mahan23

Members
  • تعداد محتوا

    40
  • عضوشده

  • آخرین بازدید

پست ها ارسال شده توسط mahan23


  1. اتفاقا میشه رساند و این صحبتی نیست که ناشی از تفکرات بنده باشه و کار عینی در این مورد صورت گرفته ، ضمن اینکه فراموش نکنیم تانک تی ۹۰ در حقیقت نمونه ارتقا یافته و توسعه یافته ای از تی ۷۲ هست و در ابتدا هم تی 72 نام گذاری شده بود و بعد ها به دلایلی این مسئله تغییر کرد

     

    تانک M-84AB1 که نسخه ارتقا یافته ای از تانک M-84 (نسخه تولید تحت لیسانس از تی ۷۲) هست در حقیقت از شماری از اجزای استاندارد تانک تی ۹۰ برخوردار هست و قابلیت های نزدیکی به تی ۹۰ داره

     

    thumb_m84ab1_l1.jpg

     

    http://www.military-today.com/tanks/m84ab1.htm

     

    تانک هایی مثل (T-72 B(M یا  T-72B3 هم از برخی اجزای تانک تی ۹۰ (همچون زره کنتاکت ۵) یا اجزای با قابلیت های مشابه برخوردار هستند و از خیلی جهات از جمله حفاظت به تی ۹۰ شباهت بسیار زیادی دارن (حالا اگر نگیم کاملا منطبق هستند)

     

     

     

    به نظر شما اگر حق انتخاب داشته باشیم بین تانک اپلوت اکراینی و تی 90 اس یا ام اس کدوم میتونه بهتر باشه؟  یه سوال دیگه اینکه چین نمیتونه از نظر زرهی محصول مناسبی برای ما داشته باشه مثلا تایپه 90  ؟

    • Upvote 1

  2. ارتفاع بالایی که پل فرماندهی ناو شیراز داره به نظرم غیر عادی حتی حساب نشده است اصلا متوجه ابن نوع طراحی نمی شم اصلا با ماهیت ناو شیراز کار ندارم که میخواد بشه رزمی یا تدارکاتی ولی این ناو با این نوع طراحی اصلا نمی تونه وارد آب های عمیق بشه مخصوصا تو شرایط طوفانی احتمال چپ شدنش 100 درصده
    این نوع طراحی خیلی غیر عادی
    اصلا صحبت های شما دلیل به این نمیشه که بخوان پل فرماندهی اینقدر دراز کنن مخصوصا تو کلاس موج و ما نمی تونیم هیچ وقت کلاس موج با ناوی مثل خلیج فارس تو ابعاد انداره مقایسه کنیم به نظر تو طراحی اشتباه کردن !!!!!
    شک نکنید که تو طراحی یک اشتباه فاحش اتفاق افتاده
    کسی که ام هیچ سر رشته ای از طراحی ندونه با نگاه اول متوجه این اشتباه میشه اصلا سازه پل فرماندهی با خود سازه کشتی نمیخوره

     

    حساب نشده است!!!!!! هر کسی میفهمه غیر از مهندسین و طراح های نداجا!!!!!!

     

    من منظورم از کشتی تحقیقاتی خلیج فارس عکس پایینه که هدفم از مقایسه پل فرماندهی دو کشتی ماهیت تحقیقاتی بودن اونها بود نه تناژ و اندازه.

     

    http://8pic.ir/images/bg2kgpmq9716uju91isa.jpg

     

    http://8pic.ir/images/x53w7okxrbhuhjxx2zx8.jpg

     

    اینم یه نمونه خارجی کشتی تحقیقاتی که اونم به نظر ارتفاع پل فرماندهی ارتفاع نسبتا بالایی داره.

     

    http://8pic.ir/images/dmhs9k7ceil6i7889n1r.jpeg

    • Upvote 4

  3. shyrz_4.jpg

     

     

    مهمترین نکته شیراز ارتفاع بالای پل فرماندهی آن هست !

