951

Editorial Board
  • تعداد محتوا

    2,209
  • عضوشده

  • آخرین بازدید

  • Days Won

    68

پست ها ارسال شده توسط 951


  1. شکار ماهرانه پهپاد انتحاری با شات گان

     

    پهپادهای انفرادی انتحاری صحنه نبرد را تغییر داده‌اند و تلفات بسیار سنگینی بر جای گذاشته است. تصاویری از یک سرباز روس منتشر شده که با یک اسلحه شات گان، پهپاد انتحاری اوکراینی را شکار می‌کند. این لحظه شکار را  می‌بینید.

     

    لینک ویدئو :

     

    منبع

     

    • Like 3
    • Upvote 5

  2. 3 minutes قبل , parsneet گفت:

    جمع بندی :

    این موارد به عنوان خصوصیات عمومی ( و نه فقط بالگرد ) برای یک مکان یابی تجهیزات نظامی مطرح است . و علی القاعده در مورد دیگر تجهیزات ( و خرید های نظامی ) هم کما بیش قابل تعمیم است .

    به عنوان نتیجه گیری پایانی هم ، همان جمله ابتدای را مجدد تکرار می کنم . ( کشور ما از محدود کشورهایی هست که شرایط خاصی دارد و اصولاً کارهای موضعی نمی تواند در آن تاثیر چشم گیری را ایجاد نماید ... )

     

     

    سلام

    با توجه به تمام مواردی که به آنها اشاره فرمودید ، کشور ما حداقل از نظر کمیتی به همان تعداد بالگرد رزمی که در زمان حکومت پهلوی خریداری شد ، البته در چند طیف و تیپ مختلف نیازمند است .

    خرید این تعداد محدود بالگرد میل 28 ، حتی به اندازه ناوگان موجود در یکی از پایگاه های رزمی هوانیروز هم نیست .

    • Like 1
    • Upvote 2

  3. 1 ساعت پیش, mehdipersian گفت:

    البته این قرارداد در زمان شهید رئیسی و قبل حادثه بسته شده. 

     میدونم ، من حرفم در مورد کل ناوگان هواییه نه همین موضوع خرید .

    • Like 2

  4. جنگ شهری در خرمشهر با دارودسته صدام حسین به روایت امیر دریادار سیاری

     

    پس از تجاوز ارتش بعث عراق به خاک ایران، مردم خرمشهر در کنار ارتشی‌ها به دفاعی سخت پرداختند و دارودسته صدام حسین به سادگی نتوانستند خرمشهر را اشغال کنند. امیر دریادار سیاری که آن روزها از نزدیک شاهد این صحنه‌ها بود، از مقاومت خونین در خرمشهر روایت تاریخی تکان دهنده‌ای داشته است. روایت جانشین فرمانده کل ارتش را می‌بینید و می‌شنوید.

     

    لینک ویدئو :

     

    منبع

     

    • Like 1
    • Upvote 1

  5. 41 minutes قبل , Oshida1 گفت:

    خب شاید دوستان بگن نوش دارو بعد از مرگ سهراب ولی امیدوارم برای نهاد ریاست‌جمهوری و در کل ناوگان‌تشریفات حکومتی هم از همین روسیه بالگردهای مدرنی تهیه بشه و بالگرد های قدیمی اونها به نیروهای مسلح واگزار بشه!!

    (البته نیروهای مسلح هم باید به سمت نوسازی بخصوص در بخش ترابری تاکتیکی برن )

     

    سلام ،

    تجربه در ایران نشان داده که همیشه حوادث ، باعث  بیدار شدن از خواب غفلت در مسئولان شده . اگر فرض را بر بروز نقص فنی بخاطر سن ناوگان و یا عدم تجهیزات مناسب در این ناوگان بالگردی بگذاریم ، در اینباره یک بنده خدایی از بازنشستگان نگهداری بالگرد در ایران حرف خوبی میزد که :

    نقل قول

    این حواث سالهاست داره در بدنه نیروهای مسلح اتفاق می افته و قربانی میگیره ، اما بخاطر سیستم بسته ی نظامی ، کسی خبری ازش نمیشنوه ! اما با این حادثه تازه یه عده متوجه میشن که این ناوگان و سیستمها نیاز به نوسازی و مدرنیزه شدن داره .

