zeus

Members
  • تعداد محتوا

    97
  • عضوشده

  • آخرین بازدید

اعتبار در انجمن

384 نشان افتخار

12 دنبال کنندگان

درباره zeus

  • رتبه حساب کاربری
    سرجوخه

Profile Information

  • Gender
    Not Telling

آخرین بازدید کنندگان پروفایل

1,790 نمایش های پروفایل
  1. با تشکر تحویل داده شده اند ؟
  2. سطح دانش فضایی بنده در سطح فهم  آر 9 و راکت جهانی و ... و کارهای سرگی کورلف هستش ولی از حیث مدیریتی میتونم عرض بکنم تمرکز و عدم تمرکز در فعالیت های موازی منتج به تضاد در عملکرد نیست . تمرکز باعث بهبود در برخی زمینه ها و عدم تمرکز باعث رشد در زمینه های دیگر خواهد شد . بخصوص در فعالیت های پژوهشی تمرکز اطلاعاتی مفید ولی تمرکز عملیاتی همیشه مفید نیست .   لطفا افرادی که برای تغییر جایگاه سازمان فضایی ناراحت هستند عنوان بکنند دقیقا کدام بخش های عملکردهای گذشته معطوف به عملکرد این ارگان بود و در حال حاضر هم این ارگان کدام بخش از فعالیت های فضایی رو بر عهده دارد ؟
  3. عجب . در ابتدای انقلاب عمده تهدیدات خارجی که در سطح بحران مطرح بودند بدین عنوان هستند : 1- عراق و اتحاد ناسیونالیسم عربی ، 2- پاکستان ، بخصوص دایره عملیاتی ISI که مرزهای جنوب شرقی رو نا امن کرده بودند 3- شوروی ( حضور در مرز های شرقی ، شمالی و شمال غربی ، جدا شدن ایران از محور اتحاد آمریکایی و احساس تنهایی ، تضعیف به جهت جنگ با عراق ) 4- آمریکا و ناتو ( حضور در منطقه ، نیروهای فرامنطقه ای ، عدم توانایی در ضربه متقابل ) 5- بعد از جنگ ایران و عراق که قدرت ایران کاهش پیدا کرد ، آمریکا در سیاست مهار دوگانه عراق رو هم در 1991 زمین زد ولی وقتی به صدام فرصت سرکوب انتفاضه شعبانیه رو داد ، آمریکا برای ایران به عنوان یک تهدید کاملا بالفعل درآمد همراه با عربستان و ... 6- بعد از مهار عراق ، اسرائیل به عنوان رقیب استراتژیک و دشمن ایدئولوژیک مطرح شد . 7- بعد از ابان 1375 که طالبان افغانستان رو به صورت کامل تصرف کرد ، شروع به نا امن کردن مرزهای شرقی کرد ولی هیچ گونه تحرک نظامی سنگین در مرزهای شرقی انجام نداد ( نقشه ISI جهت وارد کردن ایران به منجلاب افغانستان ) ، نیروهای ما حتی در مرز ها هم مستقر شدند ولی چون هیچ گونه هدف استراتژیک در افغانستان جهت مقابله با طالبان قابل تعریف نبود ، تهاجمی صورت نگرفت . 8- ترکیه به عنوان رقیب استراتژیک بالفعل و دشمن بالقوه تعریف شد . 9- بعد از جلسات 6+2 یا همون 6+2+1 ! ایران متوجه شد که خطر اتحاد و ایجاد ائتلاف علیه ایران جدی تر هستش . و .... تعدادی رو هم جا انداختم . با این تنوع بحران ها در راستای بازدارندگی و استفاده از فرصت ها گام برداشتیم و تا امروز هم موفق بودیم ، امروز هم بر اساس برنامه های استراتژیک گام برمیداریم ، شاید اصلا هدف از حضور در عراق سازماندهی یک نیروی عظیم شیعی باشه ! لطفا برای ما تیپ روشنفکری نیا ...
  4. اخوی لطفا تهدیدات استراتژیک ایران رو از زمان انقلاب بیان بکنید .
  5. سازمان فضایی ، شورای عالی فضایی ، پژوهشکده فضایی ، پژوهشکده فضایی دانشگاه فلان و ... لطفا یکی جایگاه ، وظایف و نتایج عملکرد هر کدوم از اینها رو مشخص بکنه .
  6. قبلا ادعا شده بود که رهگیری کاروان قنیطره توسط شنود اسرائیلی ها  انجام شده ، در جولان هم یکی از قویترین پایگاه های شنود اسرائیل قرار داره ... شاید هدف حمله امروز ،  افسران این ایستگاه بوده باشه .
  7. خالی از لطف نیستند . ای لشکر صاحب زمان آماده باش آماده باش ممد نبودی ببینی بر مشامم می رسد هر لحظه بوی کربلا
  8. از برادران حزب الله که با در دست گرفتن جونشون برای نابودی این غده سرطانی تلاش میکنند تشکر میکنم و براشون آرزوی توفیق روز افزون دارم .   همونطوری که موضوع ایران در کنگره امریکا یک اهرم فشار دوگانه بین احزاب داخلی آن تبدیل شده ، موضوع حزب الله و مقاومت هم در اسرائیل بدین شکل در اومده . نتانیاهو برای کاهش فشار روی خودش و حزبش ، به حزب الله حمله میکنه و تعدادی از فرماندهان اون رو به شهادت میرسونه تا به عنوان یک موفقیت در کارنامه اش ثبت بشه . اگر حزب الله به این اقدام واکنشی نشون نمیداد این صهیونیست ها جری تر شده و کارهای احمقانه بیشتری انجام میدادند .
  9. یک بحثی است به مضمون تمرکز و عدم نمرکز . تمرکز روی یک موضوع ( اندام ، ارگان ، سازه و ... ) باعث بزرگ شدن و قدرتمند تر شدن آن نسبت به سایر موضوعات میشود . اگر در این سی ساله انقلاب ، ما در ساختن خودرو لوکس به جایی نرسیدیم به این معنی نیست که در سایر موضوعات هم ناتوان هستیم بلکه به معنی این هستش که توان ما روی موضوع دیگری متمرکز شده است ... و با توجه به دستاورد های موشکی ، اصلا بعید نیست این قسمت از حد متصور قدرتمندتر باشد گرچه بالعکس این موضوع همیشه صحیح نیست .
  10. پوتین تعریف میکنه که زمانی که در سن پترزبورگ با پدر و مادرش در یک اتاق زندگی میکردند یک موش هم در اتاق بود . تجربه ای که از به گوشه بردن موش گرفته این بوده که هیچ وقت نباید یک انسان رو به گوشه رینگ برد چون وقتی چیزی برای باختن ندارند به سادگی روی تمام دارایی خود قمار میکنند و با تمام توان حمله میکنند . امروز پوتین به گوشه رینگ برده شده ، به کسی اعتماد نداره تا ازش محافظت بکنه ( همونطوری که پوتین از سابچک و یلتسین محافظت کرد ) و بتونه از قدرت کناره گیری بکنه و از طرفی هم توسط مافیای روسی و تجار و حتی گروه خودش تحت فشار هستش تا جریان اقتصادی رو دوباره احیا بکنه ... منتظر پرش بزرگ پوتین هستم .
  11. با سلاح سرد ! چاقو بود یا ناخن گیر ؟ اگر قبول بکنیم که شخصی قصد انجام عملیات انتحاری رو داره ، باید برای حداکثر تاثیرگذاری تلاش بکنه وگرنه کوبیدن کایت به ناوهواپیما بر هم یک نوع انتحاری هستش . الان تو اکثر خونه های صهیونیست ها سلاح گرم وجود داره ، حداقل میتونن مواد منفجره تولید بکنند یا مثلا انداختن یک چاشنی الکترکی دست ساز داخل مخزن پمپ بنزین و ... این کارها برای کشتن صهیونیست ها عاقلانه نیست .
  12. - برنامه ریزی برای انجام یک کار بزرگ توسط جبهه مقاومت - نیاز به جمع شدن مسئولان ایرانی و سوری و حزب الله و برنامه ریزی برای این امر - لو رفتن ملاقات از سمت یکی از طرف ها ( به احتمال زیاد ایران ) - شارلی ابدو ، حملات تروریستی علیه یهودیان اروپا - اجماع جهانی در حمایت از شارلی ابو و اسلام هراسی - بولد شدن اسلام هراسی و تبدیل شدن نیازهای امنیتی به خواسته عمومی - استقرار بی سابقه نیروهای امنیتی در داخل شهر ها و تحت پوشش قرار دادن همه مراکز صهیونیست ها ، از بین بردن خطرآینده - حمله به قنطریه ، تضعیف حزب الله - افزایش نیروها در مرز لبنان ، تردید حزب الله - تشدید اوضاع در یمن ، تضعیف ایران - پیشنهادات جدید در وین ، تردید ایران - انتظار برای پاسخ جبهه مقاومت .
  13. zeus