     

    دلیل آن مثل ماهیت اصلی شیراز مشخص نیست ، ولی این ارتفاع بالای پل فرماندهی می تونه باعث افزایش مقاومت هوا و افزیش مصرف سوخت و کاهش سرعت بشه !

     

    شیراز در اصل یه کشتی تحقیقاتی که از قرار معلوم قرار نیست هیچ نوع سلاحی حمل کنه یه چیزی مشابه کشتی تحقیقاتی خلیج فارس با پد هلیکوپتر. که ممکنه برای موارد نظامی هم استفاده بشه یا تحت عنوان تحقیقاتی برای جاسوسی استفاده بشه انتهای کشتی هم برای حمل وبه اب اندازی زیر دریایی کوچیک سابحات یا مین دریایی مناسبه.اگه به عکسای کشتی تحقیقاتی خلیج فارس نگاه کنیم شاید بشه بالا بودن پل فرماندهی توجیه کرد.

    • Upvote 2

  4. اگر واقعا توپ فجر بدون شکستگی بدنه توپ قرار بدن.به نتیجه می رسم .که نیروی دریایی نتونسته به به رادارگریزی مطلوب برسه.و خودشون به رادار گریزی سهند اعتقاد ندارن.شایدم همان توپ با ساختار کروی باشه ولی از رنگ یا پوشش رادار گریز استفاده کردن

     

    شما اگر تاپیک مربوط به فریگت کلاس سیگما مطالعه کرده باشی یا تو اینترنت سرچ کنی میبینی که این فریگت ها هم از همین نوع توپ و به همین شکل استفاده میکنن.



  5.  

    2-  اما عدم الفتح کربلای 4 ، به هیچ عنوان ، دلیلی برای کوبیدن و سرزنش فرماندهان مسئول ( سپاه یا ارتش ) نمی شود . 

     

     

     

    ببخشید ممکنه کمی بی ربط به موضوع فعلی باشه اما خوبه با توجه به ساختار فعلی نیروهای نظامی کشور ونتیجه هایی که از موضوع این تاپیک گرفته میشه رویکرد فعلی فرماندهای نظامی کشور نقد و بررسی کنیم به خصوص در رابطه با موضوعاتی که چند وقت پیش در تاپیک رزمایش محرم پیش اومد .به عنوان مثال در رابطه با ساختار سرباز وظیفه در نیروهای نظامی کشور ویا ارتش حرفه ای بعضی دوستان هم نیروهای گردان امام حسین با رویکرد جدیدتر پیش کشیدن.( تو بحث فعلی هم یکی از مواردی بهش اشاره شده به نقل از فرمانده سپاه با این عنوان که نیروهای بسیج نیروی موقتی بودندو لزوم تصمیم گیری سریع چرا که نگه داشتنشون برای مدت زیاد تو جبهه ممکن نبوده.)

    • Upvote 2


  6.  

    وقتی یک شخصی گفت امریکا با یک بمب میتونه کل نیروهای مسلح ما رو زمینگیر کنه و آقا دستور داد گوش ش رو بگیرند ببرند نشون ش بدن تجهیزاتی که قسم به پهلوی شکسته زهرا که حتی اسم شونم تاکنون تو هیچ رسانه ای برده نشده ولی ده سال از عمر ساخت شون میگذره !!!! رو نشون ش دادن رفت جوری کوبید روی میز مذاکره جان کری که کری حساب کار اومد دستش ( و بارها در تحلیل مقالات واشنگتن پست و نیویورک تایمز ذکر کردند که اون شخص قبلی کجا این یکی کجا !)

     

     

     

    از این یه حرف بی سندتون میشه تا عمق جریان فهمید. اگر امثال بنده بخوان یه نقد منصفانه رو اینجور حرفا داشته باشن مدیران محترم سایت از خجالتمون در میان. فقط چه جور روت میشه یه همچین قسمی بخوری اون آقایی که داری درموردش این طور نا محترمانه صحبت میکنی دعایه یه ملت پشت سرشه  نه موشک .

