death-white

تحلیل و پیگیری تحولات سوریه (1)

Recommended Posts

«اسطوره منغ»، مقاومت یکصد سرباز سوری مقابل ده هزار تروریست مسلح


فرودگاه نظامی «منغ» و مقاومت یک‌ساله یکصد سرباز سوری مسئول محافظت از آن مقابل بیش از ده‌ها تروریست مسلح و بیش از 43 هجوم مسلحانه از سوی این عناصر، این فرودگاه را به اذعان کارشناسان و اندیشکده‌های نظامی به «اسطوره‌» مبدل کرده است.
به گزارش مشرق به نقل از فارس، روز گذشته منابع خبری از ورود هزاران عنصر مسلح وابسته به «امارت اسلامی عراق و شام» و گروه «جبهه النصره» که از گروه‌های وابسته به سازمان تروریستی «القاعده» هستند، به فرودگاه نظامی «منغ» خبر دادند که در مسیر «حلب – اعزاز» در شمال شهر «حلب» قرار دارد و تنها چند کیلومتر با مرزهای ترکیه فاصله ندارد.

این فرودگاه نظامی که هم اکنون به دلیل مقاومت در برابر 43 حمله و هجوم ده‌ها تروریست مسلح به اسطوره مقاومت در کشور سوریه تبدیل شده، تنها 40 کیلومتر با مرکز شهر «حلب» که تا پیش از بحران سوریه پایتخت اقتصادی سوریه شمرده می‌شد، فاصله ندارد.


محاصره فرودگاه «منغ» از سپتامبر سال گذشته میلادی آغاز شد و این فرودگاه به این جهت برای گروه‌های مسلح حائز اهمیت بود، چون این گروه‌ها تلاش داشتند، آن را به مقر عناصر خود تبدیل کنند. علاوه بر اینکه این فرودگاه نظامی دارای موقعیت استراتژیک مهمی نیز بود، به گونه‌ای که از جنوب شرقی به شهر «تل رفعت» محدود می‌شود که کنترل آن را گروه‌های مسلح وابسته به «جبهه النصره» در دست دارند.

همچنین فرودگاه نظامی منغ از شرق به روستای «منغ» و از شمال به شهرهای «اعزاز» و «عین دقنه» و از جنوب به روستای «دیر جمال» و از غرب به روستای «العلقمیه» منتهی می‌شود که از جمله مناطق تحت تصرف و دژهای مستحکم گروه «جبهه النصره» و دیگر گروه‌های سلفی جهادی به شمار می‌آید.

شمار نظامیان ارتش سوریه که مسئولیت محافظت و حمایت از این فرودگاه نظامی را برعهده داشتند، بیش از صد سرباز نبود که در نقاط مختلف فرودگاه و مهمترین محورهای نفوذی آن پراکنده و مستقر شده بودند، آن هم در زمانی‌که شمار عناصر مسلح برای حمله به آن به بیش از ده‌ها هزار نفر می‌رسید و در میان آنها عناصر مسلحی با تابعیت‌های مختلف و مجهز به انواع سلاح‌های سنگین و نیمه سنگین و سبک می‌رسید و از زمان محاصره فرودگاه تا تصرف آن روزی نمی‌گذشت که حمله‌ای علیه آن صورت نگرفته باشد.

فرمانده نظامی فرودگاه که در نبرد اخیر به دست گروه‌های مسلح کشته شد، بارها تاکید کرده بود که گروه‌های مسلح در محاصره این فرودگاه از انواع سلاح‌ها و خودروهای بمبگذاری شده استفاده کردند تا شاید به این طریق پس از محاصره، پیشروی خود به سمت فرودگاه و تصرف آن را محقق کنند.




وی توضیح داده بود که برخی از گروه‌های مسلح پیشروی‌هایی را محقق کرده و بر برخی از نقاط فرودگاه تسلط پیدا کرده بودند، به همین منظور وی به همراه گروهش اقدام به تقویت استحکامات خود و مقابله روزانه با گروه‌های مسلح کرده بودند و در تمام طول این پدافند هوایی ارتش سوریه همواره از فرودگاه حمایت و با هدف قرار دادن گروه‌های مسلح پیشروی آنها را کُند و در مواردی مختل می‌کرد.

