mahdavi3d

افتتاح اولین خط تولید الیاف کربن توسط وزیر دفاع

Recommended Posts

[b]صنایع سنگین میتسوبیشی و صنایع سنگین کاواساکی ژاپن با همكاري شرکت‌های آمریکایی پرت‌اند‌ویتنی Pratt & Whitney همچنین آم.تی.یو ایرو انجینز (MTU Aero Engines ) از آلمان نسل جديد موتورهاي جت با استفاده از فيبر كربن را مي سازند[/b]

به گزارش برنا، شرکت‌های بزرگ مهندسی ژاپنی آی.اچ.آی، صنایع سنگین میتسوبیشی و صنایع سنگین کاواساکی، برای تولید موتور جدید هواپیمای ایرباس، با این شرکت همکاری می‌کنند.

به گزارش آسوشیتد پرس، این سه شرکت مهندسی قرار است اولین موتور هواپیمای تجاری جهان را با استفاده از مواد سبک و قوی فیبر کربنی تولید کنند.

شرکت‌های سه گانه ژاپنی با همکاری و نظارت مهندسان شرکت‌های آمریکایی پرت‌اند‌ویتنی Pratt & Whitney و همچنین آم.تی.یو ایرو انجینز (MTU Aero Engines ) از آلمان مسوولیت طراحی و تولید نخستین موتور هواپیما را برای شرکت‌های تولیدکننده هواپیما در اروپا به عهده خواهند داشت.

قرار است مهندسان ژاپنی، آمریکایی و آلمانی موتور جدید را برای هواپیمای مسافربری ایرباس ای سیصد و بیست (A320) طراحی کنند تا از سال 2 هزار و شانزده وارد ناوگان هوایی شود. به گفته کارشناسان، [color=blue]موتورهای هواپیما معمولاً از جنس تیتانیوم ساخته می‌شود و چنانچه موتورها از فیبر کربن ساخته شوند، مصرف سوخت را تا 10 درصد کاهش خواهد داد.[/color]

http://hamshahrionline.ir/news-138289.aspx

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[align=justify][color=darkred]دستيابي ايران به محصول راهبردي «الياف كربن»
معاون تحقيقاتي وزارت دفاع خبر داد:
[b]توليد صفحات بسيار نازك با استحكام ‌١٧ برابر فولاد در كشور[/b] [/color]

http://isna.ir/ISNA/PicView.aspx?Pic=Pic-1833208-1&Lang=P
[color=blue]معاون امور صنعتي و تحقيقاتي وزارت دفاع و پشتيباني نيروهاي مسلح از توليد صفحاتي به نازكي كاغذ و با دو برابر وزن آن و در عين حال 17 برابر مقاومتر از فولاد با نانوالياف کربن خبر داد.[/color]
[b]مهندس محمد اسلامي با اعلام اين مطلب در گفت‌وگو با خبرنگار فناوري ايسنا، اين موفقيت را از دستاوردهاي تلاش محققان وزارت دفاع در حوزه نانوفناوري عنوان و خاطرنشان كرد: محققان وزارت دفاع موفق به توليد نانوالياف كربن شده‌اند كه مي‌توان با استفاده از آن صفحاتي بسيار نازك و سبك - با وزن دو برابر كاغذ - و با مقاومتي 17 برابر فولاد ساخت كه در حال حاضر وزارت دفاع از اين فناوري به شكل عملياتي در بخش‌هاي مختلف استفاده مي‌كند.[/b]

