EMPEROR

تحلیل و پیگیری تحولات شمال افریقا ( لیبی ، تونس ، الجزایر ، مراکش و مصر )

Recommended Posts

با تشکر از برادران واریور و مصطفی!

واریور عزیز، از ابتدا هم قرار نبود مبارک بیش از چند ماه دیگه حکومت کنه، اصلاً تمام بحثهای مربوط به جانشینی سلیمان یا جمال هم به همین دلیل بود، تا این لحظه و با اتفاقاتی که افتاده تنها بنظر میرسه که جمال شانس خودش رو بطور کامل از دست داده، نظر حسنی هم بر روی جمال بود ولی گویا سلیمان از حمایت ارتش و مافیای قدرت در مصر برخورداری بیشتری داشته.

خلاصه اینکه مخالفان هنوز امتیار ملموسی به دست نیاوردن، اصلاً خواسته مشخصی هم بیان نکرده بودن و رهبری قاطعی هم وجود نداشت، حالا چه از سوی اخوان المسلمین یا گروههای دیگه، چیزی که دیده میشد اقیانوس احساسات مردم بود به عمق ... شاید هم این برداشت اشتباه من باشه، بهر حال اونطور که از نوشته های خود مصریها بر میاد گویا وضعیت امنیتی مصر هم بسیار وخیمه و داره به مردم فشار میاره و همین میتونه بر میزان حمایتشون تاثیر گذاشته باشه. حالا دیگه نمیدونم چه میزان از این ناامنی ها تعمدی یا طبیعی هستش.

مصطفی گرامی!

اصلاً قضیه بر سر همین پلان های احتمالی آمریکا و دوستان هست که ما مردم خاورمیانه (اون بخش هویت طلب و ضد غرب) همیشه در میمونیم، وقتی دو زاریمون میوفته (البته خودم رو میگم) که دیگه اینا نقشه رو اجرا کردن هیچ، استفاده شون رو هم بردن.

در مورد اظهارات مقامات آمریکایی بنظر من اینا دو جنبه داره، جنبه ظاهرش برای همون حفظ ظاهر هست، مثلاً اینا نمیان بگن که "ناز شصت مبارک که اینطور مخالفانش رو درو کرد"، برای حفظ ظاهر یه روکش دیپلماتیک به مواضعشون میکشن، ولی بنظر من با همین موضع گیریهای دیپلماتیک در عین حال یک خط کلی برای مواضع آیندشون رسم میکنن.

با حرف شما در مورد تمایل غرب برای روی کار آمدن دولتهای متزلزل (که خواه ناخواه به تضعیف ارتش و نیروهای امنیتی منجر میشه) صد در صد موافقم.

بنظر من اگر یک دولت متزلزل در مصر حاکم باشه، حتی اگر این دولت موافقت نامه صلح با رژیم صهیونیستی رو هم با اسید بشوره، باز این صهیونیستا راضی ترن.

در مورد مهندسی دقیق رویدادها از سوی "آمریکا و دوستان" هم مجدداً و متواضعانه با نظر شما دو دوست گرامی موافقم.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote]نمي‌دونم در آينده چي پيش خواهد اومد. حداقل با قطعيت نمي‌شه گفت.
ولي چيزي كه فعلاً مشخصه اينه كه مبارك بايد سقوط كنه؛ به هر قيمتي و احتمال خيلي زياد، سقوط هم خواهد كرد.
اگر قدرت و توان مردمي هم كم بشه، بايد منتظر محركي قوي‌تر بود كه مردم رو مجدداً اميدوار كنه.[/quote]


مصطفی جان . مبارک برنامه خاصی برای فردا که احتمالا یک تظاهرات گسترده رو خواهیم دید ارایه نکرده (یعنی برای آرام کردن قضیه کاری انجام نداده) و همچنان گروههای اسلامی مردم رو وادار به شورش میکنند چنانکه میبینیم به واجب شرعی هم تبدیلیش کردند ... »
[quote]
رئیس اتحادیه جهانی علمای اهل سنت شرکت در تظاهرات روز جمعه در مصر را واجب شرعی اعلام کرد و خطاب به مبارک گفت : کشتار مردم حرام است.
..

رئیس اتحادیه جهانی علمای اهل سنت در پایان اظهار داشت : شرکت در تظاهرات سرنوشت ساز روز جمعه واجب شرعی است و هیچ عذری در این زمینه پذیرفته نیست

http://www.tabnak.ir/fa/news/145964/بیانیه-القرضاوی-برای-تظاهرات-فردا-در-مصر
[/quote]


اینم یک عامل محرک .. منتها این مقادیری نقش اسلام رو بیشتر میکنه .. و اگر انقلاب به نتیجه برسه و حتی اگ حاکمیت بعدی با هر دسیسه ای وابسته بی چون چرا به غرب باشه .. بزرگترین اشتباه آمریکا این بوده که مسلمانان رو شجاع کرده که این مورد در زمان ظهور و نیاز به تشکیل حکومت واحد اسلامی خودش رو نشون خواهد داد ... !


