Recommended Posts

دوست عزیز!
شما صاحب نظرات دیگران که نیستی که بنای برخورد قانونی رو گذاشتی! برادر من! آخه این چه طرز برخورد با دیگرانه! این وب سایت رسم و رسومی داره ... خوب بله و دیگران هم دارن اینو رعایت می کنن اما ظاهرا شما مدام داری دنبال طرف برای برخورد قانونی می گردی. مگر چی گفته شده که خاطر مبارک جنابعالی اینقدر آشفته شده؟؟؟؟ هر کس نظری داری و شما یا بنده یا هیچ احدالناس دیگه ای نمی تونه فکر دیگران تحت کنترل بگیره اصلا تضارب آرا و ایده ها که فی نفسه بد نیست!
شما بفرمایید چه کسی خیالپردازی کرده؟ دوست عزیز! اگر قدرت نمایی ایران برای کنترل ثبات منطقه رو شما توهم می فرمایید پس جنگ نفتکش ها هم که ایران زمانی اونو مدیریت کرد که به این سطح از فناوری نظامی دسترسی پیدا نکرده بود آیا به گمان شما اون هم توهم بوده؟
یه نکته دیگه هم هست: شما چرا فکر می کنی اینجا قفقاز و گرجستان رو مثال میزنی؟!؟! مگر کشورهای عربی سال ها تحت ظلم ایرانی ها بودن مثال اروپای شرقی و آسیای میانه و قفقاز که تحت چپاول و جفای روس ها بودن؟!!؟ آخه چه جور مقایسه ای؟!؟!
ببین دوست عزیز! شما رییس هستی؟ بسیار خوب بیا من و اخراج کن ولی جوری حرف نزن که آدمو یاد چیزای بدی بندازه. شما هیچی نباشه ظاهرا مدت هاست که اینجا اسم و رسمی داری پس چه لزومی داره با این شدت و حدت ... من واقعا متاسفم . باز هم می گم اگر با من مشکلی پیدا کردی لااقل منو از اینجا بنداز بیرون این هیچ اشکالی نداره و قابل درکه. ولی ... در هر حال من به تصمیمت احترام میذارم.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
دوست گرامي!
شما چرا موضوع رو شخصي مي‌فرمايين؟!
اخطار بنده كلي بود و به هيچ دوستي مستقيماً اشاره نداشت!
اين، اولين و بديهي‌ترين قانون سايت هست كه درمورد موضوع تاپيك، دوستان به بحث بپردازن!
حالا اگه بنده يا ساير مديران محترم اجازه دادن بحث‌هاي انحرافي هم باشه و سعي در هدايتش داشته باشن، به معني اين نيست كه بحث انحرافي در تاپيك مجازه.

كسي به دنبال همسان‌سازي عقايد نيست! ولي همه بايد در هر تاپيكي كه وارد مي‌شن، ذيل موضوعات مندرج در تاپيك به بحث بپردازن!

همون‌طور كه بارها عرض شد، موضوع اين تاپيك درخصوص تحولات منطقه هست و بحث‌هاي انحرافي، فقط باعث انحراف از بحث اصلي مي‌شه و تاپيك خوب دوستمون رو خراب مي‌كنه.
به همين دليل شما بايد بحث رو در تاپيك ديگري كه مرتبط با موضوع بحث‌تون هست دنبال بفرمايين.

اميدوارم سوء تفاهم برطرف شده باشه.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
دوست عزیز شما هنوز جواب منو ندادی
کدوم توهم؟
و این چه مقایسه ای بود؟ (بحرین کجا!؟ گرجستان کجا!؟)
اگر قراره بحث کنیم پس اجازه بدید بجای دعوا کردن با هم مباحثه کنیم
موضوع رو هم شخصی نکردم و بعدا به شما از طریق پی ام توضیح می دم اگر لازم دیدم

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
جناب پاتریوت

آقا مصطفی فرمودند دوستان میتونند بحث های نظامی و .... و حتی خیالپردازی هاشون رو در تایپیکی جداگانه مطرح کنند. ایشون نفرمودند که همه بحث های دوستان خیالپردازانه است.
لطفا شلوغش نکنید و اگر مطلبی دارید با ایشون در پی ام مطرح بفرمایید.
تشکر میکنم از همکاری تون.
===================================
[b]
ديده بان حقوق بشر:
آل سعود سركوب مردم را متوقف كند[/b]

به گزارش فارس به نقل از شبكه خبري "العالم "، سازمان ديده بان حقوق بشر از رژيم سعودي خواست تا ممنوعيت برگزاري تظاهرات مسالمت آميز و سركوبگري خود عليه مردم را متوقف و بازداشت‌شدگان در جريان تظاهرات در منطقه الشرقيه عربستان را آزاد كند.

