امتیاز دادن به این موضوع:

Recommended Posts

من فكر ميكنم روسا بيشتر نگران قفقاز جنوبي هستن تا ايران.اول اينكه ايران رقيب بي چون و چرا براي روسها خواهد بود(طي همين 5 سال آينده).مسلما روسا ميدونن كه ايران در حال حاضر به موشكهاي دوربرد(3000 كيلومتر) و در آينده (قاره پيما) مسلح خواهد شد.كه اين يعني تهديد مستقيم خاك روسيه و خود ريشه بدبختي 200 ساله ايران:يعني مسكو.
همه خوب ميدونيم تو اروپا كشوري از توان موشكي(به جز اون سه تا) بهره مند باشه سراغ نداريم(دو تاش حق وتو دارن).خوب در منطقه جنوبي روسيه؛ فقط تركيه و ايران داراي ارتشي منسجم هستن كه تركيه قدرت موشكي آنچناني نداره.حالا مي ماند ايران.پس روسيه ايران رو دوست خودش تلقي نميكنه كه حتي حاضر شدن چندين بار قطعنامه عليه ايران صادر كنن.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote]احتمال داره روسيه مخفيانه به ايران تسليحات نظامي بده ؟؟؟ :mrgreen: icon_wink[/quote]بنظر من که عمرا!!!
مگه یادتون رفته که چندی پیش یه مطلب تو سایت بود مبنی بر فروش کد موشک های ایران به رژیم ملعون اسرائیل؟؟

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
این روس ها که اولش به آمریکا پیشنهاد میدادن برای محدود کردن ایران، از پایگاه راداری در آذربایجان استفاده کنه، حالا میخوان از ایران دفاع کنن؟!

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote]اصلا اومد موشک کروز را هم شناسایی کرد با چی میخواییم بزنیمش. [/quote]
با دمپایی!
برادر من عزیز من ، تا حالا اینهمه سامانه هوشمند و غیر هوشمند ضد کروز ساختیم . نکنه موشک های کروز دشمن هم ضد گلوله شده اند و ما خبر نداشتیم!

اصولا احتیاجی به روس ها نیست! بقول دوستان : یک رادار کیهانی داریم خیلی دوسش می داریم
باهاش همه کاریم می کنیم!

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
به ضرر ما کار نکنه نمیخواد به نفعمون کاری کنه
اگر راست میگه اس 300 رو میداد هواپیمای مسافربری میداد موتور جنگنده میداد
دوباره دارن حرف مفت میزنن برای دریافت امتیاز از آمریکا یا بستن قرارداد با ایران تا بعدش بزنن زیرش

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
پیش بینی حمله به ایران در تابستان

روسیه در حال تقویت پایگاه های نظامی خود است

ارتش روسیه پیش بینی می کند که حمله به ایران در تابستان اتفاق می افتد و به همین منظور طرحی را ارائه داده تا به موجب آن نیرو های روسی را در ارمنستان که مرز های مشترکی با ایران دارد تقویت کند دیپلماسی ایرانی: ارتش روسیه پیش بینی می کند که حمله به ایران در تابستان اتفاق می افتد و به همین منظور طرحی را ارائه داده تا به موجب آن نیرو های روسی را در ارمنستان که مرز های مشترکی با ایران دارد تقویت کند. این اخبار به نقل از منابع مطلع روسی نقل شده است و در عین حال ویکتور اوزروف، دبیر شورای امنیت روسیه نیز تصریح کرده پایگاه های نظامی روسیه برای طرح عملیاتی در صورت حمله به ایران آماده هستند.

این در حالی است که دمیتری، روگوزین،که اخیرا نماینده روسیه در ناتو بوده در مورد اقدام نظامی علیه ایران هشدار داده است.

وی که هم اکنون معاون نخست وزیر روسیه است به اندیشه های ضد غربی شهرت دارد و بخش دفاعی روسیه را نیز زیر نظر دارد. به گفته روگوزین، ایران همسایه روسیه است و در صورتی که اقدام نظامی علیه آن صورت گیرد امنیت روسیه به طور مستقیم تهدید می شود.

از سوی دیگر منابع وزارت دفاع روسیه می گویند، ارتش روسیه اعتقاد ندارد که اسرائیل برآورد نظامی کافی برای مقابله با ایران داشته باشد و به همین دلیل مداخله آمریکا در این زمینه ضروری است.

