Recommended Posts

رسانه های عربی لحظاتی پیش از کشته و زخمی شدن 24 نفر در حملات طرفداران دیکتاتور مقتول لیبی به انقلابیون در شهر بنی ولید خبر دادند.

به گزارش خبرگزاری مهر، شبکه العربیه لحظاتی پیش گزارش داد: در اثر حمله طرفداران معمر قذافی به انقلابیون در شهر بنی ولید چهار نفر کشته شده اند.

شبکه الجزیره هم با اعلام درگیری مسلحانه در شهر بنی ولید، از زخمی شدن 24 نفر دیگر خبر داد.

تکمیلی:

نیروهای حامی معمر قذافی با تصرف شهر بنی ولید پرچمهای سبز قذافی را در این شهر به اهتزاز درآوردند.

انقلابیون شهر بنی ولید خواستار کمک فوری شده اند.

[url=http://www.tabnak.ir/fa/news/221746]منبع[/url]

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[align=justify][color=darkred]رهبر اخوان‌المسلمون مصر در گفت‌وگوی تفصیلی با فارس:
[b]باید با ایران تعامل داشته باشیم/ ترکیه مدل مصر نیست[/b][/color]

[color=darkblue]"محمد بدیع" با بیان اینکه مدل ترکی در مصر اجرا نمی‌شود، با رد نقش غرب در پیروزی انقلاب مصر گفت که ایران جایگاه مهمی در منطقه خاورمیانه دارد، در آینده باید با آن تعامل داشته باشیم تا بتوانیم بر دیگر قدرت‌های منطقه‌ تاثیر بگذاریم.[/color]
"محمد بدیع" رهبر جماعیت اخوان المسلمون در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در قاهره به بیان دیدگاه‌های خود درباره آینده سیاسی در مصر پس از پیروزی اسلامگرایان در انتخابات پارلمانی این کشور پرداخت.
وی در دهه 50 میلادی پس از ورود به دانشگاه به جنبش اخوان المسلمون پیوست و در همان سال های ابتدایی حضورش همزمان با لو رفتن شاخه نظامی اخوان توسط نیروهای جمال عبدالناصر دستگیر شد.
محمد بدیع در سال‌های حضور در اخوان پست‌های مهمی داشت که از آن جمله عضویت در کمیته های جوانان و ریاست بر این کمیته بود و از سال 96 عضو شورای رهبری این جنبش شد، در سال 2007 نیز عضو دفتر رهبری جهانی جنبش، ناظر بخش تربیتی اخوان المسلمون شد و در حال حاضر رهبری این جنبش را دارد.
وی استاد رشته بیولوژی در دانشکده دامپزشکی در دانشگاه "بنی سویف " در جنوب قاهره هم هست.

آنچه در پی می آید، مشروح این مصاحبه است که از نظر می گذرد:

[b]فارس: جماعت اخوان المسلمون از جمله مهمترین احزاب مصر و تاثیرگذارترین آنها شمرده می‌شود،‌ به نظر شما الگوی مطلوب برای حکومت دمکراتیک در مصر چیست؟ خصوصیات و ویژگی‌های این حکومت چیست؟[/b]
بدیع: بهترین حکومت برای مصر حکومت مردم است و نه حاکمیت یک حزب و از این حیث خدا را سپاسگزاریم که دارای ملتی هستیم که به دمکراسی ایمان و باور دارد و این موضوع در مرحله گذشته و طی انتخابات مجلس ملت کاملا روشن و آشکار گردید و در انتخابات مجلس شورا و انتخابات ریاست جمهوری نیز بار دیگر آشکار خواهد شد،‌ اما باید همواره بر بعد تخصص در تشکیل چنین حکومتی تاکید کرد تا تمام نیروهای سیاسی در آن مشارکت داشته باشند و مهمتر از آن اینکه رضایت مردم مصر را فراهم کند.

[b]فارس: دیدگاه اخوان المسلمون در قبال کمک‌های مالی آمریکا به مصر یا پایان یافتن این کمک‌ها چیست؟[/b]
بدیع: در حال حاضر و با توجه به شرایط حساسی که مصر آن را سپری می‌کند،‌ همه تلاش می‌‌کنند که رضایت جماعت را به دست آورند، به ویژه پس از موفقیت بزرگی که اخوانی‌ها طی انتخابات پارلمانی اخیر آن را به دست آوردند؛ درباره کمک‌ها نیز تلاش خواهیم کرد، با رونق بخشیدن به اقتصاد مصر به کمک‌های آمریکا به کشور خود پایان دهیم.

[b]فارس: آیا جماعت اخوان المسلمون از تکرار حوادث نظیر حوادث سال‌های گذشته میان ارتش و نیروهای این جماعت نگران به نظر نمی‌رسد؟[/b]
بدیع: ما چیزهای زیادی از خطاهای خود در گذشته یاد گرفتیم و اجازه نمی‌دهیم چنین اتفاقی بار دیگر میان اخوان المسلمون و ارتش یا هر نهاد و تشکل دیگری تکرار شود، با این حال این به معنای نگران نبودن ما نسبت به آینده نیست، اما امروز دیگر بسان گذشته نیست؛ امروز ما در پس خود نه تنها حمایت ارتش که پشتیبانی ملت مصر را نیز به دنبال داریم، با این حال برای حمایت از ثبات و استقرار کشور و جلوگیری از ایجاد شکاف و بروز اختلاف میان جماعت و ارتش همچون آنچه که در گذشته اتفاق افتاد، تلاش خواهیم کرد.

[b]فارس: دیدگاه اخوان المسلمون نسبت به جایگاه و موقعیت جمهوری اسلامی ایران در قضایای امنیتی خلیج فارس چیست؟[/b]
بدیع: ایران جایگاه بزرگ و مهمی در منطقه خاورمیانه دارد و از جمله قدرت‌هایی است که در آینده باید با آن تعامل داشته باشیم تا بتوانیم بر دیگر قدرت‌های منطقه‌ تاثیر بگذاریم؛ ایران هم اکنون از جمله قدرتمندترین کشورهای منطقه است و می‌تواند در برابر هر فشاری مقاومت کند و تسلیم نشود،‌ به همین دلیل در برابر قضایای عربی به طور عام و منطقه خلیج فارس به طور خاص موضع قاطع و قدرتمندی دارد.

[b]فارس: آیا اخوان المسلمون قصد دارد، قرآن کریم را به عنوان منبع تدوین قانون اساسی مصر مد نظر قرار دهد؟[/b]
بدیع: قرآن و سنت از اصول زندگی هستند و قرآن قانون اساسی ما باقی خواهد ماند، اما در همان حال برادران قبطی خود را نیز مدنظر خواهیم داشت تا آنها نیز قوانین مخصوص به خود داشته و بتوانند به زندگی خود به شکل طبیعی و عادی ادامه دهند و این موضوعی است که دین ما اسلام ما را به آن موظف و مکلف کرده است.

[b]فارس: چه طرف‌هایی به حمایت از راهپیمایی‌هایی می‌پردازد که در حمایت و پشتیبانی از شورای عالی نظامی مصر برگزار می‌شود؟[/b]
بدیع: نمی‌خواهم در این‌باره سخنی بگویم، چراکه در مصر همه نوع دیدگاه وجود دارد، از جمله اینکه کسانی همچنان حامی حسنی مبارک یا شورای عالی نظامی هستند و حتی کسانی وجود دارند که تمایلی به ادامه و تداوم انقلاب ندارند، اما بی‌تردید کسانی‌ که به حمایت از شورای عالی نظامی می‌پردازند، دلایل خاص خود را دارند و کسانی هم که این شورا را رد می‌کنند، هم دیدگاه‌های و دلایل خاص خود را دارند، اما اجازه دهید، از اینها بگذریم، چراکه بی‌تردید آینده در دست ملت مصر است که در عرصه انتخابات پرشور حاضر شد و خواسته خود را بیان کرد.

[b]فارس: چرا جماعت اخوان المسلمون تصرف سفارت اسرائیل در مصر توسط مردم این کشور را محکوم کرد؟[/b]
بدیع: چون نمی‌خواهیم کشوری باشیم که در آن هیاهو هرج و مرج در تعامل با دیگران بر آن حاکم باشد و نمی‌خواهیم کسی بر علیه ما سخن نادرستی بر زبان آورد، از جهت دیگر ما هیچ‌گاه حق خود را اینگونه نمی‌گیریم،‌ چون سفارت اسرائیل پیش از آنکه سفارت اسرائیل به شمار آید، یک منطقه‌ای مصری است که دارای سیادت و حاکمیت و ویژگی‌های خاص خود است و نمی‌خواهیم به هر طریق ممکن یا به هر دلیل به این نقاط تعدی و تجاوزی صورت گیرد و باید وزارت خارجه ما نقش مهمتر و بزرگتری جهت حفظ حقوق ما ایفا کند، من از آمریکا خواستم که موضع جانبدارانه خود در برابر اسرائیل را تغییر دهد و به نظر می‌رسد که در آینده به خواسته ما پاسخ دهد.

[b]فارس: گفته شده، کشورهایی که در این اواخر شاهد انقلاب‌هایی بوده‌اند، تلاش می‌کنند که از نمونه ترکی برای ساخت و بنای دولت خود استفاده کنند. نظر شما در این‌باره چیست و آیا اعتقاد دارید این نمونه برای مصر مناسب است؟[/b]
بدیع: به نظر می‌رسد، در این اواخر نمونه ترکی بهترین نمونه‌ای است که جهان شاهد آن است، اما در مصر به اجرا گذاشته نخواهد شد، چون ما دارای قرآن و سنت هستیم و می‌توانیم به واسطه آنها نمونه‌ای خاص مصر را به کشورهای جهان ارائه دهیم.

[b]فارس: به نظر شما آیا استناد و استفاده از نمونه‌های غربی موجب سقوط حسنی مبارک شد یا ایمان مردم به خدا و اسلام دلیل سرنگونی وی بود؟[/b]
بدیع: در این تردیدی نیست که مهمترین عامل سرنگونی مبارک مخلوع لطف خدای متعال و ایمان مردم مصر و افزایش طغیان و فساد و نتایج انتخابات مجلس ملت در سال 2010 بود که جرقه انقلاب مصر را زد و من تمام سخنانی که به نوعی می‌گویند غرب پایه و اساس انقلاب مصر بود، را رد می کنم.