    • Upvote 19
    • Downvote 28

  7. بی تی آر 90 سطح مقاومت زرهیش به اندازه ی استرایکر آمریکایی ها هست ، علاوه بر این می شه زره های اضافی و واکنش گر هم بهش وصل کرد ...

     

     

     

    شاید تولید تحت لیسانس هست و یا الگو گیری ... توی تولید تحت لیسانس هم می شه تغییراتی داد ... مثلا ما در اکثر نقاط کشور نیازی به تجهیزات اضافی برای گذشتن از رودخانه نداریم چون توی کشور چنین رودخانه ای ها نداریم ...

     

    BTR90 با سایر خانواده BTR یه تفاوتی داره اونم اینکه شیشه جلو حذف شده وبه جاش پریسکوپ قرار گرفته احتمال کمی وجود داره که تغییراتی داده باشن چون تو این عکس تفاوت خاصی با BTR90 نداره. ولی اونچه که باعث تعجبه این نفر بر اطلاعات خاصی از ساخت و تولیدش به صورت عمده وجود نداره حالا اگهBTR80 بود یه چیزی چون یه تعداد بالایی ازش تولید شده که حتی نمونه هاییش تو سوریه هم هست. یادمه چند وقت پیش یه مقاله از بابک تقوایی تو همین سایت بود که راجع به مذاکره مقامات ایرانی برای خرید BTR80 با روسیه بود. حالا این موضوع چقدر به این عکس ربط داره نمیدونم.


  8. گویا درست می گید ... بی تی آر 90 می باشد ...

    به این بلو پرینت بی تی آر 90 نگاه کنید ... به کمک فنر ها و فاصله ی چرخ ها و زاویه ی زره قسمت جلو نگاه بندازید

     

    http://drawingdatabase.com/wp-content/uploads/2015/05/btr_90.gif

     

    حالا به بلو پرینت بی تی آر 80 نگاه کنید ...

     

    http://www.the-blueprints.com/blueprints-depot/tanks/tanks-b/btr-80.GIF

     

     

    گویا قراردادهای نظامی به صورت مخفیانه در حال انجامه ، برای همین هم بود که عکس کاملی از این نفربر نشون ندادند ....

     

    تو ویکی پدیا در مورد کشورهای دارنده چیزی نزده بود. نمیدونم این نفربر در مقابل تهدیدات امروز چه مقدار کارایی داره ولی هر چی هست خدا کنه تعداد قابل توجهی باشه تا لااقل کمی از ضعفهای نیروی زمینی پوشش بده.


  9. نفربر سریر و نفربر 8 در 8 جدید ارتش  که هنوز رسما رونمایی نشده

    n2949558-4549481.jpg

     

     

     

    این نفربر BTR 80 نیست برجکش کاملا شبیه BTR 90 حالا کی خریداری شده معلوم نیست چون سال شروع تولید BTR 90  از 2004 تا 2011 هستش.

    • Upvote 2

  10. دودکش به نظرم هنوز نصب نشده  احتمالا تو همون محل فلش قرار بگیره ! ( اگ رد رابعاد موج باشه فضا برای اشیانه بالگرد نداره )

     

    مثل ناوچه های کلاس سینا  فکر کنم محل خروج دودش از بغل کشتی باشه .کلا به نظر یه چیزی مثل ناوچه های جدید اماراتی که  از فرانسه خریده.اونا هم دود کشش از پهلو هست.

     

    http://8pic.ir/images/egf6xf6wrlaoafm0tozh.jpg


  11. بهترین کار خرید یا طراحی چیزی شبیه به کلاس Type052c هست..

    چینی ها راحت 48 تا موشک برد بلند(HQ-9) رو روش نصب کردند و امنیت ناوهاشون رو تا حد زیادی ارتقا دادند..(ما میتونیم از ترکیب تور+ بوک یا S-300 استفاده کنیم!)

