Recommended Posts

[quote]دوستان ببخشید اطلاعات موشکیم زیاد نیست ولی در کل تکنولوجی موشکهای روسی توچکا نسبت به فاتح 110 در چه حدی چون خدایی این موشک توچکا شتاب برخاست فوق العاده داشت icon_wink icon_question icon_question :mrgreen: :rose:[/quote]

نظر مو بخواید تکنولوژی توچکا با نسل 1 فاتح برابره و شاید یه ذره بیشتر باشه. ولی نسل 3 فاتح خیلی از این پیشرفته تره. هم از نظر برد و هم از نظر سی ای پی. سرعتشم بد نیست. فیلماشو نگاه کنین.

راستی، دوست عزیز 00Amin منبعتون در مورد این که سوریه M-9 و M-11 داره چیه؟

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote]موشکی که توی عکس سومه چیه؟ کوچولو و سریع! خیلی جالب بود.... icon_wink[/quote]

فکر کنم توچکا.

راستی، یه موشک توی فیلمشون دیدم کپی زلزال 3 بود. حتی موقع پرتاب موتور های کوچیک روی کلاهک هم مثل زلزال 3 فعال شدن!

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote]

راستی، دوست عزیز 00Amin منبعتون در مورد این که سوریه M-9 و M-11 داره چیه؟[/quote]

خواهش میکنم .. بیشتر از روی اخبار و شنیدهاست .. فیلم و یا عکس مستندی در این زمینه در اختیار ندارم

برا مثال در این خبرگزاری اشاره به ان شده (M-9)

http://www.rasekhoon.net/article/show-31800.aspx

[quote]

M-9 در هدف گيري بسيار تواناست و با سيستم خليان خودكار خود كه توسط كامپيوتر ديجتالي كنترل ميشود استفاده از نيروي انساني قبل از پرتاب را به حداقل رسانده است.
[color=red]نسخه سوريه اي اين موشك شباهت زيادي به مدل ايراني دارد[/color],اعتقاد بر اين است كه موشك هاي ايران و سوريه با كلاهك 320 كيلوگرمي توانايي رسيدن به برد 800 كيلومتر(497 مايل) را نيز دارا هستند.
جمهوري خلق چين تحت فشار امريكا قرار داد فروش اين موشك ها را كنسل كرد اما تكنولوژي اين موشك ها به كشورهاي ايران,پاكستان و مصر فروحته ش[/quote]

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
دوستان حالا بنظرتون موشک اسکندر نسبت به فاتح 110 در چه سطحی :mrgreen: icon_cheesygrin
البته بردش فک کنم یه 100 کیلومتری بیش از فاتح باشه که با جبران این برد در فاتح میشه اونو با اسکندر قابل رقابت و حتی برتر دونست icon_cheesygrin
منتظر نظر دوستانم icon_twisted

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
به گزارش مشرق به نقل از مهر، "200 میلیارد شیکل در صورت صادر نشدن گاز طبیعی به خارج به اسرائیل زیان وارد می شود... نیروی هوایی اسرائیل از نظر پروازهای جنگنده ها بر فراز غزه و نزدیک مرزهای مصر یک رکورد ثبت کرد، آماده شدن ارتش اسرائیل برای انجام تمرینات نظامی در مناطق کوهستانی و پر از برف سوئیس و بلغارستان" از جمله محورهای مهم خبری رسانه های رژیم صهیونیستی در روز شنبه است.

رادیو اسرائیل: تمرینات نظامیان اسرائیلی در مناطق برفی در سوئیس و بلغارستان

این رسانه اسرائیلی از آماده شدن ارتش رژیم صهیونیستی برای برگزاری تمرینات و رزمایش نظامی در مناطق کوهستانی و برفی سوئیس و بلغارستان خبر داده است.

رادیو اسرائیل اعلام کرد ارتش اسرائیل طی روزهای آینده واحد "آلپیه" متخصص جنگ در شرایط برفی را به مکانهایی در بلغارستان و سوئیس برای انجام تمرینات فشرده اعزام خواهد کرد.

