Saberin

مركز جامع رصد و مراقبت فضایی جمهوری اسلامی ایران / مرکز رصد و مراقبت امام صادق (ع)

Recommended Posts

[right]به گزارش روز شنبه ایرنا از اداره كل تبلیغات دفاعی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، مراسم افتتاح و بهره برداری از این مركز فردا (یكشنبه) و در خجسته ایام مبعث نبی مكرم اسلام، حضرت محمد مصطفی(ص) انجام می شود. در این مراسم علاوه بر رییس جمهوری، سردار سرتیپ پاسدار ' احمد وحیدی ' وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح و جمعی از مقامات لشگری و كشوری نیز حضور خواهند داشت.
نخستین مركز جامع رصد و مراقبت فضایی جمهوری اسلامی ایران كه به نام مبارك حضرت امام جعفر صادق(ع) نامگذاری شده است، وظیفه كشف، رهگیری و ردیابی اجسام فضایی را بر عهده خواهد داشت.[/right]
[right][url="http://www.irna.ir/html/1392/13920318/80688100.htm"]منبع[/url][/right] ویرایش شده در توسط saberin
  • Upvote 9

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
فکر کنم این مرکز توانایی رهگیری موشک های بالستیک را هم داشته باشد ... البته قرار بود حدود 4 ماه پیش افتتاح شود ... ویرایش شده در توسط SoheilEsy
  • Upvote 3
  • Downvote 3

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
انگار جناب رئیس جمهور خیلی عجله دارند که طرح ها رو هرچه زودتر افتتاح کنند
  • Upvote 2
  • Downvote 3

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
از همه ی دوستان خواهش میکنم قبل از افتتاح و شنیدن قابلیت این پایگاه از زبان مسئولین رسمی کشوری در خبرگزاری ها دوباره شروع به داستان سرایی نکنن.
صمیمانه خواهش میکنم. :-(
  • Upvote 5

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[color=#ff0000]با حضور رئیس‌جمهور
نخستین پایگاه جامع رصد و مراقبت فضایی کشور افتتاح شد[/color].

نخستین مرکز جامع رصد و مراقبت فضایی کشور با حضور رئیس‌جمهور افتتاح و به بهره‌برداری رسید.

به گزارش خبرنگار حوزه دولت خبرگزاری فارس، اولین مرکز جامع رصد و مراقبت فضایی کشور با حضور رئیس‌جمهور و وزیر دفاع در منطقه جاسب استان مرکزی افتتاح شد.

این مرکز فضایی وظیفه رصد و پیگیری اجسام فضایی را در فضای بیرونی جو دارد که به دست متخصصان فضایی کشورمان طراحی و ساخته شده است.

هدف از ساخت این مرکز ردیابی اجسام فضایی در فضای ماورای جو است.

رئیس‌جمهور همچنین از قسمت‌های مختلف این مرکز فضایی که به دست متخصصان کشور طراحی و ساخته شده است، بازدید به عمل آورد.

[url="http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=13920319000150"]http://www.farsnews....=13920319000150[/url]

________________________________________________________________________

[color=#ff0000]نخستین پايگاه جامع رصد و مراقبت فضایی جمهوری اسلامی ایران افتتاح و به بهره برداری رسید.[/color]

در خجسته ايام مبعث نبی گرامی اسلام حضرت محمد (ص) با حضور دکتر محمود احمدی نژاد رئیس جمهوری اسلامی ایران و سردار سرتیپ پاسدار احمد وحیدی وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، نخستین پايگاه جامع رصد و مراقبت فضایی جمهوری اسلامی ایران که با نام مبارک حضرت امام صادق (ع) نامگذاری شده است، افتتاح و به بهره‌برداری رسید.


