ALI

مسلسل دستی HK - UMP

امتیاز دادن به این موضوع:

Recommended Posts

[size=4]در این تاپیک به معرفی مسلسل دستی HK - UMP می پردازیم.[/size]

[center][size=4][img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/6_ump.jpg[/img][/size][/center]

[size=4]در سال 1990 طرحی از سوی شرکت هکلر کخ ارائه شد مبنی بر ساخت یک مسلسل دستی سبک وزن و پر قدرت و ارزان قیمت که بتواند جایگزین خوبی برای مسلسلهای MP5 گردد. طراحی مسلسل دستی HK – UMP در سال 1990 یعنی در همان سالی که تپانچه معروف USP در حال ساخت بود، توسط شرکت هکلر کخ آغاز شد. (Universal Machinen Pistol ) یکی از اهداف هکلر کخ در ساخت این سلاح افزایش کارایی اسلحه در کنار تپانچه USP میباشد.( در حال حاضر اکثر کشورها USP و UMP را در کنار هم استفاده میکنند.مثل دو اسلحه FN – P90 و FN - fiveseveN) نخستین نمونه ها در سال 1993 با کالیبر 45ACP تولید و تحویل نیروهای پلیس شد. و تا سال 1995 این مسلسل در کالیبرهای MM9 و S&W 40 ساخته و روانه بازار گردید. فروش بین المللی این مسلسل از سال 1999 آغاز شد و ایالات متحده اولین کشور خارجی استفاده کننده از این مسلسل بود که در سال 1999 این مسلسل را جایگزین مسلسلهای MP5 کرد.


UMP با کالیبر 45ACP


[img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/1_ump_45.jpg[/img]


UMP با کالیبر 40 S&W


[img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/2_ump_40.jpg[/img]


UMP با کالیبر 9mm


[img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/3_ump_9.jpg[/img]


مکانیسم مسلح شدن UMP فشار غیر مستقیم گاز است. جنس فریم و قاب اسلحه از پلیمر مخصوصی که در تپانچه USP به کار رفته است ، ساخته شده است. UMP دارای چهار وضعیت آتش است: رگبار ، تک تیر ، دو تیر و سه تیر. همچنین این اسلحه از نوع Bolt Hold – Open می باشد. یعنی پس از شلیک آخرین گلوله و جازدن خشاب بعدی ، اسلحه به طور خودکار آماده شلیک میشود و دیگر احتیاجی به عقب کشیدن گلنگدن نیست. در قسمت بالای اسلحه و همچنین در قسمت پایین اسلحه ریل های مخصوصی برای نصب تجهیزات کمکی تعبیه شده است. بر ریل بالا طیف وسیعی از سایتهای اپتیکی نشانه روی مثل Red Dot و یا Reflex Sight قابل نصب است. همچنین در ریل زیر لوله نیز تجهیزاتی مثل نورافکن تاکتیکی ، قبضه جلو و ... قابل نصب است. این اسلحه قابلیت نصب صدا خفه کن نیز دارد. وزن خالی اسلحه 2 KG است. طول اسلحه نیز در حالت باز بودن قنداق 60CM و در حالت بسته بودن قنداق 42CM میباشد. طول لوله اسلحه نیز 200 MM میباشد. مهمات این اسلحه دقیقا مشابه تپانچه USP است. یعنی هر نوع مهماتی که از USP قابل شلیک است از این اسلحه نیز قابل شلیک میباشد. نوع خاصی از مهمات برای این مسلسل دستی طراحی شده است که توان نفوذ در جلیقه های ضد گلوله را نیز دارد. ظرفیت خشاب در کالیبر 45 معادل 25 فشنگ و در کالیبر 40 و 9 میلیمتر معادل 30 فشنگ میباشد. البته این اسلحه از خشابهای 10 تیر نیز استفاده میکند. جنس خشابها نیز از پلیمر بوده و در کاهش وزن کلی اسلحه نقش مهمی را ایفا میکند. حجم آتش UMP در کالیبر 45 معادل 550 گلوله در دقیقه و در کالیبر 9MM معادل 700 گلوله در دقیقه میباشد. برد مفید UMP نیز در حدود 100 متر میباشد.


