mahdavi3d

اخبار مرتبط با ساخت موتور کرایژنیک پرتابگر در كشور

Recommended Posts

[quote]
[size=3][font=tahoma,geneva,sans-serif]{...}[/font][/size]
[size=3][font=tahoma,geneva,sans-serif][b]تصویب طرح کلان ملی موتور موشک‌های حامل ماهواره[/b][/font][/size]
[size=3][font=tahoma,geneva,sans-serif]به گزارش ایسنا، دبیر شورای عالی عتف با اشاره به این که در جلسه پیشین کمیسیون دائمی شورای عالی عتف طرح موتورهای کراسینگ (موتورهای موشک‌های حامل ماهواره) تدوین شده بود، گفت: این طرح در شورای عالی عتف نیز به تصویب رسید که دانشگاه‌هایی مانند صنعتی شریف، تهران، تبریز و تعدادی دیگر از دانشگاه‌ها و پژوهشگاه‌های کشور در اجرای آن سهیم هستند.[/font][/size]
[size=3][font=tahoma,geneva,sans-serif]به گفته معاون پژوهش و فناوری وزیر علوم این طرح در راستای دستیابی به توان ارسال ماهواره‌های GEO (زمین آهنگ) تدوین شده که عمدتا ماهواره‌های ارتباطی و مخابراتی هستند.[/font][/size]
[size=3][font=tahoma,geneva,sans-serif]مهدی‌نژاد افزود: این طرح‌ها به اتفاق آرای اعضای شورای عالی عتف به تصویب رسید و قرار شد ظرف پنج سال آینده طراحی و ساخت موتور و سیستم‌های اندازه‌گیری آن به پایان برسد.[/font][/size]
[size=3][font=tahoma,geneva,sans-serif]{...}[/font][/size]
[size=3][font=tahoma,geneva,sans-serif][color=#FF8C00]۲۳ بهمن ۱۳۹۱[/color][/font][/size]
[size=3][font=tahoma,geneva,sans-serif]منبع:[url="http://isna.ir/fa/news/91112314052/%D8%AA%D8%B5%D9%88%DB%8C%D8%A8-62-%D8%B7%D8%B1%D8%AD-%DA%A9%D9%84%D8%A7%D9%86-%D8%AC%D8%AF%DB%8C%D8%AF-%D8%AA%D8%B5%D9%88%DB%8C%D8%A8-%D8%B7%D8%B1%D8%AD-%DA%A9%D9%84%D8%A7%D9%86-%D9%85%D9%84%DB%8C"] ايسنا[/url][/font][/size]
[/quote]
  • Upvote 8

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[size=3][font=tahoma,geneva,sans-serif]اون كه ديگه دست بنده نيست، برادر من! icon_cheesygrin اگر آقايان اطلاعات بيشتري منتشر كنند، ما هم در خدمتيم و در همين تاپيك قرار مي‌دهيم! [/font][/size]

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[size=5]سلام[/size]
[size=5]موتورهای "کرایژنیک" همان موتور "کرایوژنیک" ماهواره بر هستند؟[/size]

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[size=3][font=tahoma,geneva,sans-serif]بله! همان است![/font][/size]
[size=3][font=tahoma,geneva,sans-serif][b]Cryogenic[/b][/font][/size]
[size=3][font=tahoma,geneva,sans-serif]http://en.wikipedia.org/wiki/Cryogenic_rocket_engine[/font][/size]
[size=3][font=tahoma,geneva,sans-serif]http://en.wikipedia.org/wiki/Cryogenic_fuel[/font][/size]

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[center][url=http://gallery.military.ir/albums/userpics/10198/04fn3itm2inxymlr2x.jpg][IMG]http://gallery.military.ir/albums/userpics/10198/thumb_04fn3itm2inxymlr2x.jpg[/IMG][/url][/center]
[center]http://en.wikipedia.org/wiki/File:Moteur-Vulcain.jpg[/center]