به گزارش اداره کل تبلیغات دفاعی وزارت دفاع؛ سردار وحیدی در مراسم بهره برداری از این پروژه بزرگ ملی که به دست متخصصان افتخارآفرین صنایع الکترونیک وزارت دفاع طراحی و ساخته شده است طی سخنانی در جمع خبرنگاران با تبریک اعیاد رجبیه گفت: در راستای تحقق امنیت بخشی به فضا و سامانه های فضایی کشورمان، می بایست بطور دائم اجرام فضایی به ویژه ماهواره های عبوری از فضای کشور را رصد کنیم.
وی افزود: اطلاعات منتج از سامانه های رصد فضایی نه تنها برای ماهواره های خودی، بلکه به مدیریت ترافیک مداری برای دیگر کشورهای صاحب دارایی های فضایی نیز مفید خواهد بود.
وزیر دفاع گفت: هم اکنون معاهدات بین المللی مختلفی جهت هماهنگی و تبادل داده های رصدی وجود دارد که با دست یابی کشور به این نوع سامانه، ما می توانیم با به اشتراک گذاشتن این نوع داده ها، در شبکه مربوط قرار گرفته و از اطلاعات رصدی به دست آمده در سایر نقاط دنیا نیز بهره مند شویم.
سردار وحیدی با بیان اینکه پايگاه رصد و مراقبت فضایی امام صادق (ع)، به منظور کشف، شناسايي ، جستجو و رصد اجسام فضایی ایجاد شده است گفت: ردیابی راداری، ردیابی الکترواپتیکی و ردیابی رادیویی سه روشی است که در این مرکز برای جستجو و ردیابی اجسام فضایی بکار گرفته می شود.
وی همچنین افزود: کلیه داده های رصد از سامانه های رصدی به سالن فرماندهی و کنترل عملیات مراقبت فضایی منتقل و از آنجا بعد از دسته بندی داده ها جمع آوری شده، فرایند کشف و شناسایی اهداف فضایی آغاز می گردد.
سردار وحیدی با اشاره به تخصص های مختلف و پیچیدگی های خاصی که برای احداث این پايگاه بکار گرفته شده تصریح کرد: با افتتاح این پايگاه، زنجیره فناوری فضایی در جمهوری اسلامی ایران کامل گردید.
سردار وحیدی، با تشکر و قدردانی از دانشمندان، مدیران و متخصصان شرکت صنایع الکترونیک وزارت دفاع که در شرایط سخت آب و هوایی منطقه این پايگاه بزرگ و مهم را احداث و آماده بهره‌برداری کردند گفت: صاایران بعنوان قطب طراحی و ساخت ماهواره و تجهیزات الکترونیکی و الکترواپتیکی فضایی در کشور نقش بسیار مهمی در این حوزه بسیار استراتژیک ایفاء کرده است.
وی، احداث و بهره برداری از نخستین پايگاه رصد و مراقبت فضایی کشور را حماسه فراموش نشدنی در عرصه علم و فناوری فضایی در کشورمان ذکر کرد و خاطرنشان ساخت: در سال حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی، حماسه آفرینان این عرصه نیز در تحقق فرامین رهبر معظم انقلاب اسلامی این دستاورد درخشان را به ملت ایران تقدیم می کنند.
وزیر دفاع با تبریک این دستاورد بزرگ به محضر رهبر فرزانه انقلاب اسلامی، ملت شریف ایران و متخصصان و دانشمندان حوزه فضایی کشور گفت: دستاوردهای ارزشمند و بزرگ دیگری در حوزه فضایی داریم که انشاءالله به زودی به اطلاع ملت بزرگ و شریف ایران خواهیم رساند.
[url="http://mod.ir/content/%D9%86%D8%AE%D8%B3%D8%AA%DB%8C%D9%86-%D9%BE%D8%A7%D9%8A%DA%AF%D8%A7%D9%87-%D8%AC%D8%A7%D9%85%D8%B9-%D8%B1%D8%B5%D8%AF-%D9%88-%D9%85%D8%B1%D8%A7%D9%82%D8%A8%D8%AA-%D9%81%D8%B6%D8%A7%DB%8C%DB%8C-%D8%AC%D9%85%D9%87%D9%88%D8%B1%DB%8C-%D8%A7%D8%B3%D9%84%D8%A7%D9%85%DB%8C-%D8%A7%DB%8C%D8%B1%D8%A7%D9%86-%D8%A7%D9%81%D8%AA%D8%AA%D8%A7%D8%AD-%D9%88-%D8%A8%D9%87-%D8%A8%D9%87%D8%B1%D9%87-%D8%A8%D8%B1%D8%AF%D8%A7%D8%B1%DB%8C-%D8%B1%D8%B3%DB%8C%D8%AF"]منبع[/url]


