mahdi42

آبدیت اطلاعات درمورد توانایی ارتش های مهم منطقه (بی طرفانه و منصفانه)

امتیاز دادن به این موضوع:

Recommended Posts

و حتی خود ایران در نبرد با عراق در اواخر جنگ که با3 تا تامکت!قدرت نیروی هواییش یه روز هم مختل نشد

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote]کومپوت جان اونایی که آقا نجف گذاشت زیردریایی کلاس نهنگ بود با پیشران دیزلی یا اگه من اشتباه میکنم بگو [/quote]

بله برادر داريد اشتباه ميكنيد ، باید برم لینک تاپیک رو در بیارم تا همه بخونند ! icon_cheesygrin

salem جان دستت درد نکنه که توضیحاتی در مورد جنگ نامتقارن دادی icon_smile

[quote]بذار اول بگم که تاپک رو من راه اندازی کردم و اگه تو خیال میکنی که پست زیاد میدم (من که احساس میکنم اتفاقا کمتر از بقیه فعالم) بر حسب وظیفه هست که تاپیک رو زنده نگه دارم .
ثانیا بد دهنی جز خرد کردن شخصیت خودت تاثیر دیگه ای نداره و اینکه خودت رو دانشمند ودیگران رو کم سواد بدونی دور از انصافه.
به خدا شخصیت هم چیز خوبیه .
دوما من نمیدونم که چرا فقط تو از همه چیز خبر داری و دیگران کور تشریف دارن؟.(از دوستان عذر میخوام که کلمات خوبی به کار نمیبرم)
به خدا ما مردیم اینقدر در باره ی وجود سوخو30 یا...صحبت کردیم و حالا شما داری دوباره زخم کهنه رو باز میکنی. قعطا این هواپیما در ایران وجود داره و من خوشبختانه تا حالا دوبار دسته های دوتایی این جنگنده رو دیدم ولی دلیلی نمیبینم که هر چیز سکرتی رو بازگو کنم چون به * به به و چه چه*کردن چند نفر نمی ارزه که ملتت رو بفروشی . با اینکار ادم هیچ تفاوتی با منافقین نداره .
در باره اون حرفمم بگم که حق با منه چون جنگ های چریکی رو در زمان کمبود نیرو انجام میدن اونم در عمق لایه های دشمن و ثانیا ما که نمیخوایم مثل طالبان باشیم که هر وقت کشورمون اشغال شد ویا به کشورمون وارد شدن بهشون پاسخ های پراکنده چریکی بدیم.و اینکه با وجود رادار های اواکس و.....کار چریکی با نیروهای زرهی و حتی خودرو معنی نداره .

ودر اخر بگم بحث تاپیک رو منحرف نکن خواهشا و زحمات دوستان رو که تا حالا 11 صفحه شده بی ارزش نکن [/quote]

برادر اول یکم جنبت رو بالا ببر بعد بیا شروع کن به حرف زدن ! icon_cool

[color=olive]وقتی میگم چیزی از جنگ متقارن نمیدونی حرف نزن برای همینه که یهو salem نیاد اونجوری جوابت رو بده ![/color]

[size=18]من فقط گفتم در مورد چیزی نمیدونی حرف نزن ![/size]

وقتی تو هنوز نمیتونی یه تذکر ساده رو قبول کنی از تو چه انتظاری میره ؟؟؟؟؟؟

من فقط گفتم نمیدونی حرف نزن !

اثبات حرفامم اینه که جناب salem اومد جوابت رو داد که [color=red]یک کشور میتونه جنگ نامتقارن انجام بده[/color] !

[color=blue]من دیگه چیزی نمیگم تا دوستان قضاوت کنند !!!!!!![/color]

دیگه لازم نمیبینم با کسی که جنبه یک تذکر به حق رو نداره بحث کنم !

لازم به ذکره که به همه دوستان بگم که بنده فقط تذکرم برای این بود که ایشون بیشتر مطالعه کنند و اصلا منظور با این تذکرم این نبود که چیزی حالیم میشه یا ... !

[color=red]من مخلص همه هستم ( و صد البته کوچیک همه ) و در مقابل شما که هر کدوم یه دکتر یا مهندسید هیچ چی حالیم نیست فقط بازم میگم تقاضام اینه که در مباحثی که تخصص ندارید وارد نشید تا مثل ایشون اینقدر تحقیر نشید !
کل حرف بنده همینه ! [/color]

[color=darkred]اگه باعث کدورت دیگران شدم معذرت میخوام ![/color]

[quote]mahdi42 عزيز از من مي شنوي بهتره با اين تكاور كمپوت شاخ به شاخ نشي! اينطوري حرف زدن عادتشه و واقعيتو استدلال از نظرش آبدوغ خياره!! تا كسي را از كوره در نكنه ول كن نيست كه نيست : [/quote]

[color=red][size=18]جناب استاد امیر عطاری در نظر شما اینکه یک کشور نمیتونه در درگیری های بزرگ جنگ نامتقارن انجام بده ، استدلال درستیه ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟[/size][/color]

دقیقا شما درست گفتید این استدلال در نظر بنده از آبدوغ خیار هم کمتره چون واقعیت نداره و حرف از اساس نادرستی هست !

وقتی دوستان شر و ور میگن و بنده میام در نظر خودم خلافش رو بهشون ثابت میکنم مسلما از کوره در میرن که هیچ ........ !