[url="http://gallery.military.ir/albums/userpics/ump_00.jpg"][img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/thumb_ump_00.jpg[/img][/url] [url="http://gallery.military.ir/albums/userpics/9_um0p.jpg"][img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/thumb_9_um0p.jpg[/img][/url]


از دارندگان این مسلسل دستی (مثل همیشه) عربستان است که در سال 2005 با مسلسلهای دستی MP5 تعویض شدند. کشورهای حاشیه خلیج فارس نیز از این مسلسل دستی برای نیروهای پلیس خود استفاده میکنند.
آمریکا در سال 1999 امتیاز ساخت این مسلسل دستی را از آلمان خریداری کرد. هم اکنون در ایالات متحده درنیروهای ویژه پلیسی این کشور از UMP استفاده میشود. همینطور در نیروهای عملیات ویژه USMC. هرچند که نیروهای عادی پلیس در آمریکا هنوز هم از MP5 استفاده میکنند.


تصویر خشاب ها و گلوله ها (گلوله های کالیبر 9 مخصوص نفوذ در جلیقه های ضد گلوله است)


[url="http://gallery.military.ir/albums/userpics/ump_00.png"][img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/thumb_ump_00.png[/img][/url]


مشخصات کلی مسلسل دستی UMP


کشور / کارخانه : آلمان / هکلر کخ
سال شروع ساخت : 1990
کالیبر : 45ACP / 40 S&W / 9mm
ظرفیت خشاب : 10 – 25 – 30 فشنگ
طول اسلحه با قنداق بسته و باز : 42CM / 60CM
طول لوله اسلحه : 200 mm
حجم آتش : 550 الی 700 گلوله در دقیقه
برد مفید : 100 متر
کشورهای دارنده : اکثر کشورهایی که از USP استفاده میکنند از استفاده کنندگان این مسلسل دستی میباشند.


[url="http://gallery.military.ir/albums/userpics/4_ump.jpg"][img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/thumb_4_ump.jpg[/img][/url]

[url="http://gallery.military.ir/albums/userpics/7_ump.jpg"][img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/thumb_7_ump.jpg[/img][/url]

[url="http://gallery.military.ir/albums/userpics/8_ump.jpg"][img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/thumb_8_ump.jpg[/img][/url]

[url="http://gallery.military.ir/albums/userpics/10_ump.jpg"][img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/thumb_10_ump.jpg[/img][/url]



تهیه و تدوین ترجمه :علی محمدی
کلیه حقوق برای سایت میلیتاری محفوظ میباشد
هر گونه استفاده از مقاله با ذکر نام سایت میلیتاری و نویسنده مقاله امکان پذیر است.[/size]
  • Upvote 3

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
دستت درد نکنه ، مسلسل سبک خوبیه ، عکس های خیلی با حالی گذاشتی ، یا علی

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
بسيار بسيار عالي بود اخوي.اي كاش ميشد ما هم MP-5 رو از رده خارج كنيم و اين عزيز رو بياريم

جاش.اميدوارم عربهاي سعودي كوفتشون بشه.
  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
MP-5 چش بوده كه هكلر اند كخ احتياج به جايگزينيش رو احساس كرده ؟ به نظر من كه فوق العده است و هنوز هم جوابگوي نيازهاي پليسي امنيتيست !

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
ام پی فایو از مکانیسم قفل غلطکی استفاده میکنه که اطمینان از این سلاح رو پایین می اره و همچنین توانایی استفاده از چند کالیبر رو نداره ولی این سلاح از سیستم گاز غیر مستقیم پیستونی مثل ژ۳۶ استفاده میکنه و اطمینان پذیری بسیار بالایی داره و سبکتر هم هست و در عین حال توانایی عوض کردن مهمات با کمترین تغییر در سلاح رو داره.