اين سازمان در بيانيه خود آورده است: عربستان يكي از دو كشور خاورميانه و شمال آفريقا است كه اصل برگزاري تظاهرات را حرام كرده است و دومين كشور در اين زمينه سلطان نشين عمان است.

"ساره ليا ويتسون " مدير اجرايي بخش خاورميانه و شمال آفريقاي سازمان ديده‌بان حقوق بشر گفت: حاكمان سعودي با ممنوعيت هرگونه اعتراضي به مردم خود اعم از زن و مرد مي‌گويند كه شما حق شهروندي در امور سياسي نداريد.

وي افزود: عربستاني‌ها از رفتار غيرمسئولانه حكام خود به تنگ آمده‌اند؛ حكامي كه فقط به آنها امر و نهي مي‌كنند و خواهان فرمانبرداري آنها بدون مخالفت هستند.

سازمان ديده‌بان حقوق بشر اعلام كرده است كه نيروهاي پليس بيش از 20 تظاهرات‌كننده را در خيابانهاي "القطيف " اخيرا بازداشت كردند كه برخي از آنها متفكران برجسته‌اي نظير "حسين العلق " هستند.

ويتسون گفت: مسئولان سعودي بر ميزان اهانت خود به مردم با گفته اين جمله كه تظاهرات غيرقانوني است، مي افزايند.

درهمين حال، سازمان دفاع از فعالان حقوق بشري با عنوان "فرونت لاين " نيز بازداشت نويسندگان نظير "حسين العلق " و "حسين اليوسف "را نوعي اعمال محدوديت ومرعوب كردن توصيف كرد.

اين سازمان دربيانيه خود افزود: بازداشت العلق واليوسف به طور مستقيم با فعاليت مشروع و مسالمت آميز آنها در دفاع از حقوق بشر بويژه درباره حقوق اقليت شيعه در عربستان در ارتباط است.

مردم عربستان در حمايت از انقلاب مردمي بحرين و محكوم كردن اقدام آل سعود در اعزام نظاميان خود به بحرين براي سركوب مردم اين كشور تظاهرات مي‌كنند.

http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=8912260326

===================================

[b]حمله مزدوران "عبدالله صالح " به انقلابيون يمن[/b]

به گزارش فارس به نقل از روزنامه فرامنطقه‌اي "القدس العربي "، در پي يورش ديروز نيروهاي امنيتي رژيم علي عبدالله صالح به انقلابيون يمني در ميدان "التغيير " در دانشگاه صنعاء 10 نفر زخمي شدند.

به گفته يك منبع آگاه نيروهاي امنيتي و مزدوران رژيم حاكم براي متفرق كردن تظاهرات‌كنندگان، از گازهاي اشك‌آور و سمي و نيز تيراندازي به سوي مردم استفاده مي‌كردند.

يك منبع آگاه پزشكي در بيمارستان نيز گفت كه در پي اين اقدامات تعداد زيادي از تظاهرات‌كنندگان زخمي شدند كه در ميان آن‌ها يك نوجوان 16 ساله نيز در ميان آن‌هاست و حال دو نفر از زخمي‌ها وخيم است.

نزديك يك ماه است كه يمن شاهد تظاهرات مردمي گسترده عليه رژيم حاكم است و "علي عبدالله صالح " رئيس‌جمهور اين كشور با چراغ سبز آمريكا و با حمايت دستگاه سعودي به سركوب انقلابيون مي‌پردازد تا مانع تكرار انقلاب‌هاي مردمي تونس و مصر شود.