[color=orange][size=18]قضاوت با بچه ها ×![/size][/color]


[quote]با سلام
آقای کمپوت
اولا:اگه شما خیلی حالیت میشه سعی کنید به دیگران هم اونا رو منطقل کنید نه اینکه برای بقیه فخرفروشی کنید.
دوما:شما اصلا خاله دایان.اصلا شما بروسلی.[color=red]ببخشید منه بچه که پای کامپیوتر نشستم اومدم تحلیل کردم باید ازتون اجازه میگرفتم شرمنده [/color]سوما:شما که حرمت مکان عمومی و دیگران رو نمیدونید بهتره پست ندید نه کسی که تحلیل خودش رو پست میده
چهارما:شما که طالب علم هستید اگه همون اول ادب رو رعایت میکردید و شخصیتتو حفظ میکردی الان تاپیک رو منحرف نمیکردید.
پنجما: از همه ی دوستان عذر میخوام تند حرف زدم اینکارو کردم تا این فرد این کار زشت رو تکرار نکنه
........................................................... ...................................................................... ...................................................................... .............................یه سوال داشتم شما که تا هند رفتید چرا توان ما برای مقابله با روسیه رو تحلیل نمیکنید به هر حال روسیه از هند به ما نزدیک تره
با تشکر [/quote]

شما که هنوز مفهوم کنایه تو اون دوگولتون جا نمیشه و نمیفهمید حرف بنده کنایه هست ، ... میکنید میشینید پای کامپیوتر ، نمیدونم توی این مدرسه ها چی یاد میدن ؟؟؟؟؟؟

عرض دیگری نیست ؟؟؟؟

[quote]عدشم ما خیلی در هوا ضعیف هستیم و نمیتونیم در مقابل دشمنانمون در هوا قد علم کنیم و این چیزی هستش که اونا میخوان یعنی این که برتری هوایی رو به دست بیارن منظورم امریکا نیست اسراییل!

همون بر سر هسته ای بحث بشه بهتره اگه بتونیم تحریم ها رو لغو کنیم میتونیم یه سر و سامونی به نیروی هوایی بدیم موشک هم به تنهایی کارساز نیست[/quote]

کی میگه ما در هوا ضعیفیم ؟؟؟؟ نکنه شما و امثال اون NIMAH ؟؟؟؟؟ وقتی شما ایدئولوژیتون اینه که باید تسلیم آمریکا بشیم ( چون تحریم ها تا تسلیم آمریکا نشیم برداشته نمیشن ) تا بهمون موشک و هواپیما بدن ، پس اصلا جای بحث ندارید ! چرا خیلیها فکر نمیکنید که خودمون بریم دنبال ساختنش و تا کمر جلوی آمریکا خم نشیم تا به ازای پول خون باباش بهمون هواپیما بفروشه ! الان وضعیت نیروی هوایی خیلی با اونی که خیلیها فکر میکنند فرق میکنه ! :evil:


[quote]ببخشیدا ولی نیروی هوایی در جنگ نامتقارن چه نقشی داره؟

با وجود برتری هوایی دشمن چگونه میشود به خوبی به عملیات علیه دشمن ادامه داد؟

چرا به نیروی هوایی بی توجهی میشه چون نامتقارن نیروی هوایی نمیخواد؟[/quote]

نمیخواستم به حرفای شما جواب بدم ولی انگار مجبورم :

1. اولا که کسی نگفته که نیروی هوایی ما نامتقارن میجنگه مگه همین بچه های سایت از خودشون در آورده باشن ، ما در نیروی هوایی از تلفیق جنگ نامتقارن و کلاسیک استفاده میکنیم ، مثلا از پهبادهایی که قدرت حمل موشک های کوتاهبرد حرارتی رو دارن استفاده میکنیم یا ....... ، همه اینا در کنار رهگیرهای ما استفاده میشن و این یعنی تلفیق این دو تاکتیک ! :sigh:

2. کی میگه دشمن به ما برتری خواهد پیدا کرد ؟ شما اینو جواب بده تا من جواب این سوالتون رو بدم !

3. اولا که به نیروی هوایی بی توجهی نمیشه چون اگه نیروی هوایی نباشه اون موشک ها به درد .... میخورن ( دلیل تو بوق و کرنا کردن این موشک ها اینه که بازدارندگی ایجاد کنه و بازدارندگی که این ایجاد میکنه رو هیچ موشک هوا به هوایی نمیتونه ایجاد کنه شاید هواپیماش بتونه ولی اون موقع با نشون دادن اون هواپیما از نزدیک و گفتن یک چیزای نچندان مهم هم دشمن بسیار آگاه میشه ، بالاخره یه کارشناس نظامی با دیدن فیلم رونمایی یک هواپیما یه چیزایی رو تا تهش میره شاید با دیدن موشک هم خیلی چیزا مشخص بشه ولی حساسیت موشک با هواپیما زمین تا آسمون .......؟؟؟؟؟ در ضمن نکته مهم اینه که ما در حال ساخت یه جنگنده رادارگریز بومی هستیم و این یعنی به فکر بودن . تازه پهبادشم که نمونه آزمایشیش اعلام شده ! صد البته که شاید تا به حال ساخته شده باشن و ما ...... ) ! دوما که جنگ نامتقارن در ابعاد وسیع به نیروی هوایی بیشتر از همه چیز نیاز داره !

[quote]هیچی آقا هیچی حالا یک دوستی یک چیزی گفت شما چرا جدی گرفتی نبرد نامتقارن فقط در زمین و دریا امکان داره همون طور که خودت می دونی نه در هوا متقارن یعنی بزن و در رو حالا در هوا چه جوری میخواد بزنه در بره بره تو فرودگاهی که فرداش میزنن ؟ پس جنگ نامتقارن همه جا بجز هوا و حالا مدام دوستان سپاه رو با سازمان هایه تروریستی مقایسه می کنن بعد که از توان هوایی ارتش ایران حرف میزنن میشه بگن کدوم توان هوایی نیرومند و بازدارنده با کدوم جنگنده نسل جدید مدرن؟ ببخشید بحث منحرف نشه و بدون جنگ نامتقارن و با استفاده از جنگ کلاسیک ما که عددی نیستیم قوی تر از ما رو هم امریکا می بلعه البته همون طور که گفتم کلایسک و در آخر چه توپخانه سنگینی با کدوم برد میخواد پایگاه ناوگان پنجم امریکا رو نابود کنه ؟[/quote]

