death-white

تحلیل و پیگیری تحولات سوریه (1)

Recommended Posts

چه چهره نادخی داره
http://gallery.military.ir/albums/userpics/10218/1932370_628634017185941_864548601_n.jpg ویرایش شده در توسط saeghe_1
  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
نمیدونم چرا حس میکنم صهیونیست ها می خوان بذارن خطر مرگ و سقوط رو مخالفین دقیقا حس کنند و از همه جا ناامید بشن بعد اونا یهو منجی بشن و نجاتشون بدن تا بتونند رابطه مستحکمی با اینا برقرار کنند! حداقل دغدغه ای به نام صهیونیست رو نذارند بهش فکر کنند(یک اثر مثبت بزرگ براشون درست کنند) و شاید بعد از ضربات سنگین به دشمن اصلیشون اونا رو کنترل و تضعیف کنند!

شاید من توهم زدم ولی هر جوری حساب می کنم، نمی تونم درک کنم که صهیونیست ها بذارند ارتش سوریه و نیروهای مقاومت یکی یکی سنگرهای مخالفین رو تصرف کنند raised_eyebrow؛ مخالفینی که تشنه خون دشمنان صهیونیست ها هستند! چه نعمتی بهتر از این می تونه برای اسرائیل وجود داشته باشه!
  • Upvote 1
  • Downvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
اسراییل به جز حملات محدود کاری از دستش بر نمیاد...اگه وارد جنگ بشه گور خودشو کنده...با این اوضاع و احوال هر جرقه ای یعنی انفجار انبار باروت ویرایش شده در توسط ronin313
  • Upvote 2
  • Downvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
مثل اینکه یه جنگ دیگه تو غزه راه افتاده.یکی نیست به این فلسطینی ها بگه سرزمینتونو ول کردید رفتید سوریه جهاد کنید که چی بشه...میخوایید از این خوار تر شید.
  • Upvote 2

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote name='gholam22' timestamp='1394780656' post='369482']
مثل اینکه یه جنگ دیگه تو غزه راه افتاده.یکی نیست به این فلسطینی ها بگه سرزمینتونو ول کردید رفتید سوریه جهاد کنید که چی بشه...میخوایید از این خوار تر شید.
[/quote]
حملات به اسرائیل رو جهاد اسلامی که دوست حزب الله است انجام میده و حماس در اون نقشی نداره بنظر من ایران بو برده که احتمالا اسرائیل میخواهد بطور گسترده از طریق هوا وارد جنگ سوریه شود بنا بر این به جهاد اسلامی گفته عملیات پیش دستانه را از جبهه ی جنوب اسرائیل آغاز کند تا انرژی دشمن اگر بناست تخلیه بشه در مکانی باشه که ما تعیین میکنیم نه در سوریه و اگر اسرائیل نیت جنگ داشته باشد در همان غزه بجنگد و اگر نیت جنگ نداشته باشد هم که آتش بس میشود
  • Upvote 2

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote name='ronin313' timestamp='1394775612' post='369479']
اسراییل به جز حملات محدود کاری از دستش بر نمیاد...اگه وارد جنگ بشه گور خودشو کنده...با این اوضاع و احوال هر جرقه ای یعنی انفجار انبار باروت
[/quote]

