maysam2007

VIP
  • تعداد محتوا

    687
  • عضوشده

  • آخرین بازدید

  • Days Won

    1

پست ها ارسال شده توسط maysam2007


  1. بنده به این خاطر از این بابت مطمئن شدم که وقتی کانکت میشدم، بعد از دریافت رنگ پس زمینه (بنابراین اجرا شدن css)، آی پی 10.10 فراخوانی شد (آدرسی که در پایین فایرفاکس نوشته شد) و با بروز این مشکل، بنده از چیز استفاده کردم و مشکل حل شد.

     

    به احتمال زیاد مشکل از سورس اسکریپت های سایت هست که اگه اینطور باشه باید اون فایل ها به سرور منتقل بشن و از همین سرور فراخوانی بشه.

     

    کمکی هم لازم بود بنده در خدمتم.


  2. این آقای پروانه در مصاحبه با فارس (که قلم اون در زمینه مسائل نظامی معرف حضور دوستان هست) یه حرف هایی زده که در بین اونها حرف پر ایراد هم زیاده. مثلا در همون سطر اول مقاله:

     

     

    پیش از این سه پلت‌فرم در دنیا وجود داشت که متعلق به آمریکایی‌ها، روس‌ها و برخی اروپایی‌ها(بیشتر انگلیس و فرانسه) بود و اخیرا چین نیز برای ورود به این حوزه تلاش‌هایی می‌کند

     

    خوب، همین جمله رو با وقعیات بسنجین تا اعتبار بقیه مقاله هم دستتون بیاد.

     

     

    اون چیزی که به عنوان منبع معتبر منظور بنده است، نه مصاحبه هایی تبلیغاتی یا سخنرانی در بین بسیجیان و ...، بلکه اعلام رسمی توسط مسئولین رده بالاست. درمورد همین قاهر، مهم ترین مصاحبه، صحبت های وزیر دفاع وقت هست که در زمان رونمایی بیان کردن. بقیه توضیحات، همگی دارای وجهه های بزرگنمایی و موارد مشابه بوده و بعد از این هم خواهند بود. بالاخره هیچ مغازه داری نمیگه ماست من ترشه.

    • Upvote 6

  3. محققی که میره به خاطر منافع شخصی جایی کار می کنه که می دونه نتیجه تحقیقش منجر به فشار بیشتر به فامیل و دوستای خودش در کشور خودش میشه، نه تنها خائنه، بلکه بویی از شرافت و انسانیت هم نبرده. میخواد روانشناس باشه، میخواد مهندس باشه یا هر تخصص دیگه ای. هرچقدر هم میخواد در کارش نابغه و استثنائی باشه فقط باعث شدیدتر شدن خیانتش میشه.

     

     

    شما حاضری به خاطر پول، برادرت رو که احتمالا یه سیلی ناحق هم بهت زده به کشتن بدی؟ اگه حاضری این کار رو بکنی که اصلا بحثی نداریم چراکه از نظر بنده چنین شخصی رو نمیشه انسان نامید. ولی اگه حاضر نیستی چنین کاری بکنی (به هیچ قیمت) پس دلیلی هم نداره از کسی که این کار رو کرده دفاع کنی.

     

    عزیز من، حرف اصلی اینجاست که این بشر داره به خاطر هرچی (که من نمی دونم) وطنش و هم وطنانش رو می فروشه. داره خانواده خودش و دوستان و اقوام و همشهری هاش رو می فروشه. حالا به هر قیمتی می خواد باشه.

    • Upvote 8
    • Downvote 2

  4. سلام مجدد.

     

     

    بالاخره مطالعه همه پست های این تاپیک تموم شد!