اطلاعات موجود تاکید می‌کند: یک صد سرباز سوری حدود یک سال در برابر حملات ده هزار فرد مسلح ایستادگی و مقاومت کردند و بیش از 4 هزار نفر از آنها را به قتل رسانده و زخمی کردند و «معجزه فرودگاه منغ» بنا به توصیف رسانه‌ها و اندیشکده‌های نظامی در این امر نهفته است. اینکه چگونه افسران ترک و رژیم‌های عربی حوزه خلیج فارس مستقر در دفتر عملیات مرزهای ترکیه با وجود تمام تلاش‌ها و نقشه‌های ریخته شده نتوانسته‌اند، برای قریب به یک سال این فرودگاه نظامی را که مساحتی بالغ بر 2.5 کیلومتر مربع بیشتر نداشت، به تصر ف خود در آورد.

چهار روز اول ماه اوت (ماه جاری) شاهد حملات رایج و معمول گروه‌های مسلحی بود که طی یک سال اخیر بارها دست به چنین حملات مشابهی زده بودند. تا اینکه روز دوشنبه (گذشته) از راه رسید. صبح این روز 6 هزار فرد مسلح وابسته به گروه‌های تروریستی همچون «مهاجرین و انصار، «امارت اسلامی شام و عراق»، «لوا التوحید»، «لوا عاصفة الشمال» و «جبهه النصره» حمله‌ای تحت عنوان «نبرد سرنوشت» از تمام محورها علیه فرودگاه نظامی منغ تدارک دیدند که رهاورد آن وقوع شدیدترین و سخت‌ترین درگیری‌ها طی یک سال گذشته از اولین ساعات بامداد روز دو شنبه میان گروه‌های مسلح و یک سرباز مستقر در فرودگاه بود. در حالی‌که برای تصرف فرودگاه گروه‌های مسلح حملات موشکی سنگینی را علیه فرودگاه انجام دادند تا به دنبال آن انفجاری انتحاری به واسطه خودرو بمبگذاری شده که یکی از عناصر «امارت اسلامی عراق و شام» آن را هدایت می‌کرد، پس از برخورد با سربازان محافظ فرودگاه شماری از آنها را به قتل برساند و روزنه و شکافی برای نفوذ افراد مسلح به فرودگاه باز کند.

اما دیگر سربازان مسئول محافظت از فرودگاه به سرعت با تغییر مکان و موقعیت خود این شکاف را که در جنوب فرودگاه ایجاد شده بود، پر کردند و پدافند هوایی ارتش سوریه نیز با وارد شدن به درگیری‌ها و انجام حملاتی علیه گروه‌های مسلح شمار زیادی از آنها را به قتل رسانده و شمار دیگری را زخمی کند. این عاملی شد تu0631لشکر «فراس اسمندر» تا آخرین لحظه از فرودگاه در برابر گروه‌های مسلح حمایت کرد و در این نبرد به دست این گروه‌های تروریستی کشu06CC مسلح بار دیگر حمله سخت و شدید دیگری را از تمام محورها علیه فرودگاه تدارک دیدند که با مقابله سربازان باقی مانده در منغ مواجه شدند. در این هنگام 50 سرباز مستقر در فرودگاه به کمک پدافند هوایی از فرودگاه به سمت روستای «عفرین» در ریف شمالی حلب که تسلط و کنترل کمیته‌های مردمی کردهای سوریه است، عقب نشینی کردند و تنها 5 نظامی سوری به همراه فرمانده نظامی فرودگاه، در منغ باقی مانده و بنابر اظهار مرکز اطلاع رسانی دو روستای «نبل» و «الزهرا» سرلشکر «فراس اسمندر» تا آخرین لحظه از فرودگاه در برابر گروه‌های مسلح حمایت کرد و در این نبرد به دست این گروه‌های تروریستی کشته شد.