اشتباه می کنید!
کدام نیروی نظامی می خواد گور اسرائیل رو بکنه! ارتش و نیروی نظامی و شبه نظامی سوریه و حزب الله! این نیروها زور خودشون رو بزنند با جبهه داخلی سوریه بجنگند و بعد از این همه مدت تازه تونستن فشاری وارد کنند و فقط حباب بزرگی که مخالفین درست کرده بودند رو بتروکونند نه این که به ریشه زده باشند! الان به غوطه نگاه کنید! به داریا نگاه کنید! به مناطق محاصره شده نگاه کنید! ارتش سوریه و کلیه نیروهای مقاومت به سختی پیش روی می کنند، چرا در برخی از مناطق به راحتی پیش روی می کردند چون توان مخالفین به صورت حباب گونه ای و به دور از توان واقعی شون وارد میدان گسترده نبرد شده بود و این میشد که با حملات سنگین و اندک حساب شده جبهه ارتش سوریه یک به یک سنگرهای نه چندان مطمئنشون رو رها می کردندعقب نشینی می کردند و کاری هم به جز این نمی تونستن انجام بدن چون عملا توان کنترل کامل مناطقی که تصرف کرده بودن رو نداشتن و همین جور جلو می اومدن تا جایی که خیلی از مناطق پشت سرشون خالی میشد، (گرفتن قصیر رو یاداوری می کنم که فقط در یک شب اتفاق افتاد!)با این وجود با فشار نیروهای جبهه ارتش سوریه حالا در برخی از مناطق اینا رسیدن به سنگرهای دفاعی اصلی شون! و دلیل بیشتر این پیشروی ها و محاصره شدن ها به خاطر وجود لجستیک قوی تر جبهه ارتش سوریه است اما تا اصل ماجرا هنوز خیلی مونده، تا جایی که باید جنگ وارد متر به متر پیشروی برسه! که هنوز هم تا رسیدن به اون مرحله زمان و مساحت زیادی مونده.

ما جوری فکر می کنیم که بعله کار مخالفین دیگه تموم شد! نه هنوز خیلی دیگه مونده، اصل ماجرا هنوز برقرار است و تازه داریم می رسیم به سنگرهای دفاعی اینها! زمانی می تونیم پیروزی رو برای جبهه ارتش سوریه تصور کنیم که شکستن خطوط دفاعی اصلی اینها رو ببینیم!

خوب وقتی عمده نیروهای ارتش سوریه و مقاومت درگیر جبهه داخلی باشند به نظرتون کدام نیروها می خواهند جلوی ارتش اسرائیل رو بگیرند! ارتش اسرائیل رو ببوگلابی در نظر نگیرید خواهشا...! اینکه نخست وزیر(!) اسرائیل میره از اینا عیادت می کنه چیز کوچکی نیستا! خوب هر کسی در چنین موقعیتی دوست داره یکی ازش حمایت کنه شما خودتون رو به جای اینا بذارید وقتی تمام متحدین شما حتی عربستان وقطر هم سعی می کنند پا پس بکشند از حمایت شما واقعا چه حس نا خوشایندی بهتون دست میده که حاظرید با شیطان هم در چنین مواقعی به توافق برسید! جبهه مخالفین از حمایت صهیونیست ها بسیار هم باید خوشحال باشند و هستند که کسی هر چند که در دشمنیش با اسلام و مسلمین و ضرباتی که به مسلمانان زده هیچ شکی ندارند ولی در تنگنا تنها کسی که به دادشون وفریادشون رسید(!) همین کسانی است که اونا، اون رو دشمن خودشون حساب می کردند! خب وقتی یه سری از فلسطینی ها برای احترام بر سر مزار آریل شارون حاظر میشن قطعا اینا هم می تونند دوستان قابل تحملی با هم باشند و در اینجا هم مثل همیشه یه سری فتوا بیشتر خرجش نمی کنند و خلاص!

حالا اسرائیل چطور حاظر میشه از این نعمت بزرگ بگذره و بذاره ارتش سوریه و ایران وحزب الله و دیگر نیروهای این جبهه یک اتحاد در پس یک درگیری بزرگ تشکیل بدهند، اتحادی که نوک پیکانش به سمت اسرائیل است!

