیردریایی
طول: 10.7 متر
قطر: 1.34 متر
وزن شلیک: 14700 کیلوگرم
برد: 1700 کیلومتر (JuLang 1A دارای برد 2500 کیلومتر)
سر جنگی: 600 کیلوگرمی اتمی
دقت: حدود 600متر
سامانه‌ی هدایت:Inertial + celestial + هدایت ماهواره‌ای

[b]تصاویر[/b]
[center]
[img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/normal_jl-1-b.jpg[/img]

[img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/normal_Jin-SSBN.jpg[/img]

[img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/normal_jl-1-1.jpg[/img]

[img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/normal_jl-1-3.jpg[/img]

[img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/JL1.jpg[/img]

منبع:
[url="http://www.sinodefence.com/strategic/weapon.asp"]http://www.sinodefen...egic/weapon.asp[/url]

[color=red]توجه!
این مقاله مختص سایت میلیتاری تهیه شده و هرگونه استفاده از آن منوط به کسب اجازه از مدیریت سایت است.[/color][/center]
  • Upvote 6

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[color=darkblue]تشکر مهدی جان،اطلاعات زیادی از این موشک های چینی نداشتم...

[align=center][img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/LA59492_jl1_01.jpg[/img][/align]
[/color]

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
ممنون آقای مهدی گل مطلب خیلی جالبی بود.

چین با ورود به عرصه موشکهای SLBM داره به تهدید بزرگی برای آمریکا تبدیل میشه!
  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
دستت طلا داداش مهدی.
از وقتی یه فیلم ازین موشک ها در یوتوب دیدم برام جالب شده بودن.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote]چین با ورود به عرصه موشکهای SLBM داره به تهدید بزرگی برای آمریکا تبدیل میشه![/quote]
چين با داشتن ناوگان زيرسطحي به روز و كارآمد تهديدي جدي براي ناوگان ايالات متحده و متحدان منطقه‌ايش محسوب ميشه. هر سال خبر جديدي درباره‌ي پيشرفت چين در ضمينه‌ي زيردريايي‌ منتشر ميشه...به نظر من ما هم بايد از اين كشور الگو بگيريم. :mrgreen:

دوستان آشنا با سامانه‌هاي موشكي يه كمكي كنند!:
1- اين رو برا من توضيح بدند كه چه نوع هدايتيه؟ Inertial + celestial

2- در مورد اين ترجمه متن اصلي رو آوردم. متوجه نشدم منظور چيه احتمالا ترجمش هم اشتباه باشه. يه كمكي كنيد خدا خيرتون بده! :mrgreen:

از آنجایی که بدنه فاقد سطوح کنترل‌کننده است موشک بر محور چرخشی خود باقی می‌ماند.

عبارت اصلي:

Because the missile does not have establishing or controlling surfaces, it completely relies on the swinging nozzles of its first stage engine to maintain its course of flight
  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[color=brown]مهدي جان صبر كن ، اگه فرصت شد ، شب ميام و منظور متن رو كاملاً شرح ميدم .[/color]

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
َشاید بهتر باشه از کلمه "تکیه کردن"استفاده کنیم:
از آنجایی که بدنه فاقد سطوح کنترل‌کننده است موشک باید سرعت اولیه ناشی از مرحله اول انجین تکیه کند تا مرحله اول پرتاب را به پایان برد.
البته این ترجمه کلمه به کلمه نیست و دیگه ترجمه آزاد به حساب می یاد.

Celestial navigation
این هم یه روش جهت یابی وتنعیین موقعیت هست که در گذشته بیشتر توسط دریانوردان استفاده می شده و بهش می تونیم بگیم جهتیابی سماوی. اساس کار بر اندازه گیری زاویه ارتفاع ناظر بین افق و یک جرم سماوی با موقعیت معلوم (ماه ، خورشید، بعضی از ستاره ها) است. این اندازه گیری با جداول نجومی مطابقت داده می شه و از فرمولهای مثلثاتی برای تعیین موقعیت استفاده می شه. کلا روش با مزه ای هست که اصول ریاضی برش حکمفرماس (پس به درد من یکی که اصلا نمی خوره. من جی پی اس رو ترجیح می دم)
http://en.wikipedia.org/wiki/Celestial_navigation