[center][img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/10198/p89gqch88kc9nkjlk0m.jpg[/img][/center]
[center]http://en.wikipedia.org/wiki/File:RL-10_rocket_engine.jpg[/center]
[right]سلام بی ارتباط هم نیست...[/right]
[right]سردار فرحی در برنامه دیروز، امروز فردا خبر داد
رئیس سازمان هوافضای وزارت دفاع با بیان اینکه ما در حوزه فضایی دو برنامه عمده داریم، گفت: یکی از آنها برنامه پنج ساله پنجم است که تا سال 1394 پیش بینی شده و دیگری برنامه 20 ساله تا 1404 است
فرحی ادامه داد: طبق برنامه پنجساله قرار بر این است که ما بتوانیم با ماهواره‌بر سفیر 3 (سپهر) ماهواره 700 کیلوگرمی را در فاصله 1000 کیلومتری بفرستیم و این در حالی است که ما در حوزه ماهواره‌برها، ماهواره‌بر سفیر، سفیر یک A و سفیر یک B را داریم.
فرحی ادامه داد: ساخت ماهواره‌بر سفیر یک C در برنامه‌ماست و ما به دنبال این هستیم که بتوانیم در نیمه اول سال آینده ماهواره طلوع (متعلق به صاایران) یا ماهواره ظفر (متعلق به علم و صنعت) را با استفاده از ماهواره بر سیمرغ به فضا بفرستیم که این ماهواره 100 کیلوگرم وزن دارد و در مدار 500 کیلومتری قرار می‌گیرد که این اقدام از پایگاه فضایی امام خمینی(ره) که اکنون بالای 90 درصد کارهای آن انجام شده صورت خواهد گرفت
وی گفت: با دستیابی به ماهواره‌بر سفیر 3 ما از ماهواره‌بر 26تنی به ساخت ماهواره‌برهای 85 تنی می‌رسیم که دستاورد بسیار بزرگ است
فرحی افزود:‌ امروز 48 کشور جهان ماهواره دارند اما 24کشور می‌توانند ماهواره بسازد و تنها 8 کشور ماهواره‌بر می‌سازند که ایران هم جزو آنهاست و البته اخیرا کره شمالی و کره جنوبی نیز به جمع این 8 کشور اضافه شده‌اند
[size=4][b]فرحی افزود: قرار بر این است تا آخر سال 94 ماهواره‌بر سفیر 3 (سپهر) ماهواره 700 کیلوگرمی را در مدار هزار کیلومتری قرار دهد[/b]
[b]وی خاطرنشان کرد: در برنامه 20 ساله نیز ما به دنبال ارسال ماهواره به مدار ژئو هستیم که یک کار بسیار بزرگی است و فعلا در حال طی مراحل مقدماتی و مطالعاتی هستیم[/b][/size][/right] ویرایش شده در توسط mahdavi3d

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[size=3][font=tahoma,geneva,sans-serif]ممنون.[/font][/size]
[size=3][font=tahoma,geneva,sans-serif]در حال حاضر، پيشرفته‌ترين پيشران كرايژنيك جهان، پيشران J-2X ناسا است كه براي پروژه SLS آماده مي‌شود.[/font][/size]

[size=3][font=tahoma,geneva,sans-serif][b]J-2X[/b][/font][/size]
[size=3][font=tahoma,geneva,sans-serif][url="http://gallery.military.ir/albums/userpics/10198/J-2X.jpg"][img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/10198/thumb_J-2X.jpg[/img][/url][/font][/size]
[size=2][font=tahoma,geneva,sans-serif]http://en.wikipedia.org/wiki/File:J-2X.jpg[/font][/size]

