ALI

مسلسل دستی PP - 2000 آمیزه ای از هنر و فناوری ، اسلحه ای برای حرفه ای ها

امتیاز دادن به این موضوع:

Recommended Posts

[size=4][color=blue]به نام خدا و با سلام.

در این تاپیک به معرفی یکی دیگر از شاهکارهای صنایع دفاعی روسیه می پردازیم. مسلسل دستی PP - 2000 شاهکار ارگونومی ، شاهکار طراحی ، شاهکار کیفیت[/color][/size]

[size=4][img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/12_PP2000.jpg[/img][/size]


[size=4][img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/3_PP2000.jpg[/img]



[img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/7_PP2000.jpg[/img][/size]

[size=4][color=blue]مسلسل دستی PP 2000 آخرین محصول دفتر طراحی KBP است که توسط شرکت Tula روسیه به تولید رسید. این مسلسل دستی در سال 2004 در یکی از نمایشگاه های تسلیحات روسیه در مسکو برای اولین بار به نمایش گذاشته شد. در سال 2007 یگانهای عملیات ویژه روسیه برای نخستین بار این سلاح را به خدمت گرفتند. این مسلسل دستی در ابتدا به منظور ایفای نقش به عنوان یک PDW یا همان اسلحه دفاع شخصی ( Personal Defence Weapon ) ساخته شد. در ساخت این مسلسل دستی به عواملی مثل سادگی در طراحی ، قابلیت اطمینان ، ارگونومی و هزینه نگهداری اندک توجه بسیاری شده است. در ساخت این مسلسل دستی کمترین قطعات ممکن به کار رفته است و به همین دلیل این مسلسل یکی از قابل اعتماد ترین مسلسل های حال حاضر جهان به شمار میرود. این مسلسل دستی دارای سه نوع مهمات است: الف) مهمات FMJ که از کلاس P بوده و برای زخمی کردن ( دقت کنید برای زخمی کردن نه برای کشتن ) دشمن کاربرد دارد. در مواردی که طرف مقابل مسلح است و قصد ما زنده دستگیر کردن او است از این مهمات استفاده میشود. ب) مهمات 7N31 که مخصوص مقابله با جلیقه های ضد گلوله بوده و توان تخریب و ایجاد جراحت و کشندگی فوق العاده بالایی دارد. ج) مهمات معمولی 7N21. این مسلسل دستی از مهمات استاندارد 9*19 لوگر و پارابلوم استفاده میکند. با اینکه این مسلسل دستی ازکالیبرهای کوچک استفاده نمی کند ولی با این حال اکثر کارشناسان نظامی در جهان این مسلسل دستی را به مراتب بهتر از مسلسلهای کالیبر کوچکی مثل HK – MP7 و FN – P90 میدانند.[/color][/size]

[size=4][img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/10_PP2000.jpg[/img][/size]

[size=4][color=blue]در تصویر زیر به قدرت نفوذ گلوله ها در 8 میلیمتر فولاد توجه کنید[/color]

[img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/9_PP2000.jpg[/img][/size]

[size=4][img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/8_PP2000.jpg[/img][/size]

