nasirirani

آیا ممکن است ایران به جای اسرائیل تبدیل به متحد استراتژیک امریکا در منطقه شود؟

امتیاز دادن به این موضوع:

Recommended Posts

با سلام به دوستان قصد جسارت به بعضي از دوستان رو ندارم ولي به نظر مياد بعضي ازدوستان سعي دارند افكار خودشون به ديگران تحميل كنند هركسي عقيده خودشو داره دليل نداره چون من فكر ميكنم به دلايلي كه براي خودم يك ايده موجه براي بقيه هم همينطوره خيلي از رويدادهايي كه در دنيا درحال اتفاق افتادن مطابق ميل و افكار ما نيست بهتره در بعضي موارد يكم با تعمق بيشتري فكر كنيم تا بهتر بتونيم عمل كنيم البته ايني رو كه گفتم ربطي به درست بودن يا نبودن اينكه آيا ممكن ايران به جاي اسراييل تبديل به متحد استراتژىك آمريكا در منطقه بشه نداره ! چون با توجه به ارزشهايي كه در جامعه فعلي ما و آمريكا وجود داره اين امر محال اصلا فكرشم نبايد بكنيد ولي به مرور زمان ممكن تغييراتي در دنيا حاكم بشه كه به مرور زمان دو كشور به اين نتيجه برسند كه بايد با شرايط برابر و حفظ احترام متقابل و تامين منافع مشترك با هم همكاري كنند ولي تا زماني كه اونا بخواند با توري چماق و هويج بياند جلو من فكر نمي كنم اميدي به برقرار روابط باشه مردم ما عزت و شرف خودشون دوست دارند سياست فعلي دولت آمريكا در دست چكمه پوشان سرنيزه بدست و بايد گفت چكمه پوشان زيادي در تاريخ وجود دارند كه ديگه نام نشاني ازشون وجود نداره و تاريخ بخوبي از اونا ياد نمي كنه !
سعديا مرد نكو نام نميرد هرگز مرده آن است كه نامش به نكويي نبرند!

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote][quote][quote]
منطقه ای که اکنون فلسطين /اسراييل ناميده می شود، بخشی از امپراطوری عثمانی بوده و اين يک واقعيت است که هيچگاه کشورهايی مستقل با نام فلسطين و اسراييل در جهان سياسی وجود خارجی نداشته ند. هر دو کشور کاملاً جعلی بوده و اين که کشورهاي مسلمان ادعای فلسطين و کشورهای غربی و اقمار آنها ادعای اسراييل را می کنند بازی عجيبی است که برای اتلاف منابع کشورهای منطقه از سوی شبکه ای ماسونی کنترل کننده جهان طراحی شده است. مگر می شود به استناد داستانهای تاريخی و مجعولات ساخته شده درباره جنگ دوم جهانی يهوديان را از سراسر جهان در کشوری مجعول گردهم آورد؟ از آن سو ما هم اين يهوديان فريب خورده را متهم به اشغال کشوری می کنيم که هيچگاه وجود خارجی نداشته است!

[/quote] پسر خوب قبل از اينكه عثماني بفهمه وجود خارجي داره ! منطقه اي بوده به نام ليديه ! و با باقيمانده اشور و مصر سوداي ايران رو در سر ميكنه كه كوروش مرز ايران رو به اون منطقه تا مصر گسترش ميده ! پس تمام سواحل مديترانه ازغربي ترين نقطه آناتولي گرفته تا مصر باستان جزو سرزمين ايران بوده ! ...
حالا از اين زاويه هم به قضيه نگاه كن : ماچون مسلمان هستيم به حظور مسلمانان در اون منطقه رضايت ميديم ! ولي اگر اين شبكه هاي كنترل ماسوني بقول شما بخوان با هر ترفندي سرزميني كه ما براش خون داديم و ساليان بسيار بين ايران و يونان و روم و .... و دست به دست شده رو براي منافع غرب مجدد پس بگيره نميتونيم !! و به صد دليل ديگه درك كنيد لطفا .!.[/quote]
ابراهيم جان، اين که کورش به کمک نيروی نظامی اون منطقه را تصرف کرده هيچ توجيهی برای اين همه بلوا نيست. پس اسراييل هم که الان اونجا را گرفته، حق مالکيت و يا هر جنايتی را داره؟ مسلماً نه ! بحث فقط بحث منافع است. بديهی است که ما با کشوری مسلمان مثل فلسطين راحتتر تعامل می کنيم تا با دولتی يهودی که از سوی غرب حمايت می شود.
[/quote]
سلام ..

