tahayori

Members
  • تعداد محتوا

    162
  • عضوشده

  • آخرین بازدید

تمامی ارسال های tahayori

  1. با سلام: خداوند در در قرآن کریم می فرماید، علم و دانش خداوند بسیار زیاد و علم و دانش بشر اندک است با علم و دانش اندک نمی شود علم و دانش قوی را درک کرد.
  2. با سلام: نزدیک شدن نیرو های ائتلاف به رهبری عربستان در 20 کیلو متری بندر حدیده یمن.
  3. با سلام: البته با تغیراتی که توسط جهاد خودکفایی نهاجا ( شهید نوژه همدان) انجام داده این هواپیما قادر به حمل موشک آمریکایی و با با تغیراتی که در سامانه سوخت گیری آن انجام شده ( پروژه اسرار ) شعاع عملیاتی این هواپیما را به 1500 کیلومتر رسانده است.
  4. با سلام: دوست عزیز بعد از ظهور امام زمان، حضرت عیسی و موسی هر دو ظهور می کنند و پشت سر امام زمان نماز می خوانند. اولین قومی که به استقبال حضرت مهدی ( ع) می روند مسیحیان می باشند.
  5. با سلام: و ضمن قبولی طاعات شما در ماه مبارک رمضان. این بزرگ منشی شماست، که از ادامه بحث صرفه نظر نمودید.
  6. با سلام: قویترین سلاحی که که رزمندگان انصاراله دارند و تا شکست کامل خاندان آل سعود مقاومت می کنند، ایمان آن ها به خداست. این همه یمنی از زن و کودک سالخورده به شهادت رسیدند، ولی هرگز مشاهده نکردم که این ها برای عزیزانشان گریه کنند. طبق روایات، مردمانی از سرزمین یمن، فارس، عراق، لبنان و شام با ال سعود درگیر می شوند، با اختلاف افتادن در خاندان آل سعود بر سر جانشینی، فاصله حکومت بین جانشین های آن ها کم می شود و بین ان ها اختلاف می افتد و موجب فروپاشی آن ها می شود و سرزمین مکه بدست یمنی ها فتح می شود و ظهور آقا امام زمان نزدیک می شود. و در مکه مکرمه ظهور می کند. امروز حدود پنجاه هزار حوثی با حد اقل تجهیزات با ائتلاف قوی ترین ارتش های جهان آمریکا و نوکرانشان آل سعود، امارات متحده عربی، مصر، کویت، سودان، مراکش، اردن، اسرائیل و ... می جنگند. از راه هوا دریا و زمین در محاصره می باشند، اما وقتی که خداوند بخواهد قومی را امتحان کند تا ایمانشان را آزمایش کند، مقاومت می کنند و سر انجام این مقاومت، نابودی آل سعود خواهد بود. انشا ا ...
  7. با سلام: خدمت همه عزیزان. بحث سر برنامه برجام و موشکی ایران بود، که به مسائل حاشیه ای رفت. سر انجام جدا شدن آمریکا از برجام و و ادامه برجام با اروپایی ها انسان را یاد لطیفه ای می اندازد که پنج دوست تصمیم می گیرند در تعطیلات پایان هفته همگی با هم به شمال بروند. چهار دوست راضی شدند بروند پنجمی گفت مشکلی برایم پیش آمده که نمی توانم بیایم. !!! دوست پنجم همانی بود که ماشین داشت.!!! در نتیجه مسافرت کنسل شد. !!! متاسفانه اروپایی ها شاید بتوانند امتیازی به ایران بدهند، اما نمی توانند تضمین کنند. چون شرکت های بزرگ اروپایی در آمریکا وجود دارند و تراز مالی آن ها بسیار زیاد است. و احتمال دارد امریکا شرکت های این کشور ها را تحریم کند، آنگاه شرکت های اروپا دچار زیان می شود. هدف اصلی ترامپ این است که ایران را تحت فشار قرار دهد، تا ازبرنامه موشکی و نفوذ ایران در منطقه بکاهد.
  8. با سلام: متاسفانه، هواپیمای F14 در سال 2005 در آمریکا از رده خارج شد و چون این هواپیما ها را نیروی هوایی ایران و نیروی دریایی آمریکا داشتند، بخاطر جلوگیری از ارسال احتمالی وسایل و لوازم یدکی این هواپیما به ایران، این هواپیما ها را با سنگ فرز و ابزار های دیگر تکه تکه کردند تا بدست ایرانی ها نرسند.!!! لازم به ذکر است که خیلی از قطعات هواپیمای F14 بهینه شده بدست پر توان کارکنان نیروی هوایی و تلاش صنعت گران داخلی ساخته شده است.