[size=4][color=blue]مسلسل دستی PP 2000 با فشار گاز ( BLOWBACK ) کار میکند. این مسلسل دستی برای افزایش دقت خود از سیستم گلنگدن بسته استفاده میکند. لوله در قسمت اتصال خود به کمک یک رابط تلسکوپی فنری به بولت اصلی متصل میشود که این خود در کاهش لگدهای اسلحه بسیار مفید است. همچنین قطعات متحرک این اسلحه نیز با امپدانس صفر در حرکت هستند که در مجموع این مسلسل دستی لگدی در حد صفر و ارتعاش هنگام شلیک نیز بسیار اندک و جزیی دارد. قبضه ، محفظه گیج و سیستم ماشه در مجموع به صورت یکپارچه و از جنس پلیمر مخصوصی طراحی و ساخته شده اند که در کاهش وزن اسلحه نقش به سزایی دارد. در ساخت این مسلسل دستی به عامل کاهش قطعات متحرک اسلحه توجه شایانی شده است به صورتی که این اسلحه دارای کمترین قطعات متحرک ممکن در داخل آن است و این به بقاپذیری اسلحه کمک شایانی میکند. محفظه نگهدارنده خشاب نیز در داخل قبضه اسلحه تعبیه شده است. محافظ ماشه نیز به قدری بزرگ شده است که وقتی که تیرانداز بخواهد برای افزایش دقت در تیراندازی ، با دو دست خود شلیک کند ، قسمت جلویی محافظ ماشه را با دست دیگر میگیرد. نکته جالبی که در این اسلحه وجود دارد ، وجود یک محفظه خالی در انتهای اسلحه است. این محفظه خشاب یدگی را در خود جای میدهد. این کار دو مزیت عمده دارد: یکی اینکه زمان لود اسلحه را کاهش میدهد. چرا که یک خشاب همیشه اماده به کار است. دوم اینکه از خشاب یدکی به عنوان قنداق برای اسلحه استفاده میشود.(هرچند که این اسلحه خود دارای یک قنداق تاشو است که به سمت راست اسلحه تا میشود اما در برخی از موارد برای سهولت استفاده قنداق اصلی اسلحه را از آن جدا میکنند. و برای جبران نبود قنداق از خشاب یدکی به عنوان قنداق استفاده میکنند.) یک ریل Acessory از نوع Picatinni – type نیز بر روی این مسلسل دستی نصب شده است که امکان نصب نورافکن تاکتیکی و لیزر را به تیرانداز میدهد. این مسلسل دستی را میتوان به انواع سایتهای هدفگیری Red Dot و یا Reflex Sight مجهز گرد که به وسیله این سایتهای هدفگیری یکی از بهترین اسلحه ها برای نبردهای نزدیک و تن به تن است. وزن این مسلسل دستی به همراه خشاب خالی آن 1420 گرم است که اگر نگوییم سبکترین ، یکی از سبکترین مسلسل های دستی حال حاضر جهان به شمار میرود. برد مفید اسلحه نیز در حدود 100 متر است. همچنین دارای یک صدا خفه کن استاندارد و مدرن بوده که 98 درصد از صدای شلیک اسلحه را از بین میبرد. ابعاد کوچک PP 2000 به همراه برد نسبتا خوب و مهمات قدرتمند و وزن سبک این امکان را میدهد که نیروهای ویژه از این اسلحه به عنوان اسلحه کمری نیز استفاده کنند. این مسلسل دستی دارای برگه ناظم در چهار وضعیت میباشد: ضامن ، تک تیر ، دو تیر ، سه تیر و اتوماتیک. سلکتور این اسلحه نیز در هر دو سمت آن تعبیه شده است و به این ترتیب افراد چپ دست و یا راست دست هیچ مشکلی با این اسلحه نخواهند داشت. ظرفیت خشابهای این مسلسل دستی نیز 20 و 44 فشنگ است و همچنین ریتم آتش این مسلسل دستی نیز 600 و 900 گلوله در دقیقه بسته به انتخاب کاربر آن است . [/color]

[color=blue]در تصویر زیر به خشاب یدکی در انتهای مسلسل دقت کنید. این خشاب به جای قنداق اسلحه مورد استفاده قرار میگیرد.[/color]

[img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/1_PP2000.jpg[/img]


[color=blue]pp2000 با سایت هدفگیری و صدا خفه کن و قنداق باز[/color][/size]

[size=4][img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/6_PP2000.jpg[/img]


[color=blue]مشخصات مسلسل دستی PP 2000[/color]


[color=blue]سال ساخت / 2004
کشور و کمپانی سازنده / روسیه – TULA
کالیبر / 19*9 L&P
وزن با خشاب خالی / 1.42 کیلوگرم
ابعاد با خشاب 20 تایی / 185*43*330
ابعاد با خشاب 44 تایی / 305*43*330
طول کلی با قنداق کاملا باز / 555 میلیمتر[/color]


