super_comando

تحلیل و پیگیری تحولات عراق

Recommended Posts

در کوبانی شاهد رهاسازی سلاح از طریق هواپیماها بودیم، حتی قبل رها سازی خبر رسید که پاکسازی هایی صورت گرفته تا کریدورهایی باز بشه برای کمک، چند محموله طرف داعش رفته بود که سعی شده بودبا هواپیما منهدم بشه.

 

این خبرها معمولا اصالت نداره.

  • Upvote 3

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

داعش اگه محموله ای براش بیافته تو بوق و کرنا میکنه . از طرفی تو عراق مگه ارتش در محاصره هست که به ارسال تجهیزات از هوا نیازمند باشه ؟ مخصوصا در جریان ازاد سازی جلولا فکر نمیکنم کمبودی سلاحی بوده باشه تا از امریکا درخواست کنن براشون از هوا بفرسته که اشتباهی بیافته دست داعش . نیروهای شیعه میگن ما حتی درخواست حملات هوایی هم نمیکنیم از امریکا و نیازی به حملات نداریم اونوقت از امریکا درخواست ارسال تجهیزات از هوا کردن که اشتباهی بیافته دست داعش ؟ اونم در 30-40 کیلومتری مرز ایران ؟ البته این ادعا رو اقای شمخانی به عنوان یه مقام رسمی کشور مطرح کردن ولی با عقل جور در نمیاد .

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

بسته‌هاي ويژه امريكا براي نجات داعش

 

ژنرال دمپسي، رئيس ستاد ارتش امريكا اواسط ماه نوامبر در بغداد گفت كه مبارزه با داعش ممكن است سال‌ها طول بكشد. پيش از او، لئون پانتا وزير دفاع سابق امريكا هم در ماه اكتبر گفته بود كه داعش يك تهديد منطقه‌اي نيست و نابودي اين گروه‌هاي تروريستي 20 تا 30 سال طول مي‌كشد. با اين حال، منابع امنيتي ايراني طي روز‌هاي اخير گفته‌اند كه فروپاشي داعش به شكل كنوني آن، نه چند سال بلكه چند ماه طول مي‌كشد. طي ماه‌هاي گذشته، گزارش‌هاي غير رسمي مختلفي درباره كمك‌هاي غير مستقيم امريكايي‌ها به داعش منتشر شد، ولي طي روز‌هاي اخير انتشار يك گزارش درباره ارسال بسته‌هاي تسليحاتي امريكا به نيروهاي داعش در عراق، با شواهد استنادي گسترده تري منتشر شده است.

 به گزارش پايگاه خبري شبكه العالم به نقل از پايگاه خبري السومريه نيوز، «‌مفيد البلداوي‌» فرماندار منطقه بلد شنبه شب فاش كرد كه ساعت 12 ظهر شنبه يكي از جنگنده‌هاي ائتلاف بين‌المللي، چتري را به منطقه الخضيره شرقي رها كرده است. الخضيره تحت اشغال داعش است ولي طي روز‌هاي اخير درمحاصره نيروهاي امنيتي و مردمي و نيروهاي مقاومت قرار دارد. 

البلداوي افزود كه اين چتر با عرض حدود شش متر، حامل مقادير زيادي كالا و سلاح و تجهيزات بوده است و صدها نفر از ساكنان منطقه «بلد‌» شاهد فرود آمدن آن درمنطقه تحت اشغال داعش بوده‌اند. برخي از رسانه‌هاي محلي عراق نيز روز جمعه، فايل ويدئويي را منتشر كردند كه در آن يكي از جنگنده‌هاي ائتلاف بين‌المللي ضد داعش چتري را در منطقه الخضيره شرقي درجنوب صلاح الدين پايين انداخته‌اند كه تاكنون معلوم نشده كه محتويات اين بالون چه بوده است. 

فرمانده تيپ «‌علي اكبر‌» (از يگان‌هاي حمايت عتبات مقدسه) پيشتر، از خارج شدن يك چتر حاوي تجهيزات و مهمات از بالگرد امريكايي در مناطق يثرب وتل الذهب خبر داده بود و به دنبال آن، منطقه بلد با عدم حضور نيروهاي امنيتي با حملات خمپاره‌اي روبه‌رو شد. فرماندار منطقه بلد روز شنبه دولت عراق را به تحقيق درباره اين قضيه با هدف پي بردن به جزئيات و عوامل پشت پرده آن فراخواند ولي شواهد اين مسئله به اندازه‌اي بود كه مثال آلوسي، عضو كميته روابط خارجي پارلمان عراق خواستار احضار سفير امريكا در عراق به خاطر مسئله مربوط به پرتاب سلاح از سوي هواپيماهاي امريكايي براي داعشي‌ها شد. 