[b]فارس: دیدگاه اخوانی‌ها در برابر خواست برخی از گروه‌های قبطی که خواهان جدایی و انفصال هستند؟[/b]
بدیع: به شدت چنین خواسته‌ها را رد می‌کنیم با این که به آیین مسیحیت احترام می‌گذاریم و تاکید می‌کنیم که آنها آزاد هستند به تمام شعائر و آداب و رسوم مذهبی خود بپردازند و قوانین موجود در مصر آنها را از این حیث تحت حمایت قرار می‌دهد، این در حالی است که از زمان ورود اسلام به مصر مسلمانان و مسیحیان در کنار یکدیگر به صورت مسالمت‌آمیز زندگی کرده‌اند و به گوش رسیدن چنین زمزمه‌هایی در حال حاضر که خواهان جدایی طلبی است، سوال برانگیز است.

[b]فارس: آیا انقلاب مصر را پیش‌بینی می‌کردید؟[/b]
بدیع: بالطبع اطمینان داشتیم که روزی حاکمیت ستمکاران به پایان خواهد رسید، اما سرنگونی رژیم مبارک به این زودی را پیش‌بینی نمی‌کردیم.

[b]فارس: شیرین‌ترین و تلخ‌ترین خاطرات شما از انقلاب مصر چیست؟[/b]
بدیع: روز واقعه جمل(روزی که پلیس مصر بدستور حسنی مبارک با شتر در میدان التحریر به انقلابیون حمله ور شدند) از سخت‌ترین و تلخ‌ترین روزهای انقلاب بود، به ویژه آنکه پیش از آن احساس می‌کردیم که برخی گروه‌های انقلابی تسلیم سخنرانی مبارک شده و با وی ابراز همدردی می‌کردند، و بالطبع شیرین‌ترین خاطره هم روز سرنگونی مبارک و کناره‌گیری وی از قدرت بود.

[b]فارس: پیروزی انقلاب مصر با پیروزی انقلاب ایران همزمان شد، همزمانی این دو رویداد را چگونه تعبیر می‌کنید؟[/b]
بدیع: بالطبع این اتفاقی بزرگ است، اما این دلیل روشن و آشکاری است که تاکید می‌کند، دین اسلام آیین مردم و قانون حاکم بر ملل است.

[b]فارس: بزرگترین آرزوها و چشم‌ داشت‌های شما برای آینده چیست؟[/b]
بدیع: بزرگترین آرزوی ما این است که ببینم ملت مصر در رفاه و آسایش زندگی کنند، همچنین سرزمین فلسطین در دست فرزندان این کشور باشد و مسجد الاقصی اولین قبله و سومین حرم شریف مسلمانان جهان آزاد شده و به ما باز گردد.

[color=olive]90/11/04[/color]
منبع: خبرگزاري فارس
http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=13901030000369[/align]

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[align=justify]
[color=darkred][b]فراخوان برگزاری تظاهرات "جمعه وحدت ملت" در شرق عربستان[/b][/color]

[color=darkblue] جوانان منطقه القطیف در شرق عربستان خواستار برگزاری تظاهراتی تحت عنوان "جمعه وحدت ملت" امروز (جمعه) در این منطقه شدند.[/color]
به گزارش فارس به نقل از پایگاه اطلاع رسانی العوامیه، جوانان و معارضان شیعی منطقه القطیف، در شرق عربستان با دادن فراخوانی خواستار برگزاری تظاهراتی در روز جمعه (امروز) تحت عنوان "جمعه وحدت ملت" شدند.
معارضان القطیف هدف از برگزاری این تظاهرات را پاسخ به تحریف‌های صورت گرفته توسط رژیم سعودی در قبال اعتراض‌های صورت گرفته در این منطقه است.
این فراخوان ضمن دعوت از مردم منطقه شرق عربستان جهت شرکت فعال در این تظاهرات اعلام کرد که این تظاهرات ساعت 15 و 30 دقیقه بعد از ظهر جمعه برگزار خواهد شد.

رژیم سعودی تلاش بسیار می‌کند که معارضان شیعی سعودی در شرق عربستان را که دارای مطالبات بر حقی همانند برخورداری از حقوق برابر شهروندی هستند،‌ به ارتباط با طرف‌های خارجی متهم می‌کند.
این اتهامات موجب شد تا ساکنان منطقه خواستار تشکیل کمیته حقیقت یابی برای تحقیق در حوادث جاری در مناطق شرقی عربستان شوند.

از دیگر مطالبات معترضین سعودی در شرق عربستان دستیابی به آزادی بیشتر و بهبود وضعیت معیشتی است.

[color=olive]90/11/07[/color]
منبع: خبرگزاری فارس
http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=13901107000114
*************************

[color=darkred][b] شهادت نوجوان بحرینی پس از بازداشت توسط رژیم آل‌خلیفه در بیمارستان[/b][/color]

[color=darkblue] وزارت داخلی رژیم آل‌خلیفه روز گذشته (پنج شنبه) از شهادت یک نوجوان بحرینی در بیمارستان بعد از بازداشت توسط نیروهای امنیتی و نظامی این وزارتخانه خبر داد.[/color]
به گزارش فارس به نقل از الجزیره، وزارت داخلی رژیم آل‌خلیفه اعلام کرد، یک نوجوان بحرینی که توسط نیروهای امنیتی و نظامی این وزارتخانه سه شنبه هفته گذشته به شدت آسیب دیده بود،‌ در بیمارستان جان سپرده است.
بیانیه وزارت داخلی رژیم آل‌خلیفه ادعا کرده این نوجوان بحرینی توسط نیروی پلیس منطقه "ستره" بازداشت شده بود و از معارضان رژیم به شمار می‌آمد.

"مطر مطر"، از شخصیت‌های معارض بحرینی در گفتگو با فرانس پرس درباره نحوه شهادت این نوجوان بحرینی توضیح داد که خودروهای نیروی امنیتی آل‌‌خلیفه "محمد ابراهیم علی یعقوب" (18 ساله) را تحت تعقیب قرار و در این تعقیب و گریز او بین دو خودروی نیروهای امنیتی ماند.
مطر مطر در ادامه افزود: بعد از این حادثه نیروهای امنیتی آل‌خلیفه به جای انتقال وی به بیمارستان او را به مقر پلیس ستره منتقل و در آنجا به شکنجه او پرداختند.

این معارض بحرینی گفت: پس از وخامت حال محمد یعقوب نیروهای پلیس ستره او را به بیمارستان منتقل کردند، اما به دلیل شدت جراحات وارده و شکنجه‌های صورت گرفته روز گذشته به شهادت رسید.
خبر شهادت این نوجوان بحرینی در حالی منتشر شد که منابع معارض بحرینی از مجروح شدن تعداد بیشماری از شهروندان بحرینی در چهار روستای شیعه نشین این کشور توسط نیروهای امنیتی و نظامی آل‌خلیفه خبر دادند.

[color=olive]90/11/07[/color]
منبع: خبرگزاری فارس
http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=13901106000853[/align]

[i][color=violet][size=9]ببخشيد كه ارسال متوالي دادم. امكان ويرايش نبود[/size][/color][/i]

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[b][color=blue]افشای ماهیت گروههای مسلح در سوریه از زبان ناظران عربی[/color][/b]

چند روز پس از افشای گزارشهای اطلاعاتی درباره اقدام[color=red] آمریکا، رژیم صهیونیستی و فرانسه[/color] برای جذب و آموزش مزدوران و تروریستها در [color=red]اردوگاههای آموزشی در خاک ترکیه و لبنان با حمایت مالی قطر[/color]، یک روزنامه لبنانی به نقل از یک ناظر عراقی عضو تیم ناظران عرب وجود چنین گروههای خطرناکی در خاک سوریه را تایید کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، رسانه های سوری گزارش دادند در چارچوب توطئه رژیمهای عربی حاشیه خلیج فارس و ترکیه با جذب مزدوران، از گروههای تروریستی با سلاحهای اسرائیلی حمایت می کنند.

سانا نوشت : هر روز که می گذرد، دلایل و اسناد بیشتری درباره ماهیت گروههای تروریستی مسلح و گروههای سلفی مرتبط با آنها که مورد حمایت رژیمهای عربی و غربی قرار دارند، فاش می شود که علیه ملت سوریه دست به توطئه زده اند.

این کشورها انواع سلاحها و تجهیزات خرابکاری و جنایتکاران و تروریستهایی را که در خارج سوریه دست به کشتار و اقدامات تروریستی می زنند، در چارچوب طرح آمریکایی اسرائیلی برای تغییر نقشه منطقه و سیطره بر آن وارد سوریه کرده اند.

خبرگزاری سوریه افزود :[b] چند روز پس از افشای گزارشهای اطلاعاتی درباره اقدام آمریکا و اسرائیل و فرانسه برای جمع آوری و استخدام و آموزش مزدوران و تروریستها از جمله سرکردگان گروههای شبه نظامی جنایتکار و زندانیان کیفری از کشورهای عربی و غیر عربی در اردوگاههای آموزشی در خاک ترکیه و لبنان با حمایت مالی قطر، روزنامه الدیار لبنان به نقل از یک افسر عراقی که جزو ناظران عرب اعزامی به سوریه بود، وجود مزدوران و تروریستها و افراد مجرم سابقه دار که دست به اقدامات خشونت آمیز و تروریستی در خاک سوریه می زنند، تایید کرد.[/b]

[b]این ناظر عراقی گفت هنگام حضور در یکی از مناطق حمص در چارچوب فعالیت تیم ناظران عرب از وجود [color=red]افراد مسلح افغانی، عراقی و پاکستانی[/color] در آنجا غافلگیر شده است.

وی فاش کرد به مدت سه ساعت توسط این باندهای مسلح که وی را در خلال دوران خدمت در عراق تحت تعقیب داشتند، ربوده شده بود.[/b]

این اطلاعات به دلایل و اسناد فراوانی اضافه می شود که تاکید می کند ارتش سوریه و دستگاههای ذیربط با گروههای تروریستی از ملیتهای مختلف و آموزش دیده در خارج روبرو هستند.

مسئولان لبنانی بارها از نفوذ اعضای القاعده به خاک سوریه از طریق مرزهای لبنان سخن گفته اند که طرفهای لبنانی همسو با غرب آن را صرفا اظهارات رسانه ای قلمداد کرده اند.




