zeus

Members
  • تعداد محتوا

    97
  • عضوشده

  • آخرین بازدید

تمامی ارسال های zeus

  1. بسم رب الشهداء   هراکلیتوس - فیلسوف     ۱- ( در یک جنگ ) در میان هر یکصد مرد جنگی ، ۱۰ نفر اصولا نباید آنجا میبودند ، ۸۰ نفر صرفا سیبل هایی برای دیگران هستند ، ۹ نفر مبارزان واقعی هستند که فرمانده به آنها افتخار میکند چرا که جنگ با وجود آنها معنی پیدا میکند و اما این یک نفر باقی مانده ، او همان جنگجویی است که بقیه نیرو ها به او متوسل خواهند شد . ( منظور اینکه در آخر جنگجو از سایر نیروها حمایت خواهد کرد )     سان تزو - فیلسوف و استراتژیست ۲- اگر شما عارف به توانایی های خودتان و دشمنتان باشید ، حتی برای نتیجه صد ها جنگ هم نگران نخواهید شد و ترسی در شما وجود نخواهد داشت ؛ اگر شما خودتان رو میشناسید لیکن از دشمنتان اطلاعی در دست ندارید ، برای هر پیروزی که بدست میآورید متحمل شکستی نیز خواهید شد و در نهایت اگر شما شناختی از توانایی های خودتان و دشمنتان نداشته باشید در هیچ جنگی وارد نخواهید شد مگر آنکه مغلوب گشته و تسلیم بشوید !   جورج پاتون - ژنرال آمریکایی ۳- اگر شما نمیتوانید کاری بکنید که آنها ( نظامیان ) احترام بگذارند در زمانی که باید احترام بگذارند و لباسی را بپوشند که باید بپوشند ، چگونه انتظار دارید آنها برای کشورشان بمیرند ؟   اریک آرتور بلر (جورج اورول) - ژورنالیست و ادیب انگلیسی ۴- مردم شب ها در اوج صلح و آرامش در رختخواب هایشان میخوابند زیرا باور دارند که مردانی جدی و خشن بیدارند تا به نیابت از آنها اعمال خشونت ( جهت تامین امنیت ) بکنند .   کالین پاول - سیاستمدار و ژنرال ۴ ستاره آمریکایی ۵- آنروزی که سربازان از بیان مشکلات خود نزد شما بپرهیزند ، آن روز پایان فرماندهی شما بر آنان رسیده است . چرا که آنان یا اطمینان و اعتماد خود را نسبت به شما از دست داده اند و اعتقاد دارند که شما نمیتوانید به آنها کمک بکنید یا اینکه به این نتیجه رسیده اند که شما به آنها اهمیتی نمیدهید . تفاوتی نمیکند ، هر دو حالت به معنی شکست خوردن رهبری شما بر آنان است .  
