7mmt

سقوط های طبقه بندی شده : 6 هواگرد امریکایی که به لاشه های سوخته تنزل پیدا کردند

امتیاز دادن به این موضوع:

Recommended Posts

 


 


 

 

Stealth Helicopter (Likely a Modified MH-60 Black Hawk), Pakistan

 

 


این بال گرد پنهان کار همچنان در پرده ای از رمز و راز باقی مانده هر چند شماره سریال یافت شده در صحنه با یک MH-60 Black Hawk  ساخته شده در 2009 تطابق دارد .

در عمليات ناموفق نجات گروگانهاي آمريكا در سوريه از Black Howck هاي تغيير يافته صحبت شد.

  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
با سلام و تشکر
فقط یه جا شو کامل نفهمیدم

تغییراتی که این ماشین پرنده را کم سر و صدا تر و کم پیدا تر برای رادار ها کرد با دمای فرا تر از حد انتظار گرم مواجه شد که باعث از دست دادن شدید قدرت لیفت که تحت عنوان وضعیت گرداب حلقوی Vortex Ring State شناخته می شود گردید . هنگامی که دم با صدای مهیبی به دیوار برخورد کرد .

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

یه ویرایشی یه چپ چینی یه راست چینی یه فونت مناسب لازمه همه ی تایپیک هاست یه کم بیشتر وقت بزاری بهتر میشه

  • Upvote 2

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

با سلام و تشکر
فقط یه جا شو کامل نفهمیدم

تغییراتی که این ماشین پرنده را کم سر و صدا تر و کم پیدا تر برای رادار ها کرد با دمای فرا تر از حد انتظار گرم مواجه شد که باعث از دست دادن شدید قدرت لیفت که تحت عنوان وضعیت گرداب حلقوی Vortex Ring State شناخته می شود گردید . هنگامی که دم با صدای مهیبی به دیوار برخورد کرد .

 

سلام

منظورش اینه که با وجود تغییراتی که در بالگرد و ارتغای اون داده شده برای پرواز در هوای گرم مشکل داشته و در اون عملیات درجه دما از انچه قبلا پیش بینی می شده بالا تر رفته و زرتش قمصور شده .

اساسا در مورد بالگرد ها ارتفاع و دما جز پارامتر های بسیار مهم پرواز است به همین دلیل در کشور ما که هم مرتفع است و هم گرم هر بال گردی جواب نمی دهد به همین دلیل فبل از انقلاب بالگرد اصفهان به سفارش ایران ساخته شد و در حال حاضر نیز در مورد بال گرد های ساخته شده توسط پنها گفته شده که این پارامتر ها کاملا در نظر گرفته شده و این بال گرد ها راندمان مناسبی در این شرایط خاص دارند .

 

در مورد ویرایش  تا همین حدش هم یه ریاضتی بود واسه خودش مخصوصا مواقعی که از عبارات انگلیسی در متن فارسی استفاده می شود . در مورد روان و سلیس نبودن و  ایرادات احتمالی ترجمه هم به بزرگی خودتون ببخشید 

  • Upvote 3

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

به نام خدا

سلام...

..........................................................

اگر در لیست فوق دقیق شوید ، به وضوح می توان دریافت که قریب به 30% طبقه بندی اطلاعاتی هواپیماهای خاص در ایالات متحده آمریکا به دلیل فناوری پنهانکاری آنها می باشد.

در لیست فوق ، RQ-170 Wraith پنهانکارترین هواپیمای شناخته شده آمریکا می باشد. (این موضوع هم از بعد نظری و هم از بعد عملی قابل اندازه گیری است)

این بنده ی حقیر 170 را چه از حیث عملیاتی و چه از حیث تکنولوژی در بین هواپیماهای این لیست ، با ارزش ترین می دونم.

..........................................................

RQ-170 Sentinel :

 

اهمیت این هواپیما؛

 

با بررسی شش مورد زیر می توان ارزش گذاری نسبتاً دقیقی از نگهبان به دست آورد...

1-فناوری پنهانکاری

2-اویونیک و سیستم های ISR

3-محموله اطلاعاتی منحصر به فرد

4-سیستم پیشرانش

5-نوع طراحی این سامانه

6-قابلیت های عملیاتی

 

با اجازه عزیزان به صورت مختصر این موارد را بررسی کنیم...

