mahdavi3d

نیروگاه‌های گداخت؛ مسیر پیش رو... / ITER

Recommended Posts

[size=3][font=tahoma,geneva,sans-serif][color=darkred][b]تئوری جدید می تواند در رفع موانع تولید توان از راه همجوشی هسته موثر واقع شود[/b][/color]

[color=darkblue]علی رغم ده ها سال پژوهش و پیشرفت های بسیار، هنوز یافته هایی از همجوشی هسته ای پدیدار می گردد. یکی از موانع چگالی معروف یا Greenwald است. حدی که نشان می دهد پلاسماها درون رآکتورهای همجوشی هسته ای ( که tokamaks نامیده می شوند) جدا از هم پیچیده شده و فرآیند همجوشی را مختل می کند.اکنون دانشمندان یک تئوری جدید ارایه کرده اند که چرا این مطلب رخ می دهد و اگر اثبات شود می تواند راهی برای حذف مشکل محدودیت چگالی ارایه کند.[/color]
هیتنا: انرژی همجوشی هسته ای امکان تولید برق با استفاده از فرآیندی مشابه با آنچه در خورشید رخ می دهد را فراهم می آورد. در حالی که توان خورشیدی به تولید توان از انرژی خورشید بر می گردد در همجوشی هسته ای تمرکز بر مهار فرآیندهای رخ داده در خورشید در جهت تولید انرژی پاک و نامحدود می باشد.

به گزارش گروه انرژی های نو هیتنا، در همجوشی هسته ای، انرژی از ترکیب هسته های اتم ها در پلاسماهای به اندازه کافی داغ و چگال ایجاد می شود. اما در آزمایش ها، جزایر حبابی شکل کوچکی در پلاسما ظاهر شده و ناخالصی ها را از دیوار tokamak به سمت بالا هدایت و جمع کرده که پلاسما را خنک می کند. از آنجایی که چگالی های پلاسما tokamak نسبت به خورشید خیلی کمتر است، لازم است دمای های پلاسمای tokamak حتی نسبت به آنچه در خورشید است، نیز بیشتر باشد. بنابراین هر نوع خنک کاری پلاسما می تواند فرآیند را مختل کند. جالب اینجاست که حتی پمپ کردن گرما نیز به حل مسئله کمکی نمی کند.
راز بزرگ در اینجا این است که چرا افزودن گرما به پلاسما به شما چگالی بالاتر نمی دهد. این مطلب را Daivid A. Gates که یک محقق فیزیکدان در آزمایشگاه فیزیک پلاسمای پرینستون (PPPL ) در دپارتمان انرژی آمریکاست می گوید. وی همچنین نویسنده همکار با Luis Delgado- Aparicio -که در حال طی دوره فوق دکتری خود در PPPL می باشد- در ارایه راه حل پیشنهادی برای مشکل فوق می باشد. این بسیار مهم است چون چگالی پارامتری کلیدی در رسیدن به همجوشی است و دانشمندان برای 30 - 40 سال در مورد این مطلب سر در گم بوده اند.
دانشمندان معتقد هستند که اثرات مخرب جزایر بر روی فرآیند همجوشی در حقیقت مضاعف است. آنها معتقدند، در حالی که ناخالصی ها پالاسما را سرد می کنند، به صورت پوسته هایی عمل می کنند که مانع از رسیدن توان خارجی افزوده شده می شوند. وقتی جزایر به اندازه کافی رشد می کنند، توان بیشتری از جزایر نسبت به آنچه می توان با استفاده از گرمایش اهمی یا ژولی پمپ کرد، از دست می رود و سبب می شود جریان الکتریسیته که به گرمایش کمک کند و پلاسما را به واپاشی محدود کند. این به پلاسما اجازه می دهد تا به طور مجزا در یک فلش از نور پرواز کند.Gates و Delgado-Aparicio امیدوارند با استفاده از یک tokmak که Alcator C-Mod نامیده می شود و در دانشگاه MIT قرار گرفته است و DIII-D tokamak که در جنرال اتمیکس در سن دیگو می باشد، تئوری خود را به بوته آزمایش بگذارند. یکی از آزمایش های آنان تزریق مستقیم توان به داخل جزایر جهت مشاهده اینکه آیا این عمل منجر به چگالی بالاتر می شود، خواهد بود. اگر چنین چیزی رخ دهد، به tokamak های آینده این امکان داده خواهد شد تا به چگالی و دماهای بالا که مورد نیاز همجوشی است برسند

[color=olive]۹ اردیبهشت ۱۳۹۱[/color]
منبع: هيتنا
[url="http://www.hitna.ir/7804-fa.html"]http://www.hitna.ir/7804-fa.html[/url][/font][/size] ویرایش شده در توسط mahdavi3d
  • Upvote 6