سیستم اینرشیال هم که بیشتر در موشکها و هواپیماها بکار می ره بر اساس لختی (ماند) یه ژیروسکوپ کار می کنه. حس گرهای نصب شده بر روی این ژیرو بر اساس سرعت اولیه و تغییرات زاویه ای شتاب جسم رو حساب می کنند بدون اینکه احتیاجی به نقاط مرجع خارجی داشته باشند. حالا فرد (یا کامپیوتر) با دانستن این شتاب و جهت اولیه حرکت و موقعیت اولیه حرکت می تونه موقعیت فعلی خودش رو محاسبه کنه. فکر کنم اولین بار آلمان روی موشک وی-2 از این سیستم هدایت استفاده کرد. الان هم تقریبا در تمامی موشکهای بالستیک بکار می ره. برای افزایش دقت این سیستم از سیستمهای کمکی مثه جی پی اس استفاده می کنند.
http://en.wikipedia.org/wiki/Inertial_guidance_system#History

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
همینطوره اما چین راه طولانی رو تا رسیدن به سطح تکنولوژیکی فعلی طی کرده و نباید از ایران که تازه وارد این کار شده انتظار بیش از حد داشت.

اون روش هدایت celestial رو آشنایی ندارم ولی اونطور که خوندم با یک دوربین رو یک ستاره تمرکز میشه برای کمک به تصحیح مسیر در روش هدایت اینرسیایی.

[b]Because the missile does not have establishing or controlling surfaces, it completely relies on the swinging nozzles of its first stage engine to maintain its course of flight[/b]

برای این که موشک فاقد صفحات تراز کننده یا هدایتی است ، کاملا بر نازلهای تراز کننده در مرحله اول پرتاب موتور تکیه دارد تا در مسیر پرواز قرار گیرد.
  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[color=darkblue][quote]برای این که موشک فاقد صفحات تراز کننده یا هدایتی است ، کاملا بر نازلهای تراز کننده در مرحله اول پرتاب موتور تکیه دارد تا در مسیر پرواز قرار گیرد.
[/quote]
[quote]این هم یه روش جهت یابی وتنعیین موقعیت هست که در گذشته بیشتر توسط دریانوردان استفاده می شده و بهش می تونیم بگیم جهتیابی سماوی. اساس کار بر اندازه گیری زاویه ارتفاع ناظر بین افق و یک جرم سماوی با موقعیت معلوم (ماه ، خورشید، بعضی از ستاره ها) است. این اندازه گیری با جداول نجومی مطابقت داده می شه و از فرمولهای مثلثاتی برای تعیین موقعیت استفاده می شه. کلا روش با مزه ای هست که اصول ریاضی برش حکمفرماس (پس به درد من یکی که اصلا نمی خوره. من جی پی اس رو ترجیح می دم) [/quote]

در این صورت که خطا خیلی زیاد میشه...اگه اینطوریه چقدر مسخره است...!
:mrgreen: [/color]

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
اتفاقا روش کاملا دقیقی هست. اگر دقیق نبود اینهمه دریانورد که در قرون 17 تا اوایل قرن بیستم از این روش برای جهت یابی استنفاده می کردند که همشون توی دریا گم می شدند.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

                جزایر مصنوعی چین از آغاز تا اهداف!!

بخش دوم .....

_methode_times_prod_web_bin_d4da872a-0d1

در این تصاویر مشخص است که چین صخره ها و جزایر دریای چین جنوبی را به پایگاه های نظامی تمام عیار تبدیل کرده است.

