mostafa_by

درد دل‌هاي يك سردار!

امتیاز دادن به این موضوع:

Recommended Posts

متن زير٬ بخشي از سخنراني سردار مهندس٬ سعيد قاسمي٬ از بزرگان و افتخارآميزان جنگ تحميلي است كه در روز 26 فروردين ماه 1386 و در یادواره‌ی سید شهیدان اهل قلم، با عنوان روایت شیدایی، كه در مدرسه علمیه معصومیه قم برگزار شده بود٬ بيان شده است. البته خود سخنراني٬ نسبتاْ طولاني است. ولي به همت سايت «عدالتخانه»٬ گزيده‌اي از اين سخنراني رو خدمت شما عرضه مي‌كنم.
خوندن اين مطالب٬ حقيقتاْ تكان‌دهنده هست. چيزهايي هست كه به هيچ وجه تازگي ندارن. هيچ اطلاعات جديدي به شما داده نمي‌شه. ولي بعيد مي‌دونم كه با خوندن اين متن٬ احساسي بهتون دست نده! ياد گذشته نيافتين! به ياد جنگ! به ياد پس از جنگ و اينكه چقدر از گذشته‌ي نه چندان دورمون٬ دور شديم!!
-------------------------------------------

بسم الله الرحمن الرحیم

- 110 کیلومتر طول جاده ی آسفالته اهواز – خرمشهر است. در طی چندین مرحله عملیات این منطقه آزاد شد ولی الآن هیچ اثری از مناطق جنگی در این محدوده نیست و به اسم بازسازی، تمام آن آثار را نابود کرده اند.
- وقتی گروه های راهیان نور را به این مناطق می آوریم می گویند چرا اینجا ایستاده ایم؟ برویم طلائیه! می گویم پسرم ! اینجا قدم به قدم درگیری بوده و همان جنگی که در طلائیه داشتیم در اینجا هم بوده، تو چه می دانی؟ می گوید پس کجاست؟ آثار آن چه شد؟ می گویم پسرم ؛ دخترم ، به تعبیر حسن باقری عبور از کارون خودش یک عملیات بود و تازه بعد از اینکه از کارون عبور کردیم در یک شب، این بچه های بسیجی ها با بیست کیلو بار، 27 کیلومتر از پشت کارون تا پشت جاده ی آسفالته اهواز – خرمشهر آمده است، پنج روز در اینجا تن به تانک جنگیدیم و 150 تانک زدیم؛ تانک تی 72.
- بعد بچه ات اینجا یقه ات را می گیرد که بابا اون تانک هایی که زدی کو؟! بعد مسخره ات می کند که دیدی دروغ گفتی؟! آن وقت باید سرت را بیاندازی پائین و بگویی لاشه ی تانکها را آمریکایی ها و عراقی ها برده اند!! نمی شود که بگویی " این ها رو بردیم کارخانه ی نورد اهواز و به ثمن بخس فروختیم".در همین شرایط که همه از حفظ آثار دفاع مقدس دم می زنند و همه مسئولین هم خودی هستند.
- در تقاطع کارون - اروند ، ساختمان گمرک آریانا که تیر و ترکش دیوار آن را سوراخ سوراخ کرده بود و در زمان جنگ از آن برای دیده بانی استفاده می شد را جلوی چشم همه با بولدزر خراب کردند! همه مسئولین هم بودند؛ نماینده ی ولی فقیه، استاندار، شهردار، بخشدار و...
- حضرت امام(ره) در خصوص بازسازی می فرمایند : از کلیه مسئولین می خواهم که یک شهر یا چند شهر را به همان حال و هوا نگه دارند تا نسل های آینده وقتی می آید، مستندات واقعی جنگ برایش ملموس باشد.