مشكل از كلمه عثماني شروع شد /.
قياس حركت كوروش با صهيونيستها درست نيست همونطور كه نميشه عثماني رو مالك اون منطقه دونست .

اين منطقه (فلسطين لبنان و شمال مصر) منطقه اي هست كه بين شرق و غرب دنيا مرتبا دست به دست چرخيده و همه ادعاي مالكيت دارند . و چون يكي از دلايل مالكيت صهيونيست ها مسايل تاريخي هست بنده اين جمله عرض رو كردم .


اما بحث ايران و اسراييل يك تقابل استراتژيك هست اصولا دو قدرت موازي نميتونند وجود داشته باشند .

يك مقدار به اصول و بديهيات مشخص اسراييل نگاه كنيد :
نيل تا فرات روي پرچمشون هست .(يعني قسمت اعظمي از سرزمين هاي اسلامي و اگر نگيم اسلامي ميتونيم بگيم ايران باستان !)
بيش 5000 تانك و انواع تجهيزات تهاجم زميني و هوايي در اين منطقه كوچك مستقر شده !
همگي نظامي هستند و در هيچ نقطه ديگر دنيا تحمع تجهيزات و نفرات نظامي رو به اين شكل نميشه ديد !
به هيچ يك از اصول انساني پايبند نيستند . بسيار نژاد پرست و آدم كش همونطور كه تصاوير و اخبار و شرايطي كه فراهم كردن چنين چيزي رو گواه ميده !
به انواع تسليحات اتمي هم مجهزند و از لحاظ مالي بطور همه جانبه از غرب حمايت ميشن !.

يكم دقت كنيم به اين ثابتهاي روشن ماجرا به هيچ وجه نميشه به چنين رژيمي كنار اومد ! حتي اگر همه ما يهود هم باشيم !! .. !!

.

هميشه نيروي نظامي در حاكميت هاي مختلف در طول تاريخ دردسر هاي زيادي درست كرده . خصوصا اينكه اين نيرو بيش از حد قدرتمند بشه (مثل امروز آمريكا) كه مجبوره براي تخليه انرژي كاذب نيروي نظاميش اون رو خارج از كشور نگه داره و مرتب براش جنگ درست كنه . بارها اين اتفاق در اسراييل هم افتاده . اينها وقتي نيروي قهري قدرتمند داشته باشند نميتونند به هيچ قانوني پايبند باشند و مثلا در ماجراي جنوب لبنان در پاسخ به يك گروگان گيري تمام جنوب لبنان رو خراب كردن ...

خوب چطور ميشه با يك نيروي نظامي قدرتمند بدون اخلاق و منفعت گرا كنار اومد ؟! علاوه بر اينكه طمع حمله به كشور شما و تسلط بر نفت خاور ميانه و سرزمين هاي اسلامي رو هم داشته باشه .

اين يك تقابل استراتژيك هست كه به هيچ وجه نميشه باهاش كنار اومد و اگرنه خيانتي خواهد بود به هزاران سال تمدن تاريخ و ملت خاور ميانه .

اين ننگ بايد از روي زمين پاك بشه حتي اگر مسلمان نباشيم . (فرق غير مسلمانش اينه كه كمتر روي اي قضايا غيرت داره و راحتتر ميشه نخبگانش رو خريد)

[quote]در مورد اين که ايران متحد آمريکا بشه هم بعيد به نظر می رسه چون اونقدر به ما ايرانیها از بچگی دشمنی باکشورهای غربی (روس و انگليس و ...) ياد می دن که مردم درست يا غلط ارتباط و اتحاد را به معنی وابستگی ترجمه می کنند. شبيه اتفاقی که در زمان شاه افتاد. يعنی ميان توده مردم و حکومت درباره رابطه با آمريکا دو دستگی بود.
[/quote]
اين يك واقعيته و بخش مهمي از تاريخ ايران (قسمتهاي ننگينش) رو همين متحدان غرب و شرق تشكيل دادند . شما براي ما بشمار زحماتي كه غرب براي دمكراسي و خير رسونده به مردم ايران داشته ! دولت مردمي مصدق رو همين انگليسي ها سرنگون كردند ! اينها دلشون براي ما نميسوزه ولي متاسفانه ساده لوحي باعث ميشه تا گول بخوريم و يا روشنفكران و نخبگاني برامون تربيت كننده بيشتر وامدار منافع بيگانه باشند تا ملت . اگر هم امروز دارند دم از دمكراسي و آزادي براي ملت ايران ميزنند و جنبش هاي مخالف حكومت حمايت ميكنند قصدشون كمك به مردم نيست بلكه تضعيف حكومت و از بين بردن اقتدار و اتحاد ماست تا بتونند نظم و اتحاد مردم رو از بين ببرند و ما رو برگردونند به عهدي كه يك حاكميت ظعيف در تهران مستقر بود و شمال ايران رو شوروي گرفت جنوبش رو انگليس و ....
هيچ كس در دنيا با هيچ كس متحد نيست بلكه بر سر منفعتي باهم سازش ميكنند و يا دشمني كه اين ربطي به مردم نداره بلكه سياست خارجي و ايدولوژي تبيين كننده اون مشخص ميكنه كه منافع بر سر چي هست و چه جور ارتباطي بايد بر قرار بشه .
بقول مصطفي باي عزيز جريان هاي متضاد در سياست به طرز عجيبي به هم كمك ميكنند ! و فهم اين جمله كمك ميكنه تا درك كنيم كه اگر با آمريكا همراه بشيم هم روياي قدرت و پويايي خودمون رو از دست ميديم و هم غرب رو يكه تاز ميدون تصميم گيري هاي جهاني كرديم و خودمون رو به حاشيه هاي دور برديم ! .