     

    آقا سینا یه پیشنهاد دارم؛ برای اینکه تاپیک بیش از اندازه طولانی نشه، بهتره مباحث زرهی هر کشور رو در یه تاپیک جداگانه ارائه بدین و بعد در تاپیکی که در پست اول اون، تاپیک های قبلی به عنوان مرجع مطالعه معرفی شدن، به بررسی تحلیلی جایگاه ایران و مقایسه سایر کشورها بپردازین. اینجوری دسترسی به اطلاعات زرهی هر کشور در آینده هم ساده تره و کسی که مثلا میخواد درمورد زرهی آذربایجان یه دید کلی بدست بیاره مجبور نیست کل صفحات این تاپیک رو (که احتمالا به 50 - 60 صفحه هم برسه) زیر و رو کنه.

    ازطرفی، بحث تحلیل و مقایسه هم تاپیکی جداگانه و منحصر بفرد پیدا می کنه که بعدا در هر تاپیک یا بحثی میشه به سادگی از اون به عنوان رفرنس استفاده کرد.

     

    باز هم ممنون از زحمات همه بزرگواران برای ارائه مطالب جامع و مفید.

     

     

    یا حق

    • Upvote 5

  5. با تشکر از همه بزرگواران برای مشارکت در گسترش تاپیک. :rose:

     

     

     

    تا جایی که بنده اطلاع دارم سامانه تورنادو به جز مدل 9A52-4 در سه مدل 9A53-G ، 9A53-U و 9A53-S نیز ارائه میشه

     

    همینطوره استاد گوبلز بزرگوار.

     

    مدل U به صورت استاندارد برای شلیک راکت های 122 م م، مدل G برای 220 م م، و مدل S برای 300م م. این مدل ها البته از خودروهای متفاوتی هم به عنوان حامل استفاده می کنن. راکت های هدایت پذیر از طریق گلوناس برای سامانه S مورد استفاده قرار خواهند گرفت.

     

     

     

    ادغام دو کالیبر در یک سامانه در سامانه لینکس :

     

    این مولتی کالیبره بودن لینکس بزرگترین برتریشه . ضمن این که به جز حالتی که راکت های 122 میلیمتری شلیک میکنه در بقیه شرایط  توان هدف قرار دادن هم زمان چند هدف مختلف در فواصل مختلف رو داره . به طور مثال میتونه تو حالت ترکیبی 160 و 300 میلیمتری هم زمان واحد نظامی عمل کننده و مرکز فرماندهی و پشتیبانیش رو هدف قرار بده که تاثیر ویرانگری روی دشمن داره .

     

    جناب mojtaba62 عزیز، اگه اجازه بدین باهاتون مخالفت کنم. در سامانه لینکس هردو پک سمت چپ و سمت راست به صورت همزمان برای برد و سمت تنظیم میشن و بنابراین نمیشه از اون به صورت همزمان برای زدن دو فاصله متفاوت استفاده کرد. (مگر در موارد استثنایی که به صورت تصادفی، زمانی که فاصله هدف دورتر برای کالیبر بزرگتر تنظیم شد، هدف نزدیکتر تقریبا در محلی باشه که کالیبر پایین تر با این زاویه آتش به اون محل برخورد می کنه. چراکه بحث اصلاح هدف و هدایت شوندگی، اونقدر هم زیاد نیست که بشه راکت رو با هر زاویه ای شلیک کرد و انتظار داشت بشه اون رو به سمت هدف هدایت کرد.)

    باتوجه به این مساله، مولتی کالیبر بودن به صورت همزمان خیلی هم مزیت محسوب نمیشه. (مگر در مواردی که بخوایم در یک عملیات و در زمان هایی متفاوت، دو برد متفاوت رو هدف قرار بدیم.)

     

     

     

    برد لینکس تو مدل 300 میلمتری 60 کیلومتر بیشتره .

     

    این برتری هم با ارائه راکت های جدید هدایت شونده با برد 120 ک م به 30 ک م کاهش پیدا می کنه. اما درمقابل اون، شما کلاهک 250 کیلوگرمی تورنادو رو با کلاهک 120 کیلوگرمی لینکس مقایسه کنین! بگذریم از تنوع بسیار بالای کلاهک در راکت های تورنادو و اسمرچ.