با اين وجود تظاهرات‌كنندگان بارها اعلام كرده‌اند كه تا سرنگوني رژيم عبدالله صالح از پاي نخواهند نشست.

http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=8912250983

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
پرسیدن نظر آقای مصطفی-بای هم مستلزم بازخواسته؟ داریم بحث می کنیم ... اشکالش چیه؟ در ضمن هر دو سوال من کاملا مرتبط با همین تاپیک و بر پایه صحبت های خودش بوده ... درباره گرجستان و زمینه چینی آمریکا برای انقلاب نرم در این کشور گفت و من هم گفتم این چه جای مقایسه داره؟ بالاخره سوال پیش میاد

[u] آقا رضا! فکر می کنم یعنی تا اونجا که یادم میاد عبارت: شلوغش نکن!؟!؟!؟ خیلی مودبانه است!

ببینید:
گرجستان تاریخ مشترک خاص و ناخوشایندی داره با روس ها که همین تاریخچه کافیه که یانکی ها همیشه بتونن از اون بعنوان یه مستمسک تاریخی برای شوروندن گرجستان بر ضد روس ها استفاده کنن اما شما خودتون قضاوت بفرمایید: کدوم تاریخی استناد داره به جفای تاریخی ایران به اعراب! باز اگر بفرمایید عثمانی و اعراب قابل تأمله اما بین ایرانی ها و اعراب چه معنایی داره؟

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
بيا از ما بگذر دوست من.
چون شما بحث نمي‌فرمايين كه به نتيجه برسين. بحث مي‌فرمايين كه جدل كنين. بنابراين سرنوشت چنين‌ بحثي، از پيش تعيين شده است.

علي اي حال، پيشنهاد مي‌شه شما ابتدا تاپيك هاي مرتبط با وقايع اخير كه دو، سه تاپيك (بجز اين تاپيك) بيشتر نيستن رو مطالعه بفرمايين و سپس اگه سوال يا نقدي داشتي بفرمايين.
البته شرط اول اينه كه بحث بفرمايين براي رسيدن به حقيقت، نه اثبات و يا تحميل نظراتتون.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
کدوم جدل و ستیزه؟ این برداشتی شخصی و به گمان من بدبینانه است ...
اول: اگر ایران حتی برای تحریک مردم منطقه به برگزاری انقلاب نرم برنامه ریزی هم کرده بود یا در حال برنامه ریزی هم باشه من بعنوان یه ایرانی از این موضع و راهبرد حمایت می کنم چرا که ما چنین جایگاهی رو در منطقه داریم. ما بقدر کافی از حکام عرب و خائن این منطقه زخم خوردیم که الان لازم باشه و حق داشته باشیم اون تاوان رو جبران کنیم. شما ببینید چین رو الان چین برای خودش قلمرویی رو در جنوب شرق آسیا معین کرده... حیاط خلوتی که حتی یانکی ها هم بسختی در اون رفت و آمد می کنن.
دوم: ایران همواره می تونه با قدرت نمایی سیاسی (دیپلماتیک) و همزمان نشون دادن بازوی سخت خودش تاثیر بسزایی بر ثبات منطقه چه در حوزه خلیج فارس و چه در شمال آفریقا بگذاره. گو اینکه من شخصا رژیم نامشروع وهابی ها رو مشکل عمده ای برای ایران نمی بینیم و ندیدم اونها سالیان ساله که از مشکلات داخلی شدیدی رنج می برن؛ بنابراین اعتقاد ندارم که لشکرکشی اونها به بحرین معنای مهم و اساسا وزن خاصی داشته باشه
سوم: شاید برخی از دوستان دارن در مورد میزان نفوذ و بازی گردانی غریی ها در این منطقه مبالغه می کنن: شاید تا اواسط دهه 90 همه چیز کاملا بر وفق مراد کشورهای غربی میگذشت اما بعید می دونم الان اونها تا حد مرگ و تا کوچک ترین جزییات در این منطقه کنترل داشته باشن. الان دست کم 10 ساله که لبنان رو از دست دادن، بیش از 20 ساله که هیچ بازی دلخواهی نتونستن با سوری ها داشته باشن، ایران که خار چشم اونهاست، عراق الان ده ساله ملغمه ای شده از مسائل پیچیده که خود غربی ها ترجیح میدن هر چه سریع تر از تو باتلاقش دربیان و اصلا باهاش درگیر نشن، افغانستان اونها رو جوری آزار داده که در اجلاس ناتو با هم بحث های لفظی تند می کنن، پاکستان دیگه پاکستان دوره مشرف نیست که همه بفرمایند خوش اومدید، و از همه اینها گذشته دست روس ها و چینی ها هم اینجا خیلی بازتر شده و باید روی مانورهای سیاسی و اقتصادی اونها هم حساب باز کنن خوب با این حساب: چه جایی برای نفوذ شدید اونها باقی می مونه نه دوستان به گمان من: هژمونی یانکی ها و متحدین اونها در این منطقه دست کم ده سالی میشه که با مشکل مواجه شده
به گمان من خیزش بیداری در ملل عربی نتیجه مستقیم و غیرمستقیم نفوذ معنوی ایران برای سه دهه در دل نسل های جوان و نواندیش این کشورهاست اونها نتیجه تصمیم گیری های مستقل و عزت مندانه ایران رو در صحنه بین المللی دیدن و دسته گل های رژیم های وابسته خودشون رو هم دیدن تا اونجا که مبارک ملعون تصمیم به حصر نوار غزه در زمانی گرفت که مردم غزه زیر آتش و بمب های فسفری و سمی صهیونیست ها قرار داشتن
خوب ... نتیجه این قیاس و استنتاج تاریخی خیلی دور از ذهن نیست