اینکه جهاد اسلامی(!) به تنهایی در این آشفته بازار به سمت اسرائیل در جنوب موشک شلیک میکنه رو همین طور سر سری ازش نگذرید!
  • Upvote 5
  • Downvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
عمده ی نیرو های مقاومت و ایران هنوز وارد سوریه نشدند و منتظر اشتباه صهیونیستها هستند...
  • Upvote 12

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[center][color=#ff0000][size=5][font=tahoma,geneva,sans-serif]جدیدترین تحولات میدانی یبرود
پایان مرحله اول نبرد یبرود/تصرف کامل مناطق اطراف/آمادگی برای آغاز مرحله دوم[/font][/size][/color][/center]

[font=tahoma,geneva,sans-serif]تاریخ انتشار: 92/12/22[/font]

[font=tahoma,geneva,sans-serif]مرحله اول نبرد یبرود در حالی پایان یافت که نیروهای ارتش سوریه موفق شدند، براساس نقشه‌های ریخته شده تمام مناطق اطراف این شهر را آزاد سازند و آنها را به کنترل خود درآورند و هم اکنون خود را برای آغاز مرحله دوم نبرد آماده می‌کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در دمشق، روز گذشته ارتش سوریه تسلط کامل خود بر مزارع ریما در جوار شهر یبرود در منطقه القلمون واقع در شمال دمشق به مساحت 20 کیلومتر مربع را اعلام کرد.

این درحالی است که شهر یبرود از 2 روز گذشته تاکنون شاهد درگیری‌های شدید و سخت بین نیروهای ارتش سوریه با گروه‌های تروریستی مستقر در این شهر بوده که تاکنون منجر به هلاکت شمار زیادی از آنها و وارد آمدن خسارات سنگین به صفوف این تروریست‌ها شده است.

در این ارتباط یک منبع میدانی سوری اعلام کرد که ارتش و نیروهای مسلح سوریه به این ترتیب مرحله اول نبرد یبرود را با تسلط کامل بر مناطق اطراف این شهر بر اساس برنامه‌ها و نقشه‌های کشیده شده به پایان رساندند.

[color=#0000ff][b]این منبع آگاه سوری درباره مزارع ریما توضیح داد که منطقه مزارع ریما 2 تپه الکویتی و القطری را را در برمی‌گیرد که با تصرف آنها از سوی ارتش سوریه، هم اکنون شهرک یبرود تحت اشراف و تظارت ارتش سوریه است.

ارتش سوریه با تسلط بر مناطق اطراف یبرود از جمله دو تپه الکویتی و القطری موفق شد، امنیت را در بزرگراه بین المللی دمشق – طرطوس برقرار کند که پایتخت سوریه را به مناطق ساحلی آن در غرب ارتباط می‌دهد و به این طریق عناصر مسلح را از این مناطق به طور کامل دور کند که مثلث « ریما، القسطل، السحل» را تشکیل می‌داد.

با از بین رفتن کنترل گروه‌های مسلح بر این مناطق این گروه‌ها دیگر توان و امکان حمله به یبرود را از دست داده‌ و در منطقه جغرافیایی مشخصی محاصره شده‌اند که شهر یبرود است و ارتش سوریه هم اکنون آن را از سه جهت شرقی و شمالی و جنوبی به محاصره خود درآورده است.[/b][/color]

تنها طرف غربی یبرود است که نقطه ارتباطی فلیطه – عرسال را تشکیل می‌دهد و ارتش سوریه بر آن کنترل میدانی ندارد، اما زیر آتش یگان توپخانه و نیروی هوایی ارتش سوریه است.

یک منبع میدانی سوری با اشاره به اینکه از بعد استراتژیک و نظامی شهر یبرود برای گروه‌های تروریستی مسلح ساقط شده به شمار می‌آید، آغاز عملیات ارتش سوریه برای آزاد سازی این شهر را ظرف روزهای آینده اعلام کرد که مرحله دوم نبرد یبرود شمرده می‌شود.

این منبع توضیح داد که مواضع دفاعی گروه‌های مسلح در یبرود ظرف 27 روز به دست ارتش سوریه از بین رفت و نابود شد که موفقیت و پیروزی بزرگ در عرصه میدانی برای ارتش و نیروهای مسلح سوریه به شمار می‌آید.

منبع مذکور درباره «فلیطه» می‌گوید: عملیات یگان توپخانه و ارتش سوریه در این منطقه ادامه دارد و ظرف روزهای آینده شاهد عملیات ارتش سوریه خواهد بود و آزاد سازی آن به زودی اعلام خواهد شد.

