death-white

تحلیل و پیگیری تحولات سوریه (1)

Recommended Posts

saeed86 برادر عزیز اینکه دلیل نمیشه چون این قتل عام رو دلیل خروج از آتش بس اعلام کردن خودشون انجام داده باشن ولی بهانه مناسبی هست ... از طرف دیگه کار خیلی وقت هست از دست در رفته 10000 کشته تا حالا فکر می کنی راه برگشت ساده هست ؟ از یکسال پیش تا حالا حتی مسئولان کشورمون به حکومت سوریه نصیحت کردن راه سرکوب به این شکل آخرش چی میشه ... این راهی هست که خیلی وقت پیش رفته شده و دیگه آخرش هست ...

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote]saeed86 برادر عزیز اینکه دلیل نمیشه چون این قتل عام رو دلیل خروج از آتش بس اعلام کردن خودشون انجام داده باشن ولی بهانه مناسبی هست ... از طرف دیگه کار خیلی وقت هست از دست در رفته 10000 کشته تا حالا فکر می کنی راه برگشت ساده هست ؟ از یکسال پیش تا حالا حتی مسئولان کشورمون به حکومت سوریه نصیحت کردن راه سرکوب به این شکل آخرش چی میشه ... این راهی هست که خیلی وقت پیش رفته شده و دیگه آخرش هست ...[/quote]
جلیل خان
چرا شما فکر میکنی چون در سوریه یه تقی به توق خورده، دیگه هر کسی هر کاری که بکنه درسته؟ به فرض هم که 10000 نفر کشته شده، چرا شما مسئولیت همه چیز رو به عهده دولت سوریه میندازید؟ اصلا میدونید که چند نفر از شهروندان و نظامی ها توسط تروریست ها کشته شدند؟ سرکوب گروه های مسلح و تروریستی حق هر دولتی است و برای پایان یافتن این خونریزی ها باید مساله گروه های مسلح در سوریه حل بشه.
اینا از روز اول حاضر نبودند طرح صلح کوفی عنان رو بپذیرند. به همراه عربستان و آمریکا و ... همش دنبال یه بهانه ای بودند که دوباره دست به خونریزی و نبرد مسلحانه بزنند. حالا هم که دو ماهه ارتش سوریه پس کشیده و ناظران بین المللی دارن بصورت دقیق نظارت میکنن، هنوز حاضر نیستن دست از کشت و کشتار بردارند.
جلیل جان،
در این معرکه دیگه مردم سوریه جایی ندارند. دیگه جنگ بین مردم و دولت نیست. الان جنگ بین القاعده و سلفی ها و عربستان و آمریکا و ... از یک طرف و دولت اسد از طرف دیگره. شما باید انتخاب کنید که در این جنگ طرف کی رو بگیرید.
صحبت های مسئولین ایران رو هم جدی نگیر. اگر مسئولین ایران مساله حل کن بودن، مساله هسته ای خودشون رو حل میکردن.
سوریه با کمک چین و روسیه از بحران عبور میکنه. اونوقت ایران میمونه با سوریه جدید (یا همون متحد از دست رفته) و کشورهای انقلاب کرده ای که هیچکدومشون سمت ما نمیان.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
جناب مولتكه نكنه شما فكر مي كنيد كه تمامي امور سوريه دست علويون و شيعيان و جماعت اهل سنت هيچ اختياري در اداره كشور ندارند!!

احساس نمي كني كه داري يكم در اين رابطه تند ميري!

نمي دانم بر چه اساسي روي چنين نقاطي دست ميزاريد ولي اين جور اظهار نظر كردن ها جز كوبيدن بر طبل تفرقه نمي تواند معناي ديگري داشته باشد!