[size=5][b][url="http://mod.ir/category/%DA%AF%D8%A7%D9%84%D8%B1%DB%8C-%D8%B9%DA%A9%D8%B3/%DA%AF%D8%B2%D8%A7%D8%B1%D8%B4-%D8%AA%D8%B5%D9%88%DB%8C%D8%B1%DB%8C-%D8%A7%D9%81%D8%AA%D8%AA%D8%A7%D8%AD-%D9%BE%D8%A7%D9%8A%DA%AF%D8%A7%D9%87-%D8%AC%D8%A7%D9%85%D8%B9-%D8%B1%D8%B5%D8%AF-%D9%88-%D9%85%D8%B1%D8%A7%D9%82%D8%A8%D8%AA-%D9%81%D8%B6%D8%A7%DB%8C%DB%8C?page=1"][color=#008000]گزارش تصویری سایت وزارت دفاع[/color][/url]

[url="http://www.farsnews.com/imgrep.php?nn=13920319000829"][color=#008000]گزارش تصویری فارس نیوز[/color][/url][/b][/size]


[color=#ff0000]احمدی‌نژاد در مراسم افتتاح نخستین مرکز جامع رصد فضایی:[/color]
[color=#ff0000]افتتاح مرکز رصد هوایی پیشرفتی عظیم در فناوری کشور است/ یک گام به فضا نزدیک‌تر شده‌ایم[/color]
[color=#ff0000]رئیس‌جمهور با اشاره به دستاوردهای فضایی کشور گفت: افتتاح این مرکز ما را یک گام به استفاده کامل از فضا نزدیک‌تر کرد.[/color]

به گزارش خبرنگار حوزه دولت [url="http://www.farsnews.com"]خبرگزاری فارس[/url]،‌محمود احمدی‌نژاد رئیس‌جمهور اسلامی ایران در مراسم افتتاح مرکز رصد فضایی امام جعفر صادق (ع) با تبریک به ملت ایران به خاطر این دستاورد گفت:‌امروز ما شاهد یک اتفاق پیشرفت عظیم و جهش بزرگ در علم و فناوری کشور هستیم.
وی افزود:‌ من پیش از این هم به این مطلب اشاره کردم که اگر ما بخواهیم در سطح جهانی اثرگذار باشیم، باید در مرزهای دانش حرکت کنیم.
رئیس‌جمهور ادامه داد: باید از ظرفیت‌های فضا به درستی استفاده کنیم و امروز گام به گام توانمندی‌های ملت ایران برای استفاده از فضا تکمیل می‌شود.
وی در ادامه تصریح کرد: امروز شاهد افتتاح مرکزی هستیم که می‌تواند از یک فضای بسیار دور تمام پهنه آسمان را دریافت و کنترل کند.
احمدی‌نژاد با اظهار امیدواری از اینکه انشاءالله در آینده شاهد مخابره و دریافت اطلاعات در این مرکز خواهیم بود، اظهار داشت: این مرکز این امکان را به ما می‌دهد تا محیط را به خوبی سنجیده و برنامه‌های لازم را برای استفاده از آن به درستی تنظیم کنیم.
رئیس‌جمهور ادامه داد: مجموعه تجهیزات این مرکز ساخت فرزندان و متخصصان داخلی این کشور است و مهمتر از آن نرم‌افزاری است که می‌تواند از این تجهیزات استفاده و دریافت‌ها را مورد تجزیه و تحلیل قرار دهد.
وی در ادامه تصریح کرد: این کار دستاورد بسیار بزرگی است و از معدود کشورهایی هستیم که چنین مرکزی را در اختیار داریم و اگر ماهواره‌ای را فضا بفرستیم می‌توانیم اطلاعات آن را در کشور خودمان دریافت کنیم.
احمدی‌نژاد در ادامه با بیان اینکه مدیریت رفتارهای ماهواره در این جا امکان‌پذیر است و به تمام متخصصینی که در راه اعتلای کشور و پرچم عدالت و توحید تلاش می‌کنند تبریک می‌گویم گفت: امیدوارم به جایی برسیم که بتوانیم تمام توانمندی‌های کشور را در مرز دانش تامین کنیم.