این رسانه افزود این احتمال به سبب زمستان گرم و انباشته شدن مقادیر اندکی از برف بر روی کوه الشیخ(جبل الشیخ) در بلندیهای جولان مطرح شده است که مانع برگزاری تمرینات سالیانه در این مکان شده است.

این رسانه گزارش داد فرماندهی ارتش اسرائیل، احتمال اعزام نیروهای این واحد مواضع نزدیک صوفیه پایتخت بلغارستان طی ماه آینده و همچنین برگزاری تمرینات عادی در سوئیس را بررسی می کند به طوری که تمرینات جنگی در شرایط مختلف هوایی و میدانی انجام خواهد شد.

روزنامه یدیعوت آحارونوت : هشدار درباره تاثیرات منفی بودجه ارتش اسرائیل

این روزنامه هشدار داده است کاهش بودجه ارتش اسرائیل بر سیستمهای دفاعی این رژیم تاثیر منفی خواهد گذاشت.

به گزارش مهر، یدیعوت آحارونوت فاش کرد ارتش اسرائیل در آغاز ماه آینده میلادی(ژانویه 2012) برخی هزینه های داخلی خود را بنا به دستور رئیس ستاد مشترک ارتش به مبلغ 700 میلیون شیکل(واحد پول رژیم صهیونیستی) در چارچوب طرح کاهش بودجه دفاعی کاهش خواهد داد.

این روزنامه در عین حال درباره پیامدهای کاهش هزینه های نظامی رژیم صهیونیستی بر قدرت نظامی این رژیم هشدار داده است.

نیروی هوایی اسرائیل یک رکورد به جا گذاشت

روزنامه یدیعوت آحارونوت همچنین نوشت نیروی هوایی اسرائیل از نظر تعداد پرواز جنگنده ها بر فراز غزه و نزدیک مرزهای مصر یک رکورد از خود به جا گذاشت.

این روزنامه نوشت گزارش سالیانه عملیات نیروی هوایی اسرائیل در سال 2011 به دهها هزار ساعت پرواز جنگنده ها و هواپیماهای(جاسوسی) اسرائیلی بر داخل و خارج اسرائیل(مناطق اشغالی 1948) و صدها حمله هوایی که بیشتر آنها بر نوار غزه و نزدیک مرزهای مصر متمرکز بود، اشاره می کند.

بر اساس این گزارش، فعالیت هواپیماهای جاسوسی بدون سرنشین رژیم صهیونیستی تقریبا به طور مستمر و روزانه انجام شده و می شود.

این روزنامه به نقل از عیدو نحوشتان فرمانده نیروی هوایی اسرائیل به مناسبت ارائه این گزارش آورده است که اسرائیل به دقت تحولات مرزی به ویژه در بخش سوری مرزها را دنبال می کند.

نحوشتان از اظهارنظر درباره سخنان پانتا وزیر دفاع آمریکا درباره مسئله ایران خودداری کرد و گفت نیروی هوایی اسرائیل به تلاشهای خود برای مقابله با چالشهای نظامی به ویژه در سایه تحولات اخیر منطقه ادامه خواهد داد.

روزنامه معاریو : هشدار درباره صادر نشدن گاز طبیعی از سوی تل آویو

این روزنامه اعلام کرد اسرائیل در صورتی که گاز طبیعی به خارج صادر نکند، 200 میلیارد شیکل زیان خواهد دید.

معاریو نوشت شرکتهای گاز و نفت اسرائیل درباره پیامدهای صادر نشدن گاز طبیعی به خارج(از فلسطین اشغالی) هشدار داده اند.

این روزنامه به نقل از این شرکتها نوشت توقف صادرات گاز به اقتصاد اسرائیل زیان وارد خواهد کرد.

بحران مسکن رژیم صهیونیستی به مردگان هم رسید

گورهای طبقاتی پس از رسیدن بحران مسکن به مردگان تیتر دیگر روزنامه معاریو بود.