[url="http://gallery.military.ir/albums/userpics/11_PP2000.jpg"][img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/thumb_11_PP2000.jpg[/img][/url] [url="http://gallery.military.ir/albums/userpics/13_PP2000.jpg"][img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/thumb_13_PP2000.jpg[/img][/url] [url="http://gallery.military.ir/albums/userpics/2_PP2000.jpg"][img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/thumb_2_PP2000.jpg[/img][/url] [url="http://gallery.military.ir/albums/userpics/5_PP2000.jpg"][img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/thumb_5_PP2000.jpg[/img][/url] [url="http://gallery.military.ir/albums/userpics/4_PP2000.jpg"][img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/thumb_4_PP2000.jpg[/img][/url]



[color=blue]تهیه ، تدوین و ترجمه / علی محمدی
کلیه حقوق مختص سایت میلیتاری است
هرگونه استفاده از مطلب با ذکر نام سایت میلیتاری و نام تهیه کننده امکان پذیر است[/color][/size]
  • Upvote 2

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
دستت درد نکنه داش علی اقا - تاپیک های انصافا فنی و پرباری ایجاد می کنی - سلاح بسیار خوبیه واسه جایگزین کردن بعضی سلاح های قدیمی در نیروهای مسلح - یک اسلحه مدرن و پر قدرت - هر جور شده باید از این مهمات جدید ضد زره روسی در سلاح های حودمون استفاده کنیم - این یک گزینه بسیار مناسب برای تمامیه نیروهای امنیتی است - برحتی میشه بجای سلاح کمری و یا حتی در کنار اون از این سلاح استفاده کرد - همچنین برای استفاده خدمه انواع ادوات زمینی و هوایی بسیار مناسب است .

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
قیافه اش با حاله، قدرت نفوذش خیلی خوب بود، البته من متوجه نشدم از چه فاصله ای شلیک شده که این قدرت نفوذ رو داشته...

در کل مطلب جالبی بود

دستت درد نکنه

یا علی

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
اسلحه ی خیلی جالبی هست.چه کشورهایی ازش استفاده میکنن؟البته بجز روسیه.قیمتش تو بازار جهانی چقدر هست؟

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
ممنون از داش علی عزیز.

بجز وزنش، برتری خاصی به CBJ-MS نداره، قدرت نفوذ مرمی ویژه اون هم از مرمی تنگستنی سی بی جی کمتره ( 8 میلی متر در فولاد معمولی برای PP-2000 و 7 میلی متر در فولاد سخت شده برای CBJ-MS که دوستان خود بهتر می دونن که فولاد آلیاژی و سخت شده بسیار محکمتر از فولاد معمولی هست. ضمنا اگه تست روسها با فولاد آلیاژی بود حتما گوش فلک را پر می فرمودند!

در کل این سلاح بیشتر برای نیروهای مخفی و سی بی جی بیشتر برای خدمه نظامی که از حمل تفنگهای سنگینتر و بزرگتر معاف هستند، مناسب هستند.

مزیت عمده این سلاح هم کالیبر معمول اون وزن کمش هست.

برد مفید اون هم قابل مقایسه با سی بی جی نیست،

خشاب یدکی در دسته جلو سی بی جی ذخیره می شود.

تصویر فشنگ سی بی جی در کنار فنشگ 19×9 پارا:


[img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/cbj-ms-a.jpg[/img]


و تصویر نفوذ مرمی سی بی جی در بدنه یک MAV یا Multipurpose Armoured Veichle روسی، در حالی که مرمی 7.62 و 5.56 ناتو از این کار باز مانده اند، لطفا به توضیحات ذیل عکس به دقت توجه فرمایید:


[img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/cbj_with_russian_steel.JPG[/img]


To really test the [color=red]armour piercing performance[/color] of the 6.5x25 CBJ cartridge a steel plate from
a [color=red]Russian MT-LB (Multipurpose Armoured Veichle) was used[/color].
[color=red]The steelplate was 7 mm thick[/color].
[color=red][b]The hardness of this steel was 400 Brinell[/b][/color]. ([color=red]Russians are well known for making good steel for their armoured veichles[/color].)
The distance was 50 m.