- حتی در سنندج، باشگاه افسران را هم شخم زده اند! در و دیواری که مرمی گلوله ها روی آن بود و پانزده روز در آنجا مقاومت صورت گرفت را خراب کرده اند و یک ساختمان جدید درست کردند و اسمش را هم گذاشته اند " بنیاد حفظ ارزش ها و آثار دفاع مقدس"! در هیچ جای دنیا این کار را نمی کنند. اصلش را خراب کردیم و پلاستیکی و فایبر گلاسش را گذاشتیم آنجا! مثل اینکه تخت جمشید و پاسارگاد را خراب کنی و پلاستیکی اش رو بگذاری آن جا و بگویی این یکی را ببیند! چه جماعتی هستیم ما؟ چرا این گونه عمل می کنیم؟ با بولدزر مظاهر افتخارمان را شخم می زنیم... در فکه، در سوسنگرد، در دهلاویه، در هویزه، شلمچه، اهواز، آبادان و... این اتفاقات افتاده است.
- سید مرتضی آوینی با این همه استعداد می توانست یک آر.پی.جی زن خوب باشد، می توانست یک تک تیر انداز خوب یا یک اطلاعات-عملیاتی خوب باشد و حتی می توانست یک فرمانده ی خوب باشد، چرا دست به هیچ کدام از این کارها نزد و دوربین را برداشت؟ چرا دوربین را برداشت و خودش را در معرض تمسخر ما قرار داد؛ هر کسی که در گردان دوربین بر می داشت می گفتیم این ها بچه های تبلیغات هستند! می گفتند این ها جگر جنگیدن ندارند و دوربین بر می دارند و می گویند لبخند بزن عکس بگیریم! اما اکنون، همه پیوسته دنبال یک فریم از آن عکس ها و دنبال ده دقیقه، پنج دقیقه و حتی یک دقیقه از آن فیلم ها هستند. سید مرتضی می دانست چنین روزهایی پیش می آید. در فکه وقتی با ما آمد ، وقتی لباس ها و پیراهن های روی سیم خاردارها و تکه استخوان ها را روی زمین دید، گفت چقدر خوب می شد که پدر و مادر آنها اجازه می دادند و به این قتلگاه دست نمی زدیم. دورش یک حریم می کشیدیم و همه را به دست نمی زدیم به اینجا می آوردیم، دیگر اصلاً احتیاج به ذکر مصیبت نبود. سیدمرتضی می گفت می آیند جماعتی که بعداً ما را زیر سؤال می برند و می گویند: دروغ است که اینها روی مین می رفتند؛ مگر عقل نداشتند؟! مگر اژدر بنگال نداشتند که راه را باز بکنند؟! ...و البته همین طور گفتند. می دانست که چنین روزهایی پیش می آید و آن فریم ها طلایی می شوند.
- در تاریخ داریم که 90 روز نبرد در استالینگراد اتفاق افتاده است؛ هر سال چندین فیلم در این باره درست می کنند؟ یک سال تمام مردم آبادان در محاصره بودند و فقط یک باریکه در بهمن شیر برای تدارکات رسانی بود. مادر خشاب پر می کرد و بچه اش را جلو می فرستاد، خواهر پانسمان می کرد و پدر جنازه چال می کرد. همه در این خط، یک سال مقاومت کردند ولی اینها را نگفته اند، نباید هم بگویند. می بایست در بهترین ساعات تلویزیون، سریال هایی بی محتوایی همچون ترش و شیرین و این دست هجویات پخش کنند و فیلم های آوینی باید در بدترین زمان ممکن و انتهای شب پخش شود.