وي با بيان اينكه تحقيقات وزارت دفاع در سه محور جهت‌دهي و سامان‌دهي شده است، تصريح كرد: يكي از محورها، محور دانش است كه فناوري‌هاي در مرز دانش را پيگيري مي‌كند كه در رساله‌هاي دانشجويان كارشناسي ارشد و دكتري به دنبال پاسخ به آن هستيم كه يافته‌هاي دانشي آنها براي ما سر پل دستيابي به فناوري‌هاي گوناگون خواهد شد و پژوهش‌هاي بنيادي هم مكمل آن است؛ بنابراين از اين حوزه كه فشار علم قلمداد مي‌شود، حمايت صورت گرفته كه به صورت زايشي و حركت درون‌زا بتواند پتانسيل‌هاي خود را رشد دهد و به يافته‌هاي علمي و دانشي دست يابد. در اين مسير خصوصا در حوزه نانوفناوري و فناوري زيستي به دستاوردهاي زيادي دست يافته‌ايم.
معاون امور صنعتي و تحقيقاتي وزارت دفاع اضافه كرد: محور دوم، فناوري‌هايي است كه در تبديل سيستم‌ها و سامانه‌ها مورد نياز است و جزو فناوري هايي هستند كه در مراكز تحقيقاتي بايد از يافته‌هاي دانشي و يا صورت مساله‌هايي كه براي سامانه‌هايي كه در دست ساخت و توليد است استفاده كنند كه مصداق آن فناوري‌هايي‌ است که در ماهواره‌ها استفاده مي شود تا ماهواره بتواند مدار خود را تغيير بدهد. در اين حوزه تمركز اصلي بر روي دستيابي به اقلام و محصولات فناوري محور است
اسلامي تصريح كرد: نوع سوم، فناوري‌هاي سامانه محور است كه يك سامانه به صورت يك بسته كامل فناوري است كه معماري سامانه داراي يك سيستم نرم و سخت است و مجموع آ‌نها يك فناوري جامع است. اين سامانه ها داراي ريزفناوري‌هاي گوناگون در درون خود است و از بخش اول و دوم هم ارتزاق كرده و در نهايت به يك محصول تبديل مي‌شود. به عنوان مثال به يك فناوري احتياج داريم كه در يك ارتفاع مشخص يك شيء پروازي با سرعت مشخص را مورد شناسايي و هدف قرار دهد. بنابراين اين فناوري مجموعه‌اي از فناوري‌هاي ريزتر است كه در قالب آرايه و سامانه تعريف مي‌شوند كه سامانه‌هاي پدافند هوايي از اين نوع بوده كه مي‌توانند ببينند و هدف را تعقيب كرده و مورد اصابت قرار دهند.

خدمات وزارت دفاع به بخش حمل و نقل، مخابرات و نفت و گاز
معاون امور صنعتي و تحقيقاتي وزارت دفاع و پشتيباني نيروهاي مسلح در ادامه با اشاره به استفاده بخش‌هاي مختلف كشور از دستاوردهاي وزارت دفاع گفت: در حال حاضر حجم گسترده اي از دستاوردهاي وزارت دفاع در مخابرات كشور مورد استفاده قرار مي‌گيرد. همچنين اين دستاوردها در حوزه نفت، گاز و پتروشيمي هم كاربرد دارد و حجم زيادي از دستاوردهايي كه در گلوگاه‌هاي صنعت نفت حاصل شده از تلاش محققان وزارت دفاع است كه آخرين نمونه آن ساخت دكل‌هاي حفاري است كه براي وزارت دفاع يك افتخار بزرگ است. در حالي كه در دنيا تنها چند كشور توانايي ساخت دكل‌هاي حفاري را دارند، در حال حاضر ايستگاه حفاري به صورت يكپارچه در وزارت دفاع ساخته شده و در اختيار وزارت نفت قرار مي‌گيرد. همچنين در حال حاضر اقلام مختلف سرچاهي، شيرآلات و ديگر اقلامي كه به نوعي وابستگي تداركاتي داشته و همواره بايد از خارج از كشور خريداري مي‌شد در وزارت دفاع ساخته شده و در اختيار وزارت نفت است.

اسلامي خاطرنشان كرد: دستاوردهاي وزارت دفاع در بخش‌هاي حمل و نقل شامل حمل و نقل ريلي، هوايي و دريايي هم بي‌نظير است.