[b]همزمان با اقدامات القاعده و گروههای سلفی مرتبط علیه سوریه از خاک لبنان، برخی طرفهای لبنانی و در راس آنها، جریان المستقبل به رهبری سعد الحریری و گروه نیروهای لبنانی(فالانژیستهای سابق که در ربودن چهار دیپلمات ایرانی در لبنان دست داشتند) به رهبری سمیر جعجع اقدام به قاچاق سلاح برای گروههای مسلح تروریستی می کنند تا جایی که ارتش لبنان طی ماههای گذشته دهها نفر را در حال قاچاق سلاح به خاک سوریه دستگیر کرده اند.[/b]

همچنین اطلاعاتی وجود دارد که از اقدام شبه نظامیان وابسته به حریری و جعجع در انتقال شماری از تروریستها به مرزهای سوریه و لبنان و همچنین نظارت آنها بر اردوگاههای جمع مزدور در خاک لبنان و آموزش آنها برای دست زدن به حملات مسلحانه در خاک سوریه و بی ثبات کردن آن پرده برمی دارد.

سانا می نویسد توطئه چینی عربی و غربی علیه سوریه تنها به جذب تروریستها و قاتلان از افغانستان و عراق و دیگر کشورها و انتقال آنها به سوریه منحصر نمی شود، بلکه به وارد کردن سلاحهای ساخت رژیم اسرائیل رسیده است که مقامات این رژیم بارها اعلام کرده اند که تغییر نظام سوریه به نفع منافع راهبردی اسرائیل است و سوریه را از محور مقاومت بدون هر گونه هزینه ای خارج می کند .

اقدام تل آویو در مجهز کردن گروههای مسلح به سلاحهای پیشرفته این رویکرد اسرائیل را مورد تاکید قرار می دهد تا جایی که دستگاههای امنیتی سوریه تا کنون مقادیر زیادی سلاحهای اسرائیلی را در حمص، حماه،ادلب، دوما و دیگر مناطق کشف کرده اند.

ناظران و تحلیلگران معتقدند کشورهای عربی توطئه گر و ترکیه که انواع وسایل خرابکاری و عناصر خرابکار و قاتل را به سوریه منتقل می کنند و مزدوران و تروریستها و سران گروههای شبه نظامی جنایتکار و زندانیان کیفری را به خدمت می گیرند، این اقدامات را در راستای اصلاحات و تغییر به سمت دموکراسی مورد نظر خود قلمداد می کنند.

خبر دیگر اینکه گروههای مسلح در سوریه به شکست خود در مقابل ارتش در حومه دمشق پس از درگیریهای شدید که دهها نفر از طرفین کشته و زخمی شدند، اعتراف کردند.

بر اساس این گزارش، نیروهای ارتش سوریه با بیرون راندن گروههای مسلح از مناطق شرقی حومه دمشق بار دیگر بر آن مسلط شدند.

همچنین شش نظامی بر اثر انفجار بمب در حومه دمشق کشته شدند؛ یک گروه مسلح خط انتقال گاز میان حمص و بانیاس در نزدیک تلکلخ را منفجر کرد.

[url=http://www.tabnak.ir/fa/news/223361]منبع[/url]

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote]افشای ماهیت گروههای مسلح در سوریه از زبان ناظران عربی

چند روز پس از افشای گزارشهای اطلاعاتی درباره اقدام آمریکا، رژیم صهیونیستی و فرانسه برای جذب و آموزش مزدوران و تروریستها در اردوگاههای آموزشی در خاک ترکیه و لبنان با حمایت مالی قطر، یک روزنامه لبنانی به نقل از یک ناظر عراقی عضو تیم ناظران عرب وجود چنین گروههای خطرناکی در خاک سوریه را تایید کرد. [/quote]

در سوریه اوضاع خیلی متشنج است و هر لحظه احتمال جنگ داخلی بالاتر می رود
البته غرب مطمئنا از جنگ داخلی بدش نمی آید و حمایت هم می کند
در آن سو با جنگ داخلی روسیه و چین در عمل انجام شده قرار می گیرند یا باید سکوت کنند و منتظر بمانند یا نیرو بفرستند که هر صورت برایشان بد می شود
من که جای روسیه بودم نیرو می فرستادم و اگر نه باید با مدیترانه خداحافظی کند و در دریای سیاه برای همیشه زمین گیر شود

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
بعد از گذشت حدود 3 سال از انقلاب (!) لیبی اوضاع این کشور بدین حکایت است :

[b] [size=5][url="http://www.donya-e-eqtesad.com/news/803377/"][color=#0000ff]گروه‌های مسلح، پارلمان لیبی را در طرابلس به آتش‌کشیدند[/color][/url][/size][/b]


گروه بین‌الملل: در پی تشدید درگیری‌های سیاسی در لیبی، گروهی از مردان مسلح به پارلمان این کشور حمله بردند و از برگزاری جلسات آن ممانعت به عمل آوردند. شایعه‌ ربوده‌شدن برخی از نمایندگان اسلام‌گرای پارلمان هنوز تایید نشده است.
[b]بنا بر ‌گزارش خبرگزاری آلمان، یک گروه از شبه‌نظامیان مسلح که خود را از طرفداران خلیفه حفتر، ژنرال بازنشسته‌ ارتش لیبی معرفی کرده‌اند، روز یکشنبه (۱۸‌مه/۲۸‌اردیبهشت) بنای پارلمان این کشور را به آتش کشیدند و رفت و آمد در خیابان‌های پیرامون آن را ممنوع اعلام کردند[/b]. یک نماینده‌ مجلس، از تبادل آتش سنگین در برخی از محله‌های شهر خبر داده است. بنا به گزارش رویترز در زد و خوردهای مسلحانه طرابلس دست‌کم ۲ تن کشته و ۵۵ نفر زخمی شده‌اند.

[color=#a52a2a] «کودتا» در بنغازی[/color]
[b]نیروهای ژنرال حفتر روز جمعه (۱۶ مه) نیز به دو پایگاه شبه‌نظامیان اسلام‌گرا در بنغازی، دومین شهر بزرگ لیبی در شرق این کشور حمله بردند و چند تن از جنگجویان این گروه را کشتند. در این درگیری‌‌ها، ٧۹ تن کشته و بیش از ۱۴۰ تن زخمی شدند.[/b]
دولت موقت لیبی، در پی این عملیات‌، حفتر را متهم کرد که فراتر از «مشروعیت حکومتی» عمل کرده و دست به نوعی «کودتا» زده است. دولت، مجمع ملی و ارتش لیبی، همچنین با صدور بیانیه‌ای مشترک به حفتر و نظامیان هوادارش هشدار داد که چارچوب‌ها و ضوابط قانونی را زیر پا نگذارد. نوری‌ابوسهمین، رئیس مجمع ملی این کشور در تلویزیون دولتی لیبی اعلام کرد که دست‌اندرکاران کودتا بازداشت و محاکمه خواهند شد. ارتش لیبی بر فراز بنغازی منطقه‌ پرواز ممنوع ایجاد کرده است.

[color=#a52a2a] اقداماتی در جهت خلع قدرت مجلس[/color]
ژنرال حفتر اتهامات وارده در بیانیه‌ دولتی را رد کرده و گفته است که او تنها در صدد ریشه‌کردن تروریسم در لیبی است. این ژنرال بازنشسته همچنین تاکید کرده است که نیروهای تحت فرماندهی او در پی «تضعیف قدرت مرکزی» نیستند.
[b]حفتر در فوریه‌ ۲۰۱۴ دولت موقت را به‌دلیل تمدید مدت ماموریت خود تا پایان سال‌جاری مورد انتقاد قرار داد و اعلام کرد که به‌زودی به «اقداماتی برای خلع قدرت از پارلمان و دولت» دست خواهد زد.[/b]
خلیفه حفتر در سال‌های دهه‌ ۱۹۸۰ از ارتش معمر قذافی، دیکتاتور سرنگون شده‌ لیبی، کناره‌ گرفت و بیش از ۲۰ سال در کشورهای غربی و آمریکا زندگی کرد. او در سال ۲۰۱۱ به‌منظور تقویت گروه‌های مخالف قذافی به کشور بازگشت و در سرنگونی این دیکتاتور با نیروهای مسلح همکاری کرد. شورش‌ها علیه معمر قذافی از شهر بنغازی آغاز شد.
شرق لیبی در پی سرنگونی معمر قذافی در سال ٢٠١١، هر‌از‌گاهی به صحنه‌ درگیری‌ها و حملات شبه نظامیان و عشایر مسلح تبدیل می‌شود.
[b]عملیات ژنرال حفتر و گروه‌های مسلح هوادار او که خود را «ارتش ملی» می‌نامند، از جمله‌ در این منطقه متمرکز است. در شهر درنا، در شرق یک گروه اسلامی در صدد ایجاد «امارت اسلامی» است.[/b]
سفیر آمریکا، کریستوفر استیونس و سه دیپلمات دیگر نیز در سپتامبر ۲۰۱۲ در اثر حمله‌ اسلام‌گرایان به سفارت آمریکا در بندر بنغازی کشته شدند. استیونس در پی انتشار فیلمی ضداسلامی از سوی یک کشیش آمریکایی اهل فلوریدا، در حال انتقال به مکانی امن‌تر بود که خودرو حامل او مورد هدف راکت شبه‌نظامیان معترض قرار‌گرفت و همراه سه تن دیگر از کارکنان سفارت به قتل رسید.
[b]درگیری‌های خونین و اعمال خشونت تنها به شرق لیبی محدود نمی‌شود. دولت مرکزی در طرابلس که در ۳ سال گذشته نخست‌وزیرهای متعددی به خود دیده، هنوز از برقراری ثبات و آرامش در کشور ناتوان است و تلاش‌هایش برای کنترل اوضاع همواره با شکست روبه‌رو شده است. شمار زیادی از گروه‌های شورشی سابق از تحویل سلاح‌های خود به دولت خودداری می‌کنند و می‌کوشند، از طریق اعمال خشونت به اهداف خود دست یابند. ادامه‌ تنش‌ها در لیبی بر وضعیت اقتصادی این کشور نیز به گونه‌ای چشمگیر تاثیر گذاشته است. از تابستان ۲۰۱۳ تاکنون نیز تولید نفت لیبی در اثر اعتصاب‌ها و عملیات شبه نظامیان مخالف برای مسدود کردن بنادر و میدان‌های بزرگ نفتی کاهش یافته و از ۴ / ۱ میلیون بشکه در روز به کمتر از ۲۰۰ هزار بشکه رسیده است. [/b]

[url="http://www.donya-e-eqtesad.com/news/803377/"]http://www.donya-e-eqtesad.com/news/803377/[/url]
  • Upvote 2

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[center]
تحلیل آنتی‌وار از پشت پرده کودتای ژنرال حفتر؛[/center][center]

[b] [url="http://www.fardanews.com/fa/news/342830/%D8%A2%D9%85%D8%B1%DB%8C%DA%A9%D8%A7-%D8%AF%D8%B1-%D9%84%DB%8C%D8%A8%DB%8C-%D8%A8%D9%87-%D8%AF%D9%86%D8%A8%D8%A7%D9%84-%DA%86%DB%8C%D8%B3%D8%AA-%D8%B8%D9%87%D9%88%D8%B1-%D8%AF%DB%8C%DA%A9%D8%AA%D8%A7%D8%AA%D9%88%D8%B1%DB%8C-%D8%AF%DB%8C%DA%AF%D8%B1-%D8%AF%D8%B1-%DA%A9%D8%B4%D9%88%D8%B1-%D8%A8%D8%AD%D8%B1%D8%A7%D9%86-%D8%B2%D8%AF%D9%87-%D9%84%DB%8C%D8%A8%DB%8C"]آمریکا در لیبی به دنبال چیست؟ / ظهور دیکتاتوری دیگر در کشور بحران زده لیبی [/url][/b]
[/center]
آينده ليبي چگونه خواهد بود؟ در بهترين حالت اتفاقاتي كه در مصر رخ داده در ليبي هم رخ ميدهد(نظاميان وابسته به آمريكا قدرت را در دست ميگيرند) و در بدترين حالت اين كشور به سومالي ديگري در آفريقا بدل مي‌شود. مخصوصا اينكه ليبي از نظر جغرافيايي، سياسي و فرهنگي كاملا آماده اين است كه به دامان جنگ‌هاي بي پايان داخلي بيفتد.