به گزارش پايگاه النهرين، مثال آلوسي گفته كه اگر اين اخبار صحت داشته باشد كه هواپيماهاي امريكايي در مناطق تحت كنترل داعش در استان صلاح الدين سلاح پرتاب مي‌كنند بايد سفير امريكا در بغداد احضار شود. 

آلوسي تأكيد كرد: صحت اين اخبار به اين مفهوم است كه مشكل كنوني بايد از طريق مواضع رسمي و نه حرف‌هاي قشنگ حل شود. تعدادي از كشورهاي عربي از داعش حمايت مي‌كنند. حنان الفتلاوي نماينده مستقل پارلمان عراق نيز گفت: جنگنده‌هاي ائتلاف بين‌المللي مركز نظاميان عراقي را در بيجي هدف قرار داده‌اند و سبب كشته شدن تعدادي از نيروهاي عراقي شده‌اند. وي افزود: دولت عراق بايد در اين باره واكنش نشان دهد. سكوت فرمانده كل نيروهاي مسلح و وزارت دفاع عراق در اين باره تامل برانگيز است. آيا ما بايد دوباره باور كنيم كه اين اقدامي غير عمدي و اشتباهي بوده است؟ آيا اشتباه فقط بايد درباره ارتش و نيروهاي مردمي عراق رخ دهد؟ آيا ارسال سلاح براي داعشي‌ها در منطقه بلد اشتباهي است؟ ما نياز به پاسخ روشن داريم. همچنين قاسم الاعرجي رئيس فراكسيون بدر در پارلمان عراق روز گذشته امريكا را به كمك و حمايت مالي از گروه موسوم به داعش در عراق متهم و تأكيد كرد امريكا سعي دارد نبرد عليه داعش را طولاني و نيروهاي زميني در عراق پياده كند. 

 

http://javanonline.ir/fa/news/694366/%D8%A8%D8%B3%D8%AA%D9%87%E2%80%8C%D9%87%D8%A7%D9%8A-%D9%88%D9%8A%DA%98%D9%87-%D8%A7%D9%85%D8%B1%D9%8A%D9%83%D8%A7-%D8%A8%D8%B1%D8%A7%D9%8A-%D9%86%D8%AC%D8%A7%D8%AA-%D8%AF%D8%A7%D8%B9%D8%B4

  • Upvote 6
  • Downvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
برخی منابع خبری از سرنگونی یک فروند هواپیما متعلق به عراق و یا اءتلاف ضد داعش در شمال بغداد در نزدیکی شهر بلد خبر میدن، داعش ادعا کرده که خلبان اسیر شده.

الجزیره، العربیه و اسکای نیوز عربی هم این خبر رو ارسال کردن.

انشاءا... که صحیح نیست، اگر هم باشه از همون اءتلاف باشه و نه ارتش عراق. ویرایش شده در توسط GRIPEN
  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

 به گزارش پايگاه خبري شبكه العالم به نقل از پايگاه خبري السومريه نيوز، 

داداش منابعتون که بازم خودیه ! این اصلا قابل قبول نیست منابع باید حتما از طرف مقابل باشه. تازه اونم نباید یه هچین چیزی بگه که اگه گفت اونم معتبر نیست. مگه میشه آمریکا از داعش حمایت کرده باشه !! حالا نمایندگان کنگره و اردوغان یه دروغ هایی گفتند ولی با عقل جور در نمیاد . چشمک

  • Upvote 2
  • Downvote 2

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

به نقل از  پایگاه خبری النشره لبنان گروهک تروریستی داعش مدعی شد یک جنگنده را در منطقه بلد واقع در شمال بغداد سرنگون کرده و خلبان آن را به اسارت گرفته است. داعش اطلاعات بیشتری درباره این خبر منتشر نکرده است. 