شاهد از غیب رسید ! ایشون هم معلومه هیچ چی از جنگ نامتقارن نمیدونن و فکر میکنن باید با هواپیما بزنی و در بری البته ناراحت نشید ولی مجبورم یک سری حقایق رو روشن کنم که خیلیها که تو این تاپیک نظر میدن از لحاظ بار فنی تعطیل هستن ( خودم از همشون تعطیل ترم ولی سعی میکنم تو بحث هایی که تخصص ندارم وارد نشم ) ....... البته بازم واسه تاکید میگم من خودم هیچی حالیم نمیشه ولی خواهشا وقتی نمیدونید یا اطلاعات ندارید حرف نزنید !!!!!!!!!
یک نمونش اینه که شما با پهبادهای رادارگریز مجهز به موشک حرارتی کوتاهبرد با هواپیماهای دشمن درگیر شی البته در لوای پدافند ، این میشه نامتقارن جنگیدن در نبردهای هوایی ! :cry:

[quote]بله کاملا درسته ما هم قطعا میزنیم ولی اونها هم میزنن دو جانبه میشه ولی برایه ما کمی سخت تر خواهد بود به برخی دلایل و در آخر پدافند هوایی به هیچ وجه به هیچ وجه جایگزینی برایه نیرویه هوایی نخواهد بود و نمیتونه [color=red]ضعف هایه گسترده نیرویه هوایی ما [/color]رو بر طرف کنه اول یک نیرویه هوایی قدرتمند و مدرن [color=red]بعد در کنارش پدافند هوایی برایه محکم کاری [/color]و اطمینان بیشتر اگر غلطه بگو غلطه[/quote]

غلطه میگم غلطه ! البته همش نه !
غلط اول اینه که نیروی هوایی ما ضعف های گسترده نداره که کسی بخواد جبرانش کنه ، نمیگم ضعف نداره ولی اینی که شما فکر میکنید نیست !
صدالبته این دو مکمل هستند ( نیروی هوایی و پدافند ) و بدون یکدیگر هیچند ! بازم تاکید میکنم نمیشه یکیش ضعیف باشه یکیش قوی هر دو باید قوی باشند ، چون اگه پدافندت ضعیف باشه و نیروهای دشمن نیروی هوایی ما رو رد کنند اون منطقه ای که بهش میرسند کاملا بی دفاع هست و میشه گشتارگاه و با بلعکس ! در ضمن اگه پدافند نباشه یه نیروی هوایی برای کنترل اسمان کشور باید فوق العاده عظیم باشه و این عملا از توان هیچ کشوری برنمیاد !
[size=18][color=green]پس هر دو در کنار هم ![/color][/size]

[quote][color=red]دوستان فعلا تشریف ببرید و یک نیروی هوایی نامتقارن طراحی کنید تا بعد! [/color]

با کدوم جنگنده میخواد مقابله کنه جلوی حتی عربستان نه امریکا بعدش هم دوست من شما حملات اخیر آمریکا رو ببین در فاز اول پدافند رو توسط موشک های کروز نابود میکنه بعدش نیروی هوایی رو میندازه جلو باید یه نیروی هوایی درست و درمون داشت که ....[/quote]

دفعه اول و آخرت باشه که نیروی هوایی یه مملکت رو با یه جمله زیر سوال میبری ! دفعه بعد یه چیزی بهت میگم که روت نشه پاتو بذاری تو میلیتاری !


[quote]به همین راحتی ها هم نیست دوست عزیز دشمن رو خیلی دسته کم گرفتی اگر ما توانایی داریم اونا هم به اندازه خودشون دارن و اونها هم نیرویه هوایی ما رو از نفس میندازن همون جنگنده هایی رو که در حال حاظر داریم ضعف در نیرویه هوایی رو هم نمیدونم چه جوری میشه جبران کرد چون به نظر من هیچ چیز نمیتونه جایه نیرویه هوایی مدرن رو بگیره حتی قدرت موشکی هر چیز به جایه خود خوب از بحث خارج نشیم دیگه زیادی داریم خارج میشیم[/quote]

اگه اونا نیروی هوایی ما رو از کار بندازن و ما هم همین کار رو با اونا انجام بدیم ، اونا توان حمله ندارن ولی ما توان دفاع با پدافند واسمون میمونه @! موشک های کروزشونم که ...... ! ولی بالستیک های ما که ...... :cry:

[quote]با سلام شما احتمالا تو ذهنتون لیبی رو مد نظر گرفتی این کشور تمام پدافندش کنار دریا و در ساحل مدیترانه بود.اما کشور ما پدافندش :
اولا :موشک های کروز نمیتونند اهدافی که در کوهستان هست رو نابود کنه {به سختی میشه}
دوما:پدافند ما بسیار بروز تره
سوما:لایه لایه هست
پس آمریکا باید حد اقل 1000 موشک چندین میلیون دلاری شلیک کنه و در مدت زمان بالا تا بتونه پدافند رو فلج کنه. که نیاز به چند سری شلیک هست که پس از شلیک اول شلیک چند هزار موشک ایرانی شروع میشه و در نهایت چیزی فرق نخواهد کرد
با تشکر[/quote]

احسنت ولی باید پدافند متحرک و پدافند ضد کروز رو فراموش نکنی !

[quote]worior جان به نظر من ایران فقط رهگیر مدرن و قوی می خواد اون هم به تعداد 300 تا که باید خرید.
جنگنده بمب افکن ها رو برای پشتیبانی از نیروهای زمینی خودمون در آینده تولید میکنیم[/quote]

50 تا جنگنده رهگیر آماده و با پشتیبانی کامل تسلیحاتی و .... هم کافیه و 300 تا نمیخواییم ! البته رهگیرهایی مثل تامکت !

[quote]نا متقارن به نظر من یعنی بزن و پنهان شو (درستش )[/quote]

جناب Goebbels
نبرد نامتقارن یعنی بزن و در رو !


در کل از همه دوستان معذرت خواهی میکنم که یک کمی تند رفتم ولی گاهی اوقات یه بعضی ها یه حرفایی میزنن که آدمو آتیشی میکنن !