---





[quote]خلاصه اینکه مخالفان هنوز امتیار ملموسی به دست نیاوردن، اصلاً خواسته مشخصی هم بیان نکرده بودن و رهبری قاطعی هم وجود نداشت، حالا چه از سوی اخوان المسلمین یا گروههای دیگه، چیزی که دیده میشد اقیانوس احساسات مردم بود به عمق ... شاید هم این برداشت اشتباه من باشه، بهر حال اونطور که از نوشته های خود مصریها بر میاد گویا وضعیت امنیتی مصر هم بسیار وخیمه و داره به مردم فشار میاره و همین میتونه بر میزان حمایتشون تاثیر گذاشته باشه. حالا دیگه نمیدونم چه میزان از این ناامنی ها تعمدی یا طبیعی هستش.[/quote]
اصولا هیچ یک از مخالفان از مبارک خواسته ای نداشتند جز کنار رفتن وی ! - خواسته های مخالفان در ابتدا فقط اعتراض هایی به سبک شورش خیابانی بود که دولت مبارک رو هداف قرار میداد و با حظور احزاب کنار رفتن مبارک بعنوان اتمام حاکمیت و شیوه اداره مصر در 30 سال اخیر مطرح شد که در این شرایط جمال هم شانسی نخواهد داشت .

به همین خاطر کسی دنبال امتیاز مشخصی نیست و همه چیز در پس کنار رفتن مبارک مطالبه شده ...

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
اتفاقاً من فکر میکنم که مبارک و دار و دستش برنامه خاصی رو دنبال میکنن و در این مدت هم دنبال کردن، حالا اینکه موفق بشن یا نه بحث دیگه ای هست.

در مورد خواست مخالفین، حرف من عدم وجود وحدت مشخص حول محور یک شعار کاملاً هویتی و توافق معارضین بر سر یک رهبر هست. رهبری که حداقل یک حزب اصلی با قدرت از اون حمایت کنه و احزاب دیگه هم چه از روی تمایل و چه برای جلوگیری از حذف شدن باهاش کنار بیان.

اگر قرار باشه که همینطور پیش بره، حتی در صورت موفقیت، نهایتش تونس هست دیگه، بعد از رفتن حکمران مطلق العنانشون نخست وزیر همون فرد میاد قدرت رو بدست میگیره با همون کابینه، در مقابل اعتراضها هم نهایتاً چند وزیر رو با وزرای نسل قبل از اونها عوض میکنه!

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
«محمد البرادعي»:
[img]http://www.tabnak.ir/files/fa/news/1389/11/13/82830_639.jpg[/img]
او 68 سال دارد و مدير کل سابق آژانس بين‌المللي انرژي اتمي است. او در سال 2010 ميلادي بعد از پايان ماموريتش به عنوان مديرکل آژانس به مصر بازگشت. «البرادعي» در 2005 برنده جايزه صلح نوبل شد. او در رشته وکالت تحصيل کرده است. «البرادعي» بر این باور است که، مصر نيازمند تغييرات اساسي در ساختار قدرت و سياست خود است. وي مي گويد: بايد به حاکميت استبدادي يک فرد نظامي مانند «حسني مبارک» خاتمه داد او در ماه‌هاي اخير در مصر نبوده است و همين مسئله نااميدي شماري از فعالان سياسي را از وي به دنبال داشته است. با اين حال «محمد البرادعي» در روز پنجشنبه به مصر بازگشت. او گفت آمادگي دارد در دولت انتقالي که در مصر ايجاد خواهد شد هر نقشي را ايفا کند. البرادعی به دلیل برخی روابطش با آمریکا در دوران تصدیش در آژانس، از سوی مردم و اسلام گراها مهره مطمئنی به شمار نمی رود.

«محمد بادي بادي»:
وی که 66 سال دارد در سال گذشته به رهبري «اخوان المسلمين»، بزرگترين گروه مخالف دولت مصر انتخاب شد. «بادي بادی» فردي محافظه‌کار تلقي مي‌شود او به علت ترس از اتخاذ اقدامات سرکوبگرانه از سوي دولت مبارک از دست زدن به اقدامات تحريک‌آميز عليه دولت وي خودداري مي ورزيد. «مبارک» سرکوب اسلام گراها را يکي از مهمترين اهداف سياسي خود مي داند. او آنها را به دست داشتن در غارت‌ها و بي نظمي‌هاي هفته گذشته در مصر متهم کرد. دولت مصر «اخوان المسلمين» را يک سازمان ممنوع فعاليت مي‌داند اما به اين گروه اجازه مي دهد در چارچوب محدوديت‌هايي در مصر فعاليت داشته باشد.