به گزارش مهر، روزنامه معاریو نوشت وزارت امور دینی اسرائیل برای طرح پروژه گورهای جدید طبقاتی آماده می شود، که احتمالا با مخالفت بخش گسترده ای از یهودیان به دلایل دینی می شود.

بر اساس این گزارش، سالانه، بیش از 35 هزار صهیونیست در فلسطین اشغالی می میرند که در گورهای یهودی دفن می شوند که کمبود زمین سبب بروز بحران و اتخاذ این تصمیم شده است.

اسرائیل و کلمبیا توافقنامه همکاری تجاری امضا کردند

روزنامه هاآرتض از امضای توافقنامه همکاری تجاری میان رژیم صهیونیستی و کلمبیا خبر داده است.

این روزنامه نوشت : شالوم سمحون وزیر تجارت و صنایع اسرائیل و دیاز گرندس همتای کلمبیایی وی در پی کنفرانس تجارت جهانی در ژنو، توافقنامه ای برای آغاز مذاکرات در خصوص ایجاد منطقه آزاد تجاری میان دو طرف امضا کردند.


[url=http://www.mashreghnews.ir/fa/news/87053/%D8%B1%D8%B2%D9%85%D8%A7%DB%8C%D8%B4-%D8%A7%D8%B1%D8%AA%D8%B4-%D8%A7%D8%B3%D8%B1%D8%A7%D8%A6%DB%8C%D9%84-%D8%AF%D8%B1-%DA%A9%D9%88%D9%87%D8%B3%D8%AA%D8%A7%D9%86%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D8%B3%D9%88%D8%A6%DB%8C%D8%B3]منبع:مشرق نیوز[/url]

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
رژیم صهیونیستی و کشورهای عضو "ناتو"، با حضور برخی مسئولان نظامی ترکیه، رزمایش مشترکی را در اراضی اشغالی برگزار کردند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی العالم، گزارشگر کانال ده تلویزیون رژیم صهیونیستی در این خصوص گفت: "مهمانهای جدیدی در بیابانهای اسرائیل حضور یافتند".

وی افزود: "جنگنده های پیشرفته تورنادو و یورو فایتر ایتالیا به منظور حضور در رزمایش مشترک نیروی هوایی اسرائیل، در قرارگاه نیروی هوایی ارتش اسرائیل فرود آمدند. نیروی هوایی یونان و رومانی نیز در آینده با نیروی هوایی اسرائیل رزمایش مشترکی برگزار می کنند".

وی خاطرنشان کرد: "جنگنده های اف 15 و اف 16 ارتش اسرائیل در این رزمایش در کنار جنگنده های ایتالیا خودنمایی کردند".

"انسو فیچرالی" فرمانده نیروی هوایی ارتش ایتالیا در گفتگو با کانال ده تلویزیون رژیم اسرائیل تصریح کرد: "ما خواستار آموزش برترین تکنیکهای نیروی هوایی هستیم".

"اوربانو فلوریانی" فرمانده یگان افیطالی در نیروی هوایی ایتالیا به تلویزیون اسرائیل گفت: "هدف از شرکت نیروی هوایی ایتالیا در این رزمایش، تبادل اطلاعات و تجربیات در زمینه نیروی هوایی دو طرف است".

گزارشگر اسرائیلی گفت: "خلبانان ایتالیایی که در این رزمایش حضور دارند در عملیات نظامی ناتو در افغانستان حضور داشتند. آنان برای استفاده از تجربیات نیروی هوایی اسرائیل در این رزمایش شرکت کردند".

وی همچنین گفت: "پیش از این نیروی هوایی اسرائیل بمنظور رزمایش مشترک با نیروی هوایی ایتالیا عازم جزیره ساردینیا ایتالیا شده بود. جنگنده های اسرائیل مسافت 1500 کیلومتری را از اسرائیل تا جزیره ساردینیا طی کردند و خود را برای عملیات مشابهی با مقصدی واقع در شرق اسرائیل آماده کردند".