وی درباره مرحله آینده عملیات ارتش سوریه در یبرود گفت که نقشه‌های ریخته شده برای تصرف یبرود به گونه‌ای دیگر ریخته شده، اما توضیحی در این خصوص نداد و تنها به گفتن اینکه براساس نقشه‌ها و برنامه‌های جدید در عملیات آینده ارتش سوریه شمار زیادتری از عناصر مسلح در زمانی بسیار کوتاه‌تر به هلاکت خواهند رسید.

اما از دمشق گزارش می‌شود که حمله خمپاره‌ای گروه‌های تروریستی به بازار منطقه «الزلطانی» موجب کشته شدن 2 شهروند سوری و زخمی شدن 6 نفر دیگر شد.[/font]



[center][size=5][color=#FF0000][font=tahoma,geneva,sans-serif]آغاز عملیات ارتش سوریه در یبرود/پیشروی از شمال شرق و تصرف چند نقطه[/font][/color][/size][/center]

[font=tahoma,geneva,sans-serif]تاریخ انتشار:[/font] 92/12/22

[font=tahoma,geneva,sans-serif]منابع میدانی سوری از آغاز عملیات ارتش سوریه در شهر یبرود، واقع در ریف دمشق خبر داده و تصریح کردند، این عملیات از شمال شرقی این شهر آغاز شده و با تصرف چند نقطه در این منطقه همراه بوده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در دمشق، نیروهای ارتش سوریه از صبح امروز عملیات خود برای آزاد سازی شهر یبرود، در ریف دمشق را آغاز کردند.

[color=#0000ff][b]منابع میدانی سوری در این خصوص گزارش می‌دهند که واحدهای ارتش سوریه با حمایت آتش یگان توپخانه این کشور عملیات خود را از بخش شمال شرقی این شهر یا همان مزاره ریما آغاز کردند و طی آن موفق شدند، مسافت‌های محدودی را در داخل این شهر پیشروی کنند.[/b][/color]

این منابع اظهار می‌کنند که پیشروی ارتش سوریه با تصرف چندین نقطه در شمال شرقی شهر یبرود همراه بوده و یگان‌های توپخانه ارتش نیز همزمان با پیشروی ارتش سوریه، مواضع عناصر مسلح را هدف گرفتند.[/font]


[center][color=#ff0000][size=5][font=tahoma,geneva,sans-serif]گزارش فارس از جدیدترین اوضاع میدانی ریف دمشق
ریف دمشق در چنگ ارتش/ زمین‌گیر شدن تروریست‌ها/ تامین امنیت دمشق[/font][/size][/color][/center]

[font=tahoma,geneva,sans-serif]ریف دمشق که زمانی یکی از مهمترین مناطق تمرکز، تجمع و فعالیت گروه‌های تروریستی مسلح بود، هم اکنون بیش از هر زمان دیگری در چنگ ارتش سوریه است و تروریست‌ها در اغلب مناطق زمین‌گیر شده‌اند تا پایتخت سوریه در امنیت کامل قرار گیرد.

[color=#0000ff][b]به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در دمشق، هم اکنون اوضاع میدانی در ریف دمشق برای گروه‌های تروریستی مسلح با آنچه در چندماه پیش در این منطقه در آن به سر می‌بردند، کاملا فرق کرده است.

براساس داده‌های میدانی، هم اکنون گروه‌های مسلح در ریف دمشق مهمترین خط امدادی و کمک رسانی خود که خط «العتیبه» است و از طریق آن تجهیزات نظامی و نیروی انسانی از اردن وارد سوریه می‌شد، را از دست داده‌اند.