«ايمن نور»:
[img]http://www.arabbab.com/wp-content/uploads/2010/08/nour.jpg[/img]
او يک سياستمدار ليبرال است که در رشته وکالت تحصيل کرده، او در انتخابات رياست جمهوري سال 2005 مصر رقيب «حسني مبارک» بود. وی به جرم ارائه اسناد و مدارک جعلي به هنگام ثبت حزب متبوع خود تحت عنوان «الغد» دستگير و زنداني و بعد از سه سال از زندان آزاد شد. قانون هر گونه فعاليت سياسي را براي «ايمن نور» ممنوع اعلام کرده است او پيشتر يکي از نمايندگان پارلمان مصر از حزب «وفد» بوده است.

«عمرو موسي»:
[img]http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/e/e1/Amre_Moussa_2005.jpg/225px-Amre_Moussa_2005.jpg[/img]
او که اکنون دبيرکل اتحاديه عرب است، يکي از وزيران خارجه مشهور در دولت‌هاي پيشين «حسني مبارک» بوده است. طرفدارانش وي را به خاطر حمايت از فلسطيني ها در زمان مذاکرات صلح اعراب و اسرائيل تحسين مي‌کنند. حضور او در اتحاديه عرب، که يک سازمان محافظه کار عربي و طرفدار حفظ رهبران کنوني عرب است، تا حدودي چهره او را در نزد افکار عمومي مصر مخدوش کرد در گذشته بسياري از مصري‌ها از وي به عنوان نامزد مورد حمايت خود براي تصدي سمت رياست جمهوري نام برده اند، او بعد از شروع اعتراضات مردمي اعلام کرده است خواستار ايجاد نظام چند حزبي در مصر است.

«احمد زويل»:
[img]http://www.al-jazirah.com.sa/magazine/27092005/26.jpg[/img]
او برنده جايزه شيمي نوبل در سال 1999 است. «زويل» در سال گذشته اعلام کرد قصد دخالت در امور سياسي را ندارد با اين حال روزنامه‌هاي مصري روز دوشنبه نوشتند، «زويل» روز پنجشنبه به مصر بازخواهد گشت تا در کميته اصلاحات قانون اساسي همکاري کند. در اين کميته شخصيت هاي برجسته‌اي مانند «ايمن نور» عضويت دارند. يکي از روزنامه هاي مصري به نقل از اين برنده جايزه شيمي نوبل نوشت وي به مردم مصر پيشنهاد داده است. شورايي موسوم به شوراي خبرگان تشکيل شود تا قانون اساسي جديد مصر را تدوين کنند.

«حمدين صباحي»:
[img]http://www.elosboaonline.com/fesalhussien/2412011/%D8%AD%D9%85%D8%AF%D9%8A%D9%86.jpg[/img]
او يک سياستمدار ملي‌گرا در مصر است و رهبري حزب «کرامه» را در اين کشور بر عهده دارد. اين حزب هيچ گاه به طور رسمي مجوز فعاليت از سوي دولت مصر دريافت نکرده است او در سال 2005 به نمايندگي پارلمان مصر انتخاب شد. «صباحي» در نظر داشت در انتخابات رياست جمهوري همان سال نيز شرکت کند اما بعداً از اين کار صرف نظر کرد. انتظار مي رفت که وي براي شرکت در انتخابات رياست جمهوري اتي مصر ثبت نام کند.


[url=http://www.boursenews.ir/fa/pages/?cid=43360]منبع[/url]

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[align=justify][b][color=darkred]كميته انقلاب ملي مصر تشكيل شد[/color][/b]

[color=blue]عضو كميته اصلي انقلاب ملي مصر اعلام كرد كه اين كميته پس از رايزني‌هاي طولاني و با هدف حمايت از جوانان مصري و اقدامات قانوني آنها براي مقابله با مزدوران نظام مبارك تشكيل شده است.[/color]

به گزارش فارس، "محمد سليم العوا " در گفت‌وگو با شبكه خبري العالم افزود: هدف از تشكيل اين كميته فراهم كردن حمايت لازم جوانان انقلابي و قراردادن مواضع و اقدامات درچارچوبي قانوني براي مقابله با مزدوران نظام مبارك است كه عليه تظاهرات كنندگان جنايت مي‌كنند.

