Recommended Posts

خبرگزاری مهر - گروه بین الملل: در پی سیاست شفاف و آشکار رئیس جمهوری جدید فرانسه برای انعقاد قراردادهای نظامی و دفاعی با کشورهای دیگر به ویژه مستعمرات سابق خود،مقامهای الجزایر از تصمیم خود برای پس دادن هواپیماهای میگ - 29 روسیه خبر داده اند. به گزارش خبرگزاری مهر،"عبدالعزیز بوتفلیقه" رئیس جمهوری الجزایر روز دوشنبه سفر دو روزه خود به مسکو را در حالی آغاز کرد که پیش بینی می شود همکاری های نظامی دوجانبه میان مسکو و الجزیره روبه تیرگی رود. الجزایر آمادگی خود را برای پس دادن 15 هواپیمای "میگ -29" روسیه اعلام کرده است. بوتفلیقه در پاسخ به دعوت "ولادیمیر پوتین" رئیس جمهوری روسیه امروز سه شنبه با وی دیدار خواهد کرد. کاخ کرملین خبر داد که مسائل مربوط به همکاری نظامی در دستور کاری دیدار میان پوتین و بوتفلیقه قرار دارد. این اولین بار در تاریخ روابط الجزایر و روسیه است که الجزیره آمادگی خود را برای پس دادن هواپیماهای جنگنده روسی اعلام می کند. این اقدام غیرمنتظره الجزایر را می توان در پی سفر اخیر "نیکلا سارکوزی" رئیس جمهوری فرانسه به الجزیره دانست. نیکلا برخلاف "ژاک شیراک" همتای پیشین خود سیاستی شفاف و آشکار را در همکاری نظامی و دفاع با کشورهای دیگر به ویژه کشورهای تحت استعمار سابق فرانسه در پیش گرفته است. روسیه برای مقابله با این وضعیت حتی پیشنهاد جایگزین کردن این هواپیماها با هواپیماهای بسیار پیشرفته تر را به الجزایر مطرح کرده است. روسیه اعلام کرده حاضر است هواپیماهای میگ -29 را با میگ -29ام و یا میگ - 35 که بسیار گران تر هستند، تعویض کند. اما به نظر می رسد که مشکل هواپیماهای میگ - 29 از کیفیت این هواپیماها نباشد، بلکه از فشارهای فرانسه برای فروش تجهیزات نظامی پیشرفته خود ناشی شده است. فرانسه سعی دارد هواپیماهای "رافاله" خود را به الجزیره به فروش برساند. قابل توجه است که نباید این مسئله را فراموش کنیم که الجزایر تاکنون یکی از مهمترین خریداران تجهیزات نظامی روسیه به شمار می رود. این نکته را نیز نباید فراموش کرد که با سفر سارکوزی به الجزایر و استقبال بسیار گرم بوتفلیقه از وی، نفوذ مقامهای فرانسوی در این کشور بسیار گسترده شده است. بوتفلیقه در سال گذشته که با یک بیماری سخت دست و پنجه نرم می کرد و حتی سخن از احتمال فوت وی نیز مطرح شده بود، برای درمان به پاریس رفت و خود را به دست پزشکان فرانسوی سپرد. در همین حال، کشورهای دیگر همچون مغرب نیز به جای میگ های روسی از خرید هواپیماهای "اف - 16" آمریکایی استقبال کردند و لیبی نیز در پی خرید 14فروند هواپیمای رافاله فرانسه است. الجزایراولین کشور عربی بود که در سال 2001 میلادی یک قرارداد مشارکت راهبردی با روسیه امضا کرد. این قرارداد در دیدار بوتفلیقه از مسکو صورت گرفت. این درحالی است که پوتین در مارس سال 2006 میلادی به عنوان اولین رئیس جمهوری روسیه پا به خاک الجزایر گذاشت. الجزایر در آن زمان سفارش بیش از شش میلیارد دلار تجهیزات نظامی ازجمله هواپیماهای جنگی را به مسکو پیشنهاد کرد. حال باید دید آیا پوتین در دیدار امروز با همتای الجزایری خود می تواند مواضع دولت الجزیره نسبت به پاریس را تغییر داده و همچنان منافع خود را در الجزایر حفظ کند.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
ما هم اگه بتونيم روي پاي خودمون بايستيم و در توليد تجهيزات و ادوات صنعتي و نظامي خودكفا شيم بهتره كه آهن پاره هاي غربي و شرقي رو پرت كنيم توي صورتشون.اون وقت مي بينيم چطور به پامون مي فتن و حاضر ميشن تكتولوژيهاي استراتژيك و بروزشون رو به ما بدن.كه البته ديگه نيازي به اون آهن قراضه ها نداريم.چون خودمون بهترش رو توليد مي كنيم.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
یک مثال ساده می زنم! اگر شما توی کلاس پیش یک دانش آموز درسخون نشسته باشید اون بهتون تقلبی بده سر امتحانات به امید اون می نشینید حالا چطور اگر اون دانش آموز بهتون تقلبی نداد دیگه؟ چی کار می کنید اگر سرجلسه ناظر گرفتتون؟ اصلا چکار می کنید اگر اون دانش آموز سقط شد؟! icon_cheesygrin پس بهتره مثل همیشه سر پای خودمون وایسیم و رقیب دانش آموزش زرنگ بشیم و پوزش رو به زمین بزنیم! :mrgreen: icon_cheesygrin البته کمی تقلبی هم در این میان بد نیست! به شرطی که زیاده روی نشه!

