nasirirani

تقی پور در پاسخ به مهر خبرداد:آخرین وضعیت ماهواره مصباح/ مصباح در داخل کشور پرتاب می‌شود

Recommended Posts

[b]تقی پور در پاسخ به مهر خبرداد:[/b]
[b]آخرین وضعیت ماهواره مصباح/ مصباح در داخل کشور پرتاب می‌شود[/b]
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ضمن تشریح آخرین وضعیت پروژه مصباح دلایل ناموفق بودن این پروژه در پرتاب در خارج کشور را اعلام کرد و گفت: ماهواره مصباح از سالها پیش در کشور ساخته شده است و در حال حاضر در نوبت پرتاب در داخل کشور قرار دارد.

مهندس رضا تقی پور در پاسخ به خبرنگار مهر درباره پروژه ماهواره مصباح گفت: یکی از مشکلات ما در گذشته این بوده است که در حوزه فناوریهای فضایی به خود اتکا نبوده ایم. پروژه ماهواره ای مصباح نیز به صورت مشترک با یکی از کشورهای خارجی انجام شد که در بخش پرتاب موفق نبودیم.

وی با تاکید بر اینکه بحث های مربوط به قرارداد این پروژه همچنان ادامه دارد، افزود: همزمان برنامه هایی برای پرتاب در داخل نیز تعریف شده است که امیدواریم با فعالیت هایی که انجام شده بتوانیم به نتیجه برسیم.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به زمان پرتاب این ماهواره در داخل به مهر گفت: زمانی که تحقیقات به نتیجه کامل برسد متعاقبا زمان پرتاب در داخل نیز اعلام خواهد شد.

وی افزود: این ماهواره از سالها قبل ساخته شده است و در حال حاضر در نوبت پرتاب در داخل کشور قرار دارد.
http://www.mehrnews.com/fa/newsdetail.aspx?NewsID=957278

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
ان شاء الله که سریعتر شاهد پرتاب این ماهواره باشیم چند ساله که ساخته شده و هنوز به مرحله پرتاب نرسیده! icon_eek

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[color=red]برنامه کشور برای اعزام فضانورد[/color]

وزیر فناوری ارتباطات با اشاره به به اعزام فضانورد به فضا یادآور شد: در این زمینه برنامه هایی در دست مطالعه است و اجرایی کردن این پروژه نیازمند راهبردهای ملی است. در حال حاضر این پروژه در فاز مطالعاتی قرار دارد که امیدواریم با تصمیماتی که در این زمینه گرفته می شود در آینده نزدیک این پروژه اجرایی شود.

http://www.jahannews.com/vdcdox09.yt0ns6a22y.html

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
اين ماهواره چه كاربردي داره ؟!
و مدار پرتابي اون هم كدومه ؟!

و بعدش اينكه سلام خوبين .. icon_eek

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
مثل ماهواره های قبلی نره فظا بعدش بعد از سه چهار روز برگرده icon_eek
كشور خارجی كی هست؟ :mrgreen:
اصلا وظيفه اش چيه؟
كشور خارجی كدوم بخشها رو عملی كرده؟
موشك حاملش چی خواهد بود؟

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
سه چهار روز که نه ماهواره امید سه ماه در مدار بود و عمرش همین مقدار که چند هفته بیشتر هم کار کرد و بعد از اون وارد جو شد. منظور از کشور خارجی هم باید روسیه باشه که همون موقع بعد پرتاب سینا دوباره کارشکنی رو شروع کرد و باعث شد ایران خودش به توسعه توانمندی فضایی برای پرتاب ماهواره دست بیابه. البته الان که ایران به این فناوری دست پیدا کرده احتمال داره روسیه بدون کارشکنی همکاری کنه.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
روسها يك سري موجودات بدبختين كه محوريت شر انگيزشون رو توي دنيا از دست دادن !
و ديگه براي دنيا خيلي مهم نيستند ! و كشورهايي كه محتاجشون بودند رو در بدترين حالت ها تنها گذاشتن !!!