[url="http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=13920319000355"]http://www.farsnews....=13920319000355[/url]


رییس‌جمهور همچنین با اشاره به افتتاح رصدخانه فضایی گفت: امروز بخش مهمی از مدیریت زمین از طریق فضا انجام می‌شود ده‌ها هزار ماهواره و چندین ایستگاه فضایی تحولات زمین را کنترل می‌کنند و تصویر و صدا دریافت کرده و می‌فرستند امروزه فضا برای شناسایی اعماق زمین و تحولات آب و هوایی استفاده می‌شود و هر ملتی که می‌خواهد جایگاه واقعی خود را بدست آورد باید در فضا حضور داشته باشد.

احمدی‌نژاد در ادامه با اشاره به اینکه حرکت دانشمندان ما در استفاده از ظرفیت فضا یک حرکت پرشتاب است، خاطرنشان کرد: امروزه در کشور انواع ماهواره‌ها،‌ ایستگاه‌های هدایت و ایستگاه‌های رابطه با ماهواره ساخته می‌شود. رصدخانه فضایی تحرک هر جرمی با ابعاد 25 سانتیمتر در 25 سانتی‌متر با فاصله 40 هزار کیلومتر از زمین قرار می‌گیرد و در محیطی با شعاع چهار هزار کیلومتر اطراف ایران را دریافت می‌کند، این فناوری را فقط چند کشور در اختیار دارد و متخصصان داخلی نرم‌افزارها و سخت‌افزارهای این رصدخانه را در کشور ساخته‌اند.

وی در ادامه با اشاره به اینکه ما 60 میلیون تن ظرفیت پتروشیمی داریم که 40 درصد آن صادر می‌شود خاطرنشان کرد: اگر همین 60 میلیون ظرفیت پتروشیمی در داخل کشور به رده دوم و سوم برود دیگر بیکاری در ایران باقی نمی‌ماند.

احمدی‌نژاد با اشاره به طرح‌های پتروشیمی که در امروز در مجتمع پتروشیمی شازند افتتاح شد تصریح کرد: باید اعلام شود این طرح‌ها به چه میزان صرفه‌جویی برای کشور در پی دارد. باید از همه ظرفیت گاز و نفت در داخل کشور استفاده کنیم و پتروشیمی می‌تواند قریب به اتفاق همه نفت ما را تحویل و کالای تولید شده تحویل بدهد.

رییس جمهور با اشاره به راکتور 40 مگاواتی آب سنگین اراک گفت: رادیو داروها نقش بسیار مهمی در تشخیص و درمان بیماری‌های دارند و 800 هزار نفر در سال در کشور از رادیوداروها استفاده می‌کنند ما هر روز به رادیوداروهای بیشتری نیاز داریم و این راکتور می‌تواند همه نیازهای دارویی کشور را برآورده کند و در یک افق بلند مدت دارو صادر کند طراحی و ساخت این راکتور توسط دانشمندان ایرانی انجام گرفته است و در شهریورماه سال آینده به طور کامل به بهره‌برداری می‌رسد.

[url="http://isna.ir/fa/news/92031910764/%D8%A7%D8%AD%D9%85%D8%AF%DB%8C-%D9%86%DA%98%D8%A7%D8%AF-%D8%B3%DB%8C%D8%A7%D8%B3%D8%AA-%D9%86%D8%A8%D8%A7%DB%8C%D8%AF-%D9%85%D8%AD%D8%AF%D9%88%D8%AF-%D8%A8%D9%87-%DB%8C%DA%A9-%DA%AF%D8%B1%D9%88%D9%87"]http://isna.ir/fa/ne...حدود-به-یک-گروه[/url] ویرایش شده در توسط iran_400
  • Upvote 6

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote name='iran_400' timestamp='1370809509' post='315111']
سردار وحیدی با بیان اینکه پايگاه رصد و مراقبت فضایی امام صادق (ع)، به منظور کشف، شناسايي ، جستجو و رصد اجسام فضایی ایجاد شده است گفت: ردیابی راداری، ردیابی الکترواپتیکی و ردیابی رادیویی سه روشی است که در این مرکز برای جستجو و ردیابی اجسام فضایی بکار گرفته می شود.
[/quote]