به نظر من کشور ما باید نوعی از این سلاح رو تولید کنه و جایگزین ام پی فایو کنه و در عین حال یک کالیبر 25*7.62 برای این سلاح در نظر بگیره که هم برد سلاح رو بالا می بره و هم در ایران از دیر باز موود بوده و هم اینکه با دارا بودن کالیبر پایین توان نفوذ به جلیقه رو داره و پوکه اون شارژ بالایی از باروت رو می تونه تحمل کنه.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
دست شما درد نکنه - این سلاح رو من در مواقعی به MP-5 ترجیح می دهم - کالیبر 45 قدرت و برد بیشتری داره و همین باعث برتری این نمونه به MP-5 میشه - ولی MP-5 هم نمونه های جدید و 10 م م اون دارای قدرت خوب و دقت و برد مناسب می باشد .

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
علی آقا دست شما درد نکنه.

[quote]MP-5 چش بوده كه هكلر اند كخ احتياج به جايگزينيش رو احساس كرده ؟ [/quote]

چه می دونم؟! همینو بگو! لابد برای پر کردن جیب کمپانی اچ اند کی! که بگن آقایون قبلی ها! لطفا ام پی 5 هاتون رو بیارید، از اینا بجاش ببرید!! واقعا این مافیای تجارت اسلحه چه ها که نمی کنه!.

[quote]مکانیسم مسلح شدن UMP فشار غیر مستقیم گاز است.[/quote]

مطمون باشید با این مکانیزم تسلیح با کالیبر 9 میلی مترش هم قدرتش از ام پی 5 کمتره و هم بردش ( که 100 متر هست و کمتر از ام پی 5) برای همین هم مجبور شدن مالیبر 40 و 45 رو هم براش در نظر بگیرن تا جبران مافات بشه! و البته راضی کردن آمریکایی ها خود پسند و عاشق کالیبر 45 !! باور کنید آمریکایی ها کالیبر 45 رو می پرستن!

دقت فوق العاده ام پی 5 باعث میشه تا در فواصل زیر 200 متر از اون به عنوان تفنگ تیر اندازی استفاده بشه، به عکس زیر دقت کنید و اگر در جایی روی یو ام پی هم یه همچین دوربین بزرگی دیدید حتما عکسشو اینجا بذارید!!


[img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/icsmp5a4-portrait-allaccess.jpg[/img]




[quote] این سلاح رو من در مواقعی به MP-5 ترجیح می دهم [/quote]

ولی من فقط ام پی 5 رو می پسندم (البته در کالیبر 9 میلی متر)

[quote]ام پی فایو از مکانیسم قفل غلطکی استفاده میکنه که اطمینان از این سلاح رو پایین می اره [/quote]

عزیزم از این تیپ سلاحها که قرار نیست در میادین جنگ و در شرایط دشواراستفاده بشه، این یه سلاح پلیسی و نیروی ویژه هست و مزتبا تمیز میشه و چک میشه بنابراین گیر کردن در اثر کثیف بودن برای اونها پیش نمی آد.
در یک درگیری حداکثر تیری که یه مأمور سوآت یا پلیس با اینجور تفنگها شلیک می کنه یک یا دو خشابه، بعد از اون یا حریف کشته شده، یا در رفته، یا مأمور پلیس کشته شده! این ذات اینطور درگیری ها هست.

[quote] یعنی پس از شلیک آخرین گلوله و جازدن خشاب بعدی ، اسلحه به طور خودکار آماده شلیک میشود و دیگر احتیاجی به عقب کشیدن گلنگدن نیست.[/quote]

ام پی 5 و ژ3 هم اینطور هستند.

[quote]در کالیبر 9MM معادل 700 گلوله در دقیقه میباشد[/quote]

ام پی 5 اس دی 800 گلوله در دقیقه نواخت داره!

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
برادر من قدرت کالیبر ۴۵ این اسلحه رو بسیار قویتر از کالیبر ۹ ام پی ۵ می کنه و در ضمن سیستم گازی انچنان از قدرت گلوله در این سیستم کاسته نمی شه و اگر دقت کنید در سیستم غلطکی بعد از شلیک به سرعت عقب نشینی الات متحرک شروع میشه اما در سیستم گازی مرمی تا تقریبا به انتهای لوله نرسه عقب نشینی نمی کنه و این یعنی مرمی طول بیشتری از لوله رو با قدرت باروت طی می کنه.