     

    امیدوارم این حادثه ی بسیار تلخ ، مسولین رو از خواب غفلت بیدار کنه تا کم کاری خودشون رو در پس عملکرد جهادی تعمیر و نگهداری ناوگان هوایی ایران ، پنهان نکنن .

    • Like 2
    • Upvote 2

  6. جزئیات خرید ۱۵ بالگرد دید در شب از روسیه

     

    رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر درباره جزئیات توافق خرید ۱۵ فروند بالگرد دید در شب از روسیه گفت :

    این قرارداد با مسئولانی از شرکت تولیدکننده بالگردهای تخصصی در ابتدای اردیبهشت ماه سال جاری منعقد شد.  بابک محمودی روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا درباره خرید بالگردهای تخصصی از روسیه، اظهار داشت: رئیس جمهور بر خریداری بالگرد دید در شب تاکید بسیار داشت که نگاه انسان دوستانه ایشان را نشان می‌دهد. تا پیش از این، هیچ رئیس جمهوری به این اندازه پیگیر خریداری این نوع از بالگرد نبود. وی با اشاره به انعقاد این قرارداد با مسئولانی از شرکت تولیدکننده بالگردهای تخصصی در ابتدای اردیبهشت ماه سال جاری، افزود: هلال احمر ایران درخواست ۱۲ بالگرد دید در شب همچنین ۳ بالگرد آتش‌نشانی را به این شرکت روسی داده است.

    رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر اضافه کرد: روسیه اعلام کرده است امکان تحویل چهار بالگرد را در سال جاری دارد . این بالگردها که بزرگ و تخصصی هستند ۶ بالگرد کوچک پشتیبان نیز دارند و مجموعه قیمت این بالگردها حدود ۵۰۰ میلیون دلار است.  این توافق نیازمند انعقاد یک توافقنامه است که باید از سوی وزارت صمت نهایی شود همچنین بر اساس توافق‌های انجام شده، مبلغ این قرارداد به صورت اقساط پرداخت خواهد شد. شرایط و اتفاقات پیش آمده نشان داد کشور نیازمند ضروری به خرید این گونه بالگردها دارد و امیدواریم هرچه زودتر روند خریداری آنها آغاز و وارد چرخه امدادرسانی کشور شوند.

     

    لینک خبر :

     

    منبع

     

     

     

     

    • Like 2
    • Upvote 6

  7. لشکرکشی ایران در دهه 70 شمسی به جزایر سه گانه برای جلوگیری از حمله شیخ نشین‌ها !

     

    امیر دریادار سیاری درباره شایعه حمله شیخ نشین‌ها برای اشغال جزایر سه گانه، برای نخستین بار از لشکرکشی عظیم همه قوای نظامی ایران به این جزایر پرده برداشت. او با اشاره به شدت عملیات روانی عرب‌ها، تاکید کرد برای رفع این عملیات روانی مدتی با خانواده در جزیره بوموسی زندگی کرده است. روایت کامل جانشین فرمانده کل ارتش در ادامه می‌بینید و می‌شنوید.

     

    لینک ویدئو :

     

    لینک

     

    • Like 3
    • Upvote 1

  8. مادر «سیدحسن نصرالله» درگذشت .

     

    مادر «سیدحسن نصرالله» دبیرکل حزب‌الله لبنان درگذشت. منابع رسانه‌ای امروز (شنبه) از درگذشت مادر دبیر کل حزب‌الله لبنان خبر دادند. شبکه المیادین در این باره اعلام کرد که مادر سید حسن نصرالله دبیرکل حزب‌الله لبنان درگذشت. جزئیات بیشتری از این خبر اعلام نشده است.

     

    لینک خبر :

     

    لینک

     

     

    • Upvote 2

  9. اسکله آمریکایی را آب برد !

     

    امواج بخشی از اسکله آمریکا در سال غزه را به سواحل شهر «اسدود» برد. شبکه 12 تلویزیون اسرائیل اعلام کرد که امواج بخشی از اسکله آمریکا در سال غزه را به سواحل شهر «اسدود» برد. این شبکه تلویزیونی تأکید کرد که نیروی دریای اسرائیل این اسکله را بازگرداند و آن را به هم وصل کرد.بعد از ماه ها مقدمه چینی و با هزینه گزافی نزدیک به 320 میلیون دلار هفته پیش این اسکله افتتاح شد تا  راه جدیدی برای رساندن کمک های انسانی به فلسطینی ها در نوار غزه شود. برخی مسئولان آمریکایی گفتند که این اسکله در ابتدا می تواند 90 کامیون را به غزه برساند اما این تعداد تا 150 کامیون خواهد رسید. هفته گذشته ارتش آمریکا ادعا کرد اولین محموله کمک‌های بشردوستانه از طریق این اسکله تخلیه شده و کامیون‌ها انتقال آن را به سمت نوار محاصره شده غزه آغاز کرده‌اند.

     

    لینک خبر :

     

    لینک

     

     

     

    • Like 1
    • Upvote 3

  10. امکانات کلاه 400 هزار دلاری خلبانی جنگنده F35

     

    کلاه خلبانی جنگنده اف 35 لایتنینگ II از چنان فناوری برخوردار است که هر یک از آنها 400 هزار دلار برای ارتش آمریکا تمام می‌شود. این محصول پیشرفته که با همکاری دو کمپانی Rockwell Collins و Elbit Systems ساخته شده، صرفا یک کلاه ایمنی نیست و عامل پیوند خلبان با هواپیما است. جزئیات فنی این کلاه جالب را می‌بینید.

     

    لینک ویدئو :

    https://www.tabnak.ir/fa/news/1238701/امکانات-کلاه-400-هزار-دلاری-خلبانی-جنگنده-f35

     

    • Upvote 5

  11. ایران یک وجب تا کشور هسته‌ای شدن فاصله دارد!

     

    عبدالخالق عبدالله، مشاور محمد بن زاید، رئیس امارات متحده عربی، با طرح این ادعا که ایران همیشه یک خطر بوده اما امروز دارای یک قدرت شگفت انگیز موشکی و پهپادی است و یک وجب تا تبدیل شدن به یک کشور هسته‌ای فاصله دارد، به قدرت ایران برای هدف قرار دادن عمق کشورهای عربی اشاره می‌کند. او با تشریح شرایط ایران می‌گوید، مقابله با آن بی فایده است و بهترین گزینه گفت‌وگو خواهد بود. مواضع قابل تامل این مقام عرب را با زیرنویس فارسی می‌بینید و می‌شنوید.

     

    لینک ویدئو :

    https://www.tabnak.ir/fa/news/1238040/ایران-یک-وجب-تا-کشور-هسته‌ای-شدن-فاصله-دارد

    • Like 4
    • Upvote 1

  12. انسداد مرزهای شرقی با احداث دیوار و پرواز پهپادها

     

    طرح انسداد مرزهای شرقی کشور با هدف ارتقای امنیت این مرزها و تخصیص ۳ میلیارد یورو آغاز شده است. امیر سرتیپ کیومرث حیدری فرمانده نیروی زمینی ارتش چند روز قبل از روند اجرای طرح انسداد مرزی در مرزهای شمال شرق کشور بازدید کرد. وی در این بازدید با اشاره به اینکه «انسداد مرزی در مرزهای شمال شرق کشور فقط به جهت حفظ و حراست از مرزهای جمهوری اسلامی ایران است»، گفت:« برای تمامی کشورهای همسایه احترام ویژه‌ای قائل هستیم اما اینکه پروژه انسداد مرزی را در این منطقه از کشور آغاز کرده‌ایم به خاطر امنیت بخشی مرزهای کشور است.»