فناوری پنهانکاری؛

در RQ-170 با توجه به شش ضلع اختفای راداری، اختفای رادیویی، اختفای رسانه ای، اختفای حرارتی، اختفای بصری و اختفای صوتی که در طراحی و ساخت آن لحاض شده است ، می توان ادعا کرد که 170 پنهانکارترین هواپیمای عملیاتی (شناخته شده) در سال 2011 بود است. (قبلاً در این پست کمی سر گشاده تر این موضوع رو بررسی کرده ایم)

 

اویونیک و سیستم های ISR؛

RQ-170 پرنده ای بدون سکان عمودی می باشد و این خودش نوعی ناپایداری رو در هدایت و کنترل این هواپیما پدید می آورد ، به طبع این قضیه نیاز به پردازش اطلاعات بیشتری در سامانه مدیریت پرواز به وجود می آید، این 1 ... با توجه به اینکه 170 یک پهپاد ذاتاً اطلاعاتی می باشد و نیز قرار بر این بوده است که جایگزین U-2 شود ، ما میتونیم ادعا کنیم که نسبت به هواپیماهای هم سطح خودش نیاز به توان پردازش اطلاعات به مراتب بیشتری دارد، این هم 2 ... با توجه به این دو موضوعی که گفتم و حجم و اندازه ای که از کامپیوتر مرکزی این سامانه (بعنوان کامپیوتر پرواز و مدیریت سامانه) شاهد بودیم ، می توان ادعا کرد که تکنولوژی Computing و به طبعش Avionics این هواپیما در سطح بالایی قرار دارد ... البته این موضوع قابل اثبات هستش که الکترونیک و دانش کامپیوتر پیاده شده در RQ-170 از دیگر هواپیماهای شناخته شده آمریکا (اطلاعاتی و حتی جنگنده های نسل جدید) پیشرفته تر و پیچیده تر می باشد، اما به دلیل پرهیز از طولانی شدن متن فعلاً بی خیالش می شویم.

این نکته را هم تا از قلم نیانداخته ام بگم که RQ چون به عنوان جایگزین هواپیمای اطلاعاتی U-2 توسعه یافته است ، ما می توانیم تمامی توانمندی های اطلاعتی U-2 را برایش متصور باشیم.

 

محموله اطلاعاتی منحصر به فرد؛

با توجه به سطح پنهانکاری Sentinel و بقاپذیری قابل قبولی که در مواجه با شبکه های پدافندی پیشرفته و ناشناخته (از بعد تحرکات و تکنولوژی ها) دارد ، محموله ای منحصر به فرد برای این هواپیما طراحی و جمع بندی شده است...ما می دانیم که بخشی از این محموله سنسورهای فراطیفی هستند اما به نظر میاد که بخش هایی غیر قابل بیان دیگری هم داشته باشد...این بخش از جانور قندهار در ایران با نام محموله ی ویژه شناخته می شود...احتمال اینکه ارزش تکنولوژیک این محموله از خود هواپیمای بدون سرنشین RQ-170 بیشتر باشد! بسیار زیاد است.

 

سیستم پیشرانش؛

بنا بر برخی نقل قول های مبهم به نظر میاد که موتور هواپیمای بدون سرنشین سنتیل تا حداقل یک دهه از دانش روزمره ی کشورهای مختلف در بخش پیشرانش های جت جلوتر می باشد.

بیان این نکته هم خالی از لطف نیست...طی بازدیدی که رهبر عزیزمون از نمایشگاه دستاوردهای نیروی هوا و فضای سپاه داشته اند ، متخصصان مربوطه توضیحاتی رو در باب موتور RQ-170 خدمت حضرت آقا ارائه فرموده اند که رسانه ای نشده است...این خودش میتونه دلیلی بر اهمیت تکنولوژیک این موتور باشد.

 

نوع طراحی و معماری این سامانه؛

طراحی پهپاد سنتینل و دیگر پهپادهای نسل جدید به گونه ایست که جمع بندی نهایی سامانه در ساده ترین شکل ممکن باشد...این نوع طراحی برکاتی رو در بر دارد ، به عنوان مثال تعمیرات ساده تر می شود و زمان کمتری رو به خودش اختصاص میده ، آپگریدها و ارتقاهای نرم افزاری و سخت افزاری نیز با صرف هزینه های کمتر انجام میشود ووووو.