وی افزود: "برخی مقامات ارتش ترکیه برای نظارت مستقیم بر این رزمایش، در قرارگاه نیروی هوایی ارتش اسرائیل حاضر شدند. در همین راستا مسؤولان نیروی هوایی ارتش اسرائیل خواستار بازگشت روند رزمایشهای مشترک هوایی در ترکیه شدند".

سرتیپ "حاگی طوبولنسکی" فرمانده یکی از یگانهای نیروی هوایی رژیم اسرائیل در این خصوص گفت: "امیدوارم روند رزمایش مشترک هوایی با نیروی هوایی ترکیه در شرایط دیپلماسی مساعد دوباره آغاز شود".



دکتر"احمد جابر" کارشناس مسائل رژیم صهیونیستی در بررسی این گزارش در گفتگو با برنامه این هفته "العین الاسرائیلیه" (از نگاه رسانه های اسرائیل) شبکه خبری العالم تصریح کرد: "برنامه هسته ای صلح آمیز ایران چالش امنیتی بزرگی برای رژیم اسرائیل بشمار می رود، لذا این رژیم همواره در صدد تجدید قوای نظامی خود برای غلبه بر رعب و هراس خود از برنامه هسته ای ایران است".

وی گفت: "ارتش رژیم اسرائیل از طریق رزمایشهای مکرر و ایجاد ائتلافهای مختلف با کشورهای عضو ناتو در صدد رویارویی با خطرات تهدید کننده ایران است".

وی افزود: "رژیم صهیونیستی با برگزاری رزمایشهای مکرر و پرهزینه در صدد قدرت نمایی در برابر محور مقاومت است، این در حالی است که روند فزاینده قدرت رزمی محور ممانعت و مقاومت، نهادهای نظامی این رژیم و متحدانش را دچار سرخوردگی کرده است".

[url=http://fa.alalam.ir/news/271364]منیع :العالم[/url]

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
سطح امادگي پرواز و دوره هاي آموزشي و همينطور استاندارد پرواز اين كشور جعلي خيلي بالاست !! و پرواز ما كه متاسفانه بين 100 تا 150 و حتي در برخي مواقع كمتر هم ميشه

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote]پرواز ما كه متاسفانه بين 100 تا 150 و حتي در برخي مواقع كمتر هم ميشه[/quote]
مبارز عزيز ...خوشحال ميشم منبع شما رو بدونم :applause:

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote]سطح امادگي پرواز و دوره هاي آموزشي و همينطور استاندارد پرواز اين كشور جعلي خيلي بالاست !! و پرواز ما كه متاسفانه بين 100 تا 150 و حتي در برخي مواقع كمتر هم ميشه[/quote]

منبع ؟
اگه نيست پس ....! :applause:
اگرم هست بنده با كمال ميل مشتاقم ...~!!!!!

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
گارد ملی عربستان سعودی مانور نظامی بزرگی را در نزدیکی ساحل خلیج فارس برگزار می کند.

به گزارش عصر ایران به نقل از خبرگزاری رسمی مصر، برای نخستین بار در این مانور، از هواپیما نیز استفاده شده است.
از این مانور به عنوان بزرگترین رزمایش نظامی گارد ملی عربستان سعودی نام برده می شود.

نیروهای گارد ملی عربستان سعودی امروز یکشنبه بزرگترین مانور را در تاریخ فعالیت 34 ساله خود به پایان می برد.
مانور " پیروی و فدای 2" در مناطق نفتخیز و مهم شرق عربستان سعودی و در نزدیکی ساحل شرقی خلیج فارس برگزار می شود.

این مانور در منطقه نفتخیز "شدقم" در استان الاحساء برگزار می شود.
برای نخستین بار در این مانور، نیروی هوایی گارد ملی نیز حضور دارد.