عزیزی پرسید: شما فکر نمی کنید در اقلیّت هستید و این در این فرهنگ جایی ندارید؟ مردم همین طور دوست دارند، می خواهند شاد و خوش باشند و شما دمادم کوس جنگ می زنید! گفتم آری این گونه است، اما شانزده سال است که این ذائقه ی انحرافی را برای ما ساخته اند و به ما تزریق کرده اند. ذائقه فرهنگي جامعه تحت تاثير تبليغات سوء و برنامه هاي نامناسب صدا و سيما اين گونه تغيير يافته و هر روز اين انحراف افزايش می يابد
- یکی از مشکلات ما این است که حافظه تاریخی نداریم. بعضی از این افرادی که به مملکت خیانت ها کردند، باز هم آمده اند و اشکال تراشی می کنند. در جریان اخیر 15 تفنگدار انگلیسی، چقدر سعی در مانع تراشی در امر را داشتند؟ حال اینکه مردم دیگر این ها را کنار گذاشته اند. انگلیسی ها می گویند در دنیا مرز مائیم! نقشه مائیم! خط تالوگ مائیم! Gps مائیم! ماهواره مائیم! این یعنی چه؟ این یعنی تمام دنیا در اختیار و برای ماست و وقتی که می بینند پنج متر به مرز ایران تجاوز کرده اند و دریابانان جمهوری اسلامی ایران بازداشت شان کرده اند، احساس حقارت می کنند. 25 روز به زیبایی هرچه تمام، ایران مرکز فرماندهی دشمن را در یک حرکت تهاجمی کنترل کرد. اگر در طول این 16 سال گذشته، همین آقایان مانع تراش که اکنون در لاک دفاعی رفته اند، اگر در این خط بودند و حتی در کلام هم همین تفکرات احمدی نژاد را که ورقه ها و شمه هایی از تفکرات حضرت روح الله را زنده کرد است، را پی می گرفتند، ده ها برابر این محبوبیت را در دنیا دارا بودند. برای ایستادگی در این خط لازم است که حرکت ها آفندی باشد. چون در خط پدافندی، مداوم باید عقب نشینی کنید. همان چیزی که مقام معظم رهبری(حفظه الله) فرمود که آقایان یک جا را بایستی به عنوان حد یقف داشته باشند و روی این خط با هم توافق کنند.
- خدا رحمتت کند سید مرتضی، می دانستی باید این مستندها را بسازی، تا به امروز نرسیم که دانشجو به من بگوید استاد! راست است که جنگ را شما پاسدارها شروع کردید؟ رفتید عراق را با خمپاره زدید و صدام به یکباره تصمیم گرفت با دوازده لشگر به ایران حمله کند!! استاد، درست است که امام می خواست جنگ را بعد از فتح خرمشهر تمام کند و شما نگذاشتید؟! صد بار هم که جواب بدهی جواب از رسانه ها پخش نمی شود که نمی شود.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
واقعا تلخ بود براستي كه ما تا كي بايد تاوان سياست هاي يك بام و دو هواي برخي را بدهيم خدا شهيد آويني را رحمت كند اگر او نبود خيلي از قهرمانان جنگ ما از حافظه مردم بيرون مي رفتند هر چند هنوز كه هنوز است ياد و خاطره امثال باكري ستاري همت و ... كمرنگ شده است. :?