    در عجبم سپاه این همه تکنولوژی پیشرفته دریایی رو از روسیه خرید و بومی سازی کرد زحمتکشان نیرو دریایی هنوز اندرخم طراحی یک VLS هستند!( حداقل فکر میکردم که نیروی دریایی کمبود بودجه نداره در این سطح!)

    به جای این همه ساخت موج هایی که حداکثر چهار تا لانچر با خودشون حمل میکنند باید روی این قضیه کار میکردند..

    منظورتون متوجه نمیشم کدوم تکنولوژی سپاه از روسیه خریده و بومی سازی کرده اگر منظور شما موشک کروز نور یا قادر باشه که این موشکا چینی هستن و توسط وزارت دفاع تولید میشن سپاه جز اژدر حوت چیزه دیگه ای از روسیه خریداری نکرده.سپاه کجا پدافند دریا پایه ساخته که شما از نیرو دریایی توقع داری . نیرو دریایی در حوزه تکنولوژی دریایی بسیار از سپاه جلوتره تولید زیر دریایی و شناورای سنگین(به نسبت قایق  سپاه). تولید و توسعه پدافند دریا پایه مثل موشکهای کروز دریایی توقعی که باید از مجموعه وزارت دفاع داشت نه ارتش و نه سپاه.

    • Upvote 4

  12. تو مستند پازل که از شبکه افق پخش شد یه ماکت پشت سر فرمانده نیرو دریایی هست که با جماران وسهند یه تفاوتهایی داره مثل اینکه پد هلیکوپتر بالاتر اومده.رادار یه تفاوتهایی داره.

     

    http://8pic.ir/viewer.php?file=c5e66pwdu94nzdelhbhc.jpg

     

    http://8pic.ir/viewer.php?file=9emmo04v0n2s8x63pqe6.jpg

    • Upvote 1

  13. :-(  :-( وای وای

    با این خبر ها دوباره بر میگردیم به 30 سال پیش. خرید خرید خرید.

    بابا بیاد تحریممون کنید اونجوری که بهتر بود.

    حالا با این خبرایی که هست تعجب نکنید اگر فردا شنیدید که:

    با اومدن اینا

    «4 گردان اس 300» شامل چند سامانه راداری و شلیک موشک است؟ +عکس

    توافق اولیه ایران و روسیه برای تولید مشترک بالگرد

    ایران به دنبال خرید زیردریایی و جنگنده از روسیه

    تولید زیردریایی ها متوقف شد.

    پروژه ی موج متوقف شد.

    باور متوقف شد.

    تولید بالگرد ملی متوقف شد.

    تولید جنگنده متوقف شد.

    خدا وکیلی چه سرمون داره ماید. همون تحریم ها که بهتر بود لااقل باعث می شد خودمون حرکتی کنیم ولی حالا چی.

     

    شما از کجا درآوردی که میگی این پروژه ها متوقف شده.زیر دریایی قائم که در حال تکمیله ولی برای ساخت یه زیر دریایی در تناژکیلو فاصله زیادی از نظر تکنولوژی داریم که به زمان نیاز داره با خریدفعلا این خلا پر میشه.پروژه موج که در حال اجراست تاخیر هم به خاطر بودجه بوده که با بهتر شدن اقتصاد حل میشه برای تناژ های بالاتر از موج هم نیاز به همکاری خارجی هست.بقیه موارد هم به همین شکل. این مطالب بی سندی که شما گذاشتی جز سیاه نمایی چیز دیگه ای نیست.وگرنه خیلی از ما ها میدونیم که با وضعیت فعلی نیروهای مسلح نیاز به خرید سلاح جدید و به روز زیاده این مسئله هم هیچ منافاتی با تولید بومی نداره بلکه باعث میشه فرصت بیشتری برای توسعه اونها پیدا کنیم ودست از رونمایی صوری و الکی برداریم.

    • Upvote 6
    • Downvote 2

  14. با سلام 

     

    در مجموع ، 24 فروند فیتر عراقی در جنگ 1991 به ایران فرار کردند که دو فروند در زمان فرود دچار آسیب شدند . ظاهراً نمونه هایی که در عراق به غلاف سوخت گیری هوایی مجهز شده بودند هم در میان پرنده های فراری موجود بودند . 