  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

حالا اگر ژنرال ارتش های غربی بودند کلی یال و کوپال بهشون وصل بود ولی خدایی ایشون نماینده کامل خاکی بودن و فروتنی بودند

 
 

 

 

میشه چند تا از این ژنرال های یال و کوپال دار غربی رو بذارید ببینیم؟

 

من از شما درخواست دارم چندتا سایت معتبر به من بدهید

 

 

توی میلیتاری، چند تا ژورنالیست داریم که اخبار رو میگیرن از منابع دسته اول... خودشون سایت خبری هستن برا خودشون که چند نفر رو دوست عزیزمون لیست کردن براتون... در حقیقت، توی این سایت ما نیاز نداریم خبرگزاری های وطنی یا خارجی بهمون بگن چه خبره! چون ژورنالیست های سایت هرچند از راه دور، اما دقیق ترین اخبار رو از میدون جنگ چند بار در روز به اطلاع دوستان میرسونن!!

  • Upvote 3
  • Downvote 3

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

“علی شمخانی” نماینده مقام معظم رهبری در شورای عالی امنیتی ملی در گفتگو با پایگاه خبری “العهد” لبنان گفت: جمهوری اسلامی ایران براساس مسؤولیتی که در این زمینه احساس می کند تلاش دارد تا بار دیگر آرامش به منطقه باز گردد به همین دلیل از هیچ تلاشی در این راستا به خصوص کمک به کشورهایی که امروز از گسترش موج تروریسم در منطقه آسیب دیده اند فروگذار نخواهد کرد.
وی افزود: متاسفانه طی ماههای اخیر به دلیل دخالتهای خارجی و کمک برخی کشورها به گروهکهای تروریستی شاهد گسترش پدیده شوم تروریسم در منطقه هستیم، و از جمله کشورهایی که از این مسأله آسیب جدی دیده اند عراق وسوریه و لبنان هستند.

درس بزرگ سوریه به جبهه استکبار
وی در مورد تحولات سوریه اظهار داشت: سوریه در حقیقت با غلبه بر جبهه استکباری حامی تروریسم، درس بزرگی به آن ها داد و در عمل قدرت مقاومت در منطقه را به رخ آن ها کشید.
دبیرشورایعالی امنیت ملی بازسازی ویرانی های به جا مانده از حضور دشمنان سوریه و ایجاد امنیت و آرامش برای مردم را اولویتی مهم دانست و بر پشتیبانی جمهوری اسلامی ایران از رای و اراده ملت سوریه برای تحقق این هدف تاکید کرد.
* اگر سوریه مقاومت نمی کرد، لبنان و اردن نیز سقوط می کردند
علی شمخانی افزود: امروز کارشناسان مسائل راهبردی به این باور رسیده اند که در صورت عدم مقاومت سوریه و تسلط داعش بر این کشور، کشورهای لبنان و اردن نیز با خطر سقوط و تصرف توسط تروریست ها مواجه بودند.

نتایج مهم کمک و مشاوره ایران به عراق
شمخانی خاطرنشان کرد: کمک ومشاوره جمهوری اسلامی به عراق نتایج قابل توجهی را به دنبال داشت که نتایج این همکاری را می توان در جلوگیری از سقوط بغداد و اربیل و آزاد سازی آمرلی، جرف الصخر،جبل حمرین ، جلولا، سعدیه و افزایش اعتماد به نفس در ارتش و نیروهای داوطلب مردمی برای مبارزه با تروریسم مشاهده کرد.
وی گفت: امروز کمر داعش در عراق شکسته است.
شمخانی با تأکید بر استمرار حمایت جمهوری اسلامی ایران از دولت و ملت عراق در روند مبارزه با تروریسم و گروه‌­های تکفیری ابراز امیدواری کرد دولت و ملت عراق در سایه این همبستگی و انسجام ملی، به پیروزی­ نهایی در مقابله با تروریست‌های داعش دست یابند.
دبیر شورای عالی امنیت ملی افزود:ما اعلام کرده ایم که آمادگی این را داریم که به ارتش لبنان کمکی بلاعوض اهدا کنیم و این موضوع به طور جدی در سفر وزیر دفاع لبنان به تهران مورد بحث و بررسی قرار گرفت و براداران لبنان نیز از بخشی از توانمندی های دفاعی ایران بازدید کرده اند و باردیگر تاکید می کنیم که ما بر پیشنهاد خود به لبنان پابرجا هستیم.
شمخانی اظهار داشت: برخی از کشورها درسالهای اخیر سخنانی را در مورد کمک به ارتش لبنان مطرح کردند که البته به مرحله عمل نرسیده است ولی جمهوری اسلامی ایران همانگونه که قبلا نیز اعلام کرد آمادگی دارد در صورت درخواست طرف لبنانی این کمک را در اسرع وقت محقق نماید.