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
تو فرآیند جوش هسته ای چه طور جلوی گرم شدن پوسته خارجی راکتور رو میگیرند؟فقط با الکترو مغناطیس؟
  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[size=3][font=tahoma,geneva,sans-serif][color=darkblue]دنيايي بدون تغييرات آب‌وهوايي با مداخله انسان،‌ بحران‌هاي انرژي يا تكيه بر نفت خارجي شايد تصوري رويايي باشد اما محققان دانشگاه تنسي با همكاري يك دانشمند ايراني قصد محقق كردن اين رويا را دارند.[/color]
به گزارش سرويس فناوري خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا)، دكتر مسعود پرنگ، استاد و معاون دانشگاه تنسي به همراه گروهي از محققان موفق به ايجاد يك فناوري كليدي ساخت در يك راكتور تجربي شده‌اند كه قادر به نمايش امكان توليد انرژي همجوشي براي شبكه برق است.
همجوشي هسته‌ يي نويددهنده ارائه انرژي بيشتر نسبت به سيستم‌هاي متداول شکافت هسته‌ يي بوده و در عين حال از مخاطرات كمتري برخوردار است.
پروژه دكتر پرنگ، استاد رشته مهندسي مكانيك، هوافضا و مهندسي پزشكي و ديگر محققان اين دانشگاه در راستاي طرح بزرگ « راکتور گرماهسته‌يي آزمایشی بین‌المللی»(ايتر) است كه با همكاري محققان آمريكا، اتحاديه اروپا و چند كشور ديگر در حال اجراست.
اين محققان موفق به تكميل يك گام اساسي براي اين پروژه با آزمايش موفق فناوري خود در هفته گذشته شده‌اند كه به عايق‌بندي و تثبيت سيم لوله مركزي كه مانند ستون فقرات راكتور عمل مي كند، خواهد پرداخت.
طرح بين المللي «ايتر» در حال ساخت يك راكتور همجوشي به قصد توليد انرژي 10 برابر بيشتر از مصرف آن است. اين تاسيسات اكنون در فرانسه در حال ساخت بوده و در سال 2020 اجرايي خواهد شد.
به گفته محققان، همجوشي هسته‌يي نسبت به شكافت هسته‌يي بسيار ايمنتر و موثرتر بوده و در آن مشكلاتي مانند تاسيسات هسته‌يي ژاپن يا چرنوبيل پيش نخواهد آمد. همچنين ضايعات راديواكتيوي اين شيوه نيز كمتر است.
برخلاف راكتورهاي شكافت هسته‌يي موجود، همجوشي از فرآيندي مشابه خورشيد استفاده مي‌كند.
از سال 2008 اساتيد مهندسي دانشگاه تنسي به همراه حدود 15 دانشجوي آن به كار در آزمايشگاه توليد آهنربا براي توليد نوعي فناوري براي عايق‌بندي و ارائه تماميت ساختاري به بيش از 1000 تن سيم‌لوله داخلي هستند.
يك راكتور توكامك از ميدان‌هاي مغناطيسي براي محصورسازي پلاسما به شكل يك هلال استفاده مي‌كند. يك سيم‌لوله مركزي كه از شش سيم‌پيچ غول‌پيكر چيده شده روي هم تشكيل شده نقش مهمي را در اشتعال و هدایت جریان پلاسما در اين سيستم ايفا مي‌كند.
كليد گشايش اين فناوري، شناسايي مواد درست شامل پشم شيشه و تركيب شيميايي اپوكسي كه در دماي بالا به شكل مايع درآمده و در زمان عمل‌آوري به شكل سخت در مي‌آيد، به همراه فرآيند صحيح تزريق اين ماده در تمام فضاهاي لازم درون سيم‌لوله مركزي بود .
اين تركيب ويژه به ارائه عايق الكتريكي و تقويت آن به شكل يك ساختار سنگين پرداخته است. فرآیند اشباع به هدايت اين مواد به جايگاه درست، به شكل عامل درآوردن دما، فشار، خلاء و سرعت جريان ماده مي‌پردازد.
محققان در هفته گذشته به آزمايش اين فناوري درون يك رساناي سيم‌لوله مركزي ساختگي پرداختند. ارائه اين فناوري حدود دو سال و اشباع سيم‌لوله مركزي ساختگي بيش از دو روز به طول انجاميده بود دانشمندان اميد داشتند كه اين برنامه به خوبي پيش برود كه به همان شكل پيش آمد.
در تابستان جاري قرار است اين فناوري به آمريكا منتقل شود كه سيم‌لوله مركزي را ساخته و به فرانسه منتقل خواهد كرد.
سيستم ايتر كه براي نمايش امكان علمي و فناوري انرژي همجوشي طراحي شده، در زمان تكميل به بزرگترين توكامك جهان تبديل خواهد شد.

[color=olive]۲۰ خرداد ۱۳۹۱ [/color]
منبع: ايسنا
[url="http://isna.ir/fa/news/91032010934/%DA%AF%D8%A7%D9%85%D9%8A-%D8%A8%D9%84%D9%86%D8%AF-%D8%AF%D8%B1-%D8%AA%D9%88%D9%84%D9%8A%D8%AF-%D8%A7%D9%86%D8%B1%DA%98%D9%8A-%D9%87%D9%85%D8%AC%D9%88%D8%B4%D9%8A-%D9%87%D8%B3%D8%AA%D9%87-%D9%8A%D9%8A"]http://isna.ir/fa/ne...-همجوشي-هسته-يي[/url][/font][/size] ویرایش شده در توسط mahdavi3d
  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[size=3][font=tahoma,geneva,sans-serif][color=#0000CD]رئیس مرکز تحقیقات فیزیک پلاسما با اشاره به مشارکت ایران در پروژه ساخت نیروگاه گداخت هسته ای برای تولید انرژی پاک گفت: در این راستا محققان ایرانی در کنار پژوهشگران 7 کشور تحقیقاتی در زمینه گداخت هسته ای اجرایی کردند.[/color]
دکتر محمود قرآن نویس در گفتگو با خبرنگار مهر، با اشاره به جزئیات این پروژه به نام ایتر (ITER) افزود: پروژه ایتر پروژه ای در زمینه ایجاد نیروگاه گداخت هسته ای است که در فرانسه در دستور کار قرار دارد و در آن محققان کشورهای مختلفی مشارکت دارند.
رئیس مرکز تحقیقات فیزیک پلاسما واحد علوم تحقیقات به ویژگیهای این نوع نیروگاه ها اشاره کرد و اظهار داشت: نیروگاه گداخت هسته ای نیروگاهی است که با همجوشی هسته ای سوخت اصلی نیروگاه را تامین می کند و سایر فرآیندهای تولید انرژی همانند نیروگاه های معمول است.
وی با بیان اینکه محققان امیدوارند با به نتیجه رسیدن این پروژه اولین گامهای عملی برای تولید انرژی پاک برداشته شود، یادآور شد: بر اساس برنامه ریزیها پروژه ایتر در سال 2028 به نتیجه خواهد رسید.