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote][quote]دوست عزيز جناب مولتكه
1-در تمام دنيا پادگان ها و اسلحه خانه ها نزديك يا داخل شهرها هستند و بحث ما بر سر انتخاب ميدان جنگ از سوي يك گروه بود نه محل زاغه هاي مهمات.
2-غير قابل انكار است كه تروريست هاي سوريه تعمدا درگيري ها را به داخل شهرها مي كشند تا با به كشتن دادن مردم بي گناه براي اربابان خارجي خود خوراك تبليغاتي و بهانه مداخله نظامي فراهم كنند.
3-همچنين پر واضح است كه در درگيري نظامي تلفات طرف ضعيف تر بيشتر مي شود و از قضاء با توجه به برتري خرد كننده ارتش سوريه بر تروريست ها تلفات سنگين آن نشانه روشني از مدارا و احتياط براي كاهش تلفات غير نظاميان است البته در منظر كساني كه اندك عدل و انصافي داشته باشند.
4-شما هم فراموش نكنيد كه درصد قابل توجهي از اهل سنت سوريه نيز طرفدار بشار هستند كه مصداق بارز ايشان [b]شيخ احمد حسون مفتي اعظم اهل سنت [/b]اين كشور مي باشد.
5-مبارك و بن علي در حال حاضر هم خود را رييس جمهور قانوني و قرباني خيانت و كودتاي ارتش مي دانند كه اين مطلب نيز دليل ديگري بر محبوبيت بشار در اركان حكومت سوريه و وفاداري آنها به اوست.[/quote]
وقتي شما توان درگيري در فضاي باز را نداريد و سعي مي كنيد شهرها را به دست بگيريد مجبور به جنگ شهري مي شويد.
همان طور كه نيروهاي حماس عمل مي كنند.در سوريه تنها يك منطقه نسبتا كوهستاني وجود دارد كه منطقه جبل الزاويه در استان ادلب است و اين منطقه هم از پايگاه هاي اصلي ارتش آزاد سوريه است.
برتري تسليحاتي ارتش بشار اسد كاملا مشخص است.در مقابل ديديم انقلابيون ليبيايي كه از مخالفين سوري بسيار مجهزتر هم بودند در مقابل ارتش قذافي كه كوچكتر از ارتش اسد بود بسيار سريع منهزم مي شدند.در ضمن تلفات ارتش و نيروهاي امنيتي سوريه به دليل احتياطش نيست بلكه ماهيت جنگ چريكي سبب آن است.البته اين كه كشته شدن بالاي ده هزار نفر و تخريب تقريبا 60 درصدي شهري مثل حمص چگونه نشانه احتياط است را شما بايد تفسير كنيد.
روحانيون درباري به هيچ وجه نماد جامعه نيستند.آن هم در چنين رژيمي.اين كه بخش قابل توجهي از يك جمعيت 75 درصدي كه از داشتن سهم در قدرت نظامي و اقتصادي و مقام محروم است و تحت سيطره يك اقليت زير ده درصدي كه دايما در حال سركوب و كشتار بوده است از چنين نظامي حمايت كند هم از معماهاي روزگار است.
محبوبيت جناب بشار در ميان ارتشش مرهون اين است كه تمام مقامات امنيتي و نظامي خود را از همان اقليت چند درصدي علوي و فاميلهايش انتخاب كرده است و اين خود دليلي ديگر بر فاسد و غيرقابل اصلاح بودن چنين نظامي است.حداقل در ديكتاتوري هايي مثل مصر و تونس اين مورد وجود نداشت.[/quote]
1-تلاش براي به دست گرفتن شهرها ؟؟ تروريست هاي بزدل وهابي به محض حمله ارتش به داخل خاك تركيه و اردن و لبنان فرار مي كنن. ميشه بفرماييد تا حالا كدوم شهرها رو فتح كردن ؟
2-ارتش قذافي با تمام وجود حمله مي كرد ولي ارتش سوريه براي جلوگيري از بهانه جويي امريكا با تساهل رفتار مي كنه. خود بشار وعده داده كه در صورت جدي شدن خطر حمله قبل از شروع اون ظرف مدت 24 ساعت تروريست ها رو نابود و ستون پنجم داخلي دشمن رو ريشه كن كنه.
3-شهر حمص در اثر جنايت وحشيانه مناديان حقوق بشر و دموكراسي در سر بريدن 600 علوي و 250 مسيحي كاملا خالي از سكنه شده بود و اهالي اون به دمشق و حلب پناه برده بودند پس دست ارتش براي حمله سنگين باز بود.
4-درباره مقام و منزلت فخر جهان اسلام و پدر شهيد مقاومت شيخ احمد حسون بيشتر مطالعه و كسب اطلاع كنيد اگر واقعا در پي حقيقت هستيد.
5-در سوريه مقام هاي نخست وزيري دو سوم وزراء و نمايندگان رياست ستاد ارتش و فرماندهي نيروهاي هوايي و دريايي و ده ها پست ريز و درشت ديگر همواره در اختيار اهل سنت بوده.
6-بر فرض كه مقامات نظامي و امنيتي همه از فاميل هاي بشار باشند كه خود دروغي واضح است درباره وفاداري اكثريت قريب به اتفاق بدنه اين نيروها كه عمدتا از اهل سنت اند چه ميفرماييد ؟


آقا اين برادر 100 راست ميگه ؟ اصل حرفت اينه داداش ؟؟

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
در حالی که با مطرح شدن طرح صلح کوفی عنان، امیدها به تغییر وضعیت در سوریه و فروکش کردن ناآرامی‌ها در این کشور بیشتر شده بود، در پی اوج‌گیری دوباره درگیری‌ها، مخالفین بشار اسد اعلام کرده‌اند، دیگر به انجام مفاد این طرح پایبند نخواهند بود.