 

قابلیت های عملیاتی؛

حداقل ده ساعت مداومت پروازی در متوسط سرعت کروزش برای این هواپیما قابل تصور است...بقاپذیری بالا در برابر سیستم های پدافندی پیشرفته...توانمندی های اطلاعاتی در حد و قواره U-2...برخورداری از محموله ی اطلاعاتی منحصر به فرد...بدون سرنشین بودن این هواپیما...سر جمع این موارد می تونه ما رو قانع کنه که RQ-170 در موضوع کار اطلاعاتی سرآمد دیگر پرنده های اطلاعاتی موجود در این کره ی خاکی می باشد.

..........................................................

RQ-170 Roham :

 

زِ ترکان یکی بود بازور نام                         به افسون به هرجای گسترده کام

...بجنبید رهام زان رزمگاه                          برون تاخت اسپ از میان سپاه

...چو رهام نزدیک جادو رسید                      سبک تیغ تیز از میان برکشید

بیفگند دستش بشمشیر تیز                         یکی باد برخاست چون رستخیز

زِ روی هوا ابر تیره بِبُرد                                    فرود آمد از کوه رهام گرد

 

همون آر کیو-170 ایرانی خودمونه که این بنده ی حقیر رُهام صداش میزنم. :mrgreen:

رُهام به معنای پرنده ای که شکار نشود و یا پرنده ی شکست ناپذیر می باشد. نام یکی از پهلووون های باستانی هم هست.

با توجه به مواردی که جسته و گریخته و ناقص در بالا شمرده شد ، می توان ادعا کرد که این هواپیما پیشرفته ترین هواپیمای نظامی تولید شده در جمهوری اسلامی ایران و به طبعش با ارزش ترین دارایی اطلاعاتی هوابرد کشور عزیزمان می باشد.

یک ناوگان بیست فروندی عملیاتی از این هواپیما تاثیر چشمگیری در توان اطلاعات گیری هوابرد ما از کشورهای همسایه ، دشمنان کمی دور دست ( :winking: ) و نیروهای فرامنطقه ای حاضر در منطقه ، خواهد داشت که امیدواریم در پروسه ای ویژه موضوع عملیاتی کردن این پهپاد (بیشتر در موضوعات اطلاعاتی) در نیروی هوا و فضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران پیگیری شود.

..........................................................

مهم؛

 

ما اگر در کشور بتونیم درست و کامل از اون چیزهایی که از RQ-170 یاد گرفته ایم استفاده ی صنعتی و علمی بکنیم ، مطمئناً میتونیم سریع تر عقب ماندگی های تکنولوژیک خودمون رو (به صورت ویژه در جنگنده سازی) جبران کنیم!

بگذارید با یک سوال و فرضیه جلو برم تا دوستان بهتر منظورم رو درک کنند...اگر این پهپاد در اختیار کشوری مثل روسیه قرار گرفته بود، چه بهره برداری هایی از آن میکرد؟ 1-با تحلیل اویونیک پیشرفته این پهپاد و نوعی الگوگیری ، الکترونیک جدیدترین محصول استراتژیک خودش را (یعنی پک فا) به سطح فناوری استحصال شده از 170 ارتقا می داد. 2-با تجارب به دست آمده از تحلیل پنهانکاری 170 با جدیت بیشتر مبادرت به پیگیری طرح های خودش در زمینه ی بمب افکن های استیلز می کرد. 3-با تجارب به دست آمده از الکترونیک و سنسورها و امکانات اطلاعاتی RQ چندین پروژه ی ماهواره ای جدید را آغاز میکرد تا عقب ماندگی های تکنولوژیک خودش رو با همتای آمریکایی جبران کند. 4-سیستم های پدافندی خودش رو بر پایه نقاط ضعف امثال 170 سازماندهی می کرد. 5-مبادرت به تولید موتور این سامانه در اندازه های بزرگ می کرد. 6-وغیره.

..........................................................

 

 

در پناه حق... :rose:

ویرایش شده در توسط Marine101
  • Upvote 11
  • Downvote 2

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

سلام

چند تا عکس جدید از آ-12 و حادثه ی سقوطش پیدا کردم که خدمتتون قرار می دم .

با تشکر ویژه از mohammad-area51   ی گرامی

 

9kxb3oy4e03tj7q65txx.jpg

 

 

zia56n22ycaqullzzqb3.jpg

 

euaopvor0p1kca88zsk8.jpg

ویرایش شده در توسط 7mmt
  • Upvote 10

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

به نام خدا

سلام...

