A10

Members
  • تعداد محتوا

    249
  • عضوشده

  • آخرین بازدید

پست ها ارسال شده توسط A10


  1. صنایع زرهی بنی هاشم وضعیت خیلی بدی از نظر اقتصادی داره و الان مدتهاست که هیچ نیرویی نمیگیره در عین اینکه تعداد بازنشسته هاش هم زیاد شده. حالا چطور میخوان این حجم تولید رو انجام بدن؟ من ساکن دورود هستم.

    • Upvote 1
    • Downvote 1

  2. تصویری از یکی از سوخوهای از رده خارج:

     

    http://www.airliners.net/photo/Iraq---Air/Sukhoi-Su-22UM4K/2829309/L/&sid=8ffbccdf67b6ab5b6ca2496e1b5eb7cc

     

    البته هیچ بعید نیست که این هم در آینده ای نه چندان دور سرویس بشه و به خدمت برگرده.


     

    دوست عزیز اتفاقا این استتار برای سوریه مناسب هست( بخصوص مناطق همجوار با ترکیه و مناطقی مانند لاذقیه)

     

    به کارگیری مجدد همچین چیزی ینی قسمتهای خیلی زیادی حتی شاید کل آن باید از نو ساخته شوند.

    سوال من اینه که وقتی شما مثلا 100 فروند از یک هواپیما رو از یک شرکت میخرین مجاز هستین به تعداد اون 100 فروند به مدت هر چند سال که دوست دارین ازشون استفاده و بازسازی شون کنین؟

    ینی مثلا اینکه همچین چیزی رو ما دوباره از نو میسازیم و استفاده میکنیم در تضاد با قرارداد های فروش نیست؟
    البته میدونم این مورد به ما فروخته نشده و سوغات عراق است.


  3. این مباحث به موضوعی که بنده مطرح کردم زیاد ارتباطی ندارن! عرایض بنده در مورد عملیات روانی و فریبی هست که طرف غربی به موازات مذاکرات و توافق و اجرای قرارداد ، اجراش کرده و بازهم ادامه اش میده! البته این طرف هم همچین بیکار نیستن!
    حالا چون برداشت غیر صحیحی صورت گرفت ، فقط این رو عرض کنم که عموم مردم بیشتر همین مواردی رو که در پست بالا اشاره کردم می بینن و یه جورایی هم حق دارن! چراکه مشکلات داخلی رو میشد بدون مذاکره هم حل کرد و نیازی نبود دو سال...
    بگذریم ، بحث در رابطه با این موضوع در چهارچوب این تاپیک قرار نداره.

    در شرایطی که بعد از اجرای برجام ، مردم کاهش نرخ ارز و کالاهای مصرفی رو مشاهده نمیکنن!

    این جمله شما نیست؟


  4. سفر مقامات دولتی به فرانسه هم انجام شد و از رافال و میراژ و سایر قراردادهای نظامی خبری نشد!
    خیلی از این اخباری که در رسانه های خارجی منتشر و در رسانه های داخلی بهشون پر و بال داده میشه ، در واقع بخشی از یک عملیات روانی گسترده بعد از برجام هستن! نمونه اش همین خبر تمایل ایران به خرید رافال (و خیلی اقلام دیگر روسی و چینی مشمول تحریم 5 ساله تسلیحاتی) در بخش نظامی و سوق دادن شرکت ها و برندهای مطرح در سطح بین اللملی به سمت ایران در بعد اقتصادی! یکی از اهداف اینکار (غیر از تغییر آرا مردم و تثبیت آرا موافق) ، تحت تاثیر قرار دادن ذهنیات و تفکر مردم هست! در شرایطی که بعد از اجرای برجام ، مردم کاهش نرخ ارز و کالاهای مصرفی رو مشاهده نمیکنن!
    بالاخره اگر روزی مردم تاثیر این قرارداد رو در زندگی خودشون و وضعیت کشور (خصوصا امنیت و رفاه) مشاهده نکنن ، این قرارداد به راحتی میتونه در طی یکی دو سال آینده به سرنوشت توافق سعدآباد دچار بشه!