به گزارش «تابناک»، گروه مخالفین مسلح بشار اسد به نام «ارتش آزاد سوریه» ضمن اعلام این موضوع، خواستار برقراری منطقه «پرواز ممنوع» در سوریه نیز شده است.

در همین باره، خبرگزاری «دویچه وله» گزارش داد «سامی الکردی»، سخنگوی این گروه اواخر وقت روز گذشته اعلام کرده این گروه دیگر به طرح صلح عنان وفادار نیست و موجودیت این طرح، تنها روی کاغذ مطرح بوده است.

الکردی ادعا کرده، دلیل خروج آن‌ها از این طرح، پایبند نبودن دولت بشار اسد به آن بوده است؛ بنابراین، تقاضای برقراری منطقه «پرواز ممنوع» از سوی این گروه با هدف نهایی سقوط دولت اسد مطرح شده است.

این ادعا در حالی مطرح می‌شود که خود بشار اسد در روزهای گذشته، ضمن محکوم کردن جنایت‌ها در شهر «حوله» و اشاره به خشونت‌های انجام گرفته از سوی برخی گروه‌های مخالف، نسبت به وقوع یک جنگ داخلی تمام عیار در سوریه هشدار داده بود.

در حقیقت، تحولات کنونی سوریه به سمتی است که وقوع چنین چندان چندان هم بعید به نظر نمی‌رسد. در تازه‌ترین تحول، روز گذشته ائتلاف جدیدی از نیروهای مسلح مخالف بشار اسد اعلام موجودیت کرد که هدف خود را «بسیج عمومی برای سرنگونی بشار اسد» اعلام نموده است.

این گروه که نام «ائتلاف نظامی جبهه انقلابیون سوریه» را برای خود برگزیده، از همه گروه‌های مسلح مخالف دولت دعوت کرده با پیوستن به آن، دست به اقدام نظامی علیه بشار اسد و دولت وی بزنند.

این رویدادها در حالی رخ می‌دهد که ناظران بین‌المللی در هفته‌های گذشته به شدت نسبت به درگیر شدن سوریه در یک جنگ داخلی طولانی مدت و تمام عیار هشدار می‌دهند.

این امر به ویژه با توجه به وجود حمایت‌های خارجی موجود از مخالفین بشار اسد، نمود بارزتری پیدا می‌کند، زیرا دولت‌های عرب سنی مذهب منطقه، به ویژه عربستان و قطر از مدت‌ها پیش ضمن استقبال از هر گونه تحولی که منجر به سقوط دولت اسد شود، توسل به هر گزینه‌ای، از جمله مسلح کردن گروه‌های مخالف را در دستور کار خود گذاشتند.

به این ترتیب، آنچه هم‌اکنون بیش از هر چیز سوریه را تهدید می‌کند، بروز جنگی داخلی در قالب یک درگیری قومی و مذهبی است که به واسطه دخالت کشورهای خارجی، به پیامدهای ناگواری برای سوریه و کل منطقه منتهی شود

http://www.tabnak.ir/fa/news/249246/%D9%85%D8%AE%D8%A7%D9%84%D9%81%D8%A7%D9%86-%D8%A8%D8%B4%D8%A7%D8%B1-%D8%A7%D8%B3%D8%AF-%D8%AF%DB%8C%DA%AF%D8%B1-%D8%A7%D8%AF%D8%A7%D9%85%D9%87-%D9%86%D9%85%DB%8C-%D8%AF%D9%87%DB%8C%D9%85

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
وزارت امور خارجه سوریه در خبری اعلام کرد که دمشق دیپلمات‌‌های 17 کشور غربی را از این کشور اخراج کرد.

به گزارش خبرگزاری آنا به نقل از آسوشیتدپرس، وزارت امور خارجه سوریه در خبری اعلام کرد که دمشق دیپلمات‌های 17 کشور غربی را از این کشور اخراج کرده است.

جهاد مقدیسی سخنگوی وزارت امور خارجه سوریه در این باره گفته است که " فهرست دیپلمات‌های اخراجی شامل سفرایی از آمریکا، انگلیس، ترکیه، فرانسه و تعداد دیگری از کشورهای غربی است."

اخراج سفرای کشورهای غربی از سوریه پس از آن صورت می‌گیرد که این کشورها هفته گذشته دیپلمات‌های سوری را از کشورشان اخراج کردند.

سفرای کشورهای کانادا، ایتالیا، اسپانیا و مقامات سفارتخانه‌های بلژیک، بلغارستان و آلمان هم در این فهرست قرار دارند.