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote]کومپوت جان اونایی که آقا نجف گذاشت زیردریایی کلاس نهنگ بود با پیشران دیزلی یا اگه من اشتباه میکنم بگو [/quote]

بله برادر داريد اشتباه ميكنيد ، باید برم لینک تاپیک رو در بیارم تا همه بخونند ! icon_cheesygrin

salem جان دستت درد نکنه که توضیحاتی در مورد جنگ نامتقارن دادی icon_smile

[quote]بذار اول بگم که تاپک رو من راه اندازی کردم و اگه تو خیال میکنی که پست زیاد میدم (من که احساس میکنم اتفاقا کمتر از بقیه فعالم) بر حسب وظیفه هست که تاپیک رو زنده نگه دارم .
ثانیا بد دهنی جز خرد کردن شخصیت خودت تاثیر دیگه ای نداره و اینکه خودت رو دانشمند ودیگران رو کم سواد بدونی دور از انصافه.
به خدا شخصیت هم چیز خوبیه .
دوما من نمیدونم که چرا فقط تو از همه چیز خبر داری و دیگران کور تشریف دارن؟.(از دوستان عذر میخوام که کلمات خوبی به کار نمیبرم)
به خدا ما مردیم اینقدر در باره ی وجود سوخو30 یا...صحبت کردیم و حالا شما داری دوباره زخم کهنه رو باز میکنی. قعطا این هواپیما در ایران وجود داره و من خوشبختانه تا حالا دوبار دسته های دوتایی این جنگنده رو دیدم ولی دلیلی نمیبینم که هر چیز سکرتی رو بازگو کنم چون به * به به و چه چه*کردن چند نفر نمی ارزه که ملتت رو بفروشی . با اینکار ادم هیچ تفاوتی با منافقین نداره .
در باره اون حرفمم بگم که حق با منه چون جنگ های چریکی رو در زمان کمبود نیرو انجام میدن اونم در عمق لایه های دشمن و ثانیا ما که نمیخوایم مثل طالبان باشیم که هر وقت کشورمون اشغال شد ویا به کشورمون وارد شدن بهشون پاسخ های پراکنده چریکی بدیم.و اینکه با وجود رادار های اواکس و.....کار چریکی با نیروهای زرهی و حتی خودرو معنی نداره .

ودر اخر بگم بحث تاپیک رو منحرف نکن خواهشا و زحمات دوستان رو که تا حالا 11 صفحه شده بی ارزش نکن [/quote]

برادر اول یکم جنبت رو بالا ببر بعد بیا شروع کن به حرف زدن ! icon_cool

[color=olive]وقتی میگم چیزی از جنگ متقارن نمیدونی حرف نزن برای همینه که یهو salem نیاد اونجوری جوابت رو بده ![/color]

[size=18]من فقط گفتم در مورد چیزی نمیدونی حرف نزن ![/size]

وقتی تو هنوز نمیتونی یه تذکر ساده رو قبول کنی از تو چه انتظاری میره ؟؟؟؟؟؟

من فقط گفتم نمیدونی حرف نزن !

اثبات حرفامم اینه که جناب salem اومد جوابت رو داد که [color=red]یک کشور میتونه جنگ نامتقارن انجام بده[/color] !

[color=blue]من دیگه چیزی نمیگم تا دوستان قضاوت کنند !!!!!!![/color]

دیگه لازم نمیبینم با کسی که جنبه یک تذکر به حق رو نداره بحث کنم !

لازم به ذکره که به همه دوستان بگم که بنده فقط تذکرم برای این بود که ایشون بیشتر مطالعه کنند و اصلا منظور با این تذکرم این نبود که چیزی حالیم میشه یا ... !

[color=red]من مخلص همه هستم ( و صد البته کوچیک همه ) و در مقابل شما که هر کدوم یه دکتر یا مهندسید هیچ چی حالیم نیست فقط بازم میگم تقاضام اینه که در مباحثی که تخصص ندارید وارد نشید تا مثل ایشون اینقدر تحقیر نشید !
کل حرف بنده همینه ! [/color]

[color=darkred]اگه باعث کدورت دیگران شدم معذرت میخوام ![/color]

[quote]mahdi42 عزيز از من مي شنوي بهتره با اين تكاور كمپوت شاخ به شاخ نشي! اينطوري حرف زدن عادتشه و واقعيتو استدلال از نظرش آبدوغ خياره!! تا كسي را از كوره در نكنه ول كن نيست كه نيست : [/quote]

[color=red][size=18]جناب استاد امیر عطاری در نظر شما اینکه یک کشور نمیتونه در درگیری های بزرگ جنگ نامتقارن انجام بده ، استدلال درستیه ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟[/size][/color]

دقیقا شما درست گفتید این استدلال در نظر بنده از آبدوغ خیار هم کمتره چون واقعیت نداره و حرف از اساس نادرستی هست !

وقتی دوستان شر و ور میگن و بنده میام در نظر خودم خلافش رو بهشون ثابت میکنم مسلما از کوره در میرن که هیچ ........ !


[color=orange][size=18]قضاوت با بچه ها ×![/size][/color]


[quote]با سلام
آقای کمپوت
اولا:اگه شما خیلی حالیت میشه سعی کنید به دیگران هم اونا رو منطقل کنید نه اینکه برای بقیه فخرفروشی کنید.
دوما:شما اصلا خاله دایان.اصلا شما بروسلی.[color=red]ببخشید منه بچه که پای کامپیوتر نشستم اومدم تحلیل کردم باید ازتون اجازه میگرفتم شرمنده [/color]سوما:شما که حرمت مکان عمومی و دیگران رو نمیدونید بهتره پست ندید نه کسی که تحلیل خودش رو پست میده
چهارما:شما که طالب علم هستید اگه همون اول ادب رو رعایت میکردید و شخصیتتو حفظ میکردی الان تاپیک رو منحرف نمیکردید.
پنجما: از همه ی دوستان عذر میخوام تند حرف زدم اینکارو کردم تا این فرد این کار زشت رو تکرار نکنه
........................................................... ...................................................................... ...................................................................... .............................یه سوال داشتم شما که تا هند رفتید چرا توان ما برای مقابله با روسیه رو تحلیل نمیکنید به هر حال روسیه از هند به ما نزدیک تره
با تشکر [/quote]