قرآن نویس با اشاره به نقش محققان ایرانی در این پروژه خاطر نشان کرد: ایران در بخش اندازه گیری پارامترهای راکتور در این پروژه همکاری دارد.
وی از چاپ مقاله ای در زمینه گداخت هسته ای در ژورتال گداخت هسته ای (Nuclear Fusion) خبر داد و اضافه کرد: پروژه تحقیقاتی در زمینه گداخت هسته ای در زمینه طرح ایتر با مشارکت محققان 32 کشور اجرا شد که 4 نفر از این تعداد محقق از مرکز تحقیقات پلاسما بودند که به نتایج مطلوبی دست یافتیم.
این محقق این با بیان اینکه نتایج این تحقیقات از سوی ژورنال Nuclear Fusion زیر نظر آژانس بین المللی به چاپ رسید، یادآور شد: این مقاله با عنوان "Long- distance correlations in TCABR biasing experiments " منتشر شد.
رئیس مرکز تحقیقات فیزیک پلاسما واحد علوم تحقیقات دانشگاه آزاد همچنین خاطر نشان کرد: در این تحقیق محققانی از کشورهای برزیل، پرتقال، انگلستان، فرانسه، کانادا، روسیه، ایران و اکراین مشارکت داشتند.[/font][/size]

[size=3][font=tahoma,geneva,sans-serif][color=#FF8C00]۱۳۹۱/۰۴/۲۸[/color][/font][/size]
[size=3][font=tahoma,geneva,sans-serif]منبع: [url="http://www.mehrnews.com/fa/newsdetail.aspx?NewsID=1652505"]خبرگزاري مهر[/url][/font][/size]

[color=#ee82ee][i][size=1][font=tahoma,geneva,sans-serif]ببخشيد كه ارسال متوالي دادم. تاپيك بالا بيايد.[/font][/size][/i][/color]

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
انجام و دسترسی به فناوری انرژی همجوشی انقلابی در نیروگاه های موجود و تولید انرژی به میزان بالا می باشد
  • Upvote 1
  • Downvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[size=3][font=tahoma,geneva,sans-serif]همينطور است.

[hr]
[b]سايت رسمي ITER[/b]
[img]http://www.military.ir/forums/public/style_emoticons/default/icon_arrowd.gif[/img]
[url="http://www.iter.org/"]http://www.iter.org/[/url][/font][/size]

[center]
[size=3][font=tahoma,geneva,sans-serif][img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/10198/iter_full2.jpg[/img]

[img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/10198/ITER-experimental-fusion-reactor.jpg[/img][/font][/size][/center]

[size=3][font=tahoma,geneva,sans-serif][url="http://gallery.military.ir/albums/userpics/10198/moreabout2.jpg"][img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/10198/thumb_moreabout2.jpg[/img][/url]
[url="http://www.futuretimeline.net/21stcentury/2019.htm"]http://www.futuretim...entury/2019.htm[/url]
[url="http://homepages.ius.edu/kforinas/ClassRefs/modern.html"]http://homepages.ius...efs/modern.html[/url][/font][/size]


[size=3][font=tahoma,geneva,sans-serif][b]تايم لاين پروژه[/b] (اين تايم‌لاين مربوط به سال 2008 هست و با توجه به مشكلات اقتصادي، به نظرم تاخير در پروژه لاجرم اتفاق خواهد افتاد)[/font][/size]
[size=3][font=tahoma,geneva,sans-serif][url="http://gallery.military.ir/albums/userpics/10198/construction_schedule.jpg"][img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/10198/thumb_construction_schedule.jpg[/img][/url][/font][/size]
[size=3][font=tahoma,geneva,sans-serif][url="http://www.fusor.net/board/view.php?bn=fusor_construction&key=1212535877"]http://www.fusor.net...&key=1212535877[/url][/font][/size]


[size=3][font=tahoma,geneva,sans-serif][b]سايت پروژه در فرانسه[/b] (به نظر مي‌رسد اين تصاوير مربوط به سال 2009 هستند)[/font][/size]
[size=3][font=tahoma,geneva,sans-serif][url="http://gallery.military.ir/albums/userpics/10198/ITER_Site.jpg"][img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/10198/thumb_ITER_Site.jpg[/img][/url][/font][/size]

[size=3][font=tahoma,geneva,sans-serif][url="http://gallery.military.ir/albums/userpics/10198/itersite2009_l.jpg"][img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/10198/thumb_itersite2009_l.jpg[/img][/url][/font][/size]

