MOHAMMAD

هواگردهشدار دهنده زودهنگام هوابرد کی.جی-200 (KJ-200/Moth)

Recommended Posts

 

(Xian KJ-200)

KJ_600.jpg

 

 
هیچ نیروی دریائی نمی تواند داعیه حضور قدرتمند در پهنه آب های بین المللی داشته باشد ، مگر آنکه به ناوهای راهبردی مسلح باشد و در میان ناوهای راهبردی ، نقش ناوهای هواپیمابر انکار ناپذیر است.
نیروی دریائی چین هم خود را از این قاعده مستثنی ندانسته است و برنامه تجهیز و تسلیح خود به ناوهای هواپیمابر را دنبال میکند بطوریکه گفته می شود تا سال 2035 این نیرو 6 ناو هواپیمابر عملیاتی خواهد داشت.
اما ضعف عمده ناوگان هواپیمابر چینی نداشتن هواپیمائی است که ضمن ایجاد یک پست اخطار زود هنگام هوائی ، توان نشست و برخواست بر روی ناوهای هواپیمابر این کشور را داشته باشد. امروزه این خلاء را در ناوهای چینی ، هلیکوپترهای اخطار زود هنگام پر میکنند . اما این هلیکوپترها بخاطر رادار کوچکتر خود ، توان پوشش محدوده حداکثر 200 کیلومتری را دارا می باشند ؛ در حالی که هواپیماهای آواکس بال ثابت در همین بازه زمانی ، توان پوشش محدود 400 الی 450 کیلومتر را دارا هستند.صنایع تسلیحاتی چین برای رفع این نقیصه دست بکار شده اند و نتیجه این تلاش ها هواپیمائی است که در این پست به معرفی آن خواهیم پرداخت.
 

 

 

 

http://gallery.military.ir/albums/userpics/kj200-1.jpg

 

 

 




هواپیمای پیش اخطار KJ-200 موسوم به Balance Beam در سال 1990 در چین و توسط صنایع هواپیمایی شانخی پایه ریزی شد، رادار خطی شکل آن که به سیستم سوئدی ERIEYE شباهت زیادی دارد توانایی اسکن 360 درجه را به این هواپیما اعطا می نماید، برد رادار این هواپیمای پیش اخطار چینی نیز چیزی حدود 300 تا 450 کیلومتر می باشد.
هرچند شباهت های زیادی میان این هواپیمای چینی و Ericsson PS-890 Erieye سوئدی وجود دارد، اما این امر که فناوری آن از سوئد به دست آمده قطعی نیست لیکن بخاطر در دسترس بودن چنین فناوری هایی در بازار تسلیحات این امر دور از ذهن نیز نمی باشد. در صورتی که چینی ها از فناوری سوئدی در ساخت این هواپیما استفاده کرده باشند، به احتمال زیاد امکان اسکن سطح و تعیین موقعیت اهداف سطحی نیز در این هواپیما وجود خواهد داشت.

 

http://gallery.military.ir/albums/userpics/kj200apr292kv6.jpg

 




با وجود اینکه در چهارم ژوئن 2006 یکی از نمونه های آزمایشی KJ-200 دچار سانحه شد و سقوط کرد، لیکن پروازهای آزمایشی این پرنده چینی همچنان ادامه دارد، هرچند هنوز زمان دقیق ورود به خدمت این پرنده چینی مشخص نیست لیکن چینی ها اولا بخاطر دارا بودن مرز های گسترده و دوما قیمت نسبتا کم KJ-200 نسبت به KJ-2000 (نمونه مونتاژ شده در چین A-50I) علاقه زیادی به ورود به خدمت هرچه سریعتر KJ-200 دارند.
گفتنی است که KJ-200 برپایه هواپیمای ترابری Y-8 (نمونه چینی An-12) ساخته شده است، لیکن در طی مراحل طراحی دستخوش تغییرات زیادی شده از جمله کاکپیت سه نفره آن به دو نفره تبدیل شده، قسمت شیشه ای دماغه آن حذف گردیده و با یک پوشش فلزی که در آن سیستم های راداری جای دارد جایگزین شده است، بجای موتور های روسی از چهار موتور توربوپراپ پرات اند ویتنی کانادا PW150B با ملخ شش تیغه ای Dodi R-408 انگلیسی استفاده شده است، وزن برخواست و برد آن افزایش یافته و همچنین در نوک بال ها و نوک سکان عمودی غلاف هایی نصب شده است.


http://gallery.military.ir/albums/userpics/kj-200.jpg




http://gallery.military.ir/albums/userpics/kj-200beam.jpg

 




 

http://gallery.military.ir/albums/userpics/post-131-1244172315.jpg

http://gallery.military.ir/albums/userpics/thumb_post-131-1244172315.jpg


منبع:
http://air-mag.blogsky.com/1385/10/07/post-191/

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
ایران هم بر روی ایران140 برای تبدیل به یک اواکس داره کار می کنه امیدوارم سریعتر تمام بشه چون نیاز اون برای دفاع از اسمان کشور ضروری هست.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[color=darkblue]با تشکر،فرصت مطالعه ندارم.به بخش الکترونیک هوایی منتقل شد...
موفق باشید...[/color]

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
دستت درد نکنه ! مطلب جالبی بود!
دوستان یه فکری کنند واسه خودمون! مملکت بزرگی داریم و . ..