[color=olive]1390/06/04[/color]
منبع: خبرگزاري دانشجويان ايران
http://isna.ir/ISNA/NewsView.aspx?ID=News-1833208&Lang=P
[/align]

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote]صفحاتي بسيار نازك و سبك - با وزن دو برابر كاغذ - و با مقاومتي 17 برابر فولاد [/quote]

سلام.نمیشه از این نانو الیاف در ساخت زره تانک یا خودروهای ضد گلوله استفاده کرد؟

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
خستين خط توليد الياف كربن با حضور سردار وحيدي افتتاح شد؛
استفاده از الياف كربن در بدنه‌هاي سبك موتور سوخت جامد مركب موشك‌ها
خبرگزاری فارس: نخستين خط توليد محصول راهبردي و استراتژيك الياف كربن با حضور وزير دفاع افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار دفاعي خبرگزاري فارس، نخستين خط توليد الياف كربن در سازمان صنايع هوا فضاي وزارت دفاع با حضور سردار احمد وحيدي وزير دفاع و پشتيباني نيروهاي مسلح صبح امروز شنبه افتتاح شد.

وحيدي در اين مراسم اظهار داشت: امروز شاهد به ثمر نشستن يكي ديگر از پروژه‌هاي استراتژيك وزارت دفاع در حوزه مواد پيشرفته هستيم. راه‌اندازي خط توليد الياف كربن به‌عنوان يكي از ده كشور دارنده اين فناوري بسيار حائز اهميت است. زيرا همه مراحل از مطالعات بنيادين، طراحي پايه و تفسير سخت‌افزار و فرايند توليد، ساخت و نصب تجهيزات و ماشين‌آلات و در‌نهايت راه‌اندازي و اخذ محصول استراتژيك الياف كربن به‌صورت كاملاً بومي و با تكيه بر توان مهندسي وزارت دفاع صورت گرفته است.

وحيدي در ادامه تصريح كرد: تأمين الياف كربن با توجه به نقش گلوگاهي در توليد سامانه‌هاي پيشرفته و هوشمند دفاعي به دليل محدوديت‌هاي بسته شده از سوي دشمنان همواره با چالش‌هاي فراوان روبه‌رو بوده است و نه تنها فروش فناوري توليد بلكه محصول الياف كربن در فهرست اقلام تحريمي قرار دارند.

وي افزود: از سوي ديگر رشد سريع فناوري‌هاي ساخت در سيستم‌هاي نوين سلاح، كاربرد مواد پيشرفته و در رأس آنها الياف كربن را اجتناب‌ناپذير كرده است.

وحيدي درخصوص كاربردهاي الياف كربن اظهار داشت: الياف كربن در حوزه دفاعي كاربردهاي گسترده‌اي دارد. از قبيل ساخت سپر حرارتي نازل، بدنه‌هاي سبك در موتور سوخت جامد مركب موشك‌ها، ساخت قطعات بال و بدنه انواع هواپيماهاي جنگي و تجاري و بدنه سلاح‌هاي سبك و در بخش غيردفاعي نيز الياف كربن در مواردي نظير ساخت مخازن ذخيره سازي گاز طبيعي CNG، مقاوم سازي ابنيه، ساخت سكوهاي حفاري و استخراج نفت و گاز، پره توربين‌هاي بادي، پيل‌هاي سوختي، انواع لنت ترمز هواپيما، واگن‌هاي قطار و تجهيزات ورزشي مورد بهره‌بردراي قرار مي‌گيرد.

وزير دفاع همچنين استحكام فوق‌العاده بالا، پايداري حرارتي و ابعادي عالي، هدايت الكتريكي بالا، مقاومت شيميايي عالي و سازگاري با نسوج بدن انسان را از ويژگي‌هاي الياف كربن دانست.

وي در بخش ديگري از سخنانش خاطرنشان كرد: تامين پايدار الياف مورد نياز زمينه‌ساز خلق سريع سيستم‌هاي جديد دفاعي و ارتقاي توان بازدارندگي جمهوري اسلامي ايران خواهد شد. اين‌گونه اقدامات كليدي راه را بر تهديد دشمنان خواهد بست.

وزير دفاع در ادامه سخنانش اظهار داشت: دانش فني و تكنولوژي توليد الياف كربن با برنامه‌ريزي منسجم و به صورت كاملا مستقل از دارندگان معدود فناوري ياد شده در سطح جهان به دست آمده و نمادي از توان بالاي پژوهشي و مهندسي وزارت دفاع است.