درباره «غوطه غربی» نیز باید گفت، هم اکنون این منطقه آرام است، چون گروه‌های مسلح از نفوذ و حضور در آن چشم پوشی کرده‌اند، تا همچنان غوطه شرقی و برخی از مناطق آن کانون درگیری‌ها باقی بمانند، اما گزارش شده که گروه‌های مسلح در «الملیحه» زمین‌گیر شده‌اند.[/b][/color]

اما 2 منطقه «دیر سلمان» و «دیر العصافیر» همچنان در غوطه شرقی کانون بحران و درگیری‌هاست و کمین‌های مستمر ارتش سوریه در این 2 منطقه موجب شده تا گروه‌های تروریستی این مناطق توان هیچ گونه تحرکی نداشته باشند، چون کوچکترین تحرک آنها تحت آتش ارتش سوریه قرار خواهد گرفت.

[color=#0000ff][b]اما «القلمون»، آنچه درباره القلمون واضح و روشن است، اینکه این منطقه دیگر جزو مهمترین کانون‌های تجمع و تمرکز تروریست‌ها در ریف دمشق نیست، به خصوص پس از آنکه سرنوشت نبردهای اطراف یبرود به دست ارتش سوریه رقم خورده و هم اکنون مزارع ریما به طور کامل تحت کنترل ارتش است، در حالی‌که زمانی تروریست‌ها در سراسر این مناطق پراکنده شده بودند.[/b]

[b]با آزادسازی مزارع ریما هم اکنون یبرود بیش هر زمان دیگری زیر آتش یگان توپخانه ارتش سوریه است،[/b][/color] این بدین معناست که کوه‌های القلمون که از سال‌ها پیش از جنگ سوریه به عنوان گذرگاه‌های قاچاق مورد استفاده قرار می‌گرفتند، هم اکنون بیش از هر زمان دیگری به پاکسازی کامل از تروریست‌ها و گروه‌های مسلح و مبدل شدن به منطقه‌ای امن نزدیک می‌شود.

در جنوب کوه‌های القلمون «الزبدانی» قرار دارد که هم اکنون بیش از هر زمان دیگری آرام می‌نماید و خود را برای مصالحه و آشتی ملی آماده می‌کند و این به معنای پایان درگیری‌ها در این منطقه است.

[color=#0000ff][b]به این ترتیب می‌توان گفت، منطقه ریف دمشق بیش از هر زمان دیگری در دست ارتش سوریه است و مانند گذشته نمی‌تواند، تهدید کننده امنیت دمشق باشد.[/b][/color][/font]


[center][color=#ff0000][size=5][font=tahoma,geneva,sans-serif]فارس از وضعیت اجتماعی سوریه در آستانه چهارمین سال بحران گزارش می‌دهد
بازگشت زندگی عادی به مناطق مختلف سوریه/ سوری‌ها در انتظار پایان بحران[/font][/size][/color][/center]

[font=tahoma,geneva,sans-serif]مردم سوریه اکنون ایمان دارند، کشورشان مرحله خطر را در بحران سوریه سپری کرده و در این مرحله آنچه انتظار آن را می‌کشند، پایان بحران با تحقق پیروزی‌های هر چه بیشتر در عرصه میدانی و دستیابی به راه‌حل مسالمت در عرصه سیاسی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در دمشق، مردم سوریه در حالی در آستانه ورود به چهارمین سالگرد بحران تحمیلی بر کشورشان هستند که بهبود اوضاع اجتماعی و معیشتی در اغلب مناطق این کشور، به خصوص دمشق مشاهده می‌شود.

در واقع با وجود بحران شدیدی که 3 سال است، سوریه در آن به سرمی‌برد و محاصره اقتصادی که از سوی کشورهای غربی بر دمشق تحمیل شده، با این حال زندگی اجتماعی در این کشور همچنان ادامه دارد و هر روز که می‌گذرد، این روال شکل عادی‌تر و طبیعی‌تری به خود می‌گیرد.

بهبود زندگی اجتماعی و روز مره در سوریه را می‌توان در فعالیت مجدد موسسات و دستگاه‌های خدماتی در این کشور ملاحظه کرد تا بیش از پیش تامین کننده نیازهای روزانه شهروندان سوری باشند.