وي گفت: تظاهركنندگان به مدت 10روز درميدان التحرير ماندند و تعداد آنها كه ابتدا كمتراز نيم ميليون بود ، دو روز قبل به سه و نيم ميليون رسيد و هيچ اتفاقي رخ نداد تا اينكه ديروز از سوي مزدوران نظام مبارك بطور وحشيانه مورد حمله قرار گرفتند.

العوا با اشاره به اينكه معترضان حاضر در ميدان التحرير توانستند حدود صد نفر از عناصر مزدوران رژيم مبارك را دستگير كنند، تصريح كرد:با اصرار و پافشاري مردم ، تظاهرات در نقاط مختلف مصر تا سقوط نظام مبارك و وادار كردنش به خروج از كشور ادامه خواهد يافت.

وي تاكيد كرد كه جنايت نظام مبارك عليه تظاهركنندگان موجب شهيد شدن 15 نفر و زخمي شدن حدود هزار نفر از شهروندان شد، اين جنايت عليه مردم در تاريخ مصر بي سابقه است.

العوا از همه آزادگان جهان خواست تا براي متوقف كردن اين اقدامات جنايتكارانه نظام مبارك عليه مردم بيگناه مصر وارد عمل شوند، مردمي كه هيچ گناهي ندارند بجز درخواست براي از بين رفتن اين كابوس نامبارك كه طي سه دهه دوران سياه بر آنها فرمانروايي كرد.

منبع: خبرگزاري فارس
http://www.farsnews.net/newstext.php?nn=8911140858

----------------------------------------------------------------------
[b][color=darkred]مردم مصر: دولت مصر مزدور آمريكا و اسرائيل است[/color][/b]

[color=blue]همزمان با افزايش تعداد تظاهرات‌كنندگان در مصر، مردم يكصدا شعار مي‌دهند كه "دولت مصر مزدور آمريكا و اسرائيل است ".
[/color]
به گزارش فارس، بر اساس گزارش شبكه خبري التحرير، تظاهرات كنندگان هم اكنون در ميدان التحرير با سردادن شعارهايي، خواهان محاكمه همه عاملان جنايت عليه ملت مصر هستند.

بر اساس گزارش اين شبكه خبري، مردم هم اكنون در ميدان التحرير قاهره شعار مي دهند: "انقلاب ما، انقلابي مردمي است "

تظاهرات كنندگان در ميدان التحرير شعار "انقلاب ما، انقلاب جوانان است "، "انقلاب ما عليه حكومت استبدادي است "، "دولت مصر مزدور آمريكا و اسرائيل است " و "اي جوانان مصر كمربندهايتان را محكم ببنديد "، سر مي دهند.

خبرنگار العالم افزود: مردم اكنون در ميدان التحرير شعار "ما مبارك را نمي خواهيم "، "خواهان سرنگوني نظام هستيم " و "مبارك برو برو "سر مي‌دهند.

منبع: خبرگزاري فارس
http://www.farsnews.net/newstext.php?nn=8911150223

----------------------------------------------------------------------
[b][color=darkred]الجزيره: تانك‌هاي ارتش مصر در اطراف ميدان التحرير موضع گرفتند[/color][/b]

[color=blue]تانك‌هاي ارتش در اطراف ميدان التحرير موضع گرفتند و خيابان‌هاي منتهي به پل 6 اكتبر قاهره را محاصره كردند.[/color]

به گزارش مانيتورينگ فارس، شبكه خبري الجزيره در گزارشي از ميدان التحرير اعلام كرد كه هم اكنون هزاران نفر در ميدان التحرير حضور يافته‌اند.

اين شبكه گزارش داد كه انتظار مي رود تظاهرات امروز به شكل گسترده‌ برگزار شود و مزدوران حسني مبارك نيز براي مقابله با مردم حضور يافته‌اند.

العربيه تصريح كرد كه تانك‌هاي ارتش در اطراف ميدان التحرير استقرار يافته‌اند و انتظار مي‌رود بيش از يك ميليون نفر در تظاهرات امروز در قاهره حضور يابند.

همچنين اين شبكه تصريح كرد كه وزير دفاع و فرمانده نيروهاي ارتش از ميدان التحرير ديدار كردند و مردم همچنان با سردادن شعارهايي خواستار سقوط نظام مبارك شدند.

اين شبكه اعلام كرد كه ارتش در نظر دارد تا مانع از درگيري بين مزدوران مبارك با مردم در ميدان التحرير شوند.

بنا بر گزارش‌ها، هم اكنون بيش از 500هزار نفر در اطراف ميدان التحرير حضور دارند و با سردادن شعارهايي خواستار پايان حكومت مبارك هستند.

همچنين بنا بر اعلام اين شبكه تعداد زيادي از نيروهاي ارتش در اطراف پل 6 اكتبر نيز حضور يافته‌اند.