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
بنام حضرت دوست كه هرچه داريم ازاوست
باسلام به همه ي دوستان گلم
من ميخوام از دوست عزيزمونnasirirani كه با اين همه تجربه اش همچين بحثي رو توي سايت راه انداخته گله كنم و سه پرسش رو مطرح ميكنم
1-ايشون چه هدفي از به راه انداختن چنين بحثي دارند؟
2- رسيدن به پاسخ همچين سوالي چه لزومي دارد وواقعاچقدر دربالابردن سطح علمي و اگاهي دوستان موثر است ؟
3-ايا اين دوست عزيزمون واقعا با اين همه فعاليتي كه توي اين سايت داشته اند ازشون انتظار مي رود كه همچين سوالي بكنند؟
درپايان هم از مديران سايت خواهش ميكنم اجازه ندهند چنين مباحثي كه البته به خودم اجازه نميدهم براي ان صفتي انتخاب كنم و به دوست عزيزمون ودوستان شركت كننده دربحث
توهين-بي ادبي يا جسارتي بكنم رواج پيدا كند
باتشكر
ارش 16ساله -گنبدكاووس

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
من عنوان اين تاپيك رو قبول ندارم . چه طوري به خودتون اين اجازه رو مي ديد كه يك دشمن قديمي و قسم خورده ما كه دستاش به خون هزاران بي گناه ايراني و مسلمان الوده هست و بياد شريك ما شه و در اين زمينه سخنراني مي كنيد . اين ظلم به همه مسلمانان هست اگه هم احتمال باشه بايد باز هم اون رو رد كنيم . وقتي كه گريه يك كودك بي گناه فلسطيني رو مي بينم كه هيچ پدر و مادري نداره ُ هيچ سرپناهي نداره ُ ادم دلش باسش مي سوزه بعد شما اقايان اومديد و در رابطه با شراكت با امريكا صحبت مي كنيد . افسوس ُ افسوس .
اين تاپيك عنوانش خيلي زشته .

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
هيچ گاه يك ابر قرت تحمل يك كشور مستقل اونم كشوري كه حرف هايي مخالف عقيدش بزنه
; نمي كنه . در ضمن دولت ها ممكنه عوض بشن اما منافع تغيير نمي كنن و هميشه يه ابر قدرت به فكر حفظه قدرته نه تقسيم قدرت