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
عجب مثالي زدي منم مي خواستم يه چيزي تو همين مايه هارو مثال بزنم. :mrgreen: icon_cheesygrin

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

دوست عزیز! چنین اتفاقی بیافته مطمئن باش توی این سایت من جزء اولین کسانی هستم که این خبر به گوشش می رسه و درضمن شما داری می گی ناو های آمریکایی می خواستن به سبلان کمک کنند! icon_cheesygrin باید به شما بگم که این خبر دروغ محضه و با یک جوش کاری هم چنین اتفاقی نمی افته مگه توی ناو شکن گاز مایع حمل می کنند که با جوش کاری منفجر بشه! :mrgreen: بقول سعید جان اگر اینطور بود الان رادیو آمریکا و تلویزیون های آپوزوسیون دهان خودشون رو سرویس می کردند!


ببخشيد شما كي هستيد؟ آقاي lich
احتمالا شما تو نيروي دريايي هوايي زميني سازمان جاسوسي و ... هستيد.

خوب اگه مي خواي تا بهت بگم قضيه چيه.
مدتي است كه ناوچه هاي ايران در حال بهسازي هستند. از بدنه و موتور گرفته تا الكترونيك و سيستم جنگ الكترونيك (همچنين خدمه و ناخداهاي جوان).
خطر غرق شدن براي سبلان به اين علت بود كه ناو اقدام به مانور گردش شديد با سرعت بيش از 60km/h (براي فرار از دست اژدر دشمن يا قرار گرفتن در وضعيت حمله ) مي كند (با فرماندهي ناخداي جوان). كه به علت وزن زياد تعادلش بهم خورده و به پهلو قرار مي گيرد و باعث آب گرفتگي قسمتي از ناو ميشود. كه خوشبختانه به دليل آمادگي بالاي نيروهاي پشتيباني و استفاده از نزديكترين يدك كش موجود ناو نجات پيدا مي كند .
ناو سبلان ديروز به ماموريت و گشتزني اعزام شد . و براي ادامه خدمت هيچ مشكلي ندارد.

ناو غرق نشده كه بخوان جشن بگيرن.

ناو الوند
در اين ناو قرار است زره جديد تر و البته مقاوم تر با وزن كمتر در قسمت مخزن سوخت و تسليحات استفاده شود. البته سوخت (همينطورتسليحات) موجود در ناو تخليه مي شود اما نه به طور كامل كه حرارت ناشي از جوشكاري باعث مشتعل شدن مقدار باقيمانده سوخت( مشتعل شدن نه انفجار دليلي براي انفجار وجود ندارد گازوييل منفجر نمي شه) مي شود.

در اين روز22/11/1386 قرار بود تعدادي از خانواده هاي نيروي انتظامي براي بازديد از پايگاه نيروي دريايي به اين پايگاه بروند كه بازديد كنسل شد .! چراشو من نمي دونم.


حالا چند تا خبر كوتاه
----تعداد محدودي از موشك ضد كشتي c803 با برد 200 كيلومتر براي شليك از هواپيما و شايد شليك از ناچه از چين خريداري شده است. تا پس از آزمايشات لازم سفارش تعداد قابل قبولي از اين موشك ها را خريداري يا در داخل توليد كند ( ايران براي استفاده از تسليحات چيني قوانين سختي وضع كرده است ).
ايران اين همه موشك ضد كشتي مي خواد چي كار .