برادر من دارم شک می کنم شما از نزدیک با این سلاح ها کار کردین یا نه ام پی ۵ فقط از کلت و شاید دیگر اسلحه های این رده دقیقتر هست نه به اون شکلی که شما فرض می کنید برای تک تیراندازی.
درضمن برد مفید ام پی ۵ هم ۵۰ متر است و عدم دقت سلاح هم بر می گرده به اینکه لوله این سلاح ها در این رده خیلی کم هست که باعث میشه کوچکترین تکانی در بدن تیرانداز در برد بلند به چندین متر تبدیل بشه و اون دوربین هم بیشتر یک کار ایده ایه و تا حالا من یکی ندیدم
به صورت عمده از این روش استفاده بشه و خود حرف شما برای نبودن این نوع عکس ها نشان دهنده همین مورد هست.

در ضمن امریکاییها طبق تحقیقاتشون نشون دادن حتی تفنگ های حجومی هم بیشتر فقط در میدانهای جنگ در فواصل زیر 300 متر استفاده میشن برای همین کالیبر رو به 5.56 تغییر دادن ولی این کار برای کلت ها و این رده از سلاح های اتوماتیک شدنی نبود به خاطر اینکه نیاز به قدرت بالاتری برای بازدارندگی هست و فقط کالیبر بالا این توانایی رو داره و امریکاییها هم علاقشون به ۴۵ به این خاطر هست که با یک شلیک دشمن رو متوقف می کنه ولی بعد از ظهور جلیقه ها به فکر استفاده از کالیبرهای پایین با سرعت بالا افتادن و مثلا ام پی ۷ و یا اف۹۰ حاصل همین تفکر هستن.

برادر من حرف شما متین ولی من ترجیح می دم اسلحه ای توی دستم باشه که با چندصد تیر قفل نکنه و قدرت بالاتر و وزن سبکتری هم داشته باشه.

برادر من ژ۳ این مکانیزم رو نداره یا متوجه حرف دوستان نشدین که منظور اونها مثل کلتهای کمری هست که بعد از اخرین تیر گلنگدن در پشت میمونه و با جا زدن خشاب به بلو حرکت می کنه و یا اصلا با ژ۳ کار نکردین.
حتی ام۴ هم تا این اواخر این مکانیزم رو نداشت و شاید به شکلی شروع کننده این کار رو خود اچ کا به ژ۳۶ دونست.

در ضمن خیلی جاها نباید نواخت رو زاد جدی گرفت چون در کنارش شما دقت رو از دست می دین تا جایی که شما با این سلاح اس دی و با دوتا دسته و قنداق هم ممکنه نتونین توی ۱۰۰ متری یا حتی ۵۰ متری چیزی رو بزنین حالا بماند اگر بدون قنداق استفاده کنین شاید توی یک سالن عادی مرکز اداری حتی یکی از گلوله هاتون به هدف نخوره زیاد هم به این فیلم های پلیسی و ... تلویزیون پا پیچ نشین چون برای اینه که فقط فیلم رو قشنگ کنن ولی یکی نیست بگه اخه تو با مثلا ام پی چه جوری از چند صد متری هدفی رو زدی اونم مثلا بدون دوربین.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote]برادر من قدرت کالیبر ۴۵ این اسلحه رو بسیار قویتر از کالیبر ۹ ام پی ۵ می کنه [/quote]

درست بخون من چی نوشتم: :evil:

[quote]مطمون باشید با این مکانیزم تسلیح با کالیبر 9 میلی مترش هم قدرتش از ام پی 5 کمتره و هم بردش [/quote]