در کنار از سرگیری فعالیت این گروه از موسسات و دستگاه‌های حکومتی دولت نیز در راه توانمندتر و کارآمدتر کردن این نهادها به تدریج اقدام به افزایش بودجه آنها کرده‌اند تا بودجه آنها متناسب با نوع و میزان خدمات ارائه شده باشد و به این طریق به مقابله با تورم و گرانی بپردازند که سود آن تنها عاید بخش خصوصی می‌شود.

هم اکنون از داده‌ قیمت‌های بازار می‌توان دریافت، گام‌هایی که این موسسات و نهادها بر می‌دارند، تا حدامکان موجب کاهش قیمت‌ها و گشودن درب‌های بازارهای داخلی و محلی به روی مصرف کنندگان سوری برای تامین نیازهای آنها از غذایی گرفته تا برق است.

اما در بعد اجتماعی باید گفت که مردم سوریه نیز به موازات بهبود و بازگشت امنیت در برخی مناطق به تدریج فعالیت‌های اجتماعی خود را اندک اندک باز می‌یابند و این موضوع به شکلی ویژه در دمشق، پایتخت سوریه قابل ملاحظه است و در افتتاح رستوران‌ها و مراکز سیاحتی و تفریحی نمود پیدا می‌کند، به خصوص آنکه بازگشت هرچه بیشتر امنیت به دمشق موجب شده تا مراکز تفریحی و سیاحتی در پایتخت سوریه تا پاسی از شب باز باشند و به فعالیت خود ادامه دهند.

آنچه واضح و روشن است، اینکه مردم سوریه هم اکنون بر این باورند که کشورشان مرحله خطر بحران را سپری کرده و در این مرحله آنچه باید در انتظار آن باشند، پایان بحران سوریه با تحقق پیروزی‌های هرچه بیشتر در عرصه میدانی و دستیابی به راه حل مسالمت در عرصه سیاسی است.[/font]

[font=tahoma,geneva,sans-serif][url="http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=13921222000516"]http://www.farsnews....=13921222000516[/url]
[url="http://farsnews.com/newstext.php?nn=13921222000826"]http://farsnews.com/...=13921222000826[/url][/font]
[url="http://farsnews.com/newstext.php?nn=13921222001061"]http://farsnews.com/...=13921222001061[/url]
[url="http://farsnews.com/newstext.php?nn=13921223000013"]http://farsnews.com/...=13921223000013[/url]
  • Upvote 4

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote name='Haj_Rezvan' timestamp='1394792663' post='369494']
عمده ی نیرو های مقاومت و ایران هنوز وارد سوریه نشدند و منتظر اشتباه صهیونیستها هستند...
[/quote]

من هم فکر می کردم که این چنین باشد و هست تا حدودی، ولی عمده شهدای حزب الله در جنگ سوریه اهل جنوب لبنان هستند بقیه رو که نمی تونیم ببینیم ولی همین مشخص میکنه چه مقدار نیروی حزب الله از جنوب لبنان خارج شدن و کسانی هستند که در جنگ 2006 هم حضورداشتند! ولی الان توان و تمرکز بخش بزرگی از حزب الله و دیگر نیروهای مقاومت بر روی درگیری های سوریه است.
صد درصد بخشی از نیروهای حزب الله و مقاومت باید برای مقابله با اسرائیل در نظر گرفته بشن اما وضعیت موجود برای رویارویی بدون وجود بخشی بزرگی از نیروها خیلی برای اسرائیل مناسب است و در ضمن همون طور که قبلا گفتم اصل نیروهای مخالف هنوز حضور بسیار قوی و خطرناکی دارند که با یک کمک خارجی امکان گُر گرفتن این آتش احتمال بسیار زیادی دارد در این صورت نیروهای مقاومت از ایران و سوریه و حزب الله کلی از توان لجستیکی و نظامیشون رو هم از دست خواهند داد که وضعیت رو برای درگیری با همین مخالفین داخلی خیلی خیلی سخت می کنه!
در ضمن نقش و تاثیر دولت جدید ایران بر روی پاسخ های ایران رو هم در نظر بگیرید...