کمک به ارتش لبنان را وظیفه و ضرورت می دانیم
وی افزود: ما کمک به ارتش لبنان را یک وظیفه برای خود دانسته و آن را یک ضرورت می دانیم ومعتقدیم ارتش قدرتمند و دارای امکانات نظامی لازم درلبنان می تواند با تروریسم که امروز لبنان را معرض خطر قرار داده است مواجهه کند.
شمخانی گفت: مهمترین دلیل پیشنهاد کمک ما به ارتش لبنان روابط خوب بین جمهوری اسلامی ایران و لبنان و علاقه ای است که بین دو ملت دوست و برادر ما وجود دارد.
دریابان شمخانی کمک به مردم لبنان برای مقابله با بعضی حوادث تروریستی در برخی مناطق مرزی این کشور را به منظور تثبیت امنیت در لبنان گامی کاملاً درست و در چارچوب تأمین امنیت منطقه ای برشمرد.
وی اظهارداشت: ملت ها و ارتش کشورهای در معرض این خطر(تروریسم) با ارائه کمک لجستیکی توانایی کامل برای مبارزه با تروریسم را دارند و احتیاجی ندارند که کشورهای خارجی با تشکیل ائتلافهای غیر موثر که اهدافی دیگر را دنبال می کنند در امورکشور آنها دخالت نمایند.
شمخانی با اشاره به ناکامی نیروهای موسوم به ائتلاف ضد داعش در مقابله با تروریسم، حل این معظل امنیتی منطقه ای و جهانی را نیازمند حسن نیت و فاصله گرفتن از اهداف طائفه‌ای و سیاسی برشمرد.

کسانیکه به گروه های تروریستی کمک کردند، باید پاسخگو باشند
علی شمخانی گفت: پدیده داعش نتیجه اقدامات نادرست به ویژه در حمایت و تجهیز گروه های تروریستی است و کسانی که به تجهیز این گروه ها اقدام کردند باید پاسخگو باشند.
وی افزود؛ می توان با کمک به این کشورها به خصوص عراق و لبنان وسوریه اجازه ندهیم ضایعات بیشتری به مردم منطقه وارد شود و آن را به حداقل ممکن برسانیم.
شمخانی برخی اظهارات در زمینه مخالفت با کمک به لبنان را نشانه ای از سیاست یک بام ودو هوا در مبارزه با تروریسم ذکر کرد و گفت؛ حمایت از رژیم صهیونیستی و جلوگیری از شکل گیری ارتش قدرتمند در لبنان، پشت پرده واقعی این گونه اظهارات است.

رژیم صهیونیستی، ریشه اصلی تروریسم در منطقه است
شمخانی ریشه اصلی تروریسم را در منطقه متوجه تروریسم دولتی رژیم صهیونیستی دانست که امروز به کمک عوامل خود از جمله گروهک داعش کشورهای محور مقاومت را مورد هدف قرار داده است.
وی افزود: مداوای مجروحین گروه های تروریستی داعش و النصره در بیمارستان های رژیم صهیونیستی دلیل روشنی بر ارتباط تروریسم با اسرائیل و نقض روشن قطعنامه های شورای امنیت سازمان ملل است.


میشه چند تا از این ژنرال های یال و کوپال دار غربی رو بذارید ببینیم؟

 

 

توی میلیتاری، چند تا ژورنالیست داریم که اخبار رو میگیرن از منابع دسته اول... خودشون سایت خبری هستن برا خودشون که چند نفر رو دوست عزیزمون لیست کردن براتون... در حقیقت، توی این سایت ما نیاز نداریم خبرگزاری های وطنی یا خارجی بهمون بگن چه خبره! چون ژورنالیست های سایت هرچند از راه دور، اما دقیق ترین اخبار رو از میدون جنگ چند بار در روز به اطلاع دوستان میرسونن!!