[b][color=rgb(255,0,0)]سرویس سیاسی «فردا»؛ [/color]اوضاع ليبي پس از دخالت نظامي ناتو، روز به روز آشفته تر و وخيم تر ميشود. رسانه هاي جهاني عمدتا درباره حوادث و اتفاقاتي كه در ليبي پس از قذافي رخ ميدهد، سكوت كرده اند. اما كودتاي ژنرال حفتر بار ديگر ليبي را به صدر اخبار رسانه ها بازگردانده است.يوستين رايموندو-تحليل گر پايگاه خبري تح[/b][b][img]http://fardanews.com/files/fa/news/1393/3/3/220012_810.jpg[/img][/b][b]ليلي آنتي وار- در مقاله پيش رو به بررسي شرايط اين كشور پرداخته است. به اعتقاد او همه شواهد حكايت از حمايت كامل آمريكا از اين كودتا مي‌كند. در ادامه ميتوانيد خواننده متن اين مقاله باشيد:[/b]
اينكه آغاز كودتاي ژنرال خليفه حفتر درست چهار روز پس از آن بود كه آمريكا حدود 200 كماندوي خود را در سيسيل مستقر كرد، امري اتفاقي است؟ حال به جنبه ديگري از داستان نگاه مي‌كنيم. ژنرال حفتر سالها در واشنگتن و تحت حمايت دولت آمريكا زندگي مي‌كرد. درست در چند كيلومتري دفتر مركزي سيا. آيا اين هم اتفاقي است؟
نام اين ژنرال زماني بر سر زبان‌ها افتاد كه در سال 2011 او متهم به ترور ژنرال عبدالفتاح يونس شد. عبدالفتاح يونس يكي از ژنرال هاي بلند پايه ارتش معمر قذافي بود كه پس از پيوستن به شورشيان، رييس كل ارتش رژيم جديد شد. اما عمر رياست او بر ارتش بسيار كوتاه بود. حفتر و گروه هاي راديكال جهادي مستقر در ليبي به شدت با او مخالف بودند.
عبدالفتاح يونس سرانجام توسط يكي از گروه هاي راديكال جهادي به نام شهداي 17 فوريه ترور شد. اينجاست كه تصادف سوم هم رخ ميدهد. گروه راديكال شهداي 17 فوريه، دقيقا همان گروهي است كه توسط دولت آمريكا براي حفاظت از سفارت اين كشور در بنغازي استخدام شده بود.
افكار عمومي آمريكا ديگر علاقه اي به پيگيري مسائل ليبي ندارد. آن ها تنها به نحو مبهم به ياد مي آوردند كه امريكا در ليبي دخالت نظامي كرد. اما ديگر علاقه اي ندارند كه سرنوشت ليبي و مردم ان را پس از دخالت نظامي بشنوند. كشوري كه اكنون غرق درياي ناامني و آشوب شده است. جمهوري خواهان هنوز تمام دغدغه خود را معطوف به كشته شدن سفير آمريكا در بنغازي كرده اند . البته هيچ كدام از آن ها جمله اي در رد حمله و تهاجم نظامي به ليبي بيان نكرده است.
اما ژنرال حفتر كيست و در حال انجام چه بازي اي است؟ حفتر يكي از معتمدان معمر قذافي بود كه در جريان اشغال كشور چاد توسط رژيم قذافي نقش اصلي را بازي كرد. او توسط نيروهاي كشور چاد دستگير شد. دقيقا معلوم نيست كه در چاد چه اتفاقي افتاد. اما جهان ناگهان شاهد اين بود كه ژنرال عليه معمر قذافي شورش كرده است و جبهه نجات ملي ليبي را در چاد تاسيس كرده است.
بر اساس گزارش روزنامه واشنگتن پست سازمان سيا پشتيباني مالي كاملي از حفتر و جبهه نجات ملي كرده است. نيروهاي اين جبهه توسط اعضاي سازمان سيا آموزش مي‌ديدند. نيروهاي او در كنيا مستقر بودند و بسياري از آن ها مدام به آمريكا رفت و آمد مي‌كردند. اين قضايا به دهه 90 ميلادي باز مي‌گردد. در تمام اين سالها[u]،[/u] حفتر به راحتي در واشنگتن زندگي مي‌‌كرد.
در جريان كودتاي اخير در ليبي، حفتر خواستار برگزاري مجدد انتخابات پارلماني شده است. او اعلام كرده است كه مي‌خواهد به گروه هاي اسلام گرا سروساماني بدهد و آن ها را منظم كرده و تحت اطاعت ارتش در بياورد. آمريكا رسما پشتيباني از اين كودتا را رد كرده است. اما بهترين نشانه براي فهميدن موضع گيري حقيقي آمريكا در اين مورد دقت در اعلام نظر هاي رسمي دولت است. دولت آمريكا خواستار خويشتن داري از سوي هر دو گروه معارض شده و اعلام كرده كه بايد نزاع دولت و كودتاچيان راه حلي مسالمت آميز بيابد. اين موضع گيري دقيقا نشان ميدهد كه امريكا قصدي براي مقابله و يا حتي محكوم كردن حفتر ندارد.
اشغال ليبي نخستين مرحله از برنامه مشترك اوباما و كلينتون براي كنترل پيامد هاي بهار عربي بود. برنامه اي كه هدف اصلي اش استفاده از فضاي ايجاد شده پس از بهار عربي براي گشترس نفوذ و سيطره آمريكا در منطقه است. در مصر آمريكا ابتدا حمايت كامل خود را از حسني مبارك-ديكتاتور 30 ساله مصر-اعلام كرد. پس از مشاهده ضعف شديد دولت مبارك اوباما ناگهان تغيير موضع داد و حمايت آمريكا از گروه هاي اسلامي به گفته او معتدل را اعلام كرد.
با شروع حوادث ليبي‘ آن ها ژنرال حفتر را از واشنگتن به ليبي فرستادند تا موضع خود را تقويت كند. هم چنين آن ها به طور كامل از گروه هاي اسلام گرا در ليبي حمايت كردند. اما كشته شدن سفير آمريكا و چهار نفر ديگر در بنغازي‘ نشان داد اوضاع متفاوت از چيزي كه آمريكا تصور ميكرده‘ به پيش رفته است. بنغازي كه به خاطر كشته شدن سفير آمريكا در آن مشهور شد‘ جايي است كه نيروهاي نظامي و شبه نظامي با اطلاع و همكاري كامل دولت آمريكا‘ به سوريه رهسپار ميشوند.
آينده ليبي چگونه خواهد بود؟ در بهترين حالت اتفاقاتي كه در مصر رخ داده در ليبي هم رخ ميدهد( نظاميان وابسته به آمريكا قدرت را در دست ميگيرند) و در بدترين حالت‘ اين كشور به سومالي ديگري در آفريقا بدل ميشود. مخصوصا اينكه ليبي از نظر جغرافيايي‘ سياسي و فرهنگي كاملا آماده اين است كه به دامان جنگ هاي بي پايان داخلي بيفتد.
مرزهايي كه اين كشور را تشكيل شداده اند مرزهايي كاملا تصنعي هستند كه توسط استعمار گران ترسيم شده است. از نظر تاريخي و جغرافيايي ليبي به سه منطقه كاملا مجزا تقسيم ميشود. اين امر درباره بسياري از كشورهاي آفريقايي كه مرزهايشان توسط استعمار گران اروپايي ترسيم شده صدق ميكند.
ليبي در حال حركت به سوي دموكراسي صلح و ثبات نيست. بلكه به مرور زمان از اين شرايط دور و دورتر ميشود. حال چيزي كه آينده ليبي را رقم ميزند، ميزان پول مصرفي و ميزان خون ريخته شده از طرفين است. سياست امريكا ادامه دادن به چنين شرايطي است. امريكا به هيچ عنوان قصد ندارد جلوي اين شرايط را بگيرد. زماني ليبي مي‌تواند حركت خود را به سوي ثبات و صلح پيدا كند كه آمريكا به دخالت هاي بي پايان خود در اوضاع اين كشور پايان دهد. پاياني كه مي‌تواند به معني پايان رنج و مصيبت مردم ليبي باشد.

لينك خبر : http://www.fardanews.com/fa/news/342830/آمریکا-در-لیبی-به-دنبال-چیست-ظهور-دیکتاتوری-دیگر-در-کشور-بحران-زده-لیبی
  • Upvote 1
  • Downvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
ببخشد راجع به درگیری های اخیر در فلسطین تاپیک خاصی نیست؟
می خواستم بدونم موشک هایی که حماس داره استفاده می کنه چیه؟ از کجا به دست آورده ؟ قدرت تخریبش چقدره؟ و حدودا چند تا ذخیره کرده و چرا گنبد آهنین اسراییل فقط تونسته 30% از این موشک ها رو مهار کنه؟

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
رسانههای عربی اعلام کردند: تاکنون بیش از 25 نفر از فلسطینی ها در جریان این حملات به شهادت رسیده و ده ها تن دیگر نیز زخمی شده اند.

[color="#0000CD"][b][url="http://www.mashreghnews.ir/fa/news/325899"]تعداد شهدای تجاوز اسرائیل به غزه به ۳۷ تن رسید [/url][/b][/color]

بعد از شهادت یک زن به همراه کودکش در حمله ارتش اسرائیل به منطقه المغازی در مرکز غزه تعداد کل شهدای دو روز تجاوز این رژیم به غزه به ۳۷ نفر رسید.

