GOLDEN-CROWN

تحلیل و پیگیری تحولات سوریه - بخش دوم ( از July 2015 )

Recommended Posts

المیادین گزارش داده که نبردها در اطراف الحاضر در ریف جنوبی حلب شدت گرفته است. به‌نظر می‌رسد که ارتش و نیروهای متحد عزم خودشون رو برای پاکسازی این شهر جزم کرده‌اند.

 

اگر این خبر صحت داشته باشه، سیاست دور زدن الحاضر چی بود؟

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

Russia's Plan for Syria Peace Calls for New Constitution but Makes No Mention of Assad Stepping Down
 

پیشنهاد جدید روسیه برای حل بحران سوریه بدون اشاره به نقش بشار اسد

منابع خبری گفتند که دفتر نمایندگی روسیه در سازمان ملل طرح جدیدی را برای پایان دادن به جنگ داخلی سوریه مطرح کرده که از جمله شامل پیشنهاد تدوین و تصویب یک قانون اساسی جدید و برگزاری انتخابات پیشرس ریاست جمهوری است. این سند شامگاه گذشته در اختیار اعضای شورای امنیت سازمان ملل متحد قرار گرفت. 

تا پیش از این، روسیه همواره تاکید داشته که هر راه حلی برای بحران سوریه باید شامل ادامه زمامداری بشار اسد باشد اما در پیش‌نویس این طرح که برخی خبرگزاری‌ها به متن آن دسترسی داشته‌اند به نقش وی در دوره انتقالی یا اینکه آیا او باید نامزد انتخابات ریاست جمهوری باشد اشاره‌ای نشده و تنها آمده است که "رئیس جمهوری سوریه ریاست کمیسیون تدوین قانون اساسی را برعهده نخواهد داشت."

طرح پیشنهادی روسیه هنوز به طور رسمی انتشار نیافته و ولادیمیر سافرونکوف، معاون سفیر این کشور در سازمان ملل با اظهار اینکه این سند "حاوی دیدگاه و پیشنهاد ماست" از اینکه محتوای آن پیشاپیش به رسانه‌ها درز کرده است ابراز ناخرسندی کرد. آقای سافرونکوف افزود: "البته ما آماده دریافت پیشنهاد از طرف‌های مقابل هم هستیم، اما پیشنهاد ما به برقراری تعامل سیاسی و مشارکت دولت و مخالفان برای رسیدن به راه حل مربوط می‌شود."

در این طرح، از نماینده ویژه سازمان ملل در امور سوریه خواسته شده است تا براساس بیانیه اجلاس قدرت‌های جهانی برای حل بحران سوریه مورخ ژوئن سال ٢٠١٢، زمینه آغاز "روند تعامل سیاسی" بین دولت سوریه و "نمایندگی متحد گروه‌های مخالف" را فراهم آورد. در این بیانیه، استقرار یک دولت انتقالی با اختیارات کامل اجرایی تا زمان برگزاری انتخابات آزاد پیش‌بینی شده است. اختلاف بین دولت سوریه و مخالفان بر سر نقش بشار اسد در دوره انتقالی مانع اصلی بر سر راه اجرای این بیانیه و حل بحران سیاسی سوریه بوده است.


پ.ن: با در نظر گرفتن بعضی صحبت هایی که فرمانده های سپاه ازمتفاوت بودن سیاست روسیه با ایران در قبال سوریه کردند، جالبه که این بار از عنوان مخالف به جای تروریست استفاده شده ، خدا میدونه پشت پرده چه خبره و برنامه ی روسیه چیه
متن فارسی ترجمه ی بی بی سی فارسی هست که جهت دار بودنش مثل همیشه روشنه
  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
سهیل حسن در مصاحبه با المیادین: نه تنها فرودگاه تخلیه نخواهد شد، بلکه به مرکزی برای عملیات علیه مناطق و شهرهای مجاور تبدیل خواهد شد.