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

حضرت امام(ره) در خصوص بازسازی می فرمایند : از کلیه مسئولین می خواهم که یک شهر یا چند شهر را به همان حال و هوا نگه دارند تا نسل های آینده وقتی می آید، مستندات واقعی جنگ برایش ملموس باشد.

این نقل قول بسیار عجیب است!! :D
این اقایی که این سخن را از امام نقل قول کرده ایا خود اهل جنوب بوده؟ بچه ایلام بوده یا کرد کردستان؟!!! مگر می توان یک ملت را در مشتی خرابه به بهانه اینکه یادگار جنگ هستند نگه داشت تا مردم شهر های بالا که اعیاد برای خوش گذرانی به این نواحی سری می زنند از دیدنشان لذت ببرند؟؟؟ مگر این مردم حاشیه نشین انسان نیستند؟ ایرانی نیستند؟!! ایا شما واقعا اینگونه فکر می کنید؟؟ :D
به بهانه حفظ ارزش های دفاع مقدس در هر خیابان ابادان و خرمشهر شاهد ویرانه ای هستید .خیابان ها را اسفالت نمی کنند تا شاید مردمی که سوار اتومبیل هستند شاهد ان تهخمپاره ایی باشند که در اسفالت فرورفته است ولی باید درامد یک ماه خود را صرف تنظیم جلوندی و کمکفنر و غیره کنند .
شیراز و تهران هم بمباران شد. پس انها چه؟؟!!
انهایی که می خواهند ارزش های دفاعمقدس را زنده نگاه دارند اول بروند برای خود پرونده سازی کنند که 3ماه در منطقه جنگی بوده اند بعد بیایند دم از ان دوران بزنند .
چرا نمی روند با ان دختر 19 ساله فارس که اعراب خرمشهر پوست سرش را به گناه فارس بودند کندند را بیاورند و کمی از خاطراتش را برای نسل سوم زمزمه کنند تا شاید کمی درک کنند.چرا هر وقت می ایند یادی از جنگ کنند فقط نام این شهید و ان شهید را می برند؟؟ چرا از انهایی یاد نمی شود که در جنگ شهید نشدند ولی در صلح هلاک شدند.
تمام این حرف ها زدم که بگویم بعد از امام در کشور ما به هیچ چیز ان طور که باید و شاید پرداخته نشده و نخواهد شد .....
فقط هر از چند گاهی سخنی را از بزرگی به ان گونه که دوست دارند بیان می کنند شاید که خودی نشان داده باشند :?

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
از خواندن این نوشته ها اندوهگین شدم. جواب افرادی که برای این آب و خاک با دنیای فانی وداع گفته و به سوی شهادت پرواز کردند. افرادی که زندگی خود را نابود کردند تا زندگی ما آسیبی نبیند. براستی فردا این مسئولان چه جواب خواهند داد؟

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

خدا شهيد آويني را رحمت كند اگر او نبود خيلي از قهرمانان جنگ ما از حافظه مردم بيرون مي رفتند هر چند هنوز كه هنوز است ياد و خاطره امثال باكري ستاري همت و ... كمرنگ شده است.


خدا رحمت کند شهید آوینی را
او بود که واقعا شهدا را شناخت و در نهایت خود نیز به آنها پیوست

شهید آوینی: گمان ما این است که ما ماندیم و شهدا رفتند، اما حقیقت آن است که زمان ما را با خود برد و شهدا ماندند.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

شهید آوینی: گمان ما این است که ما ماندیم و شهدا رفتند، اما حقیقت آن است که زمان ما را با خود برد و شهدا ماندند.

بسیار بسیار زیبا بیان شد :?

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
متاسفانه درد ناک هست . اون اقایی که اشاره کرده مردم به شادی احتیاج دارند راست می گه ولی نباید به قیمت پرداختن به شادی از تاریخ و فداکاری مردم گذشت و بی تفاوت عبور کرد. بازهم متاسفانه عملکرد مسئولان در زمینه این موارد فاجعه و سوپر فاجعه هستش.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
هر چند وقت یک بار یکی از این مقالات و صحبتها یهو رو میاد. همه می گن دردناک,ما چه کردیم و..., شهیدا رفتند که..... , یاد و خاطره ها کمرنگ شده و ... , باید به جانبازان ..... و برید تا تهش. همه می گن اینا رو بعد میره تا دفعه ی بعد که یکی دیگه از این سوز دلها از زبان یکی از همین عزیزان بیرون بیاد. دوباره همه شروع کنند همین حرفهارو بزنند. بعد بره تا دفعه ی بعد. این حرفا بد نیست. کسایی که این حرفها رو می زنند ادمایین که اگه شاید بنیادی چیزی دستشون بیاد واقعا این حرفها رو عملی کنندو به این عزیزان برسند. ولی الان همه می گن. ولی نمی گن چرا نمیشه. نمی گن این سازمانهاو بنیادهایی که وجود داره دسته کیه؟ مسئول این جور مسائل کیه. اگه مسئول مشخصه کیه پس چرا باهاشون مخالفت نمی کنه. چرا همیشه هر گندی که بزنن میگه مقدسه این ... . این ... مقدسه که بعد 2 دهه برای افرادی که تو اوج جوونیشون برای مقدسه رفتند و جانباز شدند. از کار افتاده شدند. و تا اخر عمر باید دردو رنج تحمل کنند چی کار کرده؟ برای افرادی که واسه خودش رفتند. مگه چی می خوان اونا. خونه ویلایی خواستن.؟ حقوق میلیونی خواستن؟ پرستار شخصی خواستن؟ افرادی که چیزی نمی خوان. فقط می خوان مثل مردم دیگه باشن. فقط می خوان برای پرداخت پول سنگین داروهاشون بهشون کمک شه. یا اونایی که اصلا نمی تونن کار کنن. یه پولی دستشون بیاد هر ماه که بتونن یک زندگی معمولی معمولی در حد ابرو داری داشته باشند. اگه خیلی دلسوزید. ببینید مسئول رسیدگی به این افراد کیه که حاضر نیست برای کساییکه برای قدرت الان او که مدیون همین افراد هست کمکی در حد یک زندگی ساده و بدون فشاری از زخم فقر و اقتصادی باشه. luftwaffe icon_frown