به همين خاطر براي اينكه خودشون رو اثبات كنند و بگن كه هستن ! ما رو علاف ميكنند ! حالا ما ديگه چقدر بدبختيم كه علاف روسها هستيم !!!

بزاريد يحور ديگه بگم :
يكي از فاميلهاي نزديك بنده توي نيروگاه گازي رامين اطراف اهواز ! كار ميكرد !
البته قديما . اون موقع روسها مشغول بازسازي و تعميرات نيروگاه بودند ! و كارگراي ايراني زير دستشون كار ميكردند ! توي اموزش به كارگراي ايران كه تازه مشغول ميشدن اين جمله رو ميگفتن اين عقب مونده هاي روسي :

ببيند مهندساي ايراني در مقابل سطح پايين ترين كارگراي روس هيچن و هيچ وقت هم سعي نكنيد كه با نگاه كردن به روش و دست كارگراي ما كار رو ياد بگيريد ! چون اساسا نميتونيد . فكرش رو هم نكنيد !! اينجا فعلا ور دست كارگراي ما هستيد تا بهتون بگن چكار كنيد . از پرسيدن هر سوالي در مورد چگونگي انجام كار هم خود داري كنيد كه ديگه مجبوريم باهاتون كار نكنيم ...



حالا اون نيروگاه گازي بود ! فكرش رو بكنيد اين بوشهر اتميه ...

كارگر بدبخت امريكاي فاسد و جهانخوار صهيونيست ! سگش شرافت داره به كارشناسان امل روس ...

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[color=brown]وزیر ارتباطات خبر داد:
برنامه کشور برای اعزام فضانورد/ راه اندازی ماهواره های صدا و سیما
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به اعزام فضانورد به فضا گفت: اجرایی کردن این پروژه نیازمند راهبردهای ملی است ولی در حال حاضر این پروژه در فاز مطالعاتی قرار دارد که امیدواریم با تصمیماتی که گرفته می شود در آینده ای نزدیک شاهد اعزام فضانورد باشیم.[/color]

به گزارش خبرنگار مهر، مهندس رضا تقی پور وزیر ارتباطات فناوری اطلاعات شنبه در حاشیه مراسم افتتاحیه هفته جهانی هوافضا ضمن تبریک آغاز این هفته گفت: حوزه فنارویهای فضایی برای ایران بسیار اهمیت دارد چرا که این فناوری قادر است فرصتهای زیادی را به عنوان موتور محرک برای توسعه سایر فناوریها فراهم کند.

وی با ابراز امیدواری از اینکه با آغاز این هفته فرصتهای لازم برای معرفی کاربردهای فضایی در کشور فراهم شود، افزود: این امر با همکاری سایر دستگاهها چون صدا و سیما و سازمان صنایع فضایی محقق می شود تا بتوانیم در سایه همکاری دستگاههای مختلف در آینده شاهد رشد و توسعه بیشتری در این حوزه باشیم.

وی به بالا بودن هزینه های اینترنت پرسرعت اشاره کرد و گفت: هر سرویس و خدمتی قیمت تمام شده ای دارد که لازم است در وهله اول سعی شود قیمت تمام شده آن را کاهش داد و بتوان با راهکارهایی هزینه های ارزی آن را پایین آورد.

ایجاد رقابت برای کاهش هزینه های اینترنت پرسرعت

تقی پور گام بعدی را ایجاد رقابت برای کاهش هزینه های اینترنت پرسرعت دانست و تاکید کرد: این امر را می توان در سایه راه اندازی اپراتورهای بیشتر حل کرد تا بتوان از طریق این اپراتورها و ایجاد رقابت دسترسی به اینترنت پرسرعت با هزینه کمتر را فراهم کرد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات به استفاده از ظرفیتهای علمی و پژوهشی دانشگاهها در حوزه فناوریهای فضایی اشاره کرد و اظهار داشت: در سالهای گذشته گزارش مسئولان دانشگاهها از ظرفیت علمی دانشگاه مربوط کامل نبود ولی از سوی دیگر در دانشگاهها زیرساختهای مناسبی از نظر علمی و فنی، تجهیزات آزمایشگاهی، ایجاد نرم افزارها و همچنین توانمندی های طراحی و ساخت ماهواره وجود دارد.