این در حالی است که برخی بر این باورند مفهوم آمادگی نیرو های روسیه این است که آنها نه تنها برای حفاظت برای منافع کشورشان در منطقه، بلکه کمک احتمالی به ایران نیز تمایل دارند. منابع آگاه می گویند، احتمالا تحرک نظامی روسیه از آنجایی ناشی می شود که مقامات ارتش با نیرو های نظامی آمریکا یا اسرائیل یا هر دو گفت و گو هایی داشته اند.

منابع آگاه می گویند، روس ها در مورد پیامد های غیر قابل پیش بینی ناشی از حمله ایران هشدار داده ئ خاطرنشان کرده اند که ارتش روسیه در صورت جنگ احتمالی مداخله خواهد کرد، زیرا در این صورت منافع کشور در منطقه مورد تهدید قرار می گیرد.

روزنامه مشهور گازتا، به نقل از منابع نظامی گزارش داده است که شرایط پیرامون ایران و سوریه، موجب افزایش ظرفیت های نظامی روسیه در دریای خزر، مدیترانه و دریای سیاه شده است.

گفته می شود که عملیات برای آماده کردن ارتش از 2 سال پیش آغاز شده و پایگاه نظامی ارمنستان که موقعیت ژئوپولتیکی ممتازی در منطقه دارد نیز در این مدت پیشرفته تر شده است. این در حالی است که سوخت پایگاه روسیه در ارمنستان از ایران تامین می شود و مقامات روسی بر این باورند که در صورت بروز جنگ، مرز بسته خواهد شد.

برخی منابع خبری فاش کرده اند که ارتش روسیه به طور 100 درصد با جت ها و هلی کوپتر های جدید مجهز شده و در صورت حمله آمریکا به ایران، ناو های جنگی روسیه در دریای خزر به کمک آذربایجان می روند که از سوی جمهوری اسلامی به همکاری با اسرائیل برای جاسوسی از ایران متهم است.

با توجه به روابط رشد یافته اسرائیل و آذربایجان، این احتمال وجود دارد که تل آویو از پایگاه هایی در آذربایجان برای حمله به ایران استفاده کند و این در حالی است که دو طرف اخیرا قرارداد تسلیحاتی به ارزش 1 میلیارد و 600 میلیون دلار منعقد کرده اند.

تهیه کننده: تحریریه دیپلماسی ایرانی

http://www.irdiplomacy.ir/fa/news/58/bodyView/1899904/روسیه.در.حال.تقویت.پایگاه.های.نظامی.خود.است.html

-----------------------------------------------------------------
دوستان در متن بالا گفته شده که ناو ها جنگی روسیه به کمک اذربایجان می ایند!!! و همچنین گفته شده که روسیه نیروهای خودش را در نزدیکی مرز ایران و ارمنستان تقویت کرده . تحلیل دوستان چیه و ایا اصلا خبر واقعیت داره؟؟

من که خودم پیشبینی می کنم که روسیه نه تنها با امریکا درگیر نمی شود بلکه بنا به قرار دادی در سال ها قبل از انقلاب به روسیه این اجازه را می دهد که در صورتی که از جانب ایران احساس خطر کرد نصف ایران را اشغال کند. امیدوارم که مسئولان نظامی ما حواسشان به تحرکات اخیر روسیه بوده باشه که به اسم حمایت از ما دارند اهداف خودشان را برای جنگ احتمالی با ایران به پیش می برند

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote]با دمپایی!
برادر من عزیز من ، تا حالا اینهمه سامانه هوشمند و غیر هوشمند ضد کروز ساختیم . نکنه موشک های کروز دشمن هم ضد گلوله شده اند و ما خبر نداشتیم!

اصولا احتیاجی به روس ها نیست! بقول دوستان : یک رادار کیهانی داریم خیلی دوسش می داریم
باهاش همه کاریم می کنیم![/quote]
میشه چندتاشو معرفی کنی ماهم یاد بگیریم.اگه منظورت توپ زد هوایی هست که بیشتر مایه خنده هست برای موشک کروز تا نابودگر.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote]
میشه چندتاشو معرفی کنی ماهم یاد بگیریم.اگه منظورت توپ زد هوایی هست که بیشتر مایه خنده هست برای موشک کروز تا نابودگر.
[/quote]
سامانه مصباح! شهاب ثاقب و سامانه تور ام1 و سامانه سعیر کافیه!؟
البته در مورد موشک کروز هم باید بگم که موشک های کروز همیشه در ارتفاعات پائین پرواز می کنند به همین علت خوراک توپ های پدافندی هستند. اما اینکه شما توپ های پدافندی رو مایه خنده تصور کردی باید بگم متاسفانه این نشانه اینه که تاحالا برخورد گلوله یک توپ 23 میلیمتری رو از نزدیک ندیدی! چون اگه می دیدید اینگونه سخن نمی گفتید!