    دوست عزیز شما هم که حرف مردم توی صف نانوایی رو تکرار میکنی.مگر توی چند هفته یا چند ماه چه اتفاق مثبتی در اقتصاد ما افتاده که ناگهان ارزش پول ملی زیاد بشه؟یا مگه کسی ادعا کرده تورم ما منفی هست که قیمتها پایین بیاد؟
    اینا که از روز اول بالا تا پایین دولت هی میگن به فکر کاهش قیمت نباشید و آب پاکی ریختن رو دست مردم.تنها چیزی که احتمال میره رسیدن به سطح تورمی استاندارد هست تا با تقویت اقشار آسیب دیده در چند سال آینده دوباره قدرت خرید مردم بالا بیاد.
    • Upvote 5
    • Downvote 3

  5. من ساکن دورود هستم.هر چی کارشناس روسی و چینی و اوکراینی تو صنایع بنی هاشم بود شاید الان به یک دهم کاهش پیدا کرده.یه زمانی زیاد موقع گشت زدن توی شهر دیده میشدن.الان خیلی وقته هیچ خارجی از کمپ ندیدم.
    صنایع هم از تعداد بازنشسته ها و تعداد استخدامی هاش معلومه دیگه کاری نمیکنه چند وقت پیش هم یکی از آشناها برای نقاشی دیوار یکی از سالن رفته بود و میگفت تمام دستگاهها رو روشون پارچه کشیدن و خدانگهدار.

     

    الان هم صنایع زرهی بنی هاشم دورود تنها کاری که میکنه ساخت تیر چراغ برق هست و یه چیزای دیگه ای که کلا هیچ ربطی به تجهیزات زرهی نداره. در نتیجه زیاد رو ظرفیت این شرکت حساب باز نکنین.

    • Upvote 4

  6. فعلا مشکلمون این شده که همون سلاح های قدیمی رو هم فقط انبار می کنند و حاضر نیستند ازش استفاده کنند ... خرید یا تولید جدید پول هدر دادن هست ...

    دوست من در باب همین موضوع صحبت کنین اینقدر از این شاخه به اون شاخه نپرین.
    ما تو زرهی چی داریم که انبار شده و استفاده نمیشه؟
    یک سوال مطرح شده اگر مخالف خرید هستین راه حل جایگزین شما چیه؟
    • Upvote 11
    • Downvote 1

  7. پوتین با بمب باران شدید تانکرهای نفتی با یه تیر چند نشون میزنه.هم این نفت مفتی که تو بازار پخش شده و قیمت رو آورده پایین از بین میبره و هم با تروریست مبارزه کرده و هم این کباب چربی که افتاده دست ترکیه رو خراب میکنه.

    آمار برداشت نفت داعش معلوم هست؟میخوام بدونم اونقدر چشم گیر هست که در صورت صفر شدن بتونه تاثیری روی قیمت بزاره یا نه؟

    • Upvote 1

  8. چرا ما نمیتونیم مثه این بالگرد برای کبری ها هم از یک ملخ با چند پره استفاده کنیم؟ تو رزمایش چند روز پیش یکی دو تصویر از کبری ها بود که به نظر خیلی لخت بودن.حتی اون جستجوگرهایی که تا الان بارها نمایش داده شدن هم زیر بالگرد نبود.


  9. تاریخ این خبر برای کی بوده؟ در ابتدای تحولات چند ماه قبل و تصمیم روسیه به واگذاری سامانه پدافند هوایی، خود روسیه پیشنهاد داشت که بجای اس 300 سری پی، سری وی یعنی همین آنتی تحویل بده که ایران قبول نکرد، اگر خبر قدیمی هست احتمالا به این نکته اشاره داره.

     

    خبر برای یکی دو روز پیش بود.تو به اضافه تابناک مطرحش کرده بود و گفته بود که تازه ساخته شدن و نو هستن و اولین سری هم تحویل شده بقیه هم به مرور تحویل میشن.

    خب ما که الان سری وی رو قبول کردیم چرا دفعه ی  قبل این پیشنهاد رو قویا رد کردیم؟


  10. یک سوال در مورد این پیمان آتلانتیک شمالی دارم.
    مبنای حقوقی این پیمان چیه؟ینی چطوری به نفع هم وارد جنگ میشن؟اومدیم یکی از اعضا یه همچین ماجراجویی انجام داد و جنگ درست کرد اونوقت همه ی اعضا الزاما برای حفظ ارزش و ابهت پیمان باید وارد درگیری بشن؟

    • Upvote 4

  11. وقتی تو چشمای یه لات نگاه میکنی و اونو با دست هول میدی اون یا بلافاصله با یه سیلی جانانه جوابت میده تا بفهمی دیگه نباید تکرار کنی یا برای همیشه ابهت اون لات از بین میره.روسیه یا واکنشش باید اونقدر تند باشه که همه بفهمن یا بهتره کلا بیخیال ابهت کشورش بشه.این حرفها هم که جواب دراز مدت و اینها شاید در واقع جواب کاری تری باشن ولی ابهت ارتش روسیه رو برنمیگردونن
    • Upvote 5
    • Downvote 4