------------

[quote] در ضمن سیستم گازی انچنان از قدرت گلوله در این سیستم کاسته نمی شه و اگر دقت کنید در سیستم غلطکی بعد از شلیک به سرعت عقب نشینی الات متحرک شروع میشه اما در سیستم گازی مرمی تا تقریبا به انتهای لوله نرسه عقب نشینی نمی کنه و این یعنی مرمی طول بیشتری از لوله رو با قدرت باروت طی می کنه.[/quote]

عزیزم یا شما نمیدونی قفل غلتکی یعنی چی و چطوری کار می کنه و یا اینکه اصلا ولش کن. ببین، در سیستم قفل غلتکی بعد از عقب نشینی جزیی غلتکها و افتادنشون در محل خاص خودشون دیگه هیچ حرکتی در سیستم تا خروج مرمی از دهانه صورت نمیگیره، اونوقت هست که کل آلات متحرک به عقب حرکت می کنه و پوکه اخراج میشه. اما در سیستم فشار غیر مستقیم به محض رسید گازها به پیستون، آلات متحرک شروع به حرکت به عقب می کنه که همین دقت رو میاره پایین.

[quote]برادر من دارم شک می کنم شما از نزدیک با این سلاح ها کار کردین یا نه ام پی ۵ فقط از کلت و شاید دیگر اسلحه های این رده دقیقتر هست نه به اون شکلی که شما فرض می کنید برای تک تیراندازی.[/quote]

شما فرض کن من اصلا با این سلاحها کار نکردم، شما دلیل منطقی بیار، من قبول می کنم، ضمنا این ام پی 5 که می فرمایید، آلمانی بود یا ایرانی؟ در ثانی نیروهای سوآت آمریکا تا قبل از جایگزینی بطور وسیعی از ام پی 5 مجهز به دوربینهای قوی استفاده می کردن و همینطور در برخی دیگه از کشورها.

[quote]درضمن برد مفید ام پی ۵ هم ۵۰ متر است[/quote]

ابن دیگه از اون حرفها بود!

[quote] عدم دقت سلاح هم بر می گرده به اینکه لوله این سلاح ها در این رده خیلی کم هست که باعث میشه کوچکترین تکانی در بدن تیرانداز در برد بلند به چندین متر تبدیل بشه و اون دوربین هم بیشتر یک کار ایده ایه و تا حالا من یکی ندیدم[/quote]

فکر کنم نسبت دقت سلاح با طول لوله اون رو دقیقا برعکس فرمودید.

[quote]خود حرف شما برای نبودن این نوع عکس ها نشان دهنده همین مورد هست.[/quote]

بنده گفتم برای [color=red]UMP[/color] همچین چیزی ندیدم و علتش رو هم سیستم تسلیح غیر مستقیم اون می دونم.

[quote]در ضمن امریکاییها طبق تحقیقاتشون نشون دادن حتی تفنگ های حجومی هم بیشتر فقط در میدانهای جنگ در فواصل زیر 300 متر استفاده میشن برای همین کالیبر رو به 5.56 تغییر دادن ولی این کار برای کلت ها و این رده از سلاح های اتوماتیک شدنی نبود به خاطر اینکه نیاز به قدرت بالاتری برای بازدارندگی هست و فقط کالیبر بالا این توانایی رو داره و امریکاییها هم علاقشون به ۴۵ به این خاطر هست که با یک شلیک دشمن رو متوقف می کنه ولی بعد از ظهور جلیقه ها به فکر استفاده از کالیبرهای پایین با سرعت بالا افتادن و مثلا ام پی ۷ و یا اف۹۰ حاصل همین تفکر هستن.[/quote]

درسته. خب که چی؟ من هم که گفتم کالیبر 45 رو می پرستن.

[quote]برادر من ژ۳ این مکانیزم رو نداره[/quote]

بله در مورد ژ 3 اشتباه کردم و اشتباهم این بود که اگر هنگام تعویض خشاب و قبل از جا زدن خشاب جدید، گلنگدن رو به عقب بکشید و در محل مخصوصش قرار بدید، بعد از به کار گذاری خشاب جدید فقط کافیه بزنی تو سر گلنگدن تا سلاح مسلح شده و آماده شلیک بشه و دیگه نیازی به گلنگدن کامل زدن نیست.