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote]به گمان من خیزش بیداری در ملل عربی نتیجه مستقیم و غیرمستقیم نفوذ معنوی ایران برای سه دهه در دل نسل های جوان و نواندیش این کشورهاست اونها نتیجه تصمیم گیری های مستقل و عزت مندانه ایران رو در صحنه بین المللی دیدن و دسته گل های رژیم های وابسته خودشون رو هم دیدن تا اونجا که مبارک ملعون تصمیم به حصر نوار غزه در زمانی گرفت که مردم غزه زیر آتش و بمب های فسفری و سمی صهیونیست ها قرار داشتن [/quote]
نظر شما محترم است
ولی من در این زمینه با آقا مصطفی هم نظر هستم اطلاق واژه بیداری اسلامی به اتفاقاتی که در خاورمیانه و شمال آفریقا می افتد بیشتر خوراک داخلی دارد در این تاپیک بارها در این مورد صحبت شده است آنهم بصورت مفصل ...
با اتفاقات مهمی که با وارد شدن نیروهای عربستان و امارات به بحرین شدت گرفته منطقه خاورمیانه شاهد جنگ خانمان سوز دیگری نباشد. نوع واکنش ایران به این اتفاقات بسیار مهم و حیاتی است این واکنش به نظر من باید کاملا هوشمندانه و عزت مند باشد شاید بهتر است که کمی قدرت نمایی کنیم که این قدرت نمایی صرفا به معنای دخالت نظامی نیست. عربستان باید بشدت تنبیه شود. اولین اقدام هم به نظر اینجانب تحریم حج از سوی علمای عظام است. من که با خود عهد کرده ام تا وهابیون آل سعود سرکار هستند به سفر حج نروم.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
دوست عزیز
نظر شما هم محترمه
اما من برای من روشن نیست که چرا بعضی از دوستان اتیکت خوراک داخلی میدن به این جریانی که در کشورهای عربی راه افتاده... ببینید زمانی که ایرانیان هم پهلوی ها رو انداختن تو زباله دونی تاریخ دست های پیدا و پنهان زیادی برای منحرف کردن حرکت مردم وارد کار شدن اما این تلاش های اونها موفقیت آمیز نبود اگر هم منظور دوستان و شما اینه که برداشت و نگاه این ملل عربی با ما ایرانیان نسبت به اسلام و شریعت و پیاده سازی مبانی جامعه اسلامی متفاوته خوب اینکه بدیهیه چرا که اینجا مسائل تاریخی و فرهنگی حرف می زنن
خواهش می کنم در این مورد کمی دقیق تر صحبت کنیم