     

    لینک تکمیلی خبر :

    https://www.tabnak.ir/fa/news/1237720/انسداد-مرزهای-شرقی-با-احداث-دیوار-و-پرواز-پهپادها

    • Like 2
    • Upvote 1

  13. ماجرای خرید ۱۵۰ تانک‌بر از سوئد توسط ایران

     

    فرمانده نیروی زمینی ارتش گفت: «در رابطه با خودروهای تانک‌بر ما یک قرارداد با سوئد داشتیم و ۱۵۰ دستگاه خریداری کرده بودیم. تا امارات نیز آمدند آما آمریکایی‌ها متوجه شدند و آن را برگرداندند. ما گفتیم هیچ اشکالی ندارد. روی پای خود ایستادیم و حتی تا یک ماه آینده یک تانک‌بر هم در نیروی زمینی کسری نداریم.» روایت امیر سرتیپ کیومرث حیدری را می‌بینید و می‌شنوید.

     

    لینک ویدئو :

    https://www.tabnak.ir/fa/news/1237733/ماجرای-خرید-۱۵۰-تانک‌بر-از-سوئد-توسط-ایران

    • Like 2
    • Upvote 3

  14. لحظه ترور حسین ابراهیم مکی ، همسنگر فرمانده سپاه قدس از زاویه پهپاد اسرائیل

     

    شب گذشته، ارتش اسرائیل با استفاده از یک پهپاد، خودروی حسین ابراهیم مکی، از فرماندهان ارشد میدانی جبهه جنوبی حزب الله را مورد حمله قرار داد و آن را منهدم کرد. شهید حسین ابراهیم مکی، مسئول طراحی و اجرای بسیاری عملیات‌های حزب الله را در ماه‌های اخیر بر عهده داشت و همسنگر شهید سردار محمدرضا زاهدی بود که در حمله به کنسولگری ایران در دمشق به شهادت رسید. لحظات ترور را از زاویه این پهپاد اسرائیلی و همچنین وضعیت خودرو پس از هدف قرار گرفتن را می‌بینید.

     

    لینک ویدئو :

    https://www.tabnak.ir/fa/news/1237436/لحظه-ترور-همسنگر-فرمانده-سپاه-قدس-از-زاویه-پهپاد-اسرائیل

    • Like 2
    • Upvote 4

  15. ناگفته‌های محمود واعظی رئیس دفتر حسن روحانی از حادثه هواپیمای اوکراینی

     

    محمود واعظی رئیس دفتر حسن روحانی برای نخستین بار درباره آنچه در سه روز اول حادثه پرواز شماره ۷۵۲ هواپیمایی بین‌المللی اوکراین رخ داد و با پنهان کاری ماجرا، اعتبار شماری از رسانه‌های داخلی نیز مخدوش شد، توضیح داده و از جزئیات نشست‌ها در این سه روز از جمله نشست شورای عالی امنیت ملی تا صدور بیانیه پذیرش مسئولیت گفته است. روایت واعظی را می‌بینید و می‌شنوید.

     

    لینک ویدئو :

    https://www.tabnak.ir/fa/news/1237289/ناگفته‌های-دست-راست-روحانی-از-پشت-پرده-حادثه-هواپیمای-اوکراینی

    • Like 1
    • Upvote 2

  16. تصاویر ادعایی شبکه سعودی‌ از پایگاه سری ایران ! :)

     

    شبکه سعودی در گزارشی با انتشار تصاویری مدعی شناسایی یک پایگاه سری پهپادی ایران شد. نکته جالب اینکه استناد سعودی‌ها به گزارش فاکس نیوز است که این شبکه دست راستی افراطی خود به گروهک تروریستی منافقین استناد کرده است. ادعاهای این شبکه را با زیرنویس فارسی می‌بینید.

     

    لینک ویدئو :

    https://www.tabnak.ir/fa/news/1236992/تصاویر-ادعایی-شبکه-سعودی‌-از-پایگاه-سری-ایران

     

     

    پ ن :

    خدایی اگه قراره با نشون دادن یه باند پرواز برای پهپاد اینقدر بترسن و بزرگنماییش کنن ، باعث خوشحالیه ماست که بترسن :)

    از طرفی هم ، این منافقا چه موجوداتی ن که با دادن اطلاعات مسخره ی اینچنینی به اینها دارن اینطور کسب درآمد میکنن :)

    • Like 4
    • Upvote 2

  17. هشدار اتمی مقام ارشد ایران در مقابل تهدید نظامی آمریکا

     