وی با اشاره به توافق همکاری میان سازمان فضایی کشور و دانشگاهها گفت: در حال حاضر توافقنامه هایی میان این سازمان و دانشگاهها منعقد شده است.

تقی پور با بیان این که عمر فعالیتهای فضایی کشور سه تا چهار سال بیشتر نیست، ابراز امیدواری که با تدابیری که در برنامه پنجم توسعه مد نظر قرار داده شده است این همکاریها روز به روز بیشتر شود.

وی فناوریهای فضایی را از فناوریهای استراتژی کشور ذکر کرد و گفت: همکاری بیشتر میان سازمان فضایی و مراکز علمی و تحقیقاتی به ویژه شرکتهای فناور باعث توسعه این فناوری در کشور خواهد شد.

برنامه کشور برای اعزام فضانورد

وزیر فناوری ارتباطات با اشاره به به اعزام فضانورد به فضا یادآور شد: در این زمینه برنامه هایی در دست مطالعه است و اجرایی کردن این پروژه نیازمند راهبردهای ملی است. در حال حاضر این پروژه در فاز مطالعاتی قرار دارد که امیدواریم با تصمیماتی که در این زمینه گرفته می شود در آینده نزدیک این پروژه اجرایی شود.

راه اندازی ماهواره های صدا و سیما

تقی پور همچنین به راه اندازی ماهواره های صدا و سیما اشاره کرد و گفت: اعتبارات لازم برای اجرای این پروژه تامین شده که قرار است با همکاری وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات اجرایی شود.

آخرین وضعیت مزایده اپراتور سوم

وی همچنین به مزایده اپراتور سوم اشاره کرد و گفت: با توجه به سابقه 5 تا 6 ماهه از زمان برگزاری مزایده تا کنون امیدواریم که بتوانیم به زودی مسائل جانبی اپراتور سوم را حل کنیم.

وزیر ارتباطات با بیان اینکه ما وعده داده بودیم تا آخر سال جاری مشکل اپراتور سوم را حل کنیم خاطرنشان کرد: با برنامه هایی که در این زمینه اتخاذ شده امیدواریم به زودی مشکل این اپراتور حل شود و قراردادهای اجرایی آن نهایی شود.

تقی پور همچنین به مشکلات کشور در حوزه فناوریهای فضایی اشاره کرد و با تاکید بر اینکه مشکل خاصی در این حوزه وجود ندارد گفت: حوزه فناوری فضا حوزه ای جوان در کشور ما است به طوری که معدل سنی متخصصان در این حوزه 27 سال است و با برنامه هایی که در دست داریم می توانیم تا 30 یا 40 سال آینده شاهد شکوفایی این فناوری در کشور باشیم.

دلایل اختلالات ارتباطی در کشور

وزیر ارتباطات همچنین به اختلالات ارتباطی در کشور اشاره کرد و افزود: علت این اختلالات ناشی از انتقال تجیهزات از کهنه به نو است. همچنین با مشکلاتی در زمینه سایتینگ مواجه هستیم.

وی در این خصوص توضیح داد: در زمینه تلفن همراه مجبورشدیم برخی از BTS ها را جابجا کنیم و امیدواریم با برنامه ها و مقررات خاصی که در این حوزه تدوین شده بتوانیم با همکاری سایر دستگاهها این نقل و انتقالات را به حداقل برسانیم.

تقی پور در حین حال اظهار داشت: بعضی از دستگاههایی که محل استقرار BTS را در اختیار ما گذاشته بودند درخواست جابجایی داشتند و بر این اساس در شش ماه قبل مجبور به جابجایی 52 سایت در تهران شدیم.

وی سایتینگ در شهرستانها را مطلوب ارزیابی کرد و اضافه کرد: در شهرستان ها چون فضای باز بیشتر است سایت یابی جدید به راحتی انجام می شود.