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
saied گرامي با كمال احترام بايد عرض كنم براي شير هاييكه در دوران دفاع مقدس براي اين آب و خاك جانبازي كردند و بهترين روزهاي عمرشون تو ميادين نبرد سپري كردند استفاده از كلمه زندگي خودرانابود كردند تعبير قشنگي باشه به نظر من به اون حماسه آفرينها كه من خودم شخصا شاهد خيلي از اونها بودم مي گويند عشقبازي با معشوق .
ببخشيد ولي اگه كسي با فضا و جو اون موقع جبهه ها دمساز بود به اين تعبير من صحه مي گذاشت .
بعد هم من با اين برادار كاملا موافقم اي كاش حالا كه ما نمي تونيم فضاي روحاني جبهه هارو عينا براي نسل حاضر و بقيه نسلها مجسم كنيم ( كه به نظر من غير ممكنه ) لااقل ميتونيم فضاي فيزيكي اون دوران براي همه متجسم كنيم شايد اين راهي باشه براي پي برپن به رشادتهاي اين عزيزان .

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
من از صحبت هاي arash_slayer بسيار ناراحت شدم!!!! دوست عزيز آدم هايي تو جامعه ما هستند كه كوروش و دوران هخامنشي رو بهشت رو زمين كردند و نشون مي دند ولي آيا كسي هست كه از ضعف يا مشكلات ويا بدي هاي اون زمان صحبت كنه !!!؟؟؟؟ icon_frown چرا شما اين بيشمار شهيدي را كه در راه وطن فدا شده اند و باعث وحدت ملي ايرانند را رها كردي و به آن دختر 19 ساله چسبيدي !!!!؟؟؟ امثال شما از چيز هاي كوچك مشكلات بزرگ مي سازند و مشكلات بزرگ را كوچك مي شمارند!!!!

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
بله واقعا درد ناك است اي كاش يكيم پيدا مي شد در مورد گروني تورم 19 درصدي بي كاري سر به فلك كشيده صحبت مي كرد icon_frown

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
اگر امثال مهندس سعيد قاسمي نبودند و هزاران رزمنده بي نام و نشان الان فرزندان بعضي از .....حرامزاده يا دورگه عرب فارس بودند

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ایجاد یک حساب کاربری و یا به سیستم وارد شوید برای ارسال نظر

کاربر محترم برای ارسال نظر نیاز به یک حساب کاربری دارید.

ایجاد یک حساب کاربری

ثبت نام برای یک حساب کاربری جدید در انجمن ها بسیار ساده است!

ثبت نام کاربر جدید

ورود به حساب کاربری

در حال حاضر می خواهید به حساب کاربری خود وارد شوید؟ برای ورود کلیک کنید

ورود به سیستم

  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.