[size=3][font=tahoma,geneva,sans-serif][b]تاپيك مربوطه:[/b][/font][/size]
[size=3][font=tahoma,geneva,sans-serif][url="http://www.military.ir/forums/topic/16648-sls%D8%8C-%D8%A8%D8%B1%D9%86%D8%A7%D9%85%D9%87-%D9%BE%D8%B1%D8%AA%D8%A7%D8%A8%DA%AF%D8%B1-%D9%81%D8%B1%D8%A7%D9%85%D8%AF%D8%A7%D8%B1%D9%8A-%D9%86%D8%A7%D8%B3%D8%A7-%D8%B2%D9%85%D8%A7%D9%86-%D8%A7%D9%88%D9%84%DB%8C%D9%86-%D9%BE%D8%B1%D8%AA%D8%A7/#entry262369"]http://www.military....تا/#entry262369[/url][/font][/size]
  • Upvote 3

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote name='mahdavi3d' timestamp='1360599815' post='299591']
[size=3][font=tahoma,geneva,sans-serif]ممنون.[/font][/size]
[size=3][font=tahoma,geneva,sans-serif]در حال حاضر، پيشرفته‌ترين پيشران كرايژنيك جهان، پيشران J-2X ناسا است كه براي پروژه SLS آماده مي‌شود.[/font][/size]

[size=3][font=tahoma,geneva,sans-serif][b]J-2X[/b][/font][/size]
[size=3][font=tahoma,geneva,sans-serif][url="http://gallery.military.ir/albums/userpics/10198/J-2X.jpg"][img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/10198/thumb_J-2X.jpg[/img][/url][/font][/size]
[size=2][font=tahoma,geneva,sans-serif][url="http://en.wikipedia.org/wiki/File:J-2X.jpg"]http://en.wikipedia....i/File:J-2X.jpg[/url][/font][/size]

[size=3][font=tahoma,geneva,sans-serif][b]تاپيك مربوطه:[/b][/font][/size]
[size=3][font=tahoma,geneva,sans-serif][url="http://www.military.ir/forums/topic/16648-sls%D8%8C-%D8%A8%D8%B1%D9%86%D8%A7%D9%85%D9%87-%D9%BE%D8%B1%D8%AA%D8%A7%D8%A8%DA%AF%D8%B1-%D9%81%D8%B1%D8%A7%D9%85%D8%AF%D8%A7%D8%B1%D9%8A-%D9%86%D8%A7%D8%B3%D8%A7-%D8%B2%D9%85%D8%A7%D9%86-%D8%A7%D9%88%D9%84%DB%8C%D9%86-%D9%BE%D8%B1%D8%AA%D8%A7/#entry262369"]http://www.military....تا/#entry262369[/url][/font][/size]
[/quote]
سلام
بله اشاره خوبی بود برای شروع هر حرکتی باید قله رو شناخت و به سمت ان حرکت کرد
امیدوارم این اطلاعات به درد دانشمندانمون بخوره
که حتما همین طور هست
به هر حال امیدوارم باید از جایی شروع کرد
و تاپیکی رو که هم معرفی کردید بسیار عالی بود
ممنون
شاید باور نکنید اما همین اطلاعات برای دانشمندان ما خیلی خیلی مفید خواهد بود
در ضمن بنده اصلا اعتقاد ندارم که دستیابی به این طرح و پروژه انقدری رو که میگویند مثلا بیست سال زمان بکشد
همون طور که میدانید در هر کشوری اگر زیر ساخت ها فراهم باشه در سرعت دستیابی سرعت به صورت تصاعدی بالا میرود
که الحمدالله در کشور عزیزمون زیر ساخت های علم و فناوری شکل گرفته و روز به روز فراهم تر میشود
مثلا شاهد بودید که در همین مصاحبه معلوم هست بخشی از این امر به دانشگاه های کشور سپرده شده است و نشان از اطمینان مسعولین به دانشگاه ها دارند
[b]"[size=3][font=tahoma,geneva,sans-serif]این طرح در شورای عالی عتف نیز به تصویب رسید که دانشگاه‌هایی مانند صنعتی شریف، تهران، تبریز و تعدادی دیگر از دانشگاه‌ها و پژوهشگاه‌های کشور در اجرای آن سهیم هستند[/font][/size]"[/b]
و بنده مطمعن هستم جوانان ایرانی توانایی اتقلابی در این امر رو دارند
به امید ساخت اولین موتور کراژنیک ایرانی
  • Upvote 2