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
در مقايسه با اون آواكس رادار آرايه فازى(كه سه تا با زاويه داخلي 60 درجه نصب شده بود و مجموعه ي سه رادر ثابت بود٬چون توانايى ديد 360 رو داشت) اين يكى در چه رده اى قرار داره؟ وظيفه و حوزه عملكرديش چطوره؟
[size=10]توضيح: آوكس مورد اشاره همون KJ-2000 هست كه در متن بهش اشاره شده و تاپيك معرفي اش تو سايت هست.[/size]

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
دستت درد نکنه
این سوئد هم برای خودش صنعت نظامی قوی داره
[quote]هرچند شباهت های زیادی میان این هواپیمای چینی و Ericsson PS-890 Erieye سوئدی وجود دارد[/quote]

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
با بكارگيري اين 2 مدل آواكس تعادلي بين نيروي هوايي چين و هند بوجود مياد.
كي جي-200 و كي جي-2000 چين در برابر فالكون هاي اسراييلي هند، جي-10 و جي-11 چين در برابر سوخو-30 و ميراژ-2000 هند.
اما با ورود سوخو-تي50 تعادل به نفع هند بهم ميخوره مگه اينكه طرح جي-14 چينيها واقعي و بدردبخور باشه!

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
از همه دوستان ممنونم

[quote]دوستان یه فکری کنند واسه خودمون! مملکت بزرگی داریم و . ..[/quote]

:mrgreen: :lol: :whistling:

[quote]ایران هم بر روی ایران140 برای تبدیل به یک اواکس داره کار می کنه[/quote]

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote]ایران هم بر روی ایران140 برای تبدیل به یک اواکس داره کار می کنه[/quote]ایران معلوم نیست چکار داره میکنه خود مسئولین همین پروژه ها هم خودشون نمیدونند ساختن یا نساختن . :lol: :mrgreen: :whistling:

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
وقتی من با این عقل علیلم می فهمم که این یک نیاز ضروری برای کشور هست چه طور مسئولین بعد از 30 سال و با وجود جنگ 8 ساله ای که مجبور به استفاده از اف14 به عنوان اواکس بودن اونم از روی مجبوری و جای خالی این هواگرد به خوبی مشخص بوده و هست نمی شه که اونا به فکر این مسئله نبوده باشن.
تو کشور هم که رادار داره تولید می شه اصل خود رادار و بعد کارهای مربوط به نصب اون روی هواپیما و خط داده و بقیه موارد مربوط به این مسئله.
هر چند با داشتن رادارهای هشدار زمینی و نفطه ای و دیدبانهای بصری و راداری و بقیه موارد که با جنگ نا متقارن ما هم در ایران سازگاری داره با ساختن یک هواپیمای رهگیر با یک رادار دیجیتال و ارایه فازی که بردی در حدود رادار اف 14 داشته باشه و این هواپیما رو جای گزینی اون با اف14 های کهنه و گرانمون می تونیم با همون طرح شهید ستاری می تونیم یک اسمان تقریبا امن داشته باشیم.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
ممنون امیر خان

میگم ما که دست به کپیمون خوبه. بریم یکی دوتا از اینها رو حداقل بخریم و ته و توی رادارشو در یاریم و ببندیم رو ایران 140 های خودمون.

اینطوری هم کمی از نیازهامون رو در این مقطع زمانی برآورده کردیم و هم یک گام خوب برای آینده ورداشتیم.

[quote] وقتی من با این عقل علیلم می فهمم که این یک نیاز ضروری برای کشور هست چه طور مسئولین بعد از 30 سال و با وجود جنگ 8 ساله ای که مجبور به استفاده از اف14 به عنوان اواکس بودن اونم از روی مجبوری و جای خالی این هواگرد به خوبی مشخص بوده و هست نمی شه که اونا به فکر این مسئله نبوده باشن. [/quote]
دوست عزیز هم ما و هم مسئولین به خوبی این جور احتیاجات رو میشناسیم ولی شناختن نیازها و سعی در برآورده کردن اونها یک مسئله هست و بر آورده کردن نیازها یک مسئله.
کسی نگفته و نمیگه که مسئولین به فکر نیستند (از ما هم بیشتر به فکر هستند یقینا) میگیم که همونطور که در برخی مسائل دیگه آنقدر با هشیاری و دقت نظر و اختصاص سرمایه عمل میکنند در این حوزه هم این کار رو بکنند تا نتیجه ان شالله زود تر حاصل بشه.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
خوب به هر شکل فعلا فقط قدرتشون رو در پدافند زمینی متمرکز کردن این روش یه جورایی میانبر به حساب می اد.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ایجاد یک حساب کاربری و یا به سیستم وارد شوید برای ارسال نظر

کاربر محترم برای ارسال نظر نیاز به یک حساب کاربری دارید.

ایجاد یک حساب کاربری

ثبت نام برای یک حساب کاربری جدید در انجمن ها بسیار ساده است!

ثبت نام کاربر جدید

ورود به حساب کاربری

در حال حاضر می خواهید به حساب کاربری خود وارد شوید؟ برای ورود کلیک کنید

ورود به سیستم

  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.