وزارت امور خارجه سوریه در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: دمشق هنوز بر اهمیت انجام مذاکره براساس اصول برابری و احترام متقابل واقف است و می‌داند که دیپلماسی ابزاری ضروری برای کشورهایی است که اختلافاتشان را حل و فصل کنند.
http://www.tabnak.ir/fa/news/249285/%D8%B3%D9%88%D8%B1%DB%8C%D9%87-%D8%AF%DB%8C%D9%BE%D9%84%D9%85%D8%A7%D8%AA%E2%80%8C%D9%87%D8%A7%DB%8C-17-%DA%A9%D8%B4%D9%88%D8%B1-%D8%B1%D8%A7-%D8%A7%D8%AE%D8%B1%D8%A7%D8%AC-%DA%A9%D8%B1%D8%AF

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
طرح صلح کوفی عنان از اولش هم مشکوک بود!
سازمان ملل اگه راست میگه چرا تو بحرین کاری نمیکنه؟
احتمالا هدف از طرح صلح کوفی عنان خراب کردن چهره حکومت سوریه بود (با توجه به کشتار های اخیر) تا هنگام حمله به سوریه واکنش منفی تو کشورهای غربی و عربی به وجود نیاد ! کشور سوریه یکی از محورهای مقاومته و با حمله بهش شاید بسیاری از جوانان عرب از سوریه و سایر کشورهای عربی با نیروهای مهاجم مقابله کنن و با توجه به اینکه شکست نهایی یه کشور قدرتمند نیاز به ورود نیروی زمینی داره پس باید اول اطراف حکومت رو خالی کرد تا حکومت بدون حمایت مردم و به وسیله نیروی زمینی ناتو و کشورهای عربی به طور کامل نابود بشه!

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[color=darkred][size=18]کیسینجر: مداخله نظامی در سوریه نظم بین‌المللی را به هم خواهد ریخت [/size][/color]
[color=darkblue]«هنری کیسینجر» وزیر خارجه سابق آمریکا در یادداشتی که در روزنامه واشنگتن پست منتشر شد، هرگونه مداخله نظامی در سوریه را موجب از بین رفتن اصل حاکمیت ملی کشورها دانست و تاکید کرد که تحولات مردمی در کشور های عربی موجب شده تا دکترین مداخله بشردوستانه یا «مسئولیت برای محافظت (از جان شهروندان)» جای اصول وستفالی دولت ها برای حفظ تمامیت ارضی را بگیرد.
وزیر خارجه سابق آمریکا با اشاره به اینکه اصل مداخله بشردوستانه موجب شده تا اصول وستفالیایی دولت ها نادیده گرفته شود، اعلام کرد هرگونه مداخله نظامی در سوریه نظم بین المللی را به هم می ریزد.[/color]

به گزارش فارس، «هنری کیسینجر» وزیر خارجه سابق آمریکا در یادداشتی که در روزنامه واشنگتن پست منتشر شد، هرگونه مداخله نظامی در سوریه را موجب از بین رفتن اصل حاکمیت ملی کشورها دانست و تاکید کرد که تحولات مردمی در کشور های عربی موجب شده تا دکترین مداخله بشردوستانه یا «مسئولیت برای محافظت (از جان شهروندان)» جای اصول وستفالی دولت ها برای حفظ تمامیت ارضی را بگیرد.

کیسنجر افزود: در این زمینه، بحران های داخلی از منظر بین المللی موجبات نگرانی های دموکراتیک یا فرقه ای را فراهم می کند. قدرت های خارجی از دولت های حاکم می خواهند تا به منظور واگذاری قدرت با مخالفان وارد مذاکره شوند. اما به دلیل اینکه هدف دو طرف مذاکره، «بقا» است بنا بر این این توصیه ها به نتیجه نمی رسد.

وی تصریح کرد زمانی که قدرت دو طرف تقریبا در یک سطح است، آن موقع مداخله خارجی مانند اقدام نظامی برای خارج کردن وضعیت از حالت بن بست وارد عمل می شود.

این رویکرد سال گذشته در مورد لیبی به کار گرفته شد و نیروهای ناتو و کشورهای عربی برای سرنگونی رژیم معمر قذافی در لیبی اقدام به مداخله نظامی به نفع مخالفان کردند.

کیسینجر در ادامه با اظهار تاسف از اینکه دکترین مداخله بشردوستانه در خدمت منافع ملی و توازن قوا قرار گرفته، تصریح کرد که این توجیه نقض اصول حکومتی در جهان است.

این دیپلمات کهنه کار آمریکا ادامه داد اگر این موضوع به عنوان بخشی از اصول سیاست خارجی پذیرفته شود، آنگاه این نوع مداخله، سوالات بسیاری را درباره استراتژی آمریکا مطرح می کند. آیا آمریکا خود را به این مسئله مقید می کند که از نهضت های مردمی در برابر دولت های غیردموکراتیک در جهان حمایت کند حتی کشورهایی که موجودیت آنها برای حفظ نظم کنونی بین الملل بسیار مهم هستند.