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
Russian aircraft manufacturer [url="http://en.wikipedia.org/wiki/Tupolev"]Tupolev[/url] developed a version of its popular [url="http://en.wikipedia.org/wiki/Tu-154"]Tu-154[/url] design but with a cryogenic fuel system, designated the Tu-155. Using a fuel referred to as [url="http://en.wikipedia.org/wiki/Liquefied_natural_gas"]liquefied natural gas[/url] (LNG), its first flight was in 1989.
ما هم می تونیم هواپیما هامون رو با سوخت سی ان جی پرواز بدیم . چی میشه اگه بشه icon_cheesygrin ویرایش شده در توسط bigbang

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[size=3][font=tahoma,geneva,sans-serif]ممنون، جناب[b] arsp[/b] لطف دارید.[/font][/size]
[size=3][font=tahoma,geneva,sans-serif]اما باید بدانیم که طراحی و ساخت یک پیشران کرایژنیک تمام عیار، بسیار بسیار بسیار پیچیده تر و سختتر از آن است که آدم کم سوادی مثل بنده، حتی بتوانم تصورش را بکنم. آنچه که در فضای وب منتشر می شود و در حد فهم امثال بنده باشد، صرفا یک سری اطلاعات عمومی است و کار طراحی و ساخت اینگونه پیشرانها بسیار دشوار است. [/font][/size]
[size=3][font=tahoma,geneva,sans-serif]بنده هم به نوبه خودم برای فعالان این حوزه سخت، آرزوی موفقیت دارم.[/font][/size]

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote name='mahdavi3d' timestamp='1360604341' post='299603']
[size=3][font=tahoma,geneva,sans-serif]ممنون، جناب[b] arsp[/b] لطف دارید.[/font][/size]
[size=3][font=tahoma,geneva,sans-serif]اما باید بدانیم که طراحی و ساخت یک پیشران کرایژنیک تمام عیار، بسیار بسیار بسیار پیچیده تر و سختتر از آن است که آدم کم سوادی مثل بنده، حتی بتوانم تصورش را بکنم. آنچه که در فضای وب منتشر می شود و در حد فهم امثال بنده باشد، صرفا یک سری اطلاعات عمومی است و کار طراحی و ساخت اینگونه پیشرانها بسیار دشوار است. [/font][/size]
[size=3][font=tahoma,geneva,sans-serif]بنده هم به نوبه خودم برای فعالان این حوزه سخت، آرزوی موفقیت دارم.[/font][/size]
[/quote]
سلام
خواهش میکنم
بله بنده هم تایید میکنم
اما همین اطلاعات برای شروع هم خیلی میتونه مفید باشه.
راستش رو بخواهید از نظر من هیچ کاری تو دنیا سخت نیست!!!
فقط کافیه یه نفر ان رو انجام داده باشه
بماند
به دیدگاه ها برمیگرده
شما هم به بنده لطف دارید
موفق باشید
  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote]راستش رو بخواهید از نظر من هیچ کاری تو دنیا سخت نیست!!![/quote]

احسنت. دیدگاه مشترکی داریم ، اگه یکی ساخته پس بقیه هم می تونند!

یادمه اوایل دانشگاه وقتی درس برنامه سازی پیشرفته که اموزش زبان سی بود میخوندم مطالبش چقدر برام گنگ و نامفهوم بود و اصلآ امیدی به نمره گرفتن نداشتم ، اصلآ این درس برام کابوسی شده بود و تو ذهنم برنامه نویسی پیچیده ترین کار دنیا به نظر میومد و برنامه نویس ها رو افرادی با مغزهای فوق العاده قوی تصور میکردم ولی امروز که تقریبآ 6 سال از روزها میگذره میبینم نگاهم چقدر احمقانه بوده. چند سال بعد که برای مطالعه ازاد کتاب C++ How To Program از اقای دیتل رو میخوندم تا اخر کتاب که حدودآ 1500 صفحه بود واقعآ به هیچ مطلب گنگ و نامفهومی برخورد نکردم! فقط چون حجم مطالبش سنگین بود مجبور شدم 3 بار کتاب رو از اول تا اخر دوره کنم و همه تمریناشو انجام بدم تا بتونم بهش مسلط بشم.