     

     

     

     

    یه سری عکس از فیلم حمله به اچ 3 هستش که متاسفانه اسم سایت روش حک شده نمیتونم قرار بدم. توی اون تصاویر هواپیماهای سوخو 22 مجهز به غلاف سوخت گیری مشابه میراژ اف1 کاملا مشخصه البته تنها یه مورد دیدم . از هواپیمای اف 7 توی فیلم در کنار سوخوها استفاده شده که تفا وت هاشون کاملا مشخصه.

    • Upvote 1

  15. از دادن پست های احساسی پرهیز کنید !

    دلیل مخفی شدن برخی پست ها در قسمت مربوطه نوشته شده است !

    برادر یک مقدار انصاف داشته باش فقط شما نیستید که حق انتقاد  دارید.اگر قرار به حذف کردن نظرات مطابق میل شما باشه بفرمایید نظر ندیم.


  16. از رزمایش 2 ماه پیش که مثلا با مقدمه و برنامه ریزی بود ، جز کاتیوشا دوران جنگ ایران و توران چیزی بیرون اومد ؟!

     

    حداقل سپاه قبل از این رزمایش خبر پشت خبر نرفت و برای ملت ایجاد انتظار نکرده تا بعد ( به هر دلیلی ! ) نتونه جوابگو باشه !

    لااقل این همه ول خرجی نداشت . چه لزومی داره این همه خرج کنن یه ماکت به اون بزرگی بسازن بعد بیان لبه ساحل باشلیک چهارتا موشک غرقش کنن. یعنی ناو هواپیمابر قرار این شکلی بدون هیچ دفاعی اونم در حالت سکون وایسته تا ما غرقش کنیم. اگه رزمایش ایده آل شما اینه که براتون متاسفم.


  17. من نگویم که مرا از قفس آزاد کنید   قفسم برده به باغی و دلم شاد کنید
     

    میدونم تولید هواپیمای جدید به زمان و آزمون خطا احتیاج داره ولی ای کاش همون اف 5 های قدیممون مشابه هم نوعاش تو کشورای دیگه بود.عذر میخوام اگه عکسا تکراریه.

     

    o1stt98yc8v8ah7wljfh.jpg

    iuqw3wgtwgfoxoixsxv4.jpg

    • Upvote 7
    • Downvote 1

  18. دوستان کسی از سقوط اف 5 تو دزفول خبر داره .دو سه روز پیش برای کاری رفتم شهرک قصر فیروزه 1 دیدم ختم یه خلبانست میگفتن هواپیماش تازگی تو دزفول افتاده.من اخیرا چیزی راجع به سقوط اف5 نشنیدم.

    • Upvote 1

  19. قصد دارم این تاپیک رو ادامه بدم اما پیش از اینکه این کار صورت بگیره سوالی دارم :

     

    ما در بخش زرهی نه کمیت شرق رو داریم نه کیفیت غرب رو حالا تکلیفمون چیه؟

     

    عذر میخوام ولی با توجه به مسایلی که از شما در خصوص زرهی یاد گرفتم ما در حال حاضر با توجه به شواهد حتی کیفیت شرقی و کمیت غربی هم در خصوص زرهی با توجه به کشورهای همسایه ( ترکیه تعداد تانکهای لئوپارد ام60 سابرا و... آذرباییجان تی 90 ) نداریم .ولی از اونجایی که مخاطب این سایت افرادی هستند که در آینده ممکن هست به دانشگاهای افسری جذب بشن. آموزه های شما ممکن سطح تفکر ایجاد کنه که برای آینده زرهی کشورمناسب باشه. من  در خانواده نظامی بزرگ شدم با افراد زیادی از نیروی زمینی برخورد داشتم متاسفانه سطح اطلاعات به خصوص در مسایل زرهی فوق العاده پایینه.

    با تشکر از شما به خاطر اطلاعات خوبتون.

    • Upvote 3