ITNOG

Members
  • تعداد محتوا

    100
  • عضوشده

  • آخرین بازدید

اعتبار در انجمن

127 نشان افتخار

11 دنبال کنندگان

درباره ITNOG

  • رتبه حساب کاربری
    گروهبان سوم

Profile Information

  • Gender
    Male

آخرین بازدید کنندگان پروفایل

1,167 نمایش های پروفایل
  1. یک تاپیک عالی دیگه شروع شد!   با تشکر از برادر سینا و MR9 ، Crash ، aboshaban و siavash75
  2. با سلام و تشکر از سهیل عزیز   ولی سهیل جان عنوان تاپیک با چیزی که شما گفتی جور در نمی یاد . در ابتدا که این تصویر از نمایشگاه منتشر شد بسیاری از دوستان گفتند که با توجه به شماره گذاری های بالکها احتمال متحرک بودن آنها وجود دارد و چون بر روی نوک بمب سیستم هدایت لیزری وجود نداشت احتمال هدایت ماهواره ای / اینرسی آن را عنوان کردند. همچنین گفته شد این بمب با توجه به ظاهر آن باید از کلاس 500 پوندی  باشد.   چیزی که شما مدعی هستید شباهت ظاهری رعد 301 با   GBU-38 می باشد همین !   1-لااقل همین بمب متشابه را با بیان مشخصات دقیق تر عنوان می کردید. 2- بررسی مستند در مورد اینکه توانایی ساخت و عملیاتی کردن آن را با توجه به آنکه سیستم ماهواره ای در اختیار نداریم به چه شکلی خواهد بود؟   سهیل جان از شما انتظار بیشتری داریم!
  3. نیروی هوایی ارتش عراق به صورت رسمی اولین فروند از 36 جنگنده اف 16 سفارش داده شده به آمریکا را تحویل گرفت. تحویل کامل این جنگنده ها تا سال 2017 میلادی طول خواهد کشید. اف 16 های عراقی به عنوان مدل IQ شناخته شده و از گونه بلاک 52 می باشند. البته یک نکته مهم درباره این جنگنده های عراقی وجود دارد و آنها ضعیف شدن آنها در مقایسه با سایر جنگنده ها در این رده می باشد. بر اساس اعلام مسئولین آمریکایی به دلیل برخی حساسیتها در بین کشورهای منطقه اف 16 های عراقی فاقد توانایی حمل بمب های هدایت ماهواره ای سری JDAM و همچنین موشکهای هوا به هوای برد متوسط امرام خواهد بود. تسلیحات عمده اف 16 های عراقی موشک های هوا به هوای AIM-9 و AIM-7 ، موشک هوا به سطح ماوریک و همچنین بمب های هدایت لیزری خواهد بود. http://www.mashreghn...به-ارتش-عراقعکس ----------------------------------------------------------------------------------------------------------------- تحلیل خبر: تسلیحاتی که در این جنگنده به کار رفته عملا به حملات دقیق در شعاع مفیدی در حدود 25km محدود شده است و استفاده از موشکهای اسپارو با قابلیتهای خوب این موشک اما دارای یک ضعف ذاتی یعنی اجبار قفل راداری جنگنده تا برخورد به هدف باید حفظ شود ( بدون قابلیت شلیک کن و فراموش کن) آن چیزی که در این تغییرات مشخص است نگرانی 2 دشمن عراق یعنی عربستان و رژیم اشغالگر قدس است که با توجه به برتری عددی و در بعضی موارد تکنولوژی همین 36 فروند با تمام امکانات را تحمل نکرده ان و با حذف موشکهای AIM-120 برتری هوایی را در مقابل F-15 و تایفونهای عربستانی و F-15 , F-16 های اسرائیلی گرفته اند. همچنین با حذف بمبهای JDAM قابلیت حملات امن در عمق و سرکوب سامانه های پدافندی را نخواهند داشت.با اینکه این مدل از بلاک52 میباشد ولی از لحاظ تسلیحات هوایی بلاک 20 و زمینی بلاک 30 می باشد. لینک زیر مدلهای مختلف جنگنده F-16 را معرفی می کند. http://www.military....-تفاوتهای-آنها/ به نقل از ویکی ارزش این قرارداد 4.2 میلیارد دلار می باشد که با توجه به آن هزینه هر فروند 116 میلیون دلار می باشد. خریدی گران با کاربردی محدود خواهد بود که شاید عراق را در آینده به سمت دیگر کشور ها نظیر روسیه و فرانسه سوق دهد. لذا آنچه که از خبر بالا برداشت می شود آمریکا هنوز به دولت عراق به رهبری نوری مالکی شیعی اعتماد ندارد و اینگونه کمکها فقط برای مبارزه با تروریسم تا اندازه ای که برای این 2 کشور بالا تهدیدی نباشد.