[url]http://www.mehrnews.com/fa/newsdetail.aspx?NewsID=957339[/url]

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[color=brown]
رئيس سازمان فضايي:
سرمايه گذاري در حوزه فضا يک ضرورت است
رئيس سازمان فضايي ايران گفت: سرمايه گذاري در حوزه فضا براي تمام کشور تبديل به يک ضرورت شده است. [/color]



به گزارش خبرنگار ايرنا، "محمدعلي فرقاني" روز شنبه در آيين گشايش هفته جهاني فضا در محل سالن شهيد قندي وزارت ارتباطات و فناوري اطلاعات، افزود: فناوري فضايي نقش موثري در توسعه حوزه هايي مانند اقتصادي، اجتماعي، ارتباطات، اکتشافات، امنيت ملي، امنيت جهاني، مبارزه با قاچاق و مديريت بلاياي طبيعي دارد.
وي افزود:برخلاف گذشته که فناوري فضايي بيشتر جنبه امنيتي داشت امروزه اين فناوري جنبه اقتصادي پيدا کرده است و اين امر باعث شده کشورهاي در حال توسعه هم به فناوري فضايي بپردازند.
فرقاني با بيان اينکه فناوري فضاي شاخصي براي اقتدار و توسعه يافتگي محسوب مي شود، اظهار داشت: فناوري فضايي مانند موتور محرک ساير علوم عمل مي کند و رشد ساير علوم نيز به ميزان پيشرفت و سرمايه گذاري در اين زمينه بستگي دارد.
رئيس سازمان فضايي ايران با اشاره به اينکه فعاليت هاي فضايي در رابطه با ساخت و کنترل ماهواره از اوايل دهه 80 در کشور ما بصورت جدي آغاز شده است، گفت: براي رسيدن به جايگاه واقعي کشورمان در حوزه فناوري هاي فضايي بايد تلاش وسيع و برنامه ريزي شده انجام گيرد.
سازمان ملل متحد 10 سال پيش چهارم تا دهم اکتبر (مصادف با 12 تا 18 مهرماه)را بعنوان
هفته جهاني فضا نامگذاري کرد.
آيين گشايش هفته جهاني فضا نيز امروز با حضور وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات، تعدادي از معاونان اين وزارتخانه و جمعي از کارشناسان علوم فضايي در محل سالن شهيد قندي وزارت ارتباطات و فناوري اطلاعات برگزار شد.

http://www.irna.ir/View/FullStory/?NewsId=712557



[color=red]لینک منبع خبر اضافه شد.
SAEID[/color]

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
باسلام

[quote]بزاريد يحور ديگه بگم :
يكي از فاميلهاي نزديك بنده توي نيروگاه گازي رامين اطراف اهواز ! كار ميكرد !
البته قديما . اون موقع روسها مشغول بازسازي و تعميرات نيروگاه بودند ! و كارگراي ايراني زير دستشون كار ميكردند ! توي اموزش به كارگراي ايران كه تازه مشغول ميشدن اين جمله رو ميگفتن اين عقب مونده هاي روسي :

ببيند مهندساي ايراني در مقابل سطح پايين ترين كارگراي روس هيچن و هيچ وقت هم سعي نكنيد كه با نگاه كردن به روش و دست كارگراي ما كار رو ياد بگيريد ! چون اساسا نميتونيد . فكرش رو هم نكنيد !! اينجا فعلا ور دست كارگراي ما هستيد تا بهتون بگن چكار كنيد . از پرسيدن هر سوالي در مورد چگونگي انجام كار هم خود داري كنيد كه ديگه مجبوريم باهاتون كار نكنيم ...



حالا اون نيروگاه گازي بود ! فكرش رو بكنيد اين بوشهر اتميه ...