  9. با سلام: و ضمن تائیدفرمایش شما. با این آدرس یاد شده ( http://www.military.ir/forums/ ) سایت بصورت یک در هزار شانس بازشدن دارد. و الان که این پست را می فرستم جزو همان یک در هزار است. مسئولین و مدیران محترم علت این مشکل چیست؟ شاید کاربران زیادی قصد ارسال مقاله دارند، اما این مشکل چگونه حل خواهد شد. اگر امکان دارد بصورت کتبی در یکی از پست ها جواب دهید. با تشکر از شما.
  10. باسلام: کره شمالی در چند سال گذشته یک بار به بر چیدن بخشی از تاسیسات هسته ای خود اقدام نمود، و در اخبار تلویزیون هم مشاهده نمودیم که در ازای این کار از دولت ایالات متحده آمریکا امتیاز بگیرد.!!! پس از تخریب بخشی از تاسیسات هسته ای که با مواد منفجره کلاهک آن ساختمان بطور کلی از بین رفت، دولت امریکا زیر قولش زد و هیچ امتیازی به کره شمالی نداد.!!! در دهه سال 80 میلادی دولت آمریکا از دولت لیبی ( معمر قذافی ) خواست تا تاسیسات هسته ای خود را بر چیند و در قبال این کار از دولت امریکا امتیاز بگیرد.!!! وقتی که تمام تجهیزات هسته ای لیبی بار تریلر ها شد و با کشتی روانه آمریکا شد و دولت لیبی در اصل خلع سلاح هسته ای شد، اعضای ناتو بعد ها به کشور لیبی حمله کردند و دولت لیبی راسرنگون کردند.!!! اکنون دولت آمریکا از رهبر کره شمالی می خواهد تا زمان بر چیدن کامل تاسیسات هسته ای این گشور، هرگز بصورت رسمی با رهبر کره شمالی دیدار نخواهد کرد.!!! در صورتی که رهبر کره شمالی یک بخش بزرگ از یک تاسیسات هسته ای موشکی خود را بعنوان حسن نیت تعطیل کرد. اما اکنون جهان در انتظار وعده دروغین آمریکاست. اما براستی زیباترین کلام را رهبر فقید انقلاب اسلامی ( امام خمینی ره) فرمودند که : آمریکا شیطان بزرگ است.
  11. با سلام: دوست عزیز، جناب MR9 من صحبت های شما را کاملا تائید می کنم. من قبل و بعد از انقلاب ( سال 57 و 58 ) در نیروی هوایی آمریکا، در ایالت کلورادو شهر دنور در یک کلاس 25 نفره تحصیل می کردم. آمریکایی ها به ما می گفتند ما کامارو سواریم و شما شتر سوار، شتر سوار ها هرگزبه کامارو سوار ها نمی رسد. ما نمی توانیم به عقب برگردیم تا شما به ما برسید، بلکه شما شتر سوار ها باید تلاش کنید تا به ما کامارو سوار ها برسند.!!! جالب این است که در پایان ترم امتحان در یک کلاس 25 نفره که دانشجویانی که 15 نفر آن ها آمریکایی، 4 نفر انگلیسی، 4 نفر آلمانی و 2 نفر ایرانی بودند، من شاگرد ممتازکلاس شدم و نفر دوم هم ایرانی بود. سپس به آن ها گفتیم، شتر سوارانی !!! که بیش از 2500 سال تمدن دارد، چگونه از کامارو سوارانی که حدود 250 سال تمدن دارند، ازنظر درسی از شما جلو ترند. !!!
  12. باسلام: وقتی کشور های اتلاف به سر کردگی امریکا اعلام می کند ما 101 موشک از هواپیما و ... بسوی پایگاه های نظامی سوریه و حومه دمشق شلیک کردیم و نتیجه برخورد این موشک ها توسط تلویزیون سوریه فقط 3 مجروح غیر نظامی در حمص بوده است، این موضع ادعای های بی اساس دولت های غربی را در موفق جلوه دادن این عملیات را می رساند.