[size=3][font=tahoma,geneva,sans-serif][url="http://gallery.military.ir/albums/userpics/10198/_ALT8654-181020101200-Large%7E0.jpg"][img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/10198/thumb__ALT8654-181020101200-Large%7E0.jpg[/img][/url][/font][/size]

[size=3][font=tahoma,geneva,sans-serif][url="http://gallery.military.ir/albums/userpics/10198/Cadarache_28red_dot29_map.png"][img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/10198/thumb_Cadarache_28red_dot29_map.png[/img][/url][/font][/size]
[size=3][font=tahoma,geneva,sans-serif][url="http://en.wikipedia.org/wiki/ITER"]http://en.wikipedia.org/wiki/ITER[/url][/font][/size]

[size=3][font=tahoma,geneva,sans-serif][url="http://gallery.military.ir/albums/userpics/10198/iter_step_1540.jpg"][img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/10198/thumb_iter_step_1540.jpg[/img][/url][/font][/size]
  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[size=3][font=tahoma,geneva,sans-serif][color=#0000cd]رئیس مرکز تحقیقات فیزیک پلاسما با اشاره به فعالیت های پژوهشگران کشور در حوزه گداخت هسته ای، گفت: بر اساس نقشه های جهانی منتشر شده، ایران یکی از کشورهای دارای فناوری گداخت هسته ای برای تولید انرژی پاک است.[/color]
به گزارش خبرنگار مهر، رآکتور گداخت هسته ای ایتر (International Thermonuclear Experimental Reactor (ITER یکی از پروژه های پر هزینه جهان است که قرار است با استفاده از همجوشی هسته ای انرژی پاک دریافت شود.
هزینه ساخت این پروژه 6.5 میلیارد دلار برآورد شده است و پیش بینی می شود این نیروگاه در سال 2028 به بهره برداری برسد.
در طراحی و ساخت این راکتور که در فرانسه در حال اجرا است، در کنار محققان کشورهایی چون چین، هند، ژاپن، کره جنوبی، روسیه، آمریکا و اتحادیه اروپا، پژوهشگران مرکز فیزیک پلاسما ایران نیز حضور دارند.
پژوهشگران مرکز تحقیقات فیزیک پلاسما با اجرای پروژه های تحقیقاتی و انتشار آن در ژورنالهای بین المللی موجب شدند تا نام ایران به عنوان یکی از کشورهای دارنده فناوری گداخت هسته ای معرفی شود.

[b]کشورهایی که قادر به تولید انرژی پاک هستند[/b]
رئیس مرکز تحقیقات فیزیک پلاسما در گفتگو با خبرنگار مهر، با اشاره به وضعیت تحقیقات در حوزه گداخت هسته ای، افزود: ایران در منطقه خاورمیانه تنها مرکزی است که در حوزه گداخت هسته ای فعال است.
دکتر محمود قرآن نویس، با اشاره به فعالیت های مرکز فیزیک پلاسما، اظهار داشت: پژوهشگران این مرکز در پروژه ایتر مشارکت دارند و از دستاوردهای تحقیقاتی که در این زمینه عرضه کردند، مقالاتی در ژورنالهای بین المللی به چاپ رسانده اند.
وی با اشاره به نقشه منتشر شده یادآور شد: ایران در خاورمیانه تنها کشوری است که در پروژه ایتر همکاری دارد و فعالیت هایی در زمینه گداخت هسته ای دارد.[/font][/size]
[center]
[size=3][font=tahoma,geneva,sans-serif][img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/10198/815506_orig.jpg[/img]
[b]کشورهایی که در پروژه ایتر (طراحی نیروگاه گداخت هسته ای) مشارکت دارند[/b][/font][/size][/center]

[size=3][font=tahoma,geneva,sans-serif]قرآن نویس همچنین یادآور شد: ایران همچنین در منطقه خاورمیانه تنها کشوری است که دارای فناوری گداخت هسته ای برای تولید انرژی پاک است.[/font][/size]

[size=3][font=tahoma,geneva,sans-serif][color=#FF8C00]۱۳۹۱/۰۵/۰۲[/color][/font][/size]
[size=3][font=tahoma,geneva,sans-serif]منبع: [url="http://www.mehrnews.com/fa/newsdetail.aspx?NewsID=1655672"]خبرگزاري مهر[/url][/font][/size]

[color=#ee82ee][i][size=1][font=tahoma,geneva,sans-serif]ببخشيد كه ارسال متوالي دادم. تاپيك بالا بيايد.[/font][/size][/i][/color]
  • Upvote 2

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
با تشکر از جناب مهدی عزیز ...


توی این آخر نشون میده ترکیه و سوریه هم تحقیقات گداخت هسته ای دارند ! جالبه ، بخصوص برای سوریه ، آمریکا هم بیش از کل خاور میانه مراکز تحقیقاتی داره !!
  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[size=3][font=tahoma,geneva,sans-serif] مستند جذاب [b]? Can We Make a Star on Earth[/b] با اجرای دکتر [url="http://en.wikipedia.org/wiki/Brian_Cox_%28physicist%29"]برایان کاکس[/url] از مجموعه هورایزن شبکه ب/ی ب%ی سی، را پیرامون موضوع گداخت هسته ای، خدمتتان معرفی می کنم. توصیه می کنم حتما ببینید.[/font][/size]
[size=3][font=tahoma,geneva,sans-serif]لینک [url="http://www.imdb.com/title/tt1380464/"]imdb[/url] [/font][/size]
[size=3][font=tahoma,geneva,sans-serif]نمونه دوبله شده این مستند از صدا و سیما پخش شده. ولیکن نسخه انگلیسیش را هم به زور یافتم! چه برسه به دوبله شدش! big_grin [/font][/size]