كارگر بدبخت امريكاي فاسد و جهانخوار صهيونيست ! سگش شرافت داره به كارشناسان امل روس ...[/quote]

[color=brown]
آمریکایی و روس همه سروته یک کرباسند هیچ فرقی نمی کنند


ولی دوستتون نگفته تو ایران هر جا این روسها در گذشته کار می کردن سگها منقرض می شدن . روسها سگ های ایران رو مثل گوسفند می خورند.[/color]

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[color=darkred]
مهندس رضا تقی پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در مراسم افتتاحیه هفته جهانی فضا اظهار داشت: هفته فضا فرصتی است برای بازشناسی فرصت ها و بازنگری در رفع غفلت هایی که شاید به مرور ایام صورت گرفته است.[/color]

وی افزود: فشار تکنولوژی باعث کم کردن هزینه ها می شود و اگر فناوری فضایی نداشته باشیم برای دریافت برخی خدمات مرتبط باید هزینه های بیشتری را نسبت به سایرین بپردازیم. ايشان در بخشي ديگر از سخنان خود انسجام یکسری ساختار های رسمی به وجود آمده همچون شورای عالی فضایی که دستگاههای مختلف در آن حضور دارند را نقطه قوتی برای توسعه فضا در کشور دانست و ادامه داد: اگر بخواهیم در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات به نقش کاربردی فضا اشاره کنیم باید بگوییم در این حوزه وابسته به مسائل فضایی هستیم. وی با بیان این که ارتباطات فضایی، کانال های ما به دنیای خارج هستند تصریح کرد: بسیاری از فناوری هایی که در کشور های دیگر است برای کشور ما با محدودیت مواجه می شود. وی با اشاره به محدودیت های اعمال شده به کشور در زمینه تولید انرژی و فناوری های فضایی اضافه کرد: در طی سه یا چهار دهه گذشته کشور ها دو حوزه هسته ای و فضایی را برای پیشرفت خود کنار هم قرار می دهند. وی با تاکید بر پیشرفت های کشور هند در دو حوزه فناوری هسته و فناوری فضایی گفت: هند این دو عامل را به عنوان راهبرد توسعه خود در نظر گرفته و در حال حاضر بسیاری از کاربردها را به صورت بومی در آورده است. وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ادامه داد: فشار تکنولوژی باعث کم کردن هزینه ها می شود و اگر فناوری فضایی نداشته باشیم برای دریافت برخی خدمات مرتبط، باید هزینه های بیشتری را نسبت به سایرین بپردازیم. تقی پور گفت: باید زمینه دستیابی به فناوری فضایی برای ملت ایران فراهم شود تا با هزیه کمتر بتوان به خدمات دسترسی داشت. وی در خصوص هزینه بالای اینترنت در کشور اظهار داشت: چنانچه فناوری فضایی در کشور بومی شود به طور قطع قیمت اینترنت کاهش می یابد. ويژه‌برنامه آغاز هفته جهاني فضا امروز شنبه 11 مهرماه در تالار شهيد قندي وزارت ارتباطات و فناوري اطلاعات با حضور مسوولان، اساتيد و كارشناسان بخش فضايي كشور افتتاح شد و علاوه بر مهندس تقي‌پور، دكتر فرقاني معاون وزير و رياست سازمان فضايي ايران، دكتر ابراهيمي رئیس گروه صنایع فضایی صا ایران و دكتر بهرامي رياست پژوهشگاه هوافضا به ايراد سخنراني پرداختند. در حاشيه اين مراسم، نخستين نمايشگاه تخصصي صنايع فضايي ايران با حضور وزير ارتباطات افتتاح شد؛ اين نمايشگاه در محل سالن تابستاني مجموعه فرهنگي-ورزشي باشگاه پيام به مدت يكهفته هر روزه از ساعت 9 الي 15 داير خواهد بود.

http://www.isa.ir/components1.php?rQV===AfABkO0hXZUh2YyFWZz9lZ8BUMApDZJRnblJXYw9lZ8BUNyMDQ6QWStVGdp9lZ8BUM4ATMApDZJ52bpR3Yh9lZ

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
ماهواره قبلی اصلا دلیل و زمان بودن در فضار براش همین در نظر گرفته شده بود اون ماهواره یک ماهواره دایمی برای ما نبود قرار بود تکنولوژی های در اختیار بررسی و کسب تجربه برای پروژه های بعدی بشه و در زمان مورد نظر به فضار پرتاب ارتباط فراهم و بعد هم به زمین بر گشت و برای ما پرتابی موفق بود.

