blender

تحلیل و پیگیری تحولات اوکراین

تنش میان روسیه - اوکراین 2022   

44 votes

این نظرسنجی برای رای جدید بسته است
  1. 1. 1- به نظر شما ، وقوع درگیری میان روسیه و اوکراین محتمل است ؟

    • بله
      32
    • خیر
      12
  2. 2. 2- به نظر شما سطح درگیری میان دوطرف در چه مقیاسی خواهد بود ؟

    • گسترده
      7
    • نیمه گسترده
      24
    • محدود
      13
  3. 3. 3- به نظر شما ، حد پیشروی ارتش روسیه در داخل خاک اوکراین تا چه اندازه ای خواهد بود ؟

    • محدود به مناطق همجوار با مرزهای شمالی ، جنوبی و غربی روسیه
      33
    • پیشروی تا پایتخت اوکراین ( کیف )
      8
    • پیشروی تا غربی ترین مرزهای اوکراین
      3


Recommended Posts

کلیپی از تیراندازی به شاهد

 

متن توسط علی صمدزاده:

 

همچون شاهد، علیرغم چالش ها، مخاطرات، سنگ اندازی ها و سختی ها به مسیرت برای رسیدن به هدف ادامه بده.

 

 

 

 

https://www.aparat.com/v/YKkRu

 

در این کلیپ نگه داشتن نورافکن روی پهباد، خیلی جالب بود!!! هر چه تلاش کردند که با شلیک مستقیم بزننش نشد!

 

  • Like 4
  • Upvote 10

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
5 hours قبل , aminor گفت:

دفاع هوایی روسها باز هم یه سوخو 35 خودی را به اشتباه در 20 کیلومکتری خطوط درگیری در استان ژاپورژیا سرنگون کردن

 

thumb_6013-011_28929.jpgthumb_6013-011_28429.jpg

خطاب به دفاع هوایی روسیه : Вы кучка идиотов 

  • Like 3
  • Upvote 4

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

آمریکا 1.1 میلیون مهمات سلاح های سبک ضبط شده از ایران را به نیروهای مسلح اوکراین منتقل کرد.

14247099_0_124_1401_912_1280x0_80_0_0_be

فرماندهی مرکزی ایالات متحده روز چهارشنبه اعلام کرد، ایالات متحده حدود 1.1 میلیون مهمات سلاح های سبک 7.62 میلی متری را که از ایران مصادره شده بود به اوکراین منتقل کرده است.

 

بر اساس بیانیه فرماندهی، صحبت از مهمات کشف و ضبط شده از سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران در جریان رهگیری یک شناور دریایی به مقصد یمن است.

 

در ماه ژانویه، ملوانان نیروی دریایی آمریکا و فرانسه یک کشتی را در خلیج عمان رهگیری کردند که گفته می شد محموله ای از تسلیحات ایرانی الاصل به یمن را حمل می کرد. آنها در کشتی بیش از سه هزار مسلسل، 578 هزار گلوله مهمات و 23 موشک هدایت شونده ضد تانک پیدا کردند.

ویرایش شده در توسط mehdipersian
  • Like 4
  • Upvote 3

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

یک نتیجه گیری قاطع از جنگ قره باغ و اوکراین اگر بخواد بشه این هست که دوران تجهیزات با  تحرک کم به سر رسیده( این شاید تنها جمله با این موضوع به سر رسیدن باشه که با قطعیت همراه). حالا این موضوع رو میشه به موارد مختلف تسلیحاتی ربط داد. برای مثال در بخش توپخانه عملا آنقدر سختی کار و ناهمگونی با ادوات توپخانه کششی زیاده که استفاده از آن در جنگ نوین به حاشیه می‌ره . هر چه ارتش های دو طرف جنگ اوکراین به سمت ادوات جنگ نوین بیشتر حرکت میکنند این به حاشیه رفتن و حذف و صدمات فراگیر بیشتر میشه . این در حالی که جنگ اوکراین همچنان چهره واقعی جنگ های نوین رو نشان نداده. هنوز در این جنگ سوارم پهپادی ندیدیم. هنوزم نبرد ترکیبی و هوش مصنوعی فراگیر ندیدیم. هنوز چهره کاملی از جنگ شبکه محور و ابزار های مورد استفاده در آن رو ندیدم. هنوز خاک دو طرف زیر آماج حملات پر تعداد فلج کننده نرفته که بحران های مختلف اجتماعی برای دو طرف جنگ  ایجاد کنه. با تمام اینها بهتر که تمام تجهیزات به نحوی متحرک بشن . حتی این مورد شامل رادار ها و سامانه های پدافندی  و جنگال و تمامی توپ ها و خمپاره ها و موشک انداز ها و ... هم میشه و حتی پایگاه هوایی به شکل چیزی که الان هست اصلا مناسب نیست. باز هم تاکید میشه که پایگاه های هوایی با وحشت واقعی جنگ های نوین در نبرد اوکراین رو به رو نشدند! هر چند که پایگاه های هوایی از آتش جنگ بی نصیب نماندند. بهتر که به سمت برج های مراقبت و پروازی متحرک حرکت بشه تا آزاد راه ها به فرودگاه های موقتی تبدیل بشن. نظارت بر کل آزاد راه های یک کشور و حمله به محل فرود و برخواست و عملیاتی کردن مجدد یک دسته پروازی، توسط واحد های نیروی هوایی و پهپادی یا موشکی یا حتی با کمک ماهواره ها بصورت آنی کار دشواری خواهد بود.

