SAEID

پیروزیهای میگ21 در برابر اف4 ، جنگ ویتنام

امتیاز دادن به این موضوع:

Recommended Posts

سلام

در این تاپیک درباره موفقیتهای میگ21 در برابر اف4های آمریکایی در جنگ ویتنام بحث میکنیم.

برای شروع به سه عکس زیر که شامل آمار تائید شده و نشده این پیروزیها است نگاه کنید.

قسمت اول

قسمت دوم

قسمت سوم

عکسهای تعداد پیروزیهای اف4 در برابر میگ21 رو هم به زودی ارسال میکنم و نکته جالب توجه اینکه هر دو آمار تقریبا یکسان میباشد!

icon_cheesygrin

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
ميگ 21 به نظر نمياد در برابر فانتوم حرفي براي گفتن داشته باشه..فانتو از نظر قدرت اسكن راداري برتر از ميگ 21 هست در ضمن موشكهاي هوا به هواي قوي تري هم ميتونه حمل و شليك كنه..در جنگ تحميلي هم بارها فيشبدهاي عراقي مقهور فانتومهاي ايراني شده بودن

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
سعید جان همونطور که تو تاپیک قبلی خودنم عرض کردم خلبان های اسطوره ای ویتنام حتی با میگ های 15 و 16 خودشون آسمون ویتنام و به جهنم برای آمریکایی ه تبدیل کرده بودن تا برسه با میگ 21 با اینکه آمریکا یی ه در اون زمان از فانتوم اف 4 ل هم داشتن. :? :!: :!: icon_cheesygrin

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
میگ21 در کلاس فانتوم نیست ولی هر چه باشد برای مقابله با آن طراحی شده بود. این جنگنده کمی بیش از حد مظلوم واقع شده و اینقدرها هم که ادعا میشود دست و پا بسته نبود.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
دوستان نصف تصور ما در رابطه با تجهيزات غربي به هاليوود مربوط ميشه شايد هم بيشتر icon_cheesygrin

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

دوستان نصف تصور ما در رابطه با تجهيزات غربي به هاليوود مربوط ميشه شايد هم بيشتر icon_cheesygrin

با سلام
دوست عزیز داری کم لطفی می کنی
در مورد F14 , f-5 , f4 هم همچین نظری دارید؟!!!
از قدرت و توانایی این پرنده ها آسون نگذرید
ضمنا شینوک ها کبراها و سایر بالگرد ها رو فراموش نکنید
در مورد این پرنده ها ما کلی تجربه جنگی میدانی داریم و از قدرت اونها بارها که نه هزاران بار استفاده کردیم
با تشکر

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
حق با آقا سعید هستش. میگ 21 در رده خودش جنگنده پرقدرتی بود و هنوز هم به نوعی هستش (البته اگر آپ تو دیتش کننند) . در داگ فایت هم به راحتی از پس فانتوم بر میومد (البته اگر خلبان قابلی داشت) همین هواپیماها رو در فاصله جنگ 1967 و 1973 شوروی به عنوان قرض به نیروی هوایی مصر داد تا رهگیری خاک مصر رو انجام بدهند و با موفقیت تونستند جلوی نفوذ جتهای اسرائیلی رو به داخل خاک مصر بگیرند. بزرگترین مشکل این هواپیماها ی روسی به نظر من خلبانشونه چون بیشتر تاکتیکهای رزم هوایی روسها وابسته به کنترل کننده زمینی هستش و این دست خلبان رو می بنده. البته شایدم نظر من اشتباه باشه. دوستان اگر نظری دارند لطف کنند بنویسند. هرچه که هست فعلا ما یه چند اسکادارانی از این میگها داریم و باهاشون حال می کنیم.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

