Recommended Posts

عصرایران- وزارت دفاع روسه روز چهارشنبه اعلام کرد که دو بمب افکن استراتژیک از نوع "تی یو 160 " روسی در پایگاه هوایی "لیبرتادور"ونزوئلا لانه کردند.

به گزارش خبرگزاری "ریانووستی" روسیه، این بمب افکن های استرتژیک برای عملیات های مسافت دور و بین قاره ای ساخته شده اند و قادرند مراکز استراتژیک در مسافت های دور را مورد حمله اتمی قرار دهند.

در بیانیه وزارت دفاع روسیه آمده است که این بمب افکن های استراتژیک بعد از انجام مانور و پرواز بر فراز اقیانوس اطلس و آب های حوزه کارائیب در چند روز آینده به روسیه باز خواهند گشت.

روسیه در سه روز گذشته نیز اعلام کرد که چند ناو جنگی خود را برای انجام مانور مشترک با ونزوئلا در ماه نوامبر عازم منطقه کارائیب خواهد کرد.

هوگو چاوز دشمن منطقه ای ایالات متحده و از متحدین نزدیک روسیه است.

تصویر

وی در اوایل ماه سپتامبر از حتی از روسیه خواست که موشک های دوربرد خود را در ونزوئلا مستقر سازد.

در سال 1962 استقرار موشک های اتحاد جماهیر شوروی در کوبا و واکنش شدید واشنگتن به این اقدام مسکو جهان را تا لبه پرتگاه جنگ اتمی برد.

اما در نهایت خروشچف رهبر وقت شوروی این موشک ها را از کوبا برچید.

درگیری اخیر نظامی روسیه و گرجستان تنش در روابط روسیه با غرب را به بالاترین حد بعد از جنگ سرد رسانده است.

منبع :‌عصر ايران

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
امریکاییها فعلا بخاطر انتخابات هم شده سعی در آرام کردن اوضا می کنن باید دید با اتمام انتخابات و بخصوص در صورت اننخاب احتمالی مک کین به عنوان رئیس جمهور پاسخ امریکا به روسیه و دوستان وهمپیمانانش چگونه خواهد بود البته زیاد روی این روسای ترسو حساب نکنید در صورتی که احساس خطر کنن به هر عملی دست می زنند حتی قربانی کردن دوستان قدیمی برای منافع خود و یا دل دشمن را بدست آوردن !...!...!...!...!...!...!...!

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

البته زیاد روی این روسای ترسو حساب نکنید در صورتی که احساس خطر کنن به هر عملی دست می زنند حتی قربانی کردن دوستان قدیمی برای منافع خود و یا آرام کردن دشمن !...!...!...!...!...!...!...!


من می دونم واقعا دوستان چه پدر کشتگی با مردم دنیا دارن .


اسرائیلی هاترسو اند .
آمریکایی ها ترسو اند .
اروپایی ها ترسون .
خارجی ها ترسون .
روس ها هم ترسون .
عرب ها هم ترسون .

تنها قومی که ترسو نیست ایرانی ها هستند .

از دوستان عزیز خواهش می کنم انقدر نژاد پرستانه به موضوعات نگاه نکنند . :!:

یکی از اشکالات بزرگ ما ایرانی ها این است که فکر می کنیم همه ترسو و بزدل و بی عقل هستند اون وقت خودمون برترین مردم دنیاییم .

لطفا با منطق به موضوع نگاه کنید و از این حرف ها که نمی دونم عرب ها فلان هستند و روس ها اینطورین و امریکایی ها فلان خودداری کنید .

البته در مورد اسرائیل و امریکا می شه گفت تقریبا این حرف ها حقیقت داره چون ما روزانه شاهد اون هستیم ولی ...

فکر کنم بحث منحرف شد . :|

روسیه هم زیاد داره در این امر پا فشاری می کنه و خیلی داره جلو می ره .

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

روسیه هم زیاد داره در این امر پا فشاری می کنه و خیلی داره جلو می ره .