منبع: خبرگزاري فارس
http://www.farsnews.net/newstext.php?nn=8911150313

----------------------------------------------------------------------
[color=darkred]يك مقام امنيتي وزارت جنگ رژيم صهيونيستي:
[b]روي كارآمدن اخوان‌المسلمون موازنه قدرت در منطقه را دگرگون مي‌كند[/b][/color]

[color=blue]رئيس دايره سياسي-امنيتي وزارت جنگ رژيم صهيونيستي ضمن ابراز نگراني از روي كار آمدن اسلام‌گراها در مصر تاكيد كرد كه قدرت يافتن اخوان‌المسلمون موازنه قدرت در خاورميانه را دگرگون خواهد كرد.[/color]

به گزارش فارس به نقل از راديو رژيم صهيونيستي، ژنرال "عاموس‌گلعاد " در اظهاراتي هشدار داد كه روي كار آمدن جماعت اخوان‌المسلمون در مصر موازنه قدرت در منطقه خاورميانه را دگرگون مي‌كند و منطقه را به سمت بي‌ثباتي سوق خواهد داد.

وي طي سخناني در مراسمي در منطقه "رمات ايفعال " به مناسبت دهمين سالروز عقب‌نشيني از لبنان مدعي شد : دموكراسي ممكن است در هر كشوري تحقق يابد اما متاسفانه كساني هستند كه از آن به بدترين وجه سوء‌استفاده مي‌كنند كه نمونه آن را در نوار غزه و در پيروزي حماس در انتخابات دموكراتيك ديديم.

وي با اشاره به احتمال روي كار آمدن اخوان‌المسلمون در مصر در صورت سقوط رژيم "حسني مبارك " تاكيد كرد: اگر اين اتفاق بيفتد موازنه قدرت در منطقه به بدترين وجه تغيير خواهد كرد.

وي افزود: اخوان‌المسلمون همانند حماس قدرت واقعي در منطقه هستند و تمايل دارند بر تمام منطقه خاورميانه سلطه پيدا كنند.

پيش از اين نيز مقام‌هاي رژيم صهيونيستي از روي كار آمدن اسلام‌گراها در مصر ابراز نگراني كرده بودند و در همين راستا "بنيامين بن اليعازر " وزير صنايع و بازرگاني اين رژيم در اظهاراتي گفته بود: مهم اين است كه اخوان‌المسلمون روي كار نيايد.

منبع: خبرگزاري فارس
http://www.farsnews.net/newstext.php?nn=8911150418

----------------------------------------------------------------------
[b][color=darkred]يك ميليون نفر روز "فرار مبارك " در ميدان التحرير تجمع كردند[/color][/b]

[color=blue]شبكه الجزيره در خبري فوري اعلام كرد هم اكنون يك ميليون نفر در مصر تظاهرت كرده‌اند و با سردادن شعار خواستار پايان حكومت ديكتاتوري حسني مبارك شدند.[/color]

به گزارش مانيتورينگ فارس، شبكه خبري الجزيره در خبري فوري اعلام كرد كه يك ميليون در ميدان التحرير تظاهرات كرده‌اند.

اين شبكه به نقل از منابع سياسي اعلام كرد در شهر "طنطا " نيز پس از برگزاري نماز جمعه تظاهرات 80 هزار نفري آغاز شده است.

همچنين در اسكندريه نيز صدها هزار نفر آماده برگزار تظاهرات هستند و قرار است تظاهرات از مقابل مسجد قائد ابراهيم آغاز شود.

همچنين شبكه العربيه در خبري فوري از مصر اعلام كرد كه يك مركز امنيتي در شهر العريش با گلوله آر.پي.چي هدف قرار گرفت.

اين شبكه به جزئياتي درباره اين حمله اشاره نكرد.

از سوي ديگر اين شبكه اعلام كرد كه مزدوران مبارك به خيابان‌هاي شهر السيوط ريخته‌اند و با مردم درگير شده‌اند.

همچنين بنا برگزارش اين شبكه، ارتش ميدان التحرير را به محاصره درآورده و فرمانده نيروهاي ارتش وزير دفاع از اين ميدان ديدن كردند.