در باب عنوان تاپیک .. RQ-170 می فرماید .. سوختم، خاکسترم را باد برد! rolling_eyes

مرد حسابی! یه بلانسبتی! یه دور از جونی! یه بلا به دوری! یه چیزی! ^-^

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

آیا کسی اینجا هست که به من بگه در سالهای اخیر اون بی 2 موسوم به روح میسوری کجاست؟

  • Upvote 4

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

آیا کسی اینجا هست که به من بگه در سالهای اخیر اون بی 2 موسوم به روح میسوری کجاست؟

 

گذشته ازون که دریوگوسلاوی ساقط شد  .  یکی از مدیران ارشد انجمن خودمون می گفت که یکی دیگه هم در زمان جنگ عراق فرود اضطراری داشته و الان هم  در ایران هست ...

 

http://www.military.ir/forums/topic/287-%D8%AC%D9%86%DA%AF-%D9%87%D9%88%D8%A7%DB%8C%DB%8C-%D8%AF%D8%B1-%DB%8C%D9%88%DA%AF%D8%B3%D9%84%D8%A7%D9%88%DB%8C/page-4

  • Upvote 4
  • Downvote 3

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

یه بی-2 تو ایران !!!!!!!!!

بی خیال این  دیگه از دیزی هم اون ور تره اصلا در قاب کلام نمی گنجه !  icon_eek

  • Upvote 7

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

من شنیده بودم یه F15 تو دزفول فرود اضطراری کرد! بعدم اومدن بردنش... ولی B2  icon_eek  دیگه از اون حرفاست.....  :thinking:

  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

تعدادی تصویر جدید یافت شد :

A-12

 

http://t0.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcRZWsy5ueAVVilkCZh84TM4dNCVwJXfQgckTprCu0zUC189zZ4t

 

http://t0.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcRtxK6DHWeL6LkXl0TwS0vnPdh5PF14alesn7xvR8xgOIdbjtZl

 

U2 :

 

http://phobos.ramapo.edu/~theed/Cold_War/c_Khrushchev_era/d_U_2/Images/a%20U2/U_2.jpg

 

http://phobos.ramapo.edu/~theed/Cold_War/c_Khrushchev_era/d_U_2/Images/a%20U2/U_2map.jpg

 

http://phobos.ramapo.edu/~theed/Cold_War/c_Khrushchev_era/d_U_2/Images/a%20U2/u2-wreckage.jpg

 

http://phobos.ramapo.edu/~theed/Cold_War/c_Khrushchev_era/d_U_2/Images/a%20U2/khrushchev-u2.jpg

 

http://phobos.ramapo.edu/~theed/Cold_War/c_Khrushchev_era/d_U_2/Images/a%20U2/gary-powers-trial.jpg

 

http://phobos.ramapo.edu/~theed/Cold_War/c_Khrushchev_era/d_U_2/Images/a%20U2/satPhoto%201966.jpg

 

 

B2 :

 

http://www.popularmechanics.com/cm/popularmechanics/images/G5/stealth-470-b-0708.jpg

 

http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/9/94/Crashed_B-2.jpg

 

http://www.aerospaceweb.org/aircraft/bomber/b2/b2_crash_02.jpg

 

http://t0.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcR3-xcW-H5mqdrPM1DJDlWfIR0RMTviu-uT_FKrrTt6Ef6Xpf3H

 

استیلث بلک هاوک به همراه چند تصویر شبیه سازی شده و ادعایی :

 

http://aviationintel.com/wp-content/uploads/2012/11/stealth-tail.jpg

 

http://sitelife.aviationweek.com/ver1.0/Content/images/store/0/14/8065b635-752f-4a63-ae97-84beaff28a19.Full.jpg

 

http://theaviationist.com/wp-content/uploads/2011/05/mh-x-2011.jpg

 

http://www.creativecrash.com/system/photos/000/154/679/154679/big/mh60stealthB1.jpg?1308755776

 

 
 
هر چی لینک در رابطه با سقوط اف-117 پیدا کردم فیلتر بود یحتمل یه ارتباطی بین پو..و گرافی با نایت هاوک وجود داره !
 
 
در صورت صلاح دید  لطفا به گالری منتقل شود 
ویرایش شده در توسط 7mmt

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ایجاد یک حساب کاربری و یا به سیستم وارد شوید برای ارسال نظر

کاربر محترم برای ارسال نظر نیاز به یک حساب کاربری دارید.

ایجاد یک حساب کاربری

ثبت نام برای یک حساب کاربری جدید در انجمن ها بسیار ساده است!

ثبت نام کاربر جدید

ورود به حساب کاربری

در حال حاضر می خواهید به حساب کاربری خود وارد شوید؟ برای ورود کلیک کنید

ورود به سیستم

  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.