[size=3][font=tahoma,geneva,sans-serif][b]برای دانلود این مستند مفید، می توانید به لینک زیر بروید:[/b][/font][/size]
[size=3][font=tahoma,geneva,sans-serif]http://www.p30day.com/%D9%81%DB%8C%D9%84%D9%85-%D9%85%D8%B3%D8%AA%D9%86%D8%AF-%D8%B3%D8%A7%D8%AE%D8%AA-%D9%86%DB%8C%D8%B1%D9%88%DA%AF%D8%A7%D9%87-%D8%AE%D9%88%D8%B1%D8%B4%DB%8C%D8%AF%DB%8C-%D8%B2%D9%85%DB%8C%D9%86-Can-We-Make-a-Star-on-Earth-5790.html[/font][/size]

[center][size=3][font=tahoma,geneva,sans-serif][IMG]http://gallery.military.ir/albums/userpics/10198/24266604101191322882.jpg[/IMG][/font][/size][/center]
  • Upvote 8

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
گویا قراره ایران مستقلا تا 10 سال اینده یه راکتور گداخت ملی بسازه؟؟؟؟؟؟؟؟

کسی از دوستان اطلاعات دقیق تری داره

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[size=3][font=tahoma,geneva,sans-serif][b]تعدادی ویدئو خوب تقدیم دوستان.[/b][/font][/size]

[size=3][font=tahoma,geneva,sans-serif][b]ایتر در 5 دقیقه:[/b][/font][/size]

[center][size=3][font=tahoma,geneva,sans-serif][IMG]http://gallery.military.ir/albums/userpics/10058/ITER-infiveminutes_01.jpg[/IMG][/font][/size][/center]
[center][size=3][font=tahoma,geneva,sans-serif][url="http://trainbit.com/files/8569091884/ITER-infiveminutes_1001.mp4"]دانلود[/url] (حجم: 74.5 مگابایت)[/font][/size][/center]
[center][size=3][font=tahoma,geneva,sans-serif]http://trainbit.com/files/8569091884/ITER-infiveminutes_1001.mp4[/font][/size][/center]

[center][size=3][font=tahoma,geneva,sans-serif]اسکرین‌شات[/font][/size][/center]
[center][size=3][font=tahoma,geneva,sans-serif][url=http://gallery.military.ir/albums/userpics/10058/ITER-infiveminutes_05.jpg][IMG]http://gallery.military.ir/albums/userpics/10058/thumb_ITER-infiveminutes_05.jpg[/IMG][/url] [url=http://gallery.military.ir/albums/userpics/10058/ITER-infiveminutes_04.jpg][IMG]http://gallery.military.ir/albums/userpics/10058/thumb_ITER-infiveminutes_04.jpg[/IMG][/url] [url=http://gallery.military.ir/albums/userpics/10058/ITER-infiveminutes_03.jpg][IMG]http://gallery.military.ir/albums/userpics/10058/thumb_ITER-infiveminutes_03.jpg[/IMG][/url] [url=http://gallery.military.ir/albums/userpics/10058/ITER-infiveminutes_02.jpg][IMG]http://gallery.military.ir/albums/userpics/10058/thumb_ITER-infiveminutes_02.jpg[/IMG][/url][/font][/size][/center]

[size=3][font=tahoma,geneva,sans-serif][b]کانال اینر در یوتیوب:[/b][/font][/size]
[size=3][font=tahoma,geneva,sans-serif][CODE]https://www.youtube.com/channel/UCZzwQDDag5eP4Rs-2d4nX5g[/CODE][/font][/size]

[size=3][font=tahoma,geneva,sans-serif][hr][/font][/size]
[size=3][font=tahoma,geneva,sans-serif][b]برای دوستانی که می‌خواهند جزئیات بیشتری فرا بگیرند:[/b][/font][/size]

[size=3][font=tahoma,geneva,sans-serif][b]ارائه‌ای از Dr. Ned Sauthoff یک فیزیکدان پلاسما و مدیر بخش ایالات متحده پروژه ITER [/b][/font][/size]
[size=3][font=tahoma,geneva,sans-serif][b]شامل توضیحات سریعی پیرامون پروژه.[/b][/font][/size]

[center][size=3][font=tahoma,geneva,sans-serif][IMG]http://gallery.military.ir/albums/userpics/10058/ITER_MCF_PROJECT_01.jpg[/IMG][/font][/size][/center]
[center][size=3][font=tahoma,geneva,sans-serif][url="http://trainbit.com/files/9194091884/ITER_MCF_PROJECT_1001.mp4"]دانلود[/url] (حجم: 86.11 مگابایت)[/font][/size][/center]
[center][size=3][font=tahoma,geneva,sans-serif]http://trainbit.com/files/9194091884/ITER_MCF_PROJECT_1001.mp4[/font][/size][/center]