  2. با تشکر تحویل داده شده اند ؟
  3. سطح دانش فضایی بنده در سطح فهم  آر 9 و راکت جهانی و ... و کارهای سرگی کورلف هستش ولی از حیث مدیریتی میتونم عرض بکنم تمرکز و عدم تمرکز در فعالیت های موازی منتج به تضاد در عملکرد نیست . تمرکز باعث بهبود در برخی زمینه ها و عدم تمرکز باعث رشد در زمینه های دیگر خواهد شد . بخصوص در فعالیت های پژوهشی تمرکز اطلاعاتی مفید ولی تمرکز عملیاتی همیشه مفید نیست .   لطفا افرادی که برای تغییر جایگاه سازمان فضایی ناراحت هستند عنوان بکنند دقیقا کدام بخش های عملکردهای گذشته معطوف به عملکرد این ارگان بود و در حال حاضر هم این ارگان کدام بخش از فعالیت های فضایی رو بر عهده دارد ؟
  4. عجب . در ابتدای انقلاب عمده تهدیدات خارجی که در سطح بحران مطرح بودند بدین عنوان هستند : 1- عراق و اتحاد ناسیونالیسم عربی ، 2- پاکستان ، بخصوص دایره عملیاتی ISI که مرزهای جنوب شرقی رو نا امن کرده بودند 3- شوروی ( حضور در مرز های شرقی ، شمالی و شمال غربی ، جدا شدن ایران از محور اتحاد آمریکایی و احساس تنهایی ، تضعیف به جهت جنگ با عراق ) 4- آمریکا و ناتو ( حضور در منطقه ، نیروهای فرامنطقه ای ، عدم توانایی در ضربه متقابل ) 5- بعد از جنگ ایران و عراق که قدرت ایران کاهش پیدا کرد ، آمریکا در سیاست مهار دوگانه عراق رو هم در 1991 زمین زد ولی وقتی به صدام فرصت سرکوب انتفاضه شعبانیه رو داد ، آمریکا برای ایران به عنوان یک تهدید کاملا بالفعل درآمد همراه با عربستان و ... 6- بعد از مهار عراق ، اسرائیل به عنوان رقیب استراتژیک و دشمن ایدئولوژیک مطرح شد . 7- بعد از ابان 1375 که طالبان افغانستان رو به صورت کامل تصرف کرد ، شروع به نا امن کردن مرزهای شرقی کرد ولی هیچ گونه تحرک نظامی سنگین در مرزهای شرقی انجام نداد ( نقشه ISI جهت وارد کردن ایران به منجلاب افغانستان ) ، نیروهای ما حتی در مرز ها هم مستقر شدند ولی چون هیچ گونه هدف استراتژیک در افغانستان جهت مقابله با طالبان قابل تعریف نبود ، تهاجمی صورت نگرفت . 8- ترکیه به عنوان رقیب استراتژیک بالفعل و دشمن بالقوه تعریف شد . 9- بعد از جلسات 6+2 یا همون 6+2+1 ! ایران متوجه شد که خطر اتحاد و ایجاد ائتلاف علیه ایران جدی تر هستش . و .... تعدادی رو هم جا انداختم . با این تنوع بحران ها در راستای بازدارندگی و استفاده از فرصت ها گام برداشتیم و تا امروز هم موفق بودیم ، امروز هم بر اساس برنامه های استراتژیک گام برمیداریم ، شاید اصلا هدف از حضور در عراق سازماندهی یک نیروی عظیم شیعی باشه ! لطفا برای ما تیپ روشنفکری نیا ...
  5. اخوی لطفا تهدیدات استراتژیک ایران رو از زمان انقلاب بیان بکنید .
  6. سازمان فضایی ، شورای عالی فضایی ، پژوهشکده فضایی ، پژوهشکده فضایی دانشگاه فلان و ... لطفا یکی جایگاه ، وظایف و نتایج عملکرد هر کدوم از اینها رو مشخص بکنه .
  7. قبلا ادعا شده بود که رهگیری کاروان قنیطره توسط شنود اسرائیلی ها  انجام شده ، در جولان هم یکی از قویترین پایگاه های شنود اسرائیل قرار داره ... شاید هدف حمله امروز ،  افسران این ایستگاه بوده باشه .
  8. خالی از لطف نیستند . ای لشکر صاحب زمان آماده باش آماده باش ممد نبودی ببینی بر مشامم می رسد هر لحظه بوی کربلا
  9. از برادران حزب الله که با در دست گرفتن جونشون برای نابودی این غده سرطانی تلاش میکنند تشکر میکنم و براشون آرزوی توفیق روز افزون دارم .   همونطوری که موضوع ایران در کنگره امریکا یک اهرم فشار دوگانه بین احزاب داخلی آن تبدیل شده ، موضوع حزب الله و مقاومت هم در اسرائیل بدین شکل در اومده . نتانیاهو برای کاهش فشار روی خودش و حزبش ، به حزب الله حمله میکنه و تعدادی از فرماندهان اون رو به شهادت میرسونه تا به عنوان یک موفقیت در کارنامه اش ثبت بشه . اگر حزب الله به این اقدام واکنشی نشون نمیداد این صهیونیست ها جری تر شده و کارهای احمقانه بیشتری انجام میدادند .