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
سلام و تشکر ...

جناب ایلومیناتور روی این جمله که در ادامه خدمتتون عرض میکنم کمی تامل کنین و بعد مسایل رو از این زاویه مورد بررسی قرار بدین ...

بازدارندگی در زمان و موقعیتی که هیچ وقت هیچ جنگی رو نمیشه ممکن دونست ! چه رسد به پیش بینی !! عملا هیچ سودی نداره بخصوص بین کشورهایی که از سربازهاشون هم نارنجک هسته ای دارن !! ..
طبیعیه که وقتی جنگی نخواد صورت بگیره تقلای تکنولوژیک فقط برای بروز نگهداری همین توان نجنگیدن هست ! در این زمان مسایل بیشتر از اونکه بخوان عملی بشن و حتی لحظه ای به اجرا دربیان بیشتر جنبه روانی و رسانه ای دارن ؛ اگر این منظر به قضیه نگاه کنی همه چیز تغییر میکنه ...

مسلما 99.8 درصد مردم اروپا و امریکا نه میدونند که مرو چیه و نه میدونند که فرق اسکندر و تندر و یا لورا کجاست ....

امروز کل پهنه دنیا به یک شبکه اقتصادی بسیار عظیم وابسته است که توسط دولتهای دمکراتیک ضعیف ! اداره میشه که هدفشون بقای قدرت و حفظ ساختار سیاسیشون بر پایه جلب نظر مردم و حفظ سرمایه قشر سرمایه دار هست ... اینجا طبیعیه که تراکم قدرت نظامی در دو یا چند کشور مشکل ساز هست که حالا باید به فوتبال اینها هم نگاه کرد ...

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
تهران- یك مقام آگاه دفاعی جمهوری اسلامی ایران، در واكنش به اظهارات تعجب برانگیز رییس ستاد ارتش روسیه گفت: اظهارات ' نیكلای ماكاروف' در ارتباط با سپر موشكی در تناقض آشكار با مواضع مقامات بلندپایه سیاسی روسیه است.
این مقام آگاه كه خواست نامش فاش نشود در گفت و گوی اختصاصی با ایرنا افزود: این اظهارات ناقض امنیت روسیه و منطقه است.

وی اظهارداشت: تمكین سیاستهای توسعه طلبانه آمریكا و ناتو، منطقه را به سمت بی ثباتی سوق می دهد.

این مقام آگاه دفاعی كشورمان تاكید كرد: اكثر كارشناسان راهبردی مسایل منطقه از جمله در زمینه دفاعی معتقدند كه سپر موشكی آمریكا در منطقه، عمق استرات‍ژیك روسیه را هدف گرفته است.

وی خاطرنشان كرد: مسایل مربوط به برنامه موشكی كره شمالی و برنامه صلح آمیز هسته ای جمهوری اسلامی ایران بهانه ای بیش برای اجرای این طرح آمریكایی نیست.

[color=blue]این كارشناس ارشد منطقه همچنین تصریح كرد: لغزش و تغییرات ناگهانی و یك شبه در مواضع راهبردی كشوری چون روسیه بی اعتمای به سیاست های این كشور را ایجاد خواهد كرد.[/color]

http://irna.ir/News/80100572/یك-مقام-آگاه-دفاعی،-اظهارات-رییس-ستاد-ارتش-روسیه-درباره-سپر-موشكی-را-تعجب-برانگیز-خواند/سياسي/

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[center]
[b] [/b]
[/center]
[indent=1]مقامات نظامی روسیه به دستور رئیس جمهوری این کشور در حال بررسی مساله ارسال سلاح و جنگنده نظامی برای ارتش مصر هستند.[/indent]
به مشرق به نقل از تسنیم، پایگاه خبری " دبکا " درباره آخرین تحولات در روابط بین دولت جدید مصر و ارتش این کشور با دولت روسیه اعلام کرد: مقامات نظامی ارتش روسیه به دستور ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری این کشور در حال بررسی امکان ارسال سلاح و جنگنده نظامی برای مصر هستند.

گفتنی است یک مسئول عالی رتبه در دفتر ریاست جمهوری روسیه نیز در این باره اعلام کرد: دولت روسیه به دستور ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری این کشور در حال بررسی احتمال ارسال سلاح و جنگنده نظامی پیشرفته به مصر است.