  13. بنام خداونده بخشنده مهربان با سلام: نوزدهم بهمن، روز نیروی هوایی را به کارکنان محترم نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران تبریک عرض می کنم. اما تاریخچه این روز. درنوزدهم بهمن ماه سال 1357 همافران این نیرو بصورت خود جوش و با پخش اعلامیه های منتشره ازپایگاه یکم شکاری و دیگر یگان ها با لباس نظامی بسوی مدرسه علوی، که بیت موقت امام خمینی بود راه افتادند. وقتی که این پرسنل حضور امام شرفیاب شدند، عکاسان می خواستند ازاین صحنه عکس برداری کنند، اما آقای حسین نورشاهی که تخصّصش تجهیزات شناسایی هوایی بود، نزدامام رفت و گفت نباید اجازه بدهیم از روبرو ازپرسنل با لباس فرم عکس گرفته شود، یعنی همان کسی که دستور خبر دار و سلام نظامی برای امام، بدستور او صادرشده بود. زیرا احتمال این که ساواک همه را شناسایی کند و برایشان مشکل ایجاد کندوجود داشت. و امام هم قبول کرد و عکاسان را مجبور کردند که آن عکس از پشت سر پرسنل که مشغول دادن سلام نظامی به امام بودند بگیرد. اما این روز به دستور امام خمینی، بنام روزنیروی هوایی صادر نشده بود. در 19 بهمن سال 1358 یعنی یک سال بعد از انقلاب بمناسبت این روز، بنی صدر که فرمانده کل قوا بود و در نزدیکی بیمارستان قلب تهران در خیابان ولیعصر آماده سان دیدن و رژه از پرسنل نیروی هوایی بمناسبت این روز بود. پرسنل با شعار اسلام پیروز است، شرق و غرب نابود است جلوی بنی صدر رژه رفتیم و در پایان مراسم آقای محمود منگلی که ارشد واحد بود نزد بنی صدر رفت و گفت چون در 19 بهمن سال گذشته پرسنل این نیرو در بیت امام حاضر شدند، از فرماندهی محترم کل قوا جناب آقای بنی صدر خواهشمندیم دستور فرمائید این روز را بنام روز نیروی هوایی در تاریخ ثبت شود. درآن لحظه بنی صدر بلافاصله دستور این کار را صادر کرد و در بعد ازآن روز در اخبار ساعت 14 روز نیروی هوایی به دستور بنی صدر، اعلام گردید.
  14. بنام خداوند بخشنده مهربان با سلام: آموزش پرسنل نیروی هوایی ارتش قبل و بعد انقلاب در ایران و آمریکا ( قسمت چهارم) با اغازسال 1357 و شروع تظاهرات در ایران ما در مرکز آموزش هوایی لک لند در نزدیکی مرکز شهر سان آنتونیو در ایالت تگزاس آمریکا بودم. همزمان با اعزام ما از ایران به آمریکا ولیعد ایران رضا پهلوی که قبلا با هواپیمای تک موتوره ملخ دار در ایران فن خلبانی را آموزش دیده بود و سولو ( تنها و بدون استاد خلبان قادر به هدایت هواپیما شدن) شده بود، برای آموزش تکمیلی خلبانی به آمریکا اعزام شده بود، اما بر خلاف تصور همه بجای پایگاه آموزشی لک لند او را مستقیما به پایگاه هوایی لاری باک فرستادند.( شاید بخاطر مسئله امنیتی). شبکه تلویزیونی C.N.N و N.B.Cهر روز حدود 15 الی 20 دقیقه از اخبار تظاهرات ایران پخش می کردند و حتی یک روز در زنگ تفریح که مشغول صحبت با دوستان بودم بدون این که متوجه دوربینی باشیم از شاگردان کلاس فیلم برداری که تصویر اینجانب هم در آن مشاهده شده بود. گوینده تلویزیون داشت تفسیر می کرد که این ها نظامیان ایرانی هستند که در داخل آمریکا به تحصیل مشغولند و معلوم نیست آینده شان در اثر سقوط دولت ایران چه شود. یک روز که در کلاس درس بودیم استاد آمریکایی مان حدود 15 برگ ازاعلامیه هایی را بدست تک تک شاگرادان داد که به زبان انگلیسی بود و عکسی از امام خمینی روی آن چاپ شده و مقاله ای از قول دکتر شریعتی نوشته بود که چرا در ایران همیشه افراد با سواد و دکترو مهندس اعدام می شوند چرا یک کار گر ساده بی سواد اعدام نمی شود و ... استاد گفت این مقله علیه شاه ایران نوشته شده است آن را بدقت بخوانید و پس از اتمام همه ان ها را به من بدهید. تمام دانشجویان مقاله را