برای هدفگیری احتمالی ماهواره ها با تسلیحات لیزری (مثل کاری که ایران سال پیش کرد) توانایی کشف و ردیابی اهداف اصلی ترین نیاز بود که تواناییش با این مرکز بدست اومد
  • Upvote 11

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
بنظرم مهم ترین نکته رونمایی امروز رونمایی از قدرتمندرین و دقیق ترین دوربین الکترواپتیک ساخت صایران بود.....اگه این دوربین واقعا بتونه از فواصل چندصدکیلومتری بالای جو تصاویر با دقت بالا بگیره عملا میشه گفت ایران تا ساخت دوربین های الکترواپتکی زیر1 متر مخصوص ماهواره های جاسوسی راهی نداره :applause: :applause: :applause: :applause:

به جناب چکا هم عرض کردم فارغ از مسایل حاشیه ای رونمایی مهم ترین دستاورد تکنولوژیک این پروژه هم دوربین بود ویرایش شده در توسط Thundar
  • Upvote 5

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[right] .[/right]
[right]به این میگن یه دستاورد چند منظوره عالی[/right]

[right]اما یه نکته مگر برای رصد کلیه درجات افق نباید تو یه سطح صاف مثل دشت باشه چرا دور تا دورش کوه و تپه هست ؟[/right] ویرایش شده در توسط koloot

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
مصرف ماسک یه خورده رفته بالا...!
.
.
.
.
.
.
خدا حفظشون کنه این جوانان متخصص رو از شر دشمنان...
  • Upvote 6

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[size=3][font=tahoma,geneva,sans-serif]ممنون. لطفا منتقل شود.[/font][/size]
[size=3][font=tahoma,geneva,sans-serif]چند نکته ای که به نظرم می رسد: [/font][/size]
[size=3][font=tahoma,geneva,sans-serif]1. مهمترین جزء این مجموعه، رادار فضایی (کیهانی) آرایه ای هست که در تصاویر دیده می شود و امیدوارم راداری که دیده می شود صرفا در حد یک طرح پایلوت و غیر نهایی باشد که در غیر اینصورت اینجانب را حسابی نا امید می کند...[/font][/size]
[size=3][font=tahoma,geneva,sans-serif]2. ابزار اپتیکی روباتیکی (تلسکوپ روباتیک) که دیده می شود، صرفا در صورتی مناسب است که هدف رصد، از قبل مشخص باشد. یعنی مشخص باشد که چه شیئی قرار به رصد هست. قاعدتا شناسایی اولیه یک شیئ ناشناس، ابتدا توسط رادار انجام می شود و سپس توسط ابزار اپتیکی رصد می شود. و اگر قرار بر شناسایی اولیه توسط ابزار اپتیکی باشد، مستلزم تکنیک سعی و خطا (blind searching) است که اگر غیر ممکن نباشد، احتمالا بسیار وقت گیر و پیچیده خواهد بود...[/font][/size]
[size=3][font=tahoma,geneva,sans-serif]3.موضوع مکانیابی این مجموعه به چه صورت بوده است؟ آیا از استان مرکزی قادر به پوشش تصویری راکت های فضایی پرتاب شده از پایگاه فضایی سمنان هست؟[/font][/size]

[size=3][font=tahoma,geneva,sans-serif]-----------------[/font][/size]
[size=3][font=tahoma,geneva,sans-serif][quote] برای هدفگیری احتمالی ماهواره ها با تسلیحات لیزری (مثل کاری که ایران سال پیش کرد) توانایی کشف و ردیابی اهداف اصلی ترین نیاز بود که تواناییش با این مرکز بدست اومد [/quote]آن خبر از نظر بتده شایعه ای بیش نبوده است. زیرا هیچ تاییدی برای آن وجود ندارد. از هیچ کدام از طرفین. اگر شما شواهدی دارید بفرمایید تا ما هم استفاده ببریم.[/font][/size]
  • Upvote 4