----همچنين 5 قايق تند رو اژدر انداز رادار گريز براي تحويل به نيروي دريايي ارتش به پايگاه 1 نيروي دريايي منتقل شده است به گفته يكي از دوستان تعداد در خدمت اي نوع قايق 6 فروند مي باشد. قايق هاي جدي كمي از مدلهاي فبلي خود بزگتر مي باشد.(29/11/86)

----تاخير در ورود به خدمت ناوشكن موج هم به دليل تعويض سيستم تسليحاتي با مدل جديد تر و همچنين بهسازي موتور ناوشكن مي باشد و استفاده از قطعات توليد داخل مي باشد كه براي تعمير و نگهداري با مشكل مواجه نشوند .

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
سی ان ان
آمريكا روز پنج شنبه هفته جاري، ماهواره جاسوسي مستهلك خود را كه مدعي است كنترل آن را از دست داده، با شليك موشك منفجر مي‌كند.
نيروي دريايي آمريكا مسووليت پرتاب يك موشك هواپيماي رهگير را به حاشيه اتمسفر زمين بر عهده گرفته است
به ادعاي مقامات آمريكايي، اين ماهواره 5000 پوندي از كار افتاده و هم اكنون در يك مدار در حال سقوط است.
مقامات امريكا ادعا كرده‌اند در نظر دارند با منهدم كردن اين ماهوراه مانع از رسيدن سوخت سمي آن به زمين شوند. علامت سئوال
اين موشك در فاصله حدود 150 مایلی به سوي ماهواره پرتاب مي‌شود تا نيروي دريايي آن كشور فرصت داشته، در صورت ناكام ماندن موشك اول، موشك دوم را به سمت هدف پرتاب كند
همزمان چین با انتقاد شدید نگرانی خود را به دولت بوش اعلام و گفته است که این کار ممکن است در جهت مسابقه تسلیحاتی و کشیدن آن به ‌فضا باشد. روسیه نیز این حرکت دولت امریکا را بادقت زیر نظر و دنبال میکند.


تصویر
http://www.news.com/News.com-Extra/8300-9373_3-55.html

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
امريكا سالهاست روي تكنولوژي فضايي سرمايه گذاري ميكنه٠اما فكر ميكنيد چرا؟ icon_cheesygrin

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
به نظرم بعد از اين كه چيني ها تونايي خودشون رو در توليد سلاح هاي ضد ماهواره نشون دادند امريكا هم مي خواد زهر چشم بگيرهو همه اين حرفا بهانه هستش..........

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
خوب امریکا همیشه می خواهد پیش قدم باشه به خصوص در مسایل نظامی چه میشه کرد. icon_cheesygrin :mrgreen:

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
این یک آزمایش مخفی تسلیحات فضایی آمریکا بوده! این چیزها کشکه! فکر کردن مردم مثل خودشون ابله هستند! :mrgreen: icon_cheesygrin

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
چرا اين بمب افكنها كه انقدر اسيب پذير هستند توسط چند تا جنگنده پشتيباني نميشوند؟

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
واقعا من هم همین سوال رو داشتم! حالا اگر بمب افکن پنهانکار بود یک چیزی ولی بمب افکن قدیمی اورهال شده! بدون پشتیبانی هوایی اونجا چیکار می کرده؟! اگر روسیه بخواد ژست نظامی بگیره باید حداقل از سوخو-30 ها و میگ-31 استفاده کنه تا حداقل خودش رو ملعبه دست خواص و عام نکنه! به زبون دیگر! مثل آدم ژست بگیره من نمی دونم واقعا توی این وزارت دفاع روسیه چه افرادی فرماندهی رو به عهده دارند... همین کارها رو می کردن که چچنی ها پدرشون رو در می آوردن! دوستان سری به ویکی پدیا بزنید و عملیات های روسیه و چچنی ها رو بخونید ببینید چچنی ها با نفرات حداقل 20 بر 1 و تجهیزات کم چه بلایی به سر این روس ها آوردند! icon_cheesygrin :mrgreen:

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
چرا اين بمب افكنها كه انقدر اسيب پذير هستند توسط چند تا جنگنده پشتيباني نميشوند؟


مگه زمان جنگ ؟؟؟!