شمار دیگری از عناصر مسلح همزمان با حمله گروه‌های تروریستی به فرودگاه منغ، حملاتی را از جنوب روستای «عندان» علیه روستای در محاصره «الزهرا» انجام دادند که با مقابله و مقاومت کمیته‌های مردمی این روستا مواجه و مجبور به عقب نشینی شدند.

همچنین اطلاعات موجود نشان می‌دهد که در یکی از مهمترین اهداف استراتژیک گروه‌های مسلح و افسران ترک هدایت کننده این گروه‌ها تسلط بر این فرودگاه جهت ایجاد منطقه ممنوعه پرواز برای نظام سوریه از ریف ادلب تا ریف حلب و از آنجا به ریف لاذقیه بود که مناطق شمالی و شمال غربی و غرب سوریه را در بر می‌گرفت.
همچنین دیگر اطلاعات به دست آمده تاکید می‌کند که «فراس اسمندر» اقدام به از کار انداختن تمام سیستم‌ها و دستگاه‌های فرودگاه کرد که ممکن بود، پس از تصرف فرودگاه از سوی افراد مسلح مورد استفاده قرار گیرد.

در جریان این حمله نظامی یک منبع نظامی ارتش سوریه تاکید کرد که ایستادگی و مقاومت فرودگاه منغ اسطوره‌ای بزرگ در طول بحران دو سال و نیمه سوریه به شمار می‌آید، به ویژه آنکه این فرودگاه از چهار طرف در محاصره گروه‌های مسلح بود.

این منبع در ادامه می‌افزاید که بدون تردید گروه‌های مسلح از تصرف این فرودگاه چیزی عایدشان نخواهد شد، جز اینکه به این وسیله روحیه خود را بالا ببرند، دقیقا بسان آنچه در فرودگاه «الضبعه» حمص در مرکز سوریه رخ داد. فرودگاه نظامی منغ فرودگاهی مختص استفاده از بالگردهای نظامی است.

لينک خبر : http://www.mashreghnews.ir/fa/news/238868/اسطوره-منغ-مقاومت-یکصد-سرباز-سوری-مقابل-ده-هزار-تروریست-مسلح
  • Upvote 2

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
همین الآن خبر اومد رو نسیم آنلاین :| :

[b] خبرگزاری فرانسه به نقل از منابع امنیتی صربستان گزارش داد؛ سلفیان تندرو داوطلب اعزام به سوریه از سراسر بالکان، با هواپیما به استانبول ترکیه سفر کرده و از آنجا به منظور پیوستن به گروه‌های تروریستی راهی مرزهای سوریه می‌شوند.[/b]

http://www.nasimonline.ir/NSite/FullStory/News/?Id=582399

ای نمک نشناس ها... سلفی‌ها کی اونجا نفوذ کردند؟ مگه ما اونجا کار نکرده بودیم؟

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote name='Electro_officer' timestamp='1375875005' post='327684']
همین الآن خبر اومد رو نسیم آنلاین :neutral: :

[b] خبرگزاری فرانسه به نقل از منابع امنیتی صربستان گزارش داد؛ سلفیان تندرو داوطلب اعزام به سوریه از سراسر بالکان، با هواپیما به استانبول ترکیه سفر کرده و از آنجا به منظور پیوستن به گروه‌های تروریستی راهی مرزهای سوریه می‌شوند.[/b]

[url="http://www.nasimonline.ir/NSite/FullStory/News/?Id=582399"]http://www.nasimonli...News/?Id=582399[/url]