[center][size=3][font=tahoma,geneva,sans-serif]اسکرین‌شات[/font][/size][/center]
[center][size=3][font=tahoma,geneva,sans-serif][url=http://gallery.military.ir/albums/userpics/10058/ITER_MCF_PROJECT_05.jpg][IMG]http://gallery.military.ir/albums/userpics/10058/thumb_ITER_MCF_PROJECT_05.jpg[/IMG][/url] [url=http://gallery.military.ir/albums/userpics/10058/ITER_MCF_PROJECT_04.jpg][IMG]http://gallery.military.ir/albums/userpics/10058/thumb_ITER_MCF_PROJECT_04.jpg[/IMG][/url] [url=http://gallery.military.ir/albums/userpics/10058/ITER_MCF_PROJECT_03.jpg][IMG]http://gallery.military.ir/albums/userpics/10058/thumb_ITER_MCF_PROJECT_03.jpg[/IMG][/url] [url=http://gallery.military.ir/albums/userpics/10058/ITER_MCF_PROJECT_02.jpg][IMG]http://gallery.military.ir/albums/userpics/10058/thumb_ITER_MCF_PROJECT_02.jpg[/IMG][/url][/font][/size][/center]


[size=3][font=tahoma,geneva,sans-serif][b]دو ویدئو شامل ارائه توسط Dr. David Campbell ، دستیار معاون مدیر گروه علوم و تکنولوژی گداخت ایتر[/b][/font][/size]
[size=3][font=tahoma,geneva,sans-serif][b]در این دو ویدئو توضیحاتی پیرامون فیزیک پلاسما در ایتر پرداخته شده است.[/b][/font][/size]

[center][size=3][font=tahoma,geneva,sans-serif][IMG]http://gallery.military.ir/albums/userpics/10058/FusionPlasmaPhysics_andITER_-_AnIntroduction_1-4_01.jpg[/IMG][/font][/size][/center]
[center][size=3][font=tahoma,geneva,sans-serif][url="http://trainbit.com/files/4194091884/FusionPlasmaPhysics_andITER_-_AnIntroduction_1-4_1001.mp4"]دانلود[/url] (حجم: 171.43 مگابایت)[/font][/size][/center]
[center][size=3][font=tahoma,geneva,sans-serif]http://trainbit.com/files/4194091884/FusionPlasmaPhysics_andITER_-_AnIntroduction_1-4_1001.mp4[/font][/size][/center]

[center][size=3][font=tahoma,geneva,sans-serif]اسکرین‌شات[/font][/size][/center]
[center][size=3][font=tahoma,geneva,sans-serif][url=http://gallery.military.ir/albums/userpics/10058/FusionPlasmaPhysics_andITER_-_AnIntroduction_1-4_06.jpg][IMG]http://gallery.military.ir/albums/userpics/10058/thumb_FusionPlasmaPhysics_andITER_-_AnIntroduction_1-4_06.jpg[/IMG][/url] [url=http://gallery.military.ir/albums/userpics/10058/FusionPlasmaPhysics_andITER_-_AnIntroduction_1-4_04.jpg][IMG]http://gallery.military.ir/albums/userpics/10058/thumb_FusionPlasmaPhysics_andITER_-_AnIntroduction_1-4_04.jpg[/IMG][/url] [url=http://gallery.military.ir/albums/userpics/10058/FusionPlasmaPhysics_andITER_-_AnIntroduction_1-4_03.jpg][IMG]http://gallery.military.ir/albums/userpics/10058/thumb_FusionPlasmaPhysics_andITER_-_AnIntroduction_1-4_03.jpg[/IMG][/url] [url=http://gallery.military.ir/albums/userpics/10058/FusionPlasmaPhysics_andITER_-_AnIntroduction_1-4_02.jpg][IMG]http://gallery.military.ir/albums/userpics/10058/thumb_FusionPlasmaPhysics_andITER_-_AnIntroduction_1-4_02.jpg[/IMG][/url][/font][/size][/center]

[center][size=3][font=tahoma,geneva,sans-serif][IMG]http://gallery.military.ir/albums/userpics/10058/FusionPlasmaPhysics_andITER_-_AnIntroduction_2-4_01.jpg[/IMG][/font][/size][/center]
[center][size=3][font=tahoma,geneva,sans-serif][url="http://trainbit.com/files/1194091884/FusionPlasmaPhysics_andITER_-_AnIntroduction_2-4_1001.mp4"]دانلود[/url] (حجم: 180.97 مگابایت)[/font][/size][/center]
[center][size=3][font=tahoma,geneva,sans-serif]http://trainbit.com/files/1194091884/FusionPlasmaPhysics_andITER_-_AnIntroduction_2-4_1001.mp4[/font][/size][/center]

[center][size=3][font=tahoma,geneva,sans-serif]اسکرین‌شات[/font][/size][/center]
[center][size=3][font=tahoma,geneva,sans-serif][url=http://gallery.military.ir/albums/userpics/10058/FusionPlasmaPhysics_andITER_-_AnIntroduction_2-4_05.jpg][IMG]http://gallery.military.ir/albums/userpics/10058/thumb_FusionPlasmaPhysics_andITER_-_AnIntroduction_2-4_05.jpg[/IMG][/url] [url=http://gallery.military.ir/albums/userpics/10058/FusionPlasmaPhysics_andITER_-_AnIntroduction_2-4_04.jpg][IMG]http://gallery.military.ir/albums/userpics/10058/thumb_FusionPlasmaPhysics_andITER_-_AnIntroduction_2-4_04.jpg[/IMG][/url] [url=http://gallery.military.ir/albums/userpics/10058/FusionPlasmaPhysics_andITER_-_AnIntroduction_2-4_03.jpg][IMG]http://gallery.military.ir/albums/userpics/10058/thumb_FusionPlasmaPhysics_andITER_-_AnIntroduction_2-4_03.jpg[/IMG][/url] [url=http://gallery.military.ir/albums/userpics/10058/FusionPlasmaPhysics_andITER_-_AnIntroduction_2-4_02.jpg][IMG]http://gallery.military.ir/albums/userpics/10058/thumb_FusionPlasmaPhysics_andITER_-_AnIntroduction_2-4_02.jpg[/IMG][/url][/font][/size][/center]