  10. یک بحثی است به مضمون تمرکز و عدم نمرکز . تمرکز روی یک موضوع ( اندام ، ارگان ، سازه و ... ) باعث بزرگ شدن و قدرتمند تر شدن آن نسبت به سایر موضوعات میشود . اگر در این سی ساله انقلاب ، ما در ساختن خودرو لوکس به جایی نرسیدیم به این معنی نیست که در سایر موضوعات هم ناتوان هستیم بلکه به معنی این هستش که توان ما روی موضوع دیگری متمرکز شده است ... و با توجه به دستاورد های موشکی ، اصلا بعید نیست این قسمت از حد متصور قدرتمندتر باشد گرچه بالعکس این موضوع همیشه صحیح نیست .
  11. پوتین تعریف میکنه که زمانی که در سن پترزبورگ با پدر و مادرش در یک اتاق زندگی میکردند یک موش هم در اتاق بود . تجربه ای که از به گوشه بردن موش گرفته این بوده که هیچ وقت نباید یک انسان رو به گوشه رینگ برد چون وقتی چیزی برای باختن ندارند به سادگی روی تمام دارایی خود قمار میکنند و با تمام توان حمله میکنند . امروز پوتین به گوشه رینگ برده شده ، به کسی اعتماد نداره تا ازش محافظت بکنه ( همونطوری که پوتین از سابچک و یلتسین محافظت کرد ) و بتونه از قدرت کناره گیری بکنه و از طرفی هم توسط مافیای روسی و تجار و حتی گروه خودش تحت فشار هستش تا جریان اقتصادی رو دوباره احیا بکنه ... منتظر پرش بزرگ پوتین هستم .
  12. با سلاح سرد ! چاقو بود یا ناخن گیر ؟ اگر قبول بکنیم که شخصی قصد انجام عملیات انتحاری رو داره ، باید برای حداکثر تاثیرگذاری تلاش بکنه وگرنه کوبیدن کایت به ناوهواپیما بر هم یک نوع انتحاری هستش . الان تو اکثر خونه های صهیونیست ها سلاح گرم وجود داره ، حداقل میتونن مواد منفجره تولید بکنند یا مثلا انداختن یک چاشنی الکترکی دست ساز داخل مخزن پمپ بنزین و ... این کارها برای کشتن صهیونیست ها عاقلانه نیست .
  13. - برنامه ریزی برای انجام یک کار بزرگ توسط جبهه مقاومت - نیاز به جمع شدن مسئولان ایرانی و سوری و حزب الله و برنامه ریزی برای این امر - لو رفتن ملاقات از سمت یکی از طرف ها ( به احتمال زیاد ایران ) - شارلی ابدو ، حملات تروریستی علیه یهودیان اروپا - اجماع جهانی در حمایت از شارلی ابو و اسلام هراسی - بولد شدن اسلام هراسی و تبدیل شدن نیازهای امنیتی به خواسته عمومی - استقرار بی سابقه نیروهای امنیتی در داخل شهر ها و تحت پوشش قرار دادن همه مراکز صهیونیست ها ، از بین بردن خطرآینده - حمله به قنطریه ، تضعیف حزب الله - افزایش نیروها در مرز لبنان ، تردید حزب الله - تشدید اوضاع در یمن ، تضعیف ایران - پیشنهادات جدید در وین ، تردید ایران - انتظار برای پاسخ جبهه مقاومت .