حق با آقا سعید هستش.
میگ 21 در رده خودش جنگنده پرقدرتی بود و هنوز هم به نوعی هستش (البته اگر آپ تو دیتش کننند) . در داگ فایت هم به راحتی از پس فانتوم بر میومد (البته اگر خلبان قابلی داشت) همین هواپیماها رو در فاصله جنگ 1967 و 1973 شوروی به عنوان قرض به نیروی هوایی مصر داد تا رهگیری خاک مصر رو انجام بدهند و با موفقیت تونستند جلوی نفوذ جتهای اسرائیلی رو به داخل خاک مصر بگیرند.
بزرگترین مشکل این هواپیماها ی روسی به نظر من خلبانشونه چون بیشتر تاکتیکهای رزم هوایی روسها وابسته به کنترل کننده زمینی هستش و این دست خلبان رو می بنده. البته شایدم نظر من اشتباه باشه. دوستان اگر نظری دارند لطف کنند بنویسند.
هرچه که هست فعلا ما یه چند اسکادارانی از این میگها داریم و باهاشون حال می کنیم.


با سلام
دوست عزیزم یکی از مواردی که همیشه در مورد جنگنده های روسی گفته می شه اینه که بر خلاف پرنده های آمریکایی کمترین وابستگی رو به پشتیبانی راداری دارند از همین جهت هم هستش که عموما وزن هواپیماهای روسی از همردیفان غربیش بیشتره

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
آقا سعید این موضوع نیاز به بررسی بسیار دقیق داره . در زمان جنگ ایران و عراق یک فروند میگ-21 توسط یک بالگرد کبرا نیروی هوایی ارتش ساقط شد . فکر نکنم میزان تسلیحات بالگرد های کبرا به میگ-21 برسه . ولی باید امکان بدیم که ممکنه سرعت میگ-21 کم بوده باشه یا اصلا متوه بالگرد کبرا نشده باشه و هزاران دلیل دیگه . و ئلی باید به این موضوع توجه کرد که اغلب میگ های 21 ای که در جنگ ایران و عراق ساقط شدند توسط اف-14 تامکت بوده البته نه همشون . ولی باید همه چیز رو مورد بررسی قرار داد . برای مثال اف-4 به دلیل اینکه اگر دقت کرده باشید یکی از اشکالاتش اینه که دود بسیار غلیظی در هنگام پرواز خارج می کنه و همچنین نبود یک مسلسل خوب مثل ام-61 برای داگ فایت . البته در فانتوم های نمونه E این مشکلات تقریبا بر طرف شده ولی در جدولی کهک شما گذاشتید می بینیم باز هم جزو فانتوم های ساقط شده توسط میگ-21 هست . همونطور که گفتم نمی شه گفت چون یک بالگرد کبرا تونسته یک میگ-21 رو منهدم کنه بنابراین بالگرد کبرا از میگ-21 قوی تر است . اول از همه هیچ وقت نباید یک بالگرد از نوع تهاجمی رو با یک جت جنگنده مقایسه کرد . واقعا جنگ ویتنام بسیار و خیلی عجیب بود . شما دقت کنید یک میگ-17 تونست سه فروند اف-4 رو سرنگون کنه . ولی طبق گفته ای که شما گفتید این میزان جنگنه سرنگون شده توسط میگ-21 و تعداد میگ های -21 سرنگون شده توسط اف-4 فانتوم یکی است . ولی چیزی که در این عرصه مورد توجه قرار می گیره اینه که خلبانان آمرکیا حتما و صد درصد باید میزان دقت و مهارتشون بیشتر از خلبانان ویتنامی باشه icon_cheesygrin به هر حال اگر قسمت دوم آمار رو بدید این بحث روشن تر خواهد شد .