[size=3][font=tahoma,geneva,sans-serif][b]دو ویدئو ارائه توسط Dr. Gunther Janeschitz [/b][/font][/size]
[size=3][font=tahoma,geneva,sans-serif][b]در این دو ویدئو توضیحات خوبی راجع به فناوری‌ها در پروژه ایتر داده شده است.[/b][/font][/size]

[center][size=3][font=tahoma,geneva,sans-serif][IMG]http://gallery.military.ir/albums/userpics/10058/TheITERProject_FurtherDevelopment_DEMOFPP_3-4_001.jpg[/IMG][/font][/size][/center]
[center][size=3][font=tahoma,geneva,sans-serif][url="http://trainbit.com/files/2194091884/TheITERProject_FurtherDevelopment_DEMOFPP_3-4_1001.mp4"]دانلود[/url] (حجم: 164.82 مگابایت)[/font][/size][/center]
[center][size=3][font=tahoma,geneva,sans-serif]http://trainbit.com/files/2194091884/TheITERProject_FurtherDevelopment_DEMOFPP_3-4_1001.mp4[/font][/size][/center]

[center][size=3][font=tahoma,geneva,sans-serif]اسکرین‌شات[/font][/size][/center]
[center][size=3][font=tahoma,geneva,sans-serif][url=http://gallery.military.ir/albums/userpics/10058/TheITERProject_FurtherDevelopment_DEMOFPP_3-4_005.jpg][IMG]http://gallery.military.ir/albums/userpics/10058/thumb_TheITERProject_FurtherDevelopment_DEMOFPP_3-4_005.jpg[/IMG][/url] [url=http://gallery.military.ir/albums/userpics/10058/TheITERProject_FurtherDevelopment_DEMOFPP_3-4_004.jpg][IMG]http://gallery.military.ir/albums/userpics/10058/thumb_TheITERProject_FurtherDevelopment_DEMOFPP_3-4_004.jpg[/IMG][/url] [url=http://gallery.military.ir/albums/userpics/10058/TheITERProject_FurtherDevelopment_DEMOFPP_3-4_003.jpg][IMG]http://gallery.military.ir/albums/userpics/10058/thumb_TheITERProject_FurtherDevelopment_DEMOFPP_3-4_003.jpg[/IMG][/url] [url=http://gallery.military.ir/albums/userpics/10058/TheITERProject_FurtherDevelopment_DEMOFPP_3-4_002.jpg][IMG]http://gallery.military.ir/albums/userpics/10058/thumb_TheITERProject_FurtherDevelopment_DEMOFPP_3-4_002.jpg[/IMG][/url][/font][/size][/center]

[center][size=3][font=tahoma,geneva,sans-serif][IMG]http://gallery.military.ir/albums/userpics/10058/TheITERProject_FurtherDevelopment_DEMOFPP_4-4_001.jpg[/IMG][/font][/size][/center]
[center][size=3][font=tahoma,geneva,sans-serif][url="http://trainbit.com/files/5194091884/TheITERProject_FurtherDevelopment_DEMOFPP_4-4_1001.mp4"]دانلود[/url] (حجم: 170.85 مگابایت)[/font][/size][/center]
[center][size=3][font=tahoma,geneva,sans-serif]http://trainbit.com/files/5194091884/TheITERProject_FurtherDevelopment_DEMOFPP_4-4_1001.mp4[/font][/size][/center]

[center][size=3][font=tahoma,geneva,sans-serif]اسکرین‌شات[/font][/size][/center]
[center][size=3][font=tahoma,geneva,sans-serif][url=http://gallery.military.ir/albums/userpics/10058/TheITERProject_FurtherDevelopment_DEMOFPP_4-4_005.jpg][IMG]http://gallery.military.ir/albums/userpics/10058/thumb_TheITERProject_FurtherDevelopment_DEMOFPP_4-4_005.jpg[/IMG][/url] [url=http://gallery.military.ir/albums/userpics/10058/TheITERProject_FurtherDevelopment_DEMOFPP_4-4_004.jpg][IMG]http://gallery.military.ir/albums/userpics/10058/thumb_TheITERProject_FurtherDevelopment_DEMOFPP_4-4_004.jpg[/IMG][/url] [url=http://gallery.military.ir/albums/userpics/10058/TheITERProject_FurtherDevelopment_DEMOFPP_4-4_003.jpg][IMG]http://gallery.military.ir/albums/userpics/10058/thumb_TheITERProject_FurtherDevelopment_DEMOFPP_4-4_003.jpg[/IMG][/url] [url=http://gallery.military.ir/albums/userpics/10058/TheITERProject_FurtherDevelopment_DEMOFPP_4-4_002.jpg][IMG]http://gallery.military.ir/albums/userpics/10058/thumb_TheITERProject_FurtherDevelopment_DEMOFPP_4-4_002.jpg[/IMG][/url][/font][/size][/center]
  • Upvote 6