  14. zeus

    گزارش مشکلات سایت

    چند ساعت قبل که سایت در حال لود شدن بود ، در استاتوس بار مرورگر آدرس سایت doubleclick.net نشون داده میشد ( آبجکت در حال لود شدن بود ) ، سایت از تبلیغات کلیکی استفاده میکنه ؟
  15. دورخیز برای پیشرفت آلمان از جمهوری وایمار شروع شده بود و موکول کردن همه پیشرفت ها به یالمار شاخت و هیتلر صحیح نیست . در زمان جمهوری وایمار دولت وام هایی ( ویلسون - طرح مارشال ) از آمریکا گرفت و سعی در تجدید صنایع کرد ( که به گمانم بعدها هیتلر وجود بدهی های خارجی رو منکر شد :mrgreen: ) . در زمان هیتلر ( اوایل ) سیاست های اقتصادی بیشتر سمت و سویی سوسیالیتی داشت ولی در اواخر به لیبرالیسم شبیه بود . در اوایل ملی سازی میکردند و در اواخر خصوصی سازی .در کل اقتصاد آلمان نازی یک اقتصاد نهادگرا و هدایت شده بود و بازار عنصر تعیین کننده نبود . شِمای کلی اقتصاد آلمان نازی مخالف اصول کلاسیک ها است ، پس میشه گفت تفاوت بین اقتصاد آلمان نازی و مکتب شیکاگو بسیار زیاد هستش و همینطور عناصر مشترک با کینزین ها بیشتر است .
  16. قصد جسارت ندارم ولی اقتصاد علم منطق هستش ، بهتر میدونم با کسی بحث کنم که دانش من رو افزایش بده . دو روز که بیشتر زنده نیستیم ، مگه نه ؟
  17. شرمنده اخوی ، بنده دلیل و فرصتی جهت قانع کردن شما نمیبینم ، یکی از دوستان از این فرد کلیپی گذاشتند و من چند دقیقه رو دیدم و نظرم رو گفتم . خط اول هم نشون میده بیس آکادمیک در اقتصاد ندارید ، اگر فرصت پیدا کردید به جای مشاهده این کلیپ ها کمی کتاب بخونید ، هر زمان مطالعه کردید میتونیم بحث رو ادامه بدیم . موفق و موید باشید.
  18. احمدی نژاد پیرو هیچ مکتب اقتصادی نبود لطفا مکتب شیکاگو رو بدنام نکنید ، ایشون از بهترین اقتصاد دان های کشور استفاده کردن ولی بصورت ابزاری نه در مقام سیاست گذاری . http://www.aparat.com/v/Xmgo3 دقیقه 7 به بعد رو گوش بکنید ، ضمن اینکه دارن اتهامات جدیدی ابداع میکنند ( مفسدین فکری ! مفسدین استراتژیک ! ) نئو کینزین ها رو به آمریکا نسبت میدن .
  19. اخوی ، من کاری به بحران آمریکا ندارم ، ایشون می فرمایند که نئوکینزین ها در آمریکا بحران آفریدند که اشتباهه . اصلا در آمریکا کینزین ها حرفی برای گفتن ندارند .   وضع اقتصادی که خرابه ، چرا دولت روحانی که چشم رو انتخابات آینده هم داره مجبور میشه قیمت نان رو افزایش بده ؟ کالاهای ضروری ( اصولا کم کشش یا بی کشش ) بهترین محل برای جمع آوری مالیات و درآمد هستند .
  20. " الان هم نئوکینزین ها در آمریکا بحران آفریدند " جان دیویی و فریدمن تو گور رو ویبره هستن  :mrgreen:
  21. از صحبت های بنده همچین چیزی برداشت نمیشه ، فقط در ابتدا عنوان کردم که آقای عباسی دارای دیدگاه ایده آلیستی در فضای سیاست خارجی است که این طیف معیار اصلی قدرت رو ، قدرت نظامی میدونند . ولی طیف بعدی ، برای قدرت مفهومی مانند انرژی قائل هستند که در جلوه های مختلف ظاهر میشود . اگر ایشون قائل به مفهوم ثانویه بود ، اول سعی میکرد این عامل ها رو هم در نظر بگیره ...   بخش اول صحیح است ، مردم هر کسی را انتخاب بکنند رهبری در چهارچوب ها به ایشون اجازه خواهند داد . ولی اجازه به معنای رضایت و حمابت نیست و نبوده . اگر روزی مجبور بشویم برای حفظ آرمان ها ، عقب نشینی بکنیم و حتی تسلیم بشویم ( که برای دیگران بدون هزینه نخواهد بود ) ، افتخار میکنیم که تا جایی که توانستیم مقاومت کردیم . شما فارسی حرف میزنید ولی جزء این 75 میلیون ایرانی نیستید ، مراقب روزی باشید که ما روی خائنین تمرکز بکنیم ...