منبع: خبرگزاري فارس
http://www.farsnews.net/newstext.php?nn=8911150418

----------------------------------------------------------------------
[b][color=darkred]مبارك براي ماندن در قدرت دست و پا مي‌زند[/color][/b]

[color=blue]يك كارشناس مصري هشدار داد كه مسئولان رژيم مبارك براي نابودكردن انقلاب مردم و انجام جنايتي بزرگ عليه ملت مصر با استفاده از گارد رياست جمهوري آماده مي شوند.[/color]

به گزارش فارس: "حسن البنا " نويسنده و تحليلگر سياسي مصري درگفت و گو با شبكه خبري العالم گفت: روز چهارشنبه يك اسرائيلي در منطقه الاربعين در سوئز دستگير و به ارتش تحويل داده شد درحالي كه رژيم مصر همچنان از طريق اتاق هاي عمليات كه روزهاي اول انتفاضه در مقر نيروهاي مسلح و اينك در تونلها به رهبري احمد شفيق تشكيل مي شود، تلاش مي كند تا راه هاي وروديي به ميدان التحرير را ببندند.

وي افزود: حضور فزاينده اسرائيل در مرزهاي مصر و حضور نظاميان مصري در آن منطقه (كه مغاير با معاهده كمب ديويد است)، بيانگر آن است كه رژيم مصر نمي خواهد به اين راحتي تسليم شود حتي آماده است تا خون‌هاي زيادي را در قاهره و ديگر شهرها به زمين بريزد.

البنا تصريح كرد كه اوضاع در مصر متشنج تر شده است به گونه‌اي كه ارتش ديروز بيانيه‌اي صادر كرد و در آن از همه كساني كه در خيابانهاي حضور دارند، خواست تا به خانه هايشان بازگردند و ميدان التحرير را تخليه كنند.

وي با تاكيد بر اينكه " وعده هاي رژيم مبارك براي پوزش و تضمين ايجاد تغيير فقط براي دور زدن اين حركت مردمي است "، افزود: از جمله تاكتيك هاي نظامي رژيم مبارك آن است كه مزدوران آن اقدام به پرتاب سنگ و بمب از بالاي برج التحرير بر سر تظاهرات كنندگان مي كنند و همه اين مسايل نشان مي دهد كه اقدامي جنايتكارانه براي نابودي تظاهركنندگان و انقلاب در قاهره در جريان است.

وي تاكيد كرد: نيروهايي كه در ميدان التحريه از تيپ وابسته به لشكر چهارم هستند، نه از ارتش و نه از نيروهاي دفاعي مصر هستند بلكه از گارد رياست جمهوري هستند و نيروهايي نيز در ورودي هاي قاهره هم در مسير صحرايي قاهره به اسكندريه و قاهره به سوئز مستقر شده است.

البنا تصريح كرد: نيروهاي ويژه اي وجود دارد، كه متشكل از 8 دستگاه امنيتي است و مردم مصر آنها را نمي شناسند از جمله نيروهاي امنيت ملي، امنيت رياست جمهوري، امنيت قاهره و امنيت دولت و دستگاههاي ديگر، علاوه بر اينها مزدوران حزب ملي و بازرگاناني كه در اموال ملت دخل و تصرف دارند ولي همه اينها پس از تظاهرات ميليوني امروز جمعه كه روز خروج مبارك است ، به سزاي اعمال خود خواهند رسيد.

البنا همچنين با انتقاد از الازهر گفت: الازهر نقش خود را از دست داد و تلاش مي كند تا نقشي غيرقانوني و دوگانه ميان رژيم مبارك و مردم بازي كند.

وي بر از بين رفتن مشروعيت نظام سركوبگر مبارك از آغاز انقلاب در 25 ژانويه تاكيد كرد و گفت: پايگاه اين انقلاب، مساجد بزرگ و رهبران تاريخي اين انقلاب هستند، جنگ با نظامي كه دستش آلوده به خون جوانان در ميدان التحرير است، از ديروز آغاز شد، اينك اين ميدان به ميدان شهدا تبديل شده است.

منبع: خبرگزاري فارس
http://www.farsnews.net/newstext.php?nn=8911140856

[/align]

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
به نظرتان اگر حركت مردم مصر به سرنگوني هر چه سريعتر حسني مبارك منجر نشود، چه رويدادهايي پيش رو خواهند بود (البته دوستان اشاراتي داشتند)؟

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
سلام ...


دوستان به نظرتون این احتمال وجود داره که رژیم صهیونی از شرایط انقلابی مصر در صورت کنار رفتن مبارک به سرعت استفاده کنه و نوار مرزی اتصال غزه با مصر رو تصرف کنه ؟! ...

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
شبکه های تلویزیونی عرب زبان از پیوستن دبیر کل اتحادیه عرب به جمع معترضین در میدان التحریر قاهره خبر دادند.
به گزارش خبرگزاری مهر، شبکه تلویزیونی الجزیره لحظاتی پیش در خبری فوری اعلام کرد که عمرو موسی هم اکنون وارد جمع معترضین در میدان التحریر قاهره شده است.