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[size=3][font=tahoma,geneva,sans-serif][b]وضعیت سایت توکامک پروژه در ماه‌های اخیر.[/b][/font][/size]
[size=3][font=tahoma,geneva,sans-serif]تصاویر بسیار بیشتری در لینک زیر:[/font][/size]
[size=3][font=tahoma,geneva,sans-serif]https://www.iter.org/album/construction/tkmfoundations#2943[/font][/size]

[center][size=3][font=tahoma,geneva,sans-serif][url="http://gallery.military.ir/albums/userpics/10058/Tritium_slab_look_south_2.jpg"][img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/10058/normal_Tritium_slab_look_south_2.jpg[/img][/url][/font][/size][/center]

[center][size=3][font=tahoma,geneva,sans-serif][url="http://gallery.military.ir/albums/userpics/10058/Tritium_slab_fisheye_look_south_2.jpg"][img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/10058/normal_Tritium_slab_fisheye_look_south_2.jpg[/img][/url][/font][/size][/center]

[center][size=3][font=tahoma,geneva,sans-serif][url="http://gallery.military.ir/albums/userpics/10058/2014_04_29_aerien_00205.JPG"][img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/10058/normal_2014_04_29_aerien_00205.JPG[/img][/url][/font][/size][/center]
  • Upvote 6

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
جناب مهدوی مشخص نیست که چه زمانی اولین نمونه واقعی از این نیروگاه آماده بهره برداری میشه!؟ یه زمانی یادمه سال 2020 رو مشخص کرده بودن!
  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[size=3][font=tahoma,geneva,sans-serif]در سایت [url="https://www.iter.org/proj/iterandbeyond"]iter.org[/url] در حال حاضر برای پروژه ITER، سال 2019 میلادی برای اتمام ساخت توکامک، 2020 برای حصول اولین پلاسما و 2027 برای شروع فرایند دوتریم-تریتیوم عنوان شده. [/font][/size]
[size=3][font=tahoma,geneva,sans-serif]اما این زمان‌ها بستگی به چگونگی تحقق بودجه دارد و در صورت عدم تامین، به عقب خواهد رفت.[/font][/size]

[center][size=3][font=tahoma,geneva,sans-serif][IMG]http://gallery.military.ir/albums/userpics/10058/857865858675.jpg[/IMG][/font][/size][/center]
[center][size=3][font=tahoma,geneva,sans-serif]منبع:[/font][/size][/center]
[center][size=3][font=tahoma,geneva,sans-serif]http://fire.pppl.gov/FESAC_ITER_Sauthoff_041114.pdf[/font][/size][/center]
[center][size=3][font=tahoma,geneva,sans-serif]http://fire.pppl.gov/[/font][/size][/center]
[center][size=3][font=tahoma,geneva,sans-serif][url="https://www.usiter.org/about/"]راجع به US ITER[/url][/font][/size][/center]

[size=3][font=tahoma,geneva,sans-serif]البته ذکر این نکته لازم است که ایتر یک پروژه تحقیقاتی و اثباتگر فناوری هست و قرار نیست استفاده تجاری از آن بشود و یا مثلا به شبکه برق متصل بشود! [/font][/size]
[size=3][font=tahoma,geneva,sans-serif]در حال حاضر پروژه‌ای که برای ورود به فاز تجاری، پس از ایتر مطرح است و از نتایج آن حاصل می‌شود، پروژه [url="http://en.wikipedia.org/wiki/DEMO"](DEMOnstration Power Plant)[color=#FFFFFF]ء[/color]DEMO[/url] نام دارد، که انتظار می‌رود توان حرارتی خروجی 2 تا 4 گیگاوات داشته باشد و برق را در اوایل 2040 وارد شبکه کند. [/font][/size]
[size=3][font=tahoma,geneva,sans-serif]اگر دو پروژه ITER و DEMO موفق باشند، انتظار است که در یک‌چهارم پایانی قرن حاضر میلادی، جهان وارد عصر گداخت هسته‌ای بشود.[/font][/size]
  • Upvote 7

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[size=3][font=tahoma,geneva,sans-serif]در چنین پروژه‌ای بحث دیتای تولیدی در زمان فعالیت هم می‌تونه قابل توجه باشه، با جستجوی که انجام دادم به اعدادی چون 180 الی 600 ترابایت بر سال [sup][sub][1][/sub][/sup]، و 2 پتابایت بر سال [sup][sub][2][/sub][/sup]، برخوردم. (که البته مثلا در قیاس با دیتای تولیدی شتابدهنده بزرگ هادرونی که نرخ 25 پتابایت بر سال رو در سال 2012 داشت، خیلی زیاد به نظر نمی‌رسه!)[/font][/size]
[size=2][font=tahoma,geneva,sans-serif][1]. https://accelconf.web.cern.ch/accelconf/ica03/PAPERS/TH601.PDF[/font][/size]
[size=2][font=tahoma,geneva,sans-serif][2]. https://www.psfc.mit.edu/~g/papers/icalepcs05-paper.pdf[/font][/size]
  • Upvote 2

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ایجاد یک حساب کاربری و یا به سیستم وارد شوید برای ارسال نظر

کاربر محترم برای ارسال نظر نیاز به یک حساب کاربری دارید.

ایجاد یک حساب کاربری

ثبت نام برای یک حساب کاربری جدید در انجمن ها بسیار ساده است!

ثبت نام کاربر جدید

ورود به حساب کاربری

در حال حاضر می خواهید به حساب کاربری خود وارد شوید؟ برای ورود کلیک کنید

ورود به سیستم

  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.