  22.   خود بنده هم مثل ایشون سواد چندانی ندارم ، ولی ذکر یک نکته رو واجب میدونم ، جناب آقای عباسی در سیاست خارجی پیرو ایده آلیسم ویلسونی هستند که جنگ جهانی دوم مهر مرگ زود رسی برای این مکتب ( وجامعه ملل ) بود . این طیف قائل به این هستند که قدرت در توانایی اعمال زور به طرق نظامی است . جناب آقای ظریف تا جایی که بنده متوجه شدم در سیاست خارجی رئالیست هستند ، این طیف قدرت رو به بخش های مختلفی مانند اقتصاد ، زیر ساخت ها ، قدرت نظامی و ... تقسیم میکنند . . ضمن اینکه مفهوم قدرت و اقتدار هم متفاوت هستش که باید بررسی بشه .... یعنی قدرت ملی و اقتدار ملی متفاوت هستند . یک جایی ممکن است ما قدرت داشته باشیم روی عربستان اعمال قدرت بکنیم برای واداشتن به اجرای نظر ما ، با موشک . با زور . این برتری قدرت است ، هر دو هزینه میدهیم و اگر اعمال قدرت نکنیم نظر ما اجرا نخواهد شد اما یک جایی ممکن است عربستان بدون اینکه ما نیازی به اعمال قدرت داشته باشیم ، خودش رو با ما هماهنگ بکنه . این مفهوم ساده ای از اقتدار است  سوالی که مطرح میشود ، کدام کشور یا گروه ( منظور رژیم غاصب صهیونیستی است ) صرفا از موشک های ما چنین حسابی میبرند ؟ . البته باز هم موضوعی رو باید در نظر گرفت ؛ قدرت نظامی اسمی ایران تا درصد بالایی جهت اثرگذاری روی گروهک صهیونیستی و آمریکا و دوستان نیازمند توان موشکی خود هستش .
  23. 20 هزار بمب اتم خطرناک تر است یا برنامه صلح آمیز هسته ای ایران ؟ از نظر من برنامه صلح آمیز هسته ای ایران برای جهان خطرناک تر هستش . یک دور برگردین به جنگ جهانی اول ، اصلا قبل از آن .... تا زمانی که اتحاد مقدس باقی بود ، تا زمانی جوامع همگن بودند ، طراحی منافع ملی نیز ممکن بود . امروز جمهوری اسلامی ایران قائل به واژه " اسلامی " خود هستش و در طی این سی و اندی سال بر این موضوع تاکید ورزیده .  امروز ما آمریکا با روسیه ، انگلستان با فرانسه ، انگلستان و فرانسه با آمریکا ، انگلستان و فرانسه و آمریکا با روسیه ، انگلستان و فرانسه و امریکا با روسیه و چین و .... تعادل هایی رو بوجود آورده اند ، دست یابی جمهوری اسلامی ایران به سلاح هسته ای از نظر سیاست مداران غربی مساوی است با برهم خوردن این تعادل ها . چاشنی بمب همان کاتالیزوری هستش که بمب برای انفجار نیاز داره . ایران کاتالیزوری هستش که دنیا برای تغییر نیاز داره . حالا سوالاتی مطرح میشوند ؛ آیا ایران اصلا قادر به اجرای چنین نقشی است یا ما شاهد یک آشفته بازار خواهیم بود ؟
  24. Geneva, 24 November 2013 3 آذر 1392 (24 نوامبر 2013) Joint Plan of Action برنامه مشترک اقدام     Preamble   The goal for these negotiations is to reach a mutually-agreed long-term comprehensive solution that would ensure Iran's nuclear programme will be exclusively peaceful. Iran reaffirms that under no circumstances will Iran ever seek or develop any nuclear weapons. This comprehensive solution would build on these initial measures and result in a final step for a period to be agreed upon and the resolution of concerns. This comprehensive solution would enable Iran to fully enjoy its right to nuclear energy for peaceful purposes under the relevant articles of the NPT in conformity with its obligations therein. This comprehensive solution would involve a mutually defined enrichment programme with practical limits and