در حال حاضر بیش از یک میلون معترض در این میدان تجمع کرده اند و با سردادن سرود ملی و شعارهای مختلف کناره گیری حسنی مبارک از قدرت و محاکمه مسئولان دولتی را خواستار شده اند.

[url]http://www.mehrnews.com/fa/newsdetail.aspx?NewsID=1245449[/url]

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote]سلام ...


دوستان به نظرتون این احتمال وجود داره که رژیم صهیونی از شرایط انقلابی مصر در صورت کنار رفتن مبارک به سرعت استفاده کنه و نوار مرزی اتصال غزه با مصر رو تصرف کنه ؟! ...[/quote]

سلام

احتمالش که مشخصه وجود داره، قبل از این هم گفته شد و میشه در راستای تهدید نظامی محتمل امریکا برشمردش.

اما من یه نگرانی دیگه دارم... !

احتمال حمله و درگیری سوری اسرائیل با مصر قبل از سقوط نامبارک .... ! گرفتی منظورم رو؟

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote]سلام ...


دوستان به نظرتون این احتمال وجود داره که رژیم صهیونی از شرایط انقلابی مصر در صورت کنار رفتن مبارک به سرعت استفاده کنه و نوار مرزی اتصال غزه با مصر رو تصرف کنه ؟! ...[/quote]


احتمالا :


اگر [color=red]رژیم صهیونیستی[/color] همچین کاری کنه مردم مصر بعد از کناره گیری مبارک یک جبهه جدید و اعتقادی و متحد تشکیل میدن برای جنگ یا بیرون رفتن این رژیم از منطقه تصرف شده درست مثل حمله عراق به ایران که بعد از انقلاب فکر کرد بهترین زمان برای تصرف خوزستان است و نتیجه آن را هم دید :mrgreen:

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote]احتمال حمله و درگیری سوری اسرائیل با مصر قبل از سقوط نامبارک .... ! گرفتی منظورم رو؟[/quote] برای تثبیت حکومت مبارک دیگه ؟!

---
دقیق تر بگم »
منظور من تهدید نظامی یا جنگ بر علیه مصر نیست .

حدس من بر اینه که اگر انقلاب موفق بشه مبارک رو کنار بزنه در دوره حکومت انتقالی رژیم صهیونی با بکار گیری حربه مقابله با تروریسم حماس و گروههای اسلامی مصر نوار مرزی غزه با مصر رو اشغال کنه وبا انداختن یک فاصله میان مصر و غزه خیال خودش رو راحت کنه ...


البته نیازمند شرایطی در داخل ارتش مصر هست .
---

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote][quote]احتمال حمله و درگیری سوری اسرائیل با مصر قبل از سقوط نامبارک .... ! گرفتی منظورم رو؟[/quote] برای تثبیت حکومت مبارک دیگه ؟!

---
دقیق تر بگم »
منظور من تهدید نظامی یا جنگ بر علیه مصر نیست .

حدس من بر اینه که اگر انقلاب موفق بشه مبارک رو کنار بزنه در دوره حکومت انتقالی رژیم صهیونی با بکار گیری حربه مقابله با تروریسم حماس و گروههای اسلامی مصر نوار مرزی غزه با مصر رو اشغال کنه وبا انداختن یک فاصله میان مصر و غزه خیال خودش رو راحت کنه ...


البته نیازمند شرایطی در داخل ارتش مصر هست .
---[/quote]


خوب این کار رژیم صهیونیستی باعث به وجود آمدن یک ایدئولوژی جدید برای مبارزه مردم مصر در آینده نزدیک یا دور با اونها میشه :mrgreen:

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
من چند روزه دارم این تاپیک و تاپیک تونس رو دنبال می کنم یک صحبتهایی با اقا مصطفی داشتیم و نامه ای به ایشون نوشتم ایشون گفتن توی سایت بزن من گفتم خودتون بزنین و نهایتا زده نشد به هر حال مهم نیست اما چند تا نکته به نظرم رسید که عرض می کنم.