بله بنده هم با قدرت نمایی های سیاسی و نظامی در این مورد موافق ام و این موضوع رو قبلا مورد تاکید قرار دادم شک نیست که ایران وزنه تعادل این منطقه و کانون جهت گیری منطقه است من اینطور استنباط می کنم تحریم حج و روش های دیگه ای که می تونه باعث گوشمالی های کوچیک و بزرگ وهابی ها میشه همه و همه می تونن منطقی و موثر باشن

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[code]اگر ایران حتی برای تحریک مردم منطقه به برگزاری انقلاب نرم برنامه ریزی هم کرده بود یا در حال برنامه ریزی هم باشه[/code]

برنامه ریزی که کردند! سند این ادعا، صحبتهای آقای.... که یکی از مسئولین سیاسی بسیج هستند در جمعی خصوصی می باشد(حدود 5 الی 6 ماه قبل از انقلاب مصر). ایشون در اون جمع مطرح میکنند که مصر چند وقت دیگه دست طرفداران ایران می افتد و مصر جزء همپیمانان و دوستان ما در منطقه خواهد شد.

[quote] اولین اقدام هم به نظر اینجانب تحریم حج از سوی علمای عظام است. من که با خود عهد کرده ام تا وهابیون آل سعود سرکار هستند به سفر حج نروم.[/quote]

مسئله اینجاست که صدور حکم نرفتن به حج دست علمای عظام نیست. حکم انجام ندادن حج مثل نماز نخواندن می باشد. ترک واجب می باشد.صدور این حکم فقط بر عهده ولی فقیه می باشد و نه کس دیگری که نهایتا حج عمره را متوقف کنند.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
همونجور که عرض کردم بنده هیچ ایرادی در این راهبرد نمی بینم بلکه هوادار چنین جهت گیری هم هستم یانکی ها یارگیری می کنن چرا ما نکنیم؟ تازه ما حرف های آشناتر و مهم تری با مردم این منطقه داریم. اونها متجاوز و منفعت طلب هستن در حالی که ما تابحال حتی یه وجب از خاک هیچ کشوری رو در خاورمیانه اشغال نکردیم؛ خیلی واضحه که ما مزیت های طبیعی و ذاتی داریم برای این یارگیری.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote][code]اگر ایران حتی برای تحریک مردم منطقه به برگزاری انقلاب نرم برنامه ریزی هم کرده بود یا در حال برنامه ریزی هم باشه[/code]

برنامه ریزی که کردند! سند این ادعا، صحبتهای آقای.... که یکی از مسئولین سیاسی بسیج هستند در جمعی خصوصی می باشد(حدود 5 الی 6 ماه قبل از انقلاب مصر). ایشون در اون جمع مطرح میکنند که مصر چند وقت دیگه دست طرفداران ایران می افتد و مصر جزء همپیمانان و دوستان ما در منطقه خواهد شد.[/quote]
پس بايد خدا رو شكر كنيم كه با برنامه‌ريزي دقيق آقايون، نه تنها كشورهاي منطقه يار و همپيمان ما شدن، بلكه رسانه‌هاي غربي و عربي هم با ما متحد شدن و عقايد و نظرات ما رو به پيش بردن و رسانه‌هايي چون فيس‌بوك و توييتر هم در اين زمينه حسابي به ما كمك كردن و البته تشكر ويژه‌اي هم دارم از ايشان بابت همراستا نمودن مقامات اروپايي و امريكايي كه با اظهاراتشون، منطقه رو به دامن ايران انداختن و متحد ايران كردن.