     

     

     

    در واقع برتری اساسی تورنادو نسبت به اسمرچ دوچیزه :

     

    1- پک بودن تیوبها که امکان تعویض سریعتر بهش میده

     

    2-استفاده از دو کالیبر 122 و 220  علاوه بر کالیبر اصلی 300 م م

     

    و البته سبکی و چابکی این سامانه که یکی از مهمترین دلایل طراحی اون معرفی شده.

     

     

     

    علت استفاده از راکت انداز ها توسط ارتش های بلوک شرق برارتش های غربی چیست

     

    کلا از زمان شوروری سابق، ارتش های بلوک شرق، رزم زمین پایه رو به عنوان استراتژی نبرد انتخاب کردن و ارتش های بلوک غرب، رزم هواپایه رو.

     

    به همین دلیل معمولا شرق در ادوات زمینی معمولا دست برتر رو داشته و غرب در پرنده ها. البته با فروپاشی شوروی، شرق کمی در این رقابت عقب موند. اما هنوز هم میشه آثار این تفاوت استراتژی رو در نوع تجهیزات دو طرف مشاهده کرد.

    (یکی از دلایلی که امروزه خیلی ها فکر می کنند همه جنگ های امروزی هوایی هستن اینه که در دوران کنونی، اکثر جنگها از طرف بلوک غرب بوده و غرب به صورت هواپایه می جنگه.)

     

     

    یا حق

    • Upvote 7

  6. البته در رابطه با دقت و تنوع تسلیحاتی همونطور که اشاره کردید به خود سامانه بستگی نداره ، حتی برد راکت ها هم به سامانه زیاد مرتبط نیست 

     

    برای مثال اخیرا نوع های خوبی راکت برای سامانه اسمرچ توسعه پیدا کرده از جمله راکت های هوشمند ضدتانک با سنسورهای دوکاناله IR برای هدایت ترمینال و هدف قرار دادن اهداف زرهی و همچنین راکت 9M528 با پیشرانه High Energy که دارای برد افزایش یافته 90 کیلومتر هست ، همچنین نوعی کلاهک جدید برای این راکت قابلیت پخش کردن 25 مین ضد تانک رو داره 

     

    بله استاد.

     

    تنوع مهمات در سامانه اسمرچ بسیار بیشتره و مهمتر از اون اینه که سامانه تورنادو هم از تمام اون مهمات استفاده خواهد کرد. برد 90 کیلومتر رو هم بنده عرض کردم در تاپیک و حتی در برخی منابع، برد 9M528 تا 100 ک م هم عنوان شده که بنده سند معتبری در این زمینه ندیدم.

     

    اما درمورد دقت، اگه اجازه بدین باهاتون مخالفت کنم. چرا که برای مثال در همین سامانه های روسی، سامانه تورنادو به علت بهره گیری از کامپیوتر کنترل آتش و تصحیح سمت و برد، دقت نشانه روی رو بسیار افزایش داده. هرچند عدم دقت خود راکت همونطور که فرمودین ارتباطی با راکت انداز نداره.

     

    _____ ویرایش __________

     

    جناب گوبلز بزرگوار، بنده الان متوجه پست جنابعالی شدم.

     

     

    بنده جمله قبلی خودم رو باید اینطور اصلاح کنم:

     

     

    اما این به معنای برتری اسمرچ نیست. اسمرچ باوجود حجم آتش بیشتر، هم از نظر دقت، هم تنوع کالیبر راکت قابل شلیک و هم سامانه های الکترونیکی بسیار پایین تر از lynx قرار داره. همچنین سامانه اسمرچ سامانه ای بسیار بزرگه و قدرت تحرک و جابجایی اون خیلی کمتر از lynx رژیم صهیونیستیه.

     

    و همچنین لازم به توضیحه که این ایرادات در سامانه تورنادو رفع شده و به همین علت عرض کردم مقایسه اسمرچ قدیمی با lynx جوان مقایسه خیلی درستی نیست.