    «ما همچنان به استفاده از سلاح‌های مختلف، ببخشید، ابزارهای مختلف برای دستیابی به آن هدف ادامه می‌دهیم و همه گزینه‌ها روی میز هستند» این لحن متیو میلر، سخنگوی وزارت امور خارجه ایالات متحده پس از هشدار کمال خرازی رئیس شورای راهبردی روابط خارجی درباره «احتمال تغییر دکترین هسته‌ای ایران در صورت به خطر افتادن موجودیت ایران یا ضربه به برنامه هسته‌ای ایران» است. حالا کمال خرازی در پاسخ به این تهدید، دست اقدام متقابل زد و گفت: «ما نمی‌خواهیم سلاح هسته‌ی داشته باشیم، اما اگر دشمن ما را با سلاح هسته‌ای تهدید کند، در تصمیمات خود تجدید نظر خواهیم کرد.» موضع کامل خرازی را می‌بینید و می‌شنوید.

     

    لینک ویدئو :

    https://www.tabnak.ir/fa/news/1236984/هشدار-اتمی-مقام-ارشد-ایران-در-مقابل-تهدید-نظامی-آمریکا

    • Like 3
    • Upvote 4

  18. 1 minute قبل , aminf14 گفت:

    سلام برادر عزیز. فکر کنم مطلب بنده رو نخوندی. من کاری با اشرف غنی و حامد کرزای و ... ندارم. از ایالات متحده هم که دنبال استعمار و استثماره هیچ انتظاری ندارم. ایالات متحده چند هزارکیلومتر اونورتره این ماییم که همسایه این گروه افراطی و وحشی ایم. روشن هم بیان کردم که اقلیت قدرتمند شیعه و احمد مسعود رو نزدیک به سیاست های ایران می بینم، ایران نباید این دو گروه و دسته عظیم جمعیتی رو بی حمایت رها می کرد اون هم در دست طالبان. هم باید با تجهیز اونها از طالبان امتیازی برای اونها می گرفت و هم عنصر تاثیرگذاری در سیاست های افغانستان می داشت، حتی با گسیل این جمعیت افغان در ایران که بین 5-15 میلیون براورد میشن ، میتونست طالبان رو مشغول کارزار داخلی کنه. الان طالبان از امور داخلی و تمکین کامل مردم و سرکوب اونها فارغ بشه میاد طرف ایران. فراموش نکردید که چه کسی طالبان رو ایجاد کرد؟ ذهن من بنده یادشه که زیر سر مادلن آلبرایت بود پس به همچین گروه هایی که ترکیبی از افراطی گری و وحشی گری ایدئولوژیک و پشتیبانی دلارهای غربی اند نمیشه اعتماد کرد. بهتره یه مقدار تاریخ رو دقیق مطالعه بفرمایید، چون قومی که شناختی از تاریخ نداشته باشه محکوم به اینه که تاریخ براش بارها و بارها تکرار شه. شما شاید کشتار دیپلمات های ایرانی توسط طالبان رو یادتون رفته باشه من یادم نرفته و اون وحشی ها فرقی با اون زمانشون ندارن. اون موقع وحشی خالص بودن الان وحشی سیاستمدارشدن.

    • بستن آب بر روی ایران
    • رعایت نکردن حقوق اقلیت شیعه و احترام نگذاشتن به مناسک و مراسمات اونها
    • حذف زبان فارسی از زندگی مردم افغانستان

    دقیقا باید این طالبان چیکار کنه که دوستان عزیزی مثل شما از خواب غفلت بیدار شن و بدونن اونها یه تهدیدن. حالا روزی قلاده ایالات متحده روی گردنشون بود و الان ترکیه و عربستان و...

    مهم اینه یه تهدیدن و نشونم دادن که بشدت پتانسیل درگیری با مارو دارن.

     

    برادر گرامی ، ما اینجا طرفدار طالبان نیستیم . همه مون هم بر مشکلات عدیده ای که با وجود طالبان در همسایگیمون بوجود اومده واقفیم و در خواب غفلت هم بسر نمیبریم .