[url="http://www.mashreghnews.ir/fa/news/325879/%D8%B3%D9%84%D8%A7%D8%AD-%D9%82%DB%8C%D8%A7%D9%85%D8%AA-%D8%A8%D8%A7%D8%B9%D8%AB-%D8%AA%D8%B1%D8%B3-%D8%A7%D9%87%D8%A7%D9%84%DB%8C-%D8%AA%D9%84%E2%80%8C%D8%A2%D9%88%DB%8C%D9%88"][color="#0000CD"][b]«سلاح قیامت» باعث ترس اهالی تلآویو[/b][/color][/url]
پس از آنکه موشکهای مقاومت با برد بالا و غیرمنتظره خود تلآویو و حیفا را هدف قرار دادند، مسئولان امنیتی رژیم صهیونیستی گیج و میلیونها اسرائیلی دچار رعب و وحشت شدهاند.

[color="#0000CD"][b]استقرار سامانه گنبد آهنین در قدس/ ادامه حملات هوایی به غزه[/b][/color]

ارتش رژیم صهیونیستی از استقرار سامانه گنبد آهنین در شهر قدس خبر داد.

پایگاه صدای یهود نیز اعلام کرد که از ساعات آغازین صبح امروز بیش از 40 فروند موشک از سوی گروههای مقاومت در نوار غزه به شهرکهای صهیونیستی شلیک شده است.

[color="#0000CD"][b]رصد تمامی تحرکات در غزه توسط پهپادهای رژیم صهیونیستی[/b] [/color] خبرنگار شبکه المیادین امروز در گزارشی از نوارغزه اعلام کرد: تمامی تحرکات در نوار غزه توسط پهپادهای رژیم صهیونیستی که در ارتفاع بالا قرار دارند، رصد می شود.
وی از ارسال تصاویر این پهپادها برای ارتش رژیم صهیونیستی در راستای عملیاتهای بمباران نوارغزه خبر داد.


[color="#0000CD"][b]۳ فلسطینی دیگر به شهدای روز دوم تجاوز به غزه اضافه شدند[/b][/color]

در حمله ظهر امروز هواپیماهای رژیم صهیونیستی به منازل فلسطینیان در اردوگاه «النصیرات» واقع در مرکز نوار غزه «عبدالناصر ابوکویک» ۶۰ ساله و پسرش «خالد ابوکویک» ۲۹ ساله به شهادت رسیدند.

همچنین در حمله رژیم صهیونیستی به منطقه «الشعف» واقع در شرق غزه نیز یک کودک ۱۳ ساله به نام «محمد عریف» به شهادت رسید.

رژیم صهیونسیتی در تجاوز خود به نوار غزه تا به این لحظه به ۴۳۴ هدف در نوار غزه حمله کرده و مقاومت در پاسخ ۲۲۵ موشک به سمت سرزمینهای اشغالی پرتاب کرده است.

[color="#0000CD"][b]وزیر جنگ رژیم صهیونیستی: حملات به غزه تا چند روز آینده گسترش مییابد[/b][/color]

«موشه یعلون» وزیر جنگ رژیمصهیونیستی روز چهارشنبه گفت عملیات علیه نوار غزه طی چند روز آینده گسترش مییابد.

ارتش اسرائیل بامداد روز سهشنبه عملیات تازهای را علیه ساکنان نوار غزه آغاز کرده و دهها بار از دریا و هوا نقاط مختلف این منطقه را هدف قرار داده است. در جریان این حملات، تاکنون دستکم 29 فلسطینی شهید و بیش از 200 نفر نیز زخمی شدهاند. اغلب قربانیان این حملات، غیرنظامیان و کودکان هستند.

روزنامه صهیونیستی «جروزالمپست» به نقل از یعلون نوشته است: «ما به حملاتمان که هزینهای سنگین به حماس تحمیل میکند، ادامه میدهیم. ما در حال نابودی تسلیحات، زیرساختهای تروریستی، سامانههای فرماندهی و کنترل، نهادها، ساختمانهای دولتی، خانههای تروریستها هستیم و داریم تروریستهایی را که در سطوح بالای فرماندهی قرار دارند، میکشیم.»

اظهارات یعلون در حالی مطرح میشود که جنگندههای رژیمصهیونیستی مستقیما مناطق مسکونی را هدف قرار دادهاند. اغلب شهدای این دور از حملات صهیونیستها غیرنظامیان هستند. دستکم 2 کودک فلسطینی نیز در جریان این حملات کشته شدهاند.

وزیر جنگ رژیمصهیونیستی در بخش دیگری از اظهارات خود، گفت: «این فعالیت ادامه یافته و تشدید خواهد شد. از دید ما، این حملات به این زودیها متوقف نمیشود... ما به زدن حماس و دیگر سازمانهای تروریستی از هوا، دریا و زمین ادامه میدهیم تا از امنیت شهروندان اسرائیل مطمئن شویم. حملات علیه حماس در چند روز آینده افزایش مییابد.»

گردانهای عزالدین قسام (شاخه نظامی حماس) اعلام کردهاند در صورتی که صهیونیستها به هدف قرار دادن مناطق مسکونی پایان ندهند، برد پاسخ موشکی خود را افزایش میدهند. در دو روز گذشته موشکهای نیروهای مقاومت به شهرهایی در فاصله 100 کیلومتری نوار غزه نیز رسیده است.

[color="#0000CD"][b]اوباما خواستار خویشتنداری فلسطینیان و صهیونیستها شد[/b][/color]

خبرگزاری رویترز نوشت: «باراک اوباما» رئیسجمهور آمریکا، با اشاره به تحولات اخیر سرزمین اشغالی از صهیونیستها و فلسطینیان خواست که از خود خویشتنداری نشان دهند و با روحیه انتقام جویی رفتار نکنند.

اوباما تصریح کرد: در این زمان خطر، همه آنهایی که درگیر در موضوع هستند باید از بیگناهان محافظت کنند و به شیوهای حساب شده و معقولانه رفتار کنند.

[color="#0000CD"][b]2/5 میلیون دلار خسارت به شهرکهای صهیونیستی[/b][/color]

پایگاه اینترنتی شبکه تلویزیونی فلسطین الیوم در خبری نوشت: سازمان امور مالیاتی رژیم صهیونیستی اعلام کرده است که انجام حملات گسترده به نوار غزه، به اسراییل هزینه های بالایی را متحمل خواهد کرد به گونه ای که تاکنون 2.5 میلیون دلار (نزدیک به 10 میلیون شیکل)خسارت بر شهرک های صهیونیست نشین مجاور غزه وارد شده است.

برپایه این گزارش، در پی اصابت موشکهای فلسطینی به اهداف صهیونیستی تاکنون 100 مورد شکایت به سازمان امور مالیاتی اسراییل ارائه شده است که طی آن شهرک نشینان صهیونیستی خواستار پرداخت غرامت در ازای خسارت های ناشی از حملات موشکی مقاومت به دارایی های خود شدند.

این گزارش می افزاید: 35 مورد از این شکایتها به خاطر آسیب رسیدن به خودروهای شخصی و 52 مورد به خاطر تخریب منازل و 12 مورد آن به خاطر زیانهایی است که به مزارع شهرک نشینان وارد آمده است.

[color="#0000CD"][b]حمله رژیم صهیونیستی به 434 هدف در غزه و پاسخ مقاومت با 225 موشک[/b][/color]

پایگاه خبری «عرب 48» نوشت: گزارشهای اسرائیلی حاکی از آن است که از دیروز سهشنبه که جنگ سوم (طی یک دهه اخیر) رژیم صهیونسیتی علیه نوار غزه تحت عملیات «صخره سخت» آغاز شد تا به امروز چهارشنبه این رژیم به 434 هدف در نوار غزه حمله کرده است.

بر اساس همین گزارشها نیروهای مقاومت در پاسخ به این حملات تا کنون 225 موشک و خمپاره به سوی اهداف صهیونیستی پرتاب کردهاند که «گنبد آهنین» فقط توانسته جلوی 40 موشک را بگیرد.

از مجموع این موشکها 22 موشک مربوط به امروز صبح است که به سوی شهرکهای مختلف مجاور نوار غزه و همچنین تلآویو باصابت کردهاند.

[color="#0000CD"][b]استقرار سامانه گنبد آهنین در قدس/ ادامه حملات هوایی به غزه[/b] [/color] ارتش رژیم صهیونیستی از استقرار سامانه گنبد آهنین در شهر قدس خبر داد.
[right]پایگاه صدای یهود نیز اعلام کرد که از ساعات آغازین صبح امروز بیش از 40 فروند موشک از سوی گروههای مقاومت در نوار غزه به شهرکهای صهیونیستی شلیک شده است.[/right]

[color="#0000CD"][b]معاون وزیر جنگ رژیم صهیونیستی خواستار قطع سوخت و برق نوار غزه شد[/b][/color]

روزنامه صهیونیستی «جروزالمپست»، «دنی دانون» معاون وزیر جنگ رژیم «اسرائیل» امروز از مقامات صهیونیستی خواست تا هرچه سریعتر سوخت و برق نوار غزه را قطع کنند.

وی تصریح کرد: غیرممکن است که از یک طرف ما با حماس مبارزه کنیم و از طرف دیگر در اختیار آنها سوخت و برقی قرار دهیم که برای انتقال موشکهایی که به سمت ما پرتاب میشود، استفاده شود.

معاون وزیر جنگ رژیم صهیونیستی افزود: ما در مبارزه علیه حماس هستیم که به سمت شهروندان اسرائیلی موشک پرتاب میکند.

معاون موشه یعلون تأکید کرد: ما باید از تمامی اهرمهای فشار که در اختیار داریم استفاده کنیم تا حماس را وادار کنیم که تقاضای آتشبس کند.


[color="#0000CD"][b]هلاکت هفت نظامی صهیونیست در عملیات مبارزان فلسطینی [/b][/color]

شبکه المیادین نوشت: گردانهای قسام از موشک باران پایگاههای نظامی زیکیم و یفتاح نظامی رژیم صهیونیستی با 10 فروند موشک کاتیوشا خبر داد.

گردانهای عزالدین قسام شاخه نظامی حماس اعلام کرد یک یگان کماندویی این جنبش به پایگاه دریایی اسرائیل در عسقلان از طریق دریا حمله کرد و درگیریها همچنان ادامه دارد.

گردانهای عزالدین قسام اعلام کرد یگان کماندویی این گردانها هفت نظامی صهیونیست را در ساحل عسقلان به هلاکت رساندند.