خواندند و سپس استاد کلا 15 مقاله را از تک تک شاگردان پس گرفت و پاره پاره کرد و در ظرف آشغال کلاس ریخت. فردای ان روز که طبق معمول در سر کلاس حاضر شدیم دیدیم چند دژبان مسلح به کلاس وارد شدند و تک تک نفرات را با کارت شناسایی چک و بیرون ساختمان بردند. و هر کدام را به فاصل های نزدیک چند متر و بصورت تک تک مورد بازجویی قرار دادند. نیرو های امنیتی دقیقا یک اعلامیه درست ماننده روز قبل را صحیح و سالم به تک تک شاگردان نشان دادند و گفتند شما دیروز این اعلامیه را دیده اید همه اقرار کردند که استاد دیروز آن ها را به ما نشان داده و گفته بخوانید و سپس همه آن ها را پاره کرده بود. نیروی های امنیتی آمریکایی به ما گفت این مقاله ای بوده که راجع به شاه ایران بد گفته بود و شما این مطالب را به مسئول ایرانی خود (افسر رابط یا لیزن آفیسر) گزارش نکردید. بعد از اقرار به خواندن اعلامیه علیه شاه ما را پیش افسر رابط سرهنگ دوم ماموری بردند. سرهنگ ماموری گفت شما خائن به مملکت هستید و بخاطر خواندن اعلامیه و عدم گزارش تمام 15 دانشجو تا چند روز دیگر باید به ایران برگردانده شوند و زندانی و اخراج شوند. این تاریخ 17 بهمن سال 1357 بود. همه ناراحت بودیم اگر ما را به ایران برگرداند و زندانی و اخراج کنند آبروی ما پیش فامیل از بین می رود زیرا آن ها قضیه را نمی دانند و فکر می کنند خدای نکرده بخاطر اختلاص یا دوز دی بوده است. خرید ها و سوغاتی ها برای فامیل را تهیه و چمدان ها را آماده کردیم تا به ایران برگردانه شویم. (تاریخ 19 بهمن سال 1357 بود). همیشه اخبار تظاهرات ایران را بدون سانسور از تلویزیون آمریکا نگاه می کردیم. درتلویزیون مشاهده کردیم که عده زیادی از پرسنل نیروی هوایی به دیدار آیت اله خمینی رفته اند ( 19 بهمن سال 1357). و ما همواره به سرنوشت بی سرانجام خود فکر می کردیم یک روز که برای آخرین بار از مرکز شهر به پایگاه برگشته بودیم دیدیم همه بچه ها دراز کش روی زمین خوابیده اند و دارند اخبار ایران توسط یک رادیو ضبط بزرگ را گوش می کنند که انقلابیون در ایران پیروز شدند و رادیو تلویزیون را فتح کردند وگوینده رادیو اعلام کرد که این صدای انقلاب اسلامی ایران است. (22 بهمن سال 1357). دو روز بعد ازانقلاب پیش سرهنگ ماموری رفتیم و گفتیم تکلیف ما چیست؟ که ما را بعنوان خائن به ایران بر می گردانند. سرهنگ ماموری در جواب گفت شما افتخار مملکت هستید. !!! آری خائن به مملکت بعد دو روز افتخار مملکت می شود. بعد ها مشخص شد این اعلامیه ها را دانشجویان ایرانی دانشگاه های ایالت های دیگر در پایگاه پخش می کردند. دانشجویانی که ادعا می کردند به خاطر بیکاری و کم پولی ماهیانه 300 دلار از سفارت روسیه ( شوروی سابق) در آمریکا پول می گرفتند تا تظاهرات ضدشاهی برپا کنند. بعد چند روز کلا اثری از افسران رابطایرانی نبود و معلوم نشد آن ها به کجا فرار کردند. بعد از سقوط شاه آمریکایی ها از ما می خواستند که می توانید در اینجا بمانید و شما پناهنده نمی شوید و ماننده هر شهروند دیگر با دادن کار در اینجا بمانید. من شاگرد اول کلاس شدم آن ها شاگردان اول کلاس را بعنوان مستشار انتخاب می کردند. هرچه تبلیغ کردم که بمانم نپذیرفتم. آنها علت آن را جویا شدند که دولت آمریکا این همه به شما امتیاز می دهد ولی شما نمی پذیرید. علت آن را این گونه بیان کردم که من با هزینه شخصی خود به اینجا نیامدم، بله آن هزینه هایی که برای تحصیلم خرج شده از انسان های بد بخت و بیچاره مالیات گرفته شده تا بتوانم به آن ها خدمت کنم. با این جواب افسر آمریکایی پاسپورتم را بطرف من پرت کرد و گفت شما دیوانه هستید حالا می توانید به ایران بروید و به زودی پشیمان خواهید شد.