سوخو ۳۱ و ميگ ۲۹ هاش رو ببره بالاى ناو آمريكايي كه چى بشه ؟!!!

روسيه كه نمى خواد در گيري سياسي راه بندازه كه !

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ایجاد یک حساب کاربری و یا به سیستم وارد شوید برای ارسال نظر

کاربر محترم برای ارسال نظر نیاز به یک حساب کاربری دارید.

ایجاد یک حساب کاربری

ثبت نام برای یک حساب کاربری جدید در انجمن ها بسیار ساده است!

ثبت نام کاربر جدید

ورود به حساب کاربری

در حال حاضر می خواهید به حساب کاربری خود وارد شوید؟ برای ورود کلیک کنید

ورود به سیستم

  • مطالب مشابه

    • توسط MR9
      با سلام
      آزمایش سامانه دریاپایه "lora"

      طبق اخبار منتشر شده ، صنایع هوا- فضای رژیم عبری (IAI) موفق شده تا آزمایشات سامانه تسلیحات توپخانه ای برد بلند ( Long-Range Artillery weapon system) خود را با موفقیت به اتمام رساند که این تستها ، عمدتاً بعنوان  بخشی از برنامه  تبلیغاتی و همچنین گسترش رزمی  که در نهایت منجر به خرید آن توسط IDF خواهد شد ، در نظر گرفته شده است . در این آزمایش ، یک تیر موشک از روی عرشه یک شناور غیر نظامی ، بسوی یک هدف در عمق دریا شلیک گردید . سامانه تسلیحاتی LORA ، در رده  راکتهای توپخانه ای تاکتیکی  برد بلند قرار دارد  که توسط بخش MALAM از صنایع IAI توسعه پیدا نموده  است .

      براساس اطلاعات موجود این سامانه برای انهدام اهداف در بردی فراتر از 400 کیلومتر و با دقتی در حدود 10 متر طراحی و از یک سکوی دریاپایه به مورد آزمایش قرار گرفت . به گفته تحلیلگران دفاعی ، گونه آزمایشی این سامانه راکتی به این دلیل از روی یک شناور غیر نظامی به سوی هدف شلیک گردید تا کارشناسان فنی قادر باشند تا کاراکترهای این سلاح را بطور کامل بررسی و تجزیه و تحلیل کنند . این سامانه رزمی ، از یک تریلر بعنوان پست فرماندهی و یک لانچر زمینی تشکیل شده و می تواند اهداف مورد نظر را در برد مشخص شده ، با دقت مورد اصابت قرار دهد  . در این تست رزمی ، سامانه های اصلی و جانبی و هم راکت شلیک شده ، با موفقیت عمل نموده و رضایت ناظران را برآورده کردند .

      بواز لِوی ، معاون اجرایی IAI و مدیر سیستم های تسلیحات راکتی این شرکت در این زمینه معتقد است :
      " این تست ، یکی از پیچیده ترین آزمایشات IAI در یک دهه گذشته بشمار می رود ، چرا که این رویداد ، یک طرح تمام عیار عملیاتی شامل ارزیابی نحوه مانور سامانه ، نحوه عملکرد در مرحله نهایی (ترمینال ) و همچنین دقت در انهدام هدف ، می گردید . وی تاکید نمود که  این سامانه به بلوغ خود نزدیک شده و یک ترکیب بسیار پیشرفته را برای کاربران احتمالی آن به ارمغان خواهد آورد .
      پی نوشت :
      علی الظاهر ، جمهوری اسلامی ایران ، تنها کشوری نیست که روی سامانه های موشکی تاکتیکی با دقت بالا مشغول کار هست !!!!
      صرفاً برای میلیتاری / مترجم  MR9
       
    • توسط Ahmad6644
      اندونزی به دنبال خرید 6 فروند جنگنده‌ی سوخو است
       
      مقامات اندونزی روز گذشته اعلام کردند که به دنبال خرید 6 فروند جنگنده‌ی روسی سوخوی SU-30 هستند. این قرارداد که در کنار نمایشگاه هوایی روسیه (MAKS-2007) و در روز اول آن منعقد شده است ارزشی در حدود 330 تا 350 میلیون دلار در برخواهد داشت. این جنگنده‌ها که تکنولوژی آنها به اواسط دهه‌ی 90 بازمی‌گردد، به صورت تدریجی و از سال آینده تحویل داده خواهند شد.

      منبع : AVIA.IR
  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.