transparency measures to ensure the peaceful nature of the programme. This comprehensive solution would constitute an integrated whole where nothing is agreed until everything is agreed. This comprehensive solution would involve a reciprocal, step-by- step process, and would produce the comprehensive lifting of all UN Security Council sanctions, as well as multilateral and national sanctions related to Iran's nuclear programme مقدمه هدف این مذاکرات رسیدن به یک راه حلِ جامعِ بلندمدتِ مورد توافق طرفین است؛ که اطمینان یابد برنامه هسته­ای ایران منحصراً صلح­آمیز باقی خواهد بود. ایران مجددا تصریح می نماید که تحت هیچ شرایطی، ایران هرگز به دنبال دستیابی یا گسترش هیچ سلاح هسته­ای نخواهد بود.  این راه حل جامع مبتنی بر این اقدام­های اولیه بوده و به یک گام نهایی منجر خواهد شد که دوره­ زمانی آن مورد توافق قرار گرفته و به رفع نگرانی­ها می­انجامد.  این راه حل جامع ایران را قادر می­سازد تا به­طور کامل از حق خود از انرژی هسته­ای برای اهداف صلح­آمیز بر اساس مواد مرتبط در معاهده ان پی تی و در تطابق با تعهدات خود در این [معاهده] برخوردار گردد. این راه حل جامع دربرگیرنده یک برنامه غنی­سازی که توسط طرفین تعریف شده با محدودیت­های عملی و اقدام­های شفاف­ساز برای کسب اطمینان از ماهیت صلح­ آمیز این برنامه است. این راه حل جامع از یک کل متحد تشکیل می­شود که هیچ چیزی توافق نمی شود مگر اینکه در مورد همه چیز توافق شود. این راه حل جامع شامل یک فرآیند متقابل و گام به گام است و به رفع جامع همه تحریم­های شورای امنیت سازمان ملل، تحریم­های چندجانبه و  ملی مربوط به برنامه هسته­ای ایران می­انجامد.      There would be additional steps in between the initial measures and the final step, including,  among other things, addressing the UN Security Council resolutions, with a view toward  bringing to a satisfactory conclusion the UN Security Council's consideration of this matter. The E3+3 and Iran will be responsible for conclusion and implementation of mutual near-term measures and the comprehensive solution in good faith. A Joint Commission of E3/EU+3 and Iran will be established to monitor the implementation of the near-term measures and address issues that may arise, with the IAEA responsible for verification of nuclear-related measures. The Joint Commission will work with the IAEA to facilitate resolution of past and present issues of concern    گام های اضافی در میان اقدام  های اولیه و گام نهایی، از جمله، در میان موارد دیگر، پرداختن به قطعنامه های شورای امنیت با نظر به اینکه ملاحظه شورای امنیت سازمان ملل در این موضوع به صورت رضایت بخش، به نتیجه برسد. سه کشور اروپایی [فرانسه، انگلیس و آلمان] به اضافه  سه کشور دیگر [روسیه، چین و امریکا] و ایران، مسئول نهایی  کردن و اجرای اقدام های کوتاه مدت دوجانبه و راه حل جامع با حسن نیت خواهند بود. یک کمیسیون مشترک از سه کشور اروپایی، اتحادیه اروپایی به اضافه  سه کشور دیگر و ایران برای نظارت بر اجرای اقدام های کوتاه مدت و پرداختن به موضوعاتی که ممکن است مطرح گردد، ایجاد خواهد گردید، در حالی که آژانس بین المللی انرژی اتمی مسئولیت راستی آزمایی اقدام های مربوط به هسته ای را خواهد داشت. این کمیسیون مشترک با آژانس بین المللی انرژی اتمی، برای تسهیل حل و فصل موضوعات گذشته و حال مورد نگرانی، همکاری خواهد کرد .       