شاخه نظامی حماس تاکید کرد تلفات سنگینی به نظامیان صهیونیست در عملیات زیکیم در نزدیکی عسقلان وارد کرده است.

[url="http://www.mashreghnews.ir/fa/news/325682/%D9%85%D9%88%D8%B4%DA%A9%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D9%85%D9%82%D8%A7%D9%88%D9%85%D8%AA-%D8%B9%D8%B1%D9%88%D8%B3%DB%8C-%D8%B5%D9%87%DB%8C%D9%88%D9%86%DB%8C%D8%B3%D8%AA%D9%87%D8%A7-%D8%B1%D8%A7-%D8%AA%D8%B9%D8%B7%DB%8C%D9%84-%DA%A9%D8%B1%D8%AF%D9%81%DB%8C%D9%84%D9%85"][color="#0000CD"][b]موشکهای مقاومت عروسی صهیونیستها را تعطیل کرد+فیلم[/b][/color][/url]
عبور موشکهای مقاومت از بالای مراسم عروسی صهیونیستها در اراضی اشغالی فلسطین، این مراسم را تعطیل کرد.

[color="#0000CD"][b]تخلیه سفارت آمریکا در تل آویو[/b][/color]
پس از اینکه سفارت آمریکا با صدور بیانیهای از ادامه کار این سفارت با حداق نیرو خبر داد رسانههای فلسطینی از تخلیه مقر این سفارت خبر دادند.

[color="#0000CD"][b]مقاومت فلسطین فرودگاه نظامی «نیفاتیم» را هدف گرفت[/b][/color]

پایگاه خبری «المیادین» گردانهای «القسام» فرودگاه نظامی صهیونیستی «نیفاتیم» که در فاصله ۷۰ کیلومتری از نوارغزه واقع است را با موشکی از نوع «75m» بمباران کرد.

منابع رژیم صهیونیستی تا کنون از اصابت بیش از ۱۱۷ موشک مقاومت به سرزمینهای اشغالی خبر دادهاند.

پس از حمله گسترده دوشنبه شب رژیم صهیونیستی تحت عنوان «صخره سخت» به نوار غزه، مقاومت نیز عملیاتی تحت عنوان «بنیان مرصوص» را اعلام کرد و در پاسخ دهها موشک به سمت صهیونیستها پرتاب کرده است.
[color="#0000CD"][b]نفوذ رزمندگان مقاومت فلسطین به پایگاه صهیونیست ها در جنوب تل آویو[/b][/color]

شبکه الجزیره نوشت: گردان های عزالدین قسام ˈشاخه نظامی جنبش حماسˈ اعلام کرد، نیروهای مقاومت به پایگاه نظامی ˈزکیمˈ در جنوب تل آویو حمله کردند.

تعدادی از افراد این گردان ها از راه دریا به پایگاه زکیم نفوذ کردند و با صهیونیست ها درگیر شدند.

برخی اعضای گردان های القسام هم یک تونل در زیر یک مرکز اسرائیلی را در جنوب نوار غزه منفجر کردند.

بر اساس این گزارش ، پاسخ موشکی گروه های مقاومت فلسطین به تجاوزهای اشغالگران به مرحله حملات موشکی به مرکز فلسطین اشغالی رسید.

بر همین اساس ، بخش غربی بیت المقدس، حیفا و الخضیره هدف موشک های مقاومت قرار گرفت.

[color="#0000CD"][b]فلسطین الیوم:مدارس و دانشگاهها در شهرکهای صهیونیست نشین تعطیل است[/b][/color]

مدارس و دانشگاهها سهشنبه در شهرکهای صهیونیست نشین اطراف نوار غزه از بیم موشکهای مبارزان فلسطینی که در پاسخ به حملات وحشیانه جنگنده های ارتش رژیم صهیونیستی شلیک می شوند تعطیل بود.
همچنین از شب گذشته تاکنون در شهرکهای صهیونیست نشین اطراف نوار غزه به علت اصابت موشکهای فلسطینی مقررات منع آمد و رفت به اجرا گذاشته شده است.
فرماندهی نظامی اسرائیل تجمع بیش از 40 اسرائیلی را در شهرکهای نزدیک نوار غزه ممنوع کرده است.
مقامات اسرائیلی به شهرک نشینان دستور داده اند در نزدیکی پناهگاههایشان باشند تا بتوانند به سرعت پناه بگیرند و از موشکها در امان بمانند.
مقاومت فلسطین در پاسخ به ترور نه مبارز فلسطینی بیش از 100 موشک و خمپاره به مناطق صهیونیست نشین شلیک کرده اند.

[color="#0000CD"][b]۳۸ صهیونیست در نتیجه حملات موشکی مقاومت فلسطین زخمی شدند [/b][/color]

شبکه دو اسرائیل اعلام کرد که بر اثر حملات موشکی مقاومت فلسطین 38 صهیونیست زخمی شدهاند.

بنابر اعلام منابع پزشکی فلسطین، حملات ارتش رژیم صیهونیستی به غزه که از روز دوشنبه آغاز شده است، تا بامداد امروز منجر به شهادت 28 فلسطینی و زخمی شدن 200نفر دیگر شده که حال برخی از آنان نیز وخیم گزارش شده است.

جنگندههای رژیم صهونیستی همچنین شب گذشته بیش از 200 هدف را در نوار غزه مورد اصابت قرار داد.

از طرف دیگر مقاوت فلسطین نیز در پاسخ به حملات رژیم صهیونیستی شب گذشته به چند مرکز نظامی اسرائیل حمله کرد و یک نظامی صهیونیست در نتیجه این حملات کشته شد.

[color="#0000CD"][b]بازگشایی گذرگاه رفح برای انتقال مجروحان فلسطینی به مصر/قطع برق در نوار غزه[/b][/color]

فلسطین الیوم اعلام کرد: به دنبال تشدید اوضاع امنیتی در غزه و ادامه حملات هوایی رژیم صهیونیستی به مناطق مختلف آن، و درخواست وزارت کشور فلسطین از مقامات قاهره، منابع مصری از بازگشایی گذرگاه "رفح" برای انتقال افراد زخمی به بیمارستانهای مصر خبر دادند.

این گذرگاه از ساعت 8 صبح امروز برای انتقال مجروحان فلسطینی به بیمارستانهای مصر و نیز ارسال کمکهای بشر دوستانه به نوار غزه بازگشایی شد.

از سوی دیگر منابع فلسطینی اعلام کردند که در جریان حملات متعدد جنگنده های رژیم صهیونیستی به مناطق مختلف نوارغزه طی شب گذشته و بامداد امروز، جریان برق در مناطق مختلفی از نوار غزه قطع شده و این امر محله های مختلف را به خاموشی کشانده شده است.

[color="#0000CD"][b]یکی از فرماندهان جنبش جهاد اسلامی فلسطین به شهادت رسید[/b][/color]

به گزارش المیادین، "حافظ محمد حمد"، یکی از فرماندهای گردانهای "سرایاالقدس" شاخه نظامی جنبش جهاد اسلامی و پنج نفر از اعضای خانوادهاش، نیمه شب گذشته در حمله هوایی رژیم صهیونیستی به منزل وی به شهادت رسیدند

[color="#0000CD"][b]حمله توپخانهای ارتش رژیم صهیونیستی به فرودگاه بینالمللی غزه [/b][/color]

منابع فلسطینی اعلام کردند: توپخانه ارتش رژیم صهیونیستی فرودگاه بین المللی غزه را گلوله باران کردند.

این در حالی است که رژیم صهیونیستی از روز سه شنبه 450 حمله هوایی به نوار غزه انجام داده است که بر اثر آن 28 فلسطینی شهید و بیش از 200 نفر دیگر زخمی شدهاند.

مقاومت اسلامی فلسطین نیز با بیش از 200 موشک مناطق مختلف فلسطین اشغالی را هدف قرار دادند که بر اثر آن بیش از 38 صهیونیست زخمی شدهاند.

در نتیجه این حملات بارها آژیر خطر در شهرک های صهیونیست از جمله تل آویو به صدا درآمد که صهیونیستها را وادار کرد به پناهگاه ها فرار کنند و تعداد زیادی نیز به فرودگاه ها رفتند تا سرزمین های اشغالی را ترک کنند.


[right][color="#0000CD"][b]جنگندههای اسرائیلی مرز مصر با فلسطین را هم بمباران کردند[/b][/color]

العربیه نوشتک جنگندههای رژیم صهیونیستی خط مرزی مصر و نورا غزه را بمباران کردند.

نیروی هوایی ارتش رژیمصهیونیستی عملیات گستردهای را از روز گذشته تحت عنوان «صخره سخت» علیه نوار غزه آغاز کرده است.

16 فلسطینی در پی این حملات به شهادت رسیدهاند که دو تن آخر این شهدا دو کودک هستند.

در مقابل گردانهای مقاومت بیش از 100 موشک را از شب گذشته به سمت شهرکهای صهیونیستی پرتاب کردهاند.[/right]

[color="#0000CD"][b]وزارت بهداشت فلسطین خواستار کمکهای فوری دارویی و پزشکی به غزه شد[/b][/color]

خبرگزاری فلسطینی معا نوشت: "یوسف أبو الریش" معاون وزیر بهداشت فلسطین بی توجهی و سکوت غیر قابل توجیه برخی از نهادهای بین المللی فعال در زمینه فعالیتهای انسان دوستانه را در بحران کنونی غزه به شدت محکوم کرد.

وی در ادامه ضمن تأکید بر کمبود شدید امکانات دارویی و پزشکی خواستار ارسال کمکهای پزشکی و دارویی در سریعترین زمان ممکن از سوی نهادهای بین المللی شد.


[color="#0000CD"][b]** گردان های عزالدین قسام از گلوله باران فرودگاه نظامی نیفاتیم خبر داد[/b][/color]

گردان های عزالدین قسام شاخه نظامی جنبش حماس امروز چهارشنبه اعلام کرد برای نخستین بار فرودگاه نظامی ˈنیفاتیمˈ را با دو فروند موشک هدف قرا داده است .

گردان های قسام در بیانیه ای اعلام کرد، نیروهای مقاومت به وسیله دو فروند موشک از نوع M75این فرودگاه را هدف قرار داد و افزود : این نخستین بار است که این فرودگاه که 70 کیلومتر با غزه فاصله دارد ، از سوی نیروهای مقاومت موشک باران می شود .

[color="#0000CD"][b]**صهیونیست ها 50 خانه فلسطینی ها را ویران کردند[/b][/color]

وزارت کار و مسکن فلسطین اعلام کرد، از دوشنبه شب گذشته تا کنون صهیونیست ها 50خانه مسکونی فلسطینی را به طور کامل ویران کرده اند .