وی افزود: برای مثال، عربستان سعودی تا آن زمان که جنبش های مردمی در این کشور رخ ندهد، هم پیمان آمریکا باقی خواهد ماند.

کیسینجر گفت: اگرچه ممکن است سقوط حکومت بشار اسد در سوریه بتواند منافع ملی آمریکا را تامین کند اما به هر دلیل استراتژیک نمی توان جنگی را برپا کرد. بنا بر این نظم جهانی که مرزها را از بین برده و جنگ های داخلی و بین المللی را ترکیب کند، هیچگاه به وجود نخواهد آمد.

منبع: icon_wink
http://www.asriran.com/fa/news/217809/کیسینجر-مداخله-نظامی-در-سوریه-نظم-بین‌المللی-را-به-هم-خواهد-ریخت

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote]جناب مولتكه نكنه شما فكر مي كنيد كه تمامي امور سوريه دست علويون و شيعيان و جماعت اهل سنت هيچ اختياري در اداره كشور ندارند!!

احساس نمي كني كه داري يكم در اين رابطه تند ميري!

نمي دانم بر چه اساسي روي چنين نقاطي دست ميزاريد ولي اين جور اظهار نظر كردن ها جز كوبيدن بر طبل تفرقه نمي تواند معناي ديگري داشته باشد![/quote]
گفتن اين كه در پسرعموي بعثي اين رژيم در عراق هم حكومت عملا در دست دارو دسته تكريتي عرب سني مذهب بود هم ايجاد تفرقه است برادر؟
[b]با تكرار ادعاهاي آن دوست گرامي هم كه برادران به خوبي مي بينند كه تهمت و افترا كار كيست.[/b]
و اما جناب بيگدلي
براي مثال شهر الرستن هنوز در كنترل مخالفان است.
شهرهاي ادلب و دو سوم شهر حمص هم در اختيار مخالفان بود كه با عمليات زمستان گذشته كه در آن هر چه دلتان بخواهد و گل سرسبد ارتش جناب اسد يعني لشكر چهارم زرهي بكار گرفته شد و با حدود چند هفته آتش باري سنگين از مخالفان به طور نسبي ( نه كامل ) پس گرفته شد.
ارتش اسد هم از ترس جامعه بين الملل است كه شدت حملاتش ( البته فقط از نيروي هوايي به صورت گسترده استفاده نمي كند) اندكي از قواي قذافي كمتر است.
در شهر حمص حدود 5000 نفر در عمليات ارتش كشته شدند.منبع شما براي كشتار علويان هم شايد خبرگزاري فارس است.
ضمنا اين روحاني درباري را فقط دولت سوريه قبول دارد و نه هيچ يك از علماي برجسته اهل سنت.لطفا بحث را به مسايل مذهبي نكشانيد كه ديگر حوصله پاك شدن پست ندارم.
فرماندهي تمامي ارگان هاي عالي در دست علويان است و تنها تعداد كمي از سني هاي از فيلتر بعث گذشته در سيستم حضور دارند.
در عراق هم سربازان وظيفه اكثرا شيعه بودند اما از ترس نيروهاي امنيتي مجبور به اطاعت برادر من.هر چند بخش بزرگي از تلفات ارتش سوريه هم دليلش كشته شدن سربازان وظيفه توسط شبيحه ها به دليل عدم اطاعت است.ارتش آزاد سوريه هم نتيجه ريزش سربازان اهل سنت از بدنه است.ضمن اين كه نيروهاي اساسي ارتش از جمله لشكر چهارم زرهي را كاملا علويان وفادار به حكومت تشكيل مي دهند.درست عين گارد رياست جمهوري صدام كه تكريتي هاي سني مذهب تشكيل دهنده آن بودند.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
آنجا سر یکی از سربازان ارتش را بریدند و از طبقه سوم به پایین انداختند. این سرباز قبل از آنکه او را سر ببرند گفته بود: من بچه‌ی کفربطنا هستم در ریف دمشق... من هم مثل خودتان سنی هستم.. اما در پاسخ به او گفتند که الان یادت آمده است که سنی هستی؟
یک شاهد عینی در سوریه برخی جزئیات اتفاقات روز فاجعه الحوله را که تروریست‌های سوریه رقم زدند، روایت کرد که از جمله آن زنده اتش زدن سربازی سوری و تجاوز به یک زن لبنانی‌الاصل است.

به گزارش جهان به نقل از فارس، در اولین شهادتی که در نوع خود بی‌سابقه است، یک خانم از اهالی منطقه الحوله سوریه که خواست نام و هویتش فاش نشود، در گفت‌وگو با شبکه تلویزیونی ANNA news روسیه، اتفاقات تلخ روز جمعه 25 می 2012 در منطقه الحوله را روایت کرد.