  15. با سلام: آموزش پرسنل نیروی هوایی ارتش قبل و بعد انقلاب در ایران و آمریکا ( قسمت سوم) ارتش ایلات متحده آمریکا از چهار 4 نیروی هوایی, نیروی زمینی, نیروی دریایی و تفنگ دار دریایی تشکیل شده است. خدمت سربازی در ارتش ایالات متحده آمریکا در زمان صلح اختیاری و در زمان جنگ اجباری می شود. اما بخاطر نبودن شغل در این کشور, اکثر جوانان از پسر و دختر خدمت سربازی را بعنوان یک شغل برای کسب درآمد انتخاب می کنند. مدت زمان خدمت سربازی بسته به سختی و راحتی خدمت به 4 گروه تقسیم می شود. 1- خدمت در نیروی هوایی 4 سال است. ( AIR FORCE) 2- خدمت در نیروی دریایی 3 سال است. (NAVY) 3- خدمت در نیروی زمینی 2 سال است.(ARMY) 4- خدمت در تفنگدار دریایی 1 سال است.(MARINE) راحت ترین خدمت در نیروی هوایی با 4 سال و سخت ترین در تفنگ دار دریایی با یک سال خدمت می باشد. سربازان در طی خدمت درست مثل یک پرسنل کادر کلیه آموزش های تخصصی و غیره را اموزش می بینند و درست حقوق مشابه پرسنل کادر اما کم تر از آن حقوق می گیرند. پس از اتمام دوره سربازی بعنوان پرسنل کادر ادامه خدمت می دهند. من از یک سرباز تفنگدار دریایی راجع به آموزش آن ها سوال کردم, وی گفت ما در زمستان باید با پوتین یخ آب یک رود خانه را بشکنیم و ارتفاع آب تا حدود گردن را از میان ان عبور کنیم چه کسی جرعت دارد نرود.!!! یا در هنگام آموزش نقشه خوانی جیره غذای ما را در یک ظرف در بسته در گوشه ای زمین یا جنگل پنهان می کنند و با دادن گرای قطب نما باید غذا را پیدا کنیم یا اگر نتوانیم از گرسنگی هلاک شویم. شکار درندگان و خزندگان ماننده مار و کباب کردن آن در بیابان و جنگل از دیگر آموزش های زنده ماندن می باشد. تفنگ داران دریایی به خاطر آموزش هایسفت و سختی که دیده اند, شروع کننده حمله در وحله اول به دشمن می باشند. تفنگ داران دریایی دارای ناو ناوچه, هواپیما هلی کوپتر و سایر ادوات جنگی زمینی می باشند.شما درخلیج فارس مشاهده می کنید که همیشه ناو جنگی تفنگ داران دریایی آمریکا منتظر حمله هستند نه نیروی دریایی امریکا. رنگ لباس تفنگ داران دریایی پلنگی خاکی با لکه هایی از رنگ سبز بود. آن ها سخت ترین مانور ها رابرای شکست دشمن انجام می دهند. در خدمت سربازی فرقی بین یک پسر و دختر نیست همه بصورت مخلوط به نسبت قد در صف اول الی آخر قرار می گیرند و سینه خیز رفتن و کلاغ پر ساده ترین آموزش های آنان است.در همه جا دختران و پسران سرباز در کلاس درس, نهارخوری باشگاه های شبانه ( دانسینگ) باهم هستند و فقط خوابگاه آن ها جداست. در خواب گاه دختران روزانه نگهبانی بصورت اجبار از کلیه دختران انتخاب می شود که در راس ساعت خاص نگبانی آن ها شروع می شود و محل استقرار آن ها ابتدای پلکان ورودی خواب گاه می شود. در ایران قبل از انقلاب هم دختران هم ماننده پسران برای شغل نظامی استخدام می شدند, اما آموزش نظامی آن ها سوا و کلاس درس آن ها هم سوا بود. و در سر صبحگاه بصورت صف مجزا می ایستادند. یک از دختران کلاس می گفت فرمانده ما به ما گفت با ایرانی و عرب زیاد صحبت نکنید چون آن ها فرهنگ ما را نمی فهمند و اگر یک دختر با آن ها صحبت کند فکر بد می کنند. در فرهنگ امریکا اگر دو پسر ایرانی که پس ازمدتی هم دیگر ندیده اند بهم برسند طبق معمول به هم دست میدهند و همدیگر را می بوسند چیزیکهبطور معمول در بین تمام ایرانیان حتی در کشور خودمان هم معمول است. اما در آنجا بوسیدن دو پسر یا مرد را بد می دانستند و فکر می کردند این ها همجنس گرا هستند!!! اما اگر در آنجا یک پسر و دختر هم دیگر را ببوسند خیلی خیلی عادی است.!!! ( البته فقط گونه ها را نه لب ها را). در کلاس درس ما در آمریکا دختر و پسر بصورت مخلوط در کلاس و میز بود. در هنگام ترک کلاس شاگردان آمریکایی اعم از پسر و دختر می بایست کلاس را تمیز می کردند و طی می زدند, ولی ما ایرانی ها از این کار مستسنی بودیم و از ما نمی خواستند. انشا ا... در قسمت چهارم مطالب دیگری عنوان می شود.