در این مانور پنج روزه، دو گردان مکانیزه از ریاض (گردان های مکانیزه امام محمد بن سعود و شاهزاده سعود بن عبدالرحمن) و یک گردان مکانیزه از استان احساء (گردان ملک عبدالعزیز) مشارکت دارند.

نیروهای گارد ملی عربستان سعودی در این مانور زمینی، تاکتیک های جنگی علیه دشمن فرضی را به اجرا گذاشتند و به مقابله با تجاوز دشمن فرضی که قصد داشت بخش هایی از خاک عربستان را تصرف کند پرداختند.

براساس نوشته سایت ویکی پدیا، گارد ملی یکی از نیروهای نظامی در عربستان سعودی است اما زیر مجموعه وزارت دفاع نیست.
از تعداد دقیق اعضای این نیرو، اطلاعی در دست نیست اما شمار آنها زیاد است زیرا در مناطق مختلفی از شمال، شرق، ریاض، غرب مستقر هستند و پایگاه های نظامی در بخش های مختلف خاک عربستان دارند.

رئیس فعلی گارد ملی عربستان سعودی، شاهزاده "متعب" فرزند ملک عبدالله پادشاه عربستان سعودی است.
ماموریت گارد ملی، پشتیبانی از وزارت کشور و بخش های مختلف آن در زمینه حفظ امنیت ملی، مبارزه با تروریسم، حفظ امنیت تاسیسات حیاتی و حساس، مشارکت و پشتیبانی از حفظ امنیت حج و دیگر ماموریت ها براساس شرایط زمان و مکان است.

این نیرو دارای واحدهای رزمی جنگی است که وظیفه پشتیبانی از وزارت دفاع را دارند. گارد ملی در فعالیت های فرهنگی و غیرنظامی نیز حضور دارد.

پس از ایران، عربستان سعودی بیشترین نوار ساحلی را در خلیج فارس دارد.

http://www.asriran.com/fa/news/194598/%D8%A8%D8%B1%DA%AF%D8%B2%D8%A7%D8%B1%DB%8C-%D9%85%D8%A7%D9%86%D9%88%D8%B1-%DA%AF%D8%A7%D8%B1%D8%AF-%D9%85%D9%84%DB%8C-%D8%B9%D8%B1%D8%A8%D8%B3%D8%AA%D8%A7%D9%86-%D8%B3%D8%B9%D9%88%D8%AF%DB%8C-%D8%AF%D8%B1-%D8%B3%D8%A7%D8%AD%D9%84-%D8%AE%D9%84%DB%8C%D8%AC-%D9%81%D8%A7%D8%B1%D8%B3

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
به به !!

تمام اين مانور رو براي مقابله با تبليغات مانور ايران دارن اجرا ميكنند !!1

آخ كي بشه كه با عربستان رو در رو مواجه بشيم . چه دل ژري از اينها دارم

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote][quote]سطح امادگي پرواز و دوره هاي آموزشي و همينطور استاندارد پرواز اين كشور جعلي خيلي بالاست !! و پرواز ما كه متاسفانه بين 100 تا 150 و حتي در برخي مواقع كمتر هم ميشه[/quote]

منبع ؟
اگه نيست پس ....! :applause:
اگرم هست بنده با كمال ميل مشتاقم ...~!!!!![/quote]


آي بروي چشم دوستان !!
اينم منبع :

دوست عزيزم كه در پايگاه شكاري كنارك (چابهار) خلبان اف 4 هست !! ضمنا ميراژهاي ما هم اونجا هستند و تغييراتي هست كه نمي تونم بگم !!

اين دوست عزيز كه در ضمن مسابقات اداره ما كه در چابهار برگزار شد و من رفته بودم در تيم شطرنج اداره و در منطقه ازاد ايشون رو ديدم و البته در مورد يه چيز خيلي مهم هم صحبت كرديم كه در همين سايت 16 صفحه در موردش صحبت شده بود و نتيجه نگرفتيم ولي حالا من اون جريان رو ميدونم (تاپيكي كه كركس ايجاد كرده بود !) بگذريم از ايشون در مورد تمرينات و سطح امادگيشون پرسيدم اينطور گفتند :

سطح امادگي ما بالاست و تجهيزاتمون هم بروز شده و ؛..؛ و از نظر پشتيباني هم مشكلي نداريم اما تعداد ساعت پروازمون كمه و حتي المكان پرواز اضافه نداريم !!