    گزارش مشکلات سایت

    چند ساعت قبل که سایت در حال لود شدن بود ، در استاتوس بار مرورگر آدرس سایت doubleclick.net نشون داده میشد ( آبجکت در حال لود شدن بود ) ، سایت از تبلیغات کلیکی استفاده میکنه ؟
  14. دورخیز برای پیشرفت آلمان از جمهوری وایمار شروع شده بود و موکول کردن همه پیشرفت ها به یالمار شاخت و هیتلر صحیح نیست . در زمان جمهوری وایمار دولت وام هایی ( ویلسون - طرح مارشال ) از آمریکا گرفت و سعی در تجدید صنایع کرد ( که به گمانم بعدها هیتلر وجود بدهی های خارجی رو منکر شد :mrgreen: ) . در زمان هیتلر ( اوایل ) سیاست های اقتصادی بیشتر سمت و سویی سوسیالیتی داشت ولی در اواخر به لیبرالیسم شبیه بود . در اوایل ملی سازی میکردند و در اواخر خصوصی سازی .در کل اقتصاد آلمان نازی یک اقتصاد نهادگرا و هدایت شده بود و بازار عنصر تعیین کننده نبود . شِمای کلی اقتصاد آلمان نازی مخالف اصول کلاسیک ها است ، پس میشه گفت تفاوت بین اقتصاد آلمان نازی و مکتب شیکاگو بسیار زیاد هستش و همینطور عناصر مشترک با کینزین ها بیشتر است .
  15. قصد جسارت ندارم ولی اقتصاد علم منطق هستش ، بهتر میدونم با کسی بحث کنم که دانش من رو افزایش بده . دو روز که بیشتر زنده نیستیم ، مگه نه ؟