اگر عقب بکشه به نظر من بیشتر ضرر می کنه باید جلوی آمریکا بایسته

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
جناب کرکس نظر بنده در مورد روسها بود نه یک نظر کلی در مورد همه نژاد ها اگه نظر بنده رو بخواهید بنظر من ایرانی ها در ظاهر حتی از عراب هم ترسو تر هستند چون براحتی اعراب در حال توحین به دین ما به فرهنگ ما به تاریخ ما...وهمینطور ادعای مالکیت بر بخشهایی از ایران را دارن و ایران هم جز محکوم کردن در حرف هیچ کار دیگری نمی کند حتی در مقابل همین روسهای ترسو که زخم هایی که بر ایران زده اند هنوز پابرجاست نیز با وجودی که به تعهدات خود در مورد نیروگاه بوشهر پس از 13 سال عمل نکرده اند و یا فروش تسلیحات با قیمتی چند برایر معمول جواب ایران حتی در حد حرف نیز نمی باشد همین طور در مقابل امریکا واروپا هنوز یادم است که مسولان ایران اعلام می کردنند که در صورت تصویب قطنامه دوم و همینطور سوم پاسخ ایران نیز متناسب با تحریم ها وحتی اقتصادی و ....خواهد بود ولی چه شد؟ اصلا در مقابل همین کشورهای همسایه مثل ترکیه و یا افغانستان و ...که در حال سرقت تاریخ وفرهنگ این کشور به بهانه های مضحکی هستند پاسخ ایران مضحکتر از بهانه های انهاست البته در نهایت به نظر بنده دلیل اصلی این موضوع این است که در صورت کوچکترین پاسخی از سوی ایران خارج از حرافی گری محض همه جهان منهای چند گروه با ایران دشمن می شود

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

فروش ستلیحات با قیمتی چند برایر معمول جواب ایران حتی در حد حرف نیز نمی باشد


این حرف رو دوستان می زنند ولی من تا حالا در سایت های معتبر ندیدم . :!:

یک منبع معتبر لطف کن .

در ضمن بحث فکر کنم خیلی داره منحرف می شه .

البته برادر nasirirani

ایرانی ها هم اونقدر ..... نیستند که شما میگید .

در هشت سال جنگ عراق دیدیم که چه غوغایی به پا کردند .

البته اون مسئله رو باید از لحاظ دیپلوماتیک نگاه کرد . اگر پای جنگ بشه ایرانی ها یکی از شجاع ترین قوم های ایران خواهند بود .

حالا در این امر که شما گفتید باید گفت حق تا حدی با شماست . قطعنامه ها که تصویب شد گفتند کاری می کنیم ولی نشد .

ولی روس ها هم اونقدر ترسو نیستند .

چراکه در جنگ جهانی اول و دوم دیدیدم که چگونه از استالینگراد دفاع کردند .

البته الان هم بد روسیه عمل نمی کنه . گفت پیامد نصب سپر موشکی امریکا نظامی خواهد بود دیدیدم که در همین ماه گذشته چقدر اتفاقات زیادی در قفقاز افتاده و روسیه به تازگی هم زیر دریایی جدیدش رو ازمایش کرده و همچنین همین دو بمب افکن که دیگه می شه گفت به نزدیک ترین محل به امریکا منتقل کرده . :|

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

هر چند در صورت فروش این قرارداد تنها شامل استقرار واحدهای موشکی در خاک امارات با خدمه آمریکایی خواهد بود

خوب دیگه یعنی در صورت درگیری احتمالی ایران و امارات بهانه برای ورود امریکا به جنگ

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
کرکس جان: در مورد شجاعت ایرانیان حق با شماست و همه جهان در هشت سال دفاع مقدس شاهد اون فداکاری ها و ازخود گذشتگی ها بوده و در جنگ های بعد نیز خواهد بود اصل کلام من تعارف بیش از حد ایرانه که یکم زیادیه در مورد روسها هم بله در هنگامی که بحث منافعشون به میدان می یاد جدآ شجاع هستند درضمن اینکه بگین ایرانیان قومی از ایران خود یک خطای بزرگه هر انسانی از هر نوع قوم ونژادی که در ایران بدنیا آمده ویا حتی خود را ایرانی بداند از هر جنسی یک ایرانیه به نظر بنده اگه امریکا یک روزی ابر قدرت شده بخاطر همین اصله واگه الآن دارن ضعیف می شن هم بخاطر همینه تروریست نشون دادن اسلم ومسلمانان نمونه روشنی از این موضوعه