  16. آموزش پرسنل نیروی هوایی ارتش قبل و بعد انقلاب در ایران و آمریکا ( قسمت دوم) قبل از انقلاب بخاطر بالا رفتن قیمت نفت و پر شدن خزانه دولت, دولت تصمیم به خریدسلاح از کشور آمریکا می گیرد. در آن زمان ایران ژاندارم خلیج فارس بود و دولت آمریکا اعتماد زیادی به ایران داشت. در آن زمان دولت ایران سفارش خرید هواپیمای F14 را به کشور ایلات متحده آمریکا می دهد که بلافاصله پذیرفته می شود, اما سپس دولت اسرائیل تقاضای خرید این هواپیما را می کند که از سوی دولت آمریکا رد می شود. !!! پس وقتی که, دولتی تصمیم به خرید سلاح می کند, استخدام پرسنل برای آن تجهیزات در اولویت اول قرار می گیرد. استخدام خلبان, کارشناس فنی هواپیما, پرسنل آمادی و ... قبل از استخدام آگهی ها توسط روزنامه های کثیر الانتشار آن زمان ماننده روزنامه کیهان و اطلاعات منتشر می شد. و تیتر اصلی این روزنامه ها با استخدام شغلی با شعار بلند آسمان جایگاه من است جلب نظر می کرد. فارغ التحصیلان قبل از استخدام و پس از آزمایشات سخت پزشکی و امتحان در رشته و رسته های دلخواه خود, ماننده خلبانی و کارشناسی فنی هواپیما استخدام می شدند. به محض قبولی و دریافت لباس نظامی و سایر مایحتاج ماننده حوله واکس و ... از سوی سازمان تامین می شد. پرسنل می بایست موی خود را با نمره صفر 6 کوتاه کرده و چند روز دیگر با لباس هایی که به خیاط بیرون داده بودند تا اندازه آن ها کنند در یک ساعت و یک روز خاص از قبل تعین شده به فرماندهی مرکز آموزش های هوایی ( شهید خضرایی فعلی. چون در آن زمان دانشگاه هوایی تاسیس نشده بود.) پرسنل تازه استخدامی می بایست دوره اموزش مقدماتی نظامی یا B.M.T یا (BASIC MILITARY TRAINING) را حدود 3 ماه می گذراندند و پس از دریافت سر دوشی به کلاس در س زبان می رفتند. از ابتدای ورود به کلاس و آمدن استاد زبان که معمولا از اساتید خانم و آقای آمریکایی بودند کسی حق صحبت کردن فارسی در کلاس را نداشت.البته چند استاد خانم و اقای ایرانی هم بودند. تمام پرسنل از قبیل دانشجوی خلبانی و فنی می بایست زبان انگلیسی آمریکایی را تمام کنند و بعد از این مرحله برای امتحان زبان اعزام به خارج اقدام کنند. حدود چند هزار نفر شرکت می کردند و بالاترین نمره از 100 به پائین تا حدود حد اقل نمره 75 گزینش می شدند. ( البته درصدکمی انتخاب می شدند). پس از قبولی در امتحانات اعزام به آمریکا معاینات پزشکی مجددا شروع می شد و درصورت نبودن مشکل, آماده اعزام به خارج می شدند. قبل از اعزام توجیهات کامل از سوی ضد اطلاعات وقت ( حفاظت اطلاعات فعلی) برای حفظ اسرار نظامی انجام می شد. و پس از دریافت ارز خارجی با هواپیمایی ایران ایر ( هما) مسیر تهران لندن را می رفتند. و مسافران این مسیر را پیاده و مجددا مسیر لندن نیویورک را سوار و سوخت گیری و چک هواپیما انجام می شد. به محض ورود به فرودگاه جان اف کندی نیویورک که بزرگ ترین فرود گاه دنیا درآن زمان بود و مسیر وارد شدن به این فرودگاه 5 بانده که به خاطر ترافیک شدید هوایی از 5 جهت وارد این فرودگاه می شدند. بعد ها شاه ایران به تقلید از این فرودگاه دستور ساخت فرودگاه بزرگ آریامهر ( فرودگاه امام خمینی فعلی) را داد که تا چند سال پس از انقلاب به حالت راکت درآمده بود و بعد ها تا حدی تکمیل شد. و در زمان کنونی مورد بهره برداری قرار می گیرد. بعد از فرود هواپیما در فرودگاه جان اف کندی نیویورک و پیاده شدن پرسنل از آن, چند افسر رابط ایرانی و آمریکایی ما را برای سوارشدن مجدد هواپیما, بسوی شهر سان آنتونیوی ایالت تگزاس راهنمایی کردند و پس از فرود هواپیما در این شهر ما را با اتوبوس به پایگاه هوایی لک لندکه پایگاه آموزشی ارتش آمریکا در رسته های نیروی دریایی, هوایی, زمینی و تفنگ دار دریایی بود رفتیم. بقیه مطالب انشا ا... درپست سوه به عرض می رسد.