عکس‌های هوایی از جزایر نشان می‌دهد که پایگاه‌های نظامی دیگر حتی فضایی برای کاشت یک درخت هم ندارند. فضاهای نظامی میزبان سامانه های موشکی، رادارها، باندهای با قابلیت نشست و برخواست هواپیماهای سنگین، تأسیسات ذخیره سوخت برای پشتیبانی از عملیات نظامی و تأسیسات دریایی است. دکتر مالکوم دیویس تحلیلگر ارشد موسسه سیاست استراتژیک استرالیا، می گوید، منابع متمرکز در این جزایر به چین این قدرت را می دهد که به طور بالقوه بر ارتش کشورهای جنوب شرقی آسیا که شامل برونئی، کامبوج، اندونزی، لائوس، مالزی، میانمار، فیلیپین، سنگاپور، تایلند و ویتنام است، غلبه کند.با استفاده از این جزایر، چین این پتانسیل را دارد که قدرت نظامی خود را تا شمال استرالیا و اقیانوس هند گسترش دهد.

در ادامه دیویس متذکر می شود، کنترل دریا به چین توانایی بسیار بیشتری برای منزوی کردن و مجبور کردن ژاپن در یک بحران خواهد داد.این امر به ویژه اگر یا زمانی که چین درگیری نظامی بر سر تایوان را آغاز کند،یک خطر جدی خواهد بود.

به گفته دکتر دیویس، طیفی از کارهاوجود دارد که چین می تواند در سال های آینده انجام دهد که موجب افزایش تنش ها خواهد شد.

یکی از احتمالات این است که چین ممکن است یک منطقه شناسایی دفاع هوایی در دریای چین جنوبی اعلام کند،که به این معنی است که باید برای همه جابجایی های هوایی در سراسر منطقه مجوز دریافت کرد.این حرکت به احتمال زیاد رخ خواهد داد و البته معتقد است استرالیا آن را به چالش خواهد کشید.احتمال قوی دیگر این است که چین ممکن است به دنبال حمله به تایوان و تلاش برای به دست آوردن جزایر تایوانی در دریای چین جنوبی ،به ویژه جزیره پراتاس باشد.او پیش بینی میکند،چین در نیمه دوم این دهه اقدامی در قبال تایوان انجام دهد.

_methode_times_prod_web_bin_e76e2994-0d0

ساختمان ها و تاسیسات ساخته شده در جزیره مصنوعی توسط چین در مجمع الجزایر اسپراتلی که در چین به جزایر نانشا (Nansha) معروف هستند دیده می شود.

این عکس‌های هوایی چند روز پس از رویداد مهم کنگره حزب کمونیست چین منتشر شدند، جایی که شی جین‌پینگ در سخنرانیش در مورد تایوان تصریح کرد اتحاد کامل سرزمین مادری باید حاصل شود و باید به آن دست یافت.

در این تصاویر اسکله ها، رادارها، فرودگاه ها، اردوگاه های نظامی و آشیانه های هواپیماهای بزرگ ، جاده‌های آسفالت‌شده، زمین‌های ورزشی برای بسکتبال و تنیس را در هفت جزیره مصنوعی چین که حدود 400 مایل از سواحل چین فاصله دارند،می توان مشاهده کرد. 

در تصاویر منتشر شده می توان به وضوح یک

KJ-500 را مشاهده کرد.این هواپیما نسل سوم هواپیمای کنترل و هشدار دهنده زودهنگام هوابرد چین است که قادر به افزایش توان نظارتی در دریای چین جنوبی است. این هواپیما از همان نوع هواپیمایی است که در گذشته برای گشت زنی های دوربرد در دریای چین شرقی و عملیات در تنگه تایوان اعزام شده است

وجود یک KJ-500 نشان می دهد که باندهای جزیره

Fiery Cross به اندازه کافی طولانی هستند تا هواپیماهای بزرگ از روی آن نشست و برخواست کنند،و در عین حال آشیانه ها نیز به اندازه کافی بزرگ هستند تا بمب افکن های H-6 را در خود جای دهند.