وحيدي در پايان سخنانش تأكيد كرد: مبناي بومي شده دانش توليد الياف كربن نويدبخش توسعه روزافزون تكنولوژي در بخش‌هاي دفاعي و غيردفاعي كشور بوده و علاوه بر عمق استراتژيك اهميت اقتصادي بسيار بالايي نيز دارد.

http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=13900605095218

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[b]مهم[/b]
[quote]خستين خط توليد الياف كربن با حضور سردار وحيدي افتتاح شد؛
استفاده از الياف كربن در بدنه‌هاي سبك موتور سوخت جامد مركب موشك‌ها
خبرگزاری فارس: نخستين خط توليد محصول راهبردي و استراتژيك الياف كربن با حضور وزير دفاع افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار دفاعي خبرگزاري فارس، نخستين خط توليد الياف كربن در سازمان صنايع هوا فضاي وزارت دفاع با حضور سردار احمد وحيدي وزير دفاع و پشتيباني نيروهاي مسلح صبح امروز شنبه افتتاح شد.

وحيدي در اين مراسم اظهار داشت: امروز شاهد به ثمر نشستن يكي ديگر از پروژه‌هاي استراتژيك وزارت دفاع در حوزه مواد پيشرفته هستيم.[b] راه‌اندازي خط توليد الياف كربن به‌عنوان يكي از ده كشور دارنده اين فناوري بسيار حائز اهميت است[/b]. زيرا همه مراحل از مطالعات بنيادين، طراحي پايه و تفسير سخت‌افزار و فرايند توليد، ساخت و نصب تجهيزات و ماشين‌آلات و در‌نهايت راه‌اندازي و اخذ محصول استراتژيك الياف كربن به‌صورت كاملاً بومي و با تكيه بر توان مهندسي وزارت دفاع صورت گرفته است.
[b]
وحيدي درخصوص كاربردهاي الياف كربن اظهار داشت: الياف كربن در حوزه دفاعي كاربردهاي گسترده‌اي دارد. از قبيل ساخت سپر حرارتي نازل، بدنه‌هاي سبك در موتور سوخت جامد مركب موشك‌ها، ساخت قطعات بال و بدنه انواع هواپيماهاي جنگي و تجاري و بدنه سلاح‌هاي سبك و در بخش غيردفاعي نيز الياف كربن در مواردي نظير ساخت مخازن ذخيره سازي گاز طبيعي CNG، مقاوم سازي ابنيه، ساخت سكوهاي حفاري و استخراج نفت و گاز، پره توربين‌هاي بادي، پيل‌هاي سوختي، انواع لنت ترمز هواپيما، واگن‌هاي قطار و تجهيزات ورزشي مورد بهره‌بردراي قرار مي‌گيرد.[/b]
[/quote]

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
سلام

یک بار یه برنامه ای نشون داده بود با الیافی که در جلیقه های ضد گلوله ی استفاده می شد ، یه قایق درست می کردن اونم حداکثر با سه لایه از اون و قایق هم بسیار مستحکم بود ( قایق دو نفره برای توی رودخانه و برای ماهیگیری )

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[b]فيلم [/b]
گزارش مراسم افتتاح، منبع: واحد مركزي خبر

[url=http://gallery.military.ir/albums/userpics/_133e6e85.wmv][img]http://gallery.military.ir/images/thumb_wmv.jpg[/img][/url]
[url=http://gallery.military.ir/albums/userpics/_133e6e85.wmv]لينك مستقيم[/url]
حجم: 1.5 مگابايت

--------------

[b] گزارش تصويري[/b]
منبع: خبرگزاري فارس
http://farsnews.net/imgrep.php?nn=13900605122139
:(

[url=http://gallery.military.ir/albums/userpics/122132453_PhotoL.jpg][img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/thumb_122132453_PhotoL.jpg[/img][/url]
[url=http://gallery.military.ir/albums/userpics/122132453_PhotoL.jpg]لينك عكس[/url]

[url=http://gallery.military.ir/albums/userpics/12213631_PhotoL.jpg][img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/thumb_12213631_PhotoL.jpg[/img][/url]
[url=http://gallery.military.ir/albums/userpics/12213631_PhotoL.jpg]لينك عكس[/url]