  4. امید وارم سامانه ای واقعا پیشرفته باشد. ولی یک سوال : سامانه هایی که همین چند وقت پیش در حضور رهبری نمایش داده شده بود هم پیشرفته بود. سوال اینجاست وقت و بودجه دارید این سامانه ها را تولید انبوه کنید؟
  5. احسنت به این شهید که با تمام وجود به این درک رسیده بود که [color=#008000][size=5]مرگ ، پایان زندگی نیست[/size][/color]. و با خوشحالی مرگ رو در آغوش می گیره. این نقطه یعنی کمال انسان!
  6. با سلام انیمیشن بسیار زیبایی هست حتما دوستان نگاه کنند. این انیمیش پارسال در نمایشگاه کتاب بندرعباس تو بخش ویژه نمایش دادن.از دستش ندید حتی با اینترنت نفتی ! فقط چیزی که داخل این انیمه جالب بود اینکه موشک هواپیما های ایرنی تموم نمی شد.!!!
  7. [quote name='aminmessi' timestamp='1368133691' post='312079'] [quote name='ITNOG' timestamp='1368132010' post='312059'] ضد هوایی گزینه وسوسه انگیزیه به دلیل تحرک بالا نیروی مقاومت ، با احتمال بالا پانتسیر و با احتمال کمتر نمونه های از بوک یا سام 6 اما نمونه هایی از فاتح 110 هم محتمل است. هر نقطه یک موشک. [/quote] حزب الله چند سالی هست که فاتح 110 دارد و روند تهدیدات سید حسن از یکی دو سال گذشته این شک را تقریبا به یقین تبدیل کرده است... [/quote] سلام برادر امین من هنوز منظورم پدافند هوایی با تحرک بالاست. اگر به برد خانواده موشکی زلزال نگاه کنید می تونید نتیجه بگیرید که ممکن منظور سید حسن موشکهای زلزال هم باشه موشکهایی با بردی بیش از 200 کیلومتر و کلاهکی با وزنی 600 کیلیوگرمی که اثری ویرانگر می تونه داشته باشه! اگر به جنگ 33 روزه نگاه کنید استفاده از حجم انبوه موشک برای بار روانی مد نظر بود. اما برای ضربه نظامی به هیچ عنوان دارای دقت مناسبی نبودند. حالا در نظر داشته باشید 1 موشک با آن برد و کلاهک چه تاثیر روانی می تواند داشته باشد. ولی برای ضربی نظامی به موشکی با قدرت بالا و دقتی بالاتر نیاز هست. که هر نقطه ای از اسرائیل را در کمتری زمان ممکن و با دقت بالا مورد هدف قرار دهد. سخنا قبلی سید حسن دلیلی بر داشتن فاتح 110 نیست. بلکه همانطور که گفته شد منظور می تواند خانواده زلزال هم باشد. فاتح برای هدف قرار دادن مراکز تجمع نفرات و تجهیزات بسیار مفید و البته به همان میزان مرگبار!!! آنچه که حزب الله را در جنگ گذشته ضربه پذیر کرده بود سورتی های بالای جنگنده های اسرائیلی بود که به 300 سورتی در روز هم می رسید. و مطمئنا هم بار تخریبی بالای داشته است که بیانگر این موضوع است که آسمان جنوب آسمانی امن و بدن خطر حداقل از ارتفاع 3000متر به بالاست. حالا در نظر داشته باشید این ارتفاع3000 تا 12000 به هر دلیلی نا امن شود مسلما سورتی های پروازی کاهش و تحرک حزبالله را به شدت بالا خواهد برد و این یعنی قدرتی چند برابر که به صورت تصاعدی هم افزایش میابد ، بیشتر.
  8. ضد هوایی گزینه وسوسه انگیزیه به دلیل تحرک بالا نیروی مقاومت ، با احتمال بالا پانتسیر و با احتمال کمتر نمونه های از بوک یا سام 6 اما نمونه هایی از فاتح 110 هم محتمل است. هر نقطه یک موشک.
  9. بابا چرا اینقدر شلوغش می کنید. یه مجلسی بوده پیش خودشون گفتند دور همیم آخرشم یه چیزی رونمایی کنیم! تو خاطرات بمونه ، مثل تمر یادبود!!! ولی از شوخی گذشته. دوستان کمی منطقی باشند. مگه نمی بینید کشور تو وضع تحریمه ، منابع ارزی هم محدود ، همین الانم 2 تا پروژه بزرگ در زمینه پهپاد داریم که خودش تا الان کلی هزینه شده 1- پهپاد رادار گریز سفره ماهی2- نمونه تغییر یافته کرار که خودش یه پهپاد استراتژیک هست. دیگه چقدر منبع مالی داریم که باید هزینه کنیم. الان وزارت دفاع تمام توانشو گذاشته روی تولید سامانه پدافندی باور و تجهیز یگانها به سامانه مرصاد که کنار اینها باید سامانه های اخلالگر رو هم اضافه کرد. اینها کم بودجه می بره . ماهم توقع اضافه داریم. خلق الساعه که پهپاد فوق پیشرفته در نمی یاد !