ˈ مفید الحساینه ˈ وزیر کار و مسکن فلسطین گفت : در جریان این حملات هزار و 700 واحد مسکونی نیز به طور جزئی آسیب دیده است.


[color="#0000CD"][b]**شماری از فلسطینی ها در درگیری با اشغالگران در بیت المقدس زخمی شدند[/b][/color]

بر اساس اعلام رسانه های منطقه ای و بین المللی ، شماری از فلسطینی ها بر اثر درگیری های بامداد امروز چهارشنبه با نیروهای اشغالگر در محله های مختلف شهر بیت المقدس زخمی شدند.

نیروهای اشغالگر در جریان این درگیری ها تعدادی از جوانان فلسطینی را بازداشت کردند.

تعدادی از فلسطینی ها هم در جریان درگیری های امروز با اشغالگران در شمال شهر ˈالبیرهˈ در کرانه غربی رود اردن زخمی شدند.

این درگیری ها پس از آن آغاز شد که تظاهراتی به دعوت جنبش های جوانان برای محکوم کردن تجاوز رژیم صهیونیستی به نوار غزه در البیره و رام الله برگزار شد.


[color="#0000CD"][b]**گردان های قسام تونل گذرگاه کرم ابوسالم را منفجر کرد[/b][/color]

گردان های القسام اعلام کرد، تونلی که زیر گذرگاه ˈکرم ابوسالمˈ در جنوب شرقی رفح قرار داشت منفجر کردند.

گذرگاه یاد شده تنها گذرگاه تجاری بین نوار غزه و اراضی اشغالی 1948 محسوب می شود و تحت تدابیر شدید امنیتی و دارای استحکامات متعددی از سوی ارتش اشغالگر قرار دارد.


[color="#0000CD"][b]**گردان های قسام حملات موشکی ضد فلسطین اشغالی را عملیات دهم رمضان نامید[/b][/color]

گردان های القسام با انتشار بیانیه ای حملات موشکی علیه شهرهای حیفا، بیت المقدس و تل آویو را ˈعملیات دهم رمضانˈ نامید و اعلام کرد این عملیات را به ارواح شهدای ارتش مصر که در جریان جنگ اکتبر 1973 میلادی به شهادت رسیدند هدیه کرده است.


[color="#0000CD"][b]**ارتش رژیم صهیونیستی از حمله به 200 هدف در نوار غزه خبر داد[/b][/color]

ارتش رژیم صهیونیستی سه شنبه شب اعلام کرد، نیروی هوایی و دریایی این رژیم از دوشنبه شب یعنی ابتدای حمله به غزه به 200 هدف در نوار غزه حمله کرده است .

ارتش رژیم صهیونیستی در بیانیه ای اعلام کرده است، عملیات خود را همچنان ادامه می دهد .


[b][color="#0000CD"]**شهرک نشینان صهیونیست به اطراف شهر البیره حمله کردند[/color][/b]

شهرک نشینان صهیونیست سه شنبه شب به اطراف شهر البیره در استان البیره و رام الله واقع در کرانه باختری حمله کرده و اقدام به شلیک گسترده ضد جوانان فلسطینی کردند .

گفته شده آن ها از ساکنان شهرک ˈ بیت ایل ˈ بودند .

هنوز گزارشی در خصوص زخمی های احتمالی این حمله اعلام نشده است .


[b][color="#0000CD"]**صهیونیست ها یک بیمارستان را در غزه هدف قرار دادند[/color][/b]

ˈ اشرف القدرهˈ سخنگوی رسمی وزارت بهداشت در نوار غزه گفت : نظامیان رژیم صهیونیستی دو بار به بیمارستان اروپایی غزه حمله کرده و بر اثر این حملات شماری از غیر نظامیان فلسطینی زخمی شدند .

وی تاکید کرد، بر اثر این حمله همه پنجره های بیمارستان شکسته شد و شماری از پرستاران شاغل در آن نیز زخمی شدند .

[color="#0000CD"][b]** حماس آمادگی خود را برای دفاع از مردم فلسطین اعلام کرد[/b][/color]

جنبش مقاومت اسلامی ( حماس ) اعلام کرد، همچنان به جنگ با رژیم صهیونیستی ادامه می دهد و آمادگی کامل دارد از مردم فلسطین و عزت و کرامت آن ها دفاع کند .

ˈ فوزی برهوم ˈ سخنگوی حماس گفت : در سایه تجاوز گسترده رژیم صهیونیستی به غزه و مردم آن و با ادامه جنایت های این رژیم ، جنبش حماس اعلام می کند با تمام توان از مردم فلسطین و عزت و کرامت آن دفاع می کند .



[right][color="#0000CD"][b]**اتحادیه عرب تجاوز به غزه را دارای اهداف سیاسی دانست[/b][/color][/right]

ˈ محمد صبیح ˈمعاون دبیر کل اتحادیه عرب در امور فلسطین و اراضی اشغالی گفت : اتحادیه عرب با نگرانی تجاوزات و حملات کنونی اسراییل به مردم فلسطین را دنبال می کند.

وی خاطر نشان کرد، رژیم صهیونیستی با این حملات اهداف سیاسی خاصی را دنبال می کند و دلیل اصلی آن این است که ˈ لیبرمن ˈ تهدید کرده است اگر حملات کوبنده و سختی به نوار غزه نشود ، از ائتلاف با نتانیاهو در انتخابات این رژیم خارج می شود .

صبیح افزود : هدف از این حملات به هیچ وجه حفظ امنیت اسراییل نیست زیرا پیش از این میان فلسطینی ها و اسراییل آتش بس برقرار شده بود اما اسراییل این آتش بس را نقض و همه مذاکرات را با شکست مواجه کرد و اکنون نیز مداوم به غزه حمله می کند .

وی در پایان خواستار دخالت کشورهای عربی و آمریکا و سازمان ملل برای متوقف کردن این حملات و تجاوزها شد .

[color="#0000CD"][b]** 160 حمله به فلسطینی ها[/b][/color]

نیروی هوایی رژیم صهیونیستی چهارشنبه شب 160 حمله به فلسطینی ها داشته است .

ژنرال ˈموتی الموزˈ سخنگوی رادیو ارتش رژیم صهیونیستی گفت ، از ابتدای حملات تا کنون 430 بار به فلسطینی ها حمله کرده است.


منبع:[url="http://www.mashreghnews.ir/fa/news/325760/%D9%87%D9%84%D8%A7%DA%A9%D8%AA-%D9%87%D9%81%D8%AA-%D9%86%D8%B8%D8%A7%D9%85%DB%8C-%D8%B5%D9%87%DB%8C%D9%88%D9%86%DB%8C%D8%B3%D8%AA-%D8%AF%D8%B1-%D8%B9%D9%85%D9%84%DB%8C%D8%A7%D8%AA-%DA%A9%D9%85%D8%A7%D9%86%D8%AF%D9%88%DB%8C%DB%8C-%D8%AD%D9%85%D8%A7%D8%B3-25-%D9%85%DB%8C%D9%84%DB%8C%D9%88%D9%86-%D8%AF%D9%84%D8%A7%D8%B1-%D8%AE%D8%B3%D8%A7%D8%B1%D8%AA-%D8%A8%D9%87-%D8%B4%D9%87%D8%B1%DA%A9%E2%80%8C%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D8%B5%D9%87%DB%8C%D9%88%D9%86%DB%8C%D8%B3%D8%AA%DB%8C-%D9%82%D8%B7%D8%B9-%D8%A8%D8%B1%D9%82-%D8%AF%D8%B1-%D9%86%D9%88%D8%A7%D8%B1-%D8%BA%D8%B2%D9%87-%D8%AA%D8%AE%D9%84%DB%8C%D9%87-%D8%B3%D9%81%D8%A7%D8%B1%D8%AA-%D8%A2%D9%85%D8%B1%DB%8C%DA%A9%D8%A7-%D8%AF%D8%B1-%D8%AA%D9%84%E2%80%8C%D8%A2%D9%88%DB%8C%D9%88"]http://www.mashreghnews.ir/fa/news/3...88%DB%8C%D9%88[/url]

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

عربستان

برافراشتن پرچم یا حسین به ارتفاع 34 متر توسط شیعیان شهر قطیف.
سلفی ها و طرفداران داعش در عربستان سعودی حسابی کفری شدن.

 

B1ETURuCcAA4Q8s.jpg

 

B1ETVW1CEAAppld.jpg

 

B1ETUKtCEAAaSXb.jpg

 

B1ETTOZCMAA25dh.jpg

 

قطیف:نصب گنبد و گلدسته به سبک معماری شیعیان برای اولین بار در عربستان سعودی

 

B1I5uiYCMAEehu6_large.jpg

  • Upvote 13

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
موافقت پادشاه عربستان با درخواست هاشمی درباره شیخ نمر
 
 
 

به گزارش افکارنیوز ـ یک سایت خبری عراقی ادعا کرد که پادشاه عربستان سعودی حکم اعدام آیت الله شیخ نمر باقر النمر را لغو کرده است.

بنا بر اعلام پایگاه خبری "الیوم الثامن"، در پی نامه آیت الله هاشمی رفسنجانی خطاب به ملک عبدالله بن عبدالعزیز برای لغو حکم اعدام شیخ نمر، وب این حکم را لغو کرده است.

این خبر هنوز از منابع رسمی تایید نشده است.

گفتنی است رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با ارسال پیامی به ملک عبدالله جلوگیری از اجرای حکم اعدام آیت الله شیخ نمر باقر النمر را باعث یأس تفرقه افکنان و تقویت وحدت شیعه و سنی در جهان اسلام خوانده بود.

وی در این پیام، با تأکید بر حساس بودن شرایط کنونی منطقه و جهان اسلام، نوشت: تفکر وحدت و تحکیم فرق اسلامی، مسلمانان را از این شرایط نجات می دهد.

آیت الله هاشمی رفسنجانی در پیام خود آورده بود: انتظار می رود در این برهه که فتنه ها کیان امت اسلامی را نشانه گرفته، عدم اجرای حکم آیت الله شیخ نمر باقر النمر، تفرقه افکنان را مأیوس کند و باعث تعامل و حل مشکلات جهان اسلام شود.

ویرایش شده در توسط CHAF
  • Upvote 2

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

تائید حکم اعدام رهبر و برخی اعضای اخوان‌المسلمین

دادگاهی در مصر حکم اعدام محمد بدیع، رهبر اخوان المسلمین و ۱۱ نفر دیگر از اعضای این گروه را تایید کرده است.