  17. با سلام: در این پست شما را با نحوه آموزش و اعزام پرسنل نیروی هوایی ایران و اعزام آن ها به ایالات متحده آمریکا قبل از انقلاب و بعد از آن آشنا می کنم امید است مورد توجه کاربران عزیز قرار گیرد. لازم به ذکر است این پست به سفارش مدیر محترم و دوست عزیز MR9 نگارش می شود. پرسنل نیروی هوایی قبل ازانقلاب پس از استخدام در نیروی هوایی و گذراندن دوره آموزشی و سپس پس از گذراندن کلاس زبان انگلیسی آمریکایی و بعضی موارد کلاس های تخصصی برای امتحان زبان انگلیسی جهت اعزام به خارج می بایست در یک سالن بزرگ جهت امتحان حضور می یافتند و کسانی که بالاترین نمره امتحانی را می گرفتند از نمره 100 شروع و پائین ترین نمره ها معمولا بین 75 الی80 بود. پس از اعزام به آمریکا پرسنل ابتدا به پایگاه هوایی آموزشی لک لند در نزدیکی شهر سان آنتونیو در ایالت تگزاس اعزام می شدند. و پس از گذراندن مجدد در کلاس های زبان تکمیلی به سایر ایالت های آمریکا بر حسب تخصص و رسته اعزام می شدند. در کلاس های تخصصی از ملیت های مختلف از جمله آمریکا, انگلستان, آلمان, ایران و ... در یک کلاس حضور داشتند. پس از گذراندن این دوره ها یا به ایالت های دیگر می روند و یا یا با تکمیل دوره و دریافت گواهی نامه ازطرف نیروی هوایی آمریکا به ایران باز می گردند و مشغول خدمت در پایگاه های مختلف بر حسب تخصص و رسته می شوند. این دوره ها معمولا چند ماهه و حتی تا دو سال هم طول می کشید. من در سال 1355 استخدام و پس از تکمیل زبان انگلیسی آمریکایی و تکمیل دروس الکترونیک در ایران که همگی به زبان انگلیسی بود, درسال 1357 به کشور آمریکا اعزام شدم و یک سال بعد از انقلاب یعنی در سال 1358 پس از تکمیل دوره و گذراندن واحدهای تخصصی درسی و دریافت گواهینامه از سوی نیروی هوایی آمریکا به ایران برگشتم.بعلت طولانی شدن این پست جزئیات را در پست بعدی نگارش می کنم.
  18. با سلام: و تشکر از شما, بخاطر مطالب مفیدتان دراین سایت. من بار ها این موضوع را به مسئولین نیروی هوایی بصورت شفاهی و کتبی گزارش کردم, که سایت نیروی هوایی ارتش ج. ا . ا بیش تر به یک سایت عقیدتی سیاسی نزدیک تر است تا یک سایت علمی نیروی هوایی. اما متاسفانه در این سایت بجای مطالب مفید علمی , فنی و پروازی و وجود سیستم های کار آمد در سطح جهان جهت ارتقاء دانش پرسنل خبری نبوده و بیش از 90 درصد مطالب این سایت عقیدتی سیاسی می باشد. لطفا کار بران عزیز این سایت را مشاهده کنند و نظر بدهند. در صورتی که مسئولین می توانند از توانمدی های پرسنل این نیرو در سایت خودشان در اختراعات, ابتکارات و نو اور و خلاقیت آن ها مطالبی منتشر کنند که امید ملت ایران را در مقابل تهدید ها و تحریم های آمریکای جهان خوار بالاتر ببرند.