     

     

    یا حق

    • Upvote 5

  7. با تشکر از همه بزرگواران برای شرکت در بحث.

     

     

    البته مقایسه lynx با اسمرچ خیلی مقایسه درستی نیست. چراکه اسمرچ در آستانه بازنشستگیه و lynx جوان و پر انرژی!

     

    مقایسه هایی هم که فرمودین درزمینه برد و دقت، بیشتر مربوط به راکت هستن و نه خود سامانه. برای مثال همون lynx درصورت استفاده از راکت های گراد، دقتش درحد همون گرادهای قدیمی روسی خواهد بود.

     

    ازطرفی، کلاهک راکت های اسمرچ دارای وزن تقریبی 250 کیلوگرمه که درکنار تعداد 12 تایی راکت ها، اصلا این حجم آتش با مدل اکسترا با کلاهک 120 کیلوگرمی و تعداد 8 عدد راکت قابل مقایسه نیست.

     

     

    اما این به معنای برتری اسمرچ نیست. اسمرچ باوجود حجم آتش بیشتر، هم از نظر دقت، هم تنوع راکت قابل شلیک و هم سامانه های الکترونیکی بسیار پایین تر از lynx قرار داره. همچنین سامانه اسمرچ سامانه ای بسیار بزرگه و قدرت تحرک و جابجایی اون خیلی کمتر از lynx رژیم صهیونیستیه.

     

    ان شاء الله مقاله تورنادو که آماده شد، میشه 2 تا سیستم تقریبا هم نسل رو باهم مقایسه کرد.

     

     

    بروشور lynx رو می تونین از آدرس زیر دانلود کنین. (یکی از دوستان لطف کنه و به یه سرور داخلی یا مجار انتقال بده.)

    http://www.imi-israel.com/vault/documents/lynx_eng.pdf
    

    یا حق

    • Upvote 11

  8. با سلام.

    کلا چیز خاصی نبود.

    بحث بارانی که کلا منتفی بود. این چیزی که از تصاویر مشخصه، همون خوشه ایه که ابدا چیز جدیدی نیست. اگر هم همون بارانی خودمونه باز هم قبلا فیلم خیلی بهترش رو دیدیم.

    درمورد این «بینا» هم محل اصابت خیلی با محل هدف گذاری فاصله داشت و رسما هیچ آسیبی به هدف نرسید. بنابراین مطرح کردنش به عنوان ضد تانک و ... کاملا منتفیه. می تونه علیه ساختمان ها و ... استفاده بشه اما علیه تانک و زره پوش؟؟؟


    کلا در بُعد نظامی دهه فجر خیلی بدی بود...
    • Upvote 7
    • Downvote 1

  9. [quote][size=3][font=tahoma,geneva,sans-serif][color=#333333]...[/color][/font][/size]
    [size=3][font=tahoma,geneva,sans-serif][color=#333333]خط تدارکاتی حمله در اردوگاه آوارگان فلسطینی حندرات در سه کیلومتری زندان قرار داشت...[/color][/font][/size][/quote]
    تفو بر تو ای چرخ گردون تفو
    • Upvote 7

  10. خیلی ممنون. من این پست رو قبلا ندیده بودم.

    پس با این حساب، احتمالا همون چیزی که ما (کاربران کم اطلاع در مورد لیزر) فکر می کردیم مانع عملکرد درست این سامانه ها بشه (دود) اتفاقا می تونه اثر این نوع سلاح ها رو تقویت کنه! این برداشتم درسته؟

  11. [quote]بعد از اون [color=#ff0000][b]با توجه به قدرت ميدان مغناطيسي ايجاد شده[/b][/color] ، جريان القايي رو محاسبه مي كنيم[/quote]
    درمورد این مساله در مقالات قبلی توضیح داده بودین؟ اگه توضیح دادین لینکش رو بذارین من دوباره مطالعه کنم. اصلا در این مورد اطلاعاتی ندارم و در مقالات قبلی تون هم خاطرم نمیاد دیده باشم.