ای نمک نشناس ها... سلفی‌ها کی اونجا نفوذ کردند؟ مگه ما اونجا کار نکرده بودیم؟
[/quote]
الکترو جان در واقع ما فقط یک زمانی اونجا کار کردیم که فقط مقطعی بود ولی دوستان عزیز عربستانی ! خیلی وقته اونجاها و خیلی جاهای دیگه و حتی داخل کشور عزیز خودمان ( خیلی جاهایی که متاسفانه کسی به فکرش هم نیست ) داره کار میکنه و چون کارش مثل ما مقطعی نیست و کاملا ریشه ای و برنامه ریزی شده داره انجام میشه ، ما همونجوری که به یکباره در انقلابهای اخیر کشورهای اسلامی باهاش مواجه شدیم ، اگر به همین منوال ادامه پیدا بکنه ، توی کشور خودمون هم باهاش روبرو خواهیم شد .
البته توی کشور ما هنوز میوه اش کاله ولی ممکن است یه کم دیگه هیچ برخورد درستی باهاش نشه و برسه !!
  • Upvote 1
  • Downvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
مهدی جان سلفی ها سالهاست که اونجا هستند..!
به شدت تندرو هستند...! شنیدم واسه قضا شدن نماز صبح سر میبرند..!
حملات اینبار به فرودگاه کویرس آغاز شده..! فرودگاه چندان مهمی نیست ولی توش چند تا هواپیمای اموزشی L-39 هست..! دومین فرودگاهی هست که در اطراف حلبه..!
احتمال سقوط بالا..! البته انتظار میرفت که به نبل و الزهرا حمله بشه که تا الان خبری نشده..!

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
دوستان منبع سلاح ارتش سوریه چیه؟...خود ارتش کارخانه های اسلحه سازی داره؟....موشک ها و خمپاره های ارتش سوریه از کجا میاد...چرا تموم نمیشه! :mrgreen:

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote][color=#000000][font=tahoma, helvetica, arial, sans-serif][right][background=rgb(248, 248, 255)]دوستان منبع سلاح ارتش سوریه چیه؟...خود ارتش کارخانه های اسلحه سازی داره؟....موشک ها و خمپاره های ارتش سوریه از کجا میاد...چرا تموم نمیشه! [/background][/right][/font][/color] :mrgreen:[color=#000000][font=tahoma, helvetica, arial, sans-serif][right][background=rgb(248, 248, 255)] [/background][/right][/font][/color]


[/quote]
ایران ، روسیه ، چین ، کره شمالی..!
تمومی نداره چون قرار بود تک تک این راکته روزی تو حیفا و جولان بخوره...!
ولی خوب فرصت نشد...!

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
فیلم کشته ها و توضیحات ارتش در مورد کمین:
[url="http://s2.picofile.com/file/7883115157/%DA%A9%D9%85%DB%8C%D9%86.mp4.html"]http://s2.picofile.com/file/7883115157/%DA%A9%D9%85%DB%8C%D9%86.mp4.html[/url]

اطلاعاتی می رسه که تروریست ها قصد حمله به یکی از سنگرهای ارتش تو عدرا رو دارن....ارتش 2 تا مین سر راه این ها کار می زاره....اینجوری همشون به جهنم واصل می شوند... :mrgreen:

گذرنامه یه تکفیری تونسی که کشته شد در این کمین:
[img]http://www.8pic.ir/images/13705307210241396706.jpg[/img]


نقشه کلی درگیری های لاذقیه ...هدف اصلی تروریست ها شهر حفه هست...

[img]http://www.8pic.ir/images/95714262190464047795.jpg[/img]


4 تا سرباز اسرائیلی هم که زخمی شدن کمین حزب الله بوده...از مرز رد شدن...به فنا رفتن... :mrgreen:


چه کمین تو کمینی هست! rolling_on_the_floor

شرح حال تکفیری ها:

[img]http://www.8pic.ir/images/84123052084260104325.jpg[/img]


عکس های کمین حزب الله:

[url="http://www.almanar.com.lb/adetails.php?eid=558567&cid=21&fromval=1&frid=21&seccatid=35&s1=1"]http://www.almanar.com.lb/adetails.php?eid=558567&cid=21&fromval=1&frid=21&seccatid=35&s1=1[/url]
  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
حزب الله هنوز مسئولیت کمین رو قبول نکرده..!
بعدشم کمین به خاطر چی!؟ تو این شرایط حساس سوریه..!؟ که شرایط باز داره وخیم میشه..!

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
به نظر من اگر فرودگاه کامل از دست رفته و مخروبه.شده است، باید با فاتح 110 یک شخمی زده شود تا برای آنها هم استفاده ای نداشته باشد و تلفات بگیرد....