روسیه و در ساخت ماهواره ایتالیا با ما همکاری می کردن و بعد از ساخت ماهواره یکی رو روسیه به فضا فرستاد که خیلی راحت اعلام کرد ارتباط با ماهواره قطع شد و از دست رفته محسوب میشه و در موارد بعدی هم مشکلاتی رو به وجود اوردن که ایران تصمیم به ساخت سکو و موشک برای پرتاب در داخل گرفت(البته با پا فشاری دولت فعلی) و نتیجه اون رو هم مدتی پیش دیدیم که ما الان هم سکوی پرتاب داریم هم موشک برای پرتاب در حالی که اروپایی ها با اینکه دارن همه با هم مشترکا توی این زمینه کار می کنن برای پرتاب هنوز از روسیه و پایگاه بایکونور کمک می گیرن.

این ماهواره مخابراتی هست که وزیر ارتباطات در مورد حرف می زنه برنامه هایی هم بای ماهواره های دیگه ای برای مقاصد ارتباطی و سیما در دست هست و برنامه های نظامی هم که اطلاعاتشون طبقه بندی هست و من و شما بی خبر.
خدا رو چه دیدین شاید چند سال پیش این کار رو کرده باشن icon_cheesygrin

در موشک ما مشکلی نداریم و موتور رو هم که رونمایی کردن.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
امريكا تو زمان شاه ميخواست كه با ايران تو زمينه تولد هلي كوپتر همكاري كنه.........و اونا تو زمينه انقال فناوري از روس ها منصف تر هستن

احتمالا بخوان اين مصباح رو به مداري بالاتر بفرستن كه تا حالا صبر كردن و با موشك هاي قبلي نفرستادن



فكر كنم كه چيني ها و كره اي ها هستن كه سگ و گربه.............
البته تو بعضي جاهاي ايران خارپشت هم ميخورن...........اول ميذارن خوب تير هاش رو پرتاب كنه و تيرش تموم بشه بعد ميريزن سرش و كبابش ميكنن icon_arrowd
گراز رو هم خيلي جاهاي ايران ميخورن و ميگن هيكلت رو درشت ميكنه
كلا بخور بخوره icon_cheesygrin
بحث منحرف شد :mrgreen:

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote]ولی دوستتون نگفته تو ایران هر جا این روسها در گذشته کار می کردن سگها منقرض می شدن . روسها سگ های ایران رو مثل گوسفند می خورند[/quote]

[quote]البته در کشور خودمون هم عده ای غافل و نادان روباه رو میگرن آپز میکنن تا تلخی گوشتش بره بعد کبابش میکنن و میخورند[/quote]

[quote]
فكر كنم كه چيني ها و كره اي ها هستن كه سگ و گربه.............
البته تو بعضي جاهاي ايران خارپشت هم ميخورن...........اول ميذارن خوب تير هاش رو پرتاب كنه و تيرش تموم بشه بعد ميريزن سرش و كبابش ميكنن sick
گراز رو هم خيلي جاهاي ايران ميخورن و ميگن هيكلت رو درشت ميكنه [/quote]

بحث در مورد غذاي فضانورد هاست ؟؟؟!!!

خدمت دوستان عرض كنم كه پرتاب مرحله اول و دوم مشكلي نداره و امادگي لازم هست. فقط اون بخش موتورهاي هدايت كننده ماهواره به مدار اصلي و تثبيت و قدرت دهي براي سرعت ماهواره هست كه در حال تست نمونه هاي ازمايشي هستيم.
كه زمان زيادي نمونده. و بعد از اون راحت ميشه انواع ماهواره ها رو در مدارت مخصوص قرار بديم.

اگر دوستان اطلاعات خوبي در مورد موتور هدايت كننده و تصحيح كننده دارن توضيح بدن. icon_cheesygrin

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
پارسال يكي از مسيولين فضايي گفت براي فرستادن انسان به فضا يه برنامه ده ساله تعيين كردن . بعيده اين برنامه زودتر از برنامه بشه عمليش كرد .

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
مهمان
این موضوع نسبت به پاسخ بیشتر بسته شده است.

  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.