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote]من عنوان اين تاپيك رو قبول ندارم . چه طوري به خودتون اين اجازه رو مي ديد كه يك دشمن قديمي و قسم خورده ما كه دستاش به خون هزاران بي گناه ايراني و مسلمان الوده هست و بياد شريك ما شه و در اين زمينه سخنراني مي كنيد . اين ظلم به همه مسلمانان هست اگه هم احتمال باشه بايد باز هم اون رو رد كنيم . وقتي كه گريه يك كودك بي گناه فلسطيني رو مي بينم كه هيچ پدر و مادري نداره ُ هيچ سرپناهي نداره ُ ادم دلش باسش مي سوزه بعد شما اقايان اومديد و در رابطه با شراكت با امريكا صحبت مي كنيد . افسوس ُ افسوس .
اين تاپيك عنوانش خيلي زشته .[/quote]
[quote]بنام حضرت دوست كه هرچه داريم ازاوست
باسلام به همه ي دوستان گلم
من ميخوام از دوست عزيزمونnasirirani كه با اين همه تجربه اش همچين بحثي رو توي سايت راه انداخته گله كنم و سه پرسش رو مطرح ميكنم
1-ايشون چه هدفي از به راه انداختن چنين بحثي دارند؟
2- رسيدن به پاسخ همچين سوالي چه لزومي دارد وواقعاچقدر دربالابردن سطح علمي و اگاهي دوستان موثر است ؟
3-ايا اين دوست عزيزمون واقعا با اين همه فعاليتي كه توي اين سايت داشته اند ازشون انتظار مي رود كه همچين سوالي بكنند؟
درپايان هم از مديران سايت خواهش ميكنم اجازه ندهند چنين مباحثي كه البته به خودم اجازه نميدهم براي ان صفتي انتخاب كنم و به دوست عزيزمون ودوستان شركت كننده دربحث
توهين-بي ادبي يا جسارتي بكنم رواج پيدا كند
باتشكر
ارش 16ساله -گنبدكاووس[/quote]
با سلام
لازم است به اطلاع دوستان عزیز برسانم این یک قاعده منطقی است که فرض محال محال نیست. یعنی در حوزه نظری و در بحث می توان حتی محالات را هم فرض کرد و طرح مساله کرد.
اتفاقا من از نصیر ایرانی عزیز متشکرم که باعث می شوند بحثهایی مطرح بشوند که دوستان میلیتاری را به چالش جدی بکشاند.
متاسفانه بعضی از دوستان یک بحث در حوزه نظری را بلافاصله با یک موضوع حوزه عمل مخلوط می کنند و نتیجه اش گوشه ای از این بحثهایی می شود که پیش آمد.
به عنوان مثال در حوزه نظری ممکن است بحثهایی در مورد اثبات وجود خدا مطرح شود . آیا فکر می کنید این به مفهوم عدم قبول وجود خداست ؟

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
دوست عزيز من به شما پيشنهاد ميكنم كه
1-يه بار ديگه موضوع تايپيك رو با دقت بخوني
2-يه بار ديگه سوال دورو بخوني وبه پاسخش انديشه كني
موفق باشي

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
به نظر من از اونجا که آمریکا به طور ذاتی،همیشه نیاز به یه دشمن (خیالی یا واقعی) برای پیشبرد منافع و حفظ وحدت ملیش!! داره،و ایران هم در حال حاضر بهترین گزینه برای دشمن بودن برای اونهاست،بنابراین خیلی بعیده که بخواد این دشمنی رو از بین ببره.
البته ایران حتی با نظام اسلامی میتونه با آمریکا رابطه ی خوب اقتصادی داشته باشه (بدون اینکه مثل بعضی کشور های عربی برده ی اونا باشه)،ولی قطعا نمی تونه متحد استراتژیک مثل اسراییل باشه چون اون موقع میشه اجتماع نقیضین.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
آقا ببخشید من دو تا سئوال دارم .

آیا موضوع این تاپیک اینقدر پیچیده بوده که در موردش تا حالا 9 صفحه صحبت شده ؟

به نظر شما اصلا موضوع تاپیک یه مقداری کُمیک نیست ؟

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote]آقا ببخشید من دو تا سئوال دارم .

آیا موضوع این تاپیک اینقدر پیچیده بوده که در موردش تا حالا 9 صفحه صحبت شده ؟

به نظر شما اصلا موضوع تاپیک یه مقداری کُمیک نیست ؟[/quote]

یه مقدار نه خیلی زیاد :mrgreen:

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
با سلام .تا زمانی که حکومت اسلامی در ایران روی کار است این اتفاق نخواهد افتاد. به امید آزادی اولین قبله

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
هیچ رقمه نمی شه نمی شه نمی شه
آخه بطور کلی مشکل فقط این وسط اسرائیله، ایران 32 ساله یه بند می گه مرگ بر اسرائیل
آمریکام خیلی بیشتر از این حرفا هر کی گفت بالای چشه اسرائیل ابروست وتو کرد
بنظرت آبمون تویه جوب میره

اینم مطمئن باش اگه اسرائیل از بین بره آمریکا میره تو دوره ی بربریتش
پس به این چیزا فکر نکن :evil:

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ایجاد یک حساب کاربری و یا به سیستم وارد شوید برای ارسال نظر

کاربر محترم برای ارسال نظر نیاز به یک حساب کاربری دارید.

ایجاد یک حساب کاربری

ثبت نام برای یک حساب کاربری جدید در انجمن ها بسیار ساده است!

ثبت نام کاربر جدید

ورود به حساب کاربری

در حال حاضر می خواهید به حساب کاربری خود وارد شوید؟ برای ورود کلیک کنید

ورود به سیستم

  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.