  12. [quote]راستش محاسبات بيش از چيزي كه فكرش رو ميكردم داره طول مي كشه ، فعلا محاسبه برخورد ليزر روي گرافيت رو دارم آماده مي كنم (براي شبيه سازي برخورد ير ديواره دود اطراف تجهيزات كه نارنجك هاي دودزا ايجاد مي كنند ) تا بعدش برخورد به تجهيزات رو بررسي كنم ، فعلا هم با تبلتم ، فردا اگه دانشگاه تعطيل نباشه ، ميرم اونجا براي رسم نمودار ها و ... ( واسه ازمون ارشد احتمالا قرنطينه ميشه دانشكده ) ...[/quote]

    :applause:


    حالا رابطه بین دود و گرافیت رو چطوری می خواین محاسبه کنین؟ غلظت دود رو هم باید یه مقدار فرضی در نظر بگیریم؟

  13. [quote name='Morteza313' timestamp='1391512951' post='363318']
    مرسی سطح تحلیل،
    ...
    [/quote]
    icon_arrowd
    قوانین سایت:
    [quote]
    [b]10- لطفاً در هنگام جواب دادن به سوالات از به کار گیری الفاظ و جملاتی که باعث دلسردی کاربر سوال کننده شود خودداری کنید. این را بدانید کسانی هستند که سوالهایشان بسیار ابتدایی می باشد همانطور که شما روزی اینگونه بودید. لذا از به کارگیری کلماتی که باعث دلسردی کاربر بجای دریافت جواب شود خودداری کنید.[/b]
    [/quote]

    علاوه بر اون:
    [quote]
    [size=5][font=tahoma,geneva,sans-serif][b]سری اول - قوانین مهم[/b][/font][/size]


    [size=5][font=tahoma,geneva,sans-serif][color=red][b]این قوانین به منظور جلوگیری از بروز مشکلات احتمالی تدوین شده و رعایت آنها برای تمام کاربران در هر سطح مدیریتی یا کاربری الزامی است.[/b][/color][/font][/size]
    [size=5][font=tahoma,geneva,sans-serif][color=red][b]...[/b][/color][/font][/size]
    [size=5][font=tahoma,geneva,sans-serif][color=red][b][size=5][font=tahoma,geneva,sans-serif][color=red][b]2- هرگونه اهانت به کشور ، انقلاب و مسئولین چه مسئولان فعلی یا مسئولان سابق کاملا و اکیدا ممنوع است.[/b][/color][/font][/size][/b][/color][/font][/size]
    [size=5][font=tahoma,geneva,sans-serif][color=red][b][size=5][font=tahoma,geneva,sans-serif][color=red][b]...[/b][/color][/font][/size][/b][/color][/font][/size]
    [size=5][font=tahoma,geneva,sans-serif][color=red][b][size=5][font=tahoma,geneva,sans-serif][color=red][b][size=5][font=tahoma,geneva,sans-serif][color=red][b]5- هرگونه سعی در ناچیز قلمداد کردن تلاش متخصصان داخلی و تزریق حرف رسانه های بیگانه در راستای جنگ روانی ممنوع است.[/b][/color][/font][/size][/b][/color][/font][/size][/b][/color][/font][/size]
    [/quote]
    • Upvote 6
    • Downvote 2

  14. دوستان عزیز، باور کنین این بحث اهمیتش اگه از اون تصاویر نه چندان واضح زیردریایی بیشتر نباشه، کمتر نیست!

    انصاف نیست بابا! آقا حامد یه روز تمام وقتش رو گذاشته روی محاسبات و بررسی علمی قضیه، اونوقت توی این تاپیک فقط همین چند تا پست ارسال شده.


    حامد جان منتظر نتیجه محاسبات هستیم. :rose: