president

شكست طالبان-سود ياضررايران

امتیاز دادن به این موضوع:

Recommended Posts

باسلام خدمت عزيزان
جنگ افغانستان مدت هاست ادامه دارد وبحث شكست يا پيروزي امريكا وپيامدهاي ان باتوجه به اينكه فغانستان همسايه ايران است براي ما اهميت خاصي دارد.ازيك طرف ژيروزي امزيكاسبب فشاربه ايران ميشودوازطرف ديگر شكست انها سبب قدرت يافتن طالبان ومشكلات انها براي ايران باتوجه به انديشه هاي ضدشيعي وضدايراني انهاميباشد.
هدف ازايجاد اين تاپيك بررسي اين موضوع كه بسيار بر اينده كشورتاثيرگذار است ميباشد. خواهشمندم نظر خود راباتحليل ارايه دهيد.

باتشكر-پرزيدنت icon_eek

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
برای ایران قطعا نبود طالبان بهتر از بود آن میباشد یک گروه تروریستی باید از بین برود.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
ولی شكست طالبان نيزامريكا رابراي مقابله باما جسورتر مي كند.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
به نظر من نابوديشون بهتره.

چون هرچي كه باشه آمريكا يك ارتش كلاسيكه و با ارتش كلاسيك خيلي بهتر ميشه مقابله كرد.
در ضمن اونها در اين حول و اطراف اجنبي محسوب ميشن و پايگاه مردمي ندارند بنا بر اين خيلي زودتر ميشه حذفشون كرد اما طالبا ن چون نزد مردم منطقه پايگاه مردميشون نسبتا خوبه ( علي الخصوص پاكستان ) به اين راحتي ها نميشه اين پايگاه رو نابود كرد.

( هرچي كه باشه بالاخره ميشه پيش مردم افغانستان آمريكايي ها رو بي دين و اجنبي و دشمن اسلام و . . . معرفي كرد و مردم هم زود تر ميپذيرند اما در مورد طالبان اينگونه نيست!)

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
از یک دید دیگه من مخالفم!
همینا باعث ایجاد مشکلات و درگیری با نیروهای آمریکایی و اختلاف بین سران ناتو شدن! این به نوبه خودش برای ما خیلی خوبه.
هرچند که ما اوایل برای نابود سازیشون به ناتو کمک کردیم و بهشون اطلاعات دادیم.
اما همین طالبان هزینه های هنگفتی رو برای دشمنانمون به بار آورده و در افغانستان و پاکستان فعلا زمینگیر شدن.
رضا جان اصولا این مردم نیستن که در افغانستان و یا پاکستان تصمیم میگرن که نیروهای ناتو اونجا باشن یا نه! دولت هست که تعیین میکنه! و دولتشون هم کاری از دستش ساخته نیست و عملا در افغانستان میبینیم که یک نوع اشغال نظامی موجه صورت رفته!
پس بهتره باشن! چون از میان بد و بدتر باید بد رو انتخواب کرد!

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
اولا اينكه طالبان افغان و پاكستان هر چند كه متحجر و خارج از دين واقعي هستند ! اما قابل هدايت هستند و در وجه اول نيمه مسلمان ! حال اونكه اين كفار از خدا بيخبر غربي كه اساسا دشمن ما مسلمانان ~ اما جداي از هر بحثي زجر واقعي اين جنگ رو مردم بدبخت افغان ميبينند !
اونها هستند كه كشورشون مورد تهاجم قرار گرفته ! اونها هستند كه هروز خونه هاشون تو سرشون خراب ميشه ! هميشه بيچارگي مال اونهاست !
به نظر من بلافاصله بعد از خروج غرب از افغانستان ايران بايد با قدرت ارتش و دولت افغان رو تقويت كنه و احمد شاه مسعودهاي جديد پيدا بشن تا با اين مشكلات مثل طالبان مقابله كنند ! و اونها رو سر جاشون بنشونند ..

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
با سلام به دوستان عزيز بايد بگم حضور طالبان در منطقه در كوتاه مدت به نفع ماست اما در بلند مدت نه تنها به ضرر ما بلكه به ضرر دنياي اسلام تموم ميشه
دشمني مثل آمريكا در مقابل فتنه اي به نام تفرقه به حساب نمياد اگر آمريكا طالبان رو جمع نكنه و از افغانستان خارج شه با توجه به حمايت سعودي ها از اين گروه به زودي توان از دست رفته رو به دست ميارن و اون وقت شاهد جنگي بين برادران شيعه و سني خواهيم بود .

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
به نظر اینجانب نبود طالبان خیلی بهتر از وجودشان است.
من نه از جنبه نظامی و سیاسی بلکه به لحاظ دینی و اعتقادی ترجیح می دهم طالبانی وجود نداشته باشد.
ما قبلا در تاپیکی با عنوان " دشمن ما شیعیان چه شخص یا گروهی است ؟" بارها در این مورد صحبت کردیم.
اگر حضور نیروهای ناتو و آمریکا در افغانستان یا پاکستان واقعا باعث شود [color=red]طالبان و تفکر طالبانی[/color] از بین برود من بشخصه خوشحال خواهم شد.
ترجیح می دهم در جبهه جنگ مقابلم کسی باشد که نه اسم مسلمان را یدک می کشد و نه با اعتقادات من بازی می کند.
منتها مشکل چیز دیگری هم است ! اساسا طالبان دست پروده خود آمریکا و وابستگانش مانند عربستان است ، وجود طالبان برای آمریکا مثل سوخت برای ماشین لازم است پس حالا که اینطور است ما هم باید از این شمشیر دو دم استفاده خود را ببریم.
بگذارید نیروهای ناتو و آمریکا قربانی حماقت سیاست مدارانش در افغانستان شوند.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
طالبان يه موجودى هست كه هزار سر داره و اون طرفش هم ناپيدا! (اصلاً فهميديد چى گفتم؟! icon_eek ) از بين بردنش بسيار سخت و در عين حال بسيار ضروريه! اين نيرو از حمايت مالى آل سعود برخورداره و بنابراين هر موقع و هر جايى نيمه جان رهايش كنى دوباره دلارهاى نفتى كمرش رو صاف مى كنه ٬عينهو تير آهن! Blaze به نكته اى اشاره كرد كه دقيقاً حرف من هم هست: جنگيدن با ارتش كلاسيك بسيار سهل الوصول تر و قابل پيش بينى تر از نبرد با دشمنيه كه نه سنگرى داره٬ نه پايگاهى٬ نه مركز فرماندهى٬ نه خط مقدم و نه خط پشتيبانى!! حالا كدومش رو براى مقابله انتخاب مى كنيد؟! جنگيدن با يه «روح» يا با يك «جنگجو»؟! آمريكا رو مى توان با هزار و يك برنامه به زانو درآورد؛ از قبيل جمع آورى متحد٬ تهديد نرم منافعش در سراسر جهان٬ نبرد پارتيزانى(براى مواجهه مستقيم گريزناپذير)٬ جلب اعتماد و برقرارى روابط دوجانبه(با حفظ هوشيارى) و... . امّا از ميان برداشتن طالبان يك اولويت فورى و امنيتى هست.
از آن جايى كه اين نيرو خود را در ميان مردم قرار داده٬ مى بايست با اقدامات تبليغى و ارشادگرى مردم منطقه را آگاه كرد(+حمايت هاى سخت افزارى لازم) تا بتوان به دقّت و موفقيت بيشترى از نبرد با موفقيت بيرون آمد. worior عزيز! قسمتى از حرف شما قابل تأييد است. هسته و نيروهاى اصلى طالبان را بايد به خاك و خون كشيد٬ كسانى كه قابل هدايتند٬ آن سربازان نگون بختى هستند كه تحت جو سنگين تأسيس شده ى طالبان به عضويت(بخوانيد بيگارى) اين گروه درآمده اند به علاوه مردمى كه از ترس ناتو به القاعده روى آورده اند...

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
با سلام به دوستان مثل اينكه همه فراموش كردند كه علت حضور نيروهاي بيگانه درمنطقه القاعده و طالبان بودند اين دو گروه مانند دو ويروس كرم شبكه و تروجان در منطقه شناورند سركده دوگروه براحتي و آزادانه بدون اينكه شناسايي بشند بعد ازاينهمه مدت حضور نيروهاي بيگانه به بهانه جنگ با تروريسم عملا ميبينيم كه خبري نيست ! اين گروه تروريستي شريك دزد و رفيق قافله ! به نظرمن طالبان يكي از قدرتهاي نرم كه غرب استفاده لازم رو طي اين سالها ازش برده و هروقت كه صلاح بدونند خودشون ترتيب محو شدنش رو ميدند طالبان و القاعده فريب بزرگ غرب در هزاره سوم !

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
دوستان اگر امريكا شكست بخورد واز افغانستان خارج شود ياباانها صلح كند درهردو صورت براي ماخيلي بد ميشود.بالاخره اين وضع تا ابد ادامه ندارد ويكي پيروز ميدان است.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
گروه طالبان در آستانه برگزاري انتخابات سراسري آلمان تهديد كرد كه به خاطر شركت در جنگ افغانستان، به اين كشور حمله خواهد كرد.

به گزارش فارس به نقل از خبرگزاري فرانسه، يك مقام آلماني روز جمعه در گفت‌و‌گو با خبرنگاران اعلام كرد كه مقامات اين كشور ويدئوي جديدي را بدست آورده‌اند كه در آن به انجام حملاتي عليه آلمان تهديد شده و دليل آن نيز شركت نيروهاي آلماني در جنگ افغانستان ذكر شده است.

يكي از سخنگوهاي وزارت كشور آلمان با اشاره به اين كه اين ويدئوي اينترنتي جديد از سوي طالبان ارسال شده گفت كه در اين پيام ويدئويي نيروهاي طالبان خواستار عقب نشيني كامل نيروهاي آلماني از افغانستان هستند.

تهديدات ويدئويي جديد به دنبال انتشار پيام روز جمعه اسامه بن لادن رهبر القاعده، با زيرنويس آلماني منتشر شدند كه در آنها از كشورهاي اروپايي خواسته شده است هر چه زودتر نيروهاي نظامي خود را از افغانستان خارج سازند.

پيام بن لادن چند ساعت بعد از انتشار سومين پيام ويدئويي به زبان آلماني و با برچسب "جنگجوي ديگر القاعده، ابوطلحه الاماني " يا "آلماني‌ها " در يك هفته منتشر شد.

بر اساس اظهارات سخنگوي وزارت كشور آلمان، در اين پيام ويدئويي يك نفر كه خود را ايوب مي‌خواند، به زبان آلماني مي‌گويد كه به خاطر شركت نيروهاي آلماني در جنگ افغانستان، آلمان يكي از كشورهايي است كه هدف حمله قرار خواهد گرفت.
منبعalef.ir

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
طالبان در منطقه ی اقغانستان و پاکستان به طور کامل هرگز نابود نمی شود . این گروه در بین احاد مردم بخصوص مردم مناطقی از پاکستان محبوبیت بالایی دارد . در توازن نظامی شاید قدرت مانور مانند سال 2001 و قبل از ان را دیگر نداشته باشد ولی کماکان چون حمایت مادی و معنوی عربستان و دیگر دول اسلامی را دارد هر لحظه که نیمه جان شود می تواند در طی چند سال قدرت مانور و عملیاتی خود را تا حدودی بازگرداند . در کل حضور طالبان در منطقه برای ایران منافع خوبی دارد ولی بزرگترین مشکل ایجاد شده از این گروه برای ایران کشاندن پای بیگانه و دشمنان به منطقه است . ولی با فعالیت این گروه دشمنان ما در صورت حمله به ایران ضربه های جبران ناپذیری از این گروههای ضد امریکایی در منطقه دربافت خواهند کرد .

این گونه گروههای افراطی وهابی به دلیل سطح پایین فرهنگ و اعتقادات انحرافی افراد و سران انها در مناطقی مانند افغانستان و پاکستان براحتی با یک کمک و ساپورت مالی هنگفت و چند فتفای مفتی های وهابی جانه تازه گرفته و چندین عملیات خرابکارانه می توانند انجام دهند . ولی تا زمانی که دول غربی بخصوص امریکایی ها در منطقه حضور داشته باشند این گروهها بصورت پراکنده و اکثرا دسته های کوچک که فرماندهان رده پایین عملیات ها را طرح ریزی و اجرا می کنند به اجرای خرابکاری خواهند پرداخت . البته این حرف من دلیلی برای حضور نیروهای بی گانه در منطقه نیست .

این گروها باید همواره مورد کنترل شدید از سوی ایران باشند وگرنه فرماندهان محلی و بومی که خود را وابسته به طالبان و مجاهد می خوانند در پی یک نارضایتی از نیروهای ایرانی و به تحریک دول خارجی و سرویس های جاسوسی انها مانند گروهک جند الله را تشکیل می دهند و به اجرای عملیات خرابکارانه و ترور کور خواهند پرداخت . البته در رده های بالاتر بین نیروهای طالبان و ایران هیچ گاه درگیری جدی صورت نخواهد گرفت . این گروه ( القاعده ) ساخته و پرورده ی سرویس های جاسوسی غربی و صهیونیصتی است و چون انها ایران را حامی تروریست می دانند (( در حالی که خود ساپورت کننده و حامی بزرگترین تروریست های جهان هستند )) این گروه عملیات جدی و خرابکارانه در رده های بالا بر علیه ایران اجرا نخواهد کرد زیرا انها ایران را جزیی از القاعده و دوست این گروهک وهابی می دانند .

در منطقه ی قفقاز و چچن افراد طالبان و نیروهای مجاهد افغان بعد از جهاد در افغانستان به چچن امدند تا حکومت اسلامی تشکیل دهند . متاسفانه حرکت استقلال جویانه در این منطقه به انحراف کشیده شد و سران صهیونیصت هدفی جز تضعیف نفوذ روسیه در این منطقه ( برای ایجاد جای پا برای صهیونیصت ) و دشمن کردن روسیه با مسلمین دنبال نمی کردند که با چند حرکت اشتباه استقلال طلبی در این منطقه به عملیات تروریستی و خرابکارانه کور و اکثرا خونخواهی از روس ها تمام شد و هم اکنون عملیات ها به صورت پراکنده و جزیی اجرا می شود .

با حذف تفکر وهابیت از جهاد در دنیای اسلام می شود حرکات ناب و خالصانه در مبارزه با کفر ایجاد کرد و این تنها در صورتی تحقق می یابد که دولتهای شیعی و گروههای مبارز شیعی ناب در منطقه قدرت بگیرند و جلوی ترویج تفکر وهابیت و بخصوص ساپورتهای مالی عربستان سعودی گرفته شود .

ال سعود زاده ی صهیونیصت است و تا زمانی که این خاندان شیطانی جان داشته باشد اتحاد و وحدت کلمه بین مسلمین سخت و دور از انتظار است .

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
به نظرم امریکایی بهترن چون اولا تو همسایگیمون یه کشور و هابی نداریم که از تمام دشمنامون خطرناکترن دوما اگه امریکا بد بود دلیل اینکه ایران میخواد به امریکا و ناتو کمک کنه چیه؟
من در مورد جنایت اینا در زمان حکومتشون خوندم . باز امریکایی ها خارجی ان شاید مردم اونجا واسشون مهم نباشه ولی اونا (طالبان)هموطناشون رو ازبین می بردن و حتی به اثار باستانی هم رحم نمی کردن.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
بسم الله النور
سلام علیکم
به نظر بنده عدم وجود طالبان بیشتر به نفع ایران واسلام هست...
درکل طالبان به نام اسلام ولی به کام اسراییل وآمریکا درحال فعالیت هست...
درضمن چون یک گروه چریکی است درگیری بااون فرسایشی ونتیجه عملیات ها غیر قابل پیش بینی است...
درضمن اگر به مخارج ایران درمبارزه بامواد مخدر ترانزیتی از افغانستان(که توسط طالبان صورت می گیره ومنبع اقتصادی طالبان به حساب میاد)توجه بشه میبینیم که ایران هم داره هزینه های گزافی رو هم از نظر انسانی،تجهیزاتی ومالی متحمل میشه...
درضمن الان درغرب با مانور های تبلیغاتی وپروپاگاندا های رسانه ای چهره اسلام رو درحد طالبان محصور ومحدود کردن وبیشتر مردم دراروپا وآمریکا مسلمانان را عوامل انتحاری متحجر می دانند..

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ایجاد یک حساب کاربری و یا به سیستم وارد شوید برای ارسال نظر

کاربر محترم برای ارسال نظر نیاز به یک حساب کاربری دارید.

ایجاد یک حساب کاربری

ثبت نام برای یک حساب کاربری جدید در انجمن ها بسیار ساده است!

ثبت نام کاربر جدید

ورود به حساب کاربری

در حال حاضر می خواهید به حساب کاربری خود وارد شوید؟ برای ورود کلیک کنید

ورود به سیستم

  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.