[quote]در ضمن خیلی جاها نباید نواخت رو زاد جدی گرفت چون در کنارش شما دقت رو از دست می دین تا جایی که شما با این سلاح اس دی و با دوتا دسته و قنداق هم ممکنه نتونین توی ۱۰۰ متری یا حتی ۵۰ متری چیزی رو بزنین حالا بماند اگر بدون قنداق استفاده کنین شاید توی یک سالن عادی مرکز اداری حتی یکی از گلوله هاتون به هدف نخوره [/quote]

بله، بحث تبلیغی شد، من هم گفتم اگه اینطوری باشه مال اون یکی بیشتره! و الا عدم دقت مال UMP هم هست.

[quote] زیاد هم به این فیلم های پلیسی و ... تلویزیون پا پیچ نشین چون برای اینه که فقط فیلم رو قشنگ کنن ولی یکی نیست بگه اخه تو با مثلا ام پی چه جوری از چند صد متری هدفی رو زدی اونم مثلا بدون دوربین.[/quote]

من زیاد فیلم نمی بینم، یعنی فرصتش رو ندارم، به شما هم توصیه می کنم زیاد نبینید!

--------------

ضمنا، یه بار دیگه هم بهت گفتم، برای پاسخ به نوشته ها از کلید Quote استفاده کن تا ملت بفهمن منظورت کدوم قسمت از حرفاشون بوده، اگه اینکارو نکنی دیگه جواب نمی گیری دوست من.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
ار توجه دوستان تشكر ميكنم.


يكي از دوستان كه با MP5 زیاد تیر اندازی کرده بود میگفت: MP5 به خصوص در شلیکهای تک تیر زیاد گیر میکند.
یکی از اصلی ترین اهداف تولید مسلسل دستی UMP قابلیت اطمینان آن است که از این نظر بسیار سرتر از MP5 است. همچنین قابلیت Multi Calibre نیز برای UMP در نظر گرفته شده است که در سه کالیبر استاندارد و پر کاربرد قابل استفاده است.

اما در مجموع به نظر نمی رسد که به جز قابلیت اطمینان بیشتر و همجنین Multi Calibre بودن آن برتری دیگری نسبت به MP5 داشته باشد.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
اقا محمد زیاد دوست ندارم جدل کنم همین یک نظر رو می دم
اولا غلطک ها از ابتدا چفت میشن و به محض شلیک فشار گاز الات متحرک رو به عقب فشار میده و غلطکها فقط این کار رو تاخیر می اندازن و از اسمشون هم معلومه مگر اینکه گلنگدن هوشمند باشه که من خبر ندارم و در ضمن اگر مرمی از دهانه خارج شده باشه دیگه فشار گاز نمی تونه اسلحه رو مسلح کنه چون گاز از سر لوله به سرعت خارج میشه.
این دو غلطک که خود همین دوتا باعث گیر کردن هستن و مخصوصا زمانی که اسلحه چنذین تیر پشت سر هم شلیک کنه منبسط و سیستم رو دچار مشکل می کنن فقط تا زمانی که مرمی به حدود نصف و یا سه چهارمی طول لوله برسه با ایجاد تاخیر نه قفل باعث عدم خروج گاز از ته لوله میشن و بعد از این مرحله مرمی با توان بالایی خارج و گلنگدن هم باز میشه.

اما در مورد اسلحه های پیستونی مرمی تا تقریبا س لوله رو طی بعد عقب نشینی شروع میشه و عدم دقت رو هم با تمهیداتی مثل پیستونی کردن و تلورانس قطعات میشه حل کرد کما اینکه ژ36 بسیار دقیق هست.
اسلحه های این نوع اسلحه های دقیقی هستن مثل دراگانف ژ36 و حتی کلاش در صورت کبفیت ساخت بالا که نوع روسی از همه بهتره و حتی من با ساخت لیبی اون کار کردم و باید بگم شگفت زده شدم از دقتش که از 300 تا 400 متری هم تونستم هدفی رو بزنم.