براساس حکم این دادگاه یک مصری آمریکایی‌تبار و چندین نفر دیگر هم به حبس ابد محکوم شدند.

رسانه های مصر روز ۱۶ مارس ( ۲۵ اسفند) از صدور حکم اعدام بدیع و شماری از اعضای ارشد این گروه به دلیل اقدام مسلحانه علیه حکومت خبر دادند و امروز (شنبه ۱۱ آوریل) صدور این حکم تایید شده است.

در آوریل ۲۰۱۴ (اردیبهشت ۱۳۹۳)، جلسه محاکمه جمعی ۶۸۳ نفر از جمله محمد بدیع، رهبر اخوان المسلمین برگزار شد و متهمان به اعدام محکوم شدند. هر چند حدود سه ماه بعد، بدیع و ۳۶ نفر دیگر از محکومین به اعدام، با یک درجه تخفیف به حبس ابد محکوم شدند.

دولت مصر اخوان المسلمین را یک "گروه تروریستی" می‌داند.

در پی برکناری محمد مرسی رئیس جمهور سابق مصر در ژوییه ۲۰۱۳ (مرداد ۱۳۹۲) اعضا و همکاران این گروه زیر فشار شدید حکومت قرار گرفتند.که به گروه اخوان المسلمین نزدیک بود. محمد مرسی به گروه اخوان‌المسلمین نزدیک است. 

به دنبال تغییر دولت مصر ١٦ هزار نفر نیز، که عمدتا از هواداران اخوان‌المسلمین هستند، زندانی شدند که بسیاری از آنها در معرض اعدام یا مجازات های سنگین دیگر هستند.

http://www.fararu.com/fa/news/229494/%D8%AA%D8%A7%D8%A6%DB%8C%D8%AF-%D8%AD%DA%A9%D9%85-%D8%A7%D8%B9%D8%AF%D8%A7%D9%85-%D8%B1%D9%87%D8%A8%D8%B1-%D9%88-%D8%A8%D8%B1%D8%AE%DB%8C-%D8%A7%D8%B9%D8%B6%D8%A7%DB%8C-%D8%A7%D8%AE%D9%88%D8%A7%D9%86%E2%80%8C%D8%A7%D9%84%D9%85%D8%B3%D9%84%D9%85%DB%8C%D9%86

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

رئیس‌جمهور پیشین مصر به اعدام محکوم شد

حمد مرسی، رئیس جمهور پیشین مصر که در سال 2013 توسط نظامیان از قدرت خلع شده و از آن زمان در بازداشت به سر می برد، امروز از سوی دادگاهی در قاهره به اعدام محکوم شد. این در حالی است که حسنی مبارک، رئیس جمهور اسبق این کشور به تازگی با یک حکم خفیف سه ساله مواجه شده و گمانه ها درباره آزادی وی نیز قوت گرفته است.
 
به گزارش «تابناک»، دادگاه جنایی قاهره، محمد مرسی، رئیس جمهور مخلوع این کشور را به اتهام فرار از زندان در سال 2011 به اعدام محکوم کرد. این در حالی است که وی پیشتر به اتهام بازداشت و شکنجه معترضان در دوره ریاست جمهوری اش به 20 سال زندان محکوم شده بود. این حکم برای تأیید نهایی به مفتی مصر ارجاع داده شده است.
 
در دادگاه امروز، به جز مرسی، حکم 150 تن از دیگر اعضای اخوان المسلمین نیز در پرونده جاسوسی برای حماس و فرار از زندان قرائت شد. در این میان، حکم  اعدام محمد مرسی، یوسف القرضاوی و 104 تن از رهبران اخوان المسلیمن در قضیه فرار از زندان وادی نطرون برای اعلام حکم نهایی به مفتی مصر ارجاع داده شده است. 
 
دادگاه جنایی قاهره همچنین از بین 35 متهم اسامی 16 تن از آنها را در قضیه جاسوسی برای حماس برای حکم اعدام به مفتی ارجاع داد که اسم محمد مرسی در بین این افراد نبود و در بین این افراد اسامی خیرت الشاطر، محمد البلتاجی، و صلاح الدین مقصود دیده می‌شود. عبد المنعم المقصود رئیس هئیت دفاع از متهمان در این دو پرونده در این خصوص گفت که آنچه که امروز دادگاه در مورد این متهمان صادر کرد حکم قطعی نیست. منابع قضایی مصر اعلام کردند که این حکم اولیه است و می توان به آن در برابر دادگاه تجدید نظر اعتراض کرد.
 
در پرونده نخست مرسی، محمد بدیع رهبر اخوان المسلمین، خیرت الشاطر معاون وی و 33 نفر دیگر از معاونان مرسی در کاخ ریاست جمهوری و اعضای اخوان المسلمین به اتهام جاسوسی برای نهادهای بیگانه با هدف برهم زدن امنیت داخلی، تخریب دولت مصر و افشای اسرار دولت محاکمه شدند. در پرونده دوم نیز مرسی، محمد بدیع و 131 نفر دیگر از اعضای دفتر ارشاد اخوان المسلمین و نیز تعدادی از اعضای جنبش های حماس و حزب الله لبنان با اتهاماتی از قبیل یورش به زندان های مصر، ربودن و قتل افسران و نیروهای پلیس و نیز وارد آوردن خسارت به تاسیسات عمومی در اوایل انقلاب 25 ژانویه مواجه بودند.
 
گفتنی است محمد مرسی که در پی انقلاب سال 2011 مصر به قدرت رسیده بود، در ژوئیه 2013 و پس از وقوع اعتراضات خیابانی، توسط ارتش از قدرت خلع شد. از آن زمان تاکنون، جنبش اخوان المسلمین که وی در آن عضویت داشته در مصر غیرقانونی اعلام شده و هزاران نفر از هواداران وی نیز بازداشت شده اند. 
 
 

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

 

رئیس‌جمهور پیشین مصر به اعدام محکوم شد

حمد مرسی، رئیس جمهور پیشین مصر که در سال 2013 توسط نظامیان از قدرت خلع شده و از آن زمان در بازداشت به سر می برد، امروز از سوی دادگاهی در قاهره به اعدام محکوم شد. این در حالی است که حسنی مبارک، رئیس جمهور اسبق این کشور به تازگی با یک حکم خفیف سه ساله مواجه شده و گمانه ها درباره آزادی وی نیز قوت گرفته است.
 
به گزارش «تابناک»، دادگاه جنایی قاهره، محمد مرسی، رئیس جمهور مخلوع این کشور را به اتهام فرار از زندان در سال 2011 به اعدام محکوم کرد. این در حالی است که وی پیشتر به اتهام بازداشت و شکنجه معترضان در دوره ریاست جمهوری اش به 20 سال زندان محکوم شده بود. این حکم برای تأیید نهایی به مفتی مصر ارجاع داده شده است.
 
در دادگاه امروز، به جز مرسی، حکم 150 تن از دیگر اعضای اخوان المسلمین نیز در پرونده جاسوسی برای حماس و فرار از زندان قرائت شد. در این میان، حکم  اعدام محمد مرسی، یوسف القرضاوی و 104 تن از رهبران اخوان المسلیمن در قضیه فرار از زندان وادی نطرون برای اعلام حکم نهایی به مفتی مصر ارجاع داده شده است. 
 
دادگاه جنایی قاهره همچنین از بین 35 متهم اسامی 16 تن از آنها را در قضیه جاسوسی برای حماس برای حکم اعدام به مفتی ارجاع داد که اسم محمد مرسی در بین این افراد نبود و در بین این افراد اسامی خیرت الشاطر، محمد البلتاجی، و صلاح الدین مقصود دیده می‌شود. عبد المنعم المقصود رئیس هئیت دفاع از متهمان در این دو پرونده در این خصوص گفت که آنچه که امروز دادگاه در مورد این متهمان صادر کرد حکم قطعی نیست. منابع قضایی مصر اعلام کردند که این حکم اولیه است و می توان به آن در برابر دادگاه تجدید نظر اعتراض کرد.
 
در پرونده نخست مرسی، محمد بدیع رهبر اخوان المسلمین، خیرت الشاطر معاون وی و 33 نفر دیگر از معاونان مرسی در کاخ ریاست جمهوری و اعضای اخوان المسلمین به اتهام جاسوسی برای نهادهای بیگانه با هدف برهم زدن امنیت داخلی، تخریب دولت مصر و افشای اسرار دولت محاکمه شدند. در پرونده دوم نیز مرسی، محمد بدیع و 131 نفر دیگر از اعضای دفتر ارشاد اخوان المسلمین و نیز تعدادی از اعضای جنبش های حماس و حزب الله لبنان با اتهاماتی از قبیل یورش به زندان های مصر، ربودن و قتل افسران و نیروهای پلیس و نیز وارد آوردن خسارت به تاسیسات عمومی در اوایل انقلاب 25 ژانویه مواجه بودند.
 
گفتنی است محمد مرسی که در پی انقلاب سال 2011 مصر به قدرت رسیده بود، در ژوئیه 2013 و پس از وقوع اعتراضات خیابانی، توسط ارتش از قدرت خلع شد. از آن زمان تاکنون، جنبش اخوان المسلمین که وی در آن عضویت داشته در مصر غیرقانونی اعلام شده و هزاران نفر از هواداران وی نیز بازداشت شده اند. 
 
 

 

تظاهرات کردند مبارک رو کنار زدن انتخابات برگزار کردند مرسی شد اولین رئیس جمهوریشون بعد کودتا کردند این هم شد سرنوشت اولین رئیس جمهورشون بعد از مبارک!

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

تظاهرات کردند مبارک رو کنار زدن انتخابات برگزار کردند مرسی شد اولین رئیس جمهوریشون بعد کودتا کردند این هم شد سرنوشت اولین رئیس جمهورشون بعد از مبارک!

باید یه نون بخوریم هزار تا نون خیرات کنیم این مردک سلفی روانی زود بر کنار شد.........وگرنه دسته کمی از بغدادی نداشت......این سیسی سگش به ان  میارزه

  • Upvote 3
  • Downvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ایجاد یک حساب کاربری و یا به سیستم وارد شوید برای ارسال نظر

کاربر محترم برای ارسال نظر نیاز به یک حساب کاربری دارید.

ایجاد یک حساب کاربری

ثبت نام برای یک حساب کاربری جدید در انجمن ها بسیار ساده است!

ثبت نام کاربر جدید

ورود به حساب کاربری

در حال حاضر می خواهید به حساب کاربری خود وارد شوید؟ برای ورود کلیک کنید

ورود به سیستم

  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.