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
یه چیزی که دوستان باید مورد توجه قرار بدهند اینه که 1.اسپاروهای اولیه از دقت کافی برخوردار نبودند. 2.خلبانان ویتنامی خلبانان خوبی بودند و عملکرد هواپیما به مقدار زیادی به خلبان اون برمیگرده ما نباید خلبانان ایرانی را با امریکایی مقایسه کنیم همچنین خلبانان ویتنامی را با عراقی.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
نمیدونم تاپیک پیروزیهای اف4 در برابر میگ21 چی شده؟ icon_cheesygrin شاید اشتباهی پاک شده باشد. عکسها رو از آرشیوم پیدا کنم یه تاپیک جدید دربارش ایجاد میکنم. درباره این نبردهای هوایی باید گفت که اکثرا با موشک طرفین سرنگون شده اند و ربطی هم به قدیمی بودن جنگنده و موشک و نداشتن توپ ندارد. موشکهای اسپارو اگه قدیمی بودن (که نبودن و مدلی بودن که الان ما داریم) ، موشک آر3 روسی هم مدل اولیه بود و دقت بسیار کمی داشت. از نظر کمی نیز تعداد اف4ها شاید تا 10 میگ21 بود و در سال 1973 (یا هم 71) نیروی هوایی ویتنام شمالی 206 فروند جنگنده در اختیار داشت که تنها 66 فروند آن از نوع میگ21 بود. در واقع میگ21 در حالی به پیروزیهای مساوی با اف4 دست یافت که از نظر کمی در بهترین شرایط 5 6 برابر ضعیفتر از اف4 بود! این جنگ یک اصل فراموش شده نظامی را ثابت کرد و آن نقش مهارت خلبان در سرنوشت نبردهای هوایی بویژه در فواصل نزدیک و متوسط بود. در جنگ تحمیلی نیز با وجود شکار بیشتر میگ21 توسط اف4 ولی شاهد این هستیم که همچنان میگ21 با وجود خلبانان اکثرا ترسو و بی کفایت به رکورد 1 به 2 در برابر اف4 دست یافته است. اگر ما جنگنده ای فوق العاده مانند اف14 نداشتیم (نوع خرید آنرا تائید نمیکنم و برخلاف کارایی خوب ، نوع خرید یک افتضاح ملی بود) هرگز قادر به عقب زدن نیروی هوایی عراق تا اواخر جنگ و حفظ برتری هوایی ایران را نداشتیم. جنگنده هایی مانند میگ21 و میگ23 و میگ25 و مهمتر از همه میراژ اف1 اگر فرصت نزدیک شدن به هواپیماهای اف4 و اف5 را میافتند احتمالا ما در سال دوم یا سوم جنگ نظاره گر کاهش کمیت نیروی هوایی به کمتر از نصف سال 59 بودیم!

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

در زمان جنگ ایران و عراق یک فروند میگ-21 توسط یک بالگرد کبرا نیروی هوایی ارتش ساقط شد . فکر نکنم میزان تسلیحات بالگرد های کبرا به میگ-21 برسه . ولی باید امکان بدیم که ممکنه سرعت میگ-21 کم بوده باشه یا اصلا متوه بالگرد کبرا نشده باشه و هزاران دلیل دیگه .

جنگنده ای که توسط کبرا ساقط شده میراژ اف1 بود.
و اما شرح ماجرا: کبرای ایرانی در ارتفاع کم در حال گشت زنی بود که متوجه نزدیک شدن میراژ عراقی میشود که به سمت او می آید و این احتمال را می دهد که در چند ثانیه بعد هدف قرار داده می شود. میراژ عراقی هم به هر دلیل نا معلومی متوجه کبرا نشده بود یا برای انجام ماموریتی مهم رهسپار آسمان ایران بود که نمی توانست وقتش را برای کبرای ایرانی تلف کند و البته فکرش را هم نمی کرد که توسط همین کبرا به درک واصل شود. خلبان کبرا که نزدیک شدن میراژ را دید در یک حرکت جسورانه انتهای پرنده اش را به سمت پایین و نوکش را به سمت بالا داد و شروع به پرتاب تمامی راکت هایش کرد و نهایتا یکی ار راکت ها به میراژ اصابت کرد و باعث سرنگونی آن شد.
این ماجرا را باید از جمله الطاف خفیه الهی دانست، نه برتری تسلیحاتی کبرا به میراژ.....

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ایجاد یک حساب کاربری و یا به سیستم وارد شوید برای ارسال نظر

کاربر محترم برای ارسال نظر نیاز به یک حساب کاربری دارید.

ایجاد یک حساب کاربری

ثبت نام برای یک حساب کاربری جدید در انجمن ها بسیار ساده است!

ثبت نام کاربر جدید

ورود به حساب کاربری

در حال حاضر می خواهید به حساب کاربری خود وارد شوید؟ برای ورود کلیک کنید

ورود به سیستم

  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.