شاید ماتوی امریکا داریم زندگی می کنیم برادر محمد خوب مشخصه ما باید روی اونی که توی ایران هست حرف بزنیم.

اگر تمام گفته های من اشتباه باشه همون یک مورد برد رو درست گفتم البته یه سوال منطقی از شما دارم که فشنگ و طول لوله این سلاح به یک کمری یکی هست حالا چطوره که برد مفید بیشتره؟

در تمام صنایع دنیا دیگه از قفل غلطکی به صورت محدود استفاده میشه و به جز چند کشور کسی الان ژ3 هم استفاده نمی کنه و حتی امریکا مکانیزم کلت های کمری برونینگ رو برای حتی مسلسل های سنگین کالیبر 50 بر مکانیزم قفل غلطکی ترجیح میده.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
انصافا اسلحه ی خوبیه.اسلحه های هکر و کخ همیشه خوب و کار آمد بودن.نیروهای ما که تا حالا از 2 مدلشون استفاده کردن و راضی هم بودن.هم g3 و هم mp5.من خودم با g3 خیلی حال میکنم.بخصوص که پدرم هم تو جنگو g3 دستش بوده و همیشه از خوبیاش میگه.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote]این دو غلطک که خود همین دوتا باعث گیر کردن هستن و مخصوصا زمانی که اسلحه چنذین تیر پشت سر هم شلیک کنه منبسط و سیستم رو دچار مشکل می کنن[/quote]

ببین دوست من، اگه در زمانی که خط ژ3 رو به ایران آوردن نتونستن تلرانسهای ساخت رو در اون به خوبی لحاظ و رعایت بکنن دیگه به من یا شما تقصیری وارد نیست که ژ3 ایرانی گیر می کنه و با داغ شدنش دیگه احتمال گیر کردن اون بالا میره، اتفاقا پدر یکی از دوستان مربی آمزش نظامی بوده در زمان جنگ تحمیلی و یه دونه ژ3 آلمانی در اختیار داشته که همیشه از خوبی اون می گفت و عدم گیر کردنش حتی در شرایط گلی.

پس ایراد از سیستم نیست ایراد از ما بئده که نتونستیم این سلاح عالی رو بطور مناسب تولید کنیم؛ ضمن اینکه بکل منکر گیر کردن اون نیستم و به علت داشتن تلرانسهای دقیق دقتش از امثال کلاش بالاتر و احتمال گیر کردنش هم بیشتر خواهد بود.

[quote]اینکه گلنگدن هوشمند باشه که من خبر ندارم[/quote]

عزیزم نیازی به هوش نیست، خود تغییر فشار داخل لوله تعیین کننده پارامترهاست.

[quote]شاید ماتوی امریکا داریم زندگی می کنیم برادر محمد خوب مشخصه ما باید روی اونی که توی ایران هست حرف بزنیم.[/quote]

نه پسر جان، ما توی ایران هستیم و بدست خودمون یک سلاح خوب رو به سلاحی تقریبا نا مطمئن تبدیل کردیم ضمن اینکه شما وقتی داری مقایسه می کنی باید ژ3 آلمانی رو با ژ36 یا هر چیز دیگه مقایسه کنی نه نوع ایرانی یا پاکستانی اون رو.

[quote]اگر تمام گفته های من اشتباه باشه همون یک مورد برد رو درست گفتم البته یه سوال منطقی از شما دارم که فشنگ و طول لوله این سلاح به یک کمری یکی هست حالا چطوره که برد مفید بیشتره؟[/quote]

دوست من مثال بیارید، از روی هوا که نمیشه قضاوت کرد، اسم بیارید.

[quote]حتی امریکا مکانیزم کلت های کمری برونینگ رو برای حتی مسلسل های سنگین کالیبر 50 بر مکانیزم قفل غلطکی ترجیح میده.[/quote]

شما چرا خلط مبحث می کنی؟

مکانیزم قفل لوله برای جایی که دقت زیاد مورد اهمیت نباشه و یا در بردهای کم خوب هست و نه برای یک سلاح هجومی. راستی در مکانیزم قفل لوله تا خروج مرمی از لوله عقب نشینی صورت نمی گیره، در ضمن [b]هوشمند[/b] هم نیست! اینو یه دفعه یادم اومد گفتم بگم شاید بد نباشه!