[url=http://gallery.military.ir/albums/userpics/122126375_PhotoL.jpg][img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/thumb_122126375_PhotoL.jpg[/img][/url]
[url=http://gallery.military.ir/albums/userpics/122126375_PhotoL.jpg]لينك عكس[/url]

[url=http://gallery.military.ir/albums/userpics/122127171_PhotoL.jpg][img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/thumb_122127171_PhotoL.jpg[/img][/url]
[url=http://gallery.military.ir/albums/userpics/122127171_PhotoL.jpg]لينك عكس[/url]

[url=http://gallery.military.ir/albums/userpics/12212815_PhotoL.jpg][img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/thumb_12212815_PhotoL.jpg[/img][/url]
[url=http://gallery.military.ir/albums/userpics/12212815_PhotoL.jpg]لينك عكس[/url]

[url=http://gallery.military.ir/albums/userpics/122128937_PhotoL.jpg][img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/thumb_122128937_PhotoL.jpg[/img][/url]
[url=http://gallery.military.ir/albums/userpics/122128937_PhotoL.jpg]لينك عكس[/url]

[url=http://gallery.military.ir/albums/userpics/122129843_PhotoL.jpg][img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/thumb_122129843_PhotoL.jpg[/img][/url]
[url=http://gallery.military.ir/albums/userpics/122129843_PhotoL.jpg]لينك عكس[/url]

[url=http://gallery.military.ir/albums/userpics/122130781_PhotoL.jpg][img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/thumb_122130781_PhotoL.jpg[/img][/url]
[url=http://gallery.military.ir/albums/userpics/122130781_PhotoL.jpg]لينك عكس[/url]

[url=http://gallery.military.ir/albums/userpics/122133281_PhotoL.jpg][img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/thumb_122133281_PhotoL.jpg[/img][/url]
[url=http://gallery.military.ir/albums/userpics/122133281_PhotoL.jpg]لينك عكس[/url]

[url=http://gallery.military.ir/albums/userpics/122137828_PhotoL.jpg][img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/thumb_122137828_PhotoL.jpg[/img][/url]
[url=http://gallery.military.ir/albums/userpics/122137828_PhotoL.jpg]لينك عكس[/url]

[url=http://gallery.military.ir/albums/userpics/12213593_PhotoL.jpg][img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/thumb_12213593_PhotoL.jpg[/img][/url]
[url=http://gallery.military.ir/albums/userpics/12213593_PhotoL.jpg]لينك عكس[/url]

[url=http://gallery.military.ir/albums/userpics/12213478_PhotoL.jpg][img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/thumb_12213478_PhotoL.jpg[/img][/url]
[url=http://gallery.military.ir/albums/userpics/12213478_PhotoL.jpg]لينك عكس[/url]

[url=http://gallery.military.ir/albums/userpics/122131625_PhotoL.jpg][img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/thumb_122131625_PhotoL.jpg[/img][/url]
[url=http://gallery.military.ir/albums/userpics/122131625_PhotoL.jpg]لينك عكس[/url]

[url=http://gallery.military.ir/albums/userpics/122136906_PhotoL.jpg][img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/thumb_122136906_PhotoL.jpg[/img][/url]
[url=http://gallery.military.ir/albums/userpics/122136906_PhotoL.jpg]لينك عكس[/url]

[url=http://gallery.military.ir/albums/userpics/122138828_PhotoL.jpg][img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/thumb_122138828_PhotoL.jpg[/img][/url]
[url=http://gallery.military.ir/albums/userpics/122138828_PhotoL.jpg]لينك عكس[/url]

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote][quote]صفحاتي بسيار نازك و سبك - با وزن دو برابر كاغذ - و با مقاومتي 17 برابر فولاد [/quote]

سلام.نمیشه از این نانو الیاف در ساخت زره تانک یا خودروهای ضد گلوله استفاده کرد؟[/quote]