ايشون اين رو گفت - چون از من هم نخواست كه جايي گفته نشه من هم در ايحا مطرح كردم اما چيزهايي هم كگفت كه نميشه بگم !!!! :rose: كه البته خيلي ها دوست دارن بدونن !!

ضمنا در فرودگاه مشهد طرفاي آبان ماه هم با يكي از خلبانهاي اف 5 اونجا هم كه خيلي مختصر صحبت داشتم اشاره كرد كه مدت زمان پروازهاشون از قديم كمتر شده ! البته دوست چابهاري علت ديگه اي رو براي اين جريان كم شده ساعت پرواز اعلام كرد كه امكان گفتنش نيست و خودم هم به شخصه اين دليل رو قبول ندارم ولي ايشون گفت ديگه !! شايدم حق با ايشونه !

كاري داشتيد در پي ام هستم در خدمتتون البته اگه مشكل امنيتي نداشته باشه !

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
با سلام به دوستان به قول فردوسی یک مرد جنگی به از صد هزار!

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
پیام مانور «قفقاز 2012»، آمریکا مراقب تصمیمات خود درباره ایران باشد
دویچه وله: روسیه معتقد است چنانچه مناقشه بر سر برنامه‌های اتمی جمهوری اسلامی به دخالت نظامی غرب در ایران منجر شود امنیت این کشور نیز به خطر می‌افتد.


به گزارش سرویس سیاسی جام نیوز، سایت دویچه وله آلمان سه شنبه 17 ژانویه(27 دی) نوشت: «ارتش روسیه قصد دارد در یک رزمایش بزرگ خود را برای حمله‌ احتمالی آمریکا و اسرائیل به ایران آماده کند. به گزارش خبرگزاری روسی "ریانووستی" این رزمایش استراتژیک "قفقاز 2012" نام دارد و در ماه سپتامبر برگزار می‌شود.»
روسیه معتقد است چنانچه مناقشه بر سر برنامه‌های اتمی جمهوری اسلامی به دخالت نظامی غرب در ایران منجر شود امنیت این کشور نیز به خطر می‌افتد. یک نشریه‌ روسی در شماره روز دوشنبه خود 16 ژانویه 2012 نوشت: «ارتش روسیه قصد دارد در صورت بحرانی شدن اوضاع رزمایش سالانه‌ خود در منطقه قفقاز را گسترده‌تر از سال‌های پیش برگزار کند.»
چند روز پیش "نیکلای پاتروشف"، رئیس شورای امنیت روسیه ابراز نگرانی کرد که مناقشه میان جمهوری اسلامی با آمریکا به یک درگیری نظامی کشیده شود. روز جمعه، 23 دی، نیز "دمیتری روگوزین" (نماینده روسیه در ناتو) در یک کنفرانس مطبوعاتی در بروکسل، پایتخت بلژیک گفت: «مسکو هرگونه درگیری نظامی در ایران را تهدیدی مستقیم علیه امنیت ملی خود تلقی می‌کند.»