  10. [size=6][font=arial,helvetica,sans-serif]پهپاد حماسه بدون رئیس جمهور رونمایی شد ![/font][/size] اولین تصویر [url="http://media.farsnews.com/media/Uploaded/Files/Images/1392/02/19/13920219214908136_PhotoL.jpg"]http://media.farsnew...8136_PhotoL.jpg[/url] [url="http://media.farsnews.com/media/Uploaded/Files/Images/1392/02/19/13920219214907198_PhotoL.jpg"]http://media.farsnew...7198_PhotoL.jpg[/url] عصر امروز در اختتامیه همایش شهدای وزارت دفاع جدیدترین هواپیمای بدون سرنشین ساخت ایران با نام حماسه توسط وزیر دفاع رونمایی شد. این پهپاد آخرین نمونه از هواپیماهای بدون سرنشین ساخت ایران است که مداومت پروازی بالا و ارتفاع آن این هواپیما را از دیگر پهپادهای کشور متفاوت کرده است. سردار احمد وحیدی وزیر دفاع در حاشیه رونمایی این پهپاد گفت: این پهپاد به دست متخصصان صنعت دفاعی ساخته شده است و می‌تواند سه مأموریت [size=5]مراقبت، شناسایی و حمله با موشک و راکت[/size] را به صورت همزمان انجام دهد. [size=5][color=#FF0000] به گفته وزیر دفاع[/color] : این هواپیما با [color=#FF0000]قابلیت رادارگریزی[/color] می‌تواند از شناسایی شدن توسط دشمن جلوگیری کند.[/size] [url="http://farsnews.com/newstext.php?nn=13920219000855"]http://farsnews.com/...=13920219000855[/url] گزارش تصویری [url="http://farsnews.com/plarg.php?nn=424784&st=837666"]http://farsnews.com/...24784&st=837666[/url]
  11. احتمال زیاد شبکه خبر زنده با ترجمه همزمان پخش می کنه.
  12. ITNOG [size=6]رونمایی از پهپاد [color=#FF0000]شناسایی- تهاجمی[/color] "حماسه" [/size] در آخرین روز از کنگره سه وزیر، فرماندهی مهندسی جنگ و ۱۰۰۰ شهید وزارت دفاع، "پهپاد حماسه" با حضور رئیس‌جمهور و وزیر دفاع رونمایی می‌شود. پهپاد شناسایی- تهاجمی "حماسه" فردا (پنج‌شنبه) در آخرین روز از کنگره سه وزیر، فرماندهی مهندسی جنگ و 1000 شهید وزارت دفاع با حضور محمود احمدی‌نژاد رئیس‌جمهور کشورمان و سردار سرتیپ پاسدار احمد وحیدی وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح رونمایی می‌شود. پهپاد شناسایی- تهاجمی "حماسه" که از آخرین نمونه‌های هواپیمای بدون سرنشین کشورمان است، بدست توانمند متخصصان زبده و اقتدارآفرین سازمان صنایع هوایی وزارت دفاع طراحی و تولید شده است. گفتنی است در دومین شب از برگزاری کنگره شهدای وزارت دفاع (امشب چهارشنبه) امیر سرلشکر صالحی فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران و سردار سرلشکر پاسدار رحیم صفوی مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا حضور خواهند یافت. شب گذشته نیز مراسم افتتاحیه کنگره شهدای وزارت دفاع که با حضور سردار سرلشکر بسیجی سید حسن فیروزآبادی، سردار وحیدی وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، مقامات لشکری، کشوری و خانواده معظم شهدا برگزار شد، از تمبر یادبود شهدای وزارت دفاع رونمایی شد. منبع [url="http://www.tasnimnews.com/Home/Single/53164"]http://www.tasnimnews.com/Home/Single/53164[/url]
  13. ITNOG

    اخبار عمومی منطقه و جهان

    ITNOG سلام برادر فتح عزیز بفرمایید چه طور سره این مارو بزنیم؟
  14. ITNOG سلام منم تبریک میگم ولی این ناوشکن تو شمال به آب انداتند یا جنوب؟