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote name='mahdavi3d' timestamp='1370865643' post='315192']
[size=3][font=tahoma,geneva,sans-serif]ممنون. لطفا منتقل شود.[/font][/size]
[size=3][font=tahoma,geneva,sans-serif]چند نکته ای که به نظرم می رسد: [/font][/size]
[size=3][font=tahoma,geneva,sans-serif]1. مهمترین جزء این مجموعه، رادار فضایی (کیهانی) آرایه ای هست که در تصاویر دیده می شود و امیدوارم راداری که دیده می شود صرفا در حد یک طرح پایلوت و غیر نهایی باشد که در غیر اینصورت اینجانب را حسابی نا امید می کند...[/font][/size]
[size=3][font=tahoma,geneva,sans-serif]2. ابزار اپتیکی روباتیکی (تلسکوپ روباتیک) که دیده می شود، صرفا در صورتی مناسب است که هدف رصد، از قبل مشخص باشد. یعنی مشخص باشد که چه شیئی قرار به رصد هست. قاعدتا شناسایی اولیه یک شیئ ناشناس، ابتدا توسط رادار انجام می شود و سپس توسط ابزار اپتیکی رصد می شود. و اگر قرار بر شناسایی اولیه توسط ابزار اپتیکی باشد، مستلزم تکنیک سعی و خطا (blind searching) است که اگر غیر ممکن نباشد، احتمالا بسیار وقت گیر و پیچیده خواهد بود...[/font][/size]
[size=3][font=tahoma,geneva,sans-serif]3.موضوع مکانیابی این مجموعه به چه صورت بوده است؟ آیا از استان مرکزی قادر به پوشش تصویری راکت های فضایی پرتاب شده از پایگاه فضایی سمنان هست؟[/font][/size]

[size=3][font=tahoma,geneva,sans-serif]-----------------[/font][/size]
[size=3][font=tahoma,geneva,sans-serif][quote] برای هدفگیری احتمالی ماهواره ها با تسلیحات لیزری (مثل کاری که ایران سال پیش کرد) توانایی کشف و ردیابی اهداف اصلی ترین نیاز بود که تواناییش با این مرکز بدست اومد [/quote][b]آن خبر از نظر بتده شایعه ای بیش نبوده است. زیرا هیچ تاییدی برای آن وجود ندارد. از هیچ کدام از طرفین. اگر شما شواهدی دارید بفرمایید تا ما هم استفاده ببریم.[/b][/font][/size]
[/quote]

سلام
برای اینجور اخبار باید دنبال تکذیبیه بود نه تائیدیه !! اگه تکذیب نشه یعنی تائید شده اونم به صورت دیپلماتیک که طرف مقابل دهنش بسته باشه ...



تبریک می گویم ...

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[size=3][font=tahoma,geneva,sans-serif][quote]برای اینجور اخبار باید دنبال تکذیبیه بود نه تائیدیه !! اگه تکذیب نشه یعنی تائید شده اونم به صورت دیپلماتیک که طرف مقابل دهنش بسته باشه ...[/quote]لزوما اینطور نیست...[/font][/size]

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote name='mahdavi3d' timestamp='1370866718' post='315196']
[size=3][font=tahoma,geneva,sans-serif][quote]برای اینجور اخبار باید دنبال تکذیبیه بود نه تائیدیه !! اگه تکذیب نشه یعنی تائید شده اونم به صورت دیپلماتیک که طرف مقابل دهنش بسته باشه ...[/quote]لزوما اینطور نیست...[/font][/size]
[/quote]
سلام
غالباً اینطوریه ...
البته سال پیش ما خیلی چیزها رو مخفی کردیم تا اون رامنی رای نیاره ... مثلا اگه همون خبر حمله به پهپاد رو بیرون می دادیم ، اوباما خیلی از رای هاش می ریخت ...... ویرایش شده در توسط 100
  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ایجاد یک حساب کاربری و یا به سیستم وارد شوید برای ارسال نظر

کاربر محترم برای ارسال نظر نیاز به یک حساب کاربری دارید.

ایجاد یک حساب کاربری

ثبت نام برای یک حساب کاربری جدید در انجمن ها بسیار ساده است!

ثبت نام کاربر جدید

ورود به حساب کاربری

در حال حاضر می خواهید به حساب کاربری خود وارد شوید؟ برای ورود کلیک کنید

ورود به سیستم

  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.