یکی اینکه انقلاب برای هر کشوری باشه و از نوع سختش هزینه داره و برای مردم مصر هم همینطور اگر بخوان واقعا یک انقلاب مردمی داشته باشن باید خون بدن و با این شرایط برداشت من اینه که با توجه به حرفهای امام خامنه ای در نماز جمعه امروز ایشون یک پیام در سخنشون این بود و اون اینکه این حرکت رو هر کس و هر جوری درست کردن مهم نیست ولی الان ایشون پیام دادن تا مردم ادامه راه رو در دست بگیرن .
من غافلگیر شدم وقتی ایشون یکی از خطبه ها رو عربی خوندن هر چند شاید مردم مصر واقعا ایشون رو خوب نشناسن ولی در کل رسیدن این پیغام به مردم مصر می تونه کلید شروع انقلاب مردمی رو بزنه و یا اون رو بیشتر قوی کنه.
اوضاع شاید طراحی شده بود اما کم کم داره از دست غرب خارج میشه و برای همین به فکر جمع کردنش هستن حالا هر طوری شده.
ما در انقلاب خودمون شهدای زیادی دادیم و این در تمام انقلاب ها قانونی حاکم هست این مردم هم اگر قراره انقلاب کنن باید کشته بدن و گریز ناپذیر هست.
اما یک تفاوت بزرگ کشورهای اسلامی با بقیه دنیا در اینه که که خون دادن مردم رو برای ادامه راه مقاومتر میکنه(منتها با این شرط که ایمان داشته باشن) من فکر می کنم کشتار در این کشور وضع رو برای غرب بدتر هم بکنه.
اما باز بحران رهبری باید رفع بشه.

مشکل الان خود مصر هست نه نوار مرزی با غزه .
غزه الان در وضعیتی هست که نه می تونه مقاومت و ضربه زیادی مثل حزب الله به اسرائیل بزنه و نه نابود شدنی هست اما الان اولویت اگر من هم جای اسرائیل بودم مصر هست دیگه جایی برای وجود کشوری مسلمان با تفکرات جهادی نیست و اونها از هیچ کاری برای جلوگیری از این روند فروگذار نخواهند بود.
در اون نامه با اقا مصطفی در مورد مشخصه های انقلاب نوشته بودم و کم کم داریم می بینیم که شاخصه های اون در مصر البته به طور ناقص ظهور می کنه .
باید این مصر رو از نظر اسرائیل و غرب مهار کرد حالا یا با جنگ و حمله نظامی به اون یا زیر اب کردن سر مبارک و ایجاد دولت انتقالی و یا حفظ اون با همین روند و سرکوب مردم که در هر کدام از این روش ها ممکنه نتیجه عاید شده اون چیزی نباشه که مد نظر غرب باشه چون کافی کشتار شروع بشه و رگ اسلامی مردم بیاد بالا در این صورت یک پایگاه مقاومت مردمی دیگه در منطقه به اون چند پایگاه قبلی اضافه میشه.

امیدوارم که مردم مصر حرفهای امام خامنه ای رو اویزه گوش کنن و از این حرکت برای خودشون کشوری مستقل بسازن.

ان شا الله .....ان الله مع الصابرین.....

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
جالبه كه تمام رسانه ها و مقامات خارجي ، از واژه انتقال قدرت صحبت ميكنن !
يعني تا حالا يه حاكمي بوده ... قراره بره ... و حاكم ديگه اي اومده ... !
فقط بايد قدرت به طور مسالمت آميز منتقل بشه ! همين !
يعني در كل نظر مردم و اين اعتراضات چندين روزشون كشـــــــــــك ! نه انتخاباتي لازمه ، نه تغيير بنيادي لازمه ، در كل از نظر اينا اصلا انقلابي در كار نيست ... فقط قدرت بايد از يكي به ديگري منتقل بشه ! حالا اين ديگريو كي انتخاب كرده و چه زماني انتخاب كرده ! جاي سوال داره !
اميد وارم مردم مصر ركب نخورن !

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
دیدید گفتم همه ی این ها کار خود امریکاست!
اخوان مسلمین در واکنش به سخنان مقام معظم رهبری با تندی و خشونت برخورد کرد یعنی اینکه حدس من درست بود.
و من مطمین هستم امریکا برای ایران نقشه هایی شبیه مصر دارد و در اینده نزدیک خواهید دید!
اگر مردم مصر یا همون امریکایی ها پیروز بشوند نا ارامی بعدی در ایران خواهد بود ولی ایندفعه با دفعه ی قبل کمی فرق داره در نا ارامی هایی که در اینده در ایران رخ خواهد داد منافقان برای تغییر دولت نمیان بلکه.....
باید یه فکری کرد راه حل چیست؟
تمام نیرو های نظامی در ایران برای خنثی کردن اشوب های اینده ی ایران از سه شنبه در حالت اماده باش در اومدند این یعنی اینکه جنگ نزدیک است.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ایجاد یک حساب کاربری و یا به سیستم وارد شوید برای ارسال نظر

کاربر محترم برای ارسال نظر نیاز به یک حساب کاربری دارید.

ایجاد یک حساب کاربری

ثبت نام برای یک حساب کاربری جدید در انجمن ها بسیار ساده است!

ثبت نام کاربر جدید

ورود به حساب کاربری

در حال حاضر می خواهید به حساب کاربری خود وارد شوید؟ برای ورود کلیک کنید

ورود به سیستم

  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.