    تصمیم عقلانی نظام بر این بوده که در این مورد دخالت آشکاری نکنه تا همونطور که طالبان با آمریکا از ماهها قبل از خروج ( برای در دست گیری قدرت ) در قطر مذاکره میکردند ، طالبان بعد از خروج آمریکا  وارد حکومت داری و کشور داری بشه تا کم کم استحاله بشه . نتایج مثبت  این استحاله ی طالبان رو داریم در این چند سال میبینیم و بنظرم عدم دخالت ایران کار درستی هم بوده .

    ضمنا ، گروه مسعود هم علیرغم تبلیغات گسترده در اون زمان ، ارزش حمایت معنوی ، مادی و نظامی و هزینه پرداخت کردن از طرف مارو نداشت . تاریخ هم همین رو ثابت کرد .

    • Like 1
    • Upvote 3

  19. 2 hours قبل , aminf14 گفت:

    وقتی از پتانسیل مسعود و تاجیک ها و همچنین هزاره ها و اقلیت قدرتمند شیعه در افغانستان چشم پوشی کردیم و افغانستان رو آماده در دیس تقدیم به طالبان کرده و نهایت همکاری رو باهاشون داشتیم، باید فکر این زمان رو می کردیم. به قول شاعر:

    باش تا صبح دولتت بدمد

    که این هنوز از نتایج سحر است

     

    سلام برادر .

    ما افغانستان رو در دیس تقدیم طالبان کردیم ؟!

    احتمالا اشغالگر 20 ساله افغانستان هم ما بودیم و خبر نداشتیم :)

    احتمالا ارتش ظفرمند افغانستان هم که با یه هوی طالبها تسلیحاتشو جا میزاشت و فرار و بر قرار ترجیح میداد هم ، ما بودیم :)

    *  *  *

    حداقل دیگه تاریخ رو تحریف نکن برادر ، همه ی ما اون  دوران رو دیدیم ، تاپیکشم هنوز هست .

    • Like 1
    • Upvote 4

  20. جنگ ایران و آمریکا به روایت اساتید دانشکده فرماندهی ارتش آمریکا

     

    «ایرانیان از مشروعیت تاریخی در منطقه برخوردارند و به آن میراث تکیه می‌کنند... نیروی نظامی ایران، بهترین نمونه چیزی است که به آن جنگ ترکیبی می‌گوییم... ایران راه هایی یافت تا دشمنان شدیدا مجهزتر خود را شکست دهد...» این بخش کوتاهی از تحلیل 14 دقیقه‌ای اساتید دانشکده فرماندهی و ستاد کل ارتش آمریکاست. آنها به تحلیل ساختار نظامی ایران و عوامل شکل دهنده استراتژی نظامی ایران پرداخته‌اند. این تحلیل چندبعدی جالب را درباره آنچه در صحنه نبرد با ایران رخ می‌دهد، با زیرنویس فارسی می‌بینید .

     

    لینک ویدئو :

    https://www.tabnak.ir/fa/news/1236159/جنگ-و-آمریکا-به-روایت-اساتید-دانشکده-فرماندهی-ارتش-آمریکا

     

    • Like 2
    • Upvote 1

  21. روایت ژنرال عراقی نزار عبدالکریم الخزرجی از شگفتی صدام پس از حمله به ایران

     