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
من دسترسی به گوگل ارث ندارم ولی خودتون حساب کنید که از دمشق میشه با فاتح منغ رو زد!؟
فکر نمی کنم بشه..!
البته منغ دیگه چیزی توش نمونده..! دو سه تانک بی ارزش و چند قبضه توپ ضد هوایی صدمه دیده و چند تا هلیکوپتر که تجیهزات از روش برداشته شده..!
کاربرد خاصی نداره..! فقط مهمه این دومین فرودگاه سوری هاست که تو شمال از دست میره و شخمش میزنن..! یعنی توان نیروی هوایی سوریه تو شمال همینطور داره به تحلیل میره..!

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
سلام

عزیز مال کجایی که عربیت اینقدر خوبه !؟

در مورد نحو عربی اصولا هیچ کتاب به درد بخور و جامعی بنده پیدا نکردم ... اگه می شناسی تو پیام خصوصی برام بگو ...

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote name='Ximosi' timestamp='1375890026' post='327776']
من در فیسبوک با همسر یکی از شهدای ارتش سوریه آشنا شدم...عکس هایی که گذاشته جگرم رو کباب کرد... :-( از این شهید دو کودک به یادگار مونده...این عزیز در درعا به شهادت رسید...
همسرش می گفت عاشق آیت الله خامنه ای و سید حسن نصرالله و ایران هست...

[img]http://www.8pic.ir/images/32132321982193222104.jpg[/img][img]http://www.8pic.ir/images/63217969417610912530.jpg[/img]

[img]http://www.8pic.ir/images/04659586916915582876.jpg[/img][img]http://www.8pic.ir/images/95594094206738401238.jpg[/img]

[img]http://www.8pic.ir/images/75482590033859824557.jpg[/img][img]http://www.8pic.ir/images/46404256882181359692.jpg[/img]

[img]http://www.8pic.ir/images/92622340524643862449.jpg[/img]
[/quote]

متاسفانه تمام نیروی شیطانی در هر لباس و رنگ و نژادی بر علیه آرامش و امنیت ملت سوریه بسیج شدن و این کشور رو به اینجا رسوندن.واقعا اگر قرار به برقراری دموکراسی باشه.الان باید در بحرین و مصر و عربستان و ... هم دست مخالفین حکومت اسلحه بدی تا با زور به حقشون برسن دیگه!!!!؟
  • Upvote 2

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
خدا لعنتشون کنه زندگی مردمو داغون کردن این سلفی ها!
  • Upvote 2

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
از اطراف و اکناف عالم اومدن سرزمین یک ملت رو اشغال کردن :-( ....شیعه باید اعلام جهاد کنه...جهاد عمومی...هزاران هزار جوان شیعه آماده دفاع از کیان شیعه هستند...سوریه مال مردم سوریه هست نه این آشغال ها

[img]http://www.8pic.ir/images/67650184010132063864.jpg[/img][img]http://www.8pic.ir/images/38587499394092020990.jpg[/img]
[img]http://www.8pic.ir/images/25843508682850380179.jpg[/img][img]http://www.8pic.ir/images/16883173019668787772.jpg[/img]
[img]http://www.8pic.ir/images/54026763438307066079.jpg[/img]پپچ

از مراکش-امارات-سعودی
:-x :-x :-x :-x :-x :-x :-x :-x

خون هام در رگ هام داره به جوش میاد :-x :-x
  • Upvote 2
  • Downvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ایجاد یک حساب کاربری و یا به سیستم وارد شوید برای ارسال نظر

کاربر محترم برای ارسال نظر نیاز به یک حساب کاربری دارید.

ایجاد یک حساب کاربری

ثبت نام برای یک حساب کاربری جدید در انجمن ها بسیار ساده است!

ثبت نام کاربر جدید

ورود به حساب کاربری

در حال حاضر می خواهید به حساب کاربری خود وارد شوید؟ برای ورود کلیک کنید

ورود به سیستم

  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.