این نشست خبری به مناسبت پایان دوران چهار ساله‌ خدمت روگوزین، در پیمان آتلانتیک شمالی برگزار شد.
دویچه وله در ادامه افزود: نشریه "نزاویسیمایا گازتا" چاپ مسکو می‌نویسد: ارتش روسیه در یک رزمایش بسیار گسترده خود را برای حمله احتمالی نظامی آمریکا و اسرائیل به ایران آماده می‌کند. این روزنامه، روز دوشنبه 26 دی، به نقل از وزارت دفاع روسیه نوشت این رزمایش که در سال‌های گذشته در جنوب روسیه و برخی از کشورهای منطقه قفقاز برگزار شده، در سال جاری میلادی ابعادی وسیع‌تر خواهد داشت.
رزمایش "قفقاز 2012" به جز بخش‌های جنوبی روسیه، اوستیای جنوبی، آبخازستان و ارمنستان را نیز در برخواهد گرفت. به نوشته‌ "نزاویسیمایا گازتا" عملیات نظامی در این رزمایش متناسب با تنش‌های احتمالی در منطقه‌ حوزه دریای خزر و جنوب قفقاز تنظیم می‌شود. گفته شده هدف از این رزمایش روسیه آمادگی برای خطرات احتمالی حمله به ایران است.
وزارت دفاع روسیه می‌گوید: «هدف تمرین‌هایی که برای رزمایش سال جاری در نظر گرفته شده، افزایش آمادگی برای حمله احتمالی نظامی آمریکا و کشورهای دیگر به ایران است. رئیس شورای امنیت روسیه ابراز نگرانی کرده است که اسرائیل ایالات متحده را به اقدام نظامی علیه جمهوری اسلامی بکشاند.
به گزارش "ریانووستی" رزمایش‌های قبلی ارتش روسیه در منطقه برای این کشور بسیار سودمند بوده است. بر این اساس رزمایش "قفقاز 2008" که از 16 ژوئیه تا دوم اوت 2008 در مرزهای اوستیای جنوبی و آبخازستان به اجرا گذاشته شد نقش مهمی در پیروزی روسیه در جنگ با گرجستان داشته است.

به گزارش منابع روسی در رزمایش سال جاری برای نخستین بار تمام نهادهای امنیتی و اطلاعاتی، و یگان‌های مقابله با بحران نیز در تمرین‌ها شرکت خواهند داشت. همچنین قرار است عملیات رزمی موسوم به "شبکه‌ای" نیز تمرین شود. در این عملیات، تجهیزات الکترونیکی، ماهواره‌های تجسسی، هواپیماهای بدون سرنشین و سلاح‌های پیشرفته‌ای که قادر به هدف‌گیری بسیار دقیق هستند نیز حضور خواهند داشت.
رزمایش "قفقاز 2012" برای سپتامبر سال جاری میلادی برنامه ریزی شده است. به گزارش "ریانووستی"، "آناتولی تسیگانوک"، (رئیس مرکز پیش‌بینی‌های انستیتوی تحلیل‌های سیاسی - نظامی روسیه) اعتقاد دارد آغاز برنامه‌ریزی برای رزمایشی که حدود 9 ماه دیگر برگزار می‌شود بی‌ارتباط با تنش‌های نظامی در خلیج‌فارس نیست.»
جمهوری اسلامی تهدید کرده در صورتی که کشورهای غربی با تشدید تحریم‌ها جلوی صادرات نفت ایران را بگیرند، با بستن تنگه‌ هرمز مانع عبور نفتکش‌ها از این آب‌راه مهم خواهد شد. کشورهای غربی، به ویژه آمریکا و بریتانیا چنین اقدامی را غیرقابل پذیرش خوانده‌ و متقابلا تهدید کرده‌اند با هر حرکتی که به منظور اختلال در جریان صدور نفت از تنگه هرمز به شدت مقابله خواهند کرد. این دو کشور دست به تقویت ناوگان دریایی خود در منطقه زده‌اند.

[url=http://jamnews.ir/NSite/FullStory/News/?Id=51228&Serv=26]منبع[/url]

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ایجاد یک حساب کاربری و یا به سیستم وارد شوید برای ارسال نظر

کاربر محترم برای ارسال نظر نیاز به یک حساب کاربری دارید.

ایجاد یک حساب کاربری

ثبت نام برای یک حساب کاربری جدید در انجمن ها بسیار ساده است!

ثبت نام کاربر جدید

ورود به حساب کاربری

در حال حاضر می خواهید به حساب کاربری خود وارد شوید؟ برای ورود کلیک کنید

ورود به سیستم

  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.