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
با توجه به اینکه روحیه تهاجمی اسرائیل ضعیفه و همچنین به دلیل اینکه حزب الله یه دولت نیست و میتونه عملا به خیلی از مسائل اصولا پاسخ نده ! دلیلی نداره که نیرو خودش رو درلبنان نگه داره همین چند وقت پیش بود که کنترل امنیت یه منطقه تو بیروت رو به ارتش داد فکر کنم اسمش زائیه یا همچین چیزی بود در ضمن هر کشوری حتی اگه اردن وارد درگیری با سوریه بشه پایان کار اسد هست نیرو هوایی اسد فقط زورش به یه مشت زامبی شپشو میرسه بشکه بندازه سرشون نه یه نیرو هوایی واقعی از طرف دیگه کل شیعیان لبنان رو هم فکر کنم 2 میلیون نفر باشن مگه حزب الله چند تا نیرو نظامی بینشون داره ؟ هزار نفر 5 هزار نفر و یا در نهایت 10 هزار نفر مشخصه با تعداد تلفاتی که داد حزب الله ضعیف شده و اینکه فکر کنیم عمده نیرو هاش رو حزب الله وارد درگیری نکرده فقط یه پروپاگاندا هست همین !
  • Upvote 8
  • Downvote 16

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
داعش کتب به قول خودشون شرک الود رو میسوزونه.
[url="http://www.8pic.ir/images/00961323086187334282.jpg"]http://www.8pic.ir/i...86187334282.jpg[/url]
ماموران رانندگی داعش...
[url="http://www.8pic.ir/images/88706020789666098698.jpg"]http://www.8pic.ir/images/88706020789666098698.jpg[/url]
پراید با پلاک داعش...
[url="http://www.8pic.ir/images/65402449525354295466.jpg"]http://www.8pic.ir/images/65402449525354295466.jpg[/url]
دانش اموزان داعشی...
[url="http://www.8pic.ir/images/40227341609964659777.jpg"]http://www.8pic.ir/images/40227341609964659777.jpg[/url]
[url="http://www.8pic.ir/images/40267989620636594363.jpg"]http://www.8pic.ir/images/40267989620636594363.jpg[/url]

صیاد 2 ما دست داعش چه کار میکنه؟؟؟؟
[url="http://www.8pic.ir/images/08051956263649039196.jpg"]http://www.8pic.ir/images/08051956263649039196.jpg[/url]
اعضای داعش رفتن پیک نیک...
[url="http://www.8pic.ir/images/49289607774396707789.jpg"]http://www.8pic.ir/images/49289607774396707789.jpg[/url]

سوزاندن سیگارو مشوربات الکلی در منج توسط داعش...
[url="http://www.8pic.ir/images/55216990663659912754.jpg"]http://www.8pic.ir/images/55216990663659912754.jpg[/url]
[url="http://www.8pic.ir/images/30223795696450657105.jpg"]http://www.8pic.ir/images/30223795696450657105.jpg[/url]
[url="http://www.8pic.ir/images/32378062259335506866.jpg"]http://www.8pic.ir/images/32378062259335506866.jpg[/url]


ودر اخر لیست گروه هایی که از نظر عربستان تروریست به شما میان....
[url="http://www.8pic.ir/images/73789477552614858834.jpg"]http://www.8pic.ir/images/73789477552614858834.jpg[/url] ویرایش شده در توسط gholam22
  • Upvote 9