فکر می کنم که مشکل اغلب ما اینه که به صورت کلی به قضیه نگاه می کنیم و همین باعث میشه که در نظرمون چیز فوق العاده ای تصور بشه در حالی که بر فرض مثال همین موتور کرایوژنیک رو به صدها قطعه تقسیم کنیم و هر قطعه رو دست یک گروه اهل فن قرار بدیم و البته بودجه و زمان لازم رو هم در اختیارشون بگذاریم به راحتی قابل دست یافتن هست دقیقآ شبیه چیزی که در برنامه نویسی ماژولار وجود داره و یک برنامه رو به صدها قسمت تقسیم می کنند و هر قسمت رو شخص یا گروه خاصی کدنویسی میکنه و اصلآ به کاری به بقیه قسمت ها نداره و حتی ازشون خبر نداره!

این وسط مشکل ترین بخش کار همون قطعه قطعه کردن طراحی هست که در برنامه نویسی شخصی به نام تحلیلگر سیستم انجامش میده که فرد بسیار باتجربه ای هم باید باشه.برنامه نویسی که سالها تجربه کسب کرده و به قول معروف ریششو تو این راه سفید کرده عاقبت میشه تحلیلگر سیستم و بالاترین حقوق و مزایا رو هم دریافت میکنه. مشکل اغلب ما کشورهای در حال توسعه اینه که چنین افرادی رو یا نداریم یا خیلی خیلی کم داریم چون اصولآ صنعت و طراحی وجود نداره که این اشخاص رو به وجود بیاره. شخصی مثل شهید احمدی روشن شاید در حوزه تخصصی خودش یک نابغه بود ولی در نگاه کلان ایشون وزنه سنگینی در پروژه هسته ای کشور نبود و افرادی هستن که جای ایشون رو به زودی پر می کنند ولی در مقابل شخصی مثل شهید تهرانی مقدم واقعآ تحلیلگر سیستم پروژه های موشکی ما بودند. شاید تا سالها کسی جای ایشون رو نتونه پر کنه.

تحلیلگر سیستم رو تنها زمان و تجربه میتونه به وجود بیاره و نبوغ نقش چندان مهمی نداره! ویرایش شده در توسط pckho0r
  • Upvote 5

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[size=3][font=tahoma,geneva,sans-serif]بنده هم این دیدگاه را که "راستش رو بخواهید از نظر من هیچ کاری تو دنیا سخت نیست!!! فقط کافیه یه نفر ان رو انجام داده باشه" قبول دارم و منظورم این نبوده که نمیشه!! [/font][/size]
[size=3][font=tahoma,geneva,sans-serif]منظورم این است که می شود اما به هیچ عنوان کار ساده ای نیست.[/font][/size]
[size=3][font=tahoma,geneva,sans-serif]فقط نگاهی به اعداد و ارقام نجومی که در این پیشران ها دیده می شود، نشان از حساسیت کار دارد:[/font][/size]
[size=3][font=tahoma,geneva,sans-serif]به عنوان مثال در موتور اصلی شاتل ها ([/font][/size]SSME[size=3][font=tahoma,geneva,sans-serif])، دمای هیدروژن مایع: منفی 250 درجه سانتیگراد، دمای داخل محفظه احتراق: حدود 3300 درجه سانتیگراد، فشار: حدود 20 مگاپاسکال، فلوی خروجی: 1340 لیتر بر ثانیه، تراست لحظه پرتاب: حدودا 186 تُن و... (اطلاعات بیشتر در لینک زیر)[/font][/size]
[size=3][font=tahoma,geneva,sans-serif][url="http://en.wikipedia.org/wiki/Space_Shuttle_Main_Engine"]http://en.wikipedia....tle_Main_Engine[/url][/font][/size]

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote name='pckho0r' timestamp='1360613968' post='299629']
[quote]راستش رو بخواهید از نظر من هیچ کاری تو دنیا سخت نیست!!![/quote]

احسنت. دیدگاه مشترکی داریم ، اگه یکی ساخته پس بقیه هم می تونند!