شما که هنوز مفهوم کنایه تو اون دوگولتون جا نمیشه و نمیفهمید حرف بنده کنایه هست ، ... میکنید میشینید پای کامپیوتر ، نمیدونم توی این مدرسه ها چی یاد میدن ؟؟؟؟؟؟

عرض دیگری نیست ؟؟؟؟

[quote]عدشم ما خیلی در هوا ضعیف هستیم و نمیتونیم در مقابل دشمنانمون در هوا قد علم کنیم و این چیزی هستش که اونا میخوان یعنی این که برتری هوایی رو به دست بیارن منظورم امریکا نیست اسراییل!

همون بر سر هسته ای بحث بشه بهتره اگه بتونیم تحریم ها رو لغو کنیم میتونیم یه سر و سامونی به نیروی هوایی بدیم موشک هم به تنهایی کارساز نیست[/quote]

کی میگه ما در هوا ضعیفیم ؟؟؟؟ نکنه شما و امثال اون NIMAH ؟؟؟؟؟ وقتی شما ایدئولوژیتون اینه که باید تسلیم آمریکا بشیم ( چون تحریم ها تا تسلیم آمریکا نشیم برداشته نمیشن ) تا بهمون موشک و هواپیما بدن ، پس اصلا جای بحث ندارید ! چرا خیلیها فکر نمیکنید که خودمون بریم دنبال ساختنش و تا کمر جلوی آمریکا خم نشیم تا به ازای پول خون باباش بهمون هواپیما بفروشه ! الان وضعیت نیروی هوایی خیلی با اونی که خیلیها فکر میکنند فرق میکنه ! :evil:


[quote]ببخشیدا ولی نیروی هوایی در جنگ نامتقارن چه نقشی داره؟

با وجود برتری هوایی دشمن چگونه میشود به خوبی به عملیات علیه دشمن ادامه داد؟

چرا به نیروی هوایی بی توجهی میشه چون نامتقارن نیروی هوایی نمیخواد؟[/quote]

نمیخواستم به حرفای شما جواب بدم ولی انگار مجبورم :

1. اولا که کسی نگفته که نیروی هوایی ما نامتقارن میجنگه مگه همین بچه های سایت از خودشون در آورده باشن ، ما در نیروی هوایی از تلفیق جنگ نامتقارن و کلاسیک استفاده میکنیم ، مثلا از پهبادهایی که قدرت حمل موشک های کوتاهبرد حرارتی رو دارن استفاده میکنیم یا ....... ، همه اینا در کنار رهگیرهای ما استفاده میشن و این یعنی تلفیق این دو تاکتیک ! :sigh:

2. کی میگه دشمن به ما برتری خواهد پیدا کرد ؟ شما اینو جواب بده تا من جواب این سوالتون رو بدم !

3. اولا که به نیروی هوایی بی توجهی نمیشه چون اگه نیروی هوایی نباشه اون موشک ها به درد .... میخورن ( دلیل تو بوق و کرنا کردن این موشک ها اینه که بازدارندگی ایجاد کنه و بازدارندگی که این ایجاد میکنه رو هیچ موشک هوا به هوایی نمیتونه ایجاد کنه شاید هواپیماش بتونه ولی اون موقع با نشون دادن اون هواپیما از نزدیک و گفتن یک چیزای نچندان مهم هم دشمن بسیار آگاه میشه ، بالاخره یه کارشناس نظامی با دیدن فیلم رونمایی یک هواپیما یه چیزایی رو تا تهش میره شاید با دیدن موشک هم خیلی چیزا مشخص بشه ولی حساسیت موشک با هواپیما زمین تا آسمون .......؟؟؟؟؟ در ضمن نکته مهم اینه که ما در حال ساخت یه جنگنده رادارگریز بومی هستیم و این یعنی به فکر بودن . تازه پهبادشم که نمونه آزمایشیش اعلام شده ! صد البته که شاید تا به حال ساخته شده باشن و ما ...... ) ! دوما که جنگ نامتقارن در ابعاد وسیع به نیروی هوایی بیشتر از همه چیز نیاز داره !

[quote]هیچی آقا هیچی حالا یک دوستی یک چیزی گفت شما چرا جدی گرفتی نبرد نامتقارن فقط در زمین و دریا امکان داره همون طور که خودت می دونی نه در هوا متقارن یعنی بزن و در رو حالا در هوا چه جوری میخواد بزنه در بره بره تو فرودگاهی که فرداش میزنن ؟ پس جنگ نامتقارن همه جا بجز هوا و حالا مدام دوستان سپاه رو با سازمان هایه تروریستی مقایسه می کنن بعد که از توان هوایی ارتش ایران حرف میزنن میشه بگن کدوم توان هوایی نیرومند و بازدارنده با کدوم جنگنده نسل جدید مدرن؟ ببخشید بحث منحرف نشه و بدون جنگ نامتقارن و با استفاده از جنگ کلاسیک ما که عددی نیستیم قوی تر از ما رو هم امریکا می بلعه البته همون طور که گفتم کلایسک و در آخر چه توپخانه سنگینی با کدوم برد میخواد پایگاه ناوگان پنجم امریکا رو نابود کنه ؟[/quote]

شاهد از غیب رسید ! ایشون هم معلومه هیچ چی از جنگ نامتقارن نمیدونن و فکر میکنن باید با هواپیما بزنی و در بری البته ناراحت نشید ولی مجبورم یک سری حقایق رو روشن کنم که خیلیها که تو این تاپیک نظر میدن از لحاظ بار فنی تعطیل هستن ( خودم از همشون تعطیل ترم ولی سعی میکنم تو بحث هایی که تخصص ندارم وارد نشم ) ....... البته بازم واسه تاکید میگم من خودم هیچی حالیم نمیشه ولی خواهشا وقتی نمیدونید یا اطلاعات ندارید حرف نزنید !!!!!!!!!
یک نمونش اینه که شما با پهبادهای رادارگریز مجهز به موشک حرارتی کوتاهبرد با هواپیماهای دشمن درگیر شی البته در لوای پدافند ، این میشه نامتقارن جنگیدن در نبردهای هوایی ! :cry:

[quote]بله کاملا درسته ما هم قطعا میزنیم ولی اونها هم میزنن دو جانبه میشه ولی برایه ما کمی سخت تر خواهد بود به برخی دلایل و در آخر پدافند هوایی به هیچ وجه به هیچ وجه جایگزینی برایه نیرویه هوایی نخواهد بود و نمیتونه [color=red]ضعف هایه گسترده نیرویه هوایی ما [/color]رو بر طرف کنه اول یک نیرویه هوایی قدرتمند و مدرن [color=red]بعد در کنارش پدافند هوایی برایه محکم کاری [/color]و اطمینان بیشتر اگر غلطه بگو غلطه[/quote]

غلطه میگم غلطه ! البته همش نه !
غلط اول اینه که نیروی هوایی ما ضعف های گسترده نداره که کسی بخواد جبرانش کنه ، نمیگم ضعف نداره ولی اینی که شما فکر میکنید نیست !
صدالبته این دو مکمل هستند ( نیروی هوایی و پدافند ) و بدون یکدیگر هیچند ! بازم تاکید میکنم نمیشه یکیش ضعیف باشه یکیش قوی هر دو باید قوی باشند ، چون اگه پدافندت ضعیف باشه و نیروهای دشمن نیروی هوایی ما رو رد کنند اون منطقه ای که بهش میرسند کاملا بی دفاع هست و میشه گشتارگاه و با بلعکس ! در ضمن اگه پدافند نباشه یه نیروی هوایی برای کنترل اسمان کشور باید فوق العاده عظیم باشه و این عملا از توان هیچ کشوری برنمیاد !
[size=18][color=green]پس هر دو در کنار هم ![/color][/size]

[quote][color=red]دوستان فعلا تشریف ببرید و یک نیروی هوایی نامتقارن طراحی کنید تا بعد! [/color]

با کدوم جنگنده میخواد مقابله کنه جلوی حتی عربستان نه امریکا بعدش هم دوست من شما حملات اخیر آمریکا رو ببین در فاز اول پدافند رو توسط موشک های کروز نابود میکنه بعدش نیروی هوایی رو میندازه جلو باید یه نیروی هوایی درست و درمون داشت که ....[/quote]

دفعه اول و آخرت باشه که نیروی هوایی یه مملکت رو با یه جمله زیر سوال میبری ! دفعه بعد یه چیزی بهت میگم که روت نشه پاتو بذاری تو میلیتاری !


[quote]به همین راحتی ها هم نیست دوست عزیز دشمن رو خیلی دسته کم گرفتی اگر ما توانایی داریم اونا هم به اندازه خودشون دارن و اونها هم نیرویه هوایی ما رو از نفس میندازن همون جنگنده هایی رو که در حال حاظر داریم ضعف در نیرویه هوایی رو هم نمیدونم چه جوری میشه جبران کرد چون به نظر من هیچ چیز نمیتونه جایه نیرویه هوایی مدرن رو بگیره حتی قدرت موشکی هر چیز به جایه خود خوب از بحث خارج نشیم دیگه زیادی داریم خارج میشیم[/quote]

اگه اونا نیروی هوایی ما رو از کار بندازن و ما هم همین کار رو با اونا انجام بدیم ، اونا توان حمله ندارن ولی ما توان دفاع با پدافند واسمون میمونه @! موشک های کروزشونم که ...... ! ولی بالستیک های ما که ...... :cry:

[quote]با سلام شما احتمالا تو ذهنتون لیبی رو مد نظر گرفتی این کشور تمام پدافندش کنار دریا و در ساحل مدیترانه بود.اما کشور ما پدافندش :
اولا :موشک های کروز نمیتونند اهدافی که در کوهستان هست رو نابود کنه {به سختی میشه}
دوما:پدافند ما بسیار بروز تره
سوما:لایه لایه هست
پس آمریکا باید حد اقل 1000 موشک چندین میلیون دلاری شلیک کنه و در مدت زمان بالا تا بتونه پدافند رو فلج کنه. که نیاز به چند سری شلیک هست که پس از شلیک اول شلیک چند هزار موشک ایرانی شروع میشه و در نهایت چیزی فرق نخواهد کرد
با تشکر[/quote]

احسنت ولی باید پدافند متحرک و پدافند ضد کروز رو فراموش نکنی !

[quote]worior جان به نظر من ایران فقط رهگیر مدرن و قوی می خواد اون هم به تعداد 300 تا که باید خرید.
جنگنده بمب افکن ها رو برای پشتیبانی از نیروهای زمینی خودمون در آینده تولید میکنیم[/quote]

50 تا جنگنده رهگیر آماده و با پشتیبانی کامل تسلیحاتی و .... هم کافیه و 300 تا نمیخواییم ! البته رهگیرهایی مثل تامکت !

[quote]نا متقارن به نظر من یعنی بزن و پنهان شو (درستش )[/quote]

جناب Goebbels
نبرد نامتقارن یعنی بزن و در رو !


در کل از همه دوستان معذرت خواهی میکنم که یک کمی تند رفتم ولی گاهی اوقات یه بعضی ها یه حرفایی میزنن که آدمو آتیشی میکنن !


در آخر بنده کوچیک همتون هستم و اگه تند رفتم معذرت بازم میخوام !