به گفته این مسئول روس: بعد از لغو تصمیم آمریکا مبنی بر ارسال جنگنده های اف 16 به مصر و تحویل آن به ارتش مصری اکنون روسیه ارسال جنگنده های پیشرفته نظامی به مصر را بررسی می کند.

لغو قرارداد ارسال جنگنده های اف 16 ارتش آمریکا به مصر تنها سه روز قبل صورت گرفته است و این امر نشان می دهد باراک اوباما رئیس جمهوری آمریکا به شدت از نحوه رفتار و برخورد ژنرال عبدالفتاح السیسی وزیر دفاع مصر در قبال سفیر آمریکا در قاهره و نیز تند خویی وی در دیدار با ویلیام برنز معاون وزیر خارجه آمریکا در سفر به قاهره به شدت عصبانی و خشمگین است.

گفته می شود باراک اوباما رئیس جمهوری آمریکا چندی پیش نیز شخصا با ژنرال عبدالفتاح السیسی وزیر دفاع مصر تلفنی صحبت کرده بود و از وی خواسته بود سریعا محمد مرسی رئیس جمهوری مخلوع مصر را از زندان آزاد کند و دیگر رهبران جماعت اخوان المسلمین را نیز از بازداشتگاه های نظامی خارج کند.

http://www.mashreghnews.ir/fa/news/235713



بنظر دوستان اگه روسيه بخواهد جنگنده اي به مصر بفروشد چه مدلي خواهد بود؟
آيا ارتش مصر كه ساختاري غربي دارد حاضر بخريد و تحمل هزينه هاي اضافي جنگنده هاي شرقي در مقابل همتايان غربي آن در اين بحران اقتصادي هست؟
  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
سلام
روسیه :

جنگنده رو به مصر می فروشه ...
اطلاعاتش رو به اسرائیل ...
از آمریکا هم باج می خواد ...
برای ایران هم ناز می کنه ....
  • Upvote 7

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote name='100' timestamp='1374915858' post='324360']
سلام
روسیه :

جنگنده رو به مصر می فروشه ...
اطلاعاتش رو به اسرائیل ...
از آمریکا هم باج می خواد ...
برای ایران هم ناز می کنه ....
[/quote]

یعنی روس ها اینقدر.. اند؟!
دیگه در مورد روسیه دارید زیاده روی میکنید! مگه قضیه اف 16 های ترکیه و ترور مهندسانش یا تراشه جاسوسی اسرائیل در اف16 های عراق یادتون رفته؟
  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote name='ALFARD' timestamp='1374919898' post='324385']
[quote name='100' timestamp='1374915858' post='324360']
سلام
روسیه :

جنگنده رو به مصر می فروشه ...
اطلاعاتش رو به اسرائیل ...
از آمریکا هم باج می خواد ...
برای ایران هم ناز می کنه ....
[/quote]

یعنی روس ها اینقدر.. اند؟!
دیگه در مورد روسیه دارید زیاده روی میکنید! مگه قضیه اف 16 های ترکیه و ترور مهندسانش یا تراشه جاسوسی اسرائیل در اف16 های عراق یادتون رفته؟
[/quote]

سلام

آمریکایی ها از 1990 به بعد که شدن به اصلاح یگانه ابر قدرت جهان کم کم دارند تبدیل می شوند به روس ها ....
البته اون تراشه در جنگنده های ترکی بود که به احتمال 99.99 درصد در جنگنده های عراقی هم خواهد بود ....
آمریکایی ها به صراحت می گند قضیه ی ایران و اف 14 رو تکرار نمی کنیم ، برای هم تراشه ها رو می گذارند ، اینکه بقیه حاضرند بخرند ، مشکل خودشون هست ....

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
اصولا دبکا منبع قابل اعتمادی نیست که بشه رو اخبارش بحث کرد
در ضمن فکر کنم بر اساس کمک های بلاعوض امریکا اون جنگنده ها قرار بود خریده بشه

[quote]تراشه جاسوسی اسرائیل در اف16 های عراق یادتون رفته؟ [/quote]
کدوم تراشه ها ؟

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ایجاد یک حساب کاربری و یا به سیستم وارد شوید برای ارسال نظر

کاربر محترم برای ارسال نظر نیاز به یک حساب کاربری دارید.

ایجاد یک حساب کاربری

ثبت نام برای یک حساب کاربری جدید در انجمن ها بسیار ساده است!

ثبت نام کاربر جدید

ورود به حساب کاربری

در حال حاضر می خواهید به حساب کاربری خود وارد شوید؟ برای ورود کلیک کنید

ورود به سیستم

  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.