باید واحد های متحرک سوخت رسان  و حمل تسلیحات برای این فرودگاه ها تهیه بشه و از همه مهمتر از قبل جنگ در ساخت آزاد راه ها تغییراتی صورت بگیره که در زمان جنگ براحتی پهنای باند بیشتری تحویل نیروی هوایی بده. این تنها راه بقای نیروی هوایی است. حتی تونل های زیر زمینی هم راه مطمئنی برای عملیاتی نگه داشتن یک نیروی هوایی و حتی موشکی و ...  در این عصر نیستند. چون اگر هیچ کار هم دشمن نکنه توان مسدود سازی ورودی و خروجی ها بصورت مستمر را خواهند داشت. 

( این درسی بود که از جنگ خلیج فارس هم می‌توانست گرفته شود اما سهل انگاری ها حتی در ارتش دوم دنیا و بسیاری از کشور های جهان که میتوان علتش را در افزایش هزینه ها جستجو کرد مانع اصلاح شد. تجهیزات با تحرک کم خط ماژینو دیگری هستند و این ظرفیت رو دارند که در هر جنگی بلا استفاده بشن! وقتش رسیده توپخانه کششی در ایران به هر طریقی به خودکششی تبدیل بشه و اگر امکان بروز رسانی های پیشرفته و هزینه بر نیست. حداقل به متحرک سازی و کامیون سوار کردن آنها اقدام شود)

ویرایش شده در توسط Navard
  • Like 4
  • Upvote 7

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ظلهرا روسها در حال محاصره کامل شهرک آودیوکا در حومه دونتسک هستن. کسی اگر خبر کامل تری داره بذاره لطفا ... 

  • Like 1
  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
21 hours قبل , MR9 گفت:

66~44.jpg 666~17.jpg 6~130.jpg

 

ترکیب کامیون تاترا و سامانه ضد هوایی اس-60 

گفته شده علیرغم نصب تثبیت کننده ها ، در آزمایش ها ، کامیون بشدت دچار لرزش می شود که این کار هدف گیری را تا حدودی مشکل می کند 

سلام - چون کامیون تک محور و شاسی فولادی است در مقابل ارتعاشات شلیک توپ مقاومت کمی دارد باید از کامیون دو محور ( به اصطلاح ده چرخ ) با شاسی چُدنی ( بنز) استفاده کنند که سیستم تعلیق و فنربندی قدرتمندی دارد و در مقابل ارتعاشات نرمتر است کامیون بنز 2624 {https://trucks-car.com/کامیون-بنز-262}که در نیروهای مسلح و حمل و نقل ایران به وفور موجود است نمونه مناسب پیشنهاد بنده برای این جنگ افزار محسوب میشود {یک چیز جالب هم بدانید در میادین میوه و تره بار کشور قانونی دارند که بار محصولاتی مانند هندوانه و خربزه باید توسط کامیون بنز از مزارع به مقصد ارسال شود اگر فرض از کامیون ولو یا تاترا استفاده کنند به دلیل شاسی فولادی و تکانهای شدید در طول مسیر و آسیب دیدن میوه ها در مقصد از تحویل گرفتن بار خودداری میکنند ! } 

  • Like 3
  • Upvote 11

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ایجاد یک حساب کاربری و یا به سیستم وارد شوید برای ارسال نظر

کاربر محترم برای ارسال نظر نیاز به یک حساب کاربری دارید.

ایجاد یک حساب کاربری

ثبت نام برای یک حساب کاربری جدید در انجمن ها بسیار ساده است!

ثبت نام کاربر جدید

ورود به حساب کاربری

در حال حاضر می خواهید به حساب کاربری خود وارد شوید؟ برای ورود کلیک کنید

ورود به سیستم

  • مرور توسط کاربر    1 member