Goebbels

VT-4/MBT-3000 تانک ساخت چین

امتیاز دادن به این موضوع:

Recommended Posts

[quote][color=#000000][font=tahoma, helvetica, arial, sans-serif][right][background=rgb(248, 248, 255)]اتولودر چرخ فلکی به خودی خود بد نیست. به عنوان مثال در تی 72 از این نوع اتولودر استفاده میشود. اما استفاده از این نوع اتولودر معمولا به خاطر جمع و جور نگه داشتن اندازه برجک است که سبب می شود فضای کافی برای نگهداری مهمات ذخیره وجود نداشته باشد و مهمات ذخیره در داخل برجک و محل استقرار پرسنل تانک ، بدون داشتن حفاظت کافی نگهداری شوند. اما اتولودرهای زنجیری دارای سرعت بیشتر ، دسترسی بهتر ، قابلیت تعمیر بهتر و آسانتر و عملکرد عملیاتی بهتر هستند. اتولودرهای چرخ فلکی در قسمت زیر برجک قرار می گیرند و برای تعمیر اساسی آنها می بایست برجک را کاملا از تانک جدا کرد. اما اتولودرهای زنجیری اینطور نیستند و از خارج تانک دریچه هایی برای دسترسی به آن در نظر گرفته شده است.[/background][/right][/font][/color]

[color=#000000][font=tahoma, helvetica, arial, sans-serif][right][background=rgb(248, 248, 255)]در مجموع اتولودر زنجیری دارای عملکرد بهتری نسبت به اتولودر های کاروسل است.[/background][/right][/font][/color][/quote]

سلام
علی جان اگر درست فهمیده باشم در صورت رعایت مسائل حفاظتی مثلا ایجاد محفظه جدا برای مهمات ذخیره اتولدر زنجیری انچنان هم وحشتناک نیست !
مثلا اگر برای ذوالفقار (با توجه به شکل برجک ) محفظه مهمات ذخیره تحت زره داشته باشیم عملا مشکل حفاظتی موجود در t-72 ها را رفع کردیم ؟

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[right]یه نکتی اساسی این هست که برداران چینی هنوز نتونستند به تکنولوژی ساخت موتور دیزل دست پیدا کنند. د رزمینه موتورهای دریایی هم همین نقطه ضعف رو دارن ظاهرا[/right]

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote]علی جان اگر درست فهمیده باشم در صورت رعایت مسائل حفاظتی مثلا ایجاد محفظه جدا برای مهمات ذخیره اتولدر زنجیری انچنان هم وحشتناک نیست !
مثلا اگر برای ذوالفقار (با توجه به شکل برجک ) محفظه مهمات ذخیره تحت زره داشته باشیم عملا مشکل حفاظتی موجود در t-72 ها را رفع کردیم ؟[/quote]

بله پارسا جان. همینطور است.

اما باز هم به خاطر قرار گرفتن اتولودر در شاسی تانک و در زیر برجک تانک و اینکه مهمات در قسمت زیر تانک قرار گرفته است ، از جانب حملات IED ها و مین ها در خطر است.
در حالیکه اتولودرهای زنجیری در قسمت پشت برجک قرار می گیرند. یعنی مهمات آماده شلیک را در قسمتی از تانک نگه می دارند که کمترین خطر حمله متوجه آن قسمت از تانک است.
ضمن اینکه موضوعی را که نباید فراموش کرد سرعت عمل این اتولودرها است. اتولودرهای زنجیری دارای سرعت بیشتری نسبت به اتولودرهای چرخ فلکی هستند.
به عنوان مثال اتولودر زنجیری نصب شده بر روی تانک K2 می تواند در دقیقه 15 بار توپ را لود کند. و یا اتولودر زنجیری نصب شده بر روی تانک لکلر می تواند 12 بار در دقیقه توپ را لود کند.
در حالیکه اتولودر چرخ فلکی در هر دقیقه تنها می تواند 8 بار توپ را لود کند. همین تانک MBT 3000 نیز در بطن مقاله به آن اشاره شد که حداکثر سرعت لود اتولودر آن 8 گلوله در دقیقه است.
  • Upvote 5

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote name='ALI' timestamp='1360842932' post='300146']
[به عنوان مثال اتولودر زنجیری نصب شده بر روی تانک K2 می تواند در دقیقه 15 بار توپ را لود کند. و یا اتولودر زنجیری نصب شده بر روی تانک لکلر می تواند 12 بار در دقیقه توپ را لود کند.
در حالیکه اتولودر چرخ فلکی در هر دقیقه تنها می تواند 8 بار توپ را لود کند. همین تانک MBT 3000 نیز در بطن مقاله به آن اشاره شد که حداکثر سرعت لود اتولودر آن 8 گلوله در دقیقه است.
[/quote]

البته اتولودرهای چرخ و فلکی اصلاح شده که در سری T-64/T-80U استفاده شدند حالتی بنام Squence mode (حالت ترتیبی) وجود داره که در اون بلافاصله بعد از لود گلوله ، Carousel (چرخ و فلک) برای لود گلوله ی جدید شروع به چرخش میکنه که زمان لود گلوله رو به 5 ثانیه (معادل نرخ آتش 12 گلوله در دقیقه) رسونده بود . ولی نقطه ی ضعف این سیستم این بود که در حالت Sequence mode ، اتولودر بصورت اتوماتیک و پشت سرهم مهمات رو فقط از یک نوع لود میکنه (بدون دخالت کاربر) ، علاوه بر این ، اتولودرهای T-80 قابلیت چرخش با زاویه مخالف رو هم داشتند اما ظاهرا در فاکتورهای دیگری ضعف داشتند که در T-72 کنار گذاشته شدند .
  • Upvote 6

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
13 hours قبل , Crash گفت:

ارتش پاکستان تانک اصلی میدان نبرد VT-4 ساخت چین را وارد خدمت کرد

 

خوشبحالشون کی قسمت ما بشه

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ایجاد یک حساب کاربری و یا به سیستم وارد شوید برای ارسال نظر

کاربر محترم برای ارسال نظر نیاز به یک حساب کاربری دارید.

ایجاد یک حساب کاربری

ثبت نام برای یک حساب کاربری جدید در انجمن ها بسیار ساده است!

ثبت نام کاربر جدید

ورود به حساب کاربری

در حال حاضر می خواهید به حساب کاربری خود وارد شوید؟ برای ورود کلیک کنید

ورود به سیستم

  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.