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
کره شمالی احداث پایگاه های جدید برای پرتاب موشک های دوربرد فوق دقیق خود را به جدیت ادامه می دهد. این مطلب را روز پنجشنبه یک منبع آگاه از وزارت دفاع ژاپن به نقل از گزارش انستیتوی علمی-تحقیقاتی نظامی "گلوبال سکیوریتی" (Global Security) آمریکا اعلام کرد. یکی از همکاران وی به نام جان پایک (John Pike) تاکید کرد که تحلیل تصاویر فضایی نشان می دهد که مرکزی برای پرتاب موشکی در شمالی غرب کره شمالی نزدیک مرز با چین در حال تاسیس است. احداث این پایگاه نشان می دهد که کره شمالی به طراحی موشک های فوق دقیق ادامه می دهد. به غیر از این در تصاویر سکوی های سیاری برای پرتاب و سازه هایی به شکل برج جهت نگهداری موشک هایی به ارتفاع تقریبا ساختمانی ده طبقه نیز دیده می شود. به ادعای دانشمندان ژاپنی و آمریکایی، پیونگ یانگ در آینده نزدیک در تاسیسات مذکور آزمایشاتی در خصوص پرتاب موشک های دور برد انجام خواهد داد. منبع: نووستی

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
زماني كه جنگ سرد (متاسفانه) با متلاشي شدن شوروي به پايان رسيد باقيمانده آن روسيه بود به همراه چندين جمهوري كه وضع اقتصادي و سياسي متزلزلي دارند. آمريكا سرمست و مغرور از پيروزي خود به فكر نفوذ هرچه بيشتر در منطقه با انگيزه زدن يك ضربه ديگر بر پيكره باقيمانده شوروي يعني روسيه بود. اتفاقا به بهترين وجه ممكن و در بهترين شرايط هم شروع به انجام دادن نفوذ خود كرد. روسيه رمق چنداني نداشت كه واكنش هاي جدي نشون بده و از طرفي نگران از آينده خود بود. يلتسين مسووليت سنگيني داشت جمع و جور كردن كل كشور و حفظ همبستگي ملي و بهبود وضع اقتصاد متلاشي شده و سعي در انتخاب راهي داشت كه منجر به رويارويي ديگر بين غرب نشود و همه روسيه را يك كشور مسووليت پذير در عرصه بين المللي بشناسند.ديدارهاي مكرر او با كلينتون و حرف هايي مانند ما ديگر با آمريكا متحد هستيم و منافع يكساني داريم!! نيز در همين راستا بود. او اراده زيادي در مقابل نفوذ آمريكا به ظاهر از خود نشان نداد به جز چندين تحديد لفظي به آمريكا كه بزرگترين جنگ لفظي بين رهبران كرملين و كاخ سفيد بعد از فروپاشي بود .ولي زمينه بزرگي آماده ميكرد براي تحويل قدرت به فردي از ميان KGB . قدرت به پوتين واگذار شد كه فكرهاي بزگي در سر داشت مثل بازگشتن دوباره به عرصه بين المللي به عنوان ابرقدرت.ولي واقف به اين موضوع كه اقتصاد براي يك ابر قدرت بسيار مهم است. پوتين به عنوان اولين گام ,اقتصاد رو رونق و بهبود بخشيد و در كنار كليه مسايل از قدرت آمريكا واقف بود. چه اقتصادي چه نظامي و چه نفوذ بيش از پيش سيايي در منطقه. پوتين گويا از همكاري با آمريكا راضي بود و شايد يكي از سياست هاش نيز ادامه راه يلتسين در رابطه با غرب و آمريكا بود. در حالي كه آمريكا همچنان براي روسيه خوابهاي رنگارنگ ميديد و پوتين نيز كم كم بطور غير مستقيم منافع آمريكا رو تامين ميكرد مانند عدم فروش تسليحات پيشرفته به ايران كه شايد به جز چند تا تور-م1 دان گريد شده!! تا حالا هم ادامه داره! تاخير 8 ساله در ساختن نيروگاه بوشهر - همكاري با تحريم ها كه البته كليه اين موارد شديد نبود و ساير مسايل ديگر.روسيه همچنان در خواب بود و با آمريكا همكاري ميكرد و باج ميداد در حالي كه انقلابهاي رنگين در حال وقوع بود - آمريكا موفق شده بود- مرزهاي ناتو در حال چسبيدن به ديوارهاي روسيه بود - آمريكا چندين پايگاه نظامي در جمهوريهاي از هم پاشيده داشت - روسيه بدون متحد بود - سپر دفاع موشكي نهايي شده بود-كوزوو به رسميت شناخته شده بود و به گرجستان چراغ سبز حمله به نيروهاي روسي داده شد- كم كم ناهاي جنگي آمريكا وارد درياي سياه شدند- گويا به يكباره مشت حريف باز شده بود و آمريكا باز گام هاي شيطاني خود را مرتب برميداشت. ولي روسيه نيز علرغم اشتباهات فراوان يك اهرم ايمن داشت براي چنين مواقعي كه آن هم اقتصاد بهبود يافته بود. 2 فروند توپولف 160 كه اكنون به ونزوالا رفتن در مقابل اقدامات گسترده آمريكا عليه روسيه مطمئنن اقدام عملي بزرگي نيستند و آمريكا با هم مرز بودن با كانادا و مكزيك و دارا بودن آلاسكا مطمئنن تسلط زيادي به خود و منطقه خود داره. بهترين پاسخ به اقدامات آمريكا همانطوري كه روسيه علائم آن رو نشان داد استقرار نيرو در بندر طرطوس سوريه - مانور مشترك نظامي با ايران ( و نه استقرار نيروي نظامي !! ) و ونزوالا - حتي استقرار موشك در كوبا و تكميل سيستم S-500 تا سال 2012 زمان فعال شدن رادارهاي سپر دفاع موشكي آمريكا در اروپا حواهد بود. با تشكر از دوستان نوشته شده توسط : STORM