با این وجود، باید منتظر عملیات برای امن سازی حریم فرودگاه باشیم تا پرواز هواپیما بدون هیچ تهدیدی از سوی داعش انجام بگیره از اونجا.
  • Upvote 14

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

بەپەلە..
لە باشوری پارێزگای حەسەکەی ڕۆژئاوای کوردستان ، دەریاچەی خاتوونیە و دەوروبەری بەتەواوی لە چەتەکانی داعش پاککرایەوە و پێشڕەوی شەڕڤان بەخێرای بەردەوامە و لە ئێستادا گەشتوونەتە دوو کیلۆمەتری نزیک شارۆچکەی هۆل کە گەورەترین ناوەندی چەتەکانە لە نێوان شەنگال و پارێزگای موسڵ لە باشوری کوردستان و پارێزگای حەسەکە لە ڕۆژئاوای کوردستان.

ترجمه

خبر مهم مهم

گريلاهاي ي پ گ (YPG) شهرك خاتوميه را ازاد كرد.
گريلاهاي كردستان به همراه نيروهاي سوريه دمكراتيك پس از كشتن امير داعش در خاتونيه اين شهر را به طور كامل ازاد كردند. ازادي اين شهر موج خوشحالي براي كردهاي ايزدي را به همراه دارد.
الان راه كمك به گريلاهاي ايزدي و مبارزان ايزدي از طريق كردستان سوريه باز شد.

http://www.axgig.com/images/18667675519201808947.jpg

بچه های بی سرپناه

http://www.axgig.com/images/96458146664028110254.jpg

http://www.axgig.com/images/46737656770129690509.jpg

  • Upvote 7
  • Downvote 3

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

امیرعبداللهیان: ظريف درنشست وين درباره سوريه شرکت نخواهد کرد  

 

شبکه تلویزیونی المیادین لحظاتی پیش در خبری فوری، گزارش داد: امیرعبداللهیان اظهار داشت «محمد جواد ظریف،» وزیر امور خارجه ایران، به طور قطع در نشست آینده وین در مورد سوریه شرکت نخواهد کرد.  وی افزود: اگر ایران در نشست وین شرکت کند، با حضور ظریف نخواهد بود، زیرا او «حسن روحانی،» رئیس‌جمهور ایران، را در سفر اروپایی همراهی خواهد کرد. 


وی خاطر نشان کرد: مشارکت ایران در نشست وین به پاسخ واشنگتن در باره علت رفتارهای یکجانبه‌اش بدون مشورت با دیگر طرف‌های شرکت‌کننده بستگی دارد.
 
  • Upvote 4

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

پێشرەوییەکان بەردەوامە و گوندی حەقلی تەشرینیش رزگار کرا.
لە بەردەوامی ئۆپراسیونی هێزەکانی سوریای دمۆراتیک لە باشوری حەسەکە، کەمێک پێش ئیستا شەرڤانان توانیان بە تەواوی گوندی حەقلی تەشرین کۆنترۆڵ بکەن.
گوندی حەقلی تەشرین دەکەوێتە ٧ کیلومتری رۆژئاوای شارۆچکەی هۆڵی .
شایانی باسە کە ژمارێکی زۆر جەنازەی چەتەکانی داعش لە گوندەکە بەجێ ماوە.

 

پیشروی ادامه داره منطقه حقلی تشیرین ازاد شد

عملیات نیروهای دموکراتیک سوریه در این منطقه در جنوب حسکه ادامه دارذ. نیروی مدافع خلق توانستن  این شهرک  در 7 کیلومتری غرب هولی رو ازاد کنند و شایان ذکر است جسد تعداد زیادی داعشی در این منطقه پخش شده

ویرایش شده در توسط masihbaghery
  • Upvote 5

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

 

به فاصله ای اندک - انهدام مواضع تروریست ها در داریا - سوریه Nov 10, 2015
 
[aparat]d06vw[/aparat]

 

 

فیلم بردارش از کجا میدونست میخوره اونجا؟مگه داعشی نبودفیلمبردار

ویرایش شده در توسط milad021
  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
مهمان
این موضوع نسبت به پاسخ بیشتر بسته شده است.

  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.