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
این سیستم بسیار ناامن هست از هر کس هم خواستید بپرسید برای منی که چند صد گلوله با انواع اون شلیک کردم که محرضه.

منظور من از هوش این بود که اسلحه نمی تونه تشخیص بده الان مرمی کجای لولست و در ضمن این حرف شما در مورد فشار داخل لوله هم اصلا درست نیست چطوریه که این سیستم در برابر فشار بالا در ابتدای حرکت مرمی عقب نشینی نمی کنه و لی وقتی مرمی خارج شده تازه می فهمه باید عقب بشینه اونم در حالی که به محض خروج مرمی تمام گاز لوله از سر لوله خارج و دیگه راهی برای مسلح کردن مجدد اون نیست.

من با نمونه هایی شلیک کردم که تعداد بالایی از شلیک رو تجربه کردن اما این چیزی از نا امن بودن اسلحه کم نمی کنه در خود نمونه المانی هم این مشکل موجود بود و در کنار عدم احساس نیاز به این کالیبر بعد از تغییر سلاح در المان سیستم هم تغییر کرد و الان شاید بهترین کیفیت ژ3 مال ترکیه هست و اونم باز گیر می کنه و اینم که در گل خوب کار کرده بیشتر شبیه رویا می مونه.

تازه فهمیدم شما حتی نمی دونی ژ3 المانی و ژ36 مکانیزمشون کاملا متفاوته و نمی شه با هم مقایسشون کرد.

برادر من برد مفید کمری و ام پی فایو 50 متر هست و لاغیر.

تازه منم فهمیدم شما اصلا خبر نداری مسلسل های کالیبر 50 امریکا همه قفل لوله ای هستن مثل کمری برونینگ و 45 یا همون 1143 و تازه فهمیدم طرز کار این سیستم هم خوب متوجه نشدی.
البته هر وقت برای همیشه سر کردن گلوله 45 دلیلی رو کشف کردی کارکرد سیستم هم می فهمی.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote] اینم که در گل خوب کار کرده بیشتر شبیه رویا می مونه.[/quote]

حالا رویا یه هر چیز دیگه که شما اسمش رو بذاری، واقعی شده!

[quote]تازه فهمیدم شما حتی نمی دونی ژ3 المانی و ژ36 مکانیزمشون کاملا متفاوته و نمی شه با هم مقایسشون کرد.[/quote]

نمی دونم چی چی بهت باید بگم، ولش کن.

[quote]برادر من برد مفید کمری و ام پی فایو 50 متر هست و لاغیر.[/quote]

شما هم شدی مثل ملا ! حرف مرد یکی هست!!

[quote]تازه منم فهمیدم شما اصلا خبر نداری مسلسل های کالیبر 50 امریکا همه قفل لوله ای هستن مثل کمری برونینگ و 45 یا همون 1143 و تازه فهمیدم طرز کار این سیستم هم خوب متوجه نشدی.[/quote]

خیلی دوست داری یه چیزی بهت بگم ، نه؟

درست بخون من چی نوشتم، می تونی از بقیه هم کمک بگیری!

[quote]البته هر وقت برای همیشه سر کردن گلوله 45 دلیلی رو کشف کردی کارکرد سیستم هم می فهمی.[/quote]

؟؟؟!!!

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ایجاد یک حساب کاربری و یا به سیستم وارد شوید برای ارسال نظر

کاربر محترم برای ارسال نظر نیاز به یک حساب کاربری دارید.

ایجاد یک حساب کاربری

ثبت نام برای یک حساب کاربری جدید در انجمن ها بسیار ساده است!

ثبت نام کاربر جدید

ورود به حساب کاربری

در حال حاضر می خواهید به حساب کاربری خود وارد شوید؟ برای ورود کلیک کنید

ورود به سیستم

  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.