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
روسيا حرفى برا اى گفتن در زمين ِ جهانى ندارد، تمام ِ برگ هايى ِ برند ِ دست USA هست، وادار كردن روسيا به zediat با ايران كه زمانى همراهى ايران آرزويى ِ keremlin بود، ورود به hiat ِ روسيا، mohasere ِ اقتصادى و foropashi ِ حس وطن پرستى در روسيا، تمركز ِ ghova در نقاط ِ حساس نزديك، منزوى ساز اى ِ روسيا كه بشدت براى ِ روسيا tarsank هست (برا اى هر كشورى فقط ايران و korea شمالى رو ببينين!) به همين دليل در تمام ِ مصاحبه هايى ِ روسيا هيچ تهديد ِ سياسى ِ خطرناكى متوجه ِ اروپا يا كار چاق كن ِ سياسى ِ usa! نشده فقط روسيا سعى كرده بگه جا نرفتم، اين كار هم قند تو دل ما آب نكنه زرنگى chavez بود كه باج ديگه اى از usa بگيره اگه بتونه!

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
بسمه تعالی
با سلام

تصویر


آژانس امور دفاع ضد موشکی آمریکا موسوم به U.S. Missile Defense Agency و کمپانی بویینگ با موفقیت سلاح جدید لیزری که قرار است توسط نیروی هوایی این کشور برای رهگیری و نابودی موشک های بالستیکی مورد استفاده قرار گیرد را آزمایش نمودند.

به گزارش «ریا نووستی» از Aviation Week، شلیک آزمایشی از توپ لیزری COIL (Chemical Oxygen Iodine Laser) که بر روی یک بویینگ 747-400 نصب شده بود روز یکشنبه 7 سپتامبر در پایگاه هوایی "الواردس" واقع در کالیفرنیا انجام شده و آنطور که گزارش شد در زمانی کمتر از یک ثانیه ادامه داشت. آزمایش مذکور در چارچوب برنامه ضد موشکی آمریکا تحت عنوان ABL (Аirborne laser- لیزر از هوا) انجام شد.

به گفته نمایندگان کورپوراسیون Northrop Grumman که طراح این لیزر محسوب می شوند در آینده نزدیک ازمایشات نظامی گسترده لیزر مذکور که توان انهدام هر گونه موشک بالستیکی در هوا را دارد، آغاز خواهد شد.

تدارک آزمایش لیزر COIL در اواخر سال 2007 انجام شد. انتظار می رود که آزمایش کامل توانایی های سیستم لیزری جدید در رهگیری و انهدام موشک های بالستیکی تا تابستان سال آینده به پایان برسند.