ان شاءالله همين‌طور باشه كه شما و دوستان ديگه مي‌فرمايين.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
سلام مصطفی جان...
از برخورد تندت کمی دلگیر شدم...بگزریم....
اتفاقا من خودم از جمله کسانی هستم که هم با وضعیت خبر رسانی داخلی مشکل دارم (درکل نه در مورد این قضیه به صورت تنها)هم عقیده دارم که این انقلاب ها به اون صورت جنبه ی اسلامی نداره...
بگزریم..
برگردیم سر بحث رسانه داخلی.....شما جزئ مسئولین باش( فرضا) به صورت ناگهانی متوجه میشه که بله تو تونس و این ور اون ور یه خبراییه ....خوب هدف شما چیه...مطمئنا هدف اصلی شما اینه که بیشترین بهره برداری رو از این قضیه کنی، درسته؟
خب حالا چند تا راه حل جلو پاته
1-عین حقیقتو بگی:خب این که امکان پذیر نیست چون خود شما هم عین حقیقتو نمیدونی وبا توجه به شرایط تحلیل درستی از وقایع نداری..
2-پخش گزارش بدون تحلیل: خوب اینم یه راه حله که ما بگیم بله اینجا داره یه اتفاقاتی میوفته انقدر هم کشته داده این شهرها دسته مردمو و....ولی هیچ تحلیلی روشون نداشته باشیم فقط عینه حقیقتو بگیم و منتظر باشیم تا خوده مردم نتیجه گیری کنن..
3-حرکت زیر پوستی:یعنی چی یعنی بیایم همون حرفای بنده قبلو بزنیم وسطش یه کوچولو هم حمایت کنیم...(خدایی از این یکی خیلی سر در نمیا رم)
4-هدف وسیله رو توجیه میکنه:یعنی چی یعنی ما یه هدف داریم که اون بیشترین بهره برداری از این وقایعه یه وسیله هم داریم که شبکه هایی هستن که اخبار رو برای مردم خارج از کشور پخش می کنن مثله پرس تی وی خوب ما میایم (کاری نداریم که پرس تی وی بیشتر بیننده داره یا بی بی سی یا....وسیله ما همینه در حال حاضر هم نمی تونیم عوضش کنیم) هدف ما هم که گفتم بیشترین بهره برداریه که این هدف یه مین یا ماکس نداره یعنی الزاما ما نباید یا همه چی رو داشته باشیم و یه انقلاب اسلامی خفن به وجود بیاریم الزلما هم نباید هیچی رو داشته باشیم و بی خیال شیم و بگیم آره این که نقشه آمریکاست ما هم هرکاری کنیم آمریکا برندس...
استراتژی ما کاچی بهتر از هیچیه یعنی اینکه حتی اگه مثلا تو دولت بعدی بحرین 1 طرفدار هم داشته باشیم خوبه.....بهتر از وضعه الانه که....
خوب ما منکر این نمی تونیم بشیم که تو این همه تظاهر کننده بحرینی یه مسلمون خوب که بخواد دولت اسلامی داشته باشه پیدا نمی شه..می تونیم؟
کاری به اونایی که خر آمریکا شدن نداریم میایم تمرکزمون رو میزاریم رو همون جمعیت اندک خب اینا احتیاج دارن که بشون القا بشه که آره شما بهترین مسلمانایید شما می تونیید انقلاب اسلامی کنید و ....کاری به راست یا دروغ قضیه نداریم هدف ما بیشترین بهره برداریه...
فک کنم به اندازه کافی در مورد این قضیه گفته باشم...
اقا مصطفی ما بجای اینکه بیایم فقط انتقاد کنیم از عملکرد ها بهتره خودمون رو یه بار جای اون مسئول بزاریم ببنیم واقعا اگه ما جای اون مسئول تو اون شرایط بودیم چه کار می کردیم؟ آیا راه حل دیگه ای هم داریم؟ اگه شما راه حل دیگه ای دارید منتظر هستیم...
آقا مصطفی من نظر خودمو در مورد رسانه هایی مثله پرس تی وی دادم (با همین عقل کوچیکم) اگه دوست داشته باشی در مورد شبکه 1-2-3 خودمون هم بحث می کنم..
با تشکر...