این خانم اهل تلدو، مرکز منطقه الحوله است که تعدادی منطقه مسکونی را در خود جای داده است.

این خانم به شبکه ای‌ان‌ان روسیه گفت: ماجرای آن روز از بعد از نماز جمعه شروع شد. وقتی که گروهکی تروریستی مسلحی به ریاست فردی به نام [color=red]نضال بکو[/color] به ایست بازرسی ارتش در بالای تپه مشرف به منطقه حمله کرد تا آن را برای کنترل بیشتر بر منطقه اشغال کند. بکور درخواست کمک کرد اما وقتی کمک رسید، 25 نفر از آنان کشته شده بودند.

جا زدن کشته‌های تروریست‌ها به جای مردم معترض کشته شده

این خانم فاش کرد که اولین کسی که حمله با خمپاره را آغاز کرد، سعید طلحه العکش، تروریستی است که الان زخمی است و بازداشت شده است. اما افراد مسلح اجساد همدستان خود را جمع کردند و مقابل ناظران قرار دادند و گفتند که اینها مردم معترض هستند و ارتش سوریه آنان را کشته است.

سر بریدن سرباز سنی ارتش

این خانم افزود که ساعت 15 و 30 دقیقه سرانجام افراد مسلح بر ایست بازرسی ارتش در بالای تپه سیطره پیدا کردند. آنجا سر یکی از سربازان ارتش را بریدند و از طبقه سوم به پایین انداختند. این سرباز قبل از آنکه او را سر ببرند گفته بود: من بچه‌ی کفربطنا هستم در ریف دمشق... من هم مثل خودتان سنی هستم.. اما در پاسخ به او گفتند که الان یادت آمده است که سنی هستی؟

این زن گفت، بعد از آن هم دو سرباز دیگر را که یکی نامش عبدالله از البدو بود گرفتند و زنده آتشش زدند. حدود ساعت شش عصر بود. نمی‌دانم با سرباز دیگر چه کردند. از یکی‌شان شنیدم که فردی بود به نام اکرم الصالح که می‌گفت، نمی‌خواهیم بکشیمش. تصویر او را ضبط می‌کنیم و فردا اعلام می‌کنیم که از ارتش جدا شده و به ما پیوسته است. مقابل همین منطقه بود که کشتار رخ داد. همه کودکان آل‌السید را کشتند. سه خانواده و 20 کودک بودند. همچنین 10 نفر دیگر را از آل عبدالرزاق کشتند. چون هوادار دولت بودند. آنها برادر عبدالله المشلب عضو پارلمان را کشتند. همه خانواده‌اش را حتی کودکان و همسرش را.

پوشیدن لباس ارتش توسط تروریست‌ها برای وانمود کردن فرار از ارتش

ساعت 7 شب گردان الفاروق به ریاست عبدالرزاق طلاس که بیش از 250 فرد مسلح بودند، از رستن رسیدند. یک گروه دیگر هم به ریاست یحیی الیوسف از القبو از راه رسید. گروهی هم از روستای فله آمد. زمان حمله، نضال بکور به نزدیکی مسجد آمد و از آنان خواست که سه آر‌پی‌جی به طرف نیروهای ارتش شلیک کنند. ارتش هم از خودرو بی‌تی‌آر به آنان پاسخ داد و بخشی از مسجد آسیب دید. پس از آنکه افراد مسلح به ایست بازرسی کنترل پیدا کردند اجساد افراد مسلح و اجساد مردمی که کشته بودند،‌ آوردند. ساعت 8 شب بود. روز بعد ساعت 11 صبح ناظران بین‌الملی به منطقه آمدند. ارتش هم از فرصت استفاده کرد و تعدادی از خانه‌های نزدیک نقطه ایست بازرسی را تخلیه و افراد آن را به منطقه امنی انتقال داد.

این شاهد افزود: پس از این، فرماندهان افراد مسلح از آنان خواستند که به هنگام تماس با شبکه الجزیره اقدام به شلیک کنند. شب آتش‌بس شد. روز بعد شنیدیم که تعدادی از افراد مسلح لباس ارتش را پوشیده‌اند تا بگویند از ارتش جدا شده‌اند. از بخشی دیگر از افراد مسلح خواسته شد تا لباس عادی بر تن کنند و به مسجد بیایند و جلوی ناظران حاضر شوند و علیه دولت سخن بگویند. قبل از این هم افراد مسلح چندین مزرعه و خانه را آتش زده بودند تا ارتش را به آن متهم کنند. زمانیکه ناظران آمدند از دور دیدم که تعدادی از افراد مسلح لباس ارتش را پوشیده بودند و دور ناظران را گرفتند.