کوچیک همتون
مهدی

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
ببخشيد بعضيها خيلي نيروي هوايي ايران رو دسته كم ميگيرن كوچيك ميشمارنش در صورتيكه اشلا اينطور نيست ما يه فاميل نزديك داريم سرگردخلبان su-24 نيروي هواييه هرموقع ميبينمش باهاش حرف ميزنم در مورده اين مسايل زياد حرف نميزنه ولي ميگفت تو اين چند ساله روي نيروي هوايي كار زياد شده و جون گرفته خيلي بيشتر اون چيزيكه فكرشو ميكنيد ياگفته ميشه يا دشمنانمون ميدونم به عنوان مثال ميگفت هواپيماهامونو بروز كرديم ظاهرشون اون هواپيماهاست كلي تجهيزات جديد هم براشون ساخته شده در اختيار يگانهاي پروازي قرار گرفته الان همشون عملياتين فقط در زمان لازم وجنگ سوار ميشن ازشون استفاده ميشه. لطفا در مورده چيزيكه اطلاع و تخصصشو نداريم الكي نظر نديم فكر ميكنيد مابا اين عقل ناقصمون اين چيزارو ميفهميم فرمانده هاي نيروي هوايي كه سالها تخصصو تجربه دارن داخل كارن اين چيزارو نميفهمن براش برنامه ندارن فقط شماها ميدونيد.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
شما که هنوز مفهوم کنایه تو اون دوگولتون جا نمیشه و نمیفهمید حرف بنده کنایه هست ، ... میکنید میشینید پای کامپیوتر ، نمیدونم توی این مدرسه ها چی یاد میدن ؟؟؟؟؟؟

عرض دیگری نیست ؟؟؟؟ [color=red][/color]
اولا:مثل اینکه نمیشه باهات درست صحبت کرد عیب نداره این رو میذارم به حساب شخصیتت
دوما:شما هم هنوز مفهوم ادب تو اون دوگولت نرفته
چهارما:مگه اون NIMAH .....ته که اون طوری صحبت میکنی
پنجما:الان یه صفحه رو با اون پستت هدر دادی لطف کن دیگه تو این بحث وارد نشو تا منحرف نشه تاپیک
ششم:دفعه بعد این طوری صحبت کنی دیگه اینطوری جوابت رو نمیدم
سوما شهم اومدم بگم دیدم خیلی زشته پاک کردم

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
مهدی آقا نیما راس میگه دیگه شورشو در آوردی!همش مسخره بازی همش مستر گرین همش خودتو از بقیه بالا دیدن همش....

مهدی جان میدونی که من عین برادرم دوستت دارم تو چنتا تاپیک قبلی و حتی تاپیکی که منجر به بن شدنت شد هم از تو دفاع کردم اما این راهش نیست که!

مهدی جان شما منبع دارید بفرمایید ما در هوا مقابل آمریکا کم نمیاریم:

1-حدود 60تا فانتوم داریم که فکر نکنم تو جنگ هوایی به کارمون بیان

2-حدود 60الی75تا تایگر داریم موشک خلبان دار+ارتفاع پست

3-حدود24 تا اف7 ایرگارد و 36 تا میگ21 داریم در نقش ارتفاع پست

4-حدود 20-30تا سو22 و 20تا سو25 و 30تا سو24 داریم بمب افکن و جنگنده زمینی

5-حدود 25 الی 40تا فالکروم داریم و 24تا میراژ که حوضه خودشونو حفاظت کنن کافیه.

6-حدود 25 تا 38 تا تامکت داریم(عملیاتی)که قسمت اعظم امید ماست

7-احتمالا تعدادی سو27-30و میگ31 و جی10هم داریم(ولی نه به تعداد بالا)اونا هم مال مناطق استرتژیک هستند!

در عوض عربستان فقط 72 تا ایگل داره و باز هم سفارش داده!72تا یور فایتر!تورنادو!

آمریکا در منطقه حدود 300تا هورنت داره!ایگل و فالکون و فانتوم هم روش!

ترکیه اف16 و فانتوم 2000 و فانتوم شیمشک داره(دو تای آخری چیزی مثل اف15 هستند!)

اسراییل باز2000و اف16 و اف35(در آینده نزدیک)داره

هند سو پکفا داره!

ما کدومشو داریم؟؟چرا میگی در هوا ما برتر خواهیم بود؟؟برادر نجف سو30 دیدند ولی چنتا داریم؟نکنه250یا 50تا؟از سیصدتای ساخته شده؟احتمالا 2 الی7 تا سو27 داریم و 4 یا 5 تا میگ31!

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
بله عربستان سفارش خرید f-15 داده ولی از چه نوعی از نوع سایلنت ایگل که اگه روش تحقیق کنید
متوجه توانایی اون تو پنهانکاری و حمل سلاح های مرگ بار هوا به هوا میشید اون هم به تعداد 80 تا
ترکیه هم که برای خودش یکی از تولید کننده های f-35 شده.پاکستان هم بعید نیست برای تلافی با هند در طرح j-20 با چین همکاری کنه.
واقعا su-30 هم دیگه حرفی برای گفتن با اینا نداره.چه برسه به فانتوم.واقعا باید طرح جنگنده نسل پنج رو دنبال کرد 60 تا جنگنده نسل 5 هم میتونند نیروی هوایی رو سرپا نگه دارند ولی su-30 فقط میتونه کوتاه مدت نیاز ما رو بر طرف کنه.
در ضمن به یه آواکس خوب هم نیاز مندیم.
اما چطور میتونیم این خلا رو پر کنیم icon_cheesygrin icon_cool icon_smile

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
حسین جان 100 خط نوشتم ولی همشو پاک کردم .....!