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote name='death' timestamp='1394796426' post='369497']
با توجه به اینکه روحیه تهاجمی اسرائیل ضعیفه و همچنین به دلیل اینکه حزب الله یه دولت نیست و میتونه عملا به خیلی از مسائل اصولا پاسخ نده ! دلیلی نداره که نیرو خودش رو درلبنان نگه داره همین چند وقت پیش بود که کنترل امنیت یه منطقه تو بیروت رو به ارتش داد فکر کنم اسمش زائیه یا همچین چیزی بود در ضمن هر کشوری حتی اگه اردن وارد درگیری با سوریه بشه پایان کار اسد هست نیرو هوایی اسد فقط زورش به یه مشت زامبی شپشو میرسه بشکه بندازه سرشون نه یه نیرو هوایی واقعی از طرف دیگه کل شیعیان لبنان رو هم فکر کنم 2 میلیون نفر باشن مگه حزب الله چند تا نیرو نظامی بینشون داره ؟ هزار نفر 5 هزار نفر و یا در نهایت 10 هزار نفر مشخصه با تعداد تلفاتی که داد حزب الله ضعیف شده و اینکه فکر کنیم عمده نیرو هاش رو حزب الله وارد درگیری نکرده فقط یه پروپاگاندا هست همین !
[/quote]
صحبت قبلی یکی دیگه رو جواب ندادم ولی این رو بدون که حزب الله با این کارا ضعیف نمیشه.بلکه این اتفاقات بدون شک و بدون اغراق منجر به تثبیت هرچه بیشتر و افزایش توان رزمی اطلاعاتی مقاومت میشه.پس همینطور بدون اطلاع و بدون دلیل و بر مبنای تخیلات حرف نزنید.حزب الله خیلی از بچه هایی که دوست دارن برن سوریه علیرغم آمادگی نظامی اجازه نمیده و دست رد به سینه شون میزنه.حیف که دستمون تو گفتن بعضی مسایل بسته است ویرایش شده در توسط drkami
  • Upvote 2
  • Downvote 5

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote name='drkami' timestamp='1394798704' post='369503']
صحبت قبلی یکی دیگه رو جواب ندادم ولی این رو بدون که حزب الله با این کارا ضعیف نمیشه.بلکه این اتفاقات بدون شک و بدون اغراق منجر به تثبیت هرچه بیشتر و افزایش توان رزمی اطلاعاتی مقاومت میشه.پس همینطور بدون اطلاع و بدون دلیل و بر مبنای تخیلات حرف نزنید.حزب الله خیلی از بچه هایی که دوست دارن برن سوریه علیرغم آمادگی نظامی اجازه نمیده و دست رد به سینه شون میزنه.حیف که دستمون تو گفتن بعضی مسایل بسته است
[/quote]
والا خیلی واضح گفتم چون منابع انسانی حزب الله لبنان محدوده پس نیرو نظامی محدودی داره پس تلفاتی که تو سوریه میده براش به راحتی قابل جایگزینی نیست خیلی دوست دارم در مورد منطق نداشته شما هم بشنوم ک چطوری میگید این اتفاق نمیفته ! و حتی حزب الله تقویت هم میشه!!! و حتی تثببیت هم میشه اتفاقا درگیری سوریه شکاف شیعه و سنی رو تو لبنان عمیقتر میکنه و بمب گذاری ها هم تبات مناطق شیعه نشین رو کاهش میده خصوصا ک نیرو حزب الله در سوریه هست و نمیتونه چتر امنیتی قوی رو مناطق شیعه نشین لبنان داشته باشه در ضمن بلد نیستم مثل شما و دوستانتون بر مبنای تخیلات و ارزوهام حرف بزنم گفته های شما یه مشت ادعا هست که حتی یک کلمه هم براش ارائه ندادید!
  • Upvote 9
  • Downvote 16

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ایجاد یک حساب کاربری و یا به سیستم وارد شوید برای ارسال نظر

کاربر محترم برای ارسال نظر نیاز به یک حساب کاربری دارید.

ایجاد یک حساب کاربری

ثبت نام برای یک حساب کاربری جدید در انجمن ها بسیار ساده است!

ثبت نام کاربر جدید

ورود به حساب کاربری

در حال حاضر می خواهید به حساب کاربری خود وارد شوید؟ برای ورود کلیک کنید

ورود به سیستم

  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.