دستشون درد نکنه

  • Upvote 4

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

عمليات جنوب سامرا براي ايمن سازي جنوب سامرا و بخصوص منطقه بلد كه حرم مطهر امامزاده سيد محمد سلام الله عليه در اون واقع در ادامه عمليات هاي به فرماندهي سردار هميشه پيروز جناب هادي عامري و با نظارت مستقيم سردار جان بركف حاج قاسم سليماني از جمعه وارد فاز عملياتي شد كه نيروها از سه محور عمليات كردند كه به شرح زير مي باشد:

محور شمالي: پاكسازي مناطق بنات الحسن والبو طعمة وعرب الوصخة والعزة وصولا تا تل الخزرج

113~0.jpg

محور شرقي: آزاد سازي فروگاه و منطقه پيرامون

112.jpg

محور جنوبي: ناحية يثرب ومناطق المحيطة  ومنطقة القادسية ومنطقة الرواشد والبوفدعوس وتل الذهب وتل التيار ومنطقة الجمعية وحضيرة شرقيه تا تقريبا جنوب شرقي دجيل

111.jpg

مرحله اول عمليات ديشب با ورود نيروها به ضلوعيه به پايان رسيد و نيروهاي مهندسي مشغول خنثي سازي بمب ها مي باشند .

انشاء الله عمليات ديگري بزودي در منطقه مقداديه قراره آغاز بشه و جناب هادي عامري دستور تخليه منازل به اهالي مقداديه صادر كرد.

درود مي فرستيم به ارواح پاك شهداي اين عمليات بخصوص شهيد بزرگوار حاج حميد تقوي

شادي ارواح مطهر شهداي محب اهل البيت سلام الله عليهم صلوات

  • Upvote 13

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

به گزارش گروه دفاعی امنیتی دفاع پرس، سردار سرلشکر پاسدار محمدعلی جعفری فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، در پی شهادت سردار سرتیپ پاسدار حمید تقوی از فرماندهان دوران دفاع مقدس و مدافعین عتبات عالیات پیامی صادر کرد.

متن این پیام بدین شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

«من المومنین رجال صدقوا ما عاهدوا الله علیه فمنهم من قضی نحبه و منهم من ینتظر و ما بدلوا تبدیلا»

«شهادت مرگ انسان‌های زیرک و هوشیار است؛ چرا که در مرگ طبیعی و عادی، انسان متاع جان خود را گم می‌کند.» مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی)

خانواده معظم شهید سرافراز سردار سرتیپ پاسدار حمید تقوی سلام علیکم بما صبرتم

درود و تحیت خداوند بر شهید سردار حمید تقوی که در میدان‌های سخت پاسداری از انقلاب اسلامی لحظه‌ای نیاسود. همو که پیرو راستین مکتب امامت و ولایت بود و همواره دل در گرو عشق امام و مقتدایش، خمینی کبیر(ره) داشت. مجاهد سلحشوری که تا آخرین نفس در صیانت از ارزش‌های والای اسلامی و تبعیت خالصانه از مقام معظم رهبری، حضرت آیت‌الله العظمی امام خامنه‌ای (مدظله العالی) درنگ ننموده تا سرانجام با قامتی استوار و قلبی سرشار از عشق و ارادت به خاندان اهل بیت عصمت و طهارت (ع) به درجهٔ رفیع شهادت نائل گردید.

اینجانب شهادت آن پاسدار وفادار ولایت را به فرمانده معظم کل قوا، خانواده معزز شهید، بستگان، همرزمان آن شهید و مردم شریف عراق تبریک و تسلیت عرض می‌نمایم.

حضرت حق روح پر فتوح آن شهید عزیز را با مولا و مقتدایش حضرت امیرالمومنین امام علی(ع) سلحشور و به خانواده محترم صبر و شکیبایی تؤام با عزت، سعادت و پاداش صابرین عنایت فرماید. ان‌شاء‌الله

سرلشکر پاسدار محمد علی جعفری
فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی

  • Upvote 2

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

تصاويري از عمليات نيروهاي مجاهد شيعه (عصائب اهل حق) در اطراف منطقه يثرب سامرا

 

3pzlqd39ew10trg1crxr.jpg

 

csf7kmdh71pg7sc11jt3.jpg

 

788zivdb0fb08q0suaiy.jpg

 

7y2inw3d0q4m5tpcxkzq.jpg

  • Upvote 8

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

http://t.co/KwyFOELZLb
سقوط یک پهپاد دیگه در استان دیالی.
دواعش مدعی اند پهپاد از نوع شاهین هست.

اگه اشتباه نکنم این همونه که چند ماه پیش در جلولا نشسته بود و این یارو که شلوار کردی داره و رفته روی پهپاد ایستاده تو اون عکس ها هم بود

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
مهمان
این موضوع نسبت به پاسخ بیشتر بسته شده است.

  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.