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
سلام دوست عزیز و بداخلاق
هر کشوری بطور معمول منافع راهبردی خودشو چه در سطح منطقه و چه در سطح جهان دنبال می کنه، ایران کشوری که سه دهه است داره بطور مستقیم و غیرمستقیم ناجوانمردانه تهدید میشه و آسیب و زخم دیده، خوب چه اشکالی داره که ایران هم منافع راهبردی و درازمدت خودش رو در خاورمیانه دنبال کنه که اون هم مبتنی بر سیاست اصولی ما یعنی: عزت حکمت و مصلحت هستش. این مورد رو میشه بخوبی در سند چشم انداز 20 ساله مشاهده کرد. ما که نه متجاوز هستیم و نه اشغالگر و نه کشوری بیگانه از اون سوی کره ارض بنابراین ایرادی در این نیست اگر بخوایم منافع اصولی خودمون رو دنبال کنیم.
ببینید لزومی نداره همه جهان با کشوری هم پیمان بشه، در ضمن من از فیس بوک و توییتر استفاده نمی کنم اما بکرات از دوستانم شنیدم که اونجا افراد زیادی خواهان تغییرات اسلامی و بیداری در کشورهای عربی اسلامی خاورمیانه و شمال آفریقا هستن به گمان من تغییرات هم می تونه از بالا به پایین باشه هم از اعماق جامعه به بالا
حالا اتفاقی در هر حال داره میوفته در ملل عربی و شر اون تا بحال دامنگیر حکام وابسته عرب منطقه شده نه ما، اینو که انصاف می دی؟

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote]پس بايد خدا رو شكر كنيم كه با برنامه‌ريزي دقيق آقايون، نه تنها كشورهاي منطقه يار و همپيمان ما شدن، بلكه رسانه‌هاي غربي و عربي هم با ما متحد شدن و عقايد و نظرات ما رو به پيش بردن و رسانه‌هايي چون فيس‌بوك و توييتر هم در اين زمينه حسابي به ما كمك كردن و البته تشكر ويژه‌اي هم دارم از ايشان بابت همراستا نمودن مقامات اروپايي و امريكايي كه با اظهاراتشون، منطقه رو به چنگ ايران درآوردن.

ان شاءالله همين‌طور باشه كه شما و دوستان ديگه مي‌فرمايين.[/quote]

ببین عزیزم! دیشب دکتر ولایتی داخل یه برنامه ای داشت صحبت میکرد. در مورد مصر توضیح داد که طبقه نخبه این کشور اسلامی فکر میکنند و باید این تفکرات رو بین مردم بسط بدهند.(پس لزوما تمام مردم مصر اسلامی فکر نمیکنند یا اگر مسلمان هستند و میخواهند حکومت اسلامی داشته باشند ،نیاز به توضیح و راهنمایی نخبگان دارند) رهبر انقلاب هم داخل خطبه های نماز جمعه تذکراتی در مورد جلوگیری از مصادره انقلاب توسط آمریکا داشتن.(پس یعنی انقلابیون مخالف آمریکاییها فکر میکنند.قطعا که ادعا ندارید بیشتر از رهبر مملکت از اتفاقات منطقه اطلاع دارید و دارای تجزیه و تحلیل درستی در این زمینه هستید؟)

از طرفی، آمریکا و غرب این انقلاب را به حال خودش رها نمیکنه و با استفاده از نیروهای داخلی خودش سعی در منحرف کردن انقلاب داره. دقیقا همن کاری که منافقین در اول انقلاب با اعلامیه ها انجام میدادند یه عده با تویتر و فیس بوک انجام میدن. بوق تبلیغاتی غرب هم خیلی کارکشته است و با منحرف کردن اذهان سعی در غربی نشان دادن انقلاب داره البته به واسطه فعالیتهای آدمهاشون در کشورهای مورد اشاره.

من همه تحلیلهای قبلی شمارو نخوندم. اما به نظرم این تحلیل شما که میگید مردم اونجا توسط آمریکا اجیر شدن تا حاکمان منطقه رو دور بزنن را خلاف اظهارات رهبر انقلاب در نماز جمعه میبینم.
یاعلی

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ایجاد یک حساب کاربری و یا به سیستم وارد شوید برای ارسال نظر

کاربر محترم برای ارسال نظر نیاز به یک حساب کاربری دارید.

ایجاد یک حساب کاربری

ثبت نام برای یک حساب کاربری جدید در انجمن ها بسیار ساده است!

ثبت نام کاربر جدید

ورود به حساب کاربری

در حال حاضر می خواهید به حساب کاربری خود وارد شوید؟ برای ورود کلیک کنید

ورود به سیستم

  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.