Elements of a first step The first step would be time-bound, with a duration of 6 months, and renewable by mutual consent, during which all parties will work to maintain a constructive atmosphere for negotiations in good faith    عناصر گام اول گام اول دارای دوره زمانی  6 ماه خواهد بود و با توافق طرفین قابل تمدید است، که در این دوره، همه طرف­ها، برای حفظ فضای سازنده ی مذاکرات، با حسن نیت فعالیت خواهند کرد   Iran would undertake the following voluntary measures ایران انجام اقدام­های داوطلبانه زیر را متعهد می گردد:      From the existing uranium enriched to 20%, retain half as working stock of 20% oxide for fabrication of fuel for the TRR.  Dilute the remaining 20% UF6 to no more than 5%.  No reconversion line   از اورانیوم موجود غنی ­شده تا 20 درصد، نیمی را به­صورت اکسید 20 درصد برای ساخت سوخت برای راکتور تحقیقاتی تهران نگهداری ­کند. بقیه یو اف شیش  با غنای 20 درصد را به مواد کمتر از 5 درصد رقیق نماید. عدم ایجاد خط تبدیل مجدد.    Iran announces that it will not enrich uranium over 5% for the duration of the 6 months   ایران اعلام می­کند برای این دوره 6 ماهه، اورانیوم را بیشتر از 5 درصد غنی سازی نخواهد کرد    Iran announces that it will not make any further advances of its activities at the Natanz Fuel Enrichment Plant Fordow or the Arak reactor designated by the IAEA as IR-40   ایران اعلام می­کند که هیچ پیشرفت بیشتری در فعالیت­های خود در تأسیسات غنی سازی سوخت  نطنز ، فردو یا راکتور اراک - که با نام آی آر 40 توسط آژانس شناخته می­شود - انجام نخواهد داد.    Beginning when the line for conversion of UF6 enriched up to 5% to UO2 is ready, Iran has decided to convert to oxide UF6 newly enriched up to 5% during the 6 month period,  as provided in the operational schedule of the conversion plant declared to the IAEA     هنگامی که خط تبدیل یو اف شیش غنی­ شده تا پنج درصد به یو او دو آماده گردید، ، ایران تصمیم گرفته است  مواد یو اف شیش جدیداً غنی­ شده تا سطح پنج درصد طی دوره شش ماهه را به اکسید تبدیل کند، همان­گونه که در برنامه عملیاتی­ کردن تأسیسات تبدیل ، به آژانس بین­ المللی انرژی اتمی اعلام کرده ­است  No new locations for the enrichment   عدم محل­های جدید برای غنی­ سازی   Iran will continue its safeguarded R&D practices, including its current enrichment R&D practices, which are not designed for accumulation of the enriched uranium   ایران کارهای تحقیق و توسعه تحت پادمان خود شامل کارهای تحقیق و توسعه جاری غنی­ سازی خود را که با هدف انباشت اورانیوم غنی­ شده صورت نمی­گیرد ، ادامه خواهد داد   No reprocessing or construction of a facility capable of reprocessing   عدم بازفرآوری یا ساخت تأسیساتی که توانایی بازفرآوری داشته باشد.    