    نزار عبدالکریم الخزرجی فرمانده سپاه یکم و سپاه هفتم ارتش عراق و فرمانده ستاد مشترک ارتش عراق را در زمان 8 سال جنگ با ایران بود. او در سال 1938 (1317 شمسی) در منطقه بعقوبه شهر دیالی، در یک خانواده اهل سنت متولد شد. پدر او از نظامیان عالی‌رتبۀ عراقی در دوران رژیم پادشاهی این کشور بود که ریاست ستاد مشترک ارتش پادشاهی عراق را (درست پیش از کودتا و سرنگونی آن رژیم) به عهده داشت. سال 1983 به وزارت دفاع منتقل شد و بعد از آن نیز، فرماندهی لشکر اول بر عهدۀ او قرار گرفت. در سال 1986 به معاونت ریاست ستاد ارتش در امور عملیات منصوب شد و چندی بعد دوباره به فرماندهی همان لشکر اول بازگشت. یک سال بعد، و هم‌زمان با پایان جنگ تحمیلی علیه ایران، به عنوان رئیس ستاد مشترک ارتش عراق منصوب گردید. سال 1990 (مدت کوتاهی پس از حملۀ عراق به کویت) از این سمت برکنار و به عنوان مشاور نظامی رئیس‌جمهور و عضو دفتر نظامی حزب بعث تعیین شد. اما در اصل بیشتر در خانه‌اش و در وضعیتی شبیه «اقامت اجباری و تحت‌نظر» قرار داشت. نزار الخزرجی سرانجام در مارس 1996 (اسفند 1374) موفق شد از عراق گریخته و از نظام اعلام جدایی کند. او ابتدا همسرش را به اردن فرستاد تا مقدمات سفر وی را فراهم کند. پس از گذشت سه ماه از سفر  همسرش به امان و سپس به ترکیه، ژنرال الخزرجی با لباس زنانه از استان موصل به کردستان رفت. در آن‌جا یک فروند هواپیمای آمریکایی در انتظارش بود تا او را به اردن ببرد. وی در اردن اعلام کرد که به صفوف مخالفین رژیم وقت عراق پیوسته است. او روایتی جالب از حمله صدام حسین به ایران و عدم همراهی مردم عرب زبان خوزستان به ارتش بعث عراق بازگو می‌کند؛ اتفاقی که باعث شگفتی صدام شده بود. این ژنرال بعثی همچنین از سیل اعدام ژنرال‌ها پس از پیروزی ایران در عملیات بیت المقدس پرده برداشت و تاکید می‌کند با سوءمدیریت صدام و تاکید بر اینکه «مثل بغداد از خرمشهر دفاع کنید»، 22 تیپ ارتش عراق در این عملیات به اسارت ایران درآمد! روایت این ژنرال عراقی را با زیرنویس فارسی می‌بینید و می‌شنوید.

     

    لینک ویدئو :

    https://www.tabnak.ir/fa/news/1236189/روایت-ژنرال-عراقی-از-شگفتی-صدام-پس-از-حمله-به-ایران

     

     

    • Like 4
    • Upvote 2

  22. مناظره کارشناسان آمریکایی‌ و اسرائیلی‌ درباره بمب اتم ایرانی

     

    کارشناسان اسرائیلی و آمریکایی در مناظره‌ای به بحث درباره برخورداری یا عدم برخورداری ایران از سلاح هسته‌ای پرداختند. در بخشی از این مناظره، کارشناس آمریکایی خطاب به طرف صهیونیست گفت: «ما می دانیم که اسرائیل 90 کلاهک هسته ای دارد، خیلی هم بی دفاع نیست و زرادخانه بزرگی دارد... چرا اسرائیل جنگ افزار هسته ای دارد؟ اگر می خواهید ایران سلاح هسته ای نداشته باشد، باید به این فهم برسید که تنها شما نمی توانید جنگ افزار هسته ای داشته باشید...» بخش کلیدی این مناظره دیدنی را با زیرنویس فارسی می‌بینید.

     

    لینک ویدئو :

    https://www.tabnak.ir/fa/news/1236122/مناظره-آمریکایی‌ها-و-اسرائیلی‌ها-درباره-بمب-اتم-ایرانی

    • Like 2
    • Upvote 3

  23. اخبار زرد در مورد تحویل سوخوی 35 به ایران

     

    1 - روایت اوکراینی‌ها از آموزش خلبان‌های ایران برای هدایت 24 سوخو 35

    شبکه آزادی اوکراین در گزارشی به همکاری راهبردی نظامی ایران و روسیه اشاره کرد و از آموزش خلبان‌های ایرانی برای هدایت 24 جنگنده سوخو 35 که در مسیر ایران است، خبر داد. این گزارش جالب را با زیرنویس فارسی می‌بینید.