قبل از آمدن ناظران تعدادی خانه را تخلیه کردند و به اهل آن گفتند که منطقه نظامی است. نزدیکان خود را به جای صاحبان آن خانه‌ها در آنجا ساکن کردند تا زمانیکه ناظران آمدند بگویند آنان ساکن این خانه‌ها هستند و چیزهایی را بگویند که افراد مسلح از قبل به آنان تلقین کرده بودند.

تزریق نفت کوره به مردم

این خانم همچنین به این شبکه روسی، جزئیات حیرت‌آوری از اقدامات وحشیانه‌ افراد مسلح گفت که قبل از کشتار مرتکب شدند از جمله کشتار، تجاوز به خانمی لبنانی (که شوهرش از این منطقه بود) که عامل هم مبتلا به ایدز بود و این ویروس از طریق شیر به بچه شیرخواره‌اش هم منتقل شد. همچنین برخی محلات را آتش زدند و اموال بیمارستان را از جمله خون‌های موجود را سرقت کردند تا آن را روی مردم بریزند و وانمود کنند که ارتش مردم را کشته است و سپس از آن تصویربرداری کنند.

همچنین این افراد مخالفان خود را می‌گرفتند و با سرنگ‌های ربوده شده از بیمارستان به آنان نفت کوره تزریق می‌کردند. این کار، جنایتی است که تاکنون سابقه نداشت است. این کار امضای آنان در این جنایت است.
http://www.jahannews.com/vdcdx90xkyt0xn6.2a2y.html

خوب دوستان محترم یه چند درصدی احتمال بدهند شاید احتمالا این خانم راست گفته باشد

چه باید گفت که فکر کنم اگر خود کشته های الحوله هم زنده شوند و بگویند که همین سلفیها اونها رو کشتند برخی باز هم باور نمیکنند
من فقط خواهش میکنم بعنوان یک احتمال هم که شده بپذیرند که این جنایت میتونه توسط بخشی از مخالفان و بدون تایید خیلی از اونها رخ داده باشه

این هم یک متن اصلی که احتمالا بدلیل عدم اعتماد به فارس نیوز مورد استفاده دوستان باشه - نمیدونم عینا همین سند فارس بشه یانه -کلیپ سخنان این خانوم هم اونجا هست
حالا لطفا اشکالات جزئی دیدید اصل قضیه رو کلا قلم نگیرید
http://www.syrianews.cc/syria-anna-news-witness-hula-massacre-746.html

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
اظهارات شیخ عبدالله التمیمی امام جماعت مسجد سلفی ها در حمص در گفتگو با کانال 2 تلویزیون اسرائیل بسیار جالب است.
به گزارش جهان به نقل از خبرآنلاین التمیمی که از شیوخ به نام سلفی ها محسوب می شود در گفتگو با کانال 2 تلویزیون رژیم صهیونیستی ضمن تمجید از دولت اسرائیل هرگونه دشمنی با آنها را تکذیب کرده و گفته است میان سلفی ها و اسرائیلی ها هیچگاه دشمنی نبوده و نخواهد بود و انها در یک جبهه واحد در حال جنگیدن هستند. او با ابراز انزجار و دشمنی خود نسبت به حزب الله لبنان ادعا کره است که انها برای کشتن او جایزه تعیین کرده اند تا از این طریق بتواند موقعیت و شرافتی نزد اسرایئلی ها به دست بیاورد.
http://www.jahannews.com/vdcirqarut1ar32.cbct.html

(کلیپ سخنان این روحانی سلفی را در لینک میتوانید ببینید)

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote]
[b]
با تكرار ادعاهاي آن دوست گرامي هم كه برادران به خوبي مي بينند كه تهمت و افترا كار كيست.[/b][/quote]

اين جمله شما ان شا الله خطاب به ما كه نبوده!

---------------------------------------------------------------------------------------------
[quote]
گفتن اين كه در پسرعموي بعثي اين رژيم در عراق هم حكومت عملا در دست دارو دسته تكريتي عرب سني مذهب بود هم ايجاد تفرقه است برادر؟[/quote]

نه ديگه شما داريد يكم قضايا رو اونجور كه مي پسنديد تاب ميديد!

مي فرماييد صدام سني! پس اينجا چي كار مي كنه! icon_wink

http://www.aparat.com/v/a7cd1ce2b1f9db3a79fc7bad026e78f1165649

و اينكه گمان نكنم كه جماعت كرد شيعه تشريف داشته باشند اما همون قدر كه صدام از شيعيان مي كشت شايد بيشتر از كردها كشت!