شما فقط به این دوستان بفهمون که وقتی نمیدونید حرف نزنید ، بنده که نتونستم !!
بنده با این طرز نوشتن آقا معلم بازی در آوردم در صورتی که خودمم تعطیلم ولی شما رو به قرآن یکم مطالعه بکنید تو همین سایت بعد بیاد شروع کنید از تاکتیک های نامتقارن و ... حرف بزنید !
والسلام ! icon_cheesygrin

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
آقای کماندو59
از اینکه میبینم طرز صحبتتون رو عوض کردید خوشحالم و امیدوارم تو این ماه مبارک حرمت دیگران رو نشکنید.
اگه شما احساس میکنید پست های بعضی ها غلطه باید اونهارو محترم بشماری نه به قول خودتون تیکه بندازید.یا اگه این قدر آتیشی میشید بهتره تو تاپیک ها وارد نشید تا انشا... اذیت نشید ولی اینجا تاپیک عمومی هست و همه میتونند در حد توانشون پست بدند.
به هر حال اگه به ما توهینی کردی من از شما عذر میخوام

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
NIMAH غلط با اینکه طرف بگه :

دوستان فعلا تشریف ببرید و یک نیروی هوایی نامتقارن طراحی کنید تا بعد!

فرق میکنه ! icon_cheesygrin

بنده با شما مشکلی نداشتم فقط نوشته بودم هنوز مونده چهار تا بچه ......... قدرت نظامی ایران رو تحلیل کنن که شما نوشتی ....! icon_smile

اون آقای Goebbels هم وقتی اطلاعات نداره حرف نزنه من دیگه مشکلی ندارم ، زورش که نکردن ! icon_cool

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
جواب آقای komando59 رو کامل دارم ولی میترسم اخراج بشم یا تاپیک بیش از این منحرف بشه.

نیروی هوایی عربستان خیلی قویتر از ماست و همینطور برخلاف نظر بعضی از دوستان خلبان های خیلی خوبی هم داره چون به اموزششون خیلی اهمیت داده میشه.

بهتره به بحث اصلی برگردیم.

حدود 300 تا 400 جنگنده دارن که یه چیزی معادل جنگنده های ما هستن.حدود 90 درصد جنگنده هاشون عملیاتی هستن ما هم حدود 85 درصد نیروی هوایی مون عملیاتی هستند.ولی آن ها تورنادو و ایگل دارن و همینطور ایگل جدید هم سفارش دادن و خارج از هرگونه تعصبی ما با 40 تا میگ 29 و 40 تا تامکت عملیاتی نمیتونیم جلوی این جنگنده های مدرن و تا به دندان مسلح رو به رو بشیم.
فانتوم و اف 5 هم زمانی میتونن به خوبی عمل کنن که برتری هوایی از ان ما باشه که نیست.
ولی ما یک برگ برنده داریم و ان خودکفایی ما هستش در زمینه قطعات اگر قرار باشد جنگی شروع شود تمامی مستشاران خارجی از عربستان بیرون خواهند رفت و عربستان به مشکل میخوره.

نیروی دریایی شون هم مدرن هستش ولی قوی نیستن.و نیروی دریایی سپاه به تنهایی میتونه شکستش بده.

نیروی زمینی:درخواست خرید لئوپارد 2 رو به آلمان دادن ولی نیروی زمینی امریکایی دارن بدبخت ها بلد نیستن یه ماشین ترابری سبک هم بسازن که هیج فشنگ هم از امریکا میخرن.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote]جواب آقای komando59 رو کامل دارم ولی میترسم اخراج بشم یا تاپیک بیش از این منحرف بشه.[/quote]

خواهشا بس کنید

[quote]نیروی هوایی عربستان خیلی قویتر از ماست و همینطور برخلاف نظر بعضی از دوستان خلبان های خیلی خوبی هم داره چون به اموزششون خیلی اهمیت داده میشه.[/quote]

بر عکس خلبانای عربستان با گوسفند فرق زیادی ندارند

[quote]بهتره به بحث اصلی برگردیم.[/quote]

الحمدلله!

[quote]حدود 300 تا 400 جنگنده دارن که یه چیزی معادل جنگنده های ما هستن.حدود 90 درصد جنگنده هاشون عملیاتی هستن ما هم حدود 85 درصد نیروی هوایی مون عملیاتی هستند.ولی آن ها تورنادو و ایگل دارن و همینطور ایگل جدید هم سفارش دادن و خارج از هرگونه تعصبی ما با 40 تا میگ 29 و 40 تا تامکت عملیاتی نمیتونیم جلوی این جنگنده های مدرن و تا به دندان مسلح رو به رو بشیم.
فانتوم و اف 5 هم زمانی میتونن به خوبی عمل کنن که برتری هوایی از ان ما باشه که نیست.[/quote]

اف15 سایلنتهای اونا از نظر آر سی اس خیلی هم نباید پنهانکار باشه تا جایی که من میدونم آر سی اس اف15 وحشتناکه تا نظر دوستان چی باشه!

[quote]ولی ما یک برگ برنده داریم و ان خودکفایی ما هستش در زمینه قطعات اگر قرار باشد جنگی شروع شود تمامی مستشاران خارجی از عربستان بیرون خواهند رفت و عربستان به مشکل میخوره.[/quote]

میشه گفت 70%قطعات بلی ولی100% خیر

[quote]نیروی دریایی شون هم مدرن هستش ولی قوی نیستن.و نیروی دریایی سپاه به تنهایی میتونه شکستش بده.[/quote]

ناوچه هاشون باید چند سال پیش از رده خارج میشدند

[quote]نیروی زمینی:درخواست خرید لئوپارد 2 رو به آلمان دادن ولی نیروی زمینی امریکایی دارن بدبخت ها بلد نیستن یه ماشین ترابری سبک هم بسازن که هیج فشنگ هم از امریکا میخرن.[/quote]

خوب البته ولی لئوپارد1 سفارش دادند icon_cheesygrin

در مورد سو30 یا سو27:این جنگنده میتونه مقابل اف35 و یوروفایتر هم تا حدودی بایسته

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ایجاد یک حساب کاربری و یا به سیستم وارد شوید برای ارسال نظر

کاربر محترم برای ارسال نظر نیاز به یک حساب کاربری دارید.

ایجاد یک حساب کاربری

ثبت نام برای یک حساب کاربری جدید در انجمن ها بسیار ساده است!

ثبت نام کاربر جدید

ورود به حساب کاربری

در حال حاضر می خواهید به حساب کاربری خود وارد شوید؟ برای ورود کلیک کنید

ورود به سیستم

  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.