تا اونجا كه من ميدونم استحكام در مقابل تنشهاي فشاري و كششي داره و نه ضربه

اگر اشتباه نكنم !!!!!!؟؟؟؟؟

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
نه مثل این که داریم یه کاری می کنیم.در اینده ی نزدیک باید شاهد پیشرفت شگرفی در صنایع نظامی و فضایی کشورمون باشیم.امیدوارم از این محصول استراتژیک در صنایع غیر نظامی هم استفاده بشه مثل ساخت خودروی سوپر اسپرت ملی.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote]
robinhood نوشته:
نقل قول:
صفحاتي بسيار نازك و سبك - با وزن دو برابر كاغذ - و با مقاومتي 17 برابر فولاد


سلام.نمیشه از این نانو الیاف در ساخت زره تانک یا خودروهای ضد گلوله استفاده کرد؟


[quote]تا اونجا كه من ميدونم استحكام در مقابل تنشهاي فشاري و كششي داره و نه ضربه

اگر اشتباه نكنم !!!!!!؟؟؟؟؟[/quote][/quote]

بله - وقتي گفته ميشه كه " با مقاومتي 17 برابر فولاد" منظور مقاومت كششي و پيچشي و تحمل فشار در بردار x,y هست ولي شكننده است (مثل fibre glass) .در ثاني اين كار در مقياس انبوه بسيار هزينه بر خواهد بود.

ولي در صنايع هوافضا و هواپيمايي و ساخت شناورهاي فوق سريع و . . . ميتونه به خوبي كاربرد داشته باشه.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
فيلم زير، بدنه يكي از مخازن موشك ماهواره بر vega متعلق به آژانس فضايي اروپا، را نشان مي دهد كه در حال پوشش داده شدن توسط الياف فيبر كربن است.
جالب اينجاست كه "وگا" جديدترين ماهواره بر اروپا است كه اولين پرتاب آن براي ماه آينده ميلادي (سپتامبر 2011) برنامه ريزي شده است، حالا مي توان فهميد كه اين الياف چقدر مهم و با ارزش هستند.
تازه مي فهمم كه با چه محصول استراتژيكي روبرو هستيم :(

[url=http://gallery.military.ir/albums/userpics/vega_esa_carbon_fibers_.wmv][img]http://gallery.military.ir/images/thumb_wmv.jpg[/img][/url]
[url=http://gallery.military.ir/albums/userpics/vega_esa_carbon_fibers_.wmv]لينك مستقيم[/url]
حجم: 2.9 مگابايت

[img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/vega_esa_carbon_fibers.jpg[/img]
[url=http://gallery.military.ir/albums/userpics/vega_esa_carbon_fibers.jpg]لينك عكس[/url]

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote]سلام.وریور عزیز میشه توضیح بدید که بیشترین استفاده از این الیاف در صنایع نظامی در کجا میتونه باشه؟
دوستان شاید به تولید انبوه رسیده که خبرش رو اعلام میکنن..
[/quote]سلام شرمند كه پست شما دير ديدم .


راستش دوستان اينقدر كاربردها رو به خوبي و مستند نشون دادند كه ديگه جاي بحثي باقي نميزاره ..
اگر به يوتيوب و سايتهاي مشابه دسترسي داريد در مورد نحوه استفاده و بكارگيري فيبر كربن تحقيق كنيد كه به موارد گسترده و زيبايي برخورد ميكنيد .. تقريبا ميشه گفت در ساخت اكثر قطعات فلزي و غير فلزي ميتونه كاربرد داشته باشه .

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
واقعا تبریک میگم.
.............................
می خواستم بپرسم این محصول در بنه جنگنده ها هم کاربرد داره؟
و سوال دیگه هم اینه که به جای استفاده از فولاد در بدنه اصلی اسلحه میشه از این استفاده کرد؟

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ایجاد یک حساب کاربری و یا به سیستم وارد شوید برای ارسال نظر

کاربر محترم برای ارسال نظر نیاز به یک حساب کاربری دارید.

ایجاد یک حساب کاربری

ثبت نام برای یک حساب کاربری جدید در انجمن ها بسیار ساده است!

ثبت نام کاربر جدید

ورود به حساب کاربری

در حال حاضر می خواهید به حساب کاربری خود وارد شوید؟ برای ورود کلیک کنید

ورود به سیستم

  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.