  19. با سلام: اگر اینجانب به چنین پست هایی قدیمی پاسخ می دهم, علتش این است که در پست های قدیمی فقط اشاره به عکس و مطالبی بسیار کوتاه از این پروژه های بزرگ مطرح می شود. در صورتیکی که مدیر این پروژه که از دوستان اینجانب می باشد و سال های سال زحمت چنین کاری را کشیده است کار نامبره و توان مندی ایشان فقط با یک عکس نشان داده می شود.!!! من خیلی ازپست های قدیمی را مطالعه نمودم و اشتباهات آن را توضیح دادم. ماننده وجود هواپیمای RF-FC در ایران و دوربین S.L.R آن که در بخش هواپیمای شناسایی RF-FEآمده بود. لازم به ذکر است که ایران حتی یک فروند هواپیمای شناسایی RF-4C نداشته و ندارد, این نوع هواپیما ها فقط مخصوص ایلات متحده آمریکا بوده و RF-4E نیروی هوایی ایران همگی از نوع صادراتی ایلات متحده امریکا می باشد که در اختیار ایران, اسرائیل, یونان, ترکیه, ژاپن, کره جنوبی, اسپانیا, آلمان و ... قرار داده است.
  20. با سلام: و تشکر از پیش نهادشما.حتما در تاپیک دانش نامه هوایی مقالات را ارسال می کنم.
  21. با سلام: من خودم تا سال 58 در کشور آمریکا تحصیل می کردم و پس از اتمام تحصیل و دریافت گواهی نامه از سوی نیروی هوایی آمریکا به کشورم بازگشتم . نفراتی که در تخصص آواکس بودند همه را می شناختم, اما متاسفانه دولت آمریکا قبل از اتمام دوره آنها را به ایران برگرداند.بله درست است دقیقا آن 4 فروندی که قرار بود به ایران بدهند و کارشناسان ما که ماه ها کلاس درس را گذرانده بودند بدون اتمام دوره به ایران بازگردانده شده بودند و آن 4 فروند را به عربستان سعودی دادند.
  22. براساس مندرجات کتاب " ماموریت در ایران " ، فصل موسوم به " آواکس و اوپک " ، نوشته ویلیام سولیوان ( آخرین سفیر ایالات متحده در ایران ) ، تیمی مرکب از کارشناسان نظامی آمریکایی و ایرانی پس از ماه ها بررسی بدین نتیجه رسیده بودند که بدلیل ماهیت توپوگرافیک ایران ( کوهستانی بودن ) سرمایه گذاری برروی رادارهای زمین پایه ، کاری عبث خواهد بود ، در نتیجه با هدف ایجاد یک پوشش راداری 24 ساعته ، 10 فروند پرنده E-3A آواکس سفارش داده شد ، اما بدلیل فشار کنگره ، این تعداد به 7 فروند کاهش پیدا نمود و درنهایت ، بدلیل وقوع انقلاب اسلامی ، هیچکدام تحویل نگردید . پی نوشت : 1- بر اساس یک فرضیه ، حتی اگر 2 تا 3 فروند هم تحویل داده می شد ، شاید سرنوشت نبرد هوایی در جنگ با عراق ، تغییر می نمود . 2- به نظر بنده ، هنوز پس از گذشت سالها از این موضوع ، نیروی هوایی ، به همین تعداد رادار پرنده ( در کلاس E-3 ) یا تعداد بیشتری در کلاس (E-2 D) نیاز دارد . این شکاف خطرناکی در سازمان رزم نیروی هوایی است . با سلام: تعداد آواکس های در نظر گرفته شده از سوی دولت آمریکا برای ایران قبل از انقلاب 4 فروند بود، حتی تا سال 57 دانشجویان فنی در سر کلاس درس آواکس, چندین ترم را گذارنده بودند و در ابتدای سال58 بدون اتمام دوره و درس به ایران برگردانده شدند و در ایران جایگزین سایر تخصص ها شدند. دولت آمریکا حدود 4 فروند از آن ها را به نیروی هوایی عربستان سعودی داد. نیروی هوایی عربستان در حال حاظر 5 فروند هواپیمای آواکس دارد.
  23. با سلام: برای اطلاع از تمام سوانح هوایی ایران به آدرس لینک زیر مراجعه شود. https://fa.wikipedia.org/wiki/%D9%81%D9%87%D8%B1%D8%B3%D8%AA_%D8%B3%D8%A7%D9%86%D8%AD%D9%87%E2%80%8C%D9%87%D8%A7%DB%8C_%D9%87%D9%88%D8%A7%DB%8C%DB%8C_%D8%AF%D8%B1_%D8%A7%DB%8C%D8%B1%D8%A7%D9%86
  24. با سلام:  تصویر بمب ریتارد جهاد خودکفایی نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران   این بمب زمانی بکار می رود که  هواپیما می خواهد با دقت یک هدف را در ارتفاع بسیار پائین از بین ببرد. این بمب به محض جدا شدن از هوایما چتر ته فلزی آن باز شده و بمب با سرعت کم تری به زمین اصابت می کند، تا ترکش بمب به هواپیما اصابت نکند.