Beside the [color=red]standard 6.5x25 CBJ[/color], we also used the [color=red]standard ball 5.56 NATO[/color]
[color=red]and standard ball 7.62 NATO[/color] cartridges.

As you can see on the picture, the 6.5x25 CBJ projectile ([color=red]all three[/color]) [color=red]has fully penetrated[/color] the plate.

The standard ball ammunition of the NATO calibres 5.56 AND 7.62 [color=red]failed[/color] to [color=red]penetrate[/color] the plate!

حالا کی قوی تره؟ :mrgreen:

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
دوستان معذرت می خوام، نمی دونم کدوم شیر پاک خورده ای امکان ادیت رو از این انجمن حذف کرده! فلذا جهت آسان شدن قرائت، قسمت انگلیسی مطلب رو دوباره بصورت چپ چین براتون می ذارم:


To really test the armour piercing performance of the 6.5x25 CBJ cartridge a steel plate from
a Russian MT-LB (Multipurpose Armoured Veichle) was used.
The steelplate was 7 mm thick.
The hardness of this steel was 400 Brinell. (Russians are well known for making good steel for their armoured veichles.)
The distance was 50 m.

Beside the standard 6.5x25 CBJ, we also used the standard ball 5.56 NATO
and standard ball 7.62 NATO cartridges.

As you can see on the picture, the 6.5x25 CBJ projectile (all three) has fully penetrated the plate.

The standard ball ammunition of the NATO calibres 5.56 AND 7.62 failed to penetrate the plate

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
با تشکر از توجه دوستان



[quote]دستت درد نکنه داش علی اقا - تاپیک های انصافا فنی و پرباری ایجاد می کنی[/quote]



ممنون به پای تاپیکهای شما که نمی رسه. :mrgreen:



[quote]چه کشورهایی ازش استفاده میکنن؟البته بجز روسیه.قیمتش تو بازار جهانی چقدر هست؟[/quote]



در این مورد اطلاعاتی در دست نبود.




[quote]بجز وزنش، برتری خاصی به CBJ-MS نداره، قدرت نفوذ مرمی ویژه اون هم از مرمی تنگستنی سی بی جی کمتره ( 8 میلی متر در فولاد معمولی برای PP-2000 و 7 میلی متر در فولاد سخت شده برای CBJ-MS که دوستان خود بهتر می دونن که فولاد آلیاژی و سخت شده بسیار محکمتر از فولاد معمولی هست. ضمنا اگه تست روسها با فولاد آلیاژی بود حتما گوش فلک را پر می فرمودند!

در کل این سلاح بیشتر برای نیروهای مخفی و سی بی جی بیشتر برای خدمه نظامی که از حمل تفنگهای سنگینتر و بزرگتر معاف هستند، مناسب هستند.
[/quote]



ممنونم آقا محمد عزیز


البته همانطور که خودتان هم اشاره داشتید کاربرد این مسلسل دستی با CBJ فرق میکند و هرکدام کارایی مخصوص به خود را دارد.




مسلسل دستی CBJ - MS




[img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/cbj_ms.jpg[/img]

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ایجاد یک حساب کاربری و یا به سیستم وارد شوید برای ارسال نظر

کاربر محترم برای ارسال نظر نیاز به یک حساب کاربری دارید.

ایجاد یک حساب کاربری

ثبت نام برای یک حساب کاربری جدید در انجمن ها بسیار ساده است!

ثبت نام کاربر جدید

ورود به حساب کاربری

در حال حاضر می خواهید به حساب کاربری خود وارد شوید؟ برای ورود کلیک کنید

ورود به سیستم

  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.