     

    لینک ویدئو :

    https://www.tabnak.ir/fa/news/1235724/روایت-اوکراینی‌ها-از-آموزش-خلبان‌های-ایران-برای-هدایت-24-سوخو-35

     

     

    2 - دفاع تمام قد تحلیلگر روس‌ها از تحویل سوخو ۳۵‌ها به ایران در تلویزیون سعودی

    تحویل جنگنده‌های سوخو 35 به ایران که سطح بازدارندگی و توان دفاعی ایران را به شدت ارتقا می‌بخشد، موضوعی است که روس‌ها از آن علنی دفاع می‌کنند. در همین زمینه، دفاعیات کارشناس روس در شبکه سعودی الحدث را می‌بینید که تمام قد از تحویل این جنگنده‌های مدرن به ایران دفاع می‌کند و درباره مباحث مطرح درباره برنامه هسته‌ای ایران نیز می‌پرسد که چرا کسی درباره برنامه هسته‌ای اسرائیل، پاکستان و هند چیزی نمی‌گوید؟ این ویدیوی فوق العاده را با زیرنویس فارسی می‌بینید.

     

    لینک ویدئو :

    https://www.tabnak.ir/fa/news/1235734/دفاع-تمام-قدرت-روس‌ها-از-تحویل-سوخو-۳۵‌ها-به-ایران-در-تلویزیون-سعودی

     

     

    3 - جنگنده سوخو 35 تحویلی به ایران به روایت اسکای نیوز

    اسکای نیوز گزارشی درباره تحویل جنگنده‌های سوخو 35 به ایران پخش کرد و مدعی شد، این جنگنده‌ها در ازای پهپادهای شاهد است. ادعاهای مطرح در این گزارش را با زیرنویس فارسی می‌بینید و می‌شنوید.

     

    لینک ویدئو :

    https://www.tabnak.ir/fa/news/1235508/جنگنده-سوخو-35-تحویلی-به-ایران-به-روایت-اسکای-نیوز

     

     

    4 - سوخو ۳۵‌های ایران کجا مستقر می‌شود؟

    الشرق به نقل از مدرن پالیسی، گزارشی درباره مشخصات اسکادران جنگنده‌های سوخو 35 روس که به ایران تحویل داده می‌شود و محل استقرار آنها پخش کرد. این گزارش را با زیرنویس فارسی می‌بینید.

     

    لینک ویدئو :

    https://www.tabnak.ir/fa/news/1235563/سوخو-۳۵‌های-ایران-کجا-مستقر-می‌شود

     

     

    5 - روایت ارتشبد آمریکایی از تحویل سوخو 35 به ایران

    «هر جنگنده‌ای که در این اوضاع دشوار به دست ایران برسد، به معنای افزایش تنش ها در منطقه خواهد بود!... به صراحت بگویم آنچه بیش از اینها مرا نگران می کند، روانه شدن فناوری از روسیه به ایران است، این مساله بسیار نگران کننده است...» این بخشی از تحلیل ارتشبد فرانک مکنزی فرمانده پیشین ستاد فرماندهی مرکزی ایالات متحده است. مواضع این نظامی ارشد آمریکا که سطح نگرانی از تبادل نظامی سطح بالای ایران و اسرائیل را نشان می‌دهد، با زیرنویس فارسی می‌بینید.

     

    لینک ویدئو :

    https://www.tabnak.ir/fa/news/1235620/روایت-ارتشبد-آمریکایی-از-تحویل-سوخو-35-به-ایران

     

    • Like 3
    • Upvote 5

  24. گزارش دیدنی تلویزیون کره از جنگ ایران و اسرائیل

     

    شبکه SBS کره جنوبی در گفت و گو با سونگ ایل گوانگ، کارشناس سیاسی نظامی این شبکه، به بررسی استراتژی ایران مقابل اسرائیل از جمله محور مقاومت (با توصیف دقیق) و تبعات حمله ایران به اسرائیل پرداخت و تحلیل غیرمنتظره‌ای را تشریح کرد. این گزارش جالب را که مشخصاً برای کره‌ای‌هایی است که نمی‌دانند در خاورمیانه چه می‌گذرد، با زیرنویس فارسی می‌بینید.

     

    لینک ویدئو :

    https://www.tabnak.ir/fa/news/1235501/گزارش-دیدنی-تلویزیون-کره-از-جنگ-ایران-و-اسرائیل

    • Like 4
    • Upvote 4