اما شما اصرار داريد كه يه جور جوي رو القا كنيد كه اي شيعياني كه اين همه ادعا داريد چرا از جنايات اسد حمايت مي كنيد در صورتي كه كسي از جنايت حمايت نكرده و نمي كند اما احتياط حكم عقل است و وقتي كه مي بينيم كساني كه بر عليه جناب اسد جنگ راه انداخته اند با چه لحني با شيعيان برخورد مي كنند بفرماييد ما مغز خر خورده ايم كه بخواهيم خلاف آنچه كه عقل مي پسند عمل كنيم!

پس خواهشا سنگ اين برادران !!! دينيمان!!!! را نزن كه حالم ....!!

اصلا هيچي ولش كن!

شما خوب هستيد!

ما كه با اين اوضاع احوال نه!

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote][quote]
[b]
با تكرار ادعاهاي آن دوست گرامي هم كه برادران به خوبي مي بينند كه تهمت و افترا كار كيست.[/b][/quote]

اين جمله شما ان شا الله خطاب به ما كه نبوده!

---------------------------------------------------------------------------------------------
[quote]
گفتن اين كه در پسرعموي بعثي اين رژيم در عراق هم حكومت عملا در دست دارو دسته تكريتي عرب سني مذهب بود هم ايجاد تفرقه است برادر؟[/quote]

نه ديگه شما داريد يكم قضايا رو اونجور كه مي پسنديد تاب ميديد!

مي فرماييد صدام سني! پس اينجا چي كار مي كنه! icon_wink

http://www.aparat.com/v/a7cd1ce2b1f9db3a79fc7bad026e78f1165649

و اينكه گمان نكنم كه [color=red]جماعت كرد شيعه تشريف داشته باشند[/color] اما همون قدر كه صدام از شيعيان مي كشت شايد بيشتر از كردها كشت!

اما شما اصرار داريد كه يه جور جوي رو القا كنيد كه اي شيعياني كه اين همه ادعا داريد چرا از جنايات اسد حمايت مي كنيد در صورتي كه كسي از جنايت حمايت نكرده و نمي كند اما احتياط حكم عقل است و وقتي كه مي بينيم كساني كه بر عليه جناب اسد جنگ راه انداخته اند با چه لحني با شيعيان برخورد مي كنند بفرماييد ما مغز خر خورده ايم كه بخواهيم خلاف آنچه كه عقل مي پسند عمل كنيم!

پس خواهشا سنگ اين برادران !!! دينيمان!!!! را نزن كه حالم ....!!

اصلا هيچي ولش كن!

شما خوب هستيد!

ما كه با اين اوضاع احوال نه![/quote]

دوست عزیز منظورت از جماعت کرد چیه؟؟؟؟یا لحنت اهانت امیزه یا من اشتباه متوجه شدم....در ضمن ما کردای کرمانشاه شیعه هستیم.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
نه پسر خوب ما شيكر مي خوريم كه بخواهيم به كسي توهين كنيم!

فقط نمي دونم از كي تا حالا جماعت هم در رسته عبارات توهين آميز قرار گرفته!

دوست عزيز من مي دونم كه بخشي از كردها چه در ايران چه خارج از ايران شيعه تشريف دارند اما اكثر كردها سني مذهب هستند!

فقط خدايش من نفهميدم كجاي عبارت جماعت توهين آميز بود!

مثلا جماعت شيعيان بحرين

و يا جماعت ميليتار

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
درود بر شیعه و سنیان برادر میهن عزیزمان ایران

درود بر کرمانشاه که یارانی از آن برای امام مهدی خروج خواهند کرد(از 313تن)

عزیزان برادر بجای جدل و بحث یکم به مطلب شاهد عینی از الحوله توجه بفرمائید و سنیان شافعی کرد ایران و عراق را شرف بدهید بر سلفیانی که اینطور کودک و زن شیعه و سنی را صرفا به دلیل حامی حکومت بودن یا اتهام به ان به راحتی سر بریده و تکه تکه میکنند

قضیه ان سرباز سنی کفر بطنا را بالاتر ببینید
قضیه زنان و کودکان کشته شده را
سر چی بحث میکنید

خدا رحمت کند امام را که بحث وحدت شیعه وسنی را مطرح کرد

خدا مملکت ما را وزنان و بچه های ما را درمقابل این گروههای سلفی خونخوار حفظ کند

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ایجاد یک حساب کاربری و یا به سیستم وارد شوید برای ارسال نظر

کاربر محترم برای ارسال نظر نیاز به یک حساب کاربری دارید.

ایجاد یک حساب کاربری

ثبت نام برای یک حساب کاربری جدید در انجمن ها بسیار ساده است!

ثبت نام کاربر جدید

ورود به حساب کاربری

در حال حاضر می خواهید به حساب کاربری خود وارد شوید؟ برای ورود کلیک کنید

ورود به سیستم

  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.