63a0ef9ad7277f00193f5fb4.jpeg

یکی از عکس‌های دو قایق کاتاماران موشک انداز تایپ ۲۲ را نشان می‌دهد که دارای ویژگی‌های رادارگریز هستند و می‌توانند تا ۸ موشک ضد کشتی مادون صوت YJ-83 را حمل کنند. بر اساس گزارش رسانه های فیلیپین، گزارش شده است که این قایق ها خدمه خبری فیلیپین را که سعی در نظارت بر حرکت چینی ها در منطقه داشتند، بدرقه کرده اند.در

تصاویر همچنین می توان یک هواپیمای ترابری برد متوسط  Y-8 در آشیانه ای در جزیره Mischief را مشاهده کرد.Y-8 که به طور مداوم ارتقا و تولید شده است، یک هواپیمای ترابری محبوب با انواع مختلف می باشد.آشیانه ای که Y-8 در آن مستقر است می تواند هواپیماها را در برابر محیط های گرم،مرطوب و با شوری بالا پناه دهد،اما ساختار آن به اندازه کافی مستحکم برای دفاع در برابر حملات دشمن به نظر نمی رسد.

در گوشه ای از جزیره Cuarteron ، سیستم های تسلیحاتی شبیه به توپ دریایی 76 میلی متری تایپ H/PJ-26 و توپ دفاعی H/PJ-13B به همراه چند سرباز در بالای دو برج دیده می شود که قدرت آتش ضد دریایی و ضد هوایی را فراهم می کند و به عنوان آخرین خط دفاعی در رویارویی عمل می نمایند.

در همین تصویر از Cuarteron، رادار بزرگی مشابه رادار سه بعدی هشدار اولیهSLC-7 روی زمین دیده می شود. رسانه های دولتی چین در گذشته گزارش دادند که این رادار ضد پرنده های پنهانکار می تواند چندین هدف را شناسایی و ردیابی کند و می تواند در برابر حملات اشباع مقاومت نماید.

در جزیره سوبی(Suby)اشیایی شبیه به کامیون‌ها در باند فرودگاه دیده می‌شوند که احتمالاً هدف آنها جلوگیری از فرود اجباری هواپیماهای خارجی در جزیره می باشد.

دو سکوی فرود پزشکی با یک صلیب قرمز رنگ بر روی یک بالشتک مربعی سفید را می‌توان روی هر دو مجموعه مرجانی Mischief و Fiery Crossمشاهده کرد.

ce6d0521-f921-4c89-a607-36702e3f2c87_112

دکتر دیویس معتقد است: برخی از سازه ها در وضعیت مناسبی به نظر نمی رسند.با این حال واضح است که چینی‌ها پیشرفت‌هایی در زمینه مناسب سازی کردن پایگاه‌ها داشته‌اند.از نظر تاکتیکی ،این پایگاه ها به نیروی هوایی چین این امکان را می دهند که در شرایط بحرانی به پایگاه های آماده ،مجهز به پناهگاه‌های مستحکم سازی شده  برای هواپیما و سایر زیرساخت‌های پشتیبانی ،برای عملیات در دریای چین جنوبی دسترسی داشته باشند.من فکر می کنم که آنها همچنین به عنوان ناوهای هواپیمابر غیرقابل غرق شدن برای سکوهای جنگ ضد زیردریایی نیروی هوایی و دریایی چین برای شکار زیردریایی ها در منطقه عمل می کنند.

با این حال، دیویس می گوید که معلوم نیست این پایگاه ها در یک جنگ واقعی چقدر زنده بمانند. او معتقد است که این پایگاه ها می توانند برای مقابله با ترانزیت هواپیماها و کشتی های یک کشور دیگر با اعلام منطقه شناسایی دفاع هوایی یا به طور جدی تر در یک محاصره مورد استفاده قرار گیرند.

ادامه دارد.....

                            مترجم SHAHDAD

 

استفاده از این مطلب با ذکر نام انجمن میلیتاری مجاز میباشد.

  • Like 1
  • Upvote 12

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ایجاد یک حساب کاربری و یا به سیستم وارد شوید برای ارسال نظر

کاربر محترم برای ارسال نظر نیاز به یک حساب کاربری دارید.

ایجاد یک حساب کاربری

ثبت نام برای یک حساب کاربری جدید در انجمن ها بسیار ساده است!

ثبت نام کاربر جدید

ورود به حساب کاربری

در حال حاضر می خواهید به حساب کاربری خود وارد شوید؟ برای ورود کلیک کنید

ورود به سیستم

  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.