منبع: نووستی/جمعه22شهریور87

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ایجاد یک حساب کاربری و یا به سیستم وارد شوید برای ارسال نظر

کاربر محترم برای ارسال نظر نیاز به یک حساب کاربری دارید.

ایجاد یک حساب کاربری

ثبت نام برای یک حساب کاربری جدید در انجمن ها بسیار ساده است!

ثبت نام کاربر جدید

ورود به حساب کاربری

در حال حاضر می خواهید به حساب کاربری خود وارد شوید؟ برای ورود کلیک کنید

ورود به سیستم

  • مطالب مشابه

    • توسط MR9
      با سلام
      آزمایش سامانه دریاپایه "lora"

      طبق اخبار منتشر شده ، صنایع هوا- فضای رژیم عبری (IAI) موفق شده تا آزمایشات سامانه تسلیحات توپخانه ای برد بلند ( Long-Range Artillery weapon system) خود را با موفقیت به اتمام رساند که این تستها ، عمدتاً بعنوان  بخشی از برنامه  تبلیغاتی و همچنین گسترش رزمی  که در نهایت منجر به خرید آن توسط IDF خواهد شد ، در نظر گرفته شده است . در این آزمایش ، یک تیر موشک از روی عرشه یک شناور غیر نظامی ، بسوی یک هدف در عمق دریا شلیک گردید . سامانه تسلیحاتی LORA ، در رده  راکتهای توپخانه ای تاکتیکی  برد بلند قرار دارد  که توسط بخش MALAM از صنایع IAI توسعه پیدا نموده  است .

      براساس اطلاعات موجود این سامانه برای انهدام اهداف در بردی فراتر از 400 کیلومتر و با دقتی در حدود 10 متر طراحی و از یک سکوی دریاپایه به مورد آزمایش قرار گرفت . به گفته تحلیلگران دفاعی ، گونه آزمایشی این سامانه راکتی به این دلیل از روی یک شناور غیر نظامی به سوی هدف شلیک گردید تا کارشناسان فنی قادر باشند تا کاراکترهای این سلاح را بطور کامل بررسی و تجزیه و تحلیل کنند . این سامانه رزمی ، از یک تریلر بعنوان پست فرماندهی و یک لانچر زمینی تشکیل شده و می تواند اهداف مورد نظر را در برد مشخص شده ، با دقت مورد اصابت قرار دهد  . در این تست رزمی ، سامانه های اصلی و جانبی و هم راکت شلیک شده ، با موفقیت عمل نموده و رضایت ناظران را برآورده کردند .

      بواز لِوی ، معاون اجرایی IAI و مدیر سیستم های تسلیحات راکتی این شرکت در این زمینه معتقد است :
      " این تست ، یکی از پیچیده ترین آزمایشات IAI در یک دهه گذشته بشمار می رود ، چرا که این رویداد ، یک طرح تمام عیار عملیاتی شامل ارزیابی نحوه مانور سامانه ، نحوه عملکرد در مرحله نهایی (ترمینال ) و همچنین دقت در انهدام هدف ، می گردید . وی تاکید نمود که  این سامانه به بلوغ خود نزدیک شده و یک ترکیب بسیار پیشرفته را برای کاربران احتمالی آن به ارمغان خواهد آورد .
      پی نوشت :
      علی الظاهر ، جمهوری اسلامی ایران ، تنها کشوری نیست که روی سامانه های موشکی تاکتیکی با دقت بالا مشغول کار هست !!!!
      صرفاً برای میلیتاری / مترجم  MR9
       
    • توسط Ahmad6644
      اندونزی به دنبال خرید 6 فروند جنگنده‌ی سوخو است
       
      مقامات اندونزی روز گذشته اعلام کردند که به دنبال خرید 6 فروند جنگنده‌ی روسی سوخوی SU-30 هستند. این قرارداد که در کنار نمایشگاه هوایی روسیه (MAKS-2007) و در روز اول آن منعقد شده است ارزشی در حدود 330 تا 350 میلیون دلار در برخواهد داشت. این جنگنده‌ها که تکنولوژی آنها به اواسط دهه‌ی 90 بازمی‌گردد، به صورت تدریجی و از سال آینده تحویل داده خواهند شد.

      منبع : AVIA.IR
  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.