Enhanced monitoring   نظارت­های افزایش یافته   Provision of specified information to the IAEA, including information on Iran's plans for nuclear facilities, a description of each building on each nuclear site, a  description of the scale of operations for each location engaged in specified nuclear activities, information on uranium mines and mills, and information on source material. This information would be provided within three months of the adoption of these measures   ارائه اطلاعات مشخص به آژانس بین ­المللی انرژی اتمی ، شامل اطلاعات درباره طرح­های ایران برای تأسیسات هسته­ ای ، تشریح هر ساختمان در هر ساختگاه هسته­ ای، تشریح میزان فعالیت برایهر مکانی که فعالیت­ های هسته­ ای مشخص دارد، اطلاعات درباره معادن و کارخانه­ های تولید اورانیوم و اطلاعات درباره مواد چشمه پرتوزا. این اطلاعات در طی 3 ماه از تصویب این اقدامات ارائه خواهد شد    Submission of an updated DIQ for the reactor at Arak, designated by the IAEA as the IR-40, to the IAEA   تحویل پرسش­نامه به ­روز شده راکتور اراک ، که توسط آژانس با نام آی آر 40 شناخته می­شود، به آژانس   Steps to agree with the IAEA on conclusion of the Safeguards Approach for the reactor at Arak, designated by the IAEA as the IR-40   اتخاذ گام­ هایی برای توافق با آژانس بین­ المللی انرژی اتمی برای انعقاد رهیافت پادمان درباره راکتور اراک ، که توسط آژانس با نام آی آر 40 شناخته می شود   Daily IAEA inspector access when inspectors are not present for the purpose of Design Information Verification, Interim Inventory Verification, Physical Inventory Verification, and unannounced inspections, for the purpose of access to offline surveillance records, at Fordow and Natanz    دسترسی روزانه بازرسان آژانس بین­ المللی انرژی اتمی به فردو و نطنز، در مواقعی که آنها برای راستی آزمایی اطلاعات طراحی  و راستی آزمایی موجودی میانی و راستی آزمایی انبار گردانی و بازرسی­ های بدون اطلاع قبلی، در ساختگاه حضور ندارند ، با هدف دسترسی موارد ضبط ­شده آفلاین دوربین­های نظارتی در فردو و نطنز .    IAEA inspector managed access to   دسترسی مدیریت ­شده بازرسان آژانس به:   centrifuge assembly workshops centrifuge rotor production workshops and storage facilities; and uranium mines and mills   کارگاه­های مونتاژ سانتریفیوژ کارگاه­های تولید روتور سانتریفیوژ و انبارهای محل نگهداری آنها معادن اورانیوم و کارخانه ­های تولید اورانیوم     ----- ترجمه کار بنده نیست ، من فقط ویرایش کردم . استفاده از رنگ قرمز صرفا به معنی ابهام در مفهوم کلمات یا جملات میباشد . فردا ادامه رو قرار میدم . اگر سوالی نسبت به هر بند دارید با نقل قول کردن اون بند در اینجا یا در پیام خصوصی بپرسید . اگر سخنان آقای نبویان رو هم تایپ کنید میتوان مقایسه ای هم انجام داد .
  25. جناب آقای نبویان عموما در سخنرانی هاشون در ابتدا تاکید میکنند که کسی ریکورد نکنه ، ولی کیفیت بالای این ریکورد حاکی از روی میز بودن ریکوردر هستش . شخصا تعجب میکنم چطور ایشون متوجه این موضوع نشده ... اگر شب فرصت بشه یک ترجمه اصولی قرار میدم همراه با متن فکت شیت منتشر شده توسط آمریکا و ترجمه . این صحبت ها هم کارشناسی نبود ، مثلا جایی که میفرمایند نابودی ذخایر بیست درصد ، در واقع اکسید کردن نصف ذخایر برای راکتور تهران و رقیق کردن نصف دیگر هستش . منظور هم جلوگیری از غنی سازی بیشتر ذخایر 20 درصد است که ما همچین قصدی هم نداریم . یا جایی که میفرمایند در متن اصلی نوشته شده در " طول شش ماه اول " که درواقع همان فکت شیت رو عرض میکنند .