یادمه اوایل دانشگاه وقتی درس برنامه سازی پیشرفته که اموزش زبان سی بود میخوندم مطالبش چقدر برام گنگ و نامفهوم بود و اصلآ امیدی به نمره گرفتن نداشتم ، اصلآ این درس برام کابوسی شده بود و تو ذهنم برنامه نویسی پیچیده ترین کار دنیا به نظر میومد و برنامه نویس ها رو افرادی با مغزهای فوق العاده قوی تصور میکردم ولی امروز که تقریبآ 6 سال از روزها میگذره میبینم نگاهم چقدر احمقانه بوده. چند سال بعد که برای مطالعه ازاد کتاب C++ How To Program از اقای دیتل رو میخوندم تا اخر کتاب که حدودآ 1500 صفحه بود واقعآ به هیچ مطلب گنگ و نامفهومی برخورد نکردم! فقط چون حجم مطالبش سنگین بود مجبور شدم 3 بار کتاب رو از اول تا اخر دوره کنم و همه تمریناشو انجام بدم تا بتونم بهش مسلط بشم.

فکر می کنم که مشکل اغلب ما اینه که به صورت کلی به قضیه نگاه می کنیم و همین باعث میشه که در نظرمون چیز فوق العاده ای تصور بشه در حالی که بر فرض مثال همین موتور کرایوژنیک رو به صدها قطعه تقسیم کنیم و هر قطعه رو دست یک گروه اهل فن قرار بدیم و البته بودجه و زمان لازم رو هم در اختیارشون بگذاریم به راحتی قابل دست یافتن هست دقیقآ شبیه چیزی که در برنامه نویسی ماژولار وجود داره و یک برنامه رو به صدها قسمت تقسیم می کنند و هر قسمت رو شخص یا گروه خاصی کدنویسی میکنه و اصلآ به کاری به بقیه قسمت ها نداره و حتی ازشون خبر نداره!

این وسط مشکل ترین بخش کار همون قطعه قطعه کردن طراحی هست که در برنامه نویسی شخصی به نام تحلیلگر سیستم انجامش میده که فرد بسیار باتجربه ای هم باید باشه.برنامه نویسی که سالها تجربه کسب کرده و به قول معروف ریششو تو این راه سفید کرده عاقبت میشه تحلیلگر سیستم و بالاترین حقوق و مزایا رو هم دریافت میکنه. مشکل اغلب ما کشورهای در حال توسعه اینه که چنین افرادی رو یا نداریم یا خیلی خیلی کم داریم چون اصولآ صنعت و طراحی وجود نداره که این اشخاص رو به وجود بیاره. شخصی مثل شهید احمدی روشن شاید در حوزه تخصصی خودش یک نابغه بود ولی در نگاه کلان ایشون وزنه سنگینی در پروژه هسته ای کشور نبود و افرادی هستن که جای ایشون رو به زودی پر می کنند ولی در مقابل شخصی مثل شهید تهرانی مقدم واقعآ تحلیلگر سیستم پروژه های موشکی ما بودند. شاید تا سالها کسی جای ایشون رو نتونه پر کنه.

تحلیلگر سیستم رو تنها زمان و تجربه میتونه به وجود بیاره و نبوغ نقش چندان مهمی نداره!
[/quote]

سلام
بله بنده هم دقیقا منظورم همین بود و فقط خواستم بگم که دیدگاه ها با هم فرق میکنن
بعضی کوهنورد ها فقط نگاهشون به قله هست
.....
من واقعا تو نگاهم کاری رو سخت نمیدونم
و حاضرم این رو هم اثبات کنم
ای کاش نگاهی گذرا به زندگی اکثر دانشمندان بزرگ بندازیم
....
و یا
نمیدونم درباره 40 اصل
triz
چه میدانید؟؟؟
چندین دانشمند و مبتکر با مطالعه بیشتر اختراعات و اکتشافات و ابداعات به این نتیجه پی بردند که بیشتر چنین دید های نوینی از اصل های ساده پیروی میکنند
اما فقط باید چنین دیدی داشته باشی
به هر حال بنده سعی میکنم در زندگی چنین دیدی داشتهباشم
بله بنده روحیه ام دقیقا ان طوری که شما فرمودید هست
یعنی دیدگاه مدیریتی و دید از بالا و کلی نگر به جای دید از پایین و جزعی نگر و سعی میکنم بین مساعل جمع ببندم
مصداق این نوع دید شهید تهرانی مقدم بودند
نگاه ایشون از این حیث نافذ بود
[b]من موفیت رو در پشتکار میدونم [/b]
(هر دفعه که یادم میره یاد پشتکار ادیسون که چند صد یا چند هزار بار یه ازمایش رو انجام داد یا ان مورچه که 70 یا 700 بار از جایی افتاد اما باز رد شد می افتم )
[b]و پشتکار از خود باوری برمیاد[/b]
همون روحی که امام خمینی(ره) در کالبد این مملکت دمیدو رهبری عزیز تر از جانم این راه رو به خوبی ادامه دادند
و مطمعن باشید پیامبر (ص) این رو در ما ایرانی ها میدید که گفت اگر علم در ثریا باشد مردانی از پارس بدان دست خواهند یافت
[b]پس به امید [/b]
[b]ثریا[/b] ویرایش شده در توسط arsp

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote name='mahdavi3d' timestamp='1360616146' post='299636']
[size=3][font=tahoma,geneva,sans-serif]بنده هم این دیدگاه را که "راستش رو بخواهید از نظر من هیچ کاری تو دنیا سخت نیست!!! فقط کافیه یه نفر ان رو انجام داده باشه" قبول دارم و منظورم این نبوده که نمیشه!! [/font][/size]
[size=3][font=tahoma,geneva,sans-serif]منظورم این است که می شود اما به هیچ عنوان کار ساده ای نیست.[/font][/size]
[size=3][font=tahoma,geneva,sans-serif]فقط نگاهی به اعداد و ارقام نجومی که در این پیشران ها دیده می شود، نشان از حساسیت کار دارد:[/font][/size]
[size=3][font=tahoma,geneva,sans-serif]به عنوان مثال در موتور اصلی شاتل ها ([/font][/size]SSME[size=3][font=tahoma,geneva,sans-serif])، دمای هیدروژن مایع: منفی 250 درجه سانتیگراد، دمای داخل محفظه احتراق: حدود 3300 درجه سانتیگراد، فشار: حدود 20 مگاپاسکال، فلوی خروجی: 1340 لیتر بر ثانیه، تراست لحظه پرتاب: حدودا 186 تُن و... (اطلاعات بیشتر در لینک زیر)[/font][/size]
[size=3][font=tahoma,geneva,sans-serif][url="http://en.wikipedia.org/wiki/Space_Shuttle_Main_Engine"]http://en.wikipedia....tle_Main_Engine[/url][/font][/size]
[/quote]
سلام
بله ممنون استفاده بردم
بله باید پشتکار داشت و تست و تست و تست پشت سرم هم تا بتوان به این اعداد دست یافت
البته باید مرحله مرحله
در ابتدا باید روی یه پروژه کوچک کار کرد
و بعد ان رو گسترش داد

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

لطفا وارد سیستم شوید برای ارسال نظر

شما قادر خواهید بود